quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 17:54 schreef Emimich het volgende:Sterke OP, het soort volk dat zich enkel op één genre focust, verdient het niet om te ademen. Bij dat soort volk lijkt het meestal alsof onwetendheid een verdienste of kwaliteit is in plaats van een gezwel.
Niet mee eens.
ZElf luister ik bv. trance voor meer dan 90 %.
Zekers kan ik ook andere genres waarderen, zelfs heel erg, maar ik kom altijd weer bij trance terug, en dan weer bij nummers die ik leuk vind.
Ik veroordeel andere genres niet en zal ook niet neer kijken op anderen voor hun muzieksmaak.
Maar wel graag het respect terug, of moet mij ook al een plastic zak om het hoofd gewikkeld worden?
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 17:58 schreef Bosbeetle het volgende:[..]
waarom als je gefundeerd bij één genre blijft de rest gewoon niet leuk vind. En dus wel weet waarom je andere genre's niet leuk vind waarom zou het dan verwerpelijk zijn om slechts 1 genre muziek leuk te vinden. Het vereist nou eenmaal kennis van genre's om ze niet leuk te vinden. Dat is als het oprecht is en niet alleen kortzichtig.
Bij mij is het oprecht.
Toegegeven, op zich is het niet zozeer wat men trance noem maar alles wat op een juiste manier harmonieus en melodieus is.
Daarom ook dat ik genoeg trance tracks maar kaf vind en daarnaast wat rock/metal/klassieke nummers ken die kwa harmonie en melodie op trance tracks lijken die ik ook te gek vind.
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 17:54 schreef Emimich het volgende:Ik mis dat wel eens tegenwoordig is iedereen 'eclectisch' en vind iedereen alle genre's leuk. De mensen die 1 genré compleet kennen en ook heel precies de grenzen aan kunnen geven zijn er bijna niet meer. Ik denk dat het komt door de internet en zap cultuur. Er is niks mis met iemand die zich wel langer dan 1 nummer kan concentreren en niet verveeld is na 1 nummer uit een bepaald genre.
AMEN!
Ik ben er een van, op het genre beschrijven na, da's moeilijk om te beschrijven, dat moet ik laten horen.

quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 18:03 schreef Emimich het volgende:[..]
Het punt is dat de overgrote meerderheid van de 1-genre-aanhangers er puur voor kiezen op basis van onwetendheid en kortzichtige vooroordelen. Kennis van genres is bij dit soort figuren niet vereist alvorens men ze niet leuk vindt daar hun keuze op andere argumenten gebaseerd wordt dan rationele.
De vraag is, wat is kennis van een genre?
Wat is als je bv. een genre vaak geprobeerd hebt, maar het gemiddelde van wat je gehoord hebt je niet aanstaat omdat het voor je of pulp of lawaai is en alleen enkele liedjes uit bepaalde stijlen/stromingen je aanspreken.
Dat heb ik met hip hop, pop, rock, metal en andere genres.
En zoals gezegd, ook in de electronische stromingen/stijlen is dat voor mij zo, zelfs met trance.
Ik vind maar een beperkt aantal tracks echt leuk, een groter gedeelte luisterbaar en de grote rest pulp.
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 18:03 schreef Emimich het volgende:Mijn tekst was ietwat gechargeerd aangezet maar de bottom line blijft staan: de kortzichtige keuze van velen om zich op één genre te richten en vrijwel alle anderen te veroordelen, verdient het om bespot te worden en op neergekeken te worden.
Andere genres veroordelen zal ik niet snel, wel laten blijken dat ik andere genres veelal minder leuk vind.
Maar wel eens met je dat zomaar andere genres zonder kennis of ervaring not done is.
I.v.m. intellectuelen en muziekkeuze.
Zelf hou ik als AIO natuurkunde dus van trance, maar het gros van mijn NL collegas houdt van rock/metal.
Ook vroeger met studiegenoten was rock/metal meest prevalent.
Het waarom ontgaat me, ik vind het vreemd dat niet meer natuurkundigen van trance of andere electronica houden, afgezien dat ik ik voor de harmonie en melodie ga zie ik het ook als futuristische/technologische muziek, juist passend bij exacte vakken.
Dus ontgaat me de voorkeur van betas voor rock/metal.
The taming and domestication of religion is one of the unceasing chores of civilization. - Christopher Hitchens