Ja, het is ook echt duidelijk of de moeder uberhaupt op de hoogte is gesteld van een hoorzitting in de VS.quote:Op maandag 1 juni 2009 16:35 schreef Geqxon het volgende:
Als je als moeder niet op de hoorzitting over de voogdij van je kind komt, c.q. als je er niks om geeft, dan ben je een slechte moeder.
Dat hoeft niet perse, het kan ook zijn dat je in een ander land zit (in dit geval bijvoorbeeld).quote:Op maandag 1 juni 2009 16:35 schreef Geqxon het volgende:
Als je als moeder niet op de hoorzitting over de voogdij van je kind komt, c.q. als je er niks om geeft, dan ben je een slechte moeder.
ow dat wist ik niet, de vraag hoe hij de VS heeft kunnen bereiken is wel behoorlijk interessant. Ben benieuwd hoe hij dat heeft kunnen flikkenquote:Op maandag 1 juni 2009 16:41 schreef nummer_zoveel het volgende:
Maar het is niet zo dat die vader ondergedoken zit.
Katja en haar vader zitten echt in de VS, dat heeft de politie daar tegenover de Nederlandse politie bevestigd.
Ow, okay.... dan zullen ze dat hebben uitgezocht, neem ik aan. Hopelijk hebben ze hem niet geloofd op zijn (waarschijnlijk) blauwe ogen.quote:Op maandag 1 juni 2009 16:41 schreef nummer_zoveel het volgende:
Maar het is niet zo dat die vader ondergedoken zit.
Katja en haar vader zitten echt in de VS, dat heeft de politie daar tegenover de Nederlandse politie bevestigd.
Het is rete-interessant, ik denk dat veel mensen afwachten om te zien hoe dit afloopt.quote:Op maandag 1 juni 2009 16:45 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
ow dat wist ik niet, de vraag hoe hij de VS heeft kunnen bereiken is wel behoorlijk interessant. Ben benieuwd hoe hij dat heeft kunnen flikken
En hoe het zit met internationale voogdijschappen is ook wel interessant
aaaahquote:Op maandag 1 juni 2009 19:20 schreef Spatzmann het volgende:
A US court on May 20 granted the father sole custody, as well as permission to obtain a US passport for the child and to bring her to Pennsylvania.
en daarvan is de moeder niet op de hoogte gesteld? En indien zij uitnodiging tot bijwonen van de hoorzitting heeft gekregen, daar heeft zij zichzelf niet van in kennis gesteld?quote:
Waarschijnlijk stond ze in de database als "adress: Unknown". Het is namelijk niet verplicht om je buitenlandse adres door te geven aan de Amerikaanse regering.quote:Op maandag 1 juni 2009 19:45 schreef Marrije het volgende:
[..]
en daarvan is de moeder niet op de hoogte gesteld? En indien zij uitnodiging tot bijwonen van de hoorzitting heeft gekregen, daar heeft zij zichzelf niet van in kennis gesteld?
Verplicht niet maar het is al te simpel te achterhalen voor ze.quote:Op maandag 1 juni 2009 19:54 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk stond ze in de database als "adress: Unknown". Het is namelijk niet verplicht om je buitenlandse adres door te geven aan de Amerikaanse regering.
Hoe kom jij er bij dat die moeder recentelijk een ticket naar de VS gekocht heeft?quote:Op dinsdag 2 juni 2009 00:58 schreef The.Apple het volgende:
[..]
Verplicht niet maar het is al te simpel te achterhalen voor ze.
al was het maar via de reis organisatie waarmee jij je ticket naar de VS gekocht hebt en
die voor vertrek is door gegevens aan Homeland Security.
Die moeder moet niet zeiken, US Court Rullings are Fair and Ballanced like FOX news....
Homeland security..... dat hoeft niet rencetelijk te zijn...... alles wordt tot 30 jaar bewaard....quote:Op dinsdag 2 juni 2009 01:01 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Hoe kom jij er bij dat die moeder recentelijk een ticket naar de VS gekocht heeft?
Die vrouw woonde in de VS, heeft vandaar een ticket naar NL gekocht en is niet meer naar de VS gegaan, ze is toen dus in Nederland gaan wonen.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 01:04 schreef The.Apple het volgende:
[..]
Homeland security..... dat hoeft niet rencetelijk te zijn...... alles wordt tot 30 jaar bewaard....
ze waren pas 7 jaar samen..... DHS bestaat 6 jaar nu jij weer.
Zal wel via via gegaan zijn, maar dat is geen zaak van de Amerikaanse homelandquote:daarbij, Wist die Vader vrij goed waar het kind was.....
Hoe,quote:Op dinsdag 2 juni 2009 01:07 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Die vrouw woonde in de VS, heeft vandaar een ticket naar NL gekocht en is niet meer naar de VS gegaan, ze is toen dus in Nederland gaan wonen.
Dus hoe zou homeland toen opeens aan haar nieuwe adres moeten komen?
Leg uit.
Het zal toch wel aan hem gevraagd worden wat het adres van de moeder is.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 01:07 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Die vrouw woonde in de VS, heeft vandaar een ticket naar NL gekocht en is niet meer naar de VS gegaan, ze is toen dus in Nederland gaan wonen.
Leg uit.
[..]
Zal wel via via gegaan zijn, maar dat is geen zaak van de Amerikaanse homeland
Bij adres onbekend staat er gewoon een advertentie in de krant, in Nederland is dat ook zo.
Dat zou men doen als de nationale veiligheid in het geding was, niet in een civiele zaak als deze.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 01:11 schreef The.Apple het volgende:
[..]
Hoe,
DHS geeft een NSL af aan Fisa court, deze vragen de NSA een tasking te doen op alle data van mevrouw
gok zo dat het een halve dag duurt en ze weten wat ze zojuist met de pin gekocht heeft in de buurt super.
DHS=Deparment of Homeland Security
NSL=National security Letter
Fisa=Foreign Intelligence Surveillance Act
NSA= National security agency.
En die gekke amerikanen doen dit soort dingen voor hun burgers.... kan nederland nog wat van leren
Trouwens deze vrouw had niet de nederlandse nationaliteit, (zover ik het begrijp) bij aankomst,vanuit de VS. en asiel zoekers zijn geregistreed. De mevrouw dacht slim te zijn en haar Ex alle rechten te ontnemen. Dan is dit gewoon terecht.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 01:07 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Leg uit.
[..]
Als hij een beetje advocaat heeft is het gewoon een gevalletje van plead the fifth.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 01:14 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Het zal toch wel aan hem gevraagd worden wat het adres van de moeder is.
Het zaakje stinkt, het zal me niet eens verbazen als paps dit onder de pet gehouden heeft, om zijn plan ten uitvoer te kunnen brengen.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 01:16 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Dat zou men doen als de nationale veiligheid in het geding was, niet in een civiele zaak als deze.
Of je moet het neefje zijn van Biden of iets dergelijks.
Hier is gewoon sprake van een civiele zaak in een lokale rechtbank en jij denk dat de NSC gelijk in spoedzitting gaat
Zoveel Amerikaanse asielzoekers zijn er hier niet meerquote:Op dinsdag 2 juni 2009 01:16 schreef The.Apple het volgende:
[..]
Trouwens deze vrouw had niet de nederlandse nationaliteit, (zover ik het begrijp) bij aankomst,vanuit de VS. en asiel zoekers zijn geregistreed. De mevrouw dacht slim te zijn en haar Ex alle rechten te ontnemen. Dan is dit gewoon terecht.
uuhh dit soort dingen gebeuren OOK in civiele zaken..... zoek en u kunt vinden.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 01:16 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Dat zou men doen als de nationale veiligheid in het geding was, niet in een civiele zaak als deze.
Of je moet het neefje zijn van Biden of iets dergelijks.
Hier is gewoon sprake van een civiele zaak in een lokale rechtbank en jij denk dat de NSC gelijk in spoedzitting gaat
Zoiets zal het wel zijn.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 01:17 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Als hij een beetje advocaat heeft is het gewoon een gevalletje van plead the fifth.
Dat zou ik hem ook aanraden, the winner takes allquote:Op dinsdag 2 juni 2009 01:18 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Het zaakje stinkt, het zal me niet eens verbazen als paps dit onder de pet gehouden heeft, om zijn plan ten uitvoer te kunnen brengen.![]()
En jij denk niet dat je als buitenlander in de VS, na naturalisering en je 2de import bruid niet opvalt voor DHS.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 01:19 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Zoveel Amerikaanse asielzoekers zijn er hier niet meerdus ze zal wel gewoon of illegaal hier zijn gaan wonen of getrouwd zijn met een Nederlander.
Die Nederlandse Amerikaan had ook weer een nieuwe Russische, lekker stelletje die ouders
Wellicht had die Russische al een visum, of is ze nu zelfs wel illegaal.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 01:21 schreef The.Apple het volgende:
[..]
En jij denk niet dat je als buitenlander in de VS, na naturalisering en je 2de import bruid niet opvalt voor DHS.
niet dat ze aan je deur staan, maar de teller loopt wel mee.
Depament of Children en Family kan ik nog volgen, en toneel kan mischien werkenquote:Op dinsdag 2 juni 2009 01:24 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Wellicht had die Russische al een visum, of is ze nu zelfs wel illegaal.
Kwestie van AOS en niet DCF en een beetje toneel spelen en het moet lukken
Direct Consular Filingquote:Op dinsdag 2 juni 2009 01:26 schreef The.Apple het volgende:
[..]
Depament of Children en Family kan ik nog volgen, en toneel kan mischien werken
maar wtf is AOS.
Simpel,quote:Op maandag 1 juni 2009 16:45 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
ow dat wist ik niet, de vraag hoe hij de VS heeft kunnen bereiken is wel behoorlijk interessant. Ben benieuwd hoe hij dat heeft kunnen flikken
En hoe het zit met internationale voogdijschappen is ook wel interessant
thx...quote:Op dinsdag 2 juni 2009 01:29 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Direct Consular Filing
Adjustment of Status
Die nieuwe Russische doelde ik op, niet die Russische uit de Oekraine.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 01:31 schreef The.Apple het volgende:
[..]
thx...
DCF is niet van toepassing op US citizens, en dat waren ze op het moment van vertrek in europa.
Volgens mij moeten russen een Visum aanvragen en valt Rusland niet onder DCFquote:Op dinsdag 2 juni 2009 01:33 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Die nieuwe Russische doelde ik op, niet die Russische uit de Oekraine.
En als je een Rus bent maar woonzaam in Liechtenstein weer wel toch?quote:Op dinsdag 2 juni 2009 01:37 schreef The.Apple het volgende:
[..]
Volgens mij moeten russen een Visum aanvragen en valt Rusland niet onder DCF
Nope die mogen bij de US embassy een visum aan vragen, gaat om nationaliteit niet vanaf welk vliegveld je vertrekt.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 01:41 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
En als je een Rus bent maar woonzaam in Liechtenstein weer wel toch?
In Nederland gaan dat soort zaken bij het consulaat en niet bij de ambassade, maar Liechtenstein is zonder twijfel speciaal.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 01:42 schreef The.Apple het volgende:
[..]
Nope die mogen bij de US embassy een visum aan vragen, gaat om nationaliteit niet vanaf welk vliegveld je vertrekt.
Consulaat is onderdeel/vertegewoordiging van een Ambassade, Sub locatie zeg maar. En voor Liechtenstein is er geen. Die moeten naar de US embassy in Zwitserland.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 01:44 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
In Nederland gaan dat soort zaken bij het consulaat en niet bij de ambassade, maar Liechtenstein is zonder twijfel speciaal.
Dat is niet een stelling dat is afgesproken in VCCR.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 01:49 schreef WammesWaggel het volgende:
Zo zou je het kunnen stellen, ook al zijn ze +1 uur van mekaar vandaan
Maar dankzij die noeste lui mochten Vampier en Maarten naar de VS om in de zon te genieten van de vrijheid.
NU.nlquote:'Consulaat VS hielp bij meenemen Katja'
AMSTERDAM - Het Amerikaanse consulaat in Frankfurt heeft de vader van Katja Leendertz geholpen om haar mee te nemen naar Amerika. Dat zegt de vader, Paul Leendertz, dinsdag in het AD. De krant bezocht hem in de Amerikaanse staat Pennsylvania.
Het was nog niet bekend hoe de vader met de gezochte Katja wist te ontkomen. In het AD legt hij uit dat hij zodra de Amerikaanse rechter hem de voogdij toewees zo snel mogelijk te werk ging.
Hij was naar eigen zeggen bang dat zijn ex-vrouw met zijn dochter naar Oekraïne zou vluchten zodra ze hoorde dat hij de voogdij had.
Hij kreeg een officiële certificering van de Amerikaanse overheid en vroeg medewerking van het Amerikaanse ministerie van buitenlandse zaken, waarop hij naar Nederland vertrok.
Kalmeren
Daar heeft de piloot Katja een paar dagen geobserveerd. Woensdag nam hij haar uiteindelijk mee. Katja zou door de ontvoering zijn geschrokken, maar zijn huidige vrouw wist de dochter te kalmeren door uit te leggen dat ze bij haar vader was.
Leendertz zou een keer van auto zijn veranderd en is daarna doorgereden naar het Amerikaanse consulaat in Frankfurt in Duitsland. Daar stond volgens hem personeel klaar om de papieren in orde te maken en foto's te maken van Katja.
Vervolgens is het drietal met een vliegtuig naar een 'niet Europees land' gevlogen om van daaruit verder te reizen.
Amber Alert
Het Amber Alert dat de politie uitzond, was volgens Leendertz nergens voor nodig. In de krant zegt hij dat zes uur voordat alarm werd geslagen al een dossier bij de politie in Ede lag waarin stond dat hij het recht had om Katja op te halen. Katja zou inmiddels over de telefoon met haar moeder hebben gesproken.
Inderdaad, benieuwd of pa nog zo in bescherming wordt genomen door de FOK!papa's.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 15:37 schreef ThunderBitch het volgende:
Hm, dit muisje krijgt nog een flink staartje, zo te zien.
quote:Op dinsdag 2 juni 2009 15:39 schreef Gia het volgende:
[..]
Inderdaad, benieuwd of pa nog zo in bescherming wordt genomen door de FOK!papa's.
Dat maakt jij ervan. Typisch wel, maar geeft niet.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 15:42 schreef opgebaarde het volgende:
het is niet zo zeer dat de vader door de fokpapa's in bescherming werd genomen maar dat alle mannen toch klootzakken zijn?![]()
enniewe, dit verhaal hier bevalt me totaal niet maar dat zal vooral komen doordat de VS een belangrijke rol hier in speelt
Hoezo is het typisch? Hoewel de aanval natuurlijk wel de beste verdediging isquote:Op dinsdag 2 juni 2009 15:44 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Dat maakt jij ervan. Typisch wel, maar geeft niet.
Ik reageer eigenlijk door jouw zin dat "alle mannen klootzakken zijn".quote:Op dinsdag 2 juni 2009 15:48 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hoezo is het typisch? Hoewel de aanval natuurlijk wel de beste verdediging is![]()
Nah het is dat je me niet kent noch mijn standpunt hier duidelijk is maar dat mijn sympathie hier uitgaat naar de moeder ipv de vader is erg veelzeggend btw en omdat je zag dat ik een man ben en dus je conclusies trekt is alweer typi...
edit: die vent spoort niet
Precies, dat zij het daar goed heeft, prima, maar waarschijnlijk had ze het bij haar moeder ook goed.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 15:53 schreef ThunderBitch het volgende:
Laat hij maar eerst aantonen dat het kind het slecht heeft (gehad) bij haar moeder, dan praten we weer verder.
Precies, het riekt naar manipulatie, waar hij eigenlijk zijn ex van beschuldigt.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 15:57 schreef Gia het volgende:
[..]
Precies, dat zij het daar goed heeft, prima, maar waarschijnlijk had ze het bij haar moeder ook goed.
Het geeft hem niet het recht haar zomaar te ontvoeren.
Hoop echt dat Nederland hier werk van maakt en dat ze terug naar haar moeder mag.
Wie weet beloven ze haar wel dat ze haar moeder mag zien, als ze maar de juiste dingen zegt en lief speelt.
Nog even.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 15:48 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hoezo is het typisch? Hoewel de aanval natuurlijk wel de beste verdediging is![]()
Nah het is dat je me niet kent noch mijn standpunt hier duidelijk is maar dat mijn sympathie hier uitgaat naar de moeder ipv de vader is erg veelzeggend btw en omdat je zag dat ik een man ben en dus je conclusies trekt is alweer typi...
edit: die vent spoort niet
Wat een ongelooflijke kut opmerking weer van je. Hij moet er maar mee "dealen"?quote:Op dinsdag 2 juni 2009 15:53 schreef ThunderBitch het volgende:
Ik kan me heel goed indenken dat hij graag zijn dochterje bij zich heeft, maar het is niet anders, life sucks en hij moet er dan maar mee dealen. Laat hij maar eerst aantonen dat het kind het slecht heeft (gehad) bij haar moeder, dan praten we weer verder.
Realiteitszin.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 16:04 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Wat een ongelooflijke kut opmerking weer van je. Hij moet er maar mee "dealen"?
Ik voorspel weinig goeds voor je vriend als jij het op je heupen krijgt.
Echt, ik snap niet waarom je zo'n opmerking durft te maken.
dat wijf spoort ook niet, maar goedquote:
Hallo!! Wat doet die vent de moeder aan? Da's minder erg dan wanneer hij ermee zou moeten dealen?quote:Op dinsdag 2 juni 2009 16:04 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Wat een ongelooflijke kut opmerking weer van je. Hij moet er maar mee "dealen"?
jij hebt inzage als haar advocaat ofzo? Die vent is piloot dus die vliegt gratisquote:Op dinsdag 2 juni 2009 16:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Hallo!! Wat doet die vent de moeder aan? Da's minder erg dan wanneer hij ermee zou moeten dealen?
Hij heeft moeder en kind meegesleurd naar Nederland. Na de scheiding is hij weer in Amerika gaan wonen. En dan klagen dat hij zijn dochter zo weinig zag? Wat had hij verwacht? Dat zijn ex 6 keer per jaar een ticket naar Amerika zou betalen?
Zo zijn, sommigen van, die mannen dan ook weer. Gaan ze aan de andere kant van het land wonen en eisen ze reiskosten vergoeding om de kinderen op te komen zoeken.
Kan me na al jouw posts nog weinig bij voorstellen.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 16:08 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Realiteitszin.
By the way.
Ik ben echt lief hoor.
Over welk wijf het je het? Over welk wijf het je het? De moeder of de stiefmoeder?quote:Op dinsdag 2 juni 2009 16:13 schreef Re het volgende:
[..]
dat wijf spoort ook niet, maar goed
dat psychisch trauma gelul wordt ik ook een beetje moe van, daar is nooit enig bewijs voor geleverd
Inderdaad, dat ook. Het was een geplande bliksem-actie.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 16:14 schreef Harajuku. het volgende:
Kind jatten, van auto wisselen, snel weg uit Europa. Als hij in zijn recht staat is dat toch allemaal niet nodig
ow Ik heb niks gelezen over die vrouw maar die man kraamt een hoop (egocentrische) onzin uit.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 16:13 schreef Re het volgende:
[..]
dat wijf spoort ook niet, maar goed
dat psychisch trauma gelul wordt ik ook een beetje moe van, daar is nooit enig bewijs voor geleverd
conclusie gebaseerd op wat er in de media is geschreven dus net zo subjectief als de rest. dus ik vind het een dom wijf, immers manlief zegt dat impliciet dus is het waar... toch?quote:Op dinsdag 2 juni 2009 16:16 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Over welk wijf het je het? Over welk wijf het je het? De moeder of de stiefmoeder?
Ik vind het rot voor je dat je dit meegemaakt het, want ik gun ieder ouder omgang met zijn of haar kind.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 16:16 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Kan me na al jouw posts nog weinig bij voorstellen.
Even tussen neus en lippen door. Ik ben zelf een vader die 2 jaar lang zijn kinderen niet mocht zien. Je heb werkelijk geen idee wat voor impact dit op iemands leven heeft.
Zonder verder in details te treden (nee, was niet altijd even lief tegen mijn ex. ja, wel voor mijn kinderen) ben ik hierdoor een tijd lang zwaar depressief van geweest. Gelukkig had ik wel de wilskracht om niet bij te pakken neer te zitten en heb inmiddels sinds een jaar een omgangsregeling.
Dus ik weet als geen ander hoe die man zich gevoeld kan hebben, en kan me ook voorstellen dat hij dit heeft geflikt.
Dus......als een vader zijn kind ontvoert naar Syrië en daar, via de 'rechter' de voogdij krijgt, dan staat ie in zijn recht. Als hij dan beweert dat de Nederlandse moeder een hoer is, dan is dat zo. (Ook al gaat het dan om islamitische begrippen)quote:Op dinsdag 2 juni 2009 16:20 schreef Re het volgende:
[..]
conclusie gebaseerd op wat er in de media is geschreven dus net zo subjectief als de rest. dus ik vind het een dom wijf, immers manlief zegt dat impliciet dus is het waar... toch?
In Amerika staat hij in zijn recht dus was het de bedoeling dat hij met haar in Amerika geraakte.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 16:14 schreef Harajuku. het volgende:
Kind jatten, van auto wisselen, snel weg uit Europa. Als hij in zijn recht staat is dat toch allemaal niet nodig
Hm.... ik geloof alleen derden. Eigenlijk geloof ik niemand, ik bekijk de situatie en beoordeel wat ik te horen krijg, en steek mijn natte vinger in de lucht, en doe een lucky guess. Iets anders hebben we nog niet.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 16:20 schreef Re het volgende:
[..]
conclusie gebaseerd op wat er in de media is geschreven dus net zo subjectief als de rest. dus ik vind het een dom wijf, immers manlief zegt dat impliciet dus is het waar... toch?
Je geeft in je tweede zin het antwoord op je eerste zin, en je derde zin is een logisch uitvloeisel.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 16:22 schreef BogardeRules het volgende:
Het blijft vreemd dat blijkbaar een beslissing van een Amerikaanse rechter zwaarder weegt dan dat van een Nederlandse of Europese rechter. Ook buitengewoon verdacht is dat hij het nodig vond om naar Frankfurt te reizen. Dat bewijst dat hij zelf weet dat hij kwaad in de zin had. Hij wilde haar voor een voldongen feit plaatsen, dat is gelukt.
Hey.... Bogarde rulezzzzzzzzzzzzz!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!quote:Op dinsdag 2 juni 2009 16:22 schreef BogardeRules het volgende:
Het blijft vreemd dat blijkbaar een beslissing van een Amerikaanse rechter zwaarder weegt dan dat van een Nederlandse of Europese rechter. Ook buitengewoon verdacht is dat hij het nodig vond om naar Frankfurt te reizen. Dat bewijst dat hij zelf weet dat hij kwaad in de zin had. Hij wilde haar voor een voldongen feit plaatsen, dat is gelukt.
Ik heb weinig vertrouwen in de Nederlandse wilskracht in deze. Zeker BakEllende laat zich graag vanachteren in zijn hol neuken door de Amerikanen.
1. in de jaren negentig is een zigeunerechtpaar plus zwageres uitgeleverd aan de VS voor de verschrikkelijke misdaad van .... winkeldiefstallen, hier een ZEVEN tal kinderen onder de 12 achterlatend
2. Die Irakese Nederlander is zonder veel poeha door het CDA uitgeleverd aan Gitmo, met weinig tot geen bewijs. Enige garantie: niet de doodstraf
3. Een nederlandse marihuana dealer is door UITLOKKING daar in de cel gezet, en uitlokking is illegaal hier.
Rode draad: het waren allemaal "zwartjes", he. Dus die Oekrainse vrouw mag Nederlandse steun echt vergeten. Lippendienst.
zal hem als het goed is, niks interesseren. Hij heeft zijn kind en die raakt hij never nooit niet kwijtquote:Op dinsdag 2 juni 2009 16:27 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Hm.... ik geloof alleen derden. Eigenlijk geloof ik niemand, ik bekijk de situatie en beoordeel wat ik te horen krijg, en steek mijn natte vinger in de lucht, en doe een lucky guess. Iets anders hebben we nog niet.
Het enige feit is nu dat paps het kind heeft ontvoerd op eens linkse manier en nogal kil overkomt bij mij.
Ik weet niets over moeder, dus pa is vooralsnog de gebeten hond.
In Amerika schijnt het niet zo moeilijk te zijn om de voogdij te krijgen, vooral als de vrouw er niet is om zichzelf te verdedigen. Ik ben daar niet zo van onder de indruk.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 16:29 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je geeft in je tweede zin het antwoord op je eerste zin, en je derde zin is een logisch uitvloeisel.
Hij wist heel goed dat hij Nederland niet zo maar met haar kon verlaten, hij wist heel goed dat hij het voor de Nederlandse rechter moest klaarspelen en dat het waarschijnlijk niet zou lukken, vandaar dat hij het in de VS heeft gefixt (ben wel benieuwd naar deze zaak, het hoe en waarom hij in het gelijk gesteld is, hij is namelijk toch zelf vertrokken?). Dit is allemaal heel logisch omdat er gewoon nog geen internationaal recht op dit gebied is (volgens mij)
Kindje wordt ook groter, hij kan beter oppassen met wat hij op z'n hals haalt.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 16:33 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
zal hem als het goed is, niks interesseren. Hij heeft zijn kind en die raakt hij never nooit niet kwijt
http://www.kinderontvoering.org/index.php?catid=33&blogid=2quote:Op dinsdag 2 juni 2009 16:29 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je geeft in je tweede zin het antwoord op je eerste zin, en je derde zin is een logisch uitvloeisel.
Hij wist heel goed dat hij Nederland niet zo maar met haar kon verlaten, hij wist heel goed dat hij het voor de Nederlandse rechter moest klaarspelen en dat het waarschijnlijk niet zou lukken, vandaar dat hij het in de VS heeft gefixt (ben wel benieuwd naar deze zaak, het hoe en waarom hij in het gelijk gesteld is, hij is namelijk toch zelf vertrokken?). Dit is allemaal heel logisch omdat er gewoon nog geen internationaal recht op dit gebied is (volgens mij)
quote:Als uw kind meegenomen is naar het buitenland kan er sprake zijn van een internationale kinderontvoering. Het Haags Kinderontvoeringsverdrag van 1980 geeft aan wanneer er sprake is van internationale kinderontvoering. Het doel van het verdrag is internationale kinderontvoering voorkomen. Het kind moet zo snel mogelijk terug naar het land van waar het is meegenomen.
quote:Het Haags Kinderontvoeringsverdrag van 1980 geeft aan wanneer er sprake is van een internationale kinderontvoering.
Kort gezegd is het Verdrag van toepassing als aan de volgende voorwaarden is voldaan:
* Het kind is jonger dan 16 jaar
* Het kind is overgebracht of achtergehouden in een ander land zonder toestemming van de ouder met het (mede)gezagsrecht of vervangende toestemming van de rechter
* Het kind is overgebracht of achtergehouden in een ander land in strijd met het gezagsrecht van het land waar het zijn gewone verblijfplaats had
komen die ook allemaal uit de Russische BruidjesWehkamp?quote:Op dinsdag 2 juni 2009 16:37 schreef nummer_zoveel het volgende:
WTF, die Russische is de zesde vrouw van de vader.![]()
![]()
allen als het een journalist is die door de taliban is verkracht... ofzo... . Kortom, laten we het gewoon bij dit geval houden, discussieert wel zo zuiver enzoquote:Op dinsdag 2 juni 2009 16:24 schreef Gia het volgende:
[..]
Dus......als een vader zijn kind ontvoert naar Syrië en daar, via de 'rechter' de voogdij krijgt, dan staat ie in zijn recht. Als hij dan beweert dat de Nederlandse moeder een hoer is, dan is dat zo. (Ook al gaat het dan om islamitische begrippen)
En wat is er slinks aan, weet je meer dan, hij heeft gewoon via een officiele weg voogddij gekregen als Amerikaans burger met een Amerikaans kind. Hij heeft blijkbaar via officiele weg een passpoort voor haar geregeld en de authoriteiten in Nederland verwittigd van zijn actie.quote:Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat er mensen zijn die de actie van deze man steunen. Hij krijgt op behoorlijk slinkse wijze, in Amerika de voogdij over zijn dochter en zonder overleg met de Nederlandse autoriteiten (een rapport opsturen is geen overleg) pikt hij zijn dochter op en smokkelt haar het land uit. Niks officieels aan, gewoon ontvoering dus.
En wat heeft dat te maken met zijn kind?quote:Op dinsdag 2 juni 2009 16:37 schreef nummer_zoveel het volgende:
WTF, die Russische is de zesde vrouw van de vader.![]()
![]()
Misschien komt er wel weer een zevende, moet ze daar weer aan wennen.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 16:40 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
En wat heeft dat te maken met zijn kind?
Dat ie niet lief voor zijn vrouwtjes is, wil niet automatisch zeggen dat hij dit niet is voor zijn kind.
Een rapport opsturen is niet hetzelfde als verwittigen. Hij had minimaal op antwoord moet wachten of er even zelf langs gaan.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 16:39 schreef Re het volgende:
[..]
allen als het een journalist is die door de taliban is verkracht... ofzo... . Kortom, laten we het gewoon bij dit geval houden, discussieert wel zo zuiver enzo
[..]
En wat is er slinks aan, weet je meer dan, hij heeft gewoon via een officiele weg voogddij gekregen als Amerikaans burger met een Amerikaans kind. Hij heeft blijkbaar via officiele weg een passpoort voor haar geregeld en de authoriteiten in Nederland verwittigd van zijn actie.
Is het allemaal netjes... nee, maar aangezien men bij voorbaat al de moeder 100% in het gelijk stelt op argumentatie dat eht de moeder is dus hoort het kind aan haar en ander psychiatrisch trauma gezever lijkt me een opmerking over voorbarigheid wel op zijn plaats
Zowel de vader, als het kind, hadden de Amerikaanse nationaliteit. Het kind ook de Oekraïnse, de vader, vermoedelijk nog steeds ook de Nederlandse.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 16:43 schreef opgebaarde het volgende:
firefox, maar hier is toch totaal geen spraken van een kinderontvoering omdat dat meisje toch opgegroeid is in Nederland en de man Nederland in zijn eentje verlaten heeft? Hij is zelfs een Nederlander.
Ik doel er ook meer op, dat blijkbaar een rechter in Amerika denkt een uitspraak te kunnen doen over iets dat in Nederland speelt en niks met Amerika te maken heeft op het punt na dat de desbetreffende man sinds 2 jaar in dat land woont.
Oftewel, dit kan niet kloppen. De zaak is veel groter dan in de media vermeld wordt of Amerika is helemaal mongolide geworden
aha ik snap er geen kut van. I give upquote:Op dinsdag 2 juni 2009 16:45 schreef Gia het volgende:
[..]
Zowel de vader, als het kind, hadden de Amerikaanse nationaliteit. Het kind ook de Oekraïnse, de vader, vermoedelijk nog steeds ook de Nederlandse.
Ow, dus al de moeder het kind naar Oekraine neemt (als ze er in slaagt het kind uit Amerika te halen), is het wel rechtvaardig volgens jouw?quote:Op dinsdag 2 juni 2009 16:44 schreef Gia het volgende:
[..]
Een rapport opsturen is niet hetzelfde als verwittigen. Hij had minimaal op antwoord moet wachten of er even zelf langs gaan.
Dit is, volgens bovenstaande normen, duidelijk kinderontvoering, dat kind moet terug.
En tja, als moeders er dan de Oekraïne mee induikt, geef ik haar groot gelijk. Dan is dat te danken aan deze actie van vader.
Nee, maar een logisch gevolg. Als vader dit niet had gedaan, zou ze gewoon hier zijn blijven wonen. Anders was ze al veel eerder vertrokken, als ze dat liever wilde.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 16:49 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Ow, dus al de moeder het kind naar Oekraine neemt (als ze er in slaagt het kind uit Amerika te halen), is het wel rechtvaardig volgens jouw?
quote:
Okay, proceed danquote:Op dinsdag 2 juni 2009 17:05 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
![]()
Doe ik niet, ik neem deel aan deze discussie uit het oogpunt van de vader.
Hier wordt erop gewezen dat gelijke monniken, gelijke kappen. Als we hoera roepen dat die 2 kinderen uit Syrie ontvoerd hadden geworden, dan moeten we die papa hier ook niets verwijten.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 16:39 schreef Re het volgende:
[..]
allen als het een journalist is die door de taliban is verkracht... ofzo... . Kortom, laten we het gewoon bij dit geval houden, discussieert wel zo zuiver enzo
Dude, get real. Als je het niet via de rechter in je meest bevriende land doet, dat is dat best wel slinks. HEEEEL erg slinks.quote:En wat is er slinks aan, weet je meer dan, hij heeft gewoon via een officiele weg voogddij gekregen als Amerikaans burger met een Amerikaans kind. Hij heeft blijkbaar via officiele weg een passpoort voor haar geregeld en de authoriteiten in Nederland verwittigd van zijn actie
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |