Nee. Maar zijn postduif heet Martin. En zijn rooksignaal is wolkje wolkje WOOOOLK wolkjequote:Op donderdag 4 juni 2009 22:03 schreef James1988 het volgende:
Heeft iemand hier een telefoonnummer of e-mailadres van iemand bij de NMBS die daarover gaat?
En vergeet de couppoging niet. Ik wil Vlaanderen beter maken, ik wil het zo graag.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 00:03 schreef JeePee83 het volgende:
Wat geef je allemaal moeilijke ideeën Fles. Niemand is publiciteitsgeiler dan die Descheemaeker of hoe die flapdrol ook heet. Gewoon naar een willekeurig iets toegaan in België wat met treinen te maken heeft, is ie vast in de buurt. Idee aan hem uitleggen en zeggen dat hij er populair van wordt. Regelt ie het vast wel
Waarom heeft NS Hispeed geen Viaggio-rijtuigen gekocht?quote:Op donderdag 4 juni 2009 21:47 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ja, niks eigenlijk. Alleen heb je geen stuurstandrijtuig. En ik denk dat NS Hispeed hun Prio's niet zomaar aan de NMBS wil verhuren/verkopen. Maar als je toch Prio's wilt gebruiken kun je er netzogoed een Traxx of BR189 voorhangen...
Als de Belgen met I11 gaan rijden, mogen ze harder - 200 km/h.
Wat wil je er allemaal doen dan?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 00:48 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
En vergeet de couppoging niet. Ik wil Vlaanderen beter maken, ik wil het zo graag.
Dat lijkt me wel duidelijk: toen NS Hispeed werd opgericht zou op korte termijn de HSL gaan rijden met V250's... NS is niet zo 'into' getrokken materieel de laatste jaren, dat is wel te zien ook - de laatste decennia heeft men amper getrokken materieel besteld - alleen ICR(m). ICK was om een tekort op te vangen (nu allemaal VIRM), ICL hetzelfde.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 00:49 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Waarom heeft NS Hispeed geen Viaggio-rijtuigen gekocht?
Dat hadden we al een paar topics geleden besproken, de toekomst van België is onzeker en ik wil uit deze verwarring garen spinnen.quote:
Wat lul jij nou flippie?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 01:01 schreef James1988 het volgende:
alle recente aankopen: Mat '64, ICM, ICR, VIRM, SLT, DM '90, enzovoorts.
Aankopen in de laatste 50 jaar dan. Voor zover mij bekend is 't enige getrokken mat wat NS heeft aangeschaft het ICR. Of weet jij meer dan ik?quote:
Ja zo kan ik het ook. In de 10 jaar vóór de laatste 50 jaar had NS nou net een heleboel rijtuigen aangeschaft.Tegelijk met de plan V's bouwden ze ook de plan W's. Toen kwamen de jaren '80: oude getrokken treinen vervangen? nieuwe rijtuigen en locs kopen. Oude beneluxstellen vervangen? nieuwe rijtuigen en locs kopen. Dubbeldekkers? nieuwe rijtuigen en locs kopen.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:30 schreef James1988 het volgende:
[..]
Aankopen in de laatste 50 jaar dan. Voor zover mij bekend is 't enige getrokken mat wat NS heeft aangeschaft het ICR. Of weet jij meer dan ik?
Een zakspoor is een kopspoor met aan beide weerszijden een perron.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 10:24 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Wat is het verschil tussen een kopspoor en een zakspoor
Een zakspoor is aan tweedrie zijden omgeven door perron.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 10:24 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Wat is het verschil tussen een kopspoor en een zakspoor
Hoi, ook boven en onder?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 10:41 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Een zakspoor is een kopspoor met aan beide weerszijden een perron.
Ah dan heb ik een keer een zakspoor in vol ornaat beleeft op gouda toen de deuren aan weerszijden openden.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 10:45 schreef Duvel het volgende:
[..]
Een zakspoor is aan tweedrie zijden omgeven door perron.
Als je kijkt naar de stammen van VIRM en DDAR dan zijn het nog steeds getrokken rijtuigen. Alleen zit er geen apparaat meer bij wat je kan bestempelen als "Locomotief". (Afgezien van de 1700+DDAR-stammen)quote:Op vrijdag 5 juni 2009 10:40 schreef ReisT het volgende:
De aversie van NS tegen getrokken treinen is meer iets uit de jaren '90.
Dus de bijnaam stofzuiger gaat vervallen?quote:Watergraafsmeer, 13 mei 2009. De eerste Albatros mocht even naar buiten. Met dit treinstel zullen uitgebreide testritten plaatsvinden. Daarna gaat het weer terug naar de fabrikant om de testapparatuur te laten verwijderen en om voorzien te worden van een interieur. Het tweede treinstel bevindt zich inmiddels ook in Nederland. Dit is wel voorzien van een interieur. De automatische koppeling zal in de normale dienst verdwijnen achter een grill. Foto Willem van der Houven.
Dankzij een melding op het onvolprezen cargoforum kon ik op 12 mei getuige zijn van de komst van de tweede V250. Het transport reed om 18.40 langzaam door mijn achtertuin.
Met of zonder toeslag?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 20:28 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik heb net Utrecht-Arnhem met de ICE gedaanDie kwam toevallig binnenrijden
Mèt, natuurlijkquote:Op vrijdag 5 juni 2009 20:29 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Met of zonder toeslag?
(Stomme vraag van mij overigens.)
Vet treintsje he?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 20:28 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik heb net Utrecht-Arnhem met de ICE gedaanDie kwam toevallig binnenrijden
uhu! al heb ik er al vaker mee gereden, het blijft toch lekker. koud colaatje in de Bord Bistroquote:
Bijnaquote:Op vrijdag 5 juni 2009 20:35 schreef Guppyfriend het volgende:
uhu! al heb ik er al vaker mee gereden, het blijft toch lekker. koud colaatje in de Bord Bistro
Dat mag heul niet in de BordBistro. Dan borrel ik wel met Guppy..quote:Op vrijdag 5 juni 2009 20:37 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik neem altijd mijn eigen dranken mee.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Ja... de 13600 eindigde in Tilburg, maar de 1900 naar Den Haag stond er 3 minuten later en die reed wel gewoon.quote:
quote:Op vrijdag 5 juni 2009 20:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Serveren ze daar wel een beter drankje dan dat Becks?
quote:Op vrijdag 5 juni 2009 20:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat mag heul niet in de BordBistro. Dan borrel ik wel met Guppy..Ik drink ook in een coupé. Jij bent de charmeur, ik ben de alleengenieter.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens mij had je een date met die taxichauffeuse uit Helsinki.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 20:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik de charmeur![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Het moet niet gekker worden hoor
Vilma was het toch?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 21:01 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Volgens mij had je een date met die taxichauffeuse uit Helsinki.
Elk avontuur bij de NMBS is een Belgenmop op zich.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 20:35 schreef Fixers het volgende:
Wel sinds mijn laatste keer dat ik heb geklaagd bij de NMBS over de rijen aan het loket op Brussel centraal en één loketist die met zijn armen over elkaar niets zat te doen is er wel wat veranderd. Er zaten daarnet twéé loketisten niets te doen. Goed hé, 't is net een slechte belgenmop.![]()
Ben blij dat ik morge pas reis en mij kaartje vandaag pas gekocht heb. Wel wat mensen voor laten gaan in de hoop dat zij de trein uit dit gekkenland nog wel haalden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |