Sommige werkgevers doen het wel.quote:Op woensdag 3 juni 2009 19:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ben toch niet te googlen. En als iemand mij wel googled zal mij dat aan de kont roesten. Alsof een werkgever op Fok! gaat zitten rondhangen als er ook toevallig Ruben ... zit.
Yup ik heb me ingeschreven voor de opleiding logistiek medewerker. En dan zullen we zien wat het gaat worden. Wellicht kan er een slotje op het topic?quote:Op woensdag 3 juni 2009 19:18 schreef nijnja het volgende:
[..]
Sommige werkgevers doen het wel.
Maar je hebt je dus ingeschreven?
En ik vroeg dus of jij het kopen van een Havo diploma wel van inzet en intelligentie vindt getuigen dan. Maar daar geef je maar steeds geen antwoord op.quote:Op woensdag 3 juni 2009 18:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik zei dus, dat als ik geen enkele mogelijkheid meer zie en de opleiding niet bevalt, dat ik dat dan mischien in overweging kan nemen. En verder zit hier iedereen mij te vertellen dat het niks wordt, of mij te ontmoedigen. Nee wat mij betreft slotje.
O ja eens.quote:Op woensdag 3 juni 2009 17:02 schreef Japsnars het volgende:
[..]
Gym wordt toch niet moeilijker als je naar een hoger onderwijstype gaat![]()
Op het VMBO moet je zeker trap 10 halen voor de piepjes test en op het HAVO trap 15
Daar heb je eigenlijk wel VMBO Kader, gemengd of Theoretisch voor nodig.quote:Op woensdag 3 juni 2009 19:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Yup ik heb me ingeschreven voor de opleiding logistiek medewerker. En dan zullen we zien wat het gaat worden. Wellicht kan er een slotje op het topic?
quote:Op maandag 1 juni 2009 17:53 schreef HaveANiceDay het volgende:
[..]
Dat is dus wat ik ook al zei hierboven.
[..]
VMBO-B en K leerlingen doen examen in 6/7 vakken, echter 1/2 daarvan zijn praktijkgerichte examens zoals bijv. verzorging/autotechniek/koken en serveren oid. VMBO-T en HAVO leerlingen doen examen in 6/7 puur theoretische vakken.
Een VMBO-B leerling mist dus 3 jaar theoriekennis voor 1 (VMBO-T) of 2 (HAVO) vakken en zoals ik eerder ook al schreef lijkt het me bijzonder lastig, zo niet onmogelijk, met een dergelijk gat in je kennis "gewoon" in te stappen in een 4VMBO-T of 4HAVO. En dan komt daar het niveauverschil nog eens bovenop. Het is echt niet voor niks dat de meeste scholen voor overstap naar HAVO een VMBO-T cijferlijst met gemiddelde 7'ens vereisen. En dan nog hoor ik dat de overstap groot is en niet iedereen het redt.
In sommige gevallen wel, maar dan had het er wel bijgestaan, denk ik.quote:Op donderdag 4 juni 2009 11:16 schreef enforcermoh het volgende:
Volgens mij kan HBO in 3 jaar als je MBO4 hebt gedaan. Heeft met de stage te maken geloof ik, weet ik echter niet zeker!
Verschilt per opleiding en is niet altijd mogelijk en je punten moeten er dan ook vaak naar wijzen.quote:Op donderdag 4 juni 2009 11:16 schreef enforcermoh het volgende:
Volgens mij kan HBO in 3 jaar als je MBO4 hebt gedaan. Heeft met de stage te maken geloof ik, weet ik echter niet zeker!
TS is (bijna) 17 en via de MBO weg is hij 24 voordat hij naar het HBO zal kunnen. Nogmaals in het gunstigste geval. Want eigenlijk duren die opleidingen allemaal langer.quote:Op donderdag 4 juni 2009 11:23 schreef Ivannnnnnnnnn het volgende:
[..]
In mijn ogen is het simpelweg niet aan te raden.
Behalve dat je vaak een 7 gemiddeld over je 6 examenvakken (m.u.v. maatschappijleer want die telt niet in de puntentelling mee naar mijn weten) is het gewoon een hele grote stap. Waar voor gewerkt zal moeten worden en dat begint vaak na een poosje zijn tol te eisen.
Het is niet geheel onmogelijk, maar ik denk dat je niemand het je aan zal raden.
Ik weet niet hoe oud je nu bent maar stel voor dat je nu 16 á 17 jaar bent.
dan ben je ongeveer 18 in VMBO-K, 19 in VMBO-T, 20 in HAVO-4 en 21 als je in HAVO-5 beland.
Ook al maakt leeftijd verder niet veel uit, zit ik om mijn 20ste niet graag bij jonges en meisjes van 15/16 jaar.
Ja precies!quote:Op donderdag 4 juni 2009 11:26 schreef Gia het volgende:
[..]
TS is 17 en via de MBO weg is hij 22 voordat hij naar het HBO zal kunnen. Nogmaals in het gunstigste geval. Want eigenlijk duren die opleidingen allemaal langer.
Herstel, hij is dan 24, geen 22. In het gunstigste geval moet hij minimaal 7 jaar naar het MBO. En dan nog 3 of 4 jaar HBO.quote:Op donderdag 4 juni 2009 11:28 schreef Ivannnnnnnnnn het volgende:
[..]
Ja precies!![]()
In ieder geval, alles kan.Moch hij besluiten het toch te doen op die manier is hij wel fanatiek om zijn einddoel te bereiken
mbo is toch 2 jaar? Moet hij voor niveau 4 dan weer 4 jaar doen en dan pas hbo?quote:Op donderdag 4 juni 2009 11:30 schreef Gia het volgende:
[..]
Herstel, hij is dan 24, geen 22. In het gunstigste geval moet hij minimaal 7 jaar naar het MBO. En dan nog 3 of 4 jaar HBO.
Gaat de weg via VMBO K - T en Havo toch heel wat sneller.
Dat verschilt per MBO-opleiding volgens mij. Doordat TS Vmbo-K B heeft gedaan wordt hij in principe slechts toegelaten tot een MBO niveau 1 of 2 opleiding. Die duren doorgaans 2/3 jaar. Ieder niveau omhoog is nog weer eens 1 of 2 jaar extra. Zo ongeveer was het gemiddeld genomen dacht ik, dus tel maar op. Misschien is het mogelijk om op een niv. 3/4 opleiding in te schrijven als je een B-diploma met supercijfers kunt overleggen, dat weet ik niet.quote:Op donderdag 4 juni 2009 14:40 schreef Krentenbol. het volgende:
[..]
mbo is toch 2 jaar? Moet hij voor niveau 4 dan weer 4 jaar doen en dan pas hbo?
TS heeft zich al ingeschreven toch TS?![]()
Die laatste zinquote:Op woensdag 3 juni 2009 19:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ben toch niet te googlen. En als iemand mij wel googled zal mij dat aan de kont roesten. Alsof een werkgever op Fok! gaat zitten rondhangen als er ook toevallig Ruben ... zit.
...ben je toch wel aardig goed te googlen.quote:Op woensdag 3 juni 2009 18:50 schreef Emimich het volgende:
[..]
Gelukkig heb je hier geen persoonlijke informatie staan waardoor je traceerbaar zou kunnen zijn. Alsof niemand later een Ruben uit de omgeving Zwolle zou herkennen, geboren op 13 juli 1992, die een VMBO-B opleiding gevolgd heeft zou kunnen herkennen.
TS heeft zich ingeschreven maar is volgens mij nog niet geaccepteerd.quote:Op donderdag 4 juni 2009 14:40 schreef Krentenbol. het volgende:
[..]
Je zou eventueel ook in de 3e klas kunnen beginnen als je examencijfers dat toelaten.quote:Op donderdag 4 juni 2009 11:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Even tellen:
Niveau 2, als je al wordt toegelaten: 2 jaar
Niveau 3: 2 jaar
Niveau 4: 3 jaar
HBO: 4 jaar
Totaal nog 11 jaar voordat je helemaal klaar bent. In het gunstigste geval dus.
In het ongunstigste geval, dus wanneer je je niet 100 % inzet, doe je er 15 jaar over.
Zou je er voor kiezen om het via de Havo te doen, dan moet je eerst zorgen dat je minimaal een Vmbo T diploma haalt. Dat zou te doen kunnen zijn, als je daar in de 2de klas begint en je toegelaten wordt.
Dan kun je na 3 jaar naar havo 4 en na weer 2 jaar naar het HBO. En dan ben je binnen 9 jaar klaar, i.p.v. mogelijk 15.
Ik ben weer vrij uit m'n ban. En yups ik ga mbo 2 doen logistiek, dat kan in 1 jaar (mits je snel werkt) of anders 2 jaar. En dan kan ik naar niveau 3 of 4.quote:Op donderdag 4 juni 2009 14:40 schreef Krentenbol. het volgende:
[..]
Maar wou jij geen werktuigbouwkunde doen?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 22:33 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik ben weer vrij uit m'n ban. En yups ik ga mbo 2 doen logistiek, dat kan in 1 jaar (mits je snel werkt) of anders 2 jaar. En dan kan ik naar niveau 3 of 4.
Aanvankelijk wel, maar ook dat kan niet met m'n K*T opleiding.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 22:51 schreef Japsnars het volgende:
[..]
Maar wou jij geen werktuigbouwkunde doen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |