is dat zo'n 1007 ofzo? Of heb je een echte grotemensenauto?quote:
Een Sintra.... ik zou niets anders willen, ook al hebben we geen hele kleine kinderen meer.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 14:50 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
is dat zo'n 1007 ofzo? Of heb je een echte grotemensenauto?
5 deurs! 100%quote:Op vrijdag 29 mei 2009 14:42 schreef Kahlen het volgende:
Ik ga een auto kopen. Ik zit te twijfelen tussen een 3 deurs (goedkoper in aanschaf, wegenbelasting en verzekering) of een 5 deurs (meer ruimte, wellicht praktischer).
Sommige mensen zeggen dat een 3 deurs met twee kleine kinderen (onder de 3 jaar) prima gaat, maar andere mensen hebben juist weer spijt van de 3 deurs omdat de kinderen er zo lastig ingaan.
Wat zijn jullie ervaringen? Ik ben niet op zoek naar automerken / types, daar kom ik wel uit. Het gaat mij echt om de ervaringen met 3 deurs en / of 5 deurs auto's met autozitjes en bagage voor de kids (wandelwagens enzo).
Een 1007 heeft zoveel extra gewicht door die schuifdeurconstructie dat de grasmaaier motor moeite heeft om 'm van de plek af te krijgen.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 14:50 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
is dat zo'n 1007 ofzo? Of heb je een echte grotemensenauto?
Ja, ik hoef m niet hoor.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 14:57 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Een 1007 heeft zoveel extra gewicht door die schuifdeurconstructie dat de grasmaaier motor moeite heeft om 'm van de plek af te krijgen.
Gewoon een 5 deurs kopen.
Of een 4 deurs...
[ afbeelding ]
Jaquote:Op vrijdag 29 mei 2009 14:45 schreef k_i_m het volgende:
Heb je ooit wel eens een kind via de voorste deur in een zitje op de achterbank gezet?. 5 deurs, zonder twijfel!
.
Voor die reden overweeg ik mijn punto in te ruilen voor een ow zo lelijke maar ow zo praktischequote:
Da's minder....quote:Op vrijdag 29 mei 2009 16:21 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Voor die reden overweeg ik mijn punto in te ruilen voor een ow zo lelijke maar ow zo praktische
[ afbeelding ]
Helaas heeft fiat besloten de basisprijs van een punto met 2K te verlagen hetgeen fantastische gevolgen heeft voor m'n inruil.
Wij overwegen om die reden een Touran.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 16:41 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Da's minder....
Ons hok is ook vreselijk lelijk, maar inderdaad zo ontzettend praktisch.... en de met zeven stoelen in ons geval, kunnen de kinderen heerlijk ver van elkaar vandaan zitten, scheelt weer je arm naar achteren zwaaien als ze elkaar weer eens afmaken
![]()
Voor de zuinige motor.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 16:55 schreef Five_Horizons het volgende:
Toen wij voor de keuze stonden tussen een Touran of een Grand Scenic, kozen we voor de Scenic, trouwens. Ik vond de Touran juist een beetje 'klein' ogen.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
Krijg ik nog antwoord op mijn vraag?quote:Op zaterdag 30 mei 2009 21:06 schreef Kahlen het volgende:
Mmm, het is wel heel duidelijk dat een 3 deurs niet gaat werken, bedankt allemaal! Ik ga voor een 5 deurs of een schuifdeur. Scheelt heel wat zoekwerk naar een leuke auto nu ik dit duidelijk heb.
hebben we daar niet het pm systeem voor?quote:
Nog niets ontvangenquote:Op zaterdag 30 mei 2009 21:24 schreef Kahlen het volgende:
[..]
hebben we daar niet het pm systeem voor?
Mensen hebben tegenwoordig iets uitgevonden dat airco heet...quote:Op woensdag 8 juli 2009 00:15 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Behalve dat het handiger is voor medepassagiers is het ook lekkerder in de hitte, je kan gewoon 2 ramen meer openzetten.
Sorry maar de ontwerper van de Multipla mogen ze echt opknopen aan de hoogste boom. Wat een lelijk stuk ijzer is datquote:Op woensdag 8 juli 2009 10:30 schreef Suzanna het volgende:
Spuit elf hier...
VIJFDEURS!! (of zoals Five_Horizons zegt, schuifdeuren, dat is helemaal luxe...maar dan heb je wel gelijk een grote auto die veel duurder is in onderhoud, neem ik aan!)
Wij hebben zelf, vind ik, een van de meest praktische auto's met kleine kinderen. Een Fiat Multipla...
(en als je er aan gewend bent is 'tie niet eens meer zo lelijk, we vinden hem nu mooi!)
De Fiat Multipla heeft drie plekken voorin, drie achterin en zes aparte, verwijderbare stoelen. Stel, je gaat op vakantie, hebt 1 kind, dan zet je je kindje voorin, airbag uit natuurlijk, gaat er zelf naast zitten, partner ernaast, drie achterste stoelen er allemaal uit, is nog makkelijk te doen ook, en dan kun je echt een lading spullen meenemen, niet normaal meer!
Als je drie kinderen in autostoelen hebt is dit ook de meest praktische auto voor een laag budget, je kunt alle kinderen naast elkaar achterin zetten en kunt dan zelfs nog een passagier kwijt voorin. Het is echt ideaal, en ook een fijne reisauto.
en overigens, als je de stoel tijdelijk niet gebruikt als zitplek, kun je ´m dubbelklappen en dan heb je een ´tafeltje´ voor onderweg. er zit ook een cupholder bij dan.
Het gaat hier om gebruiksgemak. En bedankt voor je kutkickje.quote:Op woensdag 8 juli 2009 11:18 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Sorry maar de ontwerper van de Multipla mogen ze echt opknopen aan de hoogste boom. Wat een lelijk stuk ijzer is dat
Ik heb me erover verbaasd hoeveel mensen dat tegenwoordig nog niet hebben, ook mensen die in nieuwere en luxere auto's rijden dan ik zelfquote:Op woensdag 8 juli 2009 08:14 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Mensen hebben tegenwoordig iets uitgevonden dat airco heet...
Graag gedaan, Paardenlulquote:Maar bedankt voor je kutkick
Een C5, met de beroemde hydropneumatische citroën veringquote:Op woensdag 8 juli 2009 15:01 schreef Worteltjestaart het volgende:
Wij hebben voor het gezinsgebruik (en mijn 90 km woon/werkverkeer per dag) een dikke C5 Break, 5 deurs dus. Met een kind zou ik niet anders willen... toen mijn vorige auto total loss was gereden hebben we ter overbrugging 2 weken de Saxo 3-deurs vangebruikt voor alles, en dat was toch wel veel gepiel hoor.
Wel had de Saxo 1 voordeel t.o.v. de C5: de gordel was net iets langer waardoor de Maxicosi net iets eenvoudiger was vast te zetten... in de C5 zou ik graag een gordel willen van 5 cm meer...
quote:Op woensdag 8 juli 2009 18:30 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Een C5, met de beroemde hydropneumatische citroën vering![]()
CV (liefst met AB) is vrij eenvoudig en niet al te kostbaar achteraf in te bouwen.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 20:28 schreef Libell het volgende:
Zo heb ik tig jaar geleden een auto gekocht zonder centrale vergrendeling. Dat was veel duurder en toch niet nodig (dacht ik toen). Nu, vier jaar en drie kinderen later, beklaag ik mij dat vreeeeeeselijk. Wat een gedoe altijd om die achterdeuren open te krijgen met een kleuter en peuter die maar nét blijven staan naast de auto en een baby op de arm.
Maar: gelukkig wel een 5-deurs!
Een airco in de auto bevalt mij meestal niet zo. Het is wel lekker om fris te blijven als je wat moe bent, maar voor de rest? Nee, hoeft van mij niet zo.quote:Op woensdag 8 juli 2009 18:25 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Ik heb me erover verbaasd hoeveel mensen dat tegenwoordig nog niet hebben, ook mensen die in nieuwere en luxere auto's rijden dan ik zelf![]()
![]()
Bovendien ken ik mensen die het prefereren om met ramen open te rijden omdat ze van hun airco verkouden worden.![]()
quote:Op vrijdag 29 mei 2009 16:55 schreef Five_Horizons het volgende:
Toen wij voor de keuze stonden tussen een Touran of een Grand Scenic, kozen we voor de Scenic, trouwens. Ik vond de Touran juist een beetje 'klein' ogen.
Weeg even af wat het minste kost/het meeste oplevert: airco (laten) repareren en dan inruilen of de auto met kapotte airco inruilen. Met een beetje geluk is het een reparatie van niets (ook financieel) en levert het bij de inruil veel meer op.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 19:55 schreef LovelyLady het volgende:
Wij hebben geen keuze, de airco is stuk en om die nou te laten repareren kost ons ff teveel, aangezien we binnenkort toch op zoek gaan naar een grotere auto...
Ik denk dat het met kleinere kinderen geen fluit uitmaakt, maar ik kan me herrineren dat toen ik begon te groeien (jaartje of 13/14)een 5-deur (of 4 deurs) auto stukken praktischer vond. Je instap is stukken minder gecompliceerd, je zit direct goed en ook geen gehannes met uitstappen.quote:Op donderdag 9 juli 2009 12:59 schreef Jarno het volgende:
Ik moet zeggen dat het in en uit het kinderstoeltje halen van onze peuter er met de overgang van onze 3 deurs (Corsa) naar onze 5 deurs (Megane uit 2005) niet *enorm* veel praktischer op is geworden. Misschien vond ik het met de Corsa nog een tikkie handiger, omdat je automatisch een stukej in de auto stapte door het naar voren klappen van de voorstoel. Ik zou eerder letten op instaphoogte en ruimte achterin denk ik.
Als ik in een auto rijd met airco gebruik ik dat meestal alleen om de auto tijdens een hittegolf af te koelen, daarna gaan de ramen open en de ventilator aan. Mocht het weer te heet worden, dan maar weer eventjes de airco aan. Scheelt in verbuik en vermogen van je auto.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 19:24 schreef DIGGER het volgende:
En m.b.t airco: handig voor de lange ritten, totaal onzinnig voor de korte ritjes, dan liever een raam (of dak) open. maar daar gign het topic niet over
Ja weet je wat het is, wij hebben beide 0.0 verstand van auto's laat staan wat er in zo'n auto zit. de airco repareren kost 900 euro, en ik denk niet dat we dan 900 euro (of meer kunnen vragen). Gelukkig is mijn paps automonteur geweest dus die kan wel het een en ander vertellen/adviserenquote:Op vrijdag 10 juli 2009 20:01 schreef 2cv het volgende:
Weeg even af wat het minste kost/het meeste oplevert: airco (laten) repareren en dan inruilen of de auto met kapotte airco inruilen. Met een beetje geluk is het een reparatie van niets (ook financieel) en levert het bij de inruil veel meer op.
Heb een aflevering van mythbusters gezien waaruit bleek dat dat niet klopt. Met het raam open rijden gaf evenveel extra brandstofverbruik bijvoorbeeldquote:Op vrijdag 10 juli 2009 20:07 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Scheelt in verbuik en vermogen van je auto.
Het klopt wel, ik bedoelde de vergelijking "airco aan" met "airco uit". Niet airco aan met "airco uit en ramen open".quote:Op vrijdag 10 juli 2009 22:18 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Heb een aflevering van mythbusters gezien waaruit bleek dat dat niet klopt. Met het raam open rijden gaf evenveel extra brandstofverbruik bijvoorbeeld![]()
sinds ik een dakraam heb doe ik dat open, nog fijner dan een raam en het komt (bij mijn auto in iedergeval) precies zo op mij terecht dat ik lekker koel ben. Nadeel van een raam open op de snelweg vind ik het geluid, na 15 minuten doe ik hem dan toch dicht omdat ik de radio niet kan horen. Maar dat kan ook wel aan mijn koekblik op 4 wielen liggen (dat het geluid zo hard is als het raam open is).quote:Op vrijdag 10 juli 2009 22:23 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
maarja met ramen open vind ik soms lekkerder
Nou, het werkt een beetje als ik de ventilators zo zet dat ze in mijn gezicht blazen (3 stuks), maar langer dan 30 minuten houd ik het niet zo uit. Na 30 minuten verkoelt het bij mij niet meer is mijn ervaring. En die fan op standje 5 maakt veel geluid weer (in mijn auto althans).quote:Op vrijdag 10 juli 2009 22:24 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Zijn er eigenlijk ook mensen die zo een goede ventilator hebben dat ze in principe geen airco nodig hebben, het werd me laatst gezegd, maar ik kon het haast niet geloven
Dat van die kortere deuren bij een 5-deurs is waar, ik had eerst een Fiesta mkIII 3-deurs, nu een 5-deurs, in het begin stootte ik mijn rug altijd aan de deurpostquote:Op zondag 12 juli 2009 19:37 schreef Djeez het volgende:
Hier een driedeurs Mazda 121, model Fiësta. Is prima te doen, aangezien de deuren bij een driedeurs langer zijn. Hiervoor een vierdeurs Corolla sedan gehad, maar juist die kleine deuren zijn irritant bij een vier- of vijfdeurs. En airco is flauwekul, maar gelukkig zit er wel arko op dat ding.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |