abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 juni 2009 @ 16:30:50 #26
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_69637206
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 16:24 schreef Sakura het volgende:

[..]

Niet stemmen houdt dus ook automatisch in nooit meer zeuren over Europa en voortaan je mond er over dicht houden.
Ik vind het prima hoor, dat jij nooit meer iets gaat zeggen over Europa.
Dan "moet" je stemmen op SP, PVV of NewEuropeans.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_69637247
quote:
Op maandag 1 juni 2009 20:02 schreef Noin het volgende:
I

Moet ik dan echt de PVDD gaan stemmen om ervoor te zorgen dat mijn internetgegevens geen 20 jaar bewaard worden?
Ja, er zit niks anders op
  dinsdag 2 juni 2009 @ 16:34:23 #28
177885 JoaC
Het is patat
pi_69637306
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 16:30 schreef RechtseRukker het volgende:

[..]

ach nee man, D66 voert alles trouw in wat de EU opdraagd
Goed onderbouwd
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_69637379
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 16:30 schreef RechtseRukker het volgende:

[..]

ach nee man, D66 voert alles trouw in wat de EU opdraagd
Domme trol.

En opdraagt is met een t
pi_69637499
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 16:36 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Domme trol.

En opdraagt is met een t
Schei toch uit man, D66 hebben we HELEMAAL niet gehoord over de vingerafdruk in het paspoort
pi_69637573
Rogier van Boxtel (D66) laatst op de radio


'Het EPD had 15 jaar geleden al ingevoerd moeten zijn,'
  dinsdag 2 juni 2009 @ 16:42:52 #32
177885 JoaC
Het is patat
pi_69637593
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 16:39 schreef RechtseRukker het volgende:

[..]

Schei toch uit man, D66 hebben we HELEMAAL niet gehoord over de vingerafdruk in het paspoort
Twijfels over nut bewaren vingerafdruk
Gepubliceerd: 14 februari 2008 16:38 | Gewijzigd: 14 februari 2008 16:45
Door onze correspondent
Brussel, 14 febr. Schending van de privacy en onnodige bureaucratie. Dat zijn de voornaamste zorgen van Nederlandse europarlementariërs over een gisteren gepresenteerd plan om de Europese grensbewaking te versterken.

Onderdeel van het plan van de Italiaanse eurocommissaris Franco Frattini (Justitie) is een voorstel om vingerafdrukken op te slaan van alle niet-EU-burgers die naar Europa komen. Ook moet worden vastgelegd hoe bezoekers betalen voor hun reis, wat hun bestemming is, wanneer ze de EU binnenkomen en wanneer ze weer vertrekken. Zo kan bijvoorbeeld worden vastgesteld of mensen bij een vorig bezoek te lang zijn gebleven.

„We kunnen niet hebben dat de maffia, mensenhandelaars of terroristen betere technieken hebben dan onze politie”, zei Franco Frattini gisteren. Vorig jaar stelde hij al voor persoonlijke gegevens op te slaan van iedereen die met het vliegtuig naar de EU reist.

Vooral GroenLinks en D66 reageren kritisch op de plannen. „Een centrale database met honderden miljoenen vingerafdrukken”, zegt Sophie in ’t Veld van D66. „Het is maar de vraag of deze aanpak proportioneel is. De doeleinden waarvoor de gegevens gebruikt mogen worden zijn nauwelijks afgebakend.” Kathalijne Buitenweg (GroenLinks) heeft nog geen garanties voor privacybescherming gezien, zegt ze. „Er bestaat dus een reële kans dat de gegevens per ongeluk op straat komen.”

Het voorstel van Frattini heeft betrekking op de 24 ‘Schengenlanden’. Dat zijn alle EU-landen behalve Groot-Brittannië, Ierland, Cyprus, Roemenië en Bulgarije, maar wél Noorwegen en IJsland, die beide geen EU-lid zijn. In het Schengengebied zijn er geen interne grenscontroles.

„In een Unie zonder binnengrenzen is het absoluut noodzakelijk om de buitengrenzen goed te bewaken”, zegt Jeanine Hennis-Plasschaert van de VVD. Maar ook zij heeft nog vragen. „Wat zijn de kosten en hoe efficiënt is het.” Esther de Lange (CDA), die „voorzichtig positief” is, waarschuwt ook voor te veel bureaucratie. „Ik vrees dat er weer een nieuwe database wordt aangelegd, bovenop de bestanden die er al zijn.”

„Laten we toch eerst de vele maatregelen die we hebben genomen om bijvoorbeeld het terrorisme te bestrijden goed uitwerken en toepassen”, zegt Jan Marinus Wiersma (PvdA).

Het plan van Frattini moet nog worden vertaald in wetsvoorstellen. Volgens het nieuwe Europese verdrag, dat op 1 januari 2009 in werking zou moeten treden, mag het Europees Parlement mee gaan beslissen over justitie-onderwerpen. Dat betekent dat het parlement waarschijnlijk zal moeten instemmen met de voorstellen.

Bron
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
  dinsdag 2 juni 2009 @ 16:47:49 #33
177885 JoaC
Het is patat
pi_69637734
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 16:42 schreef RechtseRukker het volgende:
Rogier van Boxtel (D66) laatst op de radio


'Het EPD had 15 jaar geleden al ingevoerd moeten zijn,'
Je moet niet ten koste van alles privacy willen. Wel moet er discreet omgegaan worden met de info die afgegeven wordt.
Het patiëntendossier moet gewoon door weinig mensen ingezien kunnen worden. Een apotheekmedewerker hoeft alleen pillen af te geven, maar een arts en de eerste hulp moet weten of je allergisch bent voor antibiotica of penicilline. Dit redt weer levens
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_69637737
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 16:42 schreef RechtseRukker het volgende:
Rogier van Boxtel (D66) laatst op de radio


'Het EPD had 15 jaar geleden al ingevoerd moeten zijn,'
Rogier van Boxtel is baas NPS en heeft verder nog weinig met D66 te maken.
pi_69637958
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 16:42 schreef JoaC het volgende:

[..]

Twijfels over nut bewaren vingerafdruk
.

]Vooral GroenLinks en D66 reageren kritisch op de plannen. „Een centrale database met honderden miljoenen vingerafdrukken”, zegt Sophie in ’t Veld van D66. „Het is maar de vraag of deze aanpak proportioneel is.


Bron
Ze uit twijfels over het nut, dat is wat anders dan je druk te maken over de privacy
pi_69637989
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 16:47 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Rogier van Boxtel is baas NPS en heeft verder nog weinig met D66 te maken.
En CEO van Menzis, de zorgverzekeraar
pi_69638047
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 16:55 schreef RechtseRukker het volgende:

[..]

Ze uit twijfels over het nut, dat is wat anders dan je druk te maken over de privacy
Nee, het is een kosten/baten verhaal. De kosten worden gevormd door de privacy.
pi_69638096
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 16:55 schreef RechtseRukker het volgende:

[..]

En CEO van Menzis, de zorgverzekeraar
Waarom betrek jij hem dan in een D66 verhaal?
  dinsdag 2 juni 2009 @ 17:07:26 #39
229690 Spougle
Always do whatever's next
pi_69638309
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 16:24 schreef Sakura het volgende:

[..]

Niet stemmen houdt dus ook automatisch in nooit meer zeuren over Europa en voortaan je mond er over dicht houden.
Ik vind het prima hoor, dat jij nooit meer iets gaat zeggen over Europa.
Hoezo? Als er niks is wat in jou opinie goed genoeg bij jou past, dan schiet stemmen ook niet op. En als je wel stemt zou je eigenlijk niet mogen zeuren aangezien jij mede verantwoordelijk bent als hun het verkloten.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 17:07:47 #40
91076 Steeven
Ad Fontes
pi_69638320
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 16:24 schreef Sakura het volgende:

[..]

Niet stemmen houdt dus ook automatisch in nooit meer zeuren over Europa en voortaan je mond er over dicht houden.
Ik vind het prima hoor, dat jij nooit meer iets gaat zeggen over Europa.
Er is geen partij die mijn mening vertegenwoordigd, en zodoende heb ik geen recht van spreken meer als ik niet stem. Goede redenatie .
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_69638426
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 16:59 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Waarom betrek jij hem dan in een D66 verhaal?
Omdat hij nog steeds als oud-D66er in de media te zien is
  dinsdag 2 juni 2009 @ 17:13:28 #42
177885 JoaC
Het is patat
pi_69638521
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 17:10 schreef RechtseRukker het volgende:

[..]

Omdat hij nog steeds als oud-D66er in de media te zien is
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_69638613
Mooi dat mijn partij opkomt voor burgerrechten
PvdD is tot nu toe niet één keer een slechte keuze geweest.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 17:36:21 #44
177885 JoaC
Het is patat
pi_69639223
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 17:15 schreef Refragmental het volgende:
Mooi dat mijn partij opkomt voor burgerrechten
PvdD is tot nu toe niet één keer een slechte keuze geweest.
Voor jou, niet voor de vrije markt.
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_69640208
Ik weet op dit moment ook absoluut niet wat ik moet stemmen. Ik vind dat Europa alleen op economisch gebied moet samenwerken en ben tegen het verdrag van Lissabon. Als ik de stemwijzer invul kom ik dan ook op pvv of vvd. Deze partijen zie ik alleen niet echt mijn privacy beschermen. Is er ook een partij die en minder Europa wil, maar wel om privacy geeft?

(Ik denk erover om toch vvd te stemmen, maar hoop dat er een goed alternatief is)
  dinsdag 2 juni 2009 @ 18:15:54 #46
177885 JoaC
Het is patat
pi_69640399
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 18:09 schreef canin het volgende:
Ik weet op dit moment ook absoluut niet wat ik moet stemmen. Ik vind dat Europa alleen op economisch gebied moet samenwerken en ben tegen het verdrag van Lissabon. Als ik de stemwijzer invul kom ik dan ook op pvv of vvd. Deze partijen zie ik alleen niet echt mijn privacy beschermen. Is er ook een partij die en minder Europa wil, maar wel om privacy geeft?

(Ik denk erover om toch vvd te stemmen, maar hoop dat er een goed alternatief is)
Het verdrag is alleen in Ierland nog niet goedgekeurd. Privacy vind je o.a. bij GroenLinks en D66, de andere partijen komen niet in het EP
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
  dinsdag 2 juni 2009 @ 18:41:29 #47
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_69641262
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 16:42 schreef RechtseRukker het volgende:
Rogier van Boxtel (D66) laatst op de radio


'Het EPD had 15 jaar geleden al ingevoerd moeten zijn,'
Mee eens, met het idee van het EPD is ook niks mis, de uitvoering zoals hij nu is, is echter een gelijkenis van het invoeren van Windows 3.11. Hopeloos ouderwets en verschrikkelijk onveilig.

Vandaar dat ik mij ook niet kon vinden in het huidige EPD, zoals de meerderheid van de huisartsen.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_69641310
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 18:15 schreef JoaC het volgende:

[..]

Het verdrag is alleen in Ierland nog niet goedgekeurd. Privacy vind je o.a. bij GroenLinks en D66, de andere partijen komen niet in het EP
En in Polen , Tjechie en Duistland en nog een land wat me ontschoten is

Overigens liet D66 weer zijn ware gezicht zien bij de ratificatie in Nederland, het was belachelijk dat er geen referendum over gehoudenn werd volgens Pechthold, om er vervolgens toch mee in te stemmen
Dat maakt die club zo in en in triest
pi_69641556
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 18:42 schreef RechtseRukker het volgende:

[..]

En in Polen , Tjechie en Duistland en nog een land wat me ontschoten is

Overigens liet D66 weer zijn ware gezicht zien bij de ratificatie in Nederland, het was belachelijk dat er geen referendum over gehoudenn werd volgens Pechthold, om er vervolgens toch mee in te stemmen
Dat maakt die club zo in en in triest
Wat daar zo raar aan?

Het één sluit het ander niet uit.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 18:52:06 #50
177885 JoaC
Het is patat
pi_69641694
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 18:42 schreef RechtseRukker het volgende:

[..]

En in Polen , Tjechie en Duistland en nog een land wat me ontschoten is

Overigens liet D66 weer zijn ware gezicht zien bij de ratificatie in Nederland, het was belachelijk dat er geen referendum over gehoudenn werd volgens Pechthold, om er vervolgens toch mee in te stemmen
Dat maakt die club zo in en in triest
Het was Bos die voor referendum was, maar als regeringpartij liet afweten. Dat D66 persoonlijk voor is is wat anders.
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')