abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69578659
Op zich wel een goed idee. Veel mensen lopen hier met het idee rond dat de premier het meest te zeggen heeft in het hele politieke proces in Den Haag. Dat is incorrect en de democratie zal gezonder worden als iedereen op zijn minst weet over hoe en wat.
pi_69578744
quote:
Op zondag 31 mei 2009 15:59 schreef FunkyHomosapien het volgende:

[..]

aristocratie is een verouderd systeem, daarom.
Aristocratie "faalde" omdat de aristocraten onder het hakblok verdwenen, niet omdat het in elkaar klapte omdat het niet deugde.
quote:
Op zondag 31 mei 2009 15:17 schreef FunkyHomosapien het volgende:

[..]

je wilt terug naar 1917?
Nee, die periode is veel te onrustig. Terug naar voor de Franse revolutie lijkt me wel wat.

[ Bericht 35% gewijzigd door DrWolffenstein op 31-05-2009 17:31:30 ]
  zondag 31 mei 2009 @ 18:07:33 #33
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_69579820
quote:
Op zondag 31 mei 2009 16:04 schreef pfaf het volgende:
Er valt wel wat voor te zeggen. Als ik zie hoe lang ik wik en weeg, programma's doorspit en dergelijke om m'n stem te geven en iemand anders die het geen fuck interesseert maar even z'n CDA-stem geeft, “omdat het hoort” wordt ik altijd heel droevig.
En zelfs na veel wikken en wegen kom je bedrogen uit, dus waarom niet gewoon blanco stemmen?
Als dat dan nog kan uiteraard.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  zondag 31 mei 2009 @ 18:10:59 #34
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_69579937
quote:
Op zondag 31 mei 2009 17:26 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Aristocratie "faalde" omdat de aristocraten onder het hakblok verdwenen, niet omdat het in elkaar klapte omdat het niet deugde.

aristocratie "faalt" omdat de elite de elite kiest. een elitair machtsysteem is nooit goed.
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
  zondag 31 mei 2009 @ 18:17:16 #35
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_69580119
Wie stelt de vragen op? Hoe voorkomen we subtiele propaganda? Hoe vaak worden de vragen ververst? Worden vragen gesteld over de inhoud van de partijstandpunten, of ook over de politieke geschiedenis en wetgeving? Op die site is wel erg weinig informatie gegeven.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_69580470
quote:
Op zondag 31 mei 2009 18:10 schreef FunkyHomosapien het volgende:

[..]

aristocratie "faalt" omdat de elite de elite kiest. een elitair machtsysteem is nooit goed.
Dit is het dogma dat je vandaag de dag in Nederland ontzettend veel tegenkomt. Maar waarom niet? Wat is er niet goed aan als een elite een elite kiest?
Sum es est, sumus estis sunt
  zondag 31 mei 2009 @ 18:33:36 #37
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_69580512
quote:
Op zondag 31 mei 2009 18:31 schreef Leevancleef het volgende:

[..]

Dit is het dogma dat je vandaag de dag in Nederland ontzettend veel tegenkomt. Maar waarom niet? Wat is er niet goed aan als een elite een elite kiest?
omdat de elite niet kan kiezen wat écht goed is voor de gewone burger. laat hen dat zelf bepalen.
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
pi_69580908
Politiek heeft sowieso veel minder te zeggen in de wereld dan veel mensen denken.

Multinationals zoals Shell bepalen voor een groot deel de wereld economie.
Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen
  zondag 31 mei 2009 @ 21:47:39 #39
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_69585573
Slecht idee

Mensen van de democratie uitsluiten is vragen om ellende
pi_69586292
Maatschappijleer op school en voldoende informatieve programma's op o.a. de publieke omroep zou voldoende moeten zijn.
pi_69589286
Het heet niet voor niets democratie!!

Gekozen door en voor het volk! of wel gekozen door gelijke voor gelijke.

Ik vind het een slecht idee dat de "elite door de elite "gekozen word.
  zondag 31 mei 2009 @ 23:35:22 #42
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_69589331
quote:
Op zondag 31 mei 2009 14:49 schreef tlicious het volgende:
Je laat een **** toch ook niet autorijden?

Wat stond er in plaats van de sterretjes? Neger? Homo? Ra ra ra!
Ik wens je een dolfijne dag
pi_69589444
quote:
Op zondag 31 mei 2009 23:34 schreef revange2008 het volgende:

Ik vind het een slecht idee dat de "elite door de elite "gekozen word.
Mwoah, het is met dit idee nog steeds mogelijk om je verkiesbaar te stellen of om je even te verdiepen in de politiek en dat 'rijbewijs' te halen.

Zo elitair is dat niet.
pi_69594967
Zeer goed initiatief. Het algemeen stemrecht voor volwassenen is echt een lachertje en een doorn in menig oog.

Hoe er precies invulling gegeven moet gaan worden aan zo'n stemexamen staat wat mij betreft nog niet vast. Maar een blijk van het gegeven dat je kennis genomen hebt van een volledig verkiezingsprogramma van de partij waar je op gaat stemmen lijkt mij wel de minimale ondergrens.

Dan zou het in ieder geval onmogelijk zijn om de komende verkiezingen op de PVV te stemmen, daar zij geen (volwaardig) Europees verkiezingsprogramma hebben.

Een ondergrens qua IQ lijkt me ook geen overbodig luxe, echter vind ik de exacte vaststelling hiervan een heikel punt. Waar trek je de grens? Er zijn ook mensen met een wat lager iq die dat compenseren met een hoge mate van algemene ontwikkeling waardoor ze wat mij betreft best mogen stemmen.

Feit is nu dat er ook mongolen (letterlijke, die met een chromosoompje te veel) etc. mogen stemmen. Dat gaat natuurlijk nergens over. Ik ken iemand die vroeger met verstandelijk gehandicapten gewerkt heeft. Die gehandicapten gingen samen met de begeleiders stemmen, en stemden veelal hetzelfde als de begeleider stemde (niet toevallig natuurlijk). Veelal en masse PVDA.
pi_69595521
Goed idee. Tenminste als we het hebben over de elementaire basiskennis. Als mensen het verschil niet weten tussen de regering, kabinet en de Kamer dan zie ik niet in waarom ze mogen stemmen.

Zou een mooie eerste stap zijn naar het invoeren van censuskiesrecht.
pi_69595713
TS wil een dictatuur.

Voor de PvdA e.d. zou dit trouwens niet goed zijn, want die zitten dan binnen no time op 2 zetels.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_69595852
We hebben al een dictatuur, de ambtenaren hebben het voor het zeggen dus verandert het beleid niet als er anders gekozen wordt.
pi_69596066
quote:
Op maandag 1 juni 2009 10:10 schreef Fastmatti het volgende:
We hebben al een dictatuur, de ambtenaren hebben het voor het zeggen dus verandert het beleid niet als er anders gekozen wordt.
Wat een wereldvreemde gast ben jij.

En zeker wel belasting innen bij de mensen die niet mogen stemmen
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_69596178
quote:
Op zondag 31 mei 2009 14:49 schreef tlicious het volgende:
Burgerinitiatief stemrijbewijs.nl

Het invoeren van een stemrijbewijs is een prima methode om alléén burgers te laten stemmen die daadwerkelijk een basiskennis hebben van het politieke systeem.

Je laat een **** toch ook niet autorijden?

Laat je stem horen!

~t
Eurocommissaris Neelie Kroes (VVD) zei over de de PVV-stemmers dat dit ''nee-stemmers'' zijn en wat haar betreft zijn ''nee-stemmers geen stemmers.''

Oftewel, je moet eerste een cursus volgen waarin wij je leren wat je moet gaan stemmen.
Groeten van de zittende macht.
Audaces fortuna juvat
pi_69596340
quote:
Op maandag 1 juni 2009 10:22 schreef JohnDope het volgende:

[..]

In mijn ogen mogen alleen de netto-betalers stemmen. Tja, dat ons belastingstelsel zo ingewikkeld in elkaar zit dat we niet kunnen bepalen wie nu wat betaald daar kan ik niet zo veel aan doen
pi_69596441
quote:
Op maandag 1 juni 2009 10:38 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

In mijn ogen mogen alleen de netto-betalers stemmen. Tja, dat ons belastingstelsel zo ingewikkeld in elkaar zit dat we niet kunnen bepalen wie nu wat betaald daar kan ik niet zo veel aan doen
Het maakt niet uit of je putjesschepper bent of topman, iedereen moet hier veel te veel belasting betalen.
pi_69596538
quote:
Op maandag 1 juni 2009 10:44 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Het maakt niet uit of je putjesschepper bent of topman, iedereen moet hier veel te veel belasting betalen.
Denk je? De belastingverdeling is anders een behoorlijke kamelenbult. De lage inkomens ontvangen geld, dit wordt betaald door de middenklasse die veel belasting betaald en dan betaal de top weer relatief weinig belasting.
pi_69596603
quote:
Op maandag 1 juni 2009 10:48 schreef Fastmatti het volgende:

Denk je? De belastingverdeling is anders een behoorlijke kamelenbult. De lage inkomens ontvangen geld, dit wordt betaald door de middenklasse die veel belasting betaald en dan betaal de top weer relatief weinig belasting.
Ik denk ook dat vooral de middenklasse het meeeste betaald en het minste ontvangt.
Audaces fortuna juvat
pi_69598794
quote:
Op maandag 1 juni 2009 08:39 schreef Gulo het volgende:
Zeer goed initiatief. Het algemeen stemrecht voor volwassenen is echt een lachertje en een doorn in menig oog.
Dat is op zich raar, want dat algemeen stemrecht is toch iets waar menig aardbewoner voor heeft moeten vechten en vele jaren op heeft moeten wachten, terwijl er in menig land nog steeds tevergeefs om wordt geroepen.
quote:
Hoe er precies invulling gegeven moet gaan worden aan zo'n stemexamen staat wat mij betreft nog niet vast.
Dan ben je wat mij betreft al gezakt.
quote:
Maar een blijk van het gegeven dat je kennis genomen hebt van een volledig verkiezingsprogramma van de partij waar je op gaat stemmen lijkt mij wel de minimale ondergrens.
Gezakt.
quote:
Dan zou het in ieder geval onmogelijk zijn om de komende verkiezingen op de PVV te stemmen, daar zij geen (volwaardig) Europees verkiezingsprogramma hebben.
Gezakt.
quote:
Een ondergrens qua IQ lijkt me ook geen overbodig luxe, echter vind ik de exacte vaststelling hiervan een heikel punt. Waar trek je de grens?
Gezakt.
quote:
Er zijn ook mensen met een wat lager iq die dat compenseren met een hoge mate van algemene ontwikkeling waardoor ze wat mij betreft best mogen stemmen.
En mensen met een hoger IQ die dat compenseren met stompzinnigheid en zich laten leiden door primaire driften. Gezakt.
quote:
Feit is nu dat er ook mongolen (letterlijke, die met een chromosoompje te veel) etc. mogen stemmen. Dat gaat natuurlijk nergens over. Ik ken iemand die vroeger met verstandelijk gehandicapten gewerkt heeft. Die gehandicapten gingen samen met de begeleiders stemmen, en stemden veelal hetzelfde als de begeleider stemde (niet toevallig natuurlijk).
Dan vergeet je dus wat stemmen eigenlijk is. Het is heel wat anders dan je mening geven, het is zorgen dat je vertegenwoordigd wordt. Of in je eigen mening, of in je eigen belang. Het is ook een kwestie van belangen, wie komt er op voor je belang. Ook geestelijk gehandicapten hebben belangen, en ook geestelijke gehandicapten moeten vertegenwoordigd worden. Dat zij niet goed inschatten wie dat voor hen gaat doen doet daar niet aan af.

Maar jij zou dus op meerdere punten gezakt zijn als ik de test mocht afnemen. En dan is de vraag natuurlijk wie de test mag afnemen, met welke criteria en met welk motief.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 1 juni 2009 @ 12:27:09 #55
94846 zomaareennaam
vindt overal wel wat van
pi_69598823
quote:
Op zondag 31 mei 2009 15:21 schreef FunkyHomosapien het volgende:
hoe is het eigenlijk met verstandelijk gehandicapten, domme mensen of gewoon ongeinteresseerden.?
verstandelijk gehandicapten en domme mensen kunnen altijd nog zelf politicus worden toch?
zoekt en gij zult vinden
maar of je het gevondene waardeeert?
  maandag 1 juni 2009 @ 12:28:44 #56
94846 zomaareennaam
vindt overal wel wat van
pi_69598851
quote:
Op maandag 1 juni 2009 10:22 schreef JohnDope het volgende:

[..]

het is heul niet wereldvreemd - die ambtenaren blijven zitten en politici veranderen eens in de zoveel tijd.
Die ambtenaren vormen gewoon een eigen gemeenschap met hun eigen regeltjes waar politici maar heel moeilijk door heen kunnen breken.
zoekt en gij zult vinden
maar of je het gevondene waardeeert?
pi_69602227
quote:
Op maandag 1 juni 2009 10:44 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Vindt in principe niet erg dat ik belasting betaal, vindt het wel erg hoe er mee omgegaan wordt en dat er geen verantwoording over gegeven wordt.
  Redactie Frontpage maandag 1 juni 2009 @ 14:42:19 #58
4530 crew  Crazy Harry
pi_69602623
quote:
Op maandag 1 juni 2009 09:47 schreef Fastmatti het volgende:
Goed idee. Tenminste als we het hebben over de elementaire basiskennis. Als mensen het verschil niet weten tussen de regering, kabinet en de Kamer dan zie ik niet in waarom ze mogen stemmen.
Mee eens. Wanneer men het systeem kent en begrijpt dan mag men stemmen. Lijkt mij geen gek idee. Je filtert dan er ook degene uit die niet geïnteresseerd zijn en maar wat stemmen.
Het hoeft niet zo ver te gaan dat je ook de verkiezingsprogramma's kent. Dat zou het een te uitgebreide test maken (drempel te groot), en wanneer men het stelsel begrijpt, snapt men meestal ook wel wat er te kiezen valt.
Aan de grootte van de drempel zal veel aandacht moeten worden besteed want we willen wel het principe van democratie houden uiteraard.
quote:
Zou een mooie eerste stap zijn naar het invoeren van censuskiesrecht.
Dat is natuurlijk een idioot systeem want dat is puur het stemrecht van de rijksten, en daar moeten we niet naar toe willen.

Ik zou nog verder willen gaan en ook aan de kant van de politiek wijzigingen doorvoeren.
dmv 2 stemrondes.
De eerste is zoals nu, men kiest de vertegenwoordiging van de kamer.
De partijen krijgen dan vervolgens de tijd om verschillende coalities te vormen met regeerakkoorden. Deze regeerakkoorden gelden vervolgens als contracten met de kiezers, daar moet men zich dus aan houden tijdens de regeerperiode. In de 2e stemronde mogen kiezers voor de coalitie stemmen die ze dus als regering willen.
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
pi_69603300
Wat een dwaas plan, dan groeit de dwang van de meerderheid (die dan niet eens meer een meerderheid in bevolking hoeft te zijn) nog groter. Nu al worden heel veel wetvoorstellen met nog niet eens 60 % van de stemmen aangenomen, dat betekent dus dat meer dan 40 % van de bevolking zich niet een bepaalde besluiten kan vinden. Besluiten die zeer ingrijpend kunnen zijn, zoals bijvoorbeeld een paddoverbod of een rookverbod. Een stemrijbewijs zal die situatie alleen maar versterken is dus nog verwerpelijker dan een democratie.
  maandag 1 juni 2009 @ 15:12:28 #60
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_69603450
quote:
Op maandag 1 juni 2009 15:07 schreef Bolkesteijn het volgende:
Wat een dwaas plan, dan groeit de dwang van de meerderheid (die dan niet eens meer een meerderheid in bevolking hoeft te zijn) nog groter. Nu al worden heel veel wetvoorstellen met nog niet eens 60 % van de stemmen aangenomen, dat betekent dus dat meer dan 40 % van de bevolking zich niet een bepaalde besluiten kan vinden. Besluiten die zeer ingrijpend kunnen zijn, zoals bijvoorbeeld een paddoverbod of een rookverbod. Een stemrijbewijs zal die situatie alleen maar versterken is dus nog verwerpelijker dan een democratie.
Jij hebt wel een erg simplistische opvatting van wat democratie is.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')