Lol! Mijn stad naar de klote? Mwoaaaahquote:Op maandag 1 juni 2009 10:17 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
[..]
Het financiële hart van Europa is een bananenrepubliek geworden, klagen bankiers.![]()
Moah, dat valt ook wel mee, het zal niet een grote shock zijn qua aandeel prijs, en als dat wel zo is doet die meneer dat heel verstandig. Tig aandeeltjes verkopen omdat er 1 vliegtuig in de oceaan stort. !quote:Op maandag 1 juni 2009 12:05 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Mensen met Air France KLM aandelen hier? Anders snel verkopen, er schijnt een vliegtuig in de Atlantische oceaan te zijn neergestort.
En misschien zijn die vliegtuigen wel gewoon in een leasemaatschappij gezet.quote:Op maandag 1 juni 2009 12:14 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Moah, dat valt ook wel mee, het zal niet een grote shock zijn qua aandeel prijs, en als dat wel zo is doet die meneer dat heel verstandig. Tig aandeeltjes kopen omdat er 1 vliegtuig in de oceaan stort. !Ja, dan doet het bedrijf het erg slecht!
Het aandeel gaat nu toch best achteruit.quote:Op maandag 1 juni 2009 12:14 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Moah, dat valt ook wel mee, het zal niet een grote shock zijn qua aandeel prijs, en als dat wel zo is doet die meneer dat heel verstandig. Tig aandeeltjes verkopen omdat er 1 vliegtuig in de oceaan stort. !Ja, dan doet het bedrijf het erg slecht!
Nou en? Het kan natuurlijk best de trigger zijn voor iemand die een grote positie had in KLM en dit het moment vond om alles maar even door het putje te gooien rond half 12. Gewoon een instituut die er even een shitload door heen persde.quote:Op maandag 1 juni 2009 12:22 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Het aandeel gaat nu toch best achteruit.
Gas/Zilver/Platina/Goud toch allemaal weer boven de 10%quote:Op maandag 1 juni 2009 11:44 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dollar gaat nog wel een poosje omlaag nu ze ook nog steeds flink met QE bezig zijn in Amerika, een stuk excessiever als ten tijde van Japan in 2000. QE affects de currency en inflatie. Ik ga zo ook even kijken wat de beste opties zijn om te shorten voor de dollar. Zo ook maar even wat long grondstoffen extra oppakken.
Rara, hoe kan dat...quote:01-06-2009 14:30:00 VS persoonlijke uitgaven mrt gewijzigd naar -0,3% van -0,2%
01-06-2009 14:30:00 VS persoonlijk inkomen mrt gewijzigd naar -0,2% van -0,3%
01-06-2009 14:30:00 VS persoonlijke uitgaven -0,1% in apr; verwachting was -0,1%
01-06-2009 14:30:00 VS persoonlijk inkomen +0,5% in apr; verwachting was -0,2%
Het wordt ondertussen wel meer een paraboolquote:Op maandag 1 juni 2009 15:35 schreef sitting_elfling het volgende:
Je kunt er gewoon ook een liniaal bij pakken voor dit verloop van de AEX, en nog steeds volgen we netjes de trendkanaal lol.
Mja, maar dat is ietwat lastiger tekenen. Tot nu toe volgt de AEX dit trendkanaal vrij aardig.quote:Op maandag 1 juni 2009 16:07 schreef hrrick het volgende:
[..]
Het wordt ondertussen wel meer een parabool
Boeheoquote:Op maandag 1 juni 2009 10:17 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
[..]
Het financiële hart van Europa is een bananenrepubliek geworden, klagen bankiers.![]()
Je snapt natuurlijk ook wel dat het een erg aangedikt verhaal is.quote:Op maandag 1 juni 2009 16:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
BoeheoWat een jankverhaal zeg. "Ik betaal net zoveel belasting als 25 Britse gezinnen en als ik vanaf 170K voortaan in een 50%'s tarief val dan loont het zich ook niet meer mijn bed uit te komen. En het pond is ook al geen fluit meer waard"
Het kan toch om significante bedragen en aangezien er heel veel elektronisch gaat in de financiële wereld zijn zij dus zeker niet aan Londen gebonden. Stel dat de daling van het Pond door zet, en er komen dan ook nog allerlei belasting maatregelen uit afgunst overheen, dan is het naïef om er vanuit te gaan dat Londen hét financiële centrum blijft. Diverse plekken in Azië lijken mij goede plekken om het stokje van Londen over te nemen.quote:Op maandag 1 juni 2009 16:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
BoeheoWat een jankverhaal zeg. "Ik betaal net zoveel belasting als 25 Britse gezinnen en als ik vanaf 170K voortaan in een 50%'s tarief val dan loont het zich ook niet meer mijn bed uit te komen. En het pond is ook al geen fluit meer waard"
Hoezo maatregelen uit afgunst? Die extra belastinginkomsten zijn nodig om uitgerekend al die steunoperaties aan de banken te financieren. En nu willen de bankiers dat John en Marge daar voor op gaan draaien? Kom op. Prima dat mensen veel geld verdienen, het wordt al iets minder wanneer zij dat bij bedrijven doen die enkel met overheidssteun in de lucht worden gehouden, maar als er dan ook nog gejankt wordt houdt het echt op. Wat verdient zo'n bankier in Londen op jaarbasis? 300K in ponden? Bij bedrijven die op overheidssteun drijven?quote:Op maandag 1 juni 2009 16:54 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Het kan toch om significante bedragen en aangezien er heel veel elektronisch gaat in de financiële wereld zijn zij dus zeker niet aan Londen gebonden. Stel dat de daling van het Pond door zet, en er komen dan ook nog allerlei belasting maatregelen uit afgunst overheen, dan is het naïef om er vanuit te gaan dat Londen hét financiële centrum blijft. Diverse plekken in Azië lijken mij goede plekken om het stokje van Londen over te nemen.
Ja, laten we de cowboys van ING, ABN-Amro, RBS en Lehman gaan vergelijken met gewone bankiers die een hedgefonds runnen of de kleine zakenbanken die gewoon af en toe goed boeren. De staatssteun is vooral verstrekt aan de grote commerciële banken, en verder biedt dat nog geen enkele grond om als overheid een machtspositie te hebben want vaak heeft men geen aandelen met stemrecht verkregen bij deze transacties. Als dat de rechtvaardiging moet zijn van een belastingverhoging van 10 dan kan ik niet anders dan concluderen dat er sprake is van afgunst. Het zou mooi zijn als die linkse criminelen van Labour daar de rekening voor gepresenteerd gaan krijgen.quote:Op maandag 1 juni 2009 17:33 schreef LXIV het volgende:
Hoezo maatregelen uit afgunst? Die extra belastinginkomsten zijn nodig om uitgerekend al die steunoperaties aan de banken te financieren. En nu willen de bankiers dat John en Marge daar voor op gaan draaien? Kom op. Prima dat mensen veel geld verdienen, het wordt al iets minder wanneer zij dat bij bedrijven doen die enkel met overheidssteun in de lucht worden gehouden, maar als er dan ook nog gejankt wordt houdt het echt op. Wat verdient zo'n bankier in Londen op jaarbasis? 300K in ponden? Bij bedrijven die op overheidssteun drijven?
Maak wel een onderscheid tussen banken, er zijn ook zat grote banken die geen! geld van de overheid hebben gekregen ( of beter gezegd geweigerd ). Bijvoorbeeld Barclays. Mogen die dan wel zeiken over het feit dat ze geld moeten inleveren?quote:Op maandag 1 juni 2009 17:33 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hoezo maatregelen uit afgunst? Die extra belastinginkomsten zijn nodig om uitgerekend al die steunoperaties aan de banken te financieren. En nu willen de bankiers dat John en Marge daar voor op gaan draaien? Kom op. Prima dat mensen veel geld verdienen, het wordt al iets minder wanneer zij dat bij bedrijven doen die enkel met overheidssteun in de lucht worden gehouden, maar als er dan ook nog gejankt wordt houdt het echt op. Wat verdient zo'n bankier in Londen op jaarbasis? 300K in ponden? Bij bedrijven die op overheidssteun drijven?
Londen zal sowieso niet eeuwig hét financiele centrum blijven, want alles is tijdelijk. Maar dit soort retoriek doet mij eerder denken aan al die Telegraaflezers (Johan, 44jr, gescheiden, verdient net onder modaal, uit Almere) die daar in de comments roepen dat zij nu écht emigreren gaan als de regering niet zus of zo... Nou, houdoe dan Johan. We vinden wel een ander.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |