Dat gaat niet meer lukkenquote:Op maandag 29 juni 2009 11:21 schreef Erasmo het volgende:
Boh da's niet goed zeg! Ik zou hem omruilen als ik jou was.
Waarom zou dat niet gaan?quote:Op maandag 29 juni 2009 11:21 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Dat gaat niet meer lukkenMaar goed ze zijn toch niet zo duur
quote:Op maandag 29 juni 2009 11:12 schreef DutchErrorist het volgende:
Ik heb even mijn fototoestel op macro gezet en toen een foto recht de lucht in genomen...
Fotoooo
Je kan er net een beanbag voor kopen, maar je kan ook geen geld uitgeven en er zelf een maken.quote:Op donderdag 2 juli 2009 13:07 schreef Sj0rs het volgende:
Ik ben op zoek naar een goed statief voor ongeveer ¤50,-, voor zover je met dat budget een goed statief kan kopen.
Wat zijn de opties?
Ik heb een statief van 25.- (materiaal is wel kunststof) en voldoet prima. Ik weet niet of je het buiten of binnen wilt gebruiken. Als je niet te gekke dingen doet is het uitstekend. Maarja ik ben ook maar een beginner. gewoon langs de fotozaak. Merk je gelijk welke jij OK vind en welke niet.quote:Op donderdag 2 juli 2009 13:07 schreef Sj0rs het volgende:
Ik ben op zoek naar een goed statief voor ongeveer ¤50,-, voor zover je met dat budget een goed statief kan kopen.
Wat zijn de opties?
koop eneloop batterijenquote:Op zaterdag 4 juli 2009 10:19 schreef soulflower het volgende:
Bestaan er ook oplaadbare accu's voor mijn Kodak Z812 IS? Ik word namelijk echt gek van mijn oplaadbare batterijen die om de haverklap leeg zijn.
Aan hoeveel euro zou ik dan moeten denken?
Qua zelfontlading gaan ze idd erg lang mee, stukken beter dan normale oplaadbare batterijen, ze gaan natuurlijk niet een jaar mee wanneer je ze gewoon gebruikt in je cameraquote:Op zaterdag 4 juli 2009 10:39 schreef soulflower het volgende:
Dat ziet er inderdaad veelbelovend uit. Nou vraag ik me alleen wel af of ik die batterijen kan opladen in mijn GP oplader of dat ik een nieuwe eneloop-oplader ook moet aanschaffen.
En gaan deze echt bijna een jaar mee? Ongelofelijk.
contrast word aangepast, lees ook http://www.cambridgeincolour.com/tutorials/levels.htmquote:Op zondag 5 juli 2009 13:45 schreef Ada. het volgende:
In Microsoft Office Picture Manager kan je op de knop Autocorrectie drukken waardoor kleuren van foto's er vaak helderder en feller komen uit te zien. Wat doet Autocorrectie eigenlijk met een foto en waarom zijn sommige foto's zonder autocorrectie zo dof?
Oke, bedankt.quote:Op zondag 5 juli 2009 14:11 schreef Ynske het volgende:
[..]
contrast word aangepast, lees ook http://www.cambridgeincolour.com/tutorials/levels.htm
Het kan wel, maar dan moet je erg dichtbij scherpstellen. ALs je niet al te veel geld wil uitgegven is een analoge slr mischien wel een optiequote:Op zondag 5 juli 2009 23:19 schreef cruzh het volgende:
Ik hou erg van foto's waarbij de voorgrond scherp is, en de achtergrond wat wazig. Bokeh dus.
Nu heb ik zelf echter maar een simpel compact cameratje (de Panasonic Lumix TZ6). Ik vraag me af of ik hiermee ook het bokeh effect kan creeëren? Of iets wat in de richting van bokeh komt..
Ik kan niet zelf mijn diafragma instellen, maar kan ik het effect ook op andere manieren bereiken misschien?
jup, ben ik overigens net achtergekomen, moet nu nog wel even bedenken of ik de originele wil voor 40us of namaak voor 20quote:Op woensdag 8 juli 2009 14:06 schreef Erasmo het volgende:
Is dat niet gewoon een schroefkap?
http://cgi.ebay.com/New-M(...)esQQsalenotsupportedquote:Op woensdag 8 juli 2009 14:07 schreef zquing het volgende:
[..]
jup, ben ik overigens net achtergekomen, moet nu nog wel even bedenken of ik de originele wil voor 40us of namaak voor 20
ben toch wel een beetje merkengeilquote:
Irfanviewquote:Op zondag 12 juli 2009 12:21 schreef DrowningMan het volgende:
mijn vraag heeft niets met een fotocamera te maken, maar ik dacht dat mensen hier mij wel even konden helpen. Ik wil een foto uitprinten in a3 formaat(29.7 x 42 cm dus). Is er een programma of iets anders waarmee foto's of wallpapers in het gewenste formaat gezet kunnen worden?
alvast bedankt
Geen idee, doe nooit iets met panorama's in photoshop, maar ik zou 't hier proberen: [centraal] Fotobewerking/Photoshop! deel 5quote:Op zondag 12 juli 2009 23:08 schreef Neo-Mullen het volgende:
Vraagje, als ik een panorama ga mergen met photoshop, dan wordt soms links of recht iets helemaal uit z;n verband getrokken
Wat kan ik hieraan doen?
vooral bescherming van je frontglasquote:Op dinsdag 14 juli 2009 19:52 schreef justmattie het volgende:
Wat voor nu heeft een UV filter tussen de body en het objectief ?
Tussen de body en lens? Nog nooit van gehoordquote:Op dinsdag 14 juli 2009 19:52 schreef justmattie het volgende:
Wat voor nu heeft een UV filter tussen de body en het objectief ?
Maak een foto, als het goed is komt het terug in de bestandsnaam.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 14:29 schreef Jekoos het volgende:
Hoe kan ik het aantal clicks bekijken op mijn pentax *ist DL2 ?
Wat voor lens? Als je er de studie niet mee uitkomt is ie minder nodig dan als je op bv. het strand fotografeert.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 23:07 schreef justmattie het volgende:
Dus die ring komt voorop de lens zegmaar![]()
Ik dacht dat het een tussenring was o.i.d. Maar is zoiets aan te raden of zeg je van mwoah is niet echt nodig.
thanks!quote:Op dinsdag 14 juli 2009 23:24 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Maak een foto, als het goed is komt het terug in de bestandsnaam.
[..]
Wat voor lens? Als je er de studie niet mee uitkomt is ie minder nodig dan als je op bv. het strand fotografeert.
Tja, ik vind het behoorlijk weinig...quote:Op woensdag 15 juli 2009 13:02 schreef Jekoos het volgende:
Maar is dat dan veel of weinig? 2000 clicks voor 2 jaar in bezit?
Dan zou ik lekker in JPG blijven schieten...quote:Op woensdag 15 juli 2009 19:27 schreef vincecht het volgende:
Mijn vraag:
Wat is het voordeel van RAW? Heb al wat opgezocht op internet, maar daar kan ik alleen vinden dat je met RAW meer kunt doen in de nabewerking. Ik ben meestal tevreden met mijn JPG's en bewerk ze hooguit in Picasa. Kan ook wat overweg met The Gimp, maar daar maak ik een foto meestal niet mooier op :-)
Dus: als ik niet te veel tijd wil steken in nabewerking, zit er dan een voordeel in om in RAW te schieten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |