Je zit nu natuurlijk in en enorme cirkelredenatie. Je pikt eerst een bepaalt type persoonlijkheid uit een grote groep studenten (de nerds, die echt niet slimmer zijn dan hun studiegenoten), die ken je dan een bepaalde muzieksmaak toe, om ze vervolgens als representatief te achten voor alle mensen van gelijk "intellectueel niveau". Ja zo kan ik het ook.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 19:20 schreef Bonzai. het volgende:
[..]
Economie-studentjes (maar dan wel het type dat z'n studies echt serieus neemt): no way dat die trance/hardcore gaan luisteren
Wiskunde-(nerds?): idem
Ik woon wel in België, misschien heeft men in Nederland niet zo'n hekel aan hardcore.
Ondanks jouw voorbeeld blijf ik bij m'n stelling: intellectuelen die echt van hardcore e.d. houden zijn zeldzaam.
quote:Op zondag 31 mei 2009 02:19 schreef Cruise.Elroy het volgende:
[..]
Je zit nu natuurlijk in en enorme cirkelredenatie. Je pikt eerst een bepaalt type persoonlijkheid uit een grote groep studenten (de nerds, die echt niet slimmer zijn dan hun studiegenoten), die ken je dan een bepaalde muzieksmaak toe, om ze vervolgens als representatief te achten voor alle mensen van gelijk "intellectueel niveau". Ja zo kan ik het ook.
Je zal mij uiteraard tegenspreken, maar ik vind dit meer een voorbeeld van:quote:Op zaterdag 30 mei 2009 20:25 schreef Biels het volgende:
[..]
Ik vind bijvoorbeeld blues en minimal ver genoeg uit elkaar liggen om te kunnen zeggen dat mijn stelling gewoon overeind blijft.
Geef toe, het zijn 2 typische "elitaire" genres. Dát is wellicht de reden waarom de gewone volkschmensch er niet naar luistert.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 19:07 schreef Bonzai. het volgende:
[..]
Die luisteren toch alleen maar naar wat zogezegd kwaliteit is (=subjectief = bullshit).
Ik ben een typisch volksmensch en luister naar alles wat los en vast zit.quote:Op zondag 31 mei 2009 13:22 schreef Bonzai. het volgende:
Geef toe, het zijn 2 typische "elitaire" genres. Dát is wellicht de reden waarom de gewone volkschmensch er niet naar luistert.
Uiteraard ben ik een beetje kort door de bocht en zullen er bepaalde uitzonderingen en nuances zijn die ik niet direct aangeef, maar ik denk ook dat je bijvoorbeeld zou kunnen zeggen dat je, wanneer je je stevig verdiept in een bepaald genre zoals jij zegt, de maatschappelijk ontwikkelder mensen hier verder in gaan en meer de randen van het genre opzoeken. Maar dit is natuurlijk allemaal fingerspitzengefühl en niet ondersteund met wat voor bron dan ook.quote:Op zondag 31 mei 2009 14:12 schreef Xandrar het volgende:
Tof topic.![]()
Zelf denk ik eigenlijk dat je hoogstens van een eenzijdige (generalistische) correlatie zou kunnen spreken. In veel gevallen denk ik dat een brede muzieksmaak (hierbij doel ik op het kunnen waarderen van de specifieke kenmerken van dat genre puur om zijn intrinsieke kunstzinnige waarde, niet omdat ook andere genres toevallig soms ook een leuk deuntje hebben) wel kan duiden op een breed interessegebied IRL.
Op je bil?quote:Op maandag 1 juni 2009 01:56 schreef Breathtaking het volgende:
Ik zou wel graag een handtekening willen.
geilbakquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit account is permanent uitgeschakeld.
Op mn bilquote:
Ja, ik heb het ook al genuanceerd later in dit topic. Maatschappelijk ontwikkeld is het geworden.quote:Op maandag 1 juni 2009 02:18 schreef Flammie het volgende:
tof topic
Ik zelf denk dat opleidingsniveau er geen ruk mee te maken heeft overigens. Denkniveau wel degelijk. Er zijn teveel uitzonderingen als je puur naar "opleidingsniveau" gaat kijken.
Als er toen dance was geweest waren Bach en Mozart keihard aan het losgaan hoor! Volgende dag weer aan de klassiek.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 16:01 schreef Misanthroopia het volgende:
[..]
Wat je dus eigenlijk wil zeggen is dat mensen als Bach en Mozart eigenlijk heel erg dom waren omdat ze zich maar op één soort muziek richtten?
quote:Op maandag 22 juni 2009 13:29 schreef Charizma het volgende:
Is waar ik momenteel naar luister, wie raad mijn opleidingsniveau?
Dat dusquote:Op zaterdag 30 mei 2009 16:33 schreef kingmob het volgende:
Een brede algemene ontwikkeling (wat meestal wordt gezien als 'slim') en een brede ontwikkeling in de muzieksmaak hebben dezelfde oorzaak; namelijk leergierig/nieuwsgierig zijn. Het is nogal een inkopper eigenlijk en daarmee is dit dan ook gewoon een trolltopic.
Okay: rapquote:Op zaterdag 30 mei 2009 16:11 schreef Biels het volgende:
[..]
Uiteraard heb je de excessen als de combinatie Jordy van Loon en metal, maar ik bedoel het eigenlijk wat anders. Mensen die hier bijvoorbeeld op fok standaard "rock" of "rap
" roepen, zonder dat zij zich daadwerkelijk verdiepen in het genre of ervoor openstaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |