Dat dus. Ontzettend vaag verhaal. Moeder vreest voor ontvoering zegt ze, vader heeft keurig de voogdij zegt ie. Nu maar hopen dat het kind ook nog iets te zeggen heeft.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 09:57 schreef MikeyMo het volgende:
Best apart hoe we allemaal een mening hebben over bij wie het kind hoort te zijn terwijl we eigenlijk enkel maar kunnen af gaan op wat de betrokkenen beweren.
Tja, feitelijk is mijn mening alleen maar gebaseerd op wat dat meisje overkomen is. Het maakt me geen donder uit wie er gelijk heeft in het getouwtrek om het kind, maar je sleurt geen kind in een auto en neemt haar zomaar mee naar de andere kant van de wereld. Vooral niet als je leest dat het kind haar vader in geen jaren heeft gezien en dus bijna een onbekende voor haar is. Je hoeft je alleen maar heel even in het kind te verplaatsen om te beseffen dat dit niet kan. En kennelijk heeft die vader zich niet de moeite genomen zich in het kind te verplaatsen.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 09:57 schreef MikeyMo het volgende:
Best apart hoe we allemaal een mening hebben over bij wie het kind hoort te zijn terwijl we eigenlijk enkel maar kunnen af gaan op wat de betrokkenen beweren.
En in een nieuwsbericht las ik dat de moeder de vader nooit verboden heeft het kind te zien, maar dat ie zelf nooit kwam. En als je dan leest dat ie heeft gezegd haar wel mee naar een psycholoog te nemen, denk ik toch dat die man ook niet helemaal spoort.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 10:06 schreef livelink het volgende:
[..]
Tja, feitelijk is mijn mening alleen maar gebaseerd op wat dat meisje overkomen is. Het maakt me geen donder uit wie er gelijk heeft in het getouwtrek om het kind, maar je sleurt geen kind in een auto en neemt haar zomaar mee naar de andere kant van de wereld. Vooral niet als je leest dat het kind haar vader in geen jaren heeft gezien en dus bijna een onbekende voor haar is. Je hoeft je alleen maar heel even in het kind te verplaatsen om te beseffen dat dit niet kan. En kennelijk heeft die vader zich niet de moeite genomen zich in het kind te verplaatsen.
Je weet dat met dit soort redeneringen altijd de man de omgang met zijn kind wordt ontzegd? Ik weet verder niets van deze specifieke situatie, maar als het is zoals het normaal gesproken is, is dit voor deze man de enige manier om ooit nog zijn kind te kunnen zien opgroeien. Je oordeelt dan wel erg hard door te focussen op de zgn traumatische ervaring van het kind. Denk ook eens aan het leed van de vader.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 10:06 schreef livelink het volgende:
[..]
Tja, feitelijk is mijn mening alleen maar gebaseerd op wat dat meisje overkomen is. Het maakt me geen donder uit wie er gelijk heeft in het getouwtrek om het kind, maar je sleurt geen kind in een auto en neemt haar zomaar mee naar de andere kant van de wereld. Vooral niet als je leest dat het kind haar vader in geen jaren heeft gezien en dus bijna een onbekende voor haar is. Je hoeft je alleen maar heel even in het kind te verplaatsen om te beseffen dat dit niet kan. En kennelijk heeft die vader zich niet de moeite genomen zich in het kind te verplaatsen.
Hij zegt zelf met haar naar een psycholoog te gaan, dan komt het wel goed.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 12:24 schreef livelink het volgende:
In dit geval denk ik niet aan het leed van de vader. Een kind heeft het recht om voorbereid te worden op veranderingen in het leven en om afscheid te nemen van haar oude leven. Dat recht heeft hij haar ontnomen en dat vind ik kwalijk. Het leed van beide ouders valt voor mij daarbij in het niet. Ik probeer me in te denken hoe ik dat had ervaren op mijn 8e en ik vermoed dat de vader zich niet heeft geprobeerd in te denken hoe dit voor zijn kind was, maar alleen zijn eigen belang voor ogen had en dat vind ik zeer kwalijk.
Doe niet zo dom, man. Meestal is het zo dat pa fulltime werkt en ma parttime, zodat die makkelijker de kinderen kan verzorgen. Daarom gaan de kinderen meestal naar de moeder met een omgangsregeling voor vader.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 01:22 schreef FireFox1 het volgende:
Ze gaan niet alleen met het kind vandoor maar vaak ook met huis, geld etc etc.
Je weet duidelijk niets van dit soort zaken. Als je het kind voorbereidt op de overstap, tsja, dan vertrekt de moeder, of ze frustreert de overgang. Die man heeft dus geen keus, behoudens niets doen natuurlijk. En ik kan me voorstellen dat als het om je eigen kind gaat, dat niet echt lekker voelt. Overigens: hoe vaak worden kinderen niet door vrouwen ontvoerd? Gek genoeg is de verontwaardiging dan meestal een stuk minder, want ja: een kind hoort bij de moeder natuurlijk.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 12:24 schreef livelink het volgende:
In dit geval denk ik niet aan het leed van de vader. Een kind heeft het recht om voorbereid te worden op veranderingen in het leven en om afscheid te nemen van haar oude leven. Dat recht heeft hij haar ontnomen en dat vind ik kwalijk. Het leed van beide ouders valt voor mij daarbij in het niet. Ik probeer me in te denken hoe ik dat had ervaren op mijn 8e en ik vermoed dat de vader zich niet heeft geprobeerd in te denken hoe dit voor zijn kind was, maar alleen zijn eigen belang voor ogen had en dat vind ik zeer kwalijk.
Doe niet zo dom. Deze man ziet zijn kind niet meer omdat ze in verschillende landen wonen (zoals zo vaak bij huwelijken met een internationale component). Dan is gedeeld ouderschap geen optie. Blijkbaar gaf deze man genoeg om zijn kind om er al die moeite voor te doen om z'n kind te kunnen opvoeden. Dat kun je ook positief zien.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 12:24 schreef nummer_zoveel het volgende:
Maar de vader mocht het kind zien.
En net of als een man niet voor z'n nkind mag zorgen dit altijd onterecht is. Helaas is de waarheid dat heel wat vaders na een scheiding meer in andere dingen geinteresseerd zijn ipv in hun kinderen. Natuurlijk is dat lang niet altijd zo, maar het is ook echt niet altijd zo dat de moeders valse loeders zijn die de kinderen van hun ex weghouden.
Hij heeft er neem ik aan zelf voor gekozen naar de VS te vertrekken. Hij zal ooit met z'n vrouw in Nederland hebben gewoond.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 13:22 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Doe niet zo dom. Deze man ziet zijn kind niet meer omdat ze in verschillende landen wonen (zoals zo vaak bij huwelijken met een internationale component). Dan is gedeeld ouderschap geen optie. Blijkbaar gaf deze man genoeg om zijn kind om er al die moeite voor te doen om z'n kind te kunnen opvoeden. Dat kun je ook positief zien.
nu.nlquote:ARNHEM - De vader van de 7-jarige Katja blijft verdachte. De politie verdenkt de man van onttrekking van het meisje aan het ouderlijk gezag van de moeder. Dat meldde de politie zaterdag.
De Amerikaanse autoriteiten hebben inmiddels tegenover de Nederlandse politie bevestigd dat Katja in de Verenigde Staten verblijft en dat het meisje het goed maakt.
Volgens de vader heeft een Amerikaanse rechter de voogdij over Katja aan hem toegewezen.
Katja werd woensdag bij haar school in Ede meegenomen in een auto. De politie riep na de vermissing een Amber Alert uit in de hoop het meisje te vinden.
Een politiewoordvoerder bevestigt dat een Amerikaanse rechter uitspraak heeft gedaan over de voogdij. De politie gaat desondanks nog steeds uit van een misdrijf en zet het onderzoek voort.
Oh ja, en hoe denk jij dat dat gaat? Die man zegt tegen zijn ex-vrouw, kom, ik wil het kind, wil je haar even voorbereiden voor het vertrek, ik kom haar over een week ophalen?quote:Op zaterdag 30 mei 2009 14:17 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Hij heeft er neem ik aan zelf voor gekozen naar de VS te vertrekken. Hij zal ooit met z'n vrouw in Nederland hebben gewoond.
Ik zie het vooral als een egoistische daad. Als hij echt om het kind gaf, zou hij haar voorbereiden op het verhuizen naar de VS en het haar gunnen afscheid te nemen van alles en iedereen hier. Dat heeft hij niet gedaan.
En de vrouw is een Oekrainse. Wat moet ze dan in NL?quote:Op zaterdag 30 mei 2009 14:29 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Oh ja, en hoe denk jij dat dat gaat? Die man zegt tegen zijn ex-vrouw, kom, ik wil het kind, wil je haar even voorbereiden voor het vertrek, ik kom haar over een week ophalen?
Overigens: is die man niet een Amerikaan? Dat zou heel goed kunnen he. Na een scheiding ga je dan meestal terug naar je geboorteland.
Och, ik heb het een moeder zien doen. Komt op een dag aanzetten en eist het kind op, vader die al die jaren voor dat kind heeft gezorgd kan niks doen aangezien de moeder voogdij had (maar nooit voor dat kind heeft gezorgd) en vliegt een paar uur later naar Nederland.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 10:06 schreef livelink het volgende:
[..]
je gaat niet in op mijn vraag. Ik wil van jou graag weten hoe je je jouw oplossing (kind voorbereiden op vertrek) in de praktijk uitgewerkt ziet.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 14:32 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
En de vrouw is een Oekrainse. Wat moet ze dan in NL?
Nee, ik denk toch dat Katja haar hele leven in NL woont hoor. Lijkt me niet dat ze eerst in de VS heeft gewoond. Maar goed, we weten het allemaal niet. Z'n naam klinkt erg Nederlands trouwens.
(Heb even gegoogled, vader is idd een Nederlander die in de VS is gaan wonen: http://www.telegraaf.nl/b(...)auto_gesleurd__.html )
Wat is dat nu voor rare vraag.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 14:37 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
je gaat niet in op mijn vraag. Ik wil van jou graag weten hoe je je jouw oplossing (kind voorbereiden op vertrek) in de praktijk uitgewerkt ziet.
Waarschijnlijk mams die een tas met kleding aan de vader geeft, een knuffel aan het kind en met een traantje in haar oog beide uitzwaait terwijl ze voorbij de horizon rijden.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 14:37 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
je gaat niet in op mijn vraag. Ik wil van jou graag weten hoe je je jouw oplossing (kind voorbereiden op vertrek) in de praktijk uitgewerkt ziet.
Heb ik geen medelijden mee. Wie weet wat voor klootzak het is.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 13:30 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Je hebt dat stuk gemist over dat ie al jaren aan het strijden is? De politie had de moeder gebeld en dan was hij nog verder van huis geweest.
Er moet nogal wat aan de hand zijn wil de rechter opleggen dat je je vader niet meer mag zien. Je weet hoe het gaat hier in NL, als er weer eens een kind is vermoord door de ouder schreeuwt iedereen moord en brand dat het allemaal te slap is.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 14:34 schreef slacker_nl het volgende:
@nummer_zoveel
Vreemd he dat mannen de man steunen aangezien vrouwen ten alle tijden voorgetrokken worden in voogdijzaken, nu de zaken er anders voor staan zijn "wij" blij voor de man.
En wie weet wat voor kreng de moeder is. We weten alleen wat beide ouders zeggen en die proberen alleen maar elkaar zwart te maken.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 14:46 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Heb ik geen medelijden mee. Wie weet wat voor klootzak het is.
bronquote:Vader Katja blijft verdachte
ARNHEM - De vader van de 7-jarige Katja blijft verdachte. De politie verdenkt de man van onttrekking van het meisje aan het ouderlijk gezag van de moeder. Dat meldde de politie zaterdag.
De Amerikaanse autoriteiten hebben inmiddels tegenover de Nederlandse politie bevestigd dat Katja in de Verenigde Staten verblijft en dat het meisje het goed maakt.
Volgens de vader heeft een Amerikaanse rechter de voogdij over Katja aan hem toegewezen.
Jij begint hier te zeuren dat het zo schandalig is dat pa z'n kind meeneemt zonder eerst afscheid te laten nemen. Dat doet mij vermoeden dat jij er geen bezwaar tegen hebt dat het kind aan vader is toegewezen. Ik wil nu van jou weten hoe vader zijn recht kan effectueren als hij eerst zijn ex-vrouw informeert, zodat zijn kind afscheid kan nemen; oftewel hoe jij ziet dat zijn ex-vrouw meewerkt.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 14:43 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Wat is dat nu voor rare vraag.
Ik ben toen ik jong was ook van de ene kant van het land naar de andere verhuisd, en heb wel afscheid genomen van m'n klasgenootjes en vriendjes enz en werd niet van het schoolplein gerukt met daarna de plotselinge mededeling dat we weg gingen. Komt het niet in je op dat zoiets traumatiserend is voor een kind?
En het is nogal wat, zeggen tegen een kind dat het de moeder niet meer zal zien (wat ook zo is).
Terwijl de moeder nota bene zei dat pa zich nooit liet zien! En in de VS gaan wonen is geen excuus je kind dan maar mee te jatten. Ook dan kun je je kind zien. Maar als je zelf voor kiest zo ver weg te gaan wonen misschien maar twee keer per jaar per vliegtuig een paar weken. Of je kind komt in de zomervakantie langs. Maar hallo, pa kiest er zelf voor weg te gaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |