TL, niks uitgevoerd en met zesjes geslaagd. Het leek me toen een puik idee om MBO ict te gaan doen en toen kwam ik er pas achter hoe kut vmbo isquote:Op dinsdag 2 juni 2009 20:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Maar julian? Wat voor opleiding heb je gedaan op de middelbare school dan? Kader basis of TL? En toen je naar het mbo ging ben je toen meteen begonnen aan een havo opleiding, of direct Havo?
Ik wil dus ook echt geen leraren meer gaan zieken he.. Dus dan meen ik het ook! Maar als ik op het mbo zit ben ik bang dat ik tussen dat soort volk zit die dat wel leuk vind. En dat dan de verleiding toch te groot wordt, met alle gevolgen van dien.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 21:34 schreef nijnja het volgende:
[..]
Als je dan leraren gaat zieken wil je het dus niet? Als jij graag wil dat je een HBO diploma krijgt verdiend, moet je daar ook wat voor doen. Als de hele klas loopt te zieken en jij doet hier niet aan mee, krijgen je docenten een beeld van jou, dat jij misschien wel sociaal bent, in vergelijking met je klasgenoten. Voorbeeld dus...
Of ben je het hier niet mee eens?
Ok. En waar doe je nu havo? op de vavo, of op een mbo school of op een voortgezet?quote:Op dinsdag 2 juni 2009 21:55 schreef julian6 het volgende:
[..]
TL, niks uitgevoerd en met zesjes geslaagd. Het leek me toen een puik idee om MBO ict te gaan doen en toen kwam ik er pas achter hoe kut vmbo is
Daarna steeg mijn motivatie zoveel dat ik een goed [sollicitatie]gesprek met de decanen van Havo heb gehouden waardoor ik op hun school mocht
Dat is gewoon discriminatie op basis van onderwijsniveau.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 21:56 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik wil dus ook echt geen leraren meer gaan zieken he.. Dus dan meen ik het ook! Maar als ik op het mbo zit ben ik bang dat ik tussen dat soort volk zit die dat wel leuk vind. En dat dan de verleiding toch te groot wordt, met alle gevolgen van dien.
quote:Op dinsdag 2 juni 2009 21:11 schreef Japsnars het volgende:
[..]
Heb jij dan misschien een bron (het lijkt kwartet wel) van jouw bewering?
Ik kan namelijk niks vinden van het gemiddelde onderwijs niveau van een enig kind.
Haha, je denkt toch te makkelijk. Mijn school loopbaan kan echt wel beinvloed zijn door externe factoren. Maar ik moet niet bij de pakke neer zitten en m'n kop in het zand gooien, daar ben ik het wel mee eens. En ik heb nergens een excuus voor, ik geef ruiterlijk toe dat ik geen moer heb uitgevoerd en derhalve gepresteerd heb. Maar ik dacht dat je een hekel had aan opklimtuigquote:Op dinsdag 2 juni 2009 21:40 schreef Emimich het volgende:
[..]
Niemand is geïnteresseerd in je excuusjes. Focus je liever op de toekomst in plaats van te blijven janken hoe je op dat miserabele niveau terecht bent gekomen. Het zou je sieren als je in staat zou blijken om je mooie praatjes op FOK ook in de echte wereld uit te voeren: je kan wel honderd maal hier zeggen dat je in de toekomst je volledig gaat inzetten maar aan die loze praatjes heb je niets. Het gaat om datgene wat je ermee doet.
Maar het blijft een feit dat ze op het HBO wel gemotiveerder zijn, en wel meer hun best doen.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 21:59 schreef Japsnars het volgende:
[..]
Dat is gewoon discriminatie op basis van onderwijsniveau.
Het HBO volk vindt het net zo leuk als het MBO volk om leraren te zieken...[..]
Persoonlijk denk ik toch echt dat mensen die gepest worden het een stuk zwaarder hebben op school dan kinderen die vinden dat zij een slechte opvoeding hebben gehad.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 21:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Haha, je denkt toch te makkelijk. Mijn school loopbaan kan echt wel beinvloed zijn door externe factoren. Maar ik moet niet bij de pakke neer zitten en m'n kop in het zand gooien, daar ben ik het wel mee eens. En ik heb nergens een excuus voor, ik geef ruiterlijk toe dat ik geen moer heb uitgevoerd en derhalve gepresteerd heb. Maar ik dacht dat je een hekel had aan opklimtuig
Daar klopt volgens mij echt geen zak van. Waarom zou een HBO'er gemotiveerder zijn?quote:Op dinsdag 2 juni 2009 22:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Maar het blijft een feit dat ze op het HBO wel gemotiveerder zijn, en wel meer hun best doen.
Welke bewering bedoel je? Ik had er namelijk 2.
Die beweringquote:Daarbij is het gemiddelde niveau van paren met 1 kind echt niet hoger als het vmbo hoor. Uizonderingen daargelaten.
Nogmaals jij kent mijn thuis situatie niet. Dus daar kan jij ook echt niet over oordelen. Wat jij nu verteld is alleen maar op een veronderstelling berustend. Als jij die wel kende denk ik dat je wel een andere mening had.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 22:03 schreef Japsnars het volgende:
[..]
Persoonlijk denk ik toch echt dat mensen die gepest worden het een stuk zwaarder hebben op school dan kinderen die vinden dat zij een slechte opvoeding hebben gehad.
Iedere puber heeft namelijk weleens de gedachte dat hij echt enorme kut ouders heeft en dat er alleen maar wordt gekeken naar wat hij of zij fout doet
Omdat de gemiddelde hbo'r niet voor niets minimaal havo heeft gedaan en bewust de keuze heeft gemaakt om op het hbo te gaan studeren. Maar ook hier geldt dat uitzonderingen daargelaten.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 22:04 schreef Japsnars het volgende:
[..]
Daar klopt volgens mij echt geen zak van. Waarom zou een HBO'er gemotiveerder zijn?
[..]
Die bewering
Je schoolloopbaan kan inderdaad beïnvloed zijn door externe factoren maar dat maakt mij niets uit. Je hebt geen tijd over om in zelfmedelijden te verzwelgen.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 21:59 schreef phpmystyle het volgende:
Haha, je denkt toch te makkelijk. Mijn school loopbaan kan echt wel beinvloed zijn door externe factoren. Maar ik moet niet bij de pakke neer zitten en m'n kop in het zand gooien, daar ben ik het wel mee eens. En ik heb nergens een excuus voor, ik geef ruiterlijk toe dat ik geen moer heb uitgevoerd en derhalve gepresteerd heb. Maar ik dacht dat je een hekel had aan opklimtuig
VOquote:Op dinsdag 2 juni 2009 21:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ok. En waar doe je nu havo? op de vavo, of op een mbo school of op een voortgezet?
Waar slaat dat op??????????????????????? Zelfmedelijden? Alsof ik hier ook maar 1 sentimentele post heb.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 22:14 schreef Emimich het volgende:
[..]
Je schoolloopbaan kan inderdaad beïnvloed zijn door externe factoren maar dat maakt mij niets uit. Je hebt geen tijd over om in zelfmedelijden te verzwelgen.
En waarom kon dat wel bij jou op een vo school dan? Omdat jij TL dus deed?quote:
Ook met sarcasme klopt het niet.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 18:56 schreef phpmystyle het volgende:
Ik zei het met een vleugje sarcasme. Maar komt erop neer dat scholieren een uitkering krijgen mits ze 18 of 21 zijn correct me when if wrong. En geen afgemaakte opleiding hebben en derhalve ook geen baan hebben.
[..]
Ironisch satirisch whatever.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 22:27 schreef Krentenbol. het volgende:
[..]
Ook met sarcasme klopt het niet.
Als je tussen de 18 en de 21 bent en geen opleiding doet en geen werk hebt, dan kun je hoogstens een bijstanduitkering aanvragen net als iedereen. Dit betekend wel dat je dan zo snel mogelijk aan het werk moet.
Wajong is een uitkering voor gehandicapten die niet kunnen werken door hun handicap.
Ik weet niet, maar je hebt het hele topic lopen janken dat je zo gemotiveerd bent en dat er zoveel externe factoren zijn. Nou vriend, bij mij waren er ook heel wat externe factoren maar ik heb de basisschool en de HAVO op mijn sokjes gehaald.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 22:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Waar slaat dat op??????????????????????? Zelfmedelijden? Alsof ik hier ook maar 1 sentimentele post heb.
De insteek was om het wat ironisch te laten overkomen. Maar als dat anders opgevat wordt. Maar ga je verder nog een bijdrage aan dit topic. Of ga je alleen maar zitten schoppen tegen dingen die irrelevant zijn.quote:
Nogmaals, pesten is een stuk zwaarder dan de gemiddelde thuissituatie. Oke, het kan zijn dat bijvoorbeeld je ouders gaan scheiden waardoor je heel erg afgeleid wordt maar hier wen je na een tijdje vanzelf wel aan.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 22:05 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nogmaals jij kent mijn thuis situatie niet. Dus daar kan jij ook echt niet over oordelen. Wat jij nu verteld is alleen maar op een veronderstelling berustend. Als jij die wel kende denk ik dat je wel een andere mening had.
Dat is gewoon een drogreden.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 22:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Omdat de gemiddelde hbo'r niet voor niets minimaal havo heeft gedaan en bewust de keuze heeft gemaakt om op het hbo te gaan studeren. Maar ook hier geldt dat uitzonderingen daargelaten.
Op die bewering is volgens mij geen statistiek van, dus daarom moeilijk om die ook hard te maken. Maar ik vermoed dat omdat ik zelf op het vmbo zit/zat en wel meer van die gevallen heb meegemaakt.
Er zit een groot verschil tussen TL en Bquote:Op dinsdag 2 juni 2009 22:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
En waarom kon dat wel bij jou op een vo school dan? Omdat jij TL dus deed?
Wat moet ik hier nog aan bijdragen? Je hebt al door dat je niet met VMBO-B naar de HAVO kan. Ik kan alleen nog maar vragen: waarom denk jij dat je HBO kan afronden als je VMBO-B gedaan hebt?quote:Op dinsdag 2 juni 2009 22:38 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De insteek was om het wat ironisch te laten overkomen. Maar als dat anders opgevat wordt. Maar ga je verder nog een bijdrage aan dit topic. Of ga je alleen maar zitten schoppen tegen dingen die irrelevant zijn.
quote:Oke, het kan zijn dat bijvoorbeeld je ouders gaan scheiden waardoor je heel erg afgeleid wordt maar hier wen je na een tijdje vanzelf wel aan.
Zoals ik al eerder zei ''uitzonderingen daargelaten''quote:Dat is gewoon een drogreden.
Je bedoelt dat je zelf bent gescheiden?quote:
Nee, dat zeg ik niet?quote:[..]
Zoals ik al eerder zei ''uitzonderingen daargelaten''
En wat jij aanhaalt vind ik wel raar trouwens. Jij zegt eigenlijk dat jij het vwo wel op je sokjes haalt?
Daarbjij niet iedereen heeft een IQ van 150.
Er bestaan in de wereld ook grijstinten. Niet iedere scheiding heeft evenveel invloed op de getroffen kinderen en niet iedere pesterij heeft evenveel invloed op de betrokken kinderen. Die twee zaken vergelijken raakt kant noch wal.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 22:50 schreef Japsnars het volgende:
Je bedoelt dat je zelf bent gescheiden?![]()
Nee serieus, ieder kind met gescheiden ouders went hier vroeg of laat aan. Misschien duurt het bij jou langer maar iedereen komt er uiteindelijk overheen.
Daarnaast is een kind met gescheiden ouders in de periode van de scheiding natuurlijk erg afgeleid en met alles behalve school bezig, toch is het niet zo erg als een kind dat voortdurend wordt gepest.
Trust me![]()
Geen idee. Maar waarom is Havo voor jou zo heilig? Je hebt er werkelijk geen klap aan!quote:Op dinsdag 2 juni 2009 20:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
TY![]()
En is er de mogelijk om havo te doen op vavo, als ik een niveau 2 diploma heb met denderende cijfers? En een goede wil en motivatie? Mischien een tikkeltje naif.
Ik zou het waarschijnlijker iets genuanceerder hebben gezegd, maar ik ben het er wel mee eensquote:Op dinsdag 2 juni 2009 21:40 schreef Emimich het volgende:
Niemand is geïnteresseerd in je excuusjes. Focus je liever op de toekomst in plaats van te blijven janken hoe je op dat miserabele niveau terecht bent gekomen. Het zou je sieren als je in staat zou blijken om je mooie praatjes op FOK ook in de echte wereld uit te voeren: je kan wel honderd maal hier zeggen dat je in de toekomst je volledig gaat inzetten maar aan die loze praatjes heb je niets. Het gaat om datgene wat je ermee doet.
Dit slaat dus helemaal nergens op. Je bent er zelf bij en je bent zelf verantwoordelijk voor je eigen gedrag. Doordat je nu niet kunt doen wat je graag zou willen, is dat geen excuus om maar de lambal uit te gaan hangen in de klas en docenten te gaan stressenquote:Op dinsdag 2 juni 2009 21:56 schreef phpmystyle het volgende:
Ik wil dus ook echt geen leraren meer gaan zieken he.. Dus dan meen ik het ook! Maar als ik op het mbo zit ben ik bang dat ik tussen dat soort volk zit die dat wel leuk vind. En dat dan de verleiding toch te groot wordt, met alle gevolgen van dien.
Ook hier ben ik het mee eens, dat idee krijg ik ook.quote:Op woensdag 3 juni 2009 00:07 schreef HaveANiceDay het volgende:
Even al het excuusgejammer over externe factoren, demotiverend (V)MBO volk enz. daargelaten.., ik krijg zo langzamerhand ook wel een beetje het idee dat TS zich enorm heeft vastgebeten in dat HBO. Alsof dat de enige weg tot geluk, een bevredigende baan en een rijk leven is (vooral dat laatste in letterlijke zin wellicht).
Jij denkt dat je een diploma kan afkopen?quote:Op woensdag 3 juni 2009 12:26 schreef phpmystyle het volgende:
Maargoed het is me allemaal wel duidelijk. Ben ingeschreven voor de opleiding transport/logistiek mocht mij dat niet bevallen dan zorg ik wel dat ik een havo diploma krijg, er leiden meer wegen naar Rome. Alsof school de enigste manier is om een havo diploma te halen (iets met 300 euro enzo)
Gouden business! Vertel eens meer...quote:Op woensdag 3 juni 2009 12:26 schreef phpmystyle het volgende:
Maargoed het is me allemaal wel duidelijk. Ben ingeschreven voor de opleiding transport/logistiek mocht mij dat niet bevallen dan zorg ik wel dat ik een havo diploma krijg, er leiden meer wegen naar Rome. Alsof school de enigste manier is om een havo diploma te halen (iets met 300 euro enzo)
Als het al zou kunnen en hij gaat ermee naar het hbo, dan wil ik wel eens weten hoe hij het vol denkt te houden zonder voorkennis.quote:Op woensdag 3 juni 2009 13:51 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Jij denkt dat je een diploma kan afkopen?
Misschien wel als hij een wat praktijk gerichtere HBO-niveau opleiding zoekt/vindt.quote:Op woensdag 3 juni 2009 14:59 schreef Krentenbol. het volgende:
[..]
Als het al zou kunnen en hij gaat ermee naar het hbo, dan wil ik wel eens weten hoe hij het vol denkt te houden zonder voorkennis.
Die zijn er weinig.quote:Op woensdag 3 juni 2009 15:11 schreef Zaith het volgende:
[..]
Misschien wel als hij een wat praktijk gerichtere HBO-niveau opleiding zoekt/vindt.
Nee oen. Voor 300 euro kan je zo'n ding ritselen, niet van echt te onderscheiden. En om er aan te komen is ook niet zo heel moeilijk.quote:Op woensdag 3 juni 2009 13:51 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Jij denkt dat je een diploma kan afkopen?
Je koopt je diploma dan toch nog steeds?quote:Op woensdag 3 juni 2009 15:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee oen. Voor 300 euro kan je zo'n ding ritselen, niet van echt te onderscheiden. En om er aan te komen is ook niet zo heel moeilijk.
Ben benieuwd hoe lang hij het had volgehouden.quote:Op woensdag 3 juni 2009 15:01 schreef Florian_ het volgende:
Laatst is er in deze regio nog een middelbare school leraar betrapt. Hij had zijn PABO diploma vervalst.
Een duale HBO.quote:Op woensdag 3 juni 2009 14:59 schreef Krentenbol. het volgende:
[..]
Als het al zou kunnen en hij gaat ermee naar het hbo, dan wil ik wel eens weten hoe hij het vol denkt te houden zonder voorkennis.
Tof!quote:Op dinsdag 2 juni 2009 21:55 schreef julian6 het volgende:
[..]
TL, niks uitgevoerd en met zesjes geslaagd. Het leek me toen een puik idee om MBO ict te gaan doen en toen kwam ik er pas achter hoe kut vmbo is
Daarna steeg mijn motivatie zoveel dat ik een goed [sollicitatie]gesprek met de decanen van Havo heb gehouden waardoor ik op hun school mocht
Toch zeker een jaar of zeven volgens mij. Een lange tijd in ieder geval.quote:Op woensdag 3 juni 2009 16:03 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe lang hij het had volgehouden.
Ik mag hopen dat dit niet serieus bedoel is? Indien wel, dan ben jij bij deze het schoolvoorbeeld van de reden waarom vmbo'ers zo'n slechte naam hebben. Typisch zo'n stoere gast die zo snel mogelijk aanzien en rijkdom wenst te vergaren met zo weinig mogelijk inspanning. En mocht dat via de legitieme weg toch teveel moeite kosten, dan maar via een illegale omweg. In dat geval snap ik ook ineens een stuk beter waarom jij best Havo had gekund, maar toch op vmbo-B bent uitgekomen.quote:Op woensdag 3 juni 2009 15:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee oen. Voor 300 euro kan je zo'n ding ritselen, niet van echt te onderscheiden. En om er aan te komen is ook niet zo heel moeilijk.
Transport of logistiek?quote:Op woensdag 3 juni 2009 12:26 schreef phpmystyle het volgende:
kquote:Op woensdag 3 juni 2009 16:22 schreef Renesite het volgende:
TL > MBO > HBO gedaanNog geen spijt van gehad.
O dan zou ik 2 onvoldoendes hebben. 4.5 biologie, 5.4 gym!quote:Op woensdag 3 juni 2009 16:30 schreef Killaht het volgende:
PS: als je havo wilt doen, moet je van je rapportcijfers op vmbo overal 1 punt vanaf halen, als je dan allemaal voldoendes hebt komt het goedTenzij je luibent en geen motivatie hebt, dan zou ik t laten
en lekker mbo doen en dan hbo, overigens een beter combi imo
![]()
Gym natuurlijk niet dojoquote:Op woensdag 3 juni 2009 16:36 schreef Daniane het volgende:
[..]
k
[..]
O dan zou ik 2 onvoldoendes hebben. 4.5 biologie, 5.4 gym!
maar ik ben lui en heb niet echt motivatie... dus misschien toch mbo->hbo
lol
Damn, dan heeft hij het toch zeer goed gedaan zonder PABO.quote:Op woensdag 3 juni 2009 16:22 schreef Florian_ het volgende:
[..]
Toch zeker een jaar of zeven volgens mij. Een lange tijd in ieder geval.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |