abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 18 juli 2009 @ 21:38:30 #151
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_71103417
Thanks Mylene, ik vroeg me laatst af wat de status was van dit verhaal. Ik ben benieuwd, al denk ik dat Katja de komende jaren niet naar NL komt, vast niet eerder dan dat ze 18 is en het zelf kan beslissen.
  zondag 19 juli 2009 @ 12:34:03 #152
3542 Gia
User under construction
pi_71114507
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 21:38 schreef Marrije het volgende:
Thanks Mylene, ik vroeg me laatst af wat de status was van dit verhaal. Ik ben benieuwd, al denk ik dat Katja de komende jaren niet naar NL komt, vast niet eerder dan dat ze 18 is en het zelf kan beslissen.
Kinderen mogen toch op hun 13de kiezen? Of zou dat in Amerika anders zijn?

Maar goed, kan natuurlijk ook dat hij haar kwijt moet als deze vrouw weer vlucht na mishandeld te zijn.
pi_71115065
Hopelijk komt het meisje zo snel mogelijk in een positie dat ze wel zelf kan kiezen. Hopelijk horen we hier over een paar jaar nog iets van.
Het lijkt er toch vooral op dat de vader dit doet om z'n ex te pesten. In het belang van het kind is dit allang niet meer.
  zondag 19 juli 2009 @ 13:42:46 #154
3542 Gia
User under construction
pi_71116547
quote:
Op zondag 19 juli 2009 12:53 schreef nummer_zoveel het volgende:
Hopelijk komt het meisje zo snel mogelijk in een positie dat ze wel zelf kan kiezen. Hopelijk horen we hier over een paar jaar nog iets van.
Het lijkt er toch vooral op dat de vader dit doet om z'n ex te pesten. In het belang van het kind is dit allang niet meer.
Denk niet zozeer dat het pesten is, maar meer controle. De man, komt uit de verhalen die hier staan, duidelijk over als een controlefreak. Hij heeft nu zijn dochter en behoudt een zekere controle over zijn ex. Die kan nu namelijk nergens heen, omdat ze wil dat haar dochter haar weer makkelijk kan vinden.
  zondag 19 juli 2009 @ 14:36:09 #155
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_71118271
quote:
Op zondag 19 juli 2009 13:42 schreef Gia het volgende:

[..]

Denk niet zozeer dat het pesten is, maar meer controle. De man, komt uit de verhalen die hier staan, duidelijk over als een controlefreak. Hij heeft nu zijn dochter en behoudt een zekere controle over zijn ex. Die kan nu namelijk nergens heen, omdat ze wil dat haar dochter haar weer makkelijk kan vinden.
Beetje een moeilijk verhaal. Die vader heeft natuurlijk wel een punt dat als hij dit niet had gedaan ze met haar dochter naar Ukraine was gegaan en zijn dochter nooit meer had gezien.

Of die vrees terecht is zullen we nooit weten maar ik kan me voorstellen dat hij het risico niet wilde lopen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_71118311
quote:
Op zondag 19 juli 2009 14:36 schreef BlaZ het volgende:

Die vader heeft natuurlijk wel een punt dat als hij dit niet had gedaan ze met haar dochter naar Ukraine was gegaan en zijn dochter nooit meer had gezien.
Hoezo? Waar haal jij uit dat de moeder met haar dochter naar Ukraine wilde gaan?
  zondag 19 juli 2009 @ 16:09:33 #157
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_71121122
quote:
Op zondag 19 juli 2009 14:37 schreef vanhal het volgende:

[..]

Hoezo? Waar haal jij uit dat de moeder met haar dochter naar Ukraine wilde gaan?
ik meen me ook zoiets te herinneren, dat die man dat zei. Of het waar is weten we natuurlijk niet, maar ik kan me bij dat idee ook wel wat voorstellen.
pi_71122990
quote:
Op zondag 19 juli 2009 16:09 schreef Marrije het volgende:

[..]

ik meen me ook zoiets te herinneren, dat die man dat zei. Of het waar is weten we natuurlijk niet, maar ik kan me bij dat idee ook wel wat voorstellen.
Ja, het was een argument van de vader, maar goed, gezien de hele situatie -hoe hij het meisje heeft ontvoerd- komt hij niet echt geloofwaardig over, wel?
  zondag 19 juli 2009 @ 17:26:35 #159
56749 BlaZ
pi_71123912
quote:
Op zondag 19 juli 2009 17:03 schreef vanhal het volgende:

[..]

Ja, het was een argument van de vader, maar goed, gezien de hele situatie -hoe hij het meisje heeft ontvoerd- komt hij niet echt geloofwaardig over, wel?
Waarom niet, als ze de rechtzaak om ouderschap zou verliezen en teruggaat naar haar geboorteland met het kind. Lijkt me vrij logisch.
pi_71123932
Waar wordt dat aangegeven?
  zondag 19 juli 2009 @ 17:43:19 #161
3542 Gia
User under construction
pi_71124621
quote:
Op zondag 19 juli 2009 14:36 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Beetje een moeilijk verhaal. Die vader heeft natuurlijk wel een punt dat als hij dit niet had gedaan ze met haar dochter naar Ukraine was gegaan en zijn dochter nooit meer had gezien.
Nu is het andersom. Hij is met het kind verdwenen. Waarom is dat beter?
quote:
Of die vrees terecht is zullen we nooit weten maar ik kan me voorstellen dat hij het risico niet wilde lopen.
Onzin. Als dat kind gewoon bij moeder had mogen blijven wonen, was er niks aan de hand geweest.
Die man is van geboorte Nederlander, zijn familie woont in Nederland. Hij kiest ervoor om in Amerika te gaan wonen, nadat hij zijn vrouw in Nederland neergeplant had. En eist vervolgens via een Amerikaanse rechter de voogdij op.

Ik sta in dit geval achter de moeder.
pi_71124756
Me too
  zondag 19 juli 2009 @ 18:22:44 #163
56749 BlaZ
pi_71126047
quote:
Op zondag 19 juli 2009 17:43 schreef Gia het volgende:

[..]

Nu is het andersom. Hij is met het kind verdwenen. Waarom is dat beter?

Het maakt weinig uit. Bij welke van de twee ouders ze ook is, met de andere ouder zal ze weinig contact hebben.
pi_71126108
quote:
Op zondag 19 juli 2009 18:22 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Het maakt weinig uit. Bij welke van de twee ouders ze ook is, met de andere ouder zal ze weinig contact hebben.
De situatie bij de moeder was stabiel, alles wijst erop dat het meisje het daar goed naar haar zin had, en dat de situatie bij haar moeder ook een goede was, aangezien de moeder politie, school etc had ingelicht over de mogelijke ontvoering door haar vader.

De situatie van de vader aan de andere kant is anders. Trouwt om de 2 jaar met 'import bruiden' mishandelt, etc. Dat wijst op een minder goede situatie. Daarbij heeft hij het meisje nu dus ontvoert.

Al met al sta ik aan de kant van de moeder.
pi_72191868
quote:
'Ze mocht zelfs niet over haar oma praten'
Katja mist Holland

AMSTERDAM - "Dit was haar thuis. Dit is haar thuis. En dit zal haar thuis zijn." Met die woorden wil Paul Leendertz, de Amerikaanse piloot die zijn dochter Katja (8) drie maanden terug bij haar school in Ede ontvoerde, elk misverstand wegnemen. "Ik wil gewoon dat het een happy kind wordt", klinkt het verbeten. Maar vermorzeld tussen twee werelden en de hoogoplopende ruzie bij haar ouders, spreekt het meisje inmiddels een brabbeltaal van Engels, Russisch en Nederlands. "Ja, ze mist haar moeder."

Op 'neutrale' grond in de Amerikaanse staat Pennsylvania hangt een breed glimlachende Katja aan een klimrek. Met twee vriendinnetjes giert ze het uit, terwijl ze elkaar in het Russisch en Engels toespreken. Vader Paul Leendertz en zijn nieuwe, van oorsprong Russische, vrouw Olya komen aangelopen. "Ze start binnenkort met danslessen, tot en met de kerst. Ze is er happy mee", voert hij als bewijs aan dat het goed gaat met zijn dochter. En ook: "Toen ze hier binnenkwam op vliegveld John F. Kennedy zei het hoofd van de immigratiedienst: Welcome home my child."

Ondertussen registreert een tv-camera elke beweging, elke glimlach en elke knuffel. Paul Leendertz heeft namelijk voor het eerst toegestemd in een ontmoeting met actualiteitenrubriek Netwerk. Deze krant kreeg inzage in het ruwe beeldmateriaal, dat vanavond in de uitzending komt.

Op de kop af drie maanden na de 'kidnap', een uitdrukking die Leendertz overigens zelf opzichtig mijdt, staat vandaag al weer de volgende rechtszaak gepland. Het tekent al met al de bizarre situatie waarin Katja verkeert.

Vrees voor een ontvoering door de tegenpartij, opnieuw een traumatische gebeurtenis voor het meisje, iets wat hij zelf ook deed. "Wat moest ik anders? Haar moeder is alleen maar met zichzelf bezig en hield alle contact tussen mij en Katja tegen. Zelfs haar oma, die in Nederland vlakbij woonde, mocht ze niet zien. Ze mocht zelfs niet over haar praten", bepleit de piloot van Continental Airlines zijn zaak.

"Katja vertelde me onlangs: 'Papa, ik had foto's van jou in een laatje verstopt. Dat mocht mama niet weten.' Je kunt een kind proberen van zijn vader af te houden, maar haat kun je het niet bijbrengen", concludeert hij.Leendertz vervolgt: "Het is een meisje met een vrijmoedig karakter. Ze past zich gemakkelijk aan, maakte ook snel contact met kinderen op school. Overdag is ze te druk om haar moeder te missen. Maar 's avonds, als ze alleen in bed ligt, dan denkt ze aan Holland. 'Hoe gaat het met mama?' Goed, zeg ik dan."

Maar tussen vader en moeder samen gaat het allesbehalve goed. Het tweetal ligt al vele jaren met elkaar overhoop. Er is ruzie over de voogdij, over een appartement, over vermeende mishandelingen. Over cadeautjes en kaartjes die niet zouden zijn aangekomen. En het aantal rechtszaken groeit en groeit. In Amerika kreeg hij vooralsnog gelijk, in Nederland zij. Inmiddels staat voor vader Leendertz ook wel vast dat het voor zijn dochter hoe dan ook een doffe ellende is.

Liefde

"Katja is het beste af bij beide ouders. Bij ouders die liefde geven. Maar ja, als de ene niet meewerkt. Katja mag haar moeder zien. Als zij de uitspraak in Amerika respecteert. Ik wil graag dat ze opgroeit als happy, vrolijk kind. Met een gezonde toekomst, opgegroeid als normaal kind, zonder psychische schade..."

In een reactie laat moeder Marina Karpenko's advocaat M. Storm van 's Gravesande aan Netwerk weten dat de beweringen van Leendertz onzin zijn. Een snel weerzien van moeder en dochter zou niet mogelijk zijn, omdat de vader nu al alle contact onmogelijk maakt.
bron

Vanavond dus in Netwerk.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 10:08:59 #166
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_72193352
Tja, als Katja savonds in bed vraagt hoe gaat het met mamma en pappa zegt goed ipv dat ie haar laat bellen, dan is hij net zo fout bezig als zijn ex.
pi_72193523
quote:
. Ik mag niet zeggen dat ik haar mis of van haar hou
Hoe kun je zoiets van een moeder of vader vragen?
quote:
'Papa, ik had foto's van jou in een laatje verstopt
Kan best dat een kind denkt dat ze elke foto moet verbergen. Een kind van een kennis durfde voor de telefoon nooit tegen één van de ouders te zeggen "ik hou ook van jou" wanneer het bij één van de ouders was. Bang om de ouder te kwetsen waar ze op dat moment was. Grootste onzin, maar maak dat een kind maar wijs waarvan de ouders met ruzie uit elkaar zijn gegaan.

Heel vreemd ook die voorwaarden allemaal.

En weer over de rug van een kind proberen de ouders elkaar af te troeven en te trappen. Lijkt me dat beide ouders het kind tegen de ander opzet.

En alsof een foto met de arm om de schouder van je kind mij gaat overtuigen. Waar heeft de kind het handen? Als je er dan toch zo'n hecht plaatje van wil maken
Liever leven zonder liefde, dan liefde zonder leven
  donderdag 27 augustus 2009 @ 10:43:04 #168
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_72194146
Je kunt het vanavond zien in Netwerk

Maar dan nog, al knuffelt ze haar vader meerdere malen, zegt niks over haar gevoel voor haar moeder.
  Redactie Frontpage donderdag 27 augustus 2009 @ 11:16:47 #169
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_72194948
Die gast is vaste klant op russianbrides.com?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  donderdag 27 augustus 2009 @ 11:54:05 #170
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_72195849
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 08:34 schreef Mylene het volgende:

[..]

bron

Vanavond dus in Netwerk.
Meer kan ik er nu niet over zeggen.
[b]"It's me Bitches..!!! "[/b]
[b]Every Need Has An Ego To Feed[/b]..............
pi_72238476
*ziet topic weer in MyAT*

Is die netwerkuitzending nog de moeite waard om terug te zoeken of is het alleen maar moddergegooi tussen vader en moeder?
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_75454156
Schopje, heeft iemand een update?
  woensdag 9 december 2009 @ 18:39:03 #173
798 voyeur
bemoeit zich
pi_75454820
Er is een tussentijdse uitspraak van 28 augustus
hier te vinden, maar het vervolg ken ik niet. Als iemand een PACER abbo heeft kun het in de VS raadplegen op het casenummer dat in de pdf vermeld wordt.

Er is toch meer: het blog van Ko van Dijk die behoorlijk op de hand van de vader is
Here we are now, entertain us.
pi_75456005
quote:
Tot besluit, er gaan geruchten als zou Marco Borsato een van de financiers zijn die de processen in Amerika voor Marina bekostigt. Ongetwijfeld zal Marco dit met goede bedoelingen doen. Jammer alleen is dat hij zich niet eerst in de achtergronden heeft verdiept. En we weten allemaal hoe Marco er nu financieel voorstaat…
Goh die Borsato als het waar is...
  woensdag 9 december 2009 @ 19:30:42 #175
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_75456413
quote:
Op woensdag 9 december 2009 19:16 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Goh die Borsato als het waar is...
Welke Marina?
  woensdag 9 december 2009 @ 19:34:19 #177
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_75456541
quote:
Op woensdag 9 december 2009 19:32 schreef WammesWaggel het volgende:
Da's de moeder toch?
Van wie?
  woensdag 9 december 2009 @ 21:20:31 #179
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_75460598
quote:
Op woensdag 9 december 2009 19:37 schreef WammesWaggel het volgende:
Een zekere K
Kutkind?
pi_75465254
K.t.a dan maar om er maar even Lingo van te maken
pi_78386401
Er is weer een update.
quote:
Rechter besluit in voordeel vader Katja

EDE - Een rechtbank in de Verenigde Staten heeft uitgesproken dat de vader van de ontvoerde Katja Leendertz uit Ede terecht de voogdij over zijn dochter toegewezen heeft gekregen. Dat bevestigde de advocate van de moeder van het 8-jarige meisje woensdag.

De moeder had bij de rechtbank bezwaar gemaakt tegen het toewijzen van de voogdij aan de vader. Die nam zijn dochter op 27 mei onaangekondigd mee vanaf een schoolplein in Ede. De ontvoering leidde tot veel beroering. De politie verspreidde onmiddellijk een Amber Alert. Het meisje woont nu met haar vader in de Verenigde Staten.

Volgens advocate Heleen Scheer staat de uitspraak los van een lopende zaak over het terughalen van Katja naar Nederland. „Het is slechts een bevestiging van een eerdere uitspraak van een Amerikaanse rechter. De zaak om Katja terug naar haar moeder in Nederland te halen loopt nog en een uitspraak volgt vermoedelijk snel.”

Het Openbaar Ministerie in Arnhem deed vorig jaar een rechtshulpverzoek aan de Amerikaanse autoriteiten. Het OM verdenkt de man van onttrekking van het kind aan het ouderlijk gezag van de moeder.
bron
  woensdag 24 februari 2010 @ 11:53:27 #182
3542 Gia
User under construction
pi_78386753
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 11:45 schreef Mylene het volgende:
Er is weer een update.
[..]

bron
Je kunt dus stellen dat als een gescheiden Nederlandse man erin slaagt naar Amerika te verhuizen en Amerikaan te worden, hij ongestraft zijn kinderen uit Nederland mee kan nemen en via de Amerikaanse rechter toegewezen kan krijgen.

Echt, ongelooflijk, dit.
pi_78387081
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 11:53 schreef Gia het volgende:

[..]

Je kunt dus stellen dat als een gescheiden Nederlandse man erin slaagt naar Amerika te verhuizen en Amerikaan te worden, hij ongestraft zijn kinderen uit Nederland mee kan nemen en via de Amerikaanse rechter toegewezen kan krijgen.

Echt, ongelooflijk, dit.
Nee niet echt, lees je even in
Hij woonde al in de VS met vrouw en kind, die vrouw is naar NL gegaan met het kind zonder toestemming.
  woensdag 24 februari 2010 @ 12:14:32 #184
3542 Gia
User under construction
pi_78387590
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 12:01 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Nee niet echt, lees je even in
Hij woonde al in de VS met vrouw en kind, die vrouw is naar NL gegaan met het kind zonder toestemming.
Nee hoor, lees anders zelf even in. Die vrouw was geen Nederlandse, maar een Oekraïense, dacht ik. In elk geval zoiets. Hij heeft ze na de scheiding in Nederland geplant, omdat zijn moeder (hij is van Nederlandse komaf) hier een oogje in het zeil kon houden.
quote:
Verdere mededelingen
De moeder van Katja is in 2000 met de heer Leendertz getrouwd. In 2001 is Katja in Amerika geboren. In Amerika is sprake geweest van huiselijk geweld door de heer Leendertz. Mede vanwege dit huiselijk geweld heeft moeder, samen met Katja, Amerika verlaten. Met toestemming van de heer Leendertz woont Katja’s moeder sinds 2003 samen met Katja in Nederland.
http://www.helpkatjaterug.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=67:persverklaring&catid=35:artikelen&Itemid=68

Elders heb ik gelezen dat de vader dit beter vond, omdat zijn moeder daar woont.

[ Bericht 34% gewijzigd door Gia op 24-02-2010 12:21:45 ]
pi_78387881
Dat volgens de advocaat van de vrouw, ja
Daar hecht ik geen waarde aan.
  woensdag 24 februari 2010 @ 12:46:10 #186
3542 Gia
User under construction
pi_78388705
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 12:23 schreef WammesWaggel het volgende:
Dat volgens de advocaat van de vrouw, ja
Daar hecht ik geen waarde aan.
Denk es na! Waarom zou ze anders naar Nederland zijn gegaan? Ze is Oekraïense. Dan was ze wel naar haar eigen familie gevlucht, toch?

Dus, ik geloof dat wel, ja.
pi_78388864
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 12:46 schreef Gia het volgende:

[..]

Denk es na! Waarom zou ze anders naar Nederland zijn gegaan? Ze is Oekraïense. Dan was ze wel naar haar eigen familie gevlucht, toch?

Dus, ik geloof dat wel, ja.
Misschien had ze wel vrienden in Nederland? was ze in het verleden niet woonachtig in NL en had ze daar dus banden mee? was ze inmiddels geen Nederlands staatsburger?
Krijg maar eens een uitkering en een sociale huurwoning in de Oekraine...

Slechts wat gedachtenspinsels hoor
pi_78388923
Treurig voor Katja.

Ben eens benieuwd of ze over een aantal jaren zelf haar verhaal zal doen, kunnen we zien wie er gelijk had. Of het minste heeft gelogen.
  woensdag 24 februari 2010 @ 13:05:27 #189
3542 Gia
User under construction
pi_78389340
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 12:52 schreef nummer_zoveel het volgende:
Treurig voor Katja.

Ben eens benieuwd of ze over een aantal jaren zelf haar verhaal zal doen, kunnen we zien wie er gelijk had. Of het minste heeft gelogen.
Hoe oud is ze eigenlijk. Zal wel ergens staan, maar heb geen zin in terugzoeken.
Zij mag toch op haar 13de kiezen waar ze wil wonen!!

Maar ja, dan wordt ze intussen wel geïndoctrineerd door haar vader.

Ik hoop dat het nederlandse recht nog wat voor elkaar kan krijgen.
pi_78399595
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 13:05 schreef Gia het volgende:

[..]

Hoe oud is ze eigenlijk. Zal wel ergens staan, maar heb geen zin in terugzoeken.

Alsof de moeder dat niet gedaan heeft / zal doen
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  woensdag 24 februari 2010 @ 17:31:54 #191
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_78400511
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 13:05 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik hoop dat het nederlandse recht nog wat voor elkaar kan krijgen.
7 of 8 (in mei in elk geval 8 want in mei 2009 was ze 7).
pi_78757910
Ik geloof er niks van
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_78760474
quote:
UTRECHT - Een rechter in de Verenigde Staten heeft beslist dat de ontvoerde Katja Leendertz uit Ede terug moet naar haar moeder in Nederland. Binnen tien dagen na de uitspraak, die op 3 maart werd gedaan, zou het 8-jarige meisje terug moeten zijn.

© ANPDat heeft de advocaat van de moeder donderdagavond laten weten.

De vader nam zijn dochter op 27 mei 2009 onaangekondigd mee vanaf een schoolplein in Ede. De ontvoering leidde tot veel beroering. De politie verspreidde onmiddellijk een Amber Alert. Het meisje woont nu met haar vader in Amerika.

Volgens advocate Heleen Scheer staat de uitspraak los van een lopende zaak over het gezag over Katja in Nederland. Daarover loopt nog een procedure waardoor de kans bestaat ''in theorie'' dat Katja later alsnog weer terug zou moeten naar de VS.

Kinderontvoering

Volgens Scheer heeft de rechter nu duidelijk onomstotelijk bepaald dat er sprake is van kinderontvoering in de zin van het Haags Kinderontvoeringsverdrag.

De vader en moeder, die na een huwelijk van zeven jaar in 2007 officieel gescheiden zijn, voeren al enige tijd een juridische strijd. Eerder verzocht de moeder de rechtbank het ouderlijk gezag over het kind aan haar toe te wijzen. De vader deed onlangs hetzelfde in de VS, waar de rechter het gezag over Katja aan hem toewees.

Katja is in de Verenigde Staten geboren. Ze woonde sinds de scheiding van haar ouders met toestemming van haar vader in Nederland. Het meisje heeft net als haar moeder de Oekraïense nationaliteit.
Er wordt hier nogal beweerd dat de moeder Katja eerst vanuit de VS naar Nederland heeft ontvoerd. Staat hier dat de vader dit toch prima vond.
Of heeft iemand een betrouwbare bron?
  vrijdag 5 maart 2010 @ 07:28:01 #194
3542 Gia
User under construction
pi_78760759
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 06:13 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Er wordt hier nogal beweerd dat de moeder Katja eerst vanuit de VS naar Nederland heeft ontvoerd. Staat hier dat de vader dit toch prima vond.
Of heeft iemand een betrouwbare bron?
Ik heb in het vorige topic of ergens anders (?) gelezen dat vader dit prima vond omdat zijn moeder daar in de buurt woont. Zodat zij een oogje in het zeil kan houden.
'k Weet ook niet of Katja en/of de moeder Amerikaans staatsburger zijn. Zo niet, dan was het wellicht na de scheiding niet mogelijk voor hen om in Amerika te blijven.
Aangezien pa moest werken en nog geen nieuwe oostblokbruid had, moest Katja maar zolang bij zijn ex-vrouw blijven. Zoiets???

Ben wel blij voor die moeder.
pi_78760774
Opvallend dat veel vrouwen steevast de kant van de moeder kiezen in zo'n NWSbericht. Dat hoeft helemaal niet de juiste kant te zijn voor een kind.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 5 maart 2010 @ 07:47:01 #196
3542 Gia
User under construction
pi_78760918
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 07:29 schreef El_Matador het volgende:
Opvallend dat veel vrouwen steevast de kant van de moeder kiezen in zo'n NWSbericht. Dat hoeft helemaal niet de juiste kant te zijn voor een kind.
Dan had die vader het moeten oplossen via justitie, vooraf, en niet dat kind van de speelplaats grissen en ontvoeren.

Als die moeder met dat kind naar de Oekraïne had willen vluchten, had ze dat wel eerder gedaan. Als pa met de papieren die hij claimde te bezitten naar de Nederlandse rechter was gegaan, dan had die zich erover kunnen buigen en een beslissing kunnen nemen.
pi_78760934
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 07:47 schreef Gia het volgende:

[..]

Dan had die vader het moeten oplossen via justitie, vooraf, en niet dat kind van de speelplaats grissen en ontvoeren.

Als die moeder met dat kind naar de Oekraïne had willen vluchten, had ze dat wel eerder gedaan. Als pa met de papieren die hij claimde te bezitten naar de Nederlandse rechter was gegaan, dan had die zich erover kunnen buigen en een beslissing kunnen nemen.
Rechters kiezen vaak de kant van de moeder. Een soort natuurlijk moedergevoel dat ook bij hen overheerst. Dat hoeft niet altijd zo te zijn. Integendeel zelfs.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

vrijdag 5 maart 2010 @ 07:51:45 #198
3542 Gia
User under construction
pi_78760958
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 07:48 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Rechters kiezen vaak de kant van de moeder. Een soort natuurlijk moedergevoel dat ook bij hen overheerst. Dat hoeft niet altijd zo te zijn. Integendeel zelfs.
Die man heeft zelf zijn dochter bij de moeder gelaten toen het hem niet uitkwam er zelf voor te zorgen!

Vervolgens haalt hij een nieuw postorderbruidje uit Rusland en ontvoert zijn dochter. Nee, dan ben je goed bezig!
pi_78760969
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 07:51 schreef Gia het volgende:

[..]

Die man heeft zelf zijn dochter bij de moeder gelaten toen het hem niet uitkwam er zelf voor te zorgen!

Vervolgens haalt hij een nieuw postorderbruidje uit Rusland en ontvoert zijn dochter. Nee, dan ben je goed bezig!
Oh ja, want elke Oekraiense (GEEN Rusland!!) is een postorderbruidje...

En beter dat die man denkt aan het kind dan aan zijn carriere en het kind laat verslonzen.

Jij bent nooit bij oma geweest toen je klein was?

vrijdag 5 maart 2010 @ 09:24:12 #200
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_78762540
VInd het maar een vreemd verhaal, waarom moest die man dat kind ontvoeren ? Kon hij niet gewoon een omgangsregeling krijgen ? Zo ja was ontvoering niet nodig en zo nee waarom kon hij geen regeling krijgen ? Had dat wat met * huiselijk geweld * te maken ?

Vind al die postorder bruiden maar een rare zaak. Wat is er mis met de man dat hij niet een gewone relatie met iemand kan krijgen maar vrouwen steeds moet (om)kopen ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')