dan ben je gewoon een verzamelaarquote:Op zaterdag 30 mei 2009 17:10 schreef sinadO het volgende:
[..]
En als die mensen dan naar jazz, blues, world music, beetje electronica, goede pop, rock, klassiek, metal, singer-songwriter, soundtracks, minimal, new age, synthesizer, rap, hip-hop, alternative (en nog meer, ik ben zeer zeker dingen vergeten) luisteren en meer dan 2500 cd's hebben, geven ze dan nog steeds weinig om muziek?
Het heeft er uiteindelijk wel mee te maken. Jij zegt dat intellectuelen voor veel meer openstaan. Dat klopt niet, ze staan enkel open voor hetgeen ze "horen" open te staan. Ze staan altijd voor dezelfde genres open. Die genres waarvan zij denken dat het intellectueel genoeg is. Zoiets noem ik eigenlijk nauwelijks "openstaan voor iets", eerder doen wat de rest van het stubru-clubje doet.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 17:07 schreef Biels het volgende:
[..]
Het gaat niet over het soort stijl dat bij een bepaald niveau hoort.
Ja dat ook. Maar ik luister ook echt áltijd. In de auto vaak metal (Mastodon bv) of rap/hip-hop (Cannibal Ox e.d.)quote:
grap is al gemaaktquote:
Dat is inderdaad ook deels de aanleiding voor mijn klacht.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 17:14 schreef Sapstengel het volgende:
Mensen die naar alles luisteren hebben gewoon een ontwikkelde muzieksmaak. En, je moet iets kennen voordat je er over kan oordelen. Dus niet zoals die metalboeren alle trance veroordelen terwijl ze alleen The Launch van DJ Jean kennen.
Het feit dat ze een aio doen zegt wel wat over hun denkniveauquote:Op zaterdag 30 mei 2009 16:58 schreef D. het volgende:
[..]
Een universitaire graad zegt niets over iemands algemene ontwikkeling.
Zelfs niet als het een graad in Algemene Ontwikkeling zou zijn
Tuurlijk gastquote:Op zaterdag 30 mei 2009 17:14 schreef Bonzai. het volgende:
[..]
Het heeft er uiteindelijk wel mee te maken. Jij zegt dat intellectuelen voor veel meer openstaan. Dat klopt niet, ze staan enkel open voor hetgeen ze "horen" open te staan. Ze staan altijd voor dezelfde genres open. Die genres waarvan zij denken dat het intellectueel genoeg is. Zoiets noem ik eigenlijk nauwelijks "openstaan voor iets", eerder doen wat de rest van het stubru-clubje doet.
Zeg waar ik fout zit, binnen een uur ben ik terug om je te verbeteren.quote:
Jouw stelling is te absurd voor woorden om er überhaupt serieus op in te gaan.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 17:44 schreef Bonzai. het volgende:
[..]
Zeg waar ik fout zit, binnen een uur ben ik terug om je te verbeteren.
Maar het ging over algemene ontwikkeling.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 17:29 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Het feit dat ze een aio doen zegt wel wat over hun denkniveau
Denkniveau zegt veel over algemene ontwikkeling. maar inderdaad er zal geen directe correlatie zijn maar toch erm tja etc.quote:
quote:Op zaterdag 30 mei 2009 17:53 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Denkniveau zegt veel over algemene ontwikkeling. maar inderdaad er zal geen directe correlatie zijn maar toch erm tja etc.
waarom als je gefundeerd bij één genre blijft de rest gewoon niet leuk vind. En dus wel weet waarom je andere genre's niet leuk vind waarom zou het dan verwerpelijk zijn om slechts 1 genre muziek leuk te vinden. Het vereist nou eenmaal kennis van genre's om ze niet leuk te vinden. Dat is als het oprecht is en niet alleen kortzichtig.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 17:54 schreef Emimich het volgende:
Sterke OP, het soort volk dat zich enkel op één genre focust, verdient het niet om te ademen. Bij dat soort volk lijkt het meestal alsof onwetendheid een verdienste of kwaliteit is in plaats van een gezwel.
quote:Op zaterdag 30 mei 2009 18:01 schreef Muzz_ het volgende:
WO'ers = Autisten, contactgestoord, nerds etc.
HBO'ers = Bazen
MBO'ers = Mogolen
![]()
...
Het punt is dat de overgrote meerderheid van de 1-genre-aanhangers er puur voor kiezen op basis van onwetendheid en kortzichtige vooroordelen. Kennis van genres is bij dit soort figuren niet vereist alvorens men ze niet leuk vindt daar hun keuze op andere argumenten gebaseerd wordt dan rationele.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 17:58 schreef Bosbeetle het volgende:
waarom als je gefundeerd bij één genre blijft de rest gewoon niet leuk vind. En dus wel weet waarom je andere genre's niet leuk vind waarom zou het dan verwerpelijk zijn om slechts 1 genre muziek leuk te vinden. Het vereist nou eenmaal kennis van genre's om ze niet leuk te vinden. Dat is als het oprecht is en niet alleen kortzichtig.
Ik mis dat wel eens tegenwoordig is iedereen 'eclectisch' en vind iedereen alle genre's leuk. De mensen die 1 genré compleet kennen en ook heel precies de grenzen aan kunnen geven zijn er bijna niet meer. Ik denk dat het komt door de internet en zap cultuur. Er is niks mis met iemand die zich wel langer dan 1 nummer kan concentreren en niet verveeld is na 1 nummer uit een bepaald genre.
quote:Op zaterdag 30 mei 2009 18:01 schreef Muzz_ het volgende:
HBO'ers = Bazen
MBO'ers = Mogolen
![]()
...
Ga eens weg, grote mensen proberen hier te praten.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 18:01 schreef Muzz_ het volgende:
HBO'ers = Bazen
MBO'ers = Mogolen
![]()
...
Dan móet jij wel een MBO'er zijn.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 18:01 schreef Muzz_ het volgende:
HBO'ers = Bazen
MBO'ers = Mogolen
![]()
...
Heel wat (zelfverklaarde) intellectuelen durven zich niet wagen aan genres die volledig anders zijn dan die waar zij aan vastgeroest. Tuurlijk zullen ze weleens naar dubstep luisteren ipv naar dnb, of zullen ze eens naar Justice luisteren ipv naar rock. Maar daar zit m.i. nauwelijks verschil in. Dat noem ik niet openstaan. Vraag ze om eens naar hardcore te luisteren, en er verschijnt eenquote:Op zaterdag 30 mei 2009 17:46 schreef Teteteterek het volgende:
[..]
Jouw stelling is te absurd voor woorden om er überhaupt serieus op in te gaan.
Waar komt jouw ervaring met intellectuelen vandaan?quote:Op zaterdag 30 mei 2009 18:28 schreef Bonzai. het volgende:
[..]
Heel wat (zelfverklaarde) intellectuelen durven zich niet wagen aan genres die volledig anders zijn dan die waar zij aan vastgeroest. Tuurlijk zullen ze weleens naar dubstep luisteren ipv naar dnb, of zullen ze eens naar Justice luisteren ipv naar rock. Maar daar zit m.i. nauwelijks verschil in. Dat noem ik niet openstaan. Vraag ze om eens naar hardcore te luisteren, en er verschijnt eenop hun gezicht.
Disclaimer: er is op zich niets mis met slechts naar 1 genre te luisteren, zolang je de rest maar niet te hard basht
Iedereen loopt zo wel eens een "slimmen mens" tegen het lijf zeker. Wat doet dat er nu toe?quote:Op zaterdag 30 mei 2009 18:29 schreef Biels het volgende:
[..]
Waar komt jouw ervaring met intellectuelen vandaan?
Ik denk dat ie niet heel veel verder komt dan Fok!quote:Op zaterdag 30 mei 2009 18:29 schreef Biels het volgende:
[..]
Waar komt jouw ervaring met intellectuelen vandaan?
Ik denk dat jij niet genoeg kennis van intellectuelen hebt om een uitspraak te kunnen doen.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 18:41 schreef Bonzai. het volgende:
[..]
Iedereen loopt zo wel eens een "slimmen mens" tegen het lijf zeker. Wat doet dat er nu toe?
In plaats van iedere keer met dit soort nonsens te antwoorden of mijn stellingen in het belachelijke te trekken, zouden jullie beter eens zeggen wat er niet aan klopt.
Wie is er nu aan het trollenquote:Op zaterdag 30 mei 2009 18:56 schreef Biels het volgende:
[..]
Ik denk dat jij niet genoeg kennis van intellectuelen hebt om een uitspraak te kunnen doen.
Ik ken genoeg medestudenten die net zo hard beuken op hardcore als op metal, ja. Nog maar eens een keer: wat is jouw ervaring met intellectuelen? Waar spreek jij deze mensen zoal, en op wat voor basis. Dat is gewoon belangrijke informatie om de validiteit van je argument te kunnen bepalen.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 19:07 schreef Bonzai. het volgende:
[..]
Wie is er nu aan het trollen![]()
Ik probeer het nog 1 keer (dan kunnen jij en je klonen/hielenlikkers weer verder liegen)Dus die intellectuelen die jij kent (je professoren/docenten of om het even wie) staan open voor een stevige potrie hardstyle? Of luisteren ze wel eens gangstah rap? Wellicht niet. Die luisteren toch alleen maar naar wat zogezegd kwaliteit is (=subjectief = bullshit).
Ik zeg niet dat je van alles moet houden om open-minded te zijn, maar het valt me gewoon op dat die figuren ook altijd maar hetzelfde luisteren.
Economie-studentjes (maar dan wel het type dat z'n studies echt serieus neemt): no way dat die trance/hardcore gaan luisterenquote:Op zaterdag 30 mei 2009 19:10 schreef Biels het volgende:
[..]
wat is jouw ervaring met intellectuelen?
Blijf het even negeren andersquote:Op zaterdag 30 mei 2009 19:20 schreef Bonzai. het volgende:
[..]
Economie-studentjes (maar dan wel het type dat z'n studies echt serieus neemt): no way dat die trance/hardcore gaan luisteren
Wiskunde-(nerds?): idem
Ik woon wel in België, misschien heeft men in Nederland niet zo'n hekel aan hardcore.
Ondanks jouw voorbeeld blijf ik bij m'n stelling: intellectuelen die echt van hardcore e.d. houden zijn zeldzaam.
quote:Waar spreek jij deze mensen zoal, en op wat voor basis. Dat is gewoon belangrijke informatie om de validiteit van je argument te kunnen bepalen.
e.d. staat voor "en dergelijke"quote:Op zaterdag 30 mei 2009 19:41 schreef Teteteterek het volgende:
Onbewust bevestig je Biels' stelling alleen maar door enkel over hardcore te praten
Ik vind bijvoorbeeld blues en minimal ver genoeg uit elkaar liggen om te kunnen zeggen dat mijn stelling gewoon overeind blijft.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 19:53 schreef Bonzai. het volgende:
[..]
e.d. staat voor "en dergelijke"![]()
Met hardcore bedoel ik dus 'iets dat volledig anders is dan wat je normaal luistert', iets waar je maw moet voor open staan.
quote:Op zaterdag 30 mei 2009 20:29 schreef Meddo het volgende:
ik typte faalbands en kreeg dit:
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 30 mei 2009 20:29 schreef Meddo het volgende:
ik typte faalbands en kreeg dit:
[ afbeelding ]
Lees anders de OP even.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 21:34 schreef _Qmars_ het volgende:
Jammer maar weer deze generalisatie. WO hier, maar luistert toch naar autodeurbeukende trance en house, gaat naar dancefeestjes en luistert ook naar rock. Of moet ik nu naar klassiek luisteren? Ik had een ex waarvan de ouders mij bijna verplichten om naar een klassiek concert te gaan, die heb ik geditcht.
Edit: Delerium - Silence ftw.
Niet mee eens.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 17:54 schreef Emimich het volgende:
Sterke OP, het soort volk dat zich enkel op één genre focust, verdient het niet om te ademen. Bij dat soort volk lijkt het meestal alsof onwetendheid een verdienste of kwaliteit is in plaats van een gezwel.
quote:Op zaterdag 30 mei 2009 17:58 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
waarom als je gefundeerd bij één genre blijft de rest gewoon niet leuk vind. En dus wel weet waarom je andere genre's niet leuk vind waarom zou het dan verwerpelijk zijn om slechts 1 genre muziek leuk te vinden. Het vereist nou eenmaal kennis van genre's om ze niet leuk te vinden. Dat is als het oprecht is en niet alleen kortzichtig.
AMEN!quote:Op zaterdag 30 mei 2009 17:54 schreef Emimich het volgende:
Ik mis dat wel eens tegenwoordig is iedereen 'eclectisch' en vind iedereen alle genre's leuk. De mensen die 1 genré compleet kennen en ook heel precies de grenzen aan kunnen geven zijn er bijna niet meer. Ik denk dat het komt door de internet en zap cultuur. Er is niks mis met iemand die zich wel langer dan 1 nummer kan concentreren en niet verveeld is na 1 nummer uit een bepaald genre.
De vraag is, wat is kennis van een genre?quote:Op zaterdag 30 mei 2009 18:03 schreef Emimich het volgende:
[..]
Het punt is dat de overgrote meerderheid van de 1-genre-aanhangers er puur voor kiezen op basis van onwetendheid en kortzichtige vooroordelen. Kennis van genres is bij dit soort figuren niet vereist alvorens men ze niet leuk vindt daar hun keuze op andere argumenten gebaseerd wordt dan rationele.
Andere genres veroordelen zal ik niet snel, wel laten blijken dat ik andere genres veelal minder leuk vind.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 18:03 schreef Emimich het volgende:
Mijn tekst was ietwat gechargeerd aangezet maar de bottom line blijft staan: de kortzichtige keuze van velen om zich op één genre te richten en vrijwel alle anderen te veroordelen, verdient het om bespot te worden en op neergekeken te worden.
Je zit nu natuurlijk in en enorme cirkelredenatie. Je pikt eerst een bepaalt type persoonlijkheid uit een grote groep studenten (de nerds, die echt niet slimmer zijn dan hun studiegenoten), die ken je dan een bepaalde muzieksmaak toe, om ze vervolgens als representatief te achten voor alle mensen van gelijk "intellectueel niveau". Ja zo kan ik het ook.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 19:20 schreef Bonzai. het volgende:
[..]
Economie-studentjes (maar dan wel het type dat z'n studies echt serieus neemt): no way dat die trance/hardcore gaan luisteren
Wiskunde-(nerds?): idem
Ik woon wel in België, misschien heeft men in Nederland niet zo'n hekel aan hardcore.
Ondanks jouw voorbeeld blijf ik bij m'n stelling: intellectuelen die echt van hardcore e.d. houden zijn zeldzaam.
quote:Op zondag 31 mei 2009 02:19 schreef Cruise.Elroy het volgende:
[..]
Je zit nu natuurlijk in en enorme cirkelredenatie. Je pikt eerst een bepaalt type persoonlijkheid uit een grote groep studenten (de nerds, die echt niet slimmer zijn dan hun studiegenoten), die ken je dan een bepaalde muzieksmaak toe, om ze vervolgens als representatief te achten voor alle mensen van gelijk "intellectueel niveau". Ja zo kan ik het ook.
Je zal mij uiteraard tegenspreken, maar ik vind dit meer een voorbeeld van:quote:Op zaterdag 30 mei 2009 20:25 schreef Biels het volgende:
[..]
Ik vind bijvoorbeeld blues en minimal ver genoeg uit elkaar liggen om te kunnen zeggen dat mijn stelling gewoon overeind blijft.
Geef toe, het zijn 2 typische "elitaire" genres. Dát is wellicht de reden waarom de gewone volkschmensch er niet naar luistert.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 19:07 schreef Bonzai. het volgende:
[..]
Die luisteren toch alleen maar naar wat zogezegd kwaliteit is (=subjectief = bullshit).
Ik ben een typisch volksmensch en luister naar alles wat los en vast zit.quote:Op zondag 31 mei 2009 13:22 schreef Bonzai. het volgende:
Geef toe, het zijn 2 typische "elitaire" genres. Dát is wellicht de reden waarom de gewone volkschmensch er niet naar luistert.
Uiteraard ben ik een beetje kort door de bocht en zullen er bepaalde uitzonderingen en nuances zijn die ik niet direct aangeef, maar ik denk ook dat je bijvoorbeeld zou kunnen zeggen dat je, wanneer je je stevig verdiept in een bepaald genre zoals jij zegt, de maatschappelijk ontwikkelder mensen hier verder in gaan en meer de randen van het genre opzoeken. Maar dit is natuurlijk allemaal fingerspitzengefühl en niet ondersteund met wat voor bron dan ook.quote:Op zondag 31 mei 2009 14:12 schreef Xandrar het volgende:
Tof topic.![]()
Zelf denk ik eigenlijk dat je hoogstens van een eenzijdige (generalistische) correlatie zou kunnen spreken. In veel gevallen denk ik dat een brede muzieksmaak (hierbij doel ik op het kunnen waarderen van de specifieke kenmerken van dat genre puur om zijn intrinsieke kunstzinnige waarde, niet omdat ook andere genres toevallig soms ook een leuk deuntje hebben) wel kan duiden op een breed interessegebied IRL.
Op je bil?quote:Op maandag 1 juni 2009 01:56 schreef Breathtaking het volgende:
Ik zou wel graag een handtekening willen.
geilbakquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit account is permanent uitgeschakeld.
Op mn bilquote:
Ja, ik heb het ook al genuanceerd later in dit topic. Maatschappelijk ontwikkeld is het geworden.quote:Op maandag 1 juni 2009 02:18 schreef Flammie het volgende:
tof topic
Ik zelf denk dat opleidingsniveau er geen ruk mee te maken heeft overigens. Denkniveau wel degelijk. Er zijn teveel uitzonderingen als je puur naar "opleidingsniveau" gaat kijken.
Als er toen dance was geweest waren Bach en Mozart keihard aan het losgaan hoor! Volgende dag weer aan de klassiek.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 16:01 schreef Misanthroopia het volgende:
[..]
Wat je dus eigenlijk wil zeggen is dat mensen als Bach en Mozart eigenlijk heel erg dom waren omdat ze zich maar op één soort muziek richtten?
quote:Op maandag 22 juni 2009 13:29 schreef Charizma het volgende:
Is waar ik momenteel naar luister, wie raad mijn opleidingsniveau?
Dat dusquote:Op zaterdag 30 mei 2009 16:33 schreef kingmob het volgende:
Een brede algemene ontwikkeling (wat meestal wordt gezien als 'slim') en een brede ontwikkeling in de muzieksmaak hebben dezelfde oorzaak; namelijk leergierig/nieuwsgierig zijn. Het is nogal een inkopper eigenlijk en daarmee is dit dan ook gewoon een trolltopic.
Okay: rapquote:Op zaterdag 30 mei 2009 16:11 schreef Biels het volgende:
[..]
Uiteraard heb je de excessen als de combinatie Jordy van Loon en metal, maar ik bedoel het eigenlijk wat anders. Mensen die hier bijvoorbeeld op fok standaard "rock" of "rap
" roepen, zonder dat zij zich daadwerkelijk verdiepen in het genre of ervoor openstaan.
quote:Op maandag 22 juni 2009 13:34 schreef Inverted_World het volgende:
En de conclusie van dit topic is dat Ritmo LBO met dansles doet?
Dat was een serieuze reactiequote:Op maandag 22 juni 2009 13:57 schreef Biels het volgende:
[..]
Flikker op, kutgothic. Ik probeer hier een serieuze discussie te hebben.
Inhoudelijk? Wat ijl je?quote:Op maandag 22 juni 2009 13:59 schreef fs180 het volgende:
[..]
Dat was een serieuze reactieIk probeerde een discussie uit te lokken, door inhoudelijk op je post in te gaan, maar je fok imago was je meer waard. Bedankt voor het spelen
FOK! Imago is het leven voor sommigequote:Op maandag 22 juni 2009 13:59 schreef fs180 het volgende:
[..]
Dat was een serieuze reactieIk probeerde een discussie uit te lokken, door inhoudelijk op je post in te gaan, maar je fok imago was je meer waard. Bedankt voor het spelen
Ja. Ik schrijf een puntje op, vervolgens herhaal jij dat. Wat is daar inhoudelijk aan? Wat is het doel van je post? Probeer je nu aan te geven dat jij toch wel een intellectueel bent die maar naar 1 soort muziek luistert?quote:Op maandag 22 juni 2009 14:07 schreef fs180 het volgende:
"Mensen die hier bijvoorbeeld op fok standaard "rock " of "rap " roepen, zonder dat zij zich daadwerkelijk verdiepen in het genre of ervoor openstaan"
Daar heb ik het over. Maar daar dit topic niet in MUZ hoort maakt het niet uit of je een onderbouwde mening hebt op niet, iemands reactie uitlachen is beter in KLB
Deels mee eens. Het mooi vinden van bepaalde stijlen, zoals hardcore, vind ik geen probleem (meer de sfeer erachter) ookal is het in mijn ogen vreselijke bagger, maar doe dan wel de moete je te verdiepen in andere stijlen. Als je nou 100 GB aan hardcore op je pc hebt staan prima, moet jij weten, maar zodra hardcore het enigste is wat je kent..quote:Op maandag 22 juni 2009 14:06 schreef WouterH het volgende:
Ik zie eigenlijk het bashen op andere genres ook al als in ieder geval sociaal minder ontwikkeld.
Als ik iets luister en ik vind het mooi dan kan ik me inbeelden dat andere mensen iets anders luisteren en ongeveer hetzelfde ervaren. Ieder z'n eigen ding. Mensen die in klassiek een verhaal horen en kunnen inbeelden. Mooi! Mensen die het opzwepende van Hardstyle mooi vinden. Ook top. Ik denk dat het geen kwestie van IQ is maar van sociale ontwikkeling.
Nee, ik probeerde een discussie uit te lokken over het afgeven op andere stijlen zonder deze te lusiteren, ik heb deze namelijk jarenlang geluisterd maar nu vind ik het baggerquote:Op maandag 22 juni 2009 14:09 schreef Biels het volgende:
[..]
Ja. Ik schrijf een puntje op, vervolgens herhaal jij dat. Wat is daar inhoudelijk aan? Wat is het doel van je post? Probeer je nu aan te geven dat jij toch wel een intellectueel bent die maar naar 1 soort muziek luistert?
Misschien moet je het doen met een paar argumenten in plaats van een gare one-liner. Slechts een idee.quote:Op maandag 22 juni 2009 14:11 schreef fs180 het volgende:
[..]
Nee, ik probeerde een discussie uit te lokken over het afgeven op andere stijlen zonder deze te lusiteren, ik heb deze namelijk jarenlang geluisterd maar nu vind ik het bagger
Ontbreken van creativiteit. Lijkt me voldoende, zo niet, start maar een fatsoenlijk topic in muz.quote:Op maandag 22 juni 2009 14:14 schreef Biels het volgende:
[..]
Misschien moet je het doen met een paar argumenten in plaats van een gare one-liner. Slechts een idee.
Daarom ben ik verbaasd dat de week zo snel ging, he.quote:Op maandag 22 juni 2009 14:15 schreef Jajong het volgende:
Week gaat snel als je elke dag aan 't hosselen bent.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |