abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69491385
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 14:13 schreef Nosh het volgende:

[..]

Wat zie jij dan als oplossing? Totaal verbod? Lukt je niet, en er is dan één groep die massaal de champagnefles open trekt: de drugsrunnertjes.
Juist het sluiten van de shops doet de overlast terugdringen. Er zijn teveel shops bij de grensstreek, dat trekt nou eenmaal gespuis aan ja. Voorbeeld: Perron 0 Rotterdam, dat is gesloten, overlast weg.

Mag ik je helpen herinneren aan dit?
quote:
'Drugsrunners gevolg gedoogbeleid Nederland'

Uitgegeven: 19 mei 2008 19:33
Laatst gewijzigd: 19 mei 2008 21:43

LANAKEN - Nederland maakt de aanpak van drugsrunners in de Maastrichtse grensregio moeilijk door zijn gedoogbeleid. Dit beleid zorgt ook voor de overlast door drugscriminelen in België.

Dat zei de Belgische minister van Binnenlandse Zaken, Patrick Dewael, maandag tijdens een werkbezoek aan Lanaken.

Maastricht
Hij sprak daar met het gemeentebestuur over de "kwestie" Maastricht. Dewael steunde bij die gelegenheid de inzet van vier extra agenten in Lanaken, die volledig zijn vrijgemaakt voor de strijd tegen drugscriminelen.

België eist onverkort dat Nederland stopt met het gedoogbeleid, benadrukte Dewael daarbij. Nederland moet zich aanpassen aan de rest van Europa, aldus de minister.

Euregionaal team
De Limburgse politie wil graag een euregionaal team dat samen de drugsrunners aanpakt. Dewael hield zich in deze enigszins op de vlakte en verwees naar het Beneluxverdrag. "Jullie politie mag de grens over", lichtte hij toe.

Harde lijn
België is niet van plan van de harde lijn jegens softdrugs af te wijken, liet hij weten. "Het Nederlandse beleid veroorzaakt de overlast in België. Zolang het beleid van Nederland afwijkt, is een euregionale aanpak van drugscriminelen moeilijk".

Ter Horst
De Nederlandse ambtsgenoot van Dewael, Guusje ter Horst, heeft maandag in schriftelijke antwoorden op vragen van D66 gereageerd op soortgelijke kritiek van burgemeester Gerd Leers van Maastricht.

Die sprak kortgeleden over het "belachelijke gedoogbeleid". Het kabinetsbeleid is er volgens Ter Horst op gericht coffeeshops in de grensstreek tegen te gaan en de overlast daarvan in buurlanden tot een minimum te beperken.

Overleg
Op verzoek van Ter Horst en haar collega Ernst Hirsch Ballin van Justitie overleggen lokale en regionale autoriteiten aan beide kanten van de grens met elkaar om de problemen aan te pakken.

De hoofdofficier van justitie van Maastricht gaat bovendien samen met de justitiële autoriteiten in Tongeren en Luik bekijken hoe ze het drugstoerisme beter kunnen tegengaan.

"Van belang is dat handhavinginspanningen aan de Nederlandse zijde van de grens aan de Belgische zijde van de juiste opvolging worden voorzien", schrijft Ter Horst.

http://www.nu.nl/algemeen(...)eleid-nederland.html
pi_69491423
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 14:06 schreef Pacifico het volgende:
Ter info: zoek eens wat voor overlast de gemiddelde shop met zich meebrengt, en de reden waarom gemeenten shops willen sluiten. Het trekt ongedierte aan, zorgt voor meer criminaliteit in wijken, het is niet voor niets dat het CDA/CU (niet mijn partijen overigens) terecht dit beleid voeren.
Ik woon zelf bij een zestal coffeeshops in de buurt, van 50 tot op 300 meter afstand. Maar ik ondervind daar totaal geen overlast van. Als je er net langs loopt terwijl iemand de deur open doet, dan ruik je het ja, maar ik ervaar dat niet als een bedreiging van mijn levensgeluk.

Het is dan ook veelzeggend dat juist de christelijke partijen zich zo druk maken over de overlast.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  † In Memoriam † donderdag 28 mei 2009 @ 14:35:49 #53
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_69491429
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 14:21 schreef Pacifico het volgende:

[..]

Achjee, het broekkie weet ergens heel goed wat voor schadelijk effect het op de samenleving heeft, maar omdat meningen welke als zogenaamd als ontkrachtende 'argumenten'' wordt gebracht kul is gaat het zich ineens als een echte 'kenner' opwerpen.

Knulletje, lees je eens in over de effecten. En lees hoe steeds meer jongeren het gevaar van het gebruik van een joint (en zeker in combinatie met alcohol) onderschatten. Ga in gesprek met mensen die verslaafden behandelen. En ken de gevaren.

Lezen knul, lezen. Je haalt teveel uit boekjes en stoerpraat van je schoolvriendjes.
Spiegelen

Toch knap dat mensen met jouw beperkte capaciteiten wel in staat is zinnen te formuleren, jammer dat er alleen onzin in staat. Voor uw duidelijkheid: in tegenstelling tot jouw schoolvriendjes die nog aan het knikkeren zijn heb ik de mijne al meer dan 20 jaar niet gezien. Ik vorm mijn mening dan ook aan de hand van onderzoeken van oa. het Trimbos instituut en de WHO (maar dat is in het Engels, misschien dat je daar over een jaar of zes iets over leert.) En wat blijkt uit die onderzoeken:
- legalisatie of zero-tolerance, heeft nauwelijks invloed op de hoeveelheid gebruik.
- legalisatie heeft een positief effect op volksgezondheid doordat probleemgevallen (ja, die zijn er, of het legaal is of niet) een veel lagere drempel hebben tot hulpverlening dan wanneer er een verbod geldt.
- Criminaliteit ditto.
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
  † In Memoriam † donderdag 28 mei 2009 @ 14:37:56 #54
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_69491522
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 14:34 schreef Pacifico het volgende:

[..]

Juist het sluiten van de shops doet de overlast terugdringen. Er zijn teveel shops bij de grensstreek, dat trekt nou eenmaal gespuis aan ja. Voorbeeld: Perron 0 Rotterdam, dat is gesloten, overlast weg.

Mag ik je helpen herinneren aan dit?
[..]

Kop van dat artikel is verkeerd, moet zijn : "Overlast drugrunners gevolg van Belgisch en Duits drugsbeleid".

En verder ben ik wel klaar met je
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
  donderdag 28 mei 2009 @ 14:42:41 #55
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_69491688
Die Pacifico.
pi_69491751
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 14:35 schreef Barbaaf het volgende:

[..]

Ik vorm mijn mening dan ook aan de hand van onderzoeken van oa. het Trimbos instituut en de WHO (maar dat is in het Engels, misschien dat je daar over een jaar of zes iets over leert.) En wat blijkt uit die onderzoeken:
- legalisatie of zero-tolerance, heeft nauwelijks invloed op de hoeveelheid gebruik.
- legalisatie heeft een positief effect op volksgezondheid doordat probleemgevallen (ja, die zijn er, of het legaal is of niet) een veel lagere drempel hebben tot hulpverlening dan wanneer er een verbod geldt.
- Criminaliteit ditto.
Dat blijkt niet uit de feiten, want het zorgt dus voor overlast, het gedogen brengt alleen maar problemen zoals de Belgische minister van Binnenlandse Zaken, Patrick Dewae constateerd. En het is niet voor niets dat de politie hier in NL steeds meer controleert op het gebruik van Cannabis achter het stuur. Dit rijmt dus totaal niet met dat flutonderzoek.
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 14:37 schreef Barbaaf het volgende:

[..]

Kop van dat artikel is verkeerd, moet zijn : "Overlast drugrunners gevolg van Belgisch en Duits drugsbeleid".

Jammer he, dat feiten jouw gejank weerlegt. Kan het niet helpen knul, het is toch echt zo. Gedoogbeleid zorgt nu eenmaal voor overlast, en met dat idee van de PVDA wordt het er niet beter op.
  donderdag 28 mei 2009 @ 14:53:41 #57
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_69492082
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 13:54 schreef Pacifico het volgende:

[..]

Je bedoeld de drugsrunners die je hier hebt? Je bedoeld mensne uit omringende landen die hier komen als drugstoerist? Want NL staat nu eenmaal bekend als: hoeren, drugs & lijken....
Die ze daar ook hebben, maar dan echt in de goot badend in hun eigen kots en stront omdat ze mensen liever kapot laten gaan dan toe te geven dat sommige morele waarden cq bezwaren geen praktisch nut hebben.
quote:
Coffeshop minder overlast. Aha, ja, daarom worden ze zoveel mogelijk gesloten... Want ze doen geen vlieg kwaad!
Als je het zo goed weet met die grote muil van je, waarom vertel je ons dan niet waarom die shops gesloten worden?
quote:
Maarja, sommige mensen zitten liever alleen achter hun schermpje te huilen als hun stikkie wordt afgepakt ...
Huilen? Moord lijkt me toepasselijker
Intelligent, but fucked up.
pi_69492292
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 14:53 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Die ze daar ook hebben, maar dan echt in de goot badend in hun eigen kots en stront omdat ze mensen liever kapot laten gaan dan toe te geven dat sommige morele waarden cq bezwaren geen praktisch nut hebben.
Als je het zo goed weet met die grote muil van je, waarom vertel je ons dan niet waarom ze mensen liever kapot laten gaan? Hoe kom je erbij?

Kijk, wij vragen er niet om. Maar als je hierdoor een draaideurcrimineel en verslaafd wordt kost dat de belastingbetaler geld. En dat je dit goed probeert te praten, omdat je anders zelf geen snuifje of een jointje mag roken, tja, dat heet ook wel egoisme. Daar hebben we teveel mensen van in NL, en dit is o.a. de reden dat de maatschappij zo verhard. Mensen die alleen aan zichzelf denken, eigen belang, en gaan janken en stampvoeten als kleine kleuters als je aan hun 'speeltje' komt. En wij maar dik betalen aan de ellende wat drugs veroorzaakt. Wees er trots op gast, en rook er nog eentje van me!
  donderdag 28 mei 2009 @ 15:00:33 #59
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_69492307
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 14:44 schreef Pacifico het volgende:

[..]

Dat blijkt niet uit de feiten, want het zorgt dus voor overlast, het gedogen brengt alleen maar problemen zoals de Belgische minister van Binnenlandse Zaken, Patrick Dewae constateerd. En het is niet voor niets dat de politie hier in NL steeds meer controleert op het gebruik van Cannabis achter het stuur. Dit rijmt dus totaal niet met dat flutonderzoek.
De feiten:

Belgen en Fransen willen blowen maar mogen dat niet. Volgens een Belg is het probleem dus niet dat Belgen en Fransen willen blowen, niet dat dat in Frankrijk en Belgie niet mag, maar dat de soevereine staat Nederland softdrugs niet wegzet als zijnde gevaarlijker dan bv alchohol.

Oftewel: het probeem is dat NL zich niet de les heeft laten lezen door landen als Belgie en Nederland die sinds mensheugenis een veel groter drugsprobleem hebben dan NL, ondanks hun zeer strenge beleid.

Dus het probleem is UITERAARD dat al die Belgen en Fransen blowen omdat het in NL mag.

Domme jongetjes, die Belg en jij.
quote:
Jammer he, dat feiten jouw gejank weerlegt. Kan het niet helpen knul, het is toch echt zo. Gedoogbeleid zorgt nu eenmaal voor overlast, en met dat idee van de PVDA wordt het er niet beter op.
Je weet het verschil niet eens tussen een feit en een mening. Niet ons gedoogbeleid geeft overlast, maar het achterlijke nergens op gebaseerde restrictieve beleid van onze buurlanden. Die buurlanden met een groter drugsprobleem van NL.

En ja, ik bega een moord als m'n jointje afgepakt wordt. Mag je me aan houden.

Niet omdat ik niet zonder kan, ik zit nu ook lekker in Spanje zonder jointjes e.d., maar omdat ik niet accepteer dat stupide drollen als jij mij de wet voorschrijven.

Ik zal eerder sterven in een orgie van bloed en geweld dan dat ik dat laat gebeuren. En God mag me dood laten vallen als ik daarin de eerlijkheid zelve niet ben.

U radicaliseert? Ik radicaliseer gewoon mee.
pi_69492438
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 15:00 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

De feiten:

Bron? Geen? Fail.
quote:
Je weet het verschil niet eens tussen een feit en een mening. Niet ons gedoogbeleid geeft overlast, maar het achterlijke nergens op gebaseerde restrictieve beleid van onze buurlanden. Die buurlanden met een groter drugsprobleem van NL.
Dat blijkt wel ja, daarom is het politieapparaat druk doende met dit soort zaken, waardoor zij geen tijd hebben mijn of jouw aangifte te behandelen. Nergens blijkt dat van die buurlanden.
quote:
En ja, ik bega een moord als m'n jointje afgepakt wordt. Mag je me aan houden.

Niet omdat ik niet zonder kan, maar blabla maar blabla maar blabla
Je spreekt jezelf wel erg tegen nu he?
  donderdag 28 mei 2009 @ 15:05:42 #61
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_69492466
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 14:59 schreef Pacifico het volgende:

[..]

Als je het zo goed weet met die grote muil van je, waarom vertel je ons dan niet waarom ze mensen liever kapot laten gaan? Hoe kom je erbij?
Wat dacht je van de cijfers over problematisch drugsgebruik? De criminalisering (dwz het vervolgen en daarmee ernstig schaden van) softdrugsgebruikers, etc.

Ondertussen is de jaarlijkse schade als gevolg van alcohol in NL +- 2 miljard.
quote:
Kijk, wij vragen er niet om. Maar als je hierdoor een draaideurcrimineel en verslaafd wordt kost dat de belastingbetaler geld.
Waardoor word je een draaideur crimineel?

Verslaafd? Is een risico ja. Maar een softdrugsverslaving is niet het eind van de wereld en een stukje minder ernstig dan bv een alcoholverslaving.
quote:
En dat je dit goed probeert te praten
Ik spreek niets goed, je beweringen zijn onzin.
quote:
omdat je anders zelf geen snuifje of een jointje mag roken, tja, dat heet ook wel egoisme. Daar hebben we teveel mensen van in NL, en dit is o.a. de reden dat de maatschappij zo verhard.
Ik ben niemand tot last hoor. Totdat mensen als jij denken mij de wet voor te moeten schrijven zonder dat er gedegen argumentatie aan ten grondslag ligt.

Dat pik ik niet. Nu niet, nooit niet.
quote:
Mensen die alleen aan zichzelf denken, eigen belang, en gaan janken en stampvoeten als kleine kleuters als je aan hun 'speeltje' komt. En wij maar dik betalen aan de ellende wat drugs veroorzaakt. Wees er trots op gast, en rook er nog eentje van me!
Feit:

Nederland heeft een gedoogbeleid en toch minder drugsverslaafden dan de omringende landen.

Dus wat lul je nou? Ga lekker fietsen met je zelfverzonnen 'feiten'.
  † In Memoriam † donderdag 28 mei 2009 @ 15:07:56 #62
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_69492526
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 15:04 schreef Pacifico het volgende:

[..]

Bron? Geen? Fail.
[..]

Tsja, als je Trimbos en WHO onderzoeken als flutonderzoekjes afdoet ....
  donderdag 28 mei 2009 @ 15:11:41 #63
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_69492651
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 15:04 schreef Pacifico het volgende:

[..]

Bron? Geen? Fail.
Wil iemand onze drol even van een bron voorzien? Hij leest kennelijk nooit kranten en ik heb er nu de internetverbinding even niet voor.

Gaat om het alom bekende feit dat NL een minder groot verslaafden probleem heeft dan de landen om ons heen.

Alvast bedankt. Ik zit vakantie te vieren
quote:
Dat blijkt wel ja, daarom is het politieapparaat druk doende met dit soort zaken, waardoor zij geen tijd hebben mijn of jouw aangifte te behandelen. Nergens blijkt dat van die buurlanden.
Ja, komt niet omdat ze te druk zijn bonnen uit te schrijven maar door drugstoeristen. Tuurlijk jochie...

Wat moet er precies blijken van die buurlanden?
quote:
Je spreekt jezelf wel erg tegen nu he?
Er staat toch duidelijk aangegeven waarom, en er staat duidelijk bij dat ik hier niet blow waaruit de conclusie voortvloeit dat ik niet verslaafd ben en prima zonder kan.

Maar zodra je de puberteit ingaat zal je verstand zich ook wel gaan ontwikkelen, en dan spreken we elkaar wel weer
pi_69492658
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 15:05 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Wat dacht je van de cijfers over problematisch drugsgebruik? De criminalisering (dwz het vervolgen en daarmee ernstig schaden van) softdrugsgebruikers, etc.

Ondertussen is de jaarlijkse schade als gevolg van alcohol in NL +- 2 miljard.
Alcohol probleem ontken ik ook niet, maar drugs is net zo problematisch, en er wordt steeds meer gecontroleert door politie op Cannabisgebruik achter stuur. Daarbij zijn geweldsdelicten ook veel in verband gebracht met drugsgebruik. Juist drugs leidt tot agressieve buien, en de koelheid waarmee de dader te werk gaat.
quote:
Verslaafd? Is een risico ja. Maar een softdrugsverslaving is niet het eind van de wereld en een stukje minder ernstig dan bv een alcoholverslaving.
Praat het maar goed idd... doe je best.
quote:
Ik ben niemand tot last hoor. Totdat mensen als jij denken mij de wet voor te moeten schrijven zonder dat er gedegen argumentatie aan ten grondslag ligt.
En daar heb ik dus toch een punt gemaakt. n.l. dat jij het dus niet kan hebben dat jij je snuifje of jointje niet tot je kunt nemen als men de regels aanscherpt, omdat jij met je egoisme alleen aan jezelf denkt ipv het welzijn van anderen.
quote:
Dat pik ik niet. Nu niet, nooit niet.
Dus daarom steek jeje kop maar lekker diep in die cokeberg, en vergeet de wereld maar om je heen. Want jouw genot is hoogste prioriteit ipv het welzijn van de maatschappij.
quote:
Feit:

Nederland heeft een gedoogbeleid en toch minder drugsverslaafden dan de omringende landen.

Dus wat lul je nou? Ga lekker fietsen met je zelfverzonnen 'feiten'.
Bron? Geen. Fail.

[ Bericht 0% gewijzigd door Pacifico op 28-05-2009 15:27:59 ]
pi_69492708
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 15:07 schreef Barbaaf het volgende:

[..]

Tsja, als je Trimbos en WHO onderzoeken als flutonderzoekjes afdoet ....
Dat jij alleen maar je mening baseert op een flutonderzoek, ipv de realiteit en ervaring uit de maatschappij, en de berichten het tegendeel van dat onderzoekje bewijzen. Sja.
pi_69492814
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 15:11 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

en ik heb er nu de internetverbinding even niet voor.
Nee, daarom post je hier nu ook Fail.
quote:
Ja, komt niet omdat ze te druk zijn bonnen uit te schrijven maar door drugstoeristen. Tuurlijk jochie...

Wat moet er precies blijken van die buurlanden?
Jij komt toch met een 'feit' over die buurlanden? Dus ga even zelf opzoek naar je 'feit' en je 'bron" ?
quote:
Er staat toch duidelijk aangegeven waarom, en er staat duidelijk bij dat ik hier niet blow waaruit de conclusie voortvloeit dat ik niet verslaafd ben en prima zonder kan.

Maar zodra je de puberteit ingaat zal je verstand zich ook wel gaan ontwikkelen, en dan spreken we elkaar wel weer
Uiteraard, want dat van jou is al heel lang uitontwikkeld, maar de THC zit nog overduidelijk in je bloed.
  † In Memoriam † donderdag 28 mei 2009 @ 15:48:56 #67
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_69494067
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 15:13 schreef Pacifico het volgende:

[..]

Dat jij alleen maar je mening baseert op een flutonderzoek, ipv de realiteit en ervaring uit de maatschappij, en de berichten het tegendeel van dat onderzoekje bewijzen. Sja.
"de realiteit en ervaring uit de maatschappij" ook die ken ik uit de eerste hand en ik weet hoe subjectief die is. Als dat de enige bron van "kennis" is die je accepteert en tegelijkertijd Trimbos (die natuurlijk geen enkele binding met de maatschappij hebben, weet je wel wat het is?) en WHO diskwalificeert is het duidelijk dat tegen een mongool als jij niet aan te praten valt, jij hebt je eigen bekrompen mening (gebaseerd op?) en alles wat daar niet mee overeenkomt moet wel flut zijn.
pi_69494253
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 15:48 schreef Barbaaf het volgende:

[..]

"de realiteit en ervaring uit de maatschappij" ook die ken ik uit de eerste hand en ik weet hoe subjectief die is. Als dat de enige bron van "kennis" is die je accepteert en tegelijkertijd Trimbos (die natuurlijk geen enkele binding met de maatschappij hebben, weet je wel wat het is?) en WHO diskwalificeert is het duidelijk dat tegen een mongool als jij niet aan te praten valt, jij hebt je eigen bekrompen mening (gebaseerd op?) en alles wat daar niet mee overeenkomt moet wel flut zijn.
Heel simpel, als een onderzoek onder een groepje wordt gehouden, zegt dit niets over het algemeen, en in dat voorbeeld dus de jeugd/jongeren. Ergens een onderzoekje in een achteraflokaaltje op een school houden en daar dan je conclusie uit trekken voor alle jongeren. Dat is wel héél bekrompen idd. Dan ben je echt duidelijk een mongool die gewoon zien wil wat ie wil zien, en mensen in een hokje stopt. Dank je voor het bevestigen van je eigen ongelijk.
pi_69494270
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 15:48 schreef Barbaaf het volgende:

[..]

Ik kan je aanraden om net als de rest gewoon niet meer te reageren. Tenzij je steeds uitgemaakt wil worden voor dom, junk, kansloos, scholiertje, verslaafde, mongool, e.d. (tel de scheldwoorden eens voor de lol). En deze meneer is bezorgd over onze verhardende maatschappij, haha. Nee, dit is niet de goede plek voor een normale discussie met argumenten ipv vooroordelen en uitschelden.
Dus...
  donderdag 28 mei 2009 @ 16:16:33 #70
28033 Pek
je moet wat
pi_69495117
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 15:05 schreef Fortune_Cookie het volgende:Feit:

http://www.emcdda.europa.eu/publications/country-overviews

Even snel doorheen gelopen, Zweden: veel minder inwoners, maar meer probleemgevallen dan in Nederland. Belgie: minder inwoners, probleemgevallen ongeveer gelijk, Italie: 4/5x zoveel inwoners, 10x zoveel probleemgevallen. Laat ik over Engeland maar niet eens beginnen

Conclusie: Nederland doet het gewoon goed en de rest faalt hopeloos
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  donderdag 28 mei 2009 @ 16:58:54 #71
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_69496626
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 15:16 schreef Pacifico het volgende:

[..]

Nee, daarom post je hier nu ook Fail.
Dat gaat al traag genoeg inderdaad

Bovendien geef je zelf net al toe dat alle onderzoeken die niet in jouw straatje passen toch maar onzin zijn.
quote:
komt toch met een 'feit' over die buurlanden? Dus ga even zelf opzoek naar je 'feit' en je 'bron" ?
Niet nodig. Er zijn gelukkig meer Fokkers met meer benul van de wereld waarin ze leven dan jij, dus die weten waar ik het over heb.

Dus die 'flut' onderzoekjes komen vanzelf wel bovendrijven. Het zijn er nogal wat namelijk, die mijn (ons) gelijk en jouw volstrekte ongelijk aantonen
quote:
Uiteraard, want dat van jou is al heel lang uitontwikkeld, maar de THC zit nog overduidelijk in je bloed.
Tsja... Gekken denken wel vaker dat niet zij, maar al die anderen het verkeerd zien.
pi_69496737
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 16:16 schreef Pek het volgende:

[..]

http://www.emcdda.europa.eu/publications/country-overviews

Even snel doorheen gelopen, Zweden: veel minder inwoners, maar meer probleemgevallen dan in Nederland. Belgie: minder inwoners, probleemgevallen ongeveer gelijk, Italie: 4/5x zoveel inwoners, 10x zoveel probleemgevallen. Laat ik over Engeland maar niet eens beginnen

Conclusie: Nederland doet het gewoon goed en de rest faalt hopeloos
Rare conclusie verbindt je hieraan, een land met meer inwoners heeft idd meer problemen, en is dan ook niet te vergelijken met Nederland. Nederland is relatief klein, om dan te concluderen dat wij het goed doen gaat erg ver. En laten we niet vergeten dat relatief veel NL'ers worden gepakt met het vervoeren van drugs naar andere landen, en NL een van de grootste doorvoerhavens is van Europa op het gebied van drugs. En dan durven stellen dat we het goed doen. Ja inderdaad, als doorvoerhaven met een gedoogbeleid van lik me vestje doen we het zéér goed.

Conclusie: Nederland is oke, alle andere landen niet. Nederland is natúúrlijk het beste van de wereld (net zoals dat Gordon of Gerard Joling de beste zanger van de wereld is). Hoezo nuchter? Chauvenistisch is een beter woord! Want oeeehh al die andere landen is véél meer ellende, écht! om er dan niet duidelijk erbij te vermelden dat dit land niet te vergelijken is met bijv. Italië qua inwoneraantal als v.b.

Tja, blijf vooral bagatelliseren.
pi_69496876
Het lijkt me een slecht idee als de overheid zich nog meer gaat bemoeien met de drugsmarkt. Dat zal de kwaliteit van de producten, de dienstverlening en de prijzen niet ten goede komen.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_69497157
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 16:58 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Dus die 'flut' onderzoekjes komen vanzelf wel bovendrijven. Het zijn er nogal wat namelijk, die mijn (ons) gelijk en jouw volstrekte ongelijk aantonen
Juist niet, want ik heb al aangetoont, ondanks de uitkomst (waar jij dan denkt je gelijk mee te kunnen halen ) dat het onderzoek geen graadmeter is (zie voor mijn bevinding hierboven). Integendeel, het onderzoek is slecht uitgevoerd. Dat is net zoiets als de kijkcijfers. Je plaatst bij 100 mensen een kastje, en gaat dit als graadmeter nemen voor de rest van Nederland. De methode is dus lang en breed achterhaalt.

Ander voorbeeldje: luistercijfers. De vraag om dan in een boekje bij te houden wat je zoal luistert... Inmiddels is er al kritiek op deze methode gekomen. (Zie voor bron radio.nl). En een ondezoeksbureau wat de vraag stelt, waar luister je naar? antwoord 'eh eigenlijk luister ik geen radio' Oh maar kun je een radiostation noemen? "eh veronica? ' ah, mooi, dank je voor je belangstelling. Onderzoek: +1 radio Veronica.

En zo kan ik wel even doorgaan over die zogenaamde onderzoeken, die dus weinig zeggen mijns inziens. Ervaringen en bevindingen uit de maatschappij daarentegen wel.
quote:
Tsja... Gekken denken wel vaker dat niet zij, maar al die anderen het verkeerd zien.
Tja, mensen zoals jij denken de waarheid in pacht te hebben, en baseren hun mening enkel op een onderzoek, zonder onderzoek te doen naar het onderzoek zelf. Dus gewoon klakkeloos iets aannemen, en dat voor waarheid aannemen, is wel het domste wat je kunt doen. Wees altijd kritisch. Mensen laten zich teveel leiden door zogenaamde onderzoekjes. Voorbeeldje: zo heeft de Duitse propaganda minister Joseph Goebbels ook mensen gemanipuleerd, helaas. En een tactiek waar jij met open ogen intuint. Ik zeg: succes!
  donderdag 28 mei 2009 @ 17:15:59 #75
28033 Pek
je moet wat
pi_69497184
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 17:01 schreef Pacifico het volgende:

[..]

Rare conclusie verbindt je hieraan, een land met meer inwoners heeft idd meer problemen, en is dan ook niet te vergelijken met Nederland.
Kun je wel degelijk vergelijken als je de juiste proporties hanteert. Italie: 4/5 keer zoveel inwoners, 10x zoveel probleemgevallen. Als dit al te moeilijk voor je is, zijn we snel uitgepraat

Lees die link nou maar eens rustig door, dan stop je vanzelf met blaten. Oh nee, het is vast weer een flutonderzoekje dat niet in je straat past natuurlijk
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')