Dat is dus wat ik ook al zei hierboven.quote:Op maandag 1 juni 2009 16:11 schreef Ivannnnnnnnnn het volgende:
Om van 4VMBO-T naar 4HAVO over te kunnen stappen gelden strenge en strikte eisen, van VMBO-B naar HAVO is simpelweg onmogelijk.
..
Het vakkenpakket van VMBO-B is hiervoor niet geschikt, dit met name t.o.v. de inhoud van de vakken. Je grijpt het wel heel er hoog als ik het mag zeggen!
Trouwens, ben je al aangenomen voor een Niveau 4 opleiding op het MBO? VMBO-B geeft meestal toegang tot Niveau 1/2 opleiding. En een niveau 4 opleiding is gewenst vereist voor overstap naar het HBO
..
VMBO-B en K leerlingen doen examen in 6/7 vakken, echter 1/2 daarvan zijn praktijkgerichte examens zoals bijv. verzorging/autotechniek/koken en serveren oid. VMBO-T en HAVO leerlingen doen examen in 6/7 puur theoretische vakken.quote:..
Ow ja... Volgens mij heb jij maar 4 examenvakken? of heb je er gewoon 6 of 7? mocht je er maar 4 hebben dan is dat nog een eis waaraan je helaas niet voldoet, mocht het mogelijk zijn.
Ik heb helemaal geen medelijden met dit soort volk. Alsof het onderwijs een product is dat je consumeert op de manier waarop jij wilt, wanneer jij dat wilt. Als je je billen brandt dan moet je op de blaren zitten.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 15:04 schreef Desunoto het volgende:
Jezus. Als ik dit topic zo lees denk ik echt wat een klotesysteem.![]()
Dat iemand zoveel moeite moet doen met allemaal tussenstappen om havo te mogen doen. Wat een klotezooi.
Succes TS.
Succes op "hogere" opleidingen, want als jij van kloten houdt komt er niet veel terrecht van leren, en wordt je waarschijnlijk snel weggetraptquote:Op donderdag 28 mei 2009 22:36 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Thanks iedereen voor het meedenken.
Momenteel doe ik VMBO-Basis het laagste dusEn het is zo goed als zeker dat ik dit jaar mijn diploma zal halen. Mijn vakrichting was elektrotechniek, maar helaas lijkt mij dat niet zo interessant om daar mee door te gaan.
Ik ben eerlijk gezegd niet zo gecharmeerd van het mbo, omdat het waarschijnlijk geen motiverende uitwerking op mij zal hebben. Ik ben iemand die van veel pret maken houd en geinjes en trollen en lollen, en als ik weer in die cultuur kom heb ik er een hard hoofd in dat ik later een leuke/goede baan krijg.
Ik zit nu te kijken op Deltion dat is namelijk 1 school dicht bij mij in de buurt, waar ik 1 versnelde TL of wellicht havo kan doen. Ik ga daar morgen heen bellen om nadere informatie te krijgen. Ik hoop dat ik TL kan doen, maar heel heel heel stiekem hoop ik op Havo. Dat is een goede opleiding waar je echt wat mee kan, en ik ga er ook alles aan doen om zo goed mogelijk te presteren.
Ik probeer het zo goed mogelijk te verwoorden![]()
Die keuze word al voor jou bepaald op twaalfjarige leeftijd. Als jij dus al kind van 10 of 11 je niet volwassen genoeg gedraagd heb je al blaren voor je cito toets.quote:Op maandag 1 juni 2009 22:58 schreef Emimich het volgende:
[..]
Ik heb helemaal geen medelijden met dit soort volk. Alsof het onderwijs een product is dat je consumeert op de manier waarop jij wilt, wanneer jij dat wilt. Als je je billen brandt dan moet je op de blaren zitten.
Ja lekker de slimme mensen remmen door ze bij domme mensen in de klas te stoppen. Dat heb ik nooit begrepen.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 13:45 schreef Zaith het volgende:
[..]
Die keuze word al voor jou bepaald op twaalfjarige leeftijd. Als jij dus al kind van 10 of 11 je niet volwassen genoeg gedraagd heb je al blaren voor je cito toets.
Ik snap dat als je, je zelf in de nesten werkt je er ook weer zelf uit moet komen. Maar ik ben er geen voorstander van om twaalfjarige al gelijk naar de middelbare school in te delen. Aangezien veelal ook bepaald word door je mentaliteit op die leeftijd en weinige voorbereiding tot het middelbare scholieren leventje.
Voorstander van het systeem in Japan. Zelfs het systeem in NA vind ik beter.
En al heel jong kiezen op het vmbo wat je wil gaan doen de rest van je leven. Ik twijfelde nog op mijn 18e welke studie ik wilde doen na mijn middelbare, zelfs nu nog twijfel ik soms!quote:Op dinsdag 2 juni 2009 13:45 schreef Zaith het volgende:
[..]
Die keuze word al voor jou bepaald op twaalfjarige leeftijd. Als jij dus al kind van 10 of 11 je niet volwassen genoeg gedraagd heb je al blaren voor je cito toets.
Ik snap dat als je, je zelf in de nesten werkt je er ook weer zelf uit moet komen. Maar ik ben er geen voorstander van om twaalfjarige al gelijk naar de middelbare school in te delen. Aangezien veelal ook bepaald word door je mentaliteit op die leeftijd en weinige voorbereiding tot het middelbare scholieren leventje.
Voorstander van het systeem in Japan. Zelfs het systeem in NA vind ik beter.
Ik twijfel nu alleen maar... Maar verder denk ik dat het niet eens zo'n heel stom schoolsysteem is wat we hier hebben. Genoeg tussenstappen lijkt me.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 13:51 schreef Krentenbol. het volgende:
[..]
En al heel jong kiezen op het vmbo wat je wil gaan doen de rest van je leven. Ik twijfelde nog op mijn 18e welke studie ik wilde doen na mijn middelbare, zelfs nu nog twijfel ik soms!
Er is gewoon een te groot verschil tussen twaalfjarige, viertienjarige en zestienjarige qua intelligentie, mentaliteit, wilskracht en ervaring. De één van twaalf kan al hartstikke veel motivatie hebben terwijl de andere, die misschien net zo slim is dat niet heeft, en daardoor dus lager uitkomt. Maar dat is normaal op die leeftijd.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 13:48 schreef Petertjuhh het volgende:
[..]
Ja lekker de slimme mensen remmen door ze bij domme mensen in de klas te stoppen. Dat heb ik nooit begrepen.
Dat is er dus niet. Dat blijkt.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 14:01 schreef Knutknuttsson het volgende:
Gelukkig kies je op je 12e geen beroep, maar een vervolgopleiding die OP DAT MOMENT het beste bij jou past. Op basis van toetsen, ervaingen, meningen van leerkrachten en jijzelf ga je naar een school die aansluit op jouw capaciteiten.
Onderweg heb je voldoende tussenstappen en mogelijkheden om op een niveau te belanden dat uiteindelijk bij jou past.
Zo ook in het geval van TS, maar het zal het een lange reis voor hem worden. Maar niet onmogelijk.
Op die jonge leeftijd lijkt het me ook echt onmogelijk zulke belangrijke beslissingen te maken. Heb mijn hele middelbare schooltijd nooit geweten wat ik wilde doen en uiteindelijk op het laatste moment een keuze gemaakt. Die keuze bleek al heel snel niet de juiste en ondertussen heb ik nog steeds geen idee wat te doen. Dat terwijl ik in Augustus/September al weer moet beginnenquote:Op dinsdag 2 juni 2009 13:51 schreef Krentenbol. het volgende:
[..]
En al heel jong kiezen op het vmbo wat je wil gaan doen de rest van je leven. Ik twijfelde nog op mijn 18e welke studie ik wilde doen na mijn middelbare, zelfs nu nog twijfel ik soms!
Helaas wel.....quote:
Jammer voor je, maar wel te verwachten. Je zal nu gewoon keihard moeten weken om op het HBO terecht te komen. Via het MBO lijkt me dan de makkelijkste weg voor je.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 14:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Helaas wel.....
Ik heb gebeld naar alle scholen en nergens kan ik terecht. Omdat de meeste scholen (totaal 4) alleen maar havo geven. En de andere school die dan wel TL gaf vond dat ik een kader basis opleiding had moeten hebben, en aangezien ik vmbo basis heb kan ik dat ook wel shaken. Komt erop neer dat ik een beroep mag gaan kiezen op het mbo die mij niet leuk lijkt, maar het is niet anders dankzij dit puike onderwijs systeem. Mischien dat ik iets met beveiliging ga kiezen of iets in die richting, zal toch wat moeten gaan doen...Het is echt heel raar om te snappen waarom er zoveel jongeren zijn met een WA-JONG uitkering.
Het Nederlandse onderwijs![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Wat heeft een wajong uitkering ermee te maken? Weet je wel wat het is?quote:Op dinsdag 2 juni 2009 14:31 schreef phpmystyle het volgende:
Het is echt heel raar om te snappen waarom er zoveel jongeren zijn met een WA-JONG uitkering.
Het Nederlandse onderwijs![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
I'm at a loss here too.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 14:53 schreef Krentenbol. het volgende:
[..]
Wat heeft een wajong uitkering ermee te maken? Weet je wel wat het is?
weet je wat pas dom is.. dat jij gewoon niet kan inschatten dat het voor jou gewoon onmogelijk is... en maar blijft hameren op het feit dat je het wel kanquote:Op maandag 1 juni 2009 13:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mijn schrijfsel is beter dat dat van jou? Waarom? Omdat ik wel iets wil en ik het probeer? Waarom is jou opmerking dom? Jij wil mij de les lezen op een domme manier, derhalve ben je ook dom.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |