typisch. Ik was een tijdje geleden bij de tandarts en M. moest een foto laten maken, maar ik moest van de ta. de kamer uit hoor.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 11:31 schreef Chan het volgende:
Mijn tandarts is er wel heel makkelijk over, volgens hem kan alles en is een rontgefoto ook helemaal niet erg en is dat loodschort alleen maar om de aanstaande moeder wat gerust te stellen, maar verder totaal overbodig... (En om die reden ben ik dus nog steeds niet weer naar de tandarts gegaan, omdat hij zo makkelijk er over doet...)
Maar die tegengestelde meningen herken ik dus erg goed..
Haha, ik krijg helemaal visioenen van een Memmel die druk bezig is met bevallen, maar wel constant de nieuwe stoere zonnebril op wil houdenquote:Op dinsdag 2 juni 2009 12:05 schreef Memmel het volgende:
Ik heb iig wel een stoere zonnebril gescoord om het allemaal te ondergaan![]()
quote:Ben je vóór de zwangerschap niet naar de tandarts geweest om je gebit te laten controleren, doe dat dan in ieder geval aan het begin van de tweede drie maanden, zo rond de 14-15 weken. Tijdige behandeling van een tand(vlees) aandoening voorkomt het verhoogde risico op een vroeggeboorte. Vrouwen met aandoeningen aan het gebit hebben een 3 tot 7 keer zo hoog risico op vroeggeboorte dan vrouwen met een gezond gebit.
Behandeling in de eerste 13 weken kan verplaatsing van de bacteriën naar de bloedbaan veroorzaken en zo de aanleg van de vrucht verstoren.
Het is ook verstandig om in de zwangerschap je gebit nog een keer extra te laten controleren bij tandarts of mondhygiëniste. Zo worden ontstekingen voorkomen of vroegtijdig opgespoord.
Het maken van röntgenfoto’s wordt in de eerste drie maanden liever niet gedaan en ook een verdoving laat men in de eerste drie maanden (de meest kwetsbare periode voor de foetus) liever achterwege, maar er zijn een aantal verdovingsmiddelen veilig gedurende de hele zwangerschap.
Wanneer een foto of een verdoving echter nodig zijn voor een goede behandeling is het verstandig deze behandeling toch te laten plaatsvinden en niet uit te stellen. Na de eerste drie maanden mogen röntgenfoto’s gemaakt en verdoving gegeven worden.
Half uurtje. Met zonnebril natuurlijk!quote:Op dinsdag 2 juni 2009 12:07 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Hoe laat gaat u met de benen omhoog, mevr. Memmel ?
Van de week toen we de naambandjes afknipte van het ziekenhuis hebben we nog maar eens goed gekeken maar we kunnen ze nu goed uit elkaar houden, al was dat de eerste dagen wel anders. Maar zelf gaan we steeds meer verschillen zien gelukkig. Al hebben de meeste mensen er nog moeite mee.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 13:12 schreef WupWup het volgende:
MamaNik wat een prachtige kerels! Kunnen jullie ze al goed uit elkaar houden?
quote:Op dinsdag 2 juni 2009 11:17 schreef miss_sly het volgende:
Ik ben wel nieuwsgierig enzo, maar (nog!) niet ongeduldig. Misschien omdat ik het nog steeds niet echt geloof en nog steeds bang ben dat ik straks beval van alleen maar vruchtwater
Die is op het moment thuis en moet heel, heel rustig aan doen. Het gerommel lijkt wat af te nemen zelfs.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 13:15 schreef MamaNik het volgende:
Kan iemand mij trouwens bijpraten over Mikoxx???
Ik weet het nog nietquote:Op dinsdag 2 juni 2009 13:57 schreef tessie het volgende:
MamaNik, wat een lieve foto´s!
Troel, ga je het geslacht geheim houden?
Hier bij de VK niet veel nieuws... Ik mag eventueel nog een groeiecho laten maken als ik wil, al weet ik eigenlijk niet zo goed watvoor nut dat heeft, als er toch eigenlijk niks met die info gedaan wordt. Ik hoef 11 juni pas terug, en ook dan pas een afspraak maken om te strippen, wat dan dus met 39 weken gedaan zal worden.
Oh, wow, wat zijn ze af, en mooi en lief en ooooooooooohhhhhquote:Op dinsdag 2 juni 2009 13:02 schreef MamaNik het volgende:
Sorry sorry sorry, breek weer eens in zonder bij te lezen maar daar ben ik op het moment even te druk voor met de mannetjes.![]()
Hier alles oke, woensdag 20 mei bevallen van de tweeling met 35 weken Robin 2884 gr Viggo 2700 gr. De maandag daarna werd ik ontslagen uit het ziekenhuis en de jongens moesten nog blijven.
Maar woensdag waren we in het ziekenhuis en werd ons verteld dat ze de dag daarna naar huis mochten!!![]()
Met 36 weken en 1 dag hadden we ons gezin dus compleet thuis.
Ze doen het echt super goed drinken alle flessen goed en zijn alweer helemaal op hun geboorte gewicht.
Maar het is toch wel een behoorlijk verschil dan met 1 kindje. Vooral de nachten hahaha om de 3 uur 2 kindjes voeden. Gelukkig zijn we nu nog met zijn tweeen maar vanaf morgen gaat mijn man weer werken dus ben erg benieuwd. Gelukkig komt mijn moeder en schoonmoeder me nog helpen want vanwege de keizersnede kan en mag ik niet veel tillen en vooral niet onze zoon Milan van 2. Ik heb ook nog geen tijd gehad om een foto te plaatsten van onze 2 kleinste kanjers dus dat doe ik ook gelijk bij deze.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |