Ik weet wel dat die cakejes niet verstandig waren hoor, had er ook maar een paar gemaakt. Verder was er niet veel snackwaardigs mee in huis, het alternatief was een schaaltje pindas en dat leek me nog erger. Ja ik had gewoon de appel kunnen opeten en een boterham kunnen smeren natuurlijk, dus dat bovenstaande is ook wel weer een mooi smoesje.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 08:12 schreef miss_sly het volgende:
Ca.ra, als je honger hebt, is het wel verstandig om te eten, denk ik. Alleen zou ik dan niet voor al die zoetigheid en snoepzooi gaan, maar voor gezondere dingen. Nog een kommetje yoghurt misschien, alleen dan nu wat minder of geen fruit (toch weer suikers) en alleen muesli. Of een volkorenboterham erachteraan met gezond beleg. En dat is iig beter dan straks toch nog wat appelkaneelcakjes ofzo naar binnen werken
Oke huup nu gaat het echt enge vormen aannemen. Die schoentjes heb ik ook gekochtquote:Op dinsdag 2 juni 2009 07:49 schreef huuphuup het volgende:
Goeiemorgen, llm's succes bij de vkhopelijk zet het zoden aan de dijk!
Ik ga nu bloedprikken voor suiker en hb. Heb schreeuwende honger zegDaarna gelijk dus maar es dat suikerniveau flink opkrikken
Oeh en het is officieel, mn ongeboren dochter heeft meer schoenen dan ik heb
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 2 juni 2009 09:12 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Oke huup nu gaat het echt enge vormen aannemen. Die schoentjes heb ik ook gekocht
Vicky en Memmel sterkte vandaag!
veel plezier! Geniet ervan!quote:Op dinsdag 2 juni 2009 10:13 schreef Juup© het volgende:
Vanmiddag pretecho, ben benieuwd of en zo ja hoeveel er allemaal te zien is
zolang je betaald kan volgens mij allesquote:Op dinsdag 2 juni 2009 10:26 schreef miss_sly het volgende:
Veel plezier Juup en Duchess
Ik wil ook graag nog een keer spieken. Heb er stiekem echt al over gedacht om nog een pretecho te boeken, geen al te lange, maar gewoon omdat ik zo graag nog eens naar haar kijk. Maar volgens mij doen ze veel pretecho's niet meer na 30 weken....
Die medische echo, is dat een groeiecho, huup?
Ooooh wat leuk!quote:Op dinsdag 2 juni 2009 10:57 schreef Beessie-Jen het volgende:
veeeeel plezier Huup Juup en Duchess![]()
Wij gaan vandaag het grote nieuws aan onze ouders brengen ... vind het (leuk) spannend.
heb eerst mijn diplomauitreiking vanmiddag waarvoor ze zijn uitgenodigd en nadien gaan we uit eten.
we hebben voor beide een opa/oma-fopspeen gekocht en deze gaan we dan geven...
![]()
heb er wel zin in
Leuke dag voor de boeg! Heel veel plezier!quote:Op dinsdag 2 juni 2009 10:57 schreef Beessie-Jen het volgende:
Wij gaan vandaag het grote nieuws aan onze ouders brengen ... vind het (leuk) spannend.
heb eerst mijn diplomauitreiking vanmiddag waarvoor ze zijn uitgenodigd en nadien gaan we uit eten.
we hebben voor beide een opa/oma-fopspeen gekocht en deze gaan we dan geven...
![]()
heb er wel zin in
succes!quote:Op dinsdag 2 juni 2009 11:05 schreef Vicky het volgende:
ik moet over een uurtje Huup!
dan zeg i khet ook meteen.
Ik ben wel nieuwsgierig enzo, maar (nog!) niet ongeduldig. Misschien omdat ik het nog steeds niet echt geloof en nog steeds bang ben dat ik straks beval van alleen maar vruchtwaterquote:Op dinsdag 2 juni 2009 11:14 schreef Vicky het volgende:
kan me voorstellen hoor de je ongeuldig bent BE!!
Je weet al wat je hebt en wat je erbij krijgt
Ik wil gewoon NU bevallen....
typisch. Ik was een tijdje geleden bij de tandarts en M. moest een foto laten maken, maar ik moest van de ta. de kamer uit hoor.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 11:31 schreef Chan het volgende:
Mijn tandarts is er wel heel makkelijk over, volgens hem kan alles en is een rontgefoto ook helemaal niet erg en is dat loodschort alleen maar om de aanstaande moeder wat gerust te stellen, maar verder totaal overbodig... (En om die reden ben ik dus nog steeds niet weer naar de tandarts gegaan, omdat hij zo makkelijk er over doet...)
Maar die tegengestelde meningen herken ik dus erg goed..
Haha, ik krijg helemaal visioenen van een Memmel die druk bezig is met bevallen, maar wel constant de nieuwe stoere zonnebril op wil houdenquote:Op dinsdag 2 juni 2009 12:05 schreef Memmel het volgende:
Ik heb iig wel een stoere zonnebril gescoord om het allemaal te ondergaan![]()
quote:Ben je vóór de zwangerschap niet naar de tandarts geweest om je gebit te laten controleren, doe dat dan in ieder geval aan het begin van de tweede drie maanden, zo rond de 14-15 weken. Tijdige behandeling van een tand(vlees) aandoening voorkomt het verhoogde risico op een vroeggeboorte. Vrouwen met aandoeningen aan het gebit hebben een 3 tot 7 keer zo hoog risico op vroeggeboorte dan vrouwen met een gezond gebit.
Behandeling in de eerste 13 weken kan verplaatsing van de bacteriën naar de bloedbaan veroorzaken en zo de aanleg van de vrucht verstoren.
Het is ook verstandig om in de zwangerschap je gebit nog een keer extra te laten controleren bij tandarts of mondhygiëniste. Zo worden ontstekingen voorkomen of vroegtijdig opgespoord.
Het maken van röntgenfoto’s wordt in de eerste drie maanden liever niet gedaan en ook een verdoving laat men in de eerste drie maanden (de meest kwetsbare periode voor de foetus) liever achterwege, maar er zijn een aantal verdovingsmiddelen veilig gedurende de hele zwangerschap.
Wanneer een foto of een verdoving echter nodig zijn voor een goede behandeling is het verstandig deze behandeling toch te laten plaatsvinden en niet uit te stellen. Na de eerste drie maanden mogen röntgenfoto’s gemaakt en verdoving gegeven worden.
Half uurtje. Met zonnebril natuurlijk!quote:Op dinsdag 2 juni 2009 12:07 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Hoe laat gaat u met de benen omhoog, mevr. Memmel ?
Van de week toen we de naambandjes afknipte van het ziekenhuis hebben we nog maar eens goed gekeken maar we kunnen ze nu goed uit elkaar houden, al was dat de eerste dagen wel anders. Maar zelf gaan we steeds meer verschillen zien gelukkig. Al hebben de meeste mensen er nog moeite mee.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 13:12 schreef WupWup het volgende:
MamaNik wat een prachtige kerels! Kunnen jullie ze al goed uit elkaar houden?
quote:Op dinsdag 2 juni 2009 11:17 schreef miss_sly het volgende:
Ik ben wel nieuwsgierig enzo, maar (nog!) niet ongeduldig. Misschien omdat ik het nog steeds niet echt geloof en nog steeds bang ben dat ik straks beval van alleen maar vruchtwater
Die is op het moment thuis en moet heel, heel rustig aan doen. Het gerommel lijkt wat af te nemen zelfs.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 13:15 schreef MamaNik het volgende:
Kan iemand mij trouwens bijpraten over Mikoxx???
Ik weet het nog nietquote:Op dinsdag 2 juni 2009 13:57 schreef tessie het volgende:
MamaNik, wat een lieve foto´s!
Troel, ga je het geslacht geheim houden?
Hier bij de VK niet veel nieuws... Ik mag eventueel nog een groeiecho laten maken als ik wil, al weet ik eigenlijk niet zo goed watvoor nut dat heeft, als er toch eigenlijk niks met die info gedaan wordt. Ik hoef 11 juni pas terug, en ook dan pas een afspraak maken om te strippen, wat dan dus met 39 weken gedaan zal worden.
Oh, wow, wat zijn ze af, en mooi en lief en ooooooooooohhhhhquote:Op dinsdag 2 juni 2009 13:02 schreef MamaNik het volgende:
Sorry sorry sorry, breek weer eens in zonder bij te lezen maar daar ben ik op het moment even te druk voor met de mannetjes.![]()
Hier alles oke, woensdag 20 mei bevallen van de tweeling met 35 weken Robin 2884 gr Viggo 2700 gr. De maandag daarna werd ik ontslagen uit het ziekenhuis en de jongens moesten nog blijven.
Maar woensdag waren we in het ziekenhuis en werd ons verteld dat ze de dag daarna naar huis mochten!!![]()
Met 36 weken en 1 dag hadden we ons gezin dus compleet thuis.
Ze doen het echt super goed drinken alle flessen goed en zijn alweer helemaal op hun geboorte gewicht.
Maar het is toch wel een behoorlijk verschil dan met 1 kindje. Vooral de nachten hahaha om de 3 uur 2 kindjes voeden. Gelukkig zijn we nu nog met zijn tweeen maar vanaf morgen gaat mijn man weer werken dus ben erg benieuwd. Gelukkig komt mijn moeder en schoonmoeder me nog helpen want vanwege de keizersnede kan en mag ik niet veel tillen en vooral niet onze zoon Milan van 2. Ik heb ook nog geen tijd gehad om een foto te plaatsten van onze 2 kleinste kanjers dus dat doe ik ook gelijk bij deze.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 2 juni 2009 15:25 schreef Memmel het volgende:
Ik ga maar eens een boterham met aardbeien ananas! maken voor mezelf.
Zo ''klink'' je ook, wat een heerlijke vakantie moet dat zijn geweest!quote:Op dinsdag 2 juni 2009 16:09 schreef Poppedein het volgende:
Ik voel me gewoon zoooo heerlijk happy op t moment!!
quote:Op dinsdag 2 juni 2009 17:28 schreef Tan het volgende:
MamaNik, wat zijn ze leuk!!
Memmel, wat ongelooflijk balen.
Vicky, zo hoog is dat niet toch? Of wel voor jou?
Dank je wel.. Ja nog een paar maandjes geduld probeer ze maar zo lang mogelijk in mama;s buik te laten.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 16:01 schreef SilkTie het volgende:
MamaNik, gefeliciteerd!
Hopelijk hebben we met een paar maanden ook een knuffelend paar liggen.
Ooohhwwww! WOW wat een mooie mannen! Prachtig om te zien zeg...quote:Op dinsdag 2 juni 2009 13:15 schreef MamaNik het volgende:
Kan iemand mij trouwens bijpraten over Mikoxx???
Iets met een plank en totaal mis slaan...quote:Op dinsdag 2 juni 2009 15:59 schreef Brighteyes het volgende:
He bah Memmel...Wat balen zeg!
En over die ananas-hints... ik dacht eig. dat ananas-hart hetzelfde effect heeft als wonderolie, namelijk stimulerend voor de darmen. Daardoor hoopt men dat de weeen op gang komen, maar men staat er niet bij stil dat het ook de darmen van de baby kan stimuleren en daarvoor is het juist helemaal niet goed als die zou gaan poepen.Niet doen dus. Potje seks, rondje lopen en afwachten maar!
quote:Op dinsdag 2 juni 2009 19:28 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Iets met een plank en totaal mis slaan...
Dit is dus niet waar. Ananas heeft geen invloed op de baby en kan dus met volle overtuiging genuttigd worden.
Er zat toch in wat er ook in tonic zat ofzo?quote:Op dinsdag 2 juni 2009 19:28 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Iets met een plank en totaal mis slaan...
Dit is dus niet waar. Ananas heeft geen invloed op de baby en kan dus met volle overtuiging genuttigd worden.
Het is ook zo dubbel allemaal. Het ene is niet goed, maar het alternatief liever ook niet. Nogmaals, ik denk dat je een goede afweging hebt gemaakt.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 17:40 schreef Tan het volgende:
@Vicky, ik dacht altijd dat ze bij een verschil van 20 echt ongerust werden. Maar extra oplettendheid is nooit verkeerd natuurlijk.
Nog even een toevoeging @Wupwup, ik laat die zere kies wel nu al behandelen denk ik maar de paradontitis pas na het eerste trimester. Maar ik vind het wel eng allemaalAls ik het zo allemaal lees (ook elders op internet) is het niet goed om met gebitsklachten door te lopen
Zeker als het om paradontitis gaat. Voor het zelfde geld heeft het al schade aangericht... Ben niet echt overdreven bang of zo, maar ik vind het wel een nare gedachte.
quote:Op dinsdag 2 juni 2009 20:09 schreef Brighteyes het volgende:
Geweten, joehoe... lees je mee? Het is toch het hart van de ananas die de boel op gang zou kunnen brengen? )
hmmm nee, ik ben alleen zo nieuwsgierig! Nou ja, we houden het maar op een babyquote:Op dinsdag 2 juni 2009 22:02 schreef Linda2205 het volgende:
Hier klopte het Karin..maar goed...zegt niks hah
neej, we wisten het bij Meike ook niet. En mijzelf kennende, als ik het weet, weet de hele wereld het.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 22:10 schreef Linda2205 het volgende:
Agos, Meike!
gelukkig niet hah
Maar willen jullie het expres niet weten, ondanks dat je zo nieuwsgierig bent?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |