abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 30 mei 2009 @ 18:28:16 #126
222384 Bonzai.
recht in de zee in een ton
pi_69557431
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 17:46 schreef Teteteterek het volgende:

[..]

Jouw stelling is te absurd voor woorden om er überhaupt serieus op in te gaan.
Heel wat (zelfverklaarde) intellectuelen durven zich niet wagen aan genres die volledig anders zijn dan die waar zij aan vastgeroest. Tuurlijk zullen ze weleens naar dubstep luisteren ipv naar dnb, of zullen ze eens naar Justice luisteren ipv naar rock. Maar daar zit m.i. nauwelijks verschil in. Dat noem ik niet openstaan. Vraag ze om eens naar hardcore te luisteren, en er verschijnt een op hun gezicht. Dat is niet absurd, maar een feit.

Disclaimer: er is op zich niets mis met slechts naar 1 genre te luisteren, zolang je de rest maar niet te hard basht
Ik zie rond in de wereld,
waarin de stenen rusten,
de planten levend groeien,
de dieren voelend leven ...
  zaterdag 30 mei 2009 @ 18:29:03 #127
98000 Biels
Spreekt boekdelen
pi_69557446
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 18:28 schreef Bonzai. het volgende:

[..]

Heel wat (zelfverklaarde) intellectuelen durven zich niet wagen aan genres die volledig anders zijn dan die waar zij aan vastgeroest. Tuurlijk zullen ze weleens naar dubstep luisteren ipv naar dnb, of zullen ze eens naar Justice luisteren ipv naar rock. Maar daar zit m.i. nauwelijks verschil in. Dat noem ik niet openstaan. Vraag ze om eens naar hardcore te luisteren, en er verschijnt een op hun gezicht.

Disclaimer: er is op zich niets mis met slechts naar 1 genre te luisteren, zolang je de rest maar niet te hard basht
Waar komt jouw ervaring met intellectuelen vandaan?
  zaterdag 30 mei 2009 @ 18:29:11 #128
222384 Bonzai.
pi_69557449
/

[ Bericht 99% gewijzigd door Bonzai. op 30-05-2009 18:29:22 ]
waarin de stenen rusten,
  zaterdag 30 mei 2009 @ 18:30:58 #129
248754 HairyArsedIrishman
I just raped your sheep...
pi_69557502
Mooi onderwerp, heb er nou de tijd niet voor.
Dus even een tvp.
Messin' with the Kid.
Alt en gries durf ge werre, bloos neej vrèk...
Celtic FC | VVV Venlo | Nijmegen Devils | Edmonton Oilers | FC Nordsjælland
  zaterdag 30 mei 2009 @ 18:41:57 #130
222384 Bonzai.
pi_69557769
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 18:29 schreef Biels het volgende:

[..]

Iedereen loopt zo wel eens een "slimmen mens" tegen het lijf zeker. Wat doet dat er nu toe?

In plaats van iedere keer met dit soort nonsens te antwoorden of mijn stellingen in het belachelijke te trekken, zouden jullie beter eens zeggen wat er niet aan klopt.
waarin de stenen rusten,
pi_69557878
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 18:29 schreef Biels het volgende:

[..]

Ik denk dat ie niet heel veel verder komt dan Fok!
Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
  zaterdag 30 mei 2009 @ 18:56:35 #132
98000 Biels
Spreekt boekdelen
pi_69558118
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 18:41 schreef Bonzai. het volgende:

[..]

Iedereen loopt zo wel eens een "slimmen mens" tegen het lijf zeker. Wat doet dat er nu toe?

In plaats van iedere keer met dit soort nonsens te antwoorden of mijn stellingen in het belachelijke te trekken, zouden jullie beter eens zeggen wat er niet aan klopt.
Ik denk dat jij niet genoeg kennis van intellectuelen hebt om een uitspraak te kunnen doen.
  zaterdag 30 mei 2009 @ 19:07:35 #133
222384 Bonzai.
pi_69558350
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 18:56 schreef Biels het volgende:

[..]

Ik denk dat jij niet genoeg kennis van intellectuelen hebt om een uitspraak te kunnen doen.
Wie is er nu aan het trollen

Ik probeer het nog 1 keer (dan kunnen jij en je klonen/hielenlikkers weer verder liegen) Dus die intellectuelen die jij kent (je professoren/docenten of om het even wie) staan open voor een stevige potrie hardstyle? Of luisteren ze wel eens gangstah rap? Wellicht niet. Die luisteren toch alleen maar naar wat zogezegd kwaliteit is (=subjectief = bullshit).

Ik zeg niet dat je van alles moet houden om open-minded te zijn, maar het valt me gewoon op dat die figuren ook altijd maar hetzelfde luisteren.
waarin de stenen rusten,
  zaterdag 30 mei 2009 @ 19:10:41 #134
98000 Biels
Spreekt boekdelen
pi_69558428
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 19:07 schreef Bonzai. het volgende:

[..]

Wie is er nu aan het trollen

Ik probeer het nog 1 keer (dan kunnen jij en je klonen/hielenlikkers weer verder liegen) Dus die intellectuelen die jij kent (je professoren/docenten of om het even wie) staan open voor een stevige potrie hardstyle? Of luisteren ze wel eens gangstah rap? Wellicht niet. Die luisteren toch alleen maar naar wat zogezegd kwaliteit is (=subjectief = bullshit).

Ik zeg niet dat je van alles moet houden om open-minded te zijn, maar het valt me gewoon op dat die figuren ook altijd maar hetzelfde luisteren.
Ik ken genoeg medestudenten die net zo hard beuken op hardcore als op metal, ja. Nog maar eens een keer: wat is jouw ervaring met intellectuelen? Waar spreek jij deze mensen zoal, en op wat voor basis. Dat is gewoon belangrijke informatie om de validiteit van je argument te kunnen bepalen.
  zaterdag 30 mei 2009 @ 19:20:04 #135
222384 Bonzai.
pi_69558656
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 19:10 schreef Biels het volgende:

[..]

wat is jouw ervaring met intellectuelen?
Economie-studentjes (maar dan wel het type dat z'n studies echt serieus neemt): no way dat die trance/hardcore gaan luisteren
Wiskunde-(nerds?): idem

Ik woon wel in België, misschien heeft men in Nederland niet zo'n hekel aan hardcore.

Ondanks jouw voorbeeld blijf ik bij m'n stelling: intellectuelen die echt van hardcore e.d. houden zijn zeldzaam.
waarin de stenen rusten,
  zaterdag 30 mei 2009 @ 19:26:43 #136
98000 Biels
Spreekt boekdelen
pi_69558810
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 19:20 schreef Bonzai. het volgende:

[..]

Economie-studentjes (maar dan wel het type dat z'n studies echt serieus neemt): no way dat die trance/hardcore gaan luisteren
Wiskunde-(nerds?): idem

Ik woon wel in België, misschien heeft men in Nederland niet zo'n hekel aan hardcore.

Ondanks jouw voorbeeld blijf ik bij m'n stelling: intellectuelen die echt van hardcore e.d. houden zijn zeldzaam.
Blijf het even negeren anders
quote:
Waar spreek jij deze mensen zoal, en op wat voor basis. Dat is gewoon belangrijke informatie om de validiteit van je argument te kunnen bepalen.
  zaterdag 30 mei 2009 @ 19:33:40 #137
222384 Bonzai.
pi_69558966
Ik zag die (zelf)verklaarde intellectuele studenten op school. Voor zover ik me kan herinneren hielden ze van rock en gingen ook naar dat soort optredens. Nogmaals: no way dat het gros van die studenten voor hardcore openstond

Zo, nu heb ik het wel een beetje gehad hier, ik heb m'n punt wel gemaakt
waarin de stenen rusten,
pi_69559156
Onbewust bevestig je Biels' stelling alleen maar door enkel over hardcore te praten
Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
  zaterdag 30 mei 2009 @ 19:53:57 #139
222384 Bonzai.
pi_69559446
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 19:41 schreef Teteteterek het volgende:
Onbewust bevestig je Biels' stelling alleen maar door enkel over hardcore te praten
e.d. staat voor "en dergelijke"

Met hardcore bedoel ik dus 'iets dat volledig anders is dan wat je normaal luistert', iets waar je maw moet voor open staan.
waarin de stenen rusten,
  zaterdag 30 mei 2009 @ 20:25:32 #140
98000 Biels
Spreekt boekdelen
pi_69560254
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 19:53 schreef Bonzai. het volgende:

[..]

e.d. staat voor "en dergelijke"

Met hardcore bedoel ik dus 'iets dat volledig anders is dan wat je normaal luistert', iets waar je maw moet voor open staan.
Ik vind bijvoorbeeld blues en minimal ver genoeg uit elkaar liggen om te kunnen zeggen dat mijn stelling gewoon overeind blijft.
pi_69560364
ik typte faalbands en kreeg dit:

You dream it, I live it.
  zaterdag 30 mei 2009 @ 21:22:54 #142
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_69561532
hardcore=proleet=vmbo/geen opleiding

dit verband bedoel je?

wel degelijk aanwezig
Een oude, seniele vos is nog steeds sluw en schuw. Nooit afschrijven zeg ik je.
  zaterdag 30 mei 2009 @ 21:23:17 #143
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_69561544
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 20:29 schreef Meddo het volgende:

[ afbeelding ]

Een oude, seniele vos is nog steeds sluw en schuw. Nooit afschrijven zeg ik je.
  † In Memoriam † zaterdag 30 mei 2009 @ 21:24:29 #144
230491 Zith
pls tip
pi_69561574
En toch merk ik wel dat er meer (classic) rock luisteraars op de universiteit zitten dan tencho/hardstyle
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_69561662
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 20:29 schreef Meddo het volgende:

[ afbeelding ]

Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  zaterdag 30 mei 2009 @ 21:34:45 #146
121168 _Qmars_
Mannetje.
pi_69561783
Jammer maar weer deze generalisatie. WO hier, maar luistert toch naar autodeurbeukende trance en house, gaat naar dancefeestjes en luistert ook naar rock. Of moet ik nu naar klassiek luisteren? Ik had een ex waarvan de ouders mij bijna verplichten om naar een klassiek concert te gaan, die heb ik geditcht.

Edit: Delerium - Silence ftw.
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
  zondag 31 mei 2009 @ 00:40:17 #147
98000 Biels
Spreekt boekdelen
pi_69565657
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 21:34 schreef _Qmars_ het volgende:
Jammer maar weer deze generalisatie. WO hier, maar luistert toch naar autodeurbeukende trance en house, gaat naar dancefeestjes en luistert ook naar rock. Of moet ik nu naar klassiek luisteren? Ik had een ex waarvan de ouders mij bijna verplichten om naar een klassiek concert te gaan, die heb ik geditcht.

Edit: Delerium - Silence ftw.
Lees anders de OP even.
  zondag 31 mei 2009 @ 01:08:44 #148
10024 Barachem
Heb ik zelf in elkaar geflanst
pi_69566306
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 17:54 schreef Emimich het volgende:
Sterke OP, het soort volk dat zich enkel op één genre focust, verdient het niet om te ademen. Bij dat soort volk lijkt het meestal alsof onwetendheid een verdienste of kwaliteit is in plaats van een gezwel.
Niet mee eens.
ZElf luister ik bv. trance voor meer dan 90 %.
Zekers kan ik ook andere genres waarderen, zelfs heel erg, maar ik kom altijd weer bij trance terug, en dan weer bij nummers die ik leuk vind.
Ik veroordeel andere genres niet en zal ook niet neer kijken op anderen voor hun muzieksmaak.
Maar wel graag het respect terug, of moet mij ook al een plastic zak om het hoofd gewikkeld worden?
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 17:58 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

waarom als je gefundeerd bij één genre blijft de rest gewoon niet leuk vind. En dus wel weet waarom je andere genre's niet leuk vind waarom zou het dan verwerpelijk zijn om slechts 1 genre muziek leuk te vinden. Het vereist nou eenmaal kennis van genre's om ze niet leuk te vinden. Dat is als het oprecht is en niet alleen kortzichtig.

Bij mij is het oprecht.
Toegegeven, op zich is het niet zozeer wat men trance noem maar alles wat op een juiste manier harmonieus en melodieus is.
Daarom ook dat ik genoeg trance tracks maar kaf vind en daarnaast wat rock/metal/klassieke nummers ken die kwa harmonie en melodie op trance tracks lijken die ik ook te gek vind.
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 17:54 schreef Emimich het volgende:
Ik mis dat wel eens tegenwoordig is iedereen 'eclectisch' en vind iedereen alle genre's leuk. De mensen die 1 genré compleet kennen en ook heel precies de grenzen aan kunnen geven zijn er bijna niet meer. Ik denk dat het komt door de internet en zap cultuur. Er is niks mis met iemand die zich wel langer dan 1 nummer kan concentreren en niet verveeld is na 1 nummer uit een bepaald genre.
AMEN!
Ik ben er een van, op het genre beschrijven na, da's moeilijk om te beschrijven, dat moet ik laten horen.
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 18:03 schreef Emimich het volgende:

[..]

Het punt is dat de overgrote meerderheid van de 1-genre-aanhangers er puur voor kiezen op basis van onwetendheid en kortzichtige vooroordelen. Kennis van genres is bij dit soort figuren niet vereist alvorens men ze niet leuk vindt daar hun keuze op andere argumenten gebaseerd wordt dan rationele.
De vraag is, wat is kennis van een genre?
Wat is als je bv. een genre vaak geprobeerd hebt, maar het gemiddelde van wat je gehoord hebt je niet aanstaat omdat het voor je of pulp of lawaai is en alleen enkele liedjes uit bepaalde stijlen/stromingen je aanspreken.
Dat heb ik met hip hop, pop, rock, metal en andere genres.
En zoals gezegd, ook in de electronische stromingen/stijlen is dat voor mij zo, zelfs met trance.
Ik vind maar een beperkt aantal tracks echt leuk, een groter gedeelte luisterbaar en de grote rest pulp.
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 18:03 schreef Emimich het volgende:
Mijn tekst was ietwat gechargeerd aangezet maar de bottom line blijft staan: de kortzichtige keuze van velen om zich op één genre te richten en vrijwel alle anderen te veroordelen, verdient het om bespot te worden en op neergekeken te worden.
Andere genres veroordelen zal ik niet snel, wel laten blijken dat ik andere genres veelal minder leuk vind.
Maar wel eens met je dat zomaar andere genres zonder kennis of ervaring not done is.

I.v.m. intellectuelen en muziekkeuze.
Zelf hou ik als AIO natuurkunde dus van trance, maar het gros van mijn NL collegas houdt van rock/metal.
Ook vroeger met studiegenoten was rock/metal meest prevalent.
Het waarom ontgaat me, ik vind het vreemd dat niet meer natuurkundigen van trance of andere electronica houden, afgezien dat ik ik voor de harmonie en melodie ga zie ik het ook als futuristische/technologische muziek, juist passend bij exacte vakken.
Dus ontgaat me de voorkeur van betas voor rock/metal.
The taming and domestication of religion is one of the unceasing chores of civilization. - Christopher Hitchens
  zondag 31 mei 2009 @ 01:41:25 #149
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_69566725
Ik moet huilen om de manier waarop 99% van de mensen hier statistiek probeert te bedrijven.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_69567053
Ik heb een master en ik luister alleenig ABBA.
Conclusie: ABBA
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')