Oppakken en vastzetten, en anders een NoordzeeBay opzetten (een soort strafkamp) waar ze verplicht moeten afkicken. Zo moeilijk is dat niet.quote:Op donderdag 28 mei 2009 20:12 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Jouw argument is dat het sluiten van perron 0 de overlast weg heeft genomen. Dat klopt ook wel, bij perron 0 is de overlast weg, maar die crackhoer gebruikt nog steeds crack hoor. En veroorzaakt nu ergens anders overlast.
Maar wel een stuk lastiger dan toen ze nog allemaal bij perron 0 stonden. Toen was veel overlast gecentreerd op één plek en had men ze in één keer bij elkaar kunnen opvegen. Nu zijn die junks uitgezaaid en nog verder in de anonimiteit gegaan en moet men iedere junk afzonderlijk opsporen. Met als gevolg dat er minder politie beschikbaar is om.....[insert je eigen argumenten].quote:Op donderdag 28 mei 2009 20:25 schreef Pacifico het volgende:
[..]
Oppakken en vastzetten, en anders een NoordzeeBay opzetten (een soort strafkamp) waar ze verplicht moeten afkicken. Zo moeilijk is dat niet.
Er was teveel overlast, en ook juist in de omgeving. Dat was een van de redenen om het te sluiten. Hetzelfde zie je nu dus ook met het probleemgeval België, waarbij de minister uit België het echt zat is.quote:Op donderdag 28 mei 2009 20:41 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Maar wel een stuk lastiger dan toen ze nog allemaal bij perron 0 stonden. Toen was veel overlast gecentreerd op één plek en had men ze in één keer bij elkaar kunnen opvegen. Nu zijn die junks uitgezaaid en nog verder in de anonimiteit gegaan en moet men iedere junk afzonderlijk opsporen. Met als gevolg dat er minder politie beschikbaar is om.....[insert je eigen argumenten].
Juist wel. Overlast is weg.quote:Dus eigenlijk was het helemaal niet zo'n goed plan om perron 0 te sluiten, toch?
quote:Perron Nul was de benaming van het terrein naast het Centraal Station in Rotterdam waar in de jaren tussen 1987 en 1994 heroïneverslaafden hun methadon kregen en vrijelijk konden gebruiken.
Perron Nul staat synoniem voor een zeer roerige periode in de recente geschiedenis van Rotterdam. Het begon in 1987 met een project van dominee Hans Visser van de Pauluskerk die naast het station een aantal dakloze verslaafden wilde opvangen. In deze tijd was er zeer veel overlast in en rond het station van junks, dealers en alles wat er omheen hing. De verslaafden kregen nu een plek, op het parkeerterrein naast het station, waar hun methadon werd verstrekt, tezamen met schone spuiten. Ze konden deze drugs hier vrij gebruiken.
Na enige tijd bleek echter dat dit een aanzuigende werking had. Verslaafden uit heel Nederland, zelfs van ver over de landsgrenzen, arriveerden en maakten aanspraak op deze service. Op een gegeven moment bivakkeerden hier zo'n duizend zwaarverslaafde mensen. Dit bracht veel overlast met zich mee voor de vele treinreizigers en de mensen die in en om het station hun brood verdienden.
Het groeiende protest kwam in 1992 tot een gewelddadige apotheose toen een groep mariniers het plein 'schoonveegde'. Ze werden hierbij gesteund door taxichauffeurs.
Er kwamen hekken om Perron Nul, dat zich inmiddels uitstrekte tot vrijwel het gehele parkeerterrein naast het Groothandelsgebouw. Maar de overlast bleef. De categorie zwaarverslaafden die op Perron Nul afkwam bestond uit mensen die meestal geestelijk niet in orde waren, en door hun onvoorspelbare gedrag de passanten angst inboezemden.
Burgemeester Bram Peper gelastte de ontmanteling van de opvangplek. Tegenstanders, waaronder vooral Hans Visser, wezen erop dat, zo lang er geen alternatieve opvangplek was, de verslaafden zouden uitzwermen over de stad, met alle gevolgen van dien. Toch werd op 13 december 1994 Perron Nul definitief gesloten.
De drugsgerelateerde problemen rond ds. Visser's Pauluskerk en in achterstandswijken als Spangen en de Millinxbuurt namen daarna snel toe.
Puik plan. Als je tenminste een fascistische kijk op de zaak hebt. Anders komt dat niet eens in je op.quote:Op donderdag 28 mei 2009 20:25 schreef Pacifico het volgende:
[..]
Oppakken en vastzetten, en anders een NoordzeeBay opzetten (een soort strafkamp) waar ze verplicht moeten afkicken. Zo moeilijk is dat niet.
Wikipedia, erg betrouwbaarquote:Op donderdag 28 mei 2009 20:52 schreef Hukkie het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Perron_Nul.
Lees en huiver.
[..]
Lekker makkelijk hequote:
Yep, net zo makkelijk als selectief nieuws opzoeken en dit verkopen als 'de waarheid'. Dat deed de Duitse minister van propaganda 70 jaar geleden ook, of kwam met wc-eend onderzoekjes. Je weet wel , de ene week zijn wc potten rood, de week erop toont het onderzoek aan dat ze wit zijn. En je kan ze elke week wéér lezen.quote:
Lol, je doet Trimbos en WHO af als flutonderzoekjes en bestempeld de wiki als onbetrouwbaar, maar komt zelf met geen enkel onderzoek, webpagina of iets anders die jouw argumenten staven.quote:Op donderdag 28 mei 2009 21:10 schreef Pacifico het volgende:
[..]
Yep, net zo makkelijk als selectief nieuws opzoeken en dit verkopen als 'de waarheid'. Dat deed de Duitse minister van propaganda 70 jaar geleden ook, of kwam met wc-eend onderzoekjes. Je weet wel , de ene week zijn wc potten rood, de week erop toont het onderzoek aan dat ze wit zijn. En je kan ze elke week wéér lezen.
Agossie, ik beantwoord je vraag niet gauw genoeg naar jouw idee?quote:Op donderdag 28 mei 2009 21:49 schreef Hukkie het volgende:
Dacht ik al, een half uur later en geen reactie van TS.Terwijl hij op dit moment redelijk actief is op Fok. Conclusie en tevens slotje:
[ afbeelding ]
Ik had mijn antwoord hierop reeds gegeven, maar hier komt ie nog een keer:quote:Op donderdag 28 mei 2009 21:20 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Lol, je doet Trimbos en WHO af als flutonderzoekjes en bestempeld de wiki als onbetrouwbaar, maar komt zelf met geen enkel onderzoek, webpagina of iets anders die jouw argumenten staven.
Als je dat 'selectief nieuws' noemt dan ben ik benieuwd naar jouw bronnen.
quote:Op donderdag 28 mei 2009 17:15 schreef Pacifico het volgende:
[..]
Juist niet, want ik heb al aangetoont, ondanks de uitkomst, dat het onderzoek geen graadmeter is (zie voor mijn bevinding hierboven). Integendeel, het onderzoek is slecht uitgevoerd. Dat is net zoiets als de kijkcijfers. Je plaatst bij 100 mensen een kastje, en gaat dit als graadmeter nemen voor de rest van Nederland. De methode is dus lang en breed achterhaalt.
Ander voorbeeldje: luistercijfers. De vraag om dan in een boekje bij te houden wat je zoal luistert... Inmiddels is er al kritiek op deze methode gekomen. (Zie voor bron radio.nl). En een ondezoeksbureau wat de vraag stelt, waar luister je naar? antwoord 'eh eigenlijk luister ik geen radio' Oh maar kun je een radiostation noemen? "eh veronica? ' ah, mooi, dank je voor je belangstelling. Onderzoek: +1 radio Veronica.
En zo kan ik wel even doorgaan over die zogenaamde onderzoeken, die dus weinig zeggen mijns inziens. Ervaringen en bevindingen uit de maatschappij daarentegen wel.
[..]
[knip] en baseren hun mening enkel op een onderzoek, zonder onderzoek te doen naar het onderzoek zelf. Dus gewoon klakkeloos iets aannemen, en dat voor waarheid aannemen, is wel het domste wat je kunt doen. Wees altijd kritisch. Mensen laten zich teveel leiden door zogenaamde onderzoekjes. Voorbeeldje: zo heeft de Duitse propaganda minister Joseph Goebbels ook mensen gemanipuleerd, helaas.
Mooi verhaal hoor, maar kom eens met bronnen die jouw argumenten staven?quote:
quote:Op donderdag 28 mei 2009 21:56 schreef Pacifico het volgende:
Ik had mijn antwoord hierop reeds gegeven, maar hier komt ie nog een keer:
Er staan bij Wikipedia onderaan de pagina BRONNEN.quote:
Dit gaat meer opleveren dat de gasbel in slochterenquote:Op vrijdag 29 mei 2009 14:58 schreef Mortaxx het volgende:
Eindelijk ben ik het eens met de PvdA eens![]()
Teelt vrijgeven -> einde aan heel veel criminaliteit en regulatie, controle en belasting ()
Ik zie een begrotingsoverschot aankomen
Reeds gegeven, lees nog eens terug en laat die joint nou eens liggen. Dan praten we verder....quote:Op donderdag 28 mei 2009 22:05 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Mooi verhaal hoor, maar kom eens met bronnen die jouw argumenten staven?
Dat die flutonderzoekjes voor jou niets betekenen weten we inmiddels wel, ik ben benieuwd op welke 'ervaringen en bevindingen uit de maatschappij' jij je mening baseert.
Ik bedoel, je discussieert vrij fel, dus ik neem aan dat je je mening ook met controleerbare ervaringen en bevindingen kan onderbouwen.
Tja, drugs en gebruikers bagatelliseren, dan ben je bij voorbaat al een kansloze junkieeeeeeequote:Op vrijdag 29 mei 2009 15:46 schreef Pr0-n00b het volgende:
Tja wiet en coke met elkaar vergelijken, dan ben je bij voorbaat al een kansloze trollllllll
Nog een bakje koffie, thee, schepje suiker?quote:Op vrijdag 29 mei 2009 15:48 schreef Pacifico het volgende:
[..]
Tja, drugs en gebruikers bagatelliseren, dan ben je bij voorbaat al een kansloze junkieeeeeee
Typisch taal van een junkie, zoekt constant naar een excuus om zijn eigen drugsgebruik goed te praten.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 15:51 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nog een bakje koffie, thee, schepje suiker?
Biertje van kooten?
Rijdt je wel eens te hard, weet je wel waarom je dat graag doet, dat is vanwege de adrialine die vrij komt omdat het zo lekker is, zullen we dan ook maar jou voertuigen waarmee je zo nu en dan de wet overtreedt afpakken.
En als ze dan géén argument hebben, blijft een junk constant maar aandacht zoekenquote:Op vrijdag 29 mei 2009 16:01 schreef Pek het volgende:
Mag je weer even achter de computer van je begeleider?
quote:Op vrijdag 29 mei 2009 16:06 schreef Frollo het volgende:
Enfin, het wordt niks meer met dit topic. Laten we de boel maar volbaggeren.
TE BEGINNEN MET DEZE INDIAAN!11 IEINZT!11
[ afbeelding ]
Dat is goed zeg dus jij behoord ook net zoals een groot gedeeelte van de mensheid bij de aandachtsjunkies groep dat je hier tegen je de beton plaat met je hoofd blijft lopen.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 16:07 schreef Pacifico het volgende:
[..]
En als ze dan géén argument hebben, blijft een junk constant maar aandacht zoeken
'wéééééhwééééeh
ik wil mijn drugs wééééh
'
Relax gozer, steek er een op.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 16:09 schreef Pacifico het volgende:
[..]
Als jeje gelijk niet kunt krijgen dan ga je een topic maar volbaggeren. Tot zover het niveau van de gemiddelde junk....
Daaromquote:Op vrijdag 29 mei 2009 16:10 schreef Frollo het volgende:
[..]
Relax gozer, steek er een op.
[ afbeelding ]
http://www.emcdda.europa.eu/publications/country-overviewsquote:
quote:
Hihi, er zat zeker per abuis een gegist druifje in zijn vruchtengebakje en toen was hij helemaal tipsy geworden.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 16:18 schreef Mork_Van_Ork het volgende:
Dat is niet zo maar een meneer, dat is Pacifico op zijn verjaardagsfeestje!!
quote:Op vrijdag 29 mei 2009 16:22 schreef Frollo het volgende:
[..]
Hihi, er zat zeker per abuis een gegist druifje in zijn vruchtengebakje en toen was hij helemaal tipsy geworden.
Nee maar even serieus weer.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 16:21 schreef Pacifico het volgende:
[..]
Gaaf joh, rieleeeeexxxxxxxxx nou méééénnnnnsooooorrryyyyyy ik kan heeeet oooook nieeeeet heeeelpeeeeen dat je geeeen argumeeeenteeeeen meeer heeeebt jeweeeeetzzzz
(ok, tot zover de intelligentie van de coffeeshopbezoeker. Gaan ze plaatjes posten. Best schattig die kids)
quote:
Wat je doet moet je helemaal zelf weten. Maar ik hoef er geen last van te hebben, en dat heb ik wel als er maar liefst 5 wietplantages worden gedoogd waarbij de coffeeshops zullen hereizen en als paddestoelen ( ha ha ha! grappige woordspeling!) uit de grond zullen schieten. En zo vervagen de grenzen nog meer, dat is juist het punt waar ik tegenaan kijk. Want zo kan je alles wel toe gaan staan. De alcoholproblemen ontken ik zeker niet. Wat mij betreft leeftijd omhoog schroeven voor de kids. En ja, je kunt overal verslaafd aan raken, te veel is nooit goed. Dit weten we allemaal. Het punt met soft & harddrugs is dat het problemen aantrekt. Ik had al het v.b. gegeven van de problemen in de grensstreek. Dat met mijn eventuele aangifte van iets niets kan worden gedaan omdat men de handen vol heeft aan drugstoerisme & runners, omdat men hier een gedoodbeleid hanteert pas ik voor. Dat is toch duidelijk?quote:Snap je ons bezwaar dat de overheid niet zou moeten bepalen wat een volwassen iemand volkomen vrijwillig in een besloten ruimte wel of niet tot zich neemt?
Overlast geven is natuurlijk een ander verhaal, maar dat mag sowieso al niet en daar moet ook gewoon tegen opgetreden worden.
Dat is duidelijk. Het wrange is dat soft & harddrugs helemaal geen problemen zou hoeven aantrekken als overheden er nou gewoon eens ontspannen mee om zouden gaan.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 16:30 schreef Pacifico het volgende:
Wat je doet moet je helemaal zelf weten. Maar ik hoef er geen last van te hebben, en dat heb ik wel als er maar liefst 5 wietplantages worden gedoogd waarbij de coffeeshops zullen hereizen en als paddestoelen ( ha ha ha! grappige woordspeling!) uit de grond zullen schieten. En zo vervagen de grenzen nog meer, dat is juist het punt waar ik tegenaan kijk. Want zo kan je alles wel toe gaan staan. De alcoholproblemen ontken ik zeker niet. Wat mij betreft leeftijd omhoog schroeven voor de kids. En ja, je kunt overal verslaafd aan raken, te veel is nooit goed. Dit weten we allemaal. Het punt met soft & harddrugs is dat het problemen aantrekt. Ik had al het v.b. gegeven van de problemen in de grensstreek. Dat met mijn eventuele aangifte van iets niets kan worden gedaan omdat men de handen vol heeft aan drugstoerisme & runners, omdat men hier een gedoodbeleid hanteert pas ik voor. Dat is toch duidelijk?
Het blijft altijd wel een kat&muisspel als het aankomt op het vangen van drugsrunners en toerisme. Maar ik heb zelf het idee dat als je het gaat aanmoedigen door juist een gedoogbeleid te hanteren.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 16:40 schreef Frollo het volgende:
[..]
Dat is duidelijk. Het wrange is dat soft & harddrugs helemaal geen problemen zou hoeven aantrekken als overheden er nou gewoon eens ontspannen mee om zouden gaan.
Waren de burgemeesters van de grenssteden niet bezig met een pasjessysteem? Laten we hopen dat dat werkt, dat drugtoeristen na een tijdje wel doorhebben dat ze het hier niet meer kunnen krijgen.
Waar ik in elk geval niet voor ben is een op zich prima (want minder verslaafden opleverend) beleid opgeven omdat andere landen er niet mee om kunnen gaan.
Dat zal toch wel meevallen? Dat gebeurt toch ook niet met alcohol en sigaretten, hoe hoog de taks ook is? Misschien dat een paar tokkies weleens eigen jenever stoken, en iedereen kent wel iemand die aan een slof Marlboro uit Turkije kan komen, maar ik heb niet de indruk dat er complete parallelle markten bestaan.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 16:56 schreef Pacifico het volgende:
[..]
Het blijft altijd wel een kat&muisspel als het aankomt op het vangen van drugsrunners en toerisme. Maar ik heb zelf het idee dat als je het gaat aanmoedigen door juist een gedoogbeleid te hanteren.
Het idee van de PVDA bekritiseer ik, omdat elke bemoeienis van de overheid in iets uitloopt op een drama. Als we het inderdaad gaan legaliseren, krijgen we straks gedonder om de prijzen en de taks van wiet. En wat krijg je dan? Illegale handel! Want het moet zéker goedkoper kunnen. Dus wederom is de controle weg, en dan is men pas écht de weg kwijt! En de overheid kan het zo duur maken als het zelf wil, om hiermee softdrugs te ontmoedigen met een eventuele uitzondering voor patienten waarbij het medisch is verantwoord. Het werkt alleen maar meer criminaliteit in de hand door de bemoeienis van de overheid.
Precies, zijn we het daar iig over eens. Want wat is de volgende stap? Productie van cocaïne? Het lijkt me echt totale waanzin dat we dit idee van de PVDA moeten toestaan.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 17:02 schreef Frollo het volgende:
[..]
Maar ik bekritiseer het idee van de PvdA ook, simpelweg omdat de overheid zich niet met het produceren van goederen behoort bezig te houden, hooguit wat enkele nutsvoorzieningen betreft.
No problem.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 17:05 schreef Frollo het volgende:
Maar goed, ik stop met Fokken voor vandaag.
Ben blij dat we het er toch nog even op een normale manier over konden hebben. Peace man.
[ afbeelding ]
warm hoor in die kassen , wel eens in een tomatenkas geweest in de zomer??quote:
Ik heb nu anderhalve pagina doorgelezen maar ik kan er maar niet de vinger achterkrijgen, waarom ageer je zo hard tegen blowers, drugs in t algemeen en coffeeshops?quote:
tis een soort van rechtse mekiquote:Op vrijdag 29 mei 2009 17:27 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Ik heb nu anderhalve pagina doorgelezen maar ik kan er maar niet de vinger achterkrijgen, waarom ageer je zo hard tegen blowers, drugs in t algemeen en coffeeshops?
Zelf slechte ervaringen? Of van dichtbij ellende meegemaakt?
Vind ik meevallen, en ik stel een normale serieuze vraag dus ik hoop op een normaal en serieus antwoord ipv het gehak van hierbovenquote:
Hmm, ik kan je bronnen echt nergens in dit topic vinden, misschien dat je nog eens een overzichtje kunt plaatsen?quote:Op vrijdag 29 mei 2009 15:42 schreef Pacifico het volgende:
[..]
Reeds gegeven, lees nog eens terug en laat die joint nou eens liggen. Dan praten we verder....
Neuh, en aangezien je al geen zin hebt (góh, typerend voor mensen die regelmatig blowen is júist dat ze laks en lui worden) om terug te lezen, doe ik voor jou écht geen moeite. Helaas.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:21 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Hmm, ik kan je bronnen echt nergens in dit topic vinden, misschien dat je nog eens een overzichtje kunt plaatsen?
Dat zou ook wel heel veel moeite zijn, dat ben ik met je eens. Dan moet je namelijk opeens keihard op zoek naar echte bronnen op internet, aangezien je die in dit topic niet geeft. Je brabbelt wat over een Belgische minister en problemen in de grensstreek met drugsrunners, en projecteert dat vervolgens op heel Nederland.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:28 schreef Pacifico het volgende:
[..]
Neuh, en aangezien je al geen zin hebt (góh, typerend voor mensen die regelmatig blowen is júist dat ze laks en lui worden) om terug te lezen, doe ik voor jou écht geen moeite. Helaas.
Nederland is juist het probleem van België. En wéér geef je duidelijk te kennen geen verstand van zaken te hebben, en niet te hebben ingelezen rondom de problematiek bij de grens. Maargoed, als je dat gebrabbel vindt, prima. Speel ze met je waterpistooltje. En roep op de radio hoe slecht Wilders is bij je lokale omroep waar ik aan meebetaal. Fijne dag verder.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:40 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Dat zou ook wel heel veel moeite zijn, dat ben ik met je eens. Dan moet je namelijk opeens keihard op zoek naar echte bronnen op internet, aangezien je die in dit topic niet geeft. Je brabbelt wat over een Belgische minister en problemen in de grensstreek met drugsrunners, en projecteert dat vervolgens op heel Nederland.
Nou, wat een bevindingen en ervaringen uit de maatschappij zeg!
En België is het probleem van Nederland als het om vuurwerk gaat. Volgens mij hebben wij meer doden en gewonden vanwege Belgisch vuurwerk dan België doden van Nederlandse wiet.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 19:00 schreef Pacifico het volgende:
Nederland is juist het probleem van België. En wéér geef je duidelijk te kennen geen verstand van zaken te hebben, en niet te hebben ingelezen rondom de problematiek bij de grens. Maargoed, als je dat gebrabbel vindt, prima. Speel ze met je waterpistooltje. En roep op de radio hoe slecht Wilders is bij je lokale omroep waar ik aan meebetaal. Fijne dag verder.
Ik denk dat Belgie het probleem van Belgie is, maar verder onderken ik die problematiek wel hoor. Ik zie alleen niet wat die problemen met mijn gezellige koffiewinkeltje in Leiden te maken hebben.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 19:00 schreef Pacifico het volgende:
Nederland is juist het probleem van België. En wéér geef je duidelijk te kennen geen verstand van zaken te hebben, en niet te hebben ingelezen rondom de problematiek bij de grens. Maargoed, als je dat gebrabbel vindt, prima. Speel ze met je waterpistooltje. En roep op de radio hoe slecht Wilders is bij je lokale omroep waar ik aan meebetaal. Fijne dag verder.
Legaliseren is het begin van het einde. Heb daar al genoeg argumenten voor gegeven. Dus dat gaat niet op. De overheid iets laten 'regelen' kennen we onderhand wel. Dat zou jij als geen ander moeten weten. Blijkbaar niet.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 19:15 schreef Iblis het volgende:
[..]
En België is het probleem van Nederland als het om vuurwerk gaat. Volgens mij hebben wij meer doden en gewonden vanwege Belgisch vuurwerk dan België doden van Nederlandse wiet.
België kiest voor een onhoudbaar softdrugsbeleid dat de vraag, behoefte en gebruikscultuur miskent, waardoor mensen hun toevlucht kiezen tot de illegaliteit. Ook zij zouden ervoor kunnen kiezen het gebruik te reguleren. Dát zou overlast en drugsrunners kunnen beperken.
Als je het percentage soft- en harddruggebruikers in Nederland ziet in vergelijking met de ons omringende landen, dan is niet vol te houden dat het het begin van het einde is.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 19:21 schreef Pacifico het volgende:
Legaliseren is het begin van het einde. Heb daar al genoeg argumenten voor gegeven. Dus dat gaat niet op. De overheid iets laten 'regelen' kennen we onderhand wel. Dat zou jij als geen ander moeten weten. Blijkbaar niet.
pff, er wordt dan ook helemaal niet ontkend dat er problemen zijn in de grensstreek, het slaat alleen nergens op om dat op het gehele land te projecteren .. daar zorgt dit gedoogbeleid namelijk juist voor een betere situatie dan in de omliggende landen, waar wel een veel strenger beleid gevoerd wordt, met als resultaat niet alleen meer dan gemiddelde aantallen cannabisgebruikers maar ook meer harddrugsverslaafden en drugsdoden ..quote:Op vrijdag 29 mei 2009 19:00 schreef Pacifico het volgende:
[..]
Maar waarom reageer je dan niet op mensen die jouw 'feiten' weerleggen?quote:Op vrijdag 29 mei 2009 19:00 schreef Pacifico het volgende:
[..]
precies, mensen gebruiken nu eenmaal middelen voor die instant ontspanning .. al sinds mensenheugenis ..quote:Op vrijdag 29 mei 2009 19:36 schreef Yorrit het volgende:
een drugsverbod handhaven is ook nog geen overheid gelukt, dus die bal kun je de andere kant ook op spelen.
mwah, door die rare politiek van nu maak je van opa met zijn 5 plantjes voor de coffieshop want anders kan hij zijn medicatie niet betalen nou juist een crimineel, dus ik zou eerder zeggen 'het werkt de criminalisering in de hand'quote:het gedoogbeleid moet ook verdwijnen, dit werkt criminelen in de hand
ik vraag me af hoe ze aan dat cijfer komen .. 5 plantjes 5 plantages ?quote:deze 5 plantages vindt ik ook niet zon goed idee..
precies, ik zit me de hele tijd al verbaasd af te vragen hoe ze zoiets zouden willen beveiligen .. of het moet net zo'n bagger kwaliteit zijn als die medicinale weed waarbij het meer om het idee dan om de werkzame stoffen gaat .. of te wel, je hebt er niets aan.quote:beter dan nu natuurlijk maar totale legalisatie zou beter zijn, dat iedereen gewoon zijn eigen wiet mag groeien, wordt het ook minder aantrekkelijk voor criminelen, want je kunt het overal krijgen, en er is minder gevoeligheid voor diefstal denk ik.
als dat net zoiets wordt als die medicinale weed, waarvan ik alleen maar negatieve respons heb gezien/gehoord, zou dat anyway een hopeloze zaak zijn .. die mediweed-kwekerij ging toch sluiten, de klanten willen de weed niet, te duur en kwalitatief minderwaardig?quote:die staatswiet wordt natuurlijk ook niet te roken
Kan me wel wat bij voorstellen eigenlijk, niet dat het dan gelijk harddrugs zijn, maar meer dat de stap naar harddrugs kleiner wordt.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 20:14 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Tsja, men moet ook eens ophouden de onzin te verkondigen dat wiet met een hoge THC concentratie opeens 'harddrugs' zijn.
Die stelling is wetenschappelijk met geen mogelijkheid te onderbouwen namelijk.
hoe kom je bij die gedachte?quote:Op vrijdag 29 mei 2009 20:17 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Kan me wel wat bij voorstellen eigenlijk, niet dat het dan gelijk harddrugs zijn, maar meer dat de stap naar harddrugs kleiner wordt.
Achja, percentages en 'cijfertjes'.....quote:Op vrijdag 29 mei 2009 19:31 schreef Iblis het volgende:
[..]
Als je het percentage soft- en harddruggebruikers in Nederland ziet in vergelijking met de ons omringende landen, dan is niet vol te houden dat het het begin van het einde is.
quote:Op donderdag 28 mei 2009 17:15 schreef Pacifico het volgende:
[..]
Juist niet, want ik heb al aangetoont, ondanks de uitkomst (waar jij dan denkt je gelijk mee te kunnen halen) dat het onderzoek geen graadmeter is (zie voor mijn bevinding hierboven). Integendeel, het onderzoek is slecht uitgevoerd. Dat is net zoiets als de kijkcijfers. Je plaatst bij 100 mensen een kastje, en gaat dit als graadmeter nemen voor de rest van Nederland. De methode is dus lang en breed achterhaalt.
Ander voorbeeldje: luistercijfers. De vraag om dan in een boekje bij te houden wat je zoal luistert... Inmiddels is er al kritiek op deze methode gekomen. (Zie voor bron radio.nl). En een ondezoeksbureau wat de vraag stelt, waar luister je naar? antwoord 'eh eigenlijk luister ik geen radio' Oh maar kun je een radiostation noemen? "eh veronica? ' ah, mooi, dank je voor je belangstelling. Onderzoek: +1 radio Veronica.
En zo kan ik wel even doorgaan over die zogenaamde onderzoeken, die dus weinig zeggen mijns inziens. Ervaringen en bevindingen uit de maatschappij daarentegen wel.
[..]
[knip] en baseren hun mening enkel op een onderzoek, zonder onderzoek te doen naar het onderzoek zelf. Dus gewoon klakkeloos iets aannemen, en dat voor waarheid aannemen, is wel het domste wat je kunt doen. Wees altijd kritisch. Mensen laten zich teveel leiden door zogenaamde onderzoekjes. Voorbeeldje: zo heeft de Duitse propaganda minister Joseph Goebbels ook mensen gemanipuleerd, helaas.
Tot zover 'cijfertjes' en 'onderzoekjes' .....quote:Op donderdag 28 mei 2009 15:53 schreef Pacifico het volgende:
[..]
Heel simpel, als een onderzoek onder een groepje wordt gehouden, zegt dit niets over het algemeen, en in dat voorbeeld dus de jeugd/jongeren. Ergens een onderzoekje in een achteraflokaaltje op een school houden en daar dan je conclusie uit trekken voor alle jongeren. Dat is wel héél bekrompen idd. Dan ben je echt duidelijk een mongool die gewoon zien wil wat ie wil zien, en mensen in een hokje stopt. Dank je voor het bevestigen van je eigen ongelijk.
En daar ging dit topic dus over. Jij vindt het geen goed idee. Mooi. Case closed voor jou.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 19:36 schreef Yorrit het volgende:
een drugsverbod handhaven is ook nog geen overheid gelukt, dus die bal kun je de andere kant ook op spelen.
het gedoogbeleid moet ook verdwijnen, dit werkt criminelen in de hand
deze 5 plantages vindt ik ook niet zon goed idee..
beter dan nu natuurlijk maar totale legalisatie zou beter zijn, dat iedereen gewoon zijn eigen wiet mag groeien, wordt het ook minder aantrekkelijk voor criminelen, want je kunt het overal krijgen, en er is minder gevoeligheid voor diefstal denk ik.
die staatswiet wordt natuurlijk ook niet te roken
'Pfff, pfff....'kom meid, ff lucht happen! Dat 'pfffff'en' doe je maar in de coffeeshop als je aan een jointje lurkt.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 19:51 schreef moussie het volgende:
[..]
pff, er wordt dan ook helemaal niet ontkend dat er problemen zijn in de grensstreek, het slaat alleen nergens op om dat op het gehele land te projecteren .. daar zorgt dit gedoogbeleid namelijk juist voor een betere situatie dan in de omliggende landen, waar wel een veel strenger beleid gevoerd wordt, met als resultaat niet alleen meer dan gemiddelde aantallen cannabisgebruikers maar ook meer harddrugsverslaafden en drugsdoden ..
quote:'Drugsrunners gevolg gedoogbeleid Nederland'
Uitgegeven: 19 mei 2008 19:33
Laatst gewijzigd: 19 mei 2008 21:43
LANAKEN - Nederland maakt de aanpak van drugsrunners in de Maastrichtse grensregio moeilijk door zijn gedoogbeleid. Dit beleid zorgt ook voor de overlast door drugscriminelen in België.
Dat zei de Belgische minister van Binnenlandse Zaken, Patrick Dewael, maandag tijdens een werkbezoek aan Lanaken.
Maastricht
Hij sprak daar met het gemeentebestuur over de "kwestie" Maastricht. Dewael steunde bij die gelegenheid de inzet van vier extra agenten in Lanaken, die volledig zijn vrijgemaakt voor de strijd tegen drugscriminelen.
België eist onverkort dat Nederland stopt met het gedoogbeleid, benadrukte Dewael daarbij. Nederland moet zich aanpassen aan de rest van Europa, aldus de minister.
Euregionaal team
De Limburgse politie wil graag een euregionaal team dat samen de drugsrunners aanpakt. Dewael hield zich in deze enigszins op de vlakte en verwees naar het Beneluxverdrag. "Jullie politie mag de grens over", lichtte hij toe.
Harde lijn
België is niet van plan van de harde lijn jegens softdrugs af te wijken, liet hij weten. "Het Nederlandse beleid veroorzaakt de overlast in België. Zolang het beleid van Nederland afwijkt, is een euregionale aanpak van drugscriminelen moeilijk".
Ter Horst
De Nederlandse ambtsgenoot van Dewael, Guusje ter Horst, heeft maandag in schriftelijke antwoorden op vragen van D66 gereageerd op soortgelijke kritiek van burgemeester Gerd Leers van Maastricht.
Die sprak kortgeleden over het "belachelijke gedoogbeleid". Het kabinetsbeleid is er volgens Ter Horst op gericht coffeeshops in de grensstreek tegen te gaan en de overlast daarvan in buurlanden tot een minimum te beperken.
Overleg
Op verzoek van Ter Horst en haar collega Ernst Hirsch Ballin van Justitie overleggen lokale en regionale autoriteiten aan beide kanten van de grens met elkaar om de problemen aan te pakken.
De hoofdofficier van justitie van Maastricht gaat bovendien samen met de justitiële autoriteiten in Tongeren en Luik bekijken hoe ze het drugstoerisme beter kunnen tegengaan.
"Van belang is dat handhavinginspanningen aan de Nederlandse zijde van de grens aan de Belgische zijde van de juiste opvolging worden voorzien", schrijft Ter Horst.
http://www.nu.nl/algemeen(...)eleid-nederland.html
Ohh, dus zo worden die 'betrouwbare' cijfertjes opgesteld. Aha, en dat wordt dan opgevoerd als bron, aha. M.a.w. je geeft nu zelf ook aan dat die cijfertjes waar anderen hier mee lopen te schermen eigenlijk onbetrouwbaar zijn.quote:en ja, je kan je vraagtekens zetten bij de cijfers over cannabisgebruikers .. in hoeverre is het antwoord van een scholier eerlijk op de vragen .. maar mi, puur gebaseerd op logisch denken, is de kans dat die eerlijk antwoord geeft een stuk hoger in een land waar je niets te vrezen heeft als je eerlijk zegt dat je af en toe een jointje rookt,
Idd, maar je hebt net zelf de betrouwbaarheid van die zelfde cijfers in twijfel getrokken. Dus die stelling gaat niet meer op. Helaas.quote:je zou je eerder moeten afvragen hoe hoog de percentages in de landen waar het wel streng bestraft wordt echt zijn, ipv de cijfers uit landen waar het in meer of mindere mate gedoogd wordt en waar je geen consequenties te vrezen hebt te betwijfelen.
Anyway, harddrugsverslaafden worden gewoon geregistreerd, en drugsdoden ook .. dat zijn gewoon keiharde cijfers, en die bewijzen dat de strategie van de handel van soft- en harddrugs strikt te scheiden, want daar gaat het om bij het gedogen, uitstekend werkt ..
nah, die stap wordt kleiner als je je weed niet meer kan halen bij de coffieshop en het moet doen met de dealer op de hoek .. maak weed illegaal en moeilijk verkrijgbaar en die man heeft weer klandizie voor zijn heroïne ..quote:Op vrijdag 29 mei 2009 20:17 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Kan me wel wat bij voorstellen eigenlijk, niet dat het dan gelijk harddrugs zijn, maar meer dat de stap naar harddrugs kleiner wordt.
quote:
Ja precies, dus in de ideale situatie zijn alle coffeeshops dicht en komt de dealer aan huis met de mededeling dat de heftige wiet op is, maar dat hij nog wel.............heeft.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 20:27 schreef moussie het volgende:
nah, die stap wordt kleiner als je je weed niet meer kan halen bij de coffieshop en het moet doen met de dealer op de hoek .. maak weed illegaal en moeilijk verkrijgbaar en die man heeft weer klandizie voor zijn heroïne ..
dat veeel langer werkt schatje, probeer het maar eens, eerste keer voor de prijs van je zakkie weed ..
mwoa dat valt allemaal reuze mee.. dat 'scheiding van markten' en het idee dat mensen dan ineens harddrugs gaan kopen is een beetje overtrokken imo, coffeeshops gebruiken het ook graag om hun bestaan te legitimerenquote:Op vrijdag 29 mei 2009 20:27 schreef moussie het volgende:
[..]
nah, die stap wordt kleiner als je je weed niet meer kan halen bij de coffieshop en het moet doen met de dealer op de hoek .. maak weed illegaal en moeilijk verkrijgbaar en die man heeft weer klandizie voor zijn heroïne ..
dat veeel langer werkt schatje, probeer het maar eens, eerste keer voor de prijs van je zakkie weed ..
Grappig dat je het zegt, ik dacht echt met het debiele broertje van Meki te maken te hebben.quote:
quote:Legalize marijuana to save California?
Gov. Schwarzenegger has proposed revisions in sentencing and parole guidelines to deal with prison overcrowding. While these revisions are being deliberated, the cost of incarceration for non-violent drug offenses has become an oft-debated area for reform. The legalization of marijuana is no longer an absurd suggestion made by extreme liberals or shaggy-haired hippies, but a legitimate option proposed and supported by a variety of politicians and economists in California.
Bron
quote:The battle over marijuana took a significant turn as the Supreme Court left California’s Compassionate Use Act, which allows the use of medical marijuana, intact by refusing to hear a suit filed by the San Diego and San Bernardino counties. Local officials in the two counties would not allow their residents to use cannabis as part of their treatment plans and had hoped that the United States Supreme Court would support them. Now, the counties must distribute cards allowing for medical marijuana use.
The decision has vast implications, considering that 12 other states have similar laws and efforts to completely legalize marijuana are increasing. This decision was a significant step because it acknowledges that marijuana has possible medicinal benefits, establishes state authority and indicates increasing popular acceptance of the drug.
Bron
And I could go on, and on, and on....quote:A World Health Organization survey published last year found that in the Netherlands — where adults are allowed to possess small amounts of marijuana and purchase it from regulated businesses — the rate of marijuana use is only half that of the United States.
Als je argumenten op zijn ga je:quote:Op vrijdag 29 mei 2009 20:34 schreef Pek het volgende:
[..]
Grappig dat je het zegt, ik dacht echt met het debiele broertje van Meki te maken te hebben.![]()
Meki is geniaal, een jarenlang zorgvuldig uitgewerkt typetje, daar mag deze kloon niet eens bij in de schaduw staan.![]()
John Dope met down syndrome schoot ook nog even door m'n hoofd
Misschien is het wel een john dope kloon want hij schijnt toch stiekum al veel van mensen hier af te weten als ik sommige opmerkingen van hem zo door lees terwijl hij pas 8 dagen hier rondt hangt.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 20:34 schreef Pek het volgende:
John Dope met down syndrome schoot ook nog even door m'n hoofd
Ik anders ook wel.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 20:36 schreef Castor het volgende:
[..]
[..]
[..]
And I could go on, and on, and on.... [ afbeelding ]
quote:The legalization of the cultivation and distribution of marijuana in turn would drive down the price and deprive the unemployed of much of their income, drastically reducing their now accustomed standard of living. Thus it too might produce not a decrease but an increase of serious crime.
bron
oke, dus omdat werklozen, die om hun inkomen te spekken illegaal wiet telen, een lagere prijs zouden krijgen als het legaal zou zijn, en dus dan maar andere criminele activiteiten gaan ontplooien (zit blijkbaar in hun bloed) moet het maar illegaal blijven?quote:
Ja, het is goed met jequote:Op vrijdag 29 mei 2009 20:39 schreef Pacifico het volgende:
[..]
Als je argumenten op zijn ga je:
- plaatjes posten
- dit soort domme dingen roepen
Wat nog véél grappiger is (en eigenlijk dieptriest) is het gedogen, andere landen voor de kosten moeten opdraaien voor de overlast die het met zich meebrengt. En hiermee projecteer ik dus zeker niet de problemen van bij de grens op het hele land, het feit dat coffeeshops meer gesloten worden dan geopend door het hele land vanwege de overlast zegt genoeg.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 20:45 schreef Yorrit het volgende:
[..]
oke, dus omdat werklozen, die om hun inkomen te spekken illegaal wiet telen, een lagere prijs zouden krijgen als het legaal zou zijn, en dus dan maar andere criminele activiteiten gaan ontplooien (zit blijkbaar in hun bloed) moet het maar illegaal blijven?
dat is een grappig argument
Met pek & veren het land uit met je "Lalalaala, Ik kan je niet horen! Argumentjes" Altijd lachen met junkiesquote:Op vrijdag 29 mei 2009 20:45 schreef Pek het volgende:
[..]
Ja, het is goed met je![]()
Argumenten wuif je toch weg, als het te ingewikkeld wordt. Vingers in de oren en:"Lallalalala, I can't hear you!!" altijd lachen met die pubers![]()
[edit] Oh shit, weer dat vuige engels, sorry
TS logica , Laten we gewoon alle steden opdoeken dan komt het veel minden voor.quote:http://www.trimbos.nl/default23121.html
De grote steden
Consumptie van cannabis komt meer voor in steden dan op het platteland.
Ik geef een drietal voorbeelden van zeer recente artikelen en een verwijzing naar een rapport van de WHO. Een respectabele organisatie die geen linkse of rechtse belangen heeft maar kijkt naar gezondheidskwesties.quote:
Nu jij weer. Game on.quote:More California teens report using marijuana than cigarettes because strict regulations on tobacco sales have successfully reduced availability to minors but marijuana is sold in virtually every American high school.
Bron
Teveel eer, eerder een wannabee die wil meeliften lijkt me. John Dope praat poep, maar af en toe komt er nog iets zinnigs uit. Dat heb ik met deze jojo nog niet meegemaaktquote:Op vrijdag 29 mei 2009 20:41 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Misschien is het wel een john dope kloon want hij schijnt toch stiekum al veel van mensen hier af te weten als ik sommige opmerkingen van hem zo door lees terwijl hij pas 8 dagen hier rondt hangt.
en met het sluiten van die coffeeshops, gaan er meer mensen naar degene die er nog over blijven. meer coffeeshops zou de overlast dus beperken.. je hoort toch ook nooit over overlastgevende supermarkten (waar ook drugs verkocht word)quote:Op vrijdag 29 mei 2009 20:49 schreef Pacifico het volgende:
[..]
Wat nog véél grappiger is (en eigenlijk dieptriest) is het gedogen, andere landen voor de kosten moeten opdraaien voor de overlast die het met zich meebrengt. En hiermee projecteer ik dus zeker niet de problemen van bij de grens op het hele land, het feit dat coffeeshops meer gesloten worden dan geopend door het hele land vanwege de overlast zegt genoeg.
Och, zo kan je wel door blijven gaan. Op internet kan je alles vinden, zelfs het bewijs voor dat je geen junk bent ookal blijkt het tegendeel.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 20:54 schreef Castor het volgende:
[..]
Ik geef een drietal voorbeelden van zeer recente artikelen en een verwijzing naar een rapport van de WHO. Een respectabele organisatie die geen linkse of rechtse belangen heeft maar kijkt naar gezondheidskwesties.
Jij geeft een vage link van een artikel dat 4 jaar geleden geschreven is. Maar goed, wil je een wedstrijdje spelen?
Voila:
[..]
Nu jij weer. Game on.
De betrouwbaarheid van de cijfers die ingevuld zijn tijdens onderzoeken .. ja .. die neem ik altijd met een korrel zout .. daar bekijk ik dus bvb of het eerlijk antwoord geven evtle consequenties kan hebben .. voor de Nederlandse jongere die zegt weed te roken is dat dus negatief, terwijl de jongere in een ander land bang moet/kan zijn dat die op zijn eerlijke antwoord wordt aangesproken ..quote:Op vrijdag 29 mei 2009 20:23 schreef Pacifico het volgende:
Idd, maar je hebt net zelf de betrouwbaarheid van die zelfde cijfers in twijfel getrokken. Dus die stelling gaat niet meer op. Helaas.
Uiteraard staat het eigen belang voorop .. het beleid werkt, we hebben niet meer dan gemiddeld softdruggebruikers en minder harddruggebruikers en drugsdoden, het zou idioot zijn om dat terug te draaien ..quote:Anyway....zolang het voor jou maar iets bewijst, maar ondertussen buurlanden zitten met de overlast die wij met dit gedoogbeleid veroorzaken vindt jij het best. En dus wat ik al eerder zei: eigen belang staat voorop. En het is dan ook niet zo vreemd dat o.a. België, maar zeker ook andere landen Nederland niet heel serieus nemen als het aankomt op de aanpak van drugs. Het is ook geen wonder dat men dit alles met agusogen volgt, en we nou eenmaal bekend staan als grootste doorvoerhaven van Europa, en mensen (en dus drugstoeristen) weten dat je hier makkelijk aan een joint kunt komen. Góh, drugstoerisme, hoe zou dat nou toch komen?
"Junkie argumenten", wat bedoel je daar precies mee? Leg eens uit.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 20:57 schreef Pacifico het volgende:
[..]
Och, zo kan je wel door blijven gaan. Op internet kan je alles vinden, zelfs het bewijs voor dat je geen junk bent ookal blijkt het tegendeel.
Sterkte met je junkie argumentaties. Ik weet dat het best hard moet zijn om toe te geven dat jeje stikkie moet inleveren als het gedoogbeleid wordt ingetrokken. Maargoed, jouw verslaving is niet mijn probleem.
ik kom nog uit de tijd van voor het gedoogbeleid .. dus ja .. en wat je zo ziet dat er gebeurt in de rest van de wereld bevestigd dat alleen maarquote:Op vrijdag 29 mei 2009 20:34 schreef Yorrit het volgende:
[..]
mwoa dat valt allemaal reuze mee.. dat 'scheiding van markten' en het idee dat mensen dan ineens harddrugs gaan kopen is een beetje overtrokken imo, coffeeshops gebruiken het ook graag om hun bestaan te legitimeren
de meeste mensen die wel wiet roken moeten niks van 'harddrugs' hebben.
of denk je dat dat komt doordat wiet 'gewoon' in een winkel te koop is, en als het toch illegal is mensen minder verschil zouden maken?
Als je eens terug leest heb ik zelfs hierboven wederom een klikbare link gepost, maar dan nog blijven deze junkies stug met een plaat voor hun kop met andere links komen die hun gelijk kracht bijzetten (denken ze dan). Dus neuh, ik maak me zeker niet druk. Ik weet hoe een junk denkt....quote:Op vrijdag 29 mei 2009 21:00 schreef moussie het volgende:
[..]
Onder de eindstreep is het gebruiken van weed minder gevaarlijk dan het gebruik van alcohol .. zoals je zelf al constateerde, de weedroker is lui, toch ? Dus die komt niet overeind om jou een kopstoot te geven voor je grote muil .. die haalt zijn schouders op en vraagt zich af of je nog met zo'n klikbare link naar een bron komt
En als ze dan zelf géén argument hebben, blijft een junk constant maar aandacht zoekenquote:Op vrijdag 29 mei 2009 21:01 schreef Castor het volgende:
[..]
"Junkie argumenten", wat bedoel je daar precies mee? Leg eens uit.
Zodra iemand jouw argumenten van tafel veegt, dan kom je met veronderstellingen die volslagen uit de lucht gegrepen zijn. Denk je nu echt dat je daarmee een discussie wint?
I think not.
Jij zou het moeten weten. Maar ga vooral door jezelf belachelijk te maken.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 21:05 schreef Pacifico het volgende:
En als ze dan zelf géén argument hebben, blijft een junk constant maar aandacht zoeken
'wéééééhwééééeh
ik wil mijn drugs wééééh
blijf van mij joint af wééééh
'
Dat laat ik aan jou over idd.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 21:06 schreef Castor het volgende:
[..]
Jij zou het moeten weten. Maar ga vooral door jezelf belachelijk te maken.
die joint of wat dan ook is het probleem niet, die krijg je toch wel, legaal of niet..quote:Op vrijdag 29 mei 2009 21:05 schreef Pacifico het volgende:
'wéééééhwééééeh
ik wil mijn drugs wééééh
blijf van mij joint af wééééh
'
Wacht, hier heb je een joint! Zo, dat stelt je wel even gerust he? Nu kan het n.l. nog.... Als het aan mij ligt, en aan de PVV gaat al dat gespuis rechtstreeks naar NoordzeeBay zo het strafkamp in. Zullen we je even opvoeden en afhelpen van je drugsgebruik. Door het volk, en vóór het volk! Want we zijn de overlast en junkies meer dan zat. Genoeg is genoeg!quote:
Gedoogbeleid is wél het probleem, klopt idd.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 21:09 schreef Yorrit het volgende:
[..]
die joint of wat dan ook is het probleem niet, die krijg je toch wel, legaal of niet..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |