Pardon? ik ben echt niet lui en dom, integendeel zelfs. Maar ik vind dat ik een 2e kans nodig heb, en die krijg ik simpelweg gewoon niet. Maar zoals ik al zei ga ik met goede moed beginnen aan mijn transport/logistiek.quote:Op woensdag 3 juni 2009 16:34 schreef HaveANiceDay het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat dit niet serieus bedoel is? Indien wel, dan ben jij bij deze het schoolvoorbeeld van de reden waarom vmbo'ers zo'n slechte naam hebben. Typisch zo'n stoere gast die zo snel mogelijk aanzien en rijkdom wenst te vergaren met zo weinig mogelijk inspanning. En mocht dat via de legitieme weg toch teveel moeite kosten, dan maar via een illegale omweg. In dat geval snap ik ook ineens een stuk beter waarom jij best Havo had gekund, maar toch op vmbo-B bent uitgekomen.
Jammer dat de welwillende vmbo'ers dankzij dit soort types voor het gemak allemaal maar voor kansloos lui volk worden aangezien.
Logistiekquote:
Gym wordt toch niet moeilijker als je naar een hoger onderwijstype gaatquote:Op woensdag 3 juni 2009 16:45 schreef Daniane het volgende:
[..]
Wellusss. ik sta toch 6.4
en je moet punt eraf halen = 5.4
Goed lezen TS. Als, ALS, jij het kopen van een Havo diploma serieus overweegt dan vind ik jou serieus lui en dom.quote:Op woensdag 3 juni 2009 16:43 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Pardon? ik ben echt niet lui en dom, integendeel zelfs. Maar ik vind dat ik een 2e kans nodig heb, en die krijg ik simpelweg gewoon niet. Maar zoals ik al zei ga ik met goede moed beginnen aan mijn transport/logistiek.
Sowieso gym. Je moet wel echt een oppergladiool zijn, als je je gymcijfer nodig hebt om over te kunnen op nota bene het VMBO.quote:Op woensdag 3 juni 2009 17:02 schreef Japsnars het volgende:
[..]
Gym wordt toch niet moeilijker als je naar een hoger onderwijstype gaat![]()
Op het VMBO moet je zeker trap 10 halen voor de piepjes test en op het HAVO trap 15
De grootste fout binnen het onderwijs is wel die van de doorstroom. MBO > HBO en HBO > Universiteit. Als we toch eens wisten hoeveel de IB-groep verspilt aan dit soort idioterie. Een enkele uitzondering daargelaten, zijn het toch vooral complete failures.quote:Op woensdag 3 juni 2009 17:11 schreef HaveANiceDay het volgende:
[..]
Goed lezen TS. Als, ALS, jij het kopen van een Havo diploma serieus overweegt dan vind ik jou serieus lui en dom.
Sorry, maar een Havo diploma staat voor een bepaalde kennis, inhoud en inzicht, op basis waarvan je geacht wordt een kans te maken op het voltooien van een HBO opleiding. Eenzelfde basis kun je opbouwen door eerst een MBO-4 opleiding met goed gevolg te doorlopen. Met het kopen van een Havo diploma hou je jezelf en anderen voor de gek. Vind ik dan toch.
En die failures mogen lekker gaan dokkenquote:Op woensdag 3 juni 2009 17:37 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
De grootste fout binnen het onderwijs is wel die van de doorstroom. MBO > HBO en HBO > Universiteit. Als we toch eens wisten hoeveel de IB-groep verspilt aan dit soort idioterie. Een enkele uitzondering daargelaten, zijn het toch vooral complete failures.
Je zou voor de gein dit topic nog is kunnen doorlezen. Dan zou je tot de conclusie komen dat het ook door de omstandigheden zo komt. Niet dat ik alles wil toewijzen aan een aantal dingen die zo gelopen zijn, maar het heeft het wel degelijk beinvloed. En laten we deze discussie kappen want het leidt tot helemaal niets.quote:Op woensdag 3 juni 2009 17:11 schreef HaveANiceDay het volgende:
[..]
Goed lezen TS. Als, ALS, jij het kopen van een Havo diploma serieus overweegt dan vind ik jou serieus lui en dom.
Sorry, maar een Havo diploma staat voor een bepaalde kennis, inhoud en inzicht, op basis waarvan je geacht wordt een kans te maken op het voltooien van een HBO opleiding. Eenzelfde basis kun je opbouwen door eerst een MBO-4 opleiding met goed gevolg te doorlopen. Met het kopen van een Havo diploma hou je jezelf en anderen voor de gek. Vind ik dan toch.
Niet als ze naar de PABO gaan. Dat is een safe bet, wil je je papiertje halen.quote:Op woensdag 3 juni 2009 17:39 schreef Japsnars het volgende:
[..]
En die failures mogen lekker gaan dokken
Misschien moet je zelf voor de gein alle reacties in dit topic nog eens lezen en niet alleen die reacties die jou aanstaan. Dan zou je weten dat ik al vanaf de allereerste pagina in dit topic reageer, dus echt wel gelezen heb over jouw "omstandigheden". Echter kom ik daarmee nog steeds niet tot de conclusie dat jouw vmbo-B diploma door die omstandigheden zo gekomen is. Het zou best eens kunnen dat dit invloed heeft gehad, alleen niet 3 hele niveauverschillen, dat maak je mij niet wijs.quote:Op woensdag 3 juni 2009 17:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je zou voor de gein dit topic nog is kunnen doorlezen. Dan zou je tot de conclusie komen dat het ook door de omstandigheden zo komt. Niet dat ik alles wil toewijzen aan een aantal dingen die zo gelopen zijn, maar het heeft het wel degelijk beinvloed. En laten we deze discussie kappen want het leidt tot helemaal niets.
De PABO heeft best wel wat falers gehad de laatste paar jaar.quote:Op woensdag 3 juni 2009 17:59 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Niet als ze naar de PABO gaan. Dat is een safe bet, wil je je papiertje halen.
Allemaal loze praatjes dusquote:Op woensdag 3 juni 2009 12:26 schreef phpmystyle het volgende:
Maargoed het is me allemaal wel duidelijk. Ben ingeschreven voor de opleiding transport/logistiek mocht mij dat niet bevallen dan zorg ik wel dat ik een havo diploma krijg, er leiden meer wegen naar Rome. Alsof school de enigste manier is om een havo diploma te halen (iets met 300 euro enzo)
Neuh hoor. Ik ga gewoon m'n best doen.quote:
Ik zei dus, dat als ik geen enkele mogelijkheid meer zie en de opleiding niet bevalt, dat ik dat dan mischien in overweging kan nemen. En verder zit hier iedereen mij te vertellen dat het niks wordt, of mij te ontmoedigen. Nee wat mij betreft slotje.quote:Op woensdag 3 juni 2009 18:02 schreef HaveANiceDay het volgende:
[..]
Misschien moet je zelf voor de gein alle reacties in dit topic nog eens lezen en niet alleen die reacties die jou aanstaan. Dan zou je weten dat ik al vanaf de allereerste pagina in dit topic reageer, dus echt wel gelezen heb over jouw "omstandigheden". Echter kom ik daarmee nog steeds niet tot de conclusie dat jouw vmbo-B diploma door die omstandigheden zo gekomen is. Het zou best eens kunnen dat dit invloed heeft gehad, alleen niet 3 hele niveauverschillen, dat maak je mij niet wijs.
En verder reageer je niet op mijn post. Vind jij het het kopen van een Havo diploma wel van inzet en intelligentie getuigen dan?
Gelukkig heb je hier geen persoonlijke informatie staan waardoor je traceerbaar zou kunnen zijn. Alsof niemand later een Ruben uit de omgeving Zwolle zou herkennen, geboren op 13 juli 1992, die een VMBO-B opleiding gevolgd heeft zou kunnen herkennen.quote:Op woensdag 3 juni 2009 15:59 schreef phpmystyle het volgende:
Nee oen. Voor 300 euro kan je zo'n ding ritselen, niet van echt te onderscheiden. En om er aan te komen is ook niet zo heel moeilijk.
quote:Op woensdag 3 juni 2009 18:50 schreef Emimich het volgende:
[..]
Gelukkig heb je hier geen persoonlijke informatie staan waardoor je traceerbaar zou kunnen zijn. Alsof niemand later een Ruben uit de omgeving Zwolle zou herkennen, geboren op 13 juli 1992, die een VMBO-B opleiding gevolgd heeft zou kunnen herkennen.
Ja, want dat doet Danny voor iedereen.quote:Op woensdag 3 juni 2009 19:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hmmz, alsof mijn nieuwe werkgever een fokker isMaargoed als ik weer stop met fokken verwijder ik alle info wel en mijn geschreven berichten, of laat ze wel verwijderen door danny zelf.
Ben toch niet te googlen. En als iemand mij wel googled zal mij dat aan de kont roesten. Alsof een werkgever op Fok! gaat zitten rondhangen als er ook toevallig Ruben ... zit.quote:Op woensdag 3 juni 2009 19:08 schreef nijnja het volgende:
[..]
Ja, want dat doet Danny voor iedereen.
Sommige werkgevers doen het wel.quote:Op woensdag 3 juni 2009 19:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ben toch niet te googlen. En als iemand mij wel googled zal mij dat aan de kont roesten. Alsof een werkgever op Fok! gaat zitten rondhangen als er ook toevallig Ruben ... zit.
Yup ik heb me ingeschreven voor de opleiding logistiek medewerker. En dan zullen we zien wat het gaat worden. Wellicht kan er een slotje op het topic?quote:Op woensdag 3 juni 2009 19:18 schreef nijnja het volgende:
[..]
Sommige werkgevers doen het wel.
Maar je hebt je dus ingeschreven?
En ik vroeg dus of jij het kopen van een Havo diploma wel van inzet en intelligentie vindt getuigen dan. Maar daar geef je maar steeds geen antwoord op.quote:Op woensdag 3 juni 2009 18:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik zei dus, dat als ik geen enkele mogelijkheid meer zie en de opleiding niet bevalt, dat ik dat dan mischien in overweging kan nemen. En verder zit hier iedereen mij te vertellen dat het niks wordt, of mij te ontmoedigen. Nee wat mij betreft slotje.
O ja eens.quote:Op woensdag 3 juni 2009 17:02 schreef Japsnars het volgende:
[..]
Gym wordt toch niet moeilijker als je naar een hoger onderwijstype gaat![]()
Op het VMBO moet je zeker trap 10 halen voor de piepjes test en op het HAVO trap 15
Daar heb je eigenlijk wel VMBO Kader, gemengd of Theoretisch voor nodig.quote:Op woensdag 3 juni 2009 19:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Yup ik heb me ingeschreven voor de opleiding logistiek medewerker. En dan zullen we zien wat het gaat worden. Wellicht kan er een slotje op het topic?
quote:Op maandag 1 juni 2009 17:53 schreef HaveANiceDay het volgende:
[..]
Dat is dus wat ik ook al zei hierboven.
[..]
VMBO-B en K leerlingen doen examen in 6/7 vakken, echter 1/2 daarvan zijn praktijkgerichte examens zoals bijv. verzorging/autotechniek/koken en serveren oid. VMBO-T en HAVO leerlingen doen examen in 6/7 puur theoretische vakken.
Een VMBO-B leerling mist dus 3 jaar theoriekennis voor 1 (VMBO-T) of 2 (HAVO) vakken en zoals ik eerder ook al schreef lijkt het me bijzonder lastig, zo niet onmogelijk, met een dergelijk gat in je kennis "gewoon" in te stappen in een 4VMBO-T of 4HAVO. En dan komt daar het niveauverschil nog eens bovenop. Het is echt niet voor niks dat de meeste scholen voor overstap naar HAVO een VMBO-T cijferlijst met gemiddelde 7'ens vereisen. En dan nog hoor ik dat de overstap groot is en niet iedereen het redt.
In sommige gevallen wel, maar dan had het er wel bijgestaan, denk ik.quote:Op donderdag 4 juni 2009 11:16 schreef enforcermoh het volgende:
Volgens mij kan HBO in 3 jaar als je MBO4 hebt gedaan. Heeft met de stage te maken geloof ik, weet ik echter niet zeker!
Verschilt per opleiding en is niet altijd mogelijk en je punten moeten er dan ook vaak naar wijzen.quote:Op donderdag 4 juni 2009 11:16 schreef enforcermoh het volgende:
Volgens mij kan HBO in 3 jaar als je MBO4 hebt gedaan. Heeft met de stage te maken geloof ik, weet ik echter niet zeker!
TS is (bijna) 17 en via de MBO weg is hij 24 voordat hij naar het HBO zal kunnen. Nogmaals in het gunstigste geval. Want eigenlijk duren die opleidingen allemaal langer.quote:Op donderdag 4 juni 2009 11:23 schreef Ivannnnnnnnnn het volgende:
[..]
In mijn ogen is het simpelweg niet aan te raden.
Behalve dat je vaak een 7 gemiddeld over je 6 examenvakken (m.u.v. maatschappijleer want die telt niet in de puntentelling mee naar mijn weten) is het gewoon een hele grote stap. Waar voor gewerkt zal moeten worden en dat begint vaak na een poosje zijn tol te eisen.
Het is niet geheel onmogelijk, maar ik denk dat je niemand het je aan zal raden.
Ik weet niet hoe oud je nu bent maar stel voor dat je nu 16 á 17 jaar bent.
dan ben je ongeveer 18 in VMBO-K, 19 in VMBO-T, 20 in HAVO-4 en 21 als je in HAVO-5 beland.
Ook al maakt leeftijd verder niet veel uit, zit ik om mijn 20ste niet graag bij jonges en meisjes van 15/16 jaar.
Ja precies!quote:Op donderdag 4 juni 2009 11:26 schreef Gia het volgende:
[..]
TS is 17 en via de MBO weg is hij 22 voordat hij naar het HBO zal kunnen. Nogmaals in het gunstigste geval. Want eigenlijk duren die opleidingen allemaal langer.
Herstel, hij is dan 24, geen 22. In het gunstigste geval moet hij minimaal 7 jaar naar het MBO. En dan nog 3 of 4 jaar HBO.quote:Op donderdag 4 juni 2009 11:28 schreef Ivannnnnnnnnn het volgende:
[..]
Ja precies!![]()
In ieder geval, alles kan.Moch hij besluiten het toch te doen op die manier is hij wel fanatiek om zijn einddoel te bereiken
mbo is toch 2 jaar? Moet hij voor niveau 4 dan weer 4 jaar doen en dan pas hbo?quote:Op donderdag 4 juni 2009 11:30 schreef Gia het volgende:
[..]
Herstel, hij is dan 24, geen 22. In het gunstigste geval moet hij minimaal 7 jaar naar het MBO. En dan nog 3 of 4 jaar HBO.
Gaat de weg via VMBO K - T en Havo toch heel wat sneller.
Dat verschilt per MBO-opleiding volgens mij. Doordat TS Vmbo-K B heeft gedaan wordt hij in principe slechts toegelaten tot een MBO niveau 1 of 2 opleiding. Die duren doorgaans 2/3 jaar. Ieder niveau omhoog is nog weer eens 1 of 2 jaar extra. Zo ongeveer was het gemiddeld genomen dacht ik, dus tel maar op. Misschien is het mogelijk om op een niv. 3/4 opleiding in te schrijven als je een B-diploma met supercijfers kunt overleggen, dat weet ik niet.quote:Op donderdag 4 juni 2009 14:40 schreef Krentenbol. het volgende:
[..]
mbo is toch 2 jaar? Moet hij voor niveau 4 dan weer 4 jaar doen en dan pas hbo?
TS heeft zich al ingeschreven toch TS?![]()
Die laatste zinquote:Op woensdag 3 juni 2009 19:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ben toch niet te googlen. En als iemand mij wel googled zal mij dat aan de kont roesten. Alsof een werkgever op Fok! gaat zitten rondhangen als er ook toevallig Ruben ... zit.
...ben je toch wel aardig goed te googlen.quote:Op woensdag 3 juni 2009 18:50 schreef Emimich het volgende:
[..]
Gelukkig heb je hier geen persoonlijke informatie staan waardoor je traceerbaar zou kunnen zijn. Alsof niemand later een Ruben uit de omgeving Zwolle zou herkennen, geboren op 13 juli 1992, die een VMBO-B opleiding gevolgd heeft zou kunnen herkennen.
TS heeft zich ingeschreven maar is volgens mij nog niet geaccepteerd.quote:Op donderdag 4 juni 2009 14:40 schreef Krentenbol. het volgende:
[..]
Je zou eventueel ook in de 3e klas kunnen beginnen als je examencijfers dat toelaten.quote:Op donderdag 4 juni 2009 11:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Even tellen:
Niveau 2, als je al wordt toegelaten: 2 jaar
Niveau 3: 2 jaar
Niveau 4: 3 jaar
HBO: 4 jaar
Totaal nog 11 jaar voordat je helemaal klaar bent. In het gunstigste geval dus.
In het ongunstigste geval, dus wanneer je je niet 100 % inzet, doe je er 15 jaar over.
Zou je er voor kiezen om het via de Havo te doen, dan moet je eerst zorgen dat je minimaal een Vmbo T diploma haalt. Dat zou te doen kunnen zijn, als je daar in de 2de klas begint en je toegelaten wordt.
Dan kun je na 3 jaar naar havo 4 en na weer 2 jaar naar het HBO. En dan ben je binnen 9 jaar klaar, i.p.v. mogelijk 15.
Ik ben weer vrij uit m'n ban. En yups ik ga mbo 2 doen logistiek, dat kan in 1 jaar (mits je snel werkt) of anders 2 jaar. En dan kan ik naar niveau 3 of 4.quote:Op donderdag 4 juni 2009 14:40 schreef Krentenbol. het volgende:
[..]
Maar wou jij geen werktuigbouwkunde doen?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 22:33 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik ben weer vrij uit m'n ban. En yups ik ga mbo 2 doen logistiek, dat kan in 1 jaar (mits je snel werkt) of anders 2 jaar. En dan kan ik naar niveau 3 of 4.
Aanvankelijk wel, maar ook dat kan niet met m'n K*T opleiding.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 22:51 schreef Japsnars het volgende:
[..]
Maar wou jij geen werktuigbouwkunde doen?
TS heeft geen VMBO-K gedaan, maar VMBO-B.quote:Op donderdag 4 juni 2009 15:21 schreef HaveANiceDay het volgende:
Doordat TS Vmbo-K heeft gedaan wordt hij in principe slechts toegelaten tot een MBO niveau 1 of 2 opleiding. Die duren doorgaans 2/3 jaar. Ieder niveau omhoog is nog weer eens 1 of 2 jaar extra. Zo ongeveer was het gemiddeld genomen dacht ik, dus tel maar op. Misschien is het mogelijk om op een niv. 3/4 opleiding in te schrijven als je een B-diploma met supercijfers kunt overleggen, dat weet ik niet.
Je hebt helemaal gelijk, ik bedoelde ook VMBO-B inderdaad. Heb het maar even aangepast.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 07:35 schreef Gia het volgende:
[..]
TS heeft geen VMBO-K gedaan, maar VMBO-B.
Met Kader kun je nog wel meteen naar een niveau-4 opleiding, mits goede cijfers.
Met Basis moet je blij zijn als je meteen in een niveau-2 opleiding mag starten.
quote:Op zaterdag 6 juni 2009 13:09 schreef brunette82 het volgende:
Zelf ben ik op vbo begonnen, toen mbo niveau 2 in 2 jaar, niveau 3 in 2 jaar (verkort)
niveau 4 in 2 jaar (verkort), en ga na de zomer niveau 5 (hbo) doen in 2 jaar..(verkort)
alles in werken en leren, plus dat ik hbo in de duale traject, ook werken en leren ga doen..
Kijk, en dan ben je rond je 24ste of 25ste klaar. Netjes, hoor!!quote:Op zaterdag 6 juni 2009 13:09 schreef brunette82 het volgende:
Ik heb alle 10 pagina´s even goed doorgelezen..
Als je echt iets wilt, en je hebt de motivatie en doorzettingsvermogen, dan bereik je een hoop..
Zelf ben ik op vbo begonnen, toen mbo niveau 2 in 2 jaar, niveau 3 in 2 jaar (verkort)
niveau 4 in 2 jaar (verkort), en ga na de zomer niveau 5 (hbo) doen in 2 jaar..(verkort)
alles in werken en leren, plus dat ik hbo in de duale traject, ook werken en leren ga doen..
Nogmaals, motivatie en doorzettingsvermogen, dan kom je er echt wel!!!!!!!!!!!!![]()
Dus kijk meer naar jezelf, ipv de anderen, je hebt toch echt jezelf nodig om hogerop te komen, en jij wilt toch je diploma halen?? Dan moet je ervoor vechten..je bent er voor je studie niet om vriendjes te maken
en druk te maken met en om je klasgenoten
Enneh van vbo naar zo in 1 jaar de havo doen of zo naar het hbo kan absoluut niet, je kan praten en doen wat je wilt..Trouwens, wat is er mis met omhoog klimmen? Je dwingt dan juist alleen maar nog meer respect af als je hogerop klimmen gaat..
Ik twijfel aan je motivatie en doorzettingsvermogen door verschillende opmerkingen van je..
Maar ben benieuwd, wat je over 5 jaar aan het doen bent
En was het advies/citotoets van de basisschool VMBO? Of misschien Havo?quote:
Je conclusie trekken, omdat je iemands ouvre op internet leestquote:Op zondag 7 juni 2009 15:45 schreef Japsnars het volgende:
Na het lezen van een ander topic van TS ben ik er wel achter gekomen dat TS gewoon veel geld wil verdienen later.
Hij wil dus waarschijnlijk HBO gaan doen om KEIHARDE CASH te ontvangen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |