Ja, waar de Maastricht-Brussel-expres komt is het een stuk dichter bij de Sahara, dat is waar jaquote:Op donderdag 4 juni 2009 21:37 schreef Ofyles2 het volgende:
De HLE13's zijn niet helemaal wintergeschikt
Ja, niks eigenlijk. Alleen heb je geen stuurstandrijtuig. En ik denk dat NS Hispeed hun Prio's niet zomaar aan de NMBS wil verhuren/verkopen. Maar als je toch Prio's wilt gebruiken kun je er netzogoed een Traxx of BR189 voorhangen...quote:Op donderdag 4 juni 2009 21:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Die NMBS-locs 1300 / CFL 3000 met Prio. Wat is daar mis mee?
Nou dan pak je toch de bijbehorende rijtuigen bij de 1300, waar de MBE ook mee rijdt?quote:Op donderdag 4 juni 2009 21:47 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ja, niks eigenlijk. Alleen heb je geen stuurstandrijtuig. En ik denk dat NS Hispeed hun Prio's niet zomaar aan de NMBS wil verhuren/verkopen.
Afaik is dat I11, zijn die in NL toegelaten behalve het traject Visé-Maastricht?quote:Op donderdag 4 juni 2009 21:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou dan pak je toch de bijbehorende rijtuigen bij de 1300, waar de MBE ook mee rijdt?
Verder dan Breda hoeven ze toch niet. Die FLIRTS die naar Venlo komen hoeven ook geen toelating te doenquote:Op donderdag 4 juni 2009 21:53 schreef James1988 het volgende:
Afaik is dat I11, zijn die in NL toegelaten behalve het traject Visé-Maastricht?
Nee. Maar zijn postduif heet Martin. En zijn rooksignaal is wolkje wolkje WOOOOLK wolkjequote:Op donderdag 4 juni 2009 22:03 schreef James1988 het volgende:
Heeft iemand hier een telefoonnummer of e-mailadres van iemand bij de NMBS die daarover gaat?
En vergeet de couppoging niet. Ik wil Vlaanderen beter maken, ik wil het zo graag.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 00:03 schreef JeePee83 het volgende:
Wat geef je allemaal moeilijke ideeën Fles. Niemand is publiciteitsgeiler dan die Descheemaeker of hoe die flapdrol ook heet. Gewoon naar een willekeurig iets toegaan in België wat met treinen te maken heeft, is ie vast in de buurt. Idee aan hem uitleggen en zeggen dat hij er populair van wordt. Regelt ie het vast wel
Waarom heeft NS Hispeed geen Viaggio-rijtuigen gekocht?quote:Op donderdag 4 juni 2009 21:47 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ja, niks eigenlijk. Alleen heb je geen stuurstandrijtuig. En ik denk dat NS Hispeed hun Prio's niet zomaar aan de NMBS wil verhuren/verkopen. Maar als je toch Prio's wilt gebruiken kun je er netzogoed een Traxx of BR189 voorhangen...
Als de Belgen met I11 gaan rijden, mogen ze harder - 200 km/h.
Wat wil je er allemaal doen dan?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 00:48 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
En vergeet de couppoging niet. Ik wil Vlaanderen beter maken, ik wil het zo graag.
Dat lijkt me wel duidelijk: toen NS Hispeed werd opgericht zou op korte termijn de HSL gaan rijden met V250's... NS is niet zo 'into' getrokken materieel de laatste jaren, dat is wel te zien ook - de laatste decennia heeft men amper getrokken materieel besteld - alleen ICR(m). ICK was om een tekort op te vangen (nu allemaal VIRM), ICL hetzelfde.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 00:49 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Waarom heeft NS Hispeed geen Viaggio-rijtuigen gekocht?
Dat hadden we al een paar topics geleden besproken, de toekomst van België is onzeker en ik wil uit deze verwarring garen spinnen.quote:
Wat lul jij nou flippie?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 01:01 schreef James1988 het volgende:
alle recente aankopen: Mat '64, ICM, ICR, VIRM, SLT, DM '90, enzovoorts.
Aankopen in de laatste 50 jaar dan. Voor zover mij bekend is 't enige getrokken mat wat NS heeft aangeschaft het ICR. Of weet jij meer dan ik?quote:
Ja zo kan ik het ook. In de 10 jaar vóór de laatste 50 jaar had NS nou net een heleboel rijtuigen aangeschaft.Tegelijk met de plan V's bouwden ze ook de plan W's. Toen kwamen de jaren '80: oude getrokken treinen vervangen? nieuwe rijtuigen en locs kopen. Oude beneluxstellen vervangen? nieuwe rijtuigen en locs kopen. Dubbeldekkers? nieuwe rijtuigen en locs kopen.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:30 schreef James1988 het volgende:
[..]
Aankopen in de laatste 50 jaar dan. Voor zover mij bekend is 't enige getrokken mat wat NS heeft aangeschaft het ICR. Of weet jij meer dan ik?
Een zakspoor is een kopspoor met aan beide weerszijden een perron.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 10:24 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Wat is het verschil tussen een kopspoor en een zakspoor
Een zakspoor is aan tweedrie zijden omgeven door perron.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 10:24 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Wat is het verschil tussen een kopspoor en een zakspoor
Hoi, ook boven en onder?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 10:41 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Een zakspoor is een kopspoor met aan beide weerszijden een perron.
Ah dan heb ik een keer een zakspoor in vol ornaat beleeft op gouda toen de deuren aan weerszijden openden.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 10:45 schreef Duvel het volgende:
[..]
Een zakspoor is aan tweedrie zijden omgeven door perron.
Als je kijkt naar de stammen van VIRM en DDAR dan zijn het nog steeds getrokken rijtuigen. Alleen zit er geen apparaat meer bij wat je kan bestempelen als "Locomotief". (Afgezien van de 1700+DDAR-stammen)quote:Op vrijdag 5 juni 2009 10:40 schreef ReisT het volgende:
De aversie van NS tegen getrokken treinen is meer iets uit de jaren '90.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |