Eh?quote:Op maandag 1 juni 2009 20:06 schreef Steeven het volgende:
Ik vind nog veel enger dat een grote meerderheid van de stemwijzerinvullers akkoord ging met het opgeven van privacy voor meer veiligheid. Ik wist niet dat we bedreigd werden.
Ja, je kunt als het goed is je eigen standpunten vergelijken met de 'massa'.quote:Op maandag 1 juni 2009 20:06 schreef Noin het volgende:
[..]
Eh?
Kun je ergens zien wat 'men' heeft ingevuld?
Leg mij eens uit hoe veiliger de samenleving wordt als van iedereen de telefoonhistorie, internetgegevens en noem maar op opgeslagen worden, evenals het opslaan van vingerafdrukken en DNA-profielen? Vraag jezelf direct af of dat het waard is, en of het verstandig is die route in te slaan.quote:Op maandag 1 juni 2009 20:11 schreef Moweeno het volgende:
Een weldenkend mens kan deze vraag nooit met oneens beantwoorden.
Natuurlijk is dit soms nodig, vrijwel elke veiligheidsmaatregel maakt inbreuk op de privacy.
Een andere bekende partij die hier echter extreem kritisch tegenover staat (maar wel een genuanceerd antwoord weten te geven), is toch D66.
D66
"D66 heeft zich de afgelopen jaren ingezet voor bescherming van privacy en burgerrechten. Er zijn echter gevallen denkbaar waarin de privacy van enkele burgers niet absoluut is met het oog op veiligheid. Denk bijvoorbeeld aan een huiszoeking. Hier moet echter bezwaar tegen kunnen worden gemaakt bij een gerechtelijke instantie."
O hier ben ik ook op tegen.quote:Op maandag 1 juni 2009 20:12 schreef Steeven het volgende:
[..]
Leg mij eens uit hoe veiliger de samenleving wordt als van iedereen de telefoonhistorie, internetgegevens en noem maar op opgeslagen worden, evenals het opslaan van vingerafdrukken en DNA-profielen? Vraag jezelf direct af of dat het waard is, en of het verstandig is die route in te slaan.
quote:De afgelopen jaren heeft de burger door zowel de razendsnelle technologische ontwikkelingen als door de strijd tegen terrorisme veel privacy ingeleverd. Veel privégegevens zijn bekend, deels omdat we die zelf afgeven, deels omdat de overheid steeds meer van ons wil weten. Gegevensbestanden van telecom- en internetaanbieders, van verzekeraars of dating sites,
klantenkaarten en creditcards, elektronisch kinddossiers en patiëntendossiers, DNA-bestanden en biometrische kenmerken, RFID-chips, Google Earth en camera’s met gezichtsherkenning en gedragsanalyse: alles is ergens bekend en opgeslagen.
Bovendien zijn tegenwoordig al die gegevens op elk willekeurig moment, overal op de wereld opvraagbaar. Privacywetten beschermen burgers tegen misbruik en fouten door bedrijven, organisaties, de overheid, en in toenemende mate tegen identiteitsdieven. Het recht op de
persoonlijke levenssfeer is een grondrecht, onder meer vastgelegd in het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens. Desondanks heeft de overheid de neiging zich alle rechten toe te eigenen op alle gegevens, van alle burgers voor een vrijwel onbeperkt aantal doelen.
In het licht van de verdere technologische ontwikkelingen moet het onderwerp van de rechtsbescherming, Europees en wereldwijd, hoog op de agenda.
- D66 vindt huidige voorstellen voor een transatlantische regeling onaanvaardbaar, omdat ze de rechtsbescherming verzwakken tot onder het wettelijk verplichte niveau. D66 heeft grote bezwaren tegen veel van de specifieke voorstellen, variërend van het opslaan van passagiersgegevens to het willekeurig in beslag nemen van laptops door de douane.
- Daarom stelt D66 voor om een Europees meldpunt voor identiteitsdiefstal op te zetten, waar ook slachtoffers hulp kunnen krijgen.
- Elke burger is gelijk voor de wet en moet gelijk behandeld worden. Gelijke kansen zijn essentieel voor een open en vrije samenleving waarin iedereen zich optimaal kan ontplooien. Discriminatie ondermijnt dit beginsel. Daarom moet discriminatie krachtig worden bestreden. Gelijke behandeling van alle Europese burgers staat bij D66 voorop. Of het nu gaat om discriminatie van vrouwen op de arbeidsmarkt, discriminatie van homoseksuele leraren, of discriminatie van Roma en Sinti bij sociale voorzieningen.
- D66 heeft zich in de afgelopen jaren hard gemaakt voor een een brede EU Anti-Discriminatie Richtlijn. We zijn tevreden dat de Europese Commissie in 2008 eindelijk een voorstel voor een Richtlijn heeft gedaan, maar er zitten nog te veel uitzonderingen in waarmee homo- of vrouwendiscriminatie gelegitimeerd wordt. D66 zal zich in de komende periode hard maken voor het schrappen van al die uitzonderingen.
D66 zal zich daarom ook in de komende periode weer actief inzetten voor specifieke kwesties, zoals erkenning van de rechten van gehandicapten, van getrouwde homoparen, de schrijnende positie van transgenders, de achterstelling van eenpersoonshuishoudens, of de ongelijke beloning van mannen en vrouwen.
Ja daar zou ik heel blij mee zijn ja. Ik ben niet zo paranoide dat ik overal complot theorien inziequote:Op maandag 1 juni 2009 20:12 schreef Steeven het volgende:
[..]
Leg mij eens uit hoe veiliger de samenleving wordt als van iedereen de telefoonhistorie, internetgegevens en noem maar op opgeslagen worden, evenals het opslaan van vingerafdrukken en DNA-profielen? Vraag jezelf direct af of dat het waard is, en of het verstandig is die route in te slaan.
Wat een pessimistisch beeld heb jij dan van politici.quote:Op maandag 1 juni 2009 20:07 schreef Boze_Appel het volgende:
Politici hebben er geen enkel belang bij de privacy te beschermen. Sterker nog, het geeft ze alleen maar meer controle.
Voor zover ik weet ook. Echter, ik heb daar oneens ingevuld, en zal dat altijd blijven doen. Maar om nu te zeggen dat mensen die oneens aanklikken niet weldenkend zijn.. Goed, met mij heb je een punt, maar er zijn vast mensen die wel kunnen denkenquote:Op maandag 1 juni 2009 20:15 schreef Moweeno het volgende:
[..]
O hier ben ik ook op tegen.
D66 voor zover ik weet ook.
Dan zie je dat ze de stelling heel strikt lezen. Zelfde bij GroenLinks:quote:D66 heeft zich de afgelopen jaren ingezet voor bescherming van privacy en burgerrechten. Er zijn echter gevallen denkbaar waarin de privacy van enkele burgers niet absoluut is met het oog op veiligheid. Denk bijvoorbeeld aan een huiszoeking. Hier moet echter bezwaar tegen kunnen worden gemaakt bij een gerechtelijke instantie.
quote:Veel wetgeving tegen terrorisme is ineffectief. Het bewaren van gegevens over ieders telefoongesprekken en e-mailverkeer, bijvoorbeeld, tast de privacy aan, terwijl slimme terroristen nog steeds anoniem communiceren. GroenLinks steunt wel de versterking van inlichtingendiensten. Dat die diensten soms rondneuzen in de privé-sfeer van burgers is onvermijdelijk.
Dit is gewoon geen antwoord op de stelling. Volgens de oneens/eens kwalificatie zijn ze tegen privacyschendingen, echter ze pleiten in de toelichting alleen maar tegen verdere inperking van privacy. Bovendien lijken ze een andere definitie van privacy te hanteren dan GL/D66.quote:De Partij voor de Dieren verzet zich tegen de steeds verdere inperking van burgerrechten onder het mom van terrorismebestrijding. De grootschalige schending van de privacy zoals het doorgeven van de gegevens van Europese vliegtuigpassagiers aan de Verenigde Staten wordt teniet gedaan.
Ze zijn het dus gewoon eens met de stelling, zo blijkt uit de toelichting.quote:Pas in het uiterste geval mag de veiligheid ten koste van de privacy gaan. Er worden nu veel te makkelijk maatregelen genomen die de privacy van burgers schenden, zonder dat daartoe een echte noodzaak is.
Het is dan ook een beroerde vraag. Er word vanuit gegaan dat:quote:Op maandag 1 juni 2009 20:11 schreef Steeven het volgende:
[ afbeelding ]
Even snel ingevuld om te kijken, zie hier.
MHOEHAHAHAHA, wat ben jij naïef.quote:Op maandag 1 juni 2009 20:16 schreef Moweeno het volgende:
[..]
Wat een pessimistisch beeld heb jij dan van politici.
In een democratie zijn politici nog altijd volksvertegenwoordigers en niet een bepaald ras ofzo :s
Niet stemmen. Een grote meerderheid in Europa is er blijkbaar voor, maakt toch niks uit; wordt toch wel doorgevoerd.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 02:17 schreef Spougle het volgende:
Ik heb precies het zelfde probleem kwam er een paar dagen terug achter, ik vind het persoonlijk een heel belangrijk punt. En nu weet ik dus niet op wie ik moet gaan stemmen.
Niet stemmen houdt dus ook automatisch in nooit meer zeuren over Europa en voortaan je mond er over dicht houden.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 09:03 schreef Steeven het volgende:
[..]
Niet stemmen. Een grote meerderheid in Europa is er blijkbaar voor, maakt toch niks uit; wordt toch wel doorgevoerd.
ach nee man, D66 voert alles trouw in wat de EU opdraagdquote:Op maandag 1 juni 2009 20:15 schreef Moweeno het volgende:
[..]
O hier ben ik ook op tegen.
D66 voor zover ik weet ook.
Dan "moet" je stemmen op SP, PVV of NewEuropeans.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 16:24 schreef Sakura het volgende:
[..]
Niet stemmen houdt dus ook automatisch in nooit meer zeuren over Europa en voortaan je mond er over dicht houden.
Ik vind het prima hoor, dat jij nooit meer iets gaat zeggen over Europa.
Ja, er zit niks anders opquote:Op maandag 1 juni 2009 20:02 schreef Noin het volgende:
I
Moet ik dan echt de PVDD gaan stemmen om ervoor te zorgen dat mijn internetgegevens geen 20 jaar bewaard worden?
Goed onderbouwdquote:Op dinsdag 2 juni 2009 16:30 schreef RechtseRukker het volgende:
[..]
ach nee man, D66 voert alles trouw in wat de EU opdraagd
Domme trol.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 16:30 schreef RechtseRukker het volgende:
[..]
ach nee man, D66 voert alles trouw in wat de EU opdraagd
Schei toch uit man, D66 hebben we HELEMAAL niet gehoord over de vingerafdruk in het paspoortquote:Op dinsdag 2 juni 2009 16:36 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Domme trol.
En opdraagt is met een t
Twijfels over nut bewaren vingerafdrukquote:Op dinsdag 2 juni 2009 16:39 schreef RechtseRukker het volgende:
[..]
Schei toch uit man, D66 hebben we HELEMAAL niet gehoord over de vingerafdruk in het paspoort
Je moet niet ten koste van alles privacy willen. Wel moet er discreet omgegaan worden met de info die afgegeven wordt.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 16:42 schreef RechtseRukker het volgende:
Rogier van Boxtel (D66) laatst op de radio
'Het EPD had 15 jaar geleden al ingevoerd moeten zijn,'
Rogier van Boxtel is baas NPS en heeft verder nog weinig met D66 te maken.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 16:42 schreef RechtseRukker het volgende:
Ze uit twijfels over het nut, dat is wat anders dan je druk te maken over de privacyquote:Op dinsdag 2 juni 2009 16:42 schreef JoaC het volgende:
[..]
Twijfels over nut bewaren vingerafdruk
.
]Vooral GroenLinks en D66 reageren kritisch op de plannen. „Een centrale database met honderden miljoenen vingerafdrukken”, zegt Sophie in ’t Veld van D66. „Het is maar de vraag of deze aanpak proportioneel is.
Bron
En CEO van Menzis, de zorgverzekeraarquote:Op dinsdag 2 juni 2009 16:47 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Rogier van Boxtel is baas NPS en heeft verder nog weinig met D66 te maken.
Nee, het is een kosten/baten verhaal. De kosten worden gevormd door de privacy.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 16:55 schreef RechtseRukker het volgende:
[..]
Ze uit twijfels over het nut, dat is wat anders dan je druk te maken over de privacy
Waarom betrek jij hem dan in een D66 verhaal?quote:Op dinsdag 2 juni 2009 16:55 schreef RechtseRukker het volgende:
[..]
En CEO van Menzis, de zorgverzekeraar
Hoezo? Als er niks is wat in jou opinie goed genoeg bij jou past, dan schiet stemmen ook niet op. En als je wel stemt zou je eigenlijk niet mogen zeuren aangezien jij mede verantwoordelijk bent als hun het verkloten.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 16:24 schreef Sakura het volgende:
[..]
Niet stemmen houdt dus ook automatisch in nooit meer zeuren over Europa en voortaan je mond er over dicht houden.
Er is geen partij die mijn mening vertegenwoordigd, en zodoende heb ik geen recht van spreken meer als ik niet stem. Goede redenatiequote:Op dinsdag 2 juni 2009 16:24 schreef Sakura het volgende:
[..]
Omdat hij nog steeds als oud-D66er in de media te zien isquote:Op dinsdag 2 juni 2009 16:59 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Waarom betrek jij hem dan in een D66 verhaal?
quote:Op dinsdag 2 juni 2009 17:10 schreef RechtseRukker het volgende:
[..]
Omdat hij nog steeds als oud-D66er in de media te zien is
Voor jou, niet voor de vrije markt.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 17:15 schreef Refragmental het volgende:
Mooi dat mijn partij opkomt voor burgerrechten![]()
PvdD is tot nu toe niet één keer een slechte keuze geweest.
Het verdrag is alleen in Ierland nog niet goedgekeurd. Privacy vind je o.a. bij GroenLinks en D66, de andere partijen komen niet in het EPquote:Op dinsdag 2 juni 2009 18:09 schreef canin het volgende:
Ik weet op dit moment ook absoluut niet wat ik moet stemmen. Ik vind dat Europa alleen op economisch gebied moet samenwerken en ben tegen het verdrag van Lissabon. Als ik de stemwijzer invul kom ik dan ook op pvv of vvd. Deze partijen zie ik alleen niet echt mijn privacy beschermen. Is er ook een partij die en minder Europa wil, maar wel om privacy geeft?
(Ik denk erover om toch vvd te stemmen, maar hoop dat er een goed alternatief is)
Mee eens, met het idee van het EPD is ook niks mis, de uitvoering zoals hij nu is, is echter een gelijkenis van het invoeren van Windows 3.11. Hopeloos ouderwets en verschrikkelijk onveilig.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 16:42 schreef RechtseRukker het volgende:
En in Polen , Tjechie en Duistland en nog een land wat me ontschoten isquote:Op dinsdag 2 juni 2009 18:15 schreef JoaC het volgende:
[..]
Het verdrag is alleen in Ierland nog niet goedgekeurd. Privacy vind je o.a. bij GroenLinks en D66, de andere partijen komen niet in het EP
Wat daar zo raar aan?quote:Op dinsdag 2 juni 2009 18:42 schreef RechtseRukker het volgende:
[..]
En in Polen , Tjechie en Duistland en nog een land wat me ontschoten is
Overigens liet D66 weer zijn ware gezicht zien bij de ratificatie in Nederland, het was belachelijk dat er geen referendum over gehoudenn werd volgens Pechthold, om er vervolgens toch mee in te stemmen
Dat maakt die club zo in en in triest
Het was Bos die voor referendum was, maar als regeringpartij liet afweten. Dat D66 persoonlijk voor is is wat anders.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 18:42 schreef RechtseRukker het volgende:
[..]
En in Polen , Tjechie en Duistland en nog een land wat me ontschoten is
Overigens liet D66 weer zijn ware gezicht zien bij de ratificatie in Nederland, het was belachelijk dat er geen referendum over gehoudenn werd volgens Pechthold, om er vervolgens toch mee in te stemmen
Dat maakt die club zo in en in triest
het getuigd van slappe knieën, geen ruggegraad, helemaal d66 dusquote:Op dinsdag 2 juni 2009 18:49 schreef nikk het volgende:
[..]
Wat daar zo raar aan?
Het één sluit het ander niet uit.
Naast dat ruggengraat een n en een t nodig heeft, kom je zonder argumenten.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 18:54 schreef RechtseRukker het volgende:
[..]
het getuigd van slappe knieën, geen ruggegraad, helemaal d66 dus
Een referendum was toch een van de Kroonjuwelen van D66, maar als puntje bij paaltje komt dan gaan ze gewoon zonder referendum akkoord, zo handelen ze ook als het om de privacy gaat.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 18:55 schreef JoaC het volgende:
[..]
Naast dat ruggengraat een n en een t nodig heeft, kom je zonder argumenten.
Dit klopt allemaal niet echt he.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 19:04 schreef RechtseRukker het volgende:
[..]
Een referendum was toch een van de Kroonjuwelen van D66, maar als puntje bij paaltje komt dan gaan ze gewoon zonder referendum akkoord, zo handelen ze ook als het om de privacy gaat.
quote:Resultaten Partij
91.412 GroenLinks
92.082 D66
81.767 PVV
57.488 SP
47.128 CDA
45.491 VVD
43.604 PvdA
40.562 Newropeans
26.980 Europese Klokkenluiders Partij
20.823 Partij voor de Dieren
12.660 LibDem
9.605 Solidara
8.970 De Groenen
6.734 Partij voor Europese Politiek
6.692 ChristenUnie/SGP
4.646 Europa Voordelig! & Duurzaam
3.682 Libertas
Vind ik eerder en meer als PvdA klinkenquote:Op dinsdag 2 juni 2009 18:54 schreef RechtseRukker het volgende:
[..]
het getuigd van slappe knieën, geen ruggegraad, helemaal d66 dus
Goed voorbeeld geef je bij privacyquote:Op dinsdag 2 juni 2009 19:04 schreef RechtseRukker het volgende:
[..]
Een referendum was toch een van de Kroonjuwelen van D66, maar als puntje bij paaltje komt dan gaan ze gewoon zonder referendum akkoord, zo handelen ze ook als het om de privacy gaat.
Ai. Hoewel de Stemwijzer biased is kun je hieruit de voorzichtige conclusie trekken dat na het debat, ook het publiek ontzettend gepolariseerd is. GL/D66 als uitgesproken voorstanders en PVV (en in mindere mate SP) als tegenpolen daarvan hebben qua standpunten de meeste aanhang.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 19:43 schreef BogardeRules het volgende:
http://www.eenvandaag.nl/stemwijzereuropa/app/Europa/app.html
oh mijn god GroenLinks gaat de verkiezingen winnen!!!!
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |