abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69503213
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 20:12 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Jouw argument is dat het sluiten van perron 0 de overlast weg heeft genomen. Dat klopt ook wel, bij perron 0 is de overlast weg, maar die crackhoer gebruikt nog steeds crack hoor. En veroorzaakt nu ergens anders overlast.
Oppakken en vastzetten, en anders een NoordzeeBay opzetten (een soort strafkamp) waar ze verplicht moeten afkicken. Zo moeilijk is dat niet.
  donderdag 28 mei 2009 @ 20:41:09 #102
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_69503742
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 20:25 schreef Pacifico het volgende:

[..]

Oppakken en vastzetten, en anders een NoordzeeBay opzetten (een soort strafkamp) waar ze verplicht moeten afkicken. Zo moeilijk is dat niet.
Maar wel een stuk lastiger dan toen ze nog allemaal bij perron 0 stonden. Toen was veel overlast gecentreerd op één plek en had men ze in één keer bij elkaar kunnen opvegen. Nu zijn die junks uitgezaaid en nog verder in de anonimiteit gegaan en moet men iedere junk afzonderlijk opsporen. Met als gevolg dat er minder politie beschikbaar is om.....[insert je eigen argumenten].

Dus eigenlijk was het helemaal niet zo'n goed plan om perron 0 te sluiten, toch?

Idem voor koffiewinkels.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_69503938
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 20:41 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Maar wel een stuk lastiger dan toen ze nog allemaal bij perron 0 stonden. Toen was veel overlast gecentreerd op één plek en had men ze in één keer bij elkaar kunnen opvegen. Nu zijn die junks uitgezaaid en nog verder in de anonimiteit gegaan en moet men iedere junk afzonderlijk opsporen. Met als gevolg dat er minder politie beschikbaar is om.....[insert je eigen argumenten].

Er was teveel overlast, en ook juist in de omgeving. Dat was een van de redenen om het te sluiten. Hetzelfde zie je nu dus ook met het probleemgeval België, waarbij de minister uit België het echt zat is.
quote:
Dus eigenlijk was het helemaal niet zo'n goed plan om perron 0 te sluiten, toch?

Juist wel. Overlast is weg.
  donderdag 28 mei 2009 @ 20:51:23 #104
46275 Castor
Obey the rules, miss the fun
pi_69504086
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 20:47 schreef Pacifico het volgende:

Juist wel. Overlast is weg.
Nee, overlast is verplaatst.
  donderdag 28 mei 2009 @ 20:52:14 #105
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_69504116
http://nl.wikipedia.org/wiki/Perron_Nul.

Lees en huiver.
quote:
Perron Nul was de benaming van het terrein naast het Centraal Station in Rotterdam waar in de jaren tussen 1987 en 1994 heroïneverslaafden hun methadon kregen en vrijelijk konden gebruiken.

Perron Nul staat synoniem voor een zeer roerige periode in de recente geschiedenis van Rotterdam. Het begon in 1987 met een project van dominee Hans Visser van de Pauluskerk die naast het station een aantal dakloze verslaafden wilde opvangen. In deze tijd was er zeer veel overlast in en rond het station van junks, dealers en alles wat er omheen hing. De verslaafden kregen nu een plek, op het parkeerterrein naast het station, waar hun methadon werd verstrekt, tezamen met schone spuiten. Ze konden deze drugs hier vrij gebruiken.

Na enige tijd bleek echter dat dit een aanzuigende werking had. Verslaafden uit heel Nederland, zelfs van ver over de landsgrenzen, arriveerden en maakten aanspraak op deze service. Op een gegeven moment bivakkeerden hier zo'n duizend zwaarverslaafde mensen. Dit bracht veel overlast met zich mee voor de vele treinreizigers en de mensen die in en om het station hun brood verdienden.

Het groeiende protest kwam in 1992 tot een gewelddadige apotheose toen een groep mariniers het plein 'schoonveegde'. Ze werden hierbij gesteund door taxichauffeurs.

Er kwamen hekken om Perron Nul, dat zich inmiddels uitstrekte tot vrijwel het gehele parkeerterrein naast het Groothandelsgebouw. Maar de overlast bleef. De categorie zwaarverslaafden die op Perron Nul afkwam bestond uit mensen die meestal geestelijk niet in orde waren, en door hun onvoorspelbare gedrag de passanten angst inboezemden.

Burgemeester Bram Peper gelastte de ontmanteling van de opvangplek. Tegenstanders, waaronder vooral Hans Visser, wezen erop dat, zo lang er geen alternatieve opvangplek was, de verslaafden zouden uitzwermen over de stad, met alle gevolgen van dien. Toch werd op 13 december 1994 Perron Nul definitief gesloten.

De drugsgerelateerde problemen rond ds. Visser's Pauluskerk en in achterstandswijken als Spangen en de Millinxbuurt namen daarna snel toe.
DeviantArt
pi_69504212
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 20:25 schreef Pacifico het volgende:

[..]

Puik plan. Als je tenminste een fascistische kijk op de zaak hebt. Anders komt dat niet eens in je op.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_69504234
volop drugs geven, zoveel ze willen, gelukkig sterven zonder autoinbraken te hoeven doen
pi_69504314
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 20:52 schreef Hukkie het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Perron_Nul.

Lees en huiver.
[..]

Wikipedia, erg betrouwbaar
  donderdag 28 mei 2009 @ 21:06:22 #109
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_69504582
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 20:58 schreef Pacifico het volgende:

[..]

Lekker makkelijk he
DeviantArt
pi_69504728
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 21:06 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Lekker makkelijk he
Yep, net zo makkelijk als selectief nieuws opzoeken en dit verkopen als 'de waarheid'. Dat deed de Duitse minister van propaganda 70 jaar geleden ook, of kwam met wc-eend onderzoekjes. Je weet wel , de ene week zijn wc potten rood, de week erop toont het onderzoek aan dat ze wit zijn. En je kan ze elke week wéér lezen.
  donderdag 28 mei 2009 @ 21:20:40 #111
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_69505033
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 21:10 schreef Pacifico het volgende:

[..]

Yep, net zo makkelijk als selectief nieuws opzoeken en dit verkopen als 'de waarheid'. Dat deed de Duitse minister van propaganda 70 jaar geleden ook, of kwam met wc-eend onderzoekjes. Je weet wel , de ene week zijn wc potten rood, de week erop toont het onderzoek aan dat ze wit zijn. En je kan ze elke week wéér lezen.
Lol, je doet Trimbos en WHO af als flutonderzoekjes en bestempeld de wiki als onbetrouwbaar, maar komt zelf met geen enkel onderzoek, webpagina of iets anders die jouw argumenten staven.

Als je dat 'selectief nieuws' noemt dan ben ik benieuwd naar jouw bronnen.
DeviantArt
  donderdag 28 mei 2009 @ 21:49:06 #112
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_69506026
Dacht ik al, een half uur later en geen reactie van TS. Terwijl hij op dit moment redelijk actief is op Fok. Conclusie en tevens slotje:

DeviantArt
pi_69506322
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 21:49 schreef Hukkie het volgende:
Dacht ik al, een half uur later en geen reactie van TS. Terwijl hij op dit moment redelijk actief is op Fok. Conclusie en tevens slotje:

[ afbeelding ]
Agossie, ik beantwoord je vraag niet gauw genoeg naar jouw idee? Mannetjes die zeuren worden overgeslagen....
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 21:20 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Lol, je doet Trimbos en WHO af als flutonderzoekjes en bestempeld de wiki als onbetrouwbaar, maar komt zelf met geen enkel onderzoek, webpagina of iets anders die jouw argumenten staven.

Als je dat 'selectief nieuws' noemt dan ben ik benieuwd naar jouw bronnen.
Ik had mijn antwoord hierop reeds gegeven, maar hier komt ie nog een keer:
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 17:15 schreef Pacifico het volgende:

[..]

Juist niet, want ik heb al aangetoont, ondanks de uitkomst, dat het onderzoek geen graadmeter is (zie voor mijn bevinding hierboven). Integendeel, het onderzoek is slecht uitgevoerd. Dat is net zoiets als de kijkcijfers. Je plaatst bij 100 mensen een kastje, en gaat dit als graadmeter nemen voor de rest van Nederland. De methode is dus lang en breed achterhaalt.

Ander voorbeeldje: luistercijfers. De vraag om dan in een boekje bij te houden wat je zoal luistert... Inmiddels is er al kritiek op deze methode gekomen. (Zie voor bron radio.nl). En een ondezoeksbureau wat de vraag stelt, waar luister je naar? antwoord 'eh eigenlijk luister ik geen radio' Oh maar kun je een radiostation noemen? "eh veronica? ' ah, mooi, dank je voor je belangstelling. Onderzoek: +1 radio Veronica.

En zo kan ik wel even doorgaan over die zogenaamde onderzoeken, die dus weinig zeggen mijns inziens. Ervaringen en bevindingen uit de maatschappij daarentegen wel.
[..]

[knip] en baseren hun mening enkel op een onderzoek, zonder onderzoek te doen naar het onderzoek zelf. Dus gewoon klakkeloos iets aannemen, en dat voor waarheid aannemen, is wel het domste wat je kunt doen. Wees altijd kritisch. Mensen laten zich teveel leiden door zogenaamde onderzoekjes. Voorbeeldje: zo heeft de Duitse propaganda minister Joseph Goebbels ook mensen gemanipuleerd, helaas.
  donderdag 28 mei 2009 @ 22:05:47 #114
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_69506744
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 21:56 schreef Pacifico het volgende:

-verhaal-

Mooi verhaal hoor, maar kom eens met bronnen die jouw argumenten staven?
Dat die flutonderzoekjes voor jou niets betekenen weten we inmiddels wel, ik ben benieuwd op welke 'ervaringen en bevindingen uit de maatschappij' jij je mening baseert.

Ik bedoel, je discussieert vrij fel, dus ik neem aan dat je je mening ook met controleerbare ervaringen en bevindingen kan onderbouwen.
DeviantArt
  donderdag 28 mei 2009 @ 22:06:13 #115
28033 Pek
je moet wat
pi_69506763
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 21:56 schreef Pacifico het volgende:
Ik had mijn antwoord hierop reeds gegeven, maar hier komt ie nog een keer:

Je toont helemaal niks, je onderbouwt helemaal niks, je hebt geen bronnen. Je lult maar wat uit je nek, haalt er van alles en nog wat bij wat totaal offtopic is en denkt dan nog dat je mening een feit is. Als je niet zo'n treurige kutkloon was, had ik er misschien nog om kunnen lachen
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 14:54:10 #116
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_69526955
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 20:58 schreef Pacifico het volgende:

[..]

Er staan bij Wikipedia onderaan de pagina BRONNEN.

Aan de hand daarvan kun je bepalen of iets waarde heeft. Roepen dat iets onzin is omdat het van Wiki komt is weer typisch drollengedrag.

Zie je zelf ook al een patroon, drol?
Intelligent, but fucked up.
pi_69527085
Eindelijk ben ik het eens met de PvdA eens

Teelt vrijgeven -> einde aan heel veel criminaliteit en regulatie, controle en belasting op de teelt( )
Ik zie een begrotingsoverschot aankomen
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_69527091
dubbel
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_69527118
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 14:58 schreef Mortaxx het volgende:
Eindelijk ben ik het eens met de PvdA eens

Teelt vrijgeven -> einde aan heel veel criminaliteit en regulatie, controle en belasting ( )
Ik zie een begrotingsoverschot aankomen
Dit gaat meer opleveren dat de gasbel in slochteren
pi_69527165
Alcohol = legale hard drug
pi_69527893
goede oplossing.

wiet blijft altijd gebruikt worden en door het legaal te telen verdwijnt er zoveel criminaliteit en heeft de overheid mooi weer extra inkomsten en besparingen(kunnen belastingen omlaag)
pi_69528297
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 22:05 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Mooi verhaal hoor, maar kom eens met bronnen die jouw argumenten staven?
Dat die flutonderzoekjes voor jou niets betekenen weten we inmiddels wel, ik ben benieuwd op welke 'ervaringen en bevindingen uit de maatschappij' jij je mening baseert.

Ik bedoel, je discussieert vrij fel, dus ik neem aan dat je je mening ook met controleerbare ervaringen en bevindingen kan onderbouwen.
Reeds gegeven, lees nog eens terug en laat die joint nou eens liggen. Dan praten we verder....
pi_69528331
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 14:54 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

drollengedrag.

drol?

Succes! En steek nog een joint op Riezzzpeeeeeeekt maaaaaan
pi_69528378
Tja wiet en coke met elkaar vergelijken, dan ben je bij voorbaat al een kansloze trollllllll
Veiligheid voor je vrijheid, vrijheid voor veiligheid.
pi_69528438
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 15:46 schreef Pr0-n00b het volgende:
Tja wiet en coke met elkaar vergelijken, dan ben je bij voorbaat al een kansloze trollllllll
Tja, drugs en gebruikers bagatelliseren, dan ben je bij voorbaat al een kansloze junkieeeeeee
pi_69528525
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 15:48 schreef Pacifico het volgende:

[..]

Tja, drugs en gebruikers bagatelliseren, dan ben je bij voorbaat al een kansloze junkieeeeeee
Nog een bakje koffie, thee, schepje suiker?

Biertje van kooten?

Rijdt je wel eens te hard, weet je wel waarom je dat graag doet, dat is vanwege de adrialine die vrij komt omdat het zo lekker is, zullen we dan ook maar jou voertuigen waarmee je zo nu en dan de wet overtreedt afpakken.
pi_69528813
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 15:51 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nog een bakje koffie, thee, schepje suiker?

Biertje van kooten?

Rijdt je wel eens te hard, weet je wel waarom je dat graag doet, dat is vanwege de adrialine die vrij komt omdat het zo lekker is, zullen we dan ook maar jou voertuigen waarmee je zo nu en dan de wet overtreedt afpakken.
Typisch taal van een junkie, zoekt constant naar een excuus om zijn eigen drugsgebruik goed te praten.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 16:01:16 #128
28033 Pek
je moet wat
pi_69528848
Mag je weer even achter de computer van je begeleider?
  vrijdag 29 mei 2009 @ 16:06:23 #129
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_69529019
Enfin, het wordt niks meer met dit topic. Laten we de boel maar volbaggeren.

TE BEGINNEN MET DEZE INDIAAN!11 IEINZT!11

pi_69529058
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 16:01 schreef Pek het volgende:
Mag je weer even achter de computer van je begeleider?
En als ze dan géén argument hebben, blijft een junk constant maar aandacht zoeken

'wéééééh wééééeh ik wil mijn drugs wééééh '
pi_69529125
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 16:06 schreef Frollo het volgende:
Enfin, het wordt niks meer met dit topic. Laten we de boel maar volbaggeren.

TE BEGINNEN MET DEZE INDIAAN!11 IEINZT!11

[ afbeelding ]

Als jeje gelijk niet kunt krijgen dan ga je een topic maar volbaggeren. Tot zover het niveau van de gemiddelde junk....
pi_69529126
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 16:07 schreef Pacifico het volgende:

[..]

En als ze dan géén argument hebben, blijft een junk constant maar aandacht zoeken

'wéééééh wééééeh ik wil mijn drugs wééééh '
Dat is goed zeg dus jij behoord ook net zoals een groot gedeeelte van de mensheid bij de aandachtsjunkies groep dat je hier tegen je de beton plaat met je hoofd blijft lopen.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 16:10:48 #133
15967 Frollo
pi_69529170
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 16:09 schreef Pacifico het volgende:

[..]

Als jeje gelijk niet kunt krijgen dan ga je een topic maar volbaggeren. Tot zover het niveau van de gemiddelde junk....
Relax gozer, steek er een op.

pi_69529236
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 16:10 schreef Frollo het volgende:

[..]

Relax gozer, steek er een op.

[ afbeelding ]
Daarom

vrijdag 29 mei 2009 @ 16:14:43 #135
15967 Frollo
pi_69529291
Mooi gedaan.
pi_69529295

Een auto.
Dus...
pi_69529352
Ik wil jullie deze ook niet onthouden. Dit is een foto van een boom.

Dus...
  vrijdag 29 mei 2009 @ 16:17:01 #138
28033 Pek
je moet wat
pi_69529359
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 16:07 schreef Pacifico het volgende:

[..]

En als ze dan géén argument hebben
http://www.emcdda.europa.eu/publications/country-overviews

Vraag anders even aan je begeleider om een vertaling, die kan vast wel een beetje engels
  vrijdag 29 mei 2009 @ 16:17:42 #139
15967 Frollo
pi_69529382
Een mijnheer.

pi_69529410
Dat is niet zo maar een meneer, dat is Pacifico op zijn verjaardagsfeestje!!
Dus...
pi_69529506
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 16:17 schreef Frollo het volgende:
Een mijnheer.

[ afbeelding ]

Gaaf joh, rieleeeeexxxxxxxxx nou méééénnnnn sooooorrryyyyyy ik kan heeeet oooook nieeeeet heeeelpeeeeen dat je geeeen argumeeeenteeeeen meeer heeeebt jeweeeeetzzzz

(ok, tot zover de intelligentie van de coffeeshopbezoeker. Gaan ze plaatjes posten. Best schattig die kids )
  vrijdag 29 mei 2009 @ 16:22:23 #142
15967 Frollo
pi_69529533
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 16:18 schreef Mork_Van_Ork het volgende:
Dat is niet zo maar een meneer, dat is Pacifico op zijn verjaardagsfeestje!!
Hihi, er zat zeker per abuis een gegist druifje in zijn vruchtengebakje en toen was hij helemaal tipsy geworden.
pi_69529567
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 16:22 schreef Frollo het volgende:

[..]

Hihi, er zat zeker per abuis een gegist druifje in zijn vruchtengebakje en toen was hij helemaal tipsy geworden.

Hihi meneer is stiekem een beetje gay?
  vrijdag 29 mei 2009 @ 16:24:31 #144
15967 Frollo
pi_69529590
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 16:21 schreef Pacifico het volgende:

[..]

Gaaf joh, rieleeeeexxxxxxxxx nou méééénnnnn sooooorrryyyyyy ik kan heeeet oooook nieeeeet heeeelpeeeeen dat je geeeen argumeeeenteeeeen meeer heeeebt jeweeeeetzzzz

(ok, tot zover de intelligentie van de coffeeshopbezoeker. Gaan ze plaatjes posten. Best schattig die kids )
Nee maar even serieus weer.
Snap je ons bezwaar dat de overheid niet zou moeten bepalen wat een volwassen iemand volkomen vrijwillig in een besloten ruimte wel of niet tot zich neemt?
Overlast geven is natuurlijk een ander verhaal, maar dat mag sowieso al niet en daar moet ook gewoon tegen opgetreden worden.
pi_69529753
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 16:24 schreef Frollo het volgende:

[..]

Nee maar even serieus weer.
!!
quote:
Snap je ons bezwaar dat de overheid niet zou moeten bepalen wat een volwassen iemand volkomen vrijwillig in een besloten ruimte wel of niet tot zich neemt?
Overlast geven is natuurlijk een ander verhaal, maar dat mag sowieso al niet en daar moet ook gewoon tegen opgetreden worden.
Wat je doet moet je helemaal zelf weten. Maar ik hoef er geen last van te hebben, en dat heb ik wel als er maar liefst 5 wietplantages worden gedoogd waarbij de coffeeshops zullen hereizen en als paddestoelen ( ha ha ha! grappige woordspeling!) uit de grond zullen schieten. En zo vervagen de grenzen nog meer, dat is juist het punt waar ik tegenaan kijk. Want zo kan je alles wel toe gaan staan. De alcoholproblemen ontken ik zeker niet. Wat mij betreft leeftijd omhoog schroeven voor de kids. En ja, je kunt overal verslaafd aan raken, te veel is nooit goed. Dit weten we allemaal. Het punt met soft & harddrugs is dat het problemen aantrekt. Ik had al het v.b. gegeven van de problemen in de grensstreek. Dat met mijn eventuele aangifte van iets niets kan worden gedaan omdat men de handen vol heeft aan drugstoerisme & runners, omdat men hier een gedoodbeleid hanteert pas ik voor. Dat is toch duidelijk?
  vrijdag 29 mei 2009 @ 16:40:15 #146
15967 Frollo
pi_69530027
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 16:30 schreef Pacifico het volgende:

Wat je doet moet je helemaal zelf weten. Maar ik hoef er geen last van te hebben, en dat heb ik wel als er maar liefst 5 wietplantages worden gedoogd waarbij de coffeeshops zullen hereizen en als paddestoelen ( ha ha ha! grappige woordspeling!) uit de grond zullen schieten. En zo vervagen de grenzen nog meer, dat is juist het punt waar ik tegenaan kijk. Want zo kan je alles wel toe gaan staan. De alcoholproblemen ontken ik zeker niet. Wat mij betreft leeftijd omhoog schroeven voor de kids. En ja, je kunt overal verslaafd aan raken, te veel is nooit goed. Dit weten we allemaal. Het punt met soft & harddrugs is dat het problemen aantrekt. Ik had al het v.b. gegeven van de problemen in de grensstreek. Dat met mijn eventuele aangifte van iets niets kan worden gedaan omdat men de handen vol heeft aan drugstoerisme & runners, omdat men hier een gedoodbeleid hanteert pas ik voor. Dat is toch duidelijk?
Dat is duidelijk. Het wrange is dat soft & harddrugs helemaal geen problemen zou hoeven aantrekken als overheden er nou gewoon eens ontspannen mee om zouden gaan.

Waren de burgemeesters van de grenssteden niet bezig met een pasjessysteem? Laten we hopen dat dat werkt, dat drugtoeristen na een tijdje wel doorhebben dat ze het hier niet meer kunnen krijgen.
Waar ik in elk geval niet voor ben is een op zich prima (want minder verslaafden opleverend) beleid opgeven omdat andere landen er niet mee om kunnen gaan.
pi_69530563
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 16:40 schreef Frollo het volgende:

[..]

Dat is duidelijk. Het wrange is dat soft & harddrugs helemaal geen problemen zou hoeven aantrekken als overheden er nou gewoon eens ontspannen mee om zouden gaan.

Waren de burgemeesters van de grenssteden niet bezig met een pasjessysteem? Laten we hopen dat dat werkt, dat drugtoeristen na een tijdje wel doorhebben dat ze het hier niet meer kunnen krijgen.
Waar ik in elk geval niet voor ben is een op zich prima (want minder verslaafden opleverend) beleid opgeven omdat andere landen er niet mee om kunnen gaan.
Het blijft altijd wel een kat&muisspel als het aankomt op het vangen van drugsrunners en toerisme. Maar ik heb zelf het idee dat als je het gaat aanmoedigen door juist een gedoogbeleid te hanteren.

Het idee van de PVDA bekritiseer ik, omdat elke bemoeienis van de overheid in iets uitloopt op een drama. Als we het inderdaad gaan legaliseren, krijgen we straks gedonder om de prijzen en de taks van wiet. En wat krijg je dan? Illegale handel! Want het moet zéker goedkoper kunnen. Dus wederom is de controle weg, en dan is men pas écht de weg kwijt! En de overheid kan het zo duur maken als het zelf wil, om hiermee softdrugs te ontmoedigen met een eventuele uitzondering voor patienten waarbij het medisch is verantwoord. Het werkt alleen maar meer criminaliteit in de hand door de bemoeienis van de overheid.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 17:02:38 #148
15967 Frollo
pi_69530781
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 16:56 schreef Pacifico het volgende:

[..]

Het blijft altijd wel een kat&muisspel als het aankomt op het vangen van drugsrunners en toerisme. Maar ik heb zelf het idee dat als je het gaat aanmoedigen door juist een gedoogbeleid te hanteren.

Het idee van de PVDA bekritiseer ik, omdat elke bemoeienis van de overheid in iets uitloopt op een drama. Als we het inderdaad gaan legaliseren, krijgen we straks gedonder om de prijzen en de taks van wiet. En wat krijg je dan? Illegale handel! Want het moet zéker goedkoper kunnen. Dus wederom is de controle weg, en dan is men pas écht de weg kwijt! En de overheid kan het zo duur maken als het zelf wil, om hiermee softdrugs te ontmoedigen met een eventuele uitzondering voor patienten waarbij het medisch is verantwoord. Het werkt alleen maar meer criminaliteit in de hand door de bemoeienis van de overheid.
Dat zal toch wel meevallen? Dat gebeurt toch ook niet met alcohol en sigaretten, hoe hoog de taks ook is? Misschien dat een paar tokkies weleens eigen jenever stoken, en iedereen kent wel iemand die aan een slof Marlboro uit Turkije kan komen, maar ik heb niet de indruk dat er complete parallelle markten bestaan.

Maar ik bekritiseer het idee van de PvdA ook, simpelweg omdat de overheid zich niet met het produceren van goederen behoort bezig te houden, hooguit wat enkele nutsvoorzieningen betreft.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 17:05:31 #149
15967 Frollo
pi_69530879
Maar goed, ik stop met Fokken voor vandaag.
Ben blij dat we het er toch nog even op een normale manier over konden hebben. Peace man.

pi_69531029
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 17:02 schreef Frollo het volgende:

[..]

Maar ik bekritiseer het idee van de PvdA ook, simpelweg omdat de overheid zich niet met het produceren van goederen behoort bezig te houden, hooguit wat enkele nutsvoorzieningen betreft.
Precies, zijn we het daar iig over eens. Want wat is de volgende stap? Productie van cocaïne? Het lijkt me echt totale waanzin dat we dit idee van de PVDA moeten toestaan.
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 17:05 schreef Frollo het volgende:
Maar goed, ik stop met Fokken voor vandaag.
Ben blij dat we het er toch nog even op een normale manier over konden hebben. Peace man.

[ afbeelding ]
No problem. En rook er nog eentje van mij *kuch* Peace!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')