abonnement Unibet Coolblue
pi_69453696
En hier verder!!

Ik zei als laatste:

DJMO Mikael dronk met 4 maand bijna geen fles. Was bij elke fles ene paar slokjes en dan was het brullen en echt kokhalzen. We moesten toen ook beginnen met bijvoeden zodat ie tenminste iets binnenkreeg. En inderdaad ook overstappen op opvolgmelk. Omdat die samenstelling anders is. We hebben het op die manier nog kunnen rekken tot Mikael een maand of 8 was en toen was ie helemaal van de fles af. We moesten wel extra op het cb komen toen omdat ze zijn gewicht in de gaten wilden houden. Hij was idd wel te licht steeds meer wel veel te lang en zijn eigen lijntje volgend dus was het allemaal prima. Nu is ie nog steeds lang en mager!!
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_69453808
Wij laten de avondfles lekker toch nog even niet vallen Ze is ook nog geen 6 kilo dus het hoeft ook nog niet. Dacht zelf dat ze er wel aan toe was (vanwege spelen met de late avondfles en niet leeg drinken) maar kennelijk heeft ze het toch wel nodig, ook goed

Later een nieuwe poging
pi_69454148
Gisteren de 23.00/00.00 fles laten vallen en dat ging goed. Hij is nog niet lekker vandaag, dus even kijken hoe het gaat vandaag.
pi_69461988
Hoe zit dat nu met het koken van water bij Nutrilon? De kraamverzorgster zei dat het gewoon met lauw warm water uit de kraan kan. En anderen zeggen dat het gekookt moet zijn. Wat is het doel hiervan?
pi_69462655
Ik heb me laten vertellen dat je geen lauw water uit de kraan moet nemen als je een boiler hebt omdat dat dan langer staat te "sudderen" maar dat het koude leidingwater in NL hartstikke schoon is en dat je dat dus prima kan gebruiken om op te warmen, zeker als je het meteen gebruikt

maar ik gok zo maar dat je daar net zo veel verschillende meningen als dat er mensen zijn over zal horen
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 27 mei 2009 @ 19:12:00 #6
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69463823
MeNicole: Jan is gelukkig niet te licht, zit wel onder het middelste lijntje, en met lengte nu op het middelste lijntje, ik kan me in die stelling die jij en deepfreeze geeft wel vinden. dat het gaat om de andere samenstelling. dat er stoffen in 1 zitten die hij niet meer nodig heeft, omdat hij het uit zijn bijvoeding haalt. Jan krijgt elke dag fruit, en groente. op dit moment zo'n driekwart potje per keer, maar hij mág het hele potje.

zijn ochtendfles en avond fles gaan nog gewoon goed, die drinkt hij leeg. dan mag hij nog twee keer 200 cc, maar ik bied nog maar 165 aan, omdat ik wéét dat hij toch laat staan. ook van die 165 laat hij regelmatig wat staan, met name van de vier uur fles. als ik tussendoor merk dat hij dorst heeft, geef ik wel eens wat diksap (hij vind het lekker en krijgt toch wat extra vocht binnen, gewoon water hoeft hij echt niet, en extra melk weigert hij ook beslist) maar ook daarvan drinkt hij niet alles op.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 27 mei 2009 @ 19:13:17 #7
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69463870
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 18:36 schreef owlet het volgende:
Ik heb me laten vertellen dat je geen lauw water uit de kraan moet nemen als je een boiler hebt omdat dat dan langer staat te "sudderen" maar dat het koude leidingwater in NL hartstikke schoon is en dat je dat dus prima kan gebruiken om op te warmen, zeker als je het meteen gebruikt

maar ik gok zo maar dat je daar net zo veel verschillende meningen als dat er mensen zijn over zal horen
ik hoorde van mijn cb dat het koude leidingwater ook gewoon gebruikt kan worden. dat lauwwarm zou ik idd niet doen, om wat jij zegt.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_69463953
Idd, als hij/zij het koud ook drinkt kan dat natuurlijk ook
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 27 mei 2009 @ 19:18:33 #9
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69464035
je bedoelt de melk owlet?? ik gebruik koud leidingwater om op te warmen he ik geef geen koude melk hoor
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  woensdag 27 mei 2009 @ 19:26:05 #10
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_69464289
Hier was dat idd ook gezegd, dat je het water gewoon warm uit de kraan mocht tappen, maar ondanks dat wij geen boiler hebben vind ik dat toch een beetje een raar idee.
Hier gebruikten we dus gewoon koud leidingwater, opwarmen in de magenetron en dan de poeder erbij.
***
pi_69464533
hmmm ons kind drinkt alleen melkpoeder met bar le duc Eerst deden wij het inderdaad koken maar dat vond ik niet handig. En leidingwater wist ik niet dat dat mocht.
Bar le duc zitten niet zoveel van die stoffen in als andere bronwaters had ik vernomen. Het was prima volgens de arts. Op het KDV zal hij wel leidingwater krijgen.
ti amo più di ieri ma meno di domani
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 27 mei 2009 @ 19:35:54 #12
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69464653
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 19:32 schreef Estrys het volgende:
hmmm ons kind drinkt alleen melkpoeder met bar le duc
Dat was prima volgens de arts
ik gebruikte soms wel bronwater als ik zonder gekookt water zat (vergeten de waterkoker aan te zetten ) maar ik hoorde dus afgelopen maandag (pas) dat ik helemaal geen gekookt water meer hoef te gebruiken ..
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_69464776
ja dat is ook wat. Toen ik het kookte moest ik steeds de waterkoker schoonmaken want zo heel veel kalk steeds dus ook niet handig.
ti amo più di ieri ma meno di domani
  woensdag 27 mei 2009 @ 19:58:10 #14
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_69465531
Ik heb in het begin wel een tijdje zo'n Brita waterfilter gebruikt, om nog net het laatste restje rotzooi eruit te kunnen trekken. Iig haalt het heel veel kalk eruit. Dus dat zou je evt. nog wel met bronwater kunnen doen om je waterkoker te beschermen.
***
  woensdag 27 mei 2009 @ 21:03:05 #15
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_69468206
Bar le duc is toch ook niet zo goed als het al openstaat in de koelkast? Dan kunnen er toch juist in stilstaand water ook bacteriën in groeien? Hier las ik dat...

http://www.verswater.nl/Water+is+gezond/Water+voor+babys.htm
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_69468698
Ja, hoe ontkalk je eik de waterkoker?

Wij doen in de waterkoker, dan afkoelen en poeder erbij voor de hele dag.
Dan per fles weer opwarmen in de magnetron.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 27 mei 2009 @ 21:27:37 #17
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69469070
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 21:15 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ja, hoe ontkalk je eik de waterkoker?

Wij doen in de waterkoker, dan afkoelen en poeder erbij voor de hele dag.
Dan per fles weer opwarmen in de magnetron.
schoonmaakzijn, water erbij, laten koken, weggooien, nakoken met schoonwater, dat minimaal 2 keer herhalen.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_69470242
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 21:15 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ja, hoe ontkalk je eik de waterkoker?

Wij doen in de waterkoker, dan afkoelen en poeder erbij voor de hele dag.
Dan per fles weer opwarmen in de magnetron.
Zoals DJMO al zegt wat azijn bij (ik doe gewone) het water en dan laten koken, dan zie je ook dat de kalk weg gaat. En dan nog een paar keer herhalen met gewoon water.

Ik kook ook nog steeds water af en doe poeder erbij, wat later in de flessenwarmer gaat of in de magnetron. Bij de kinderopvang moet ik de poeder los erbij doen.

Guus liet vanmorgen zo maar 40 cc in zijn fles zitten De laatste tijd sabbelt ie zowiezo 's morgens aan de fles. Je zou toch zeggen dat je na een lange nacht honger hebt.
  woensdag 27 mei 2009 @ 21:57:30 #19
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_69470382
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 21:15 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ja, hoe ontkalk je eik de waterkoker?

Wij doen in de waterkoker, dan afkoelen en poeder erbij voor de hele dag.
Dan per fles weer opwarmen in de magnetron.
met azijn
ontkalkt alles!

mij is idd ook verteld uit de koude kraan, en opwarmen.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_69470387
Je kan ook gewoon azijn gebruiken om te ontkalken.

Wij deden koud water uit de kraan en dan opwarmen in de magnetron.

Ingrid ze raden toch af om alvast voor de hele dag voeding aan te maken? Omdat het dan te lang zou staan en je weer meer kans hebt om bacterie groei... dacht ik hoor...
Mama van 2 lieve meiden :)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 27 mei 2009 @ 21:59:50 #21
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69470501
ingrid gebruikt speciale voeding op advies van een dietist nijna daarom moet zij voor een hele dag maken. dat had ze ergens gepost, weet zo niet meer waar (geloof in een babietjestopic)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_69470805
Ah ok, dan heb ik niks gezegd hihihi. Moet me ook niet bemoeien met dingen waar ik geen verstand van heb enzo .

We zijn hier alweer ff van de FV af, ze drinkt nu gewone melk.
En voor de volgende ga ik toch weer bv proberen in de hoop dat het nu wel lukt... En gaat t niet dan stappen we gewoon weer over naar de fv, want daar is Mirte ook groot van geworden .
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_69471039
Zo is het Nijna
Ik vond het zo jammer dat ik Sander en Koen geen BV kon geven, maar ach op FV doen ze het toch ook echt wel goed hoor
pi_69479337
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 21:57 schreef Nijna het volgende:
Je kan ook gewoon azijn gebruiken om te ontkalken.

Wij deden koud water uit de kraan en dan opwarmen in de magnetron.

Ingrid ze raden toch af om alvast voor de hele dag voeding aan te maken? Omdat het dan te lang zou staan en je weer meer kans hebt om bacterie groei... dacht ik hoor...
Mij hebben ze gezegd dat je voor maximaal 24 uur voeding mag klaar maken en dan bewaren in de koelkast. Want daar is het bacterierisico het laagst. Ik maak altijd 3 flesjes vooruit, nog geen problemen mee gehad.
pi_69542134
tvp
*meelees inlees post
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_69621011
Oh wat erg. Was het topic na mijn vraag gewoon kwijt.
Maar bedankt! En Nijna idd op advies van zowel dietist en kinderarts en de apotheek. Zo doen ze het in het ziekenhuis ook. En zo is het ons dus geleerd. Niet altijd even handig met bijvoorbeeld weggaan, maar ok. Vandaag weer proberen de fles van nu zeg maar, weg te laten. Kijken hoe dat gaat.
pi_69626772
*meeleest*

Het blijtk idd dat Bar le Duc ook niet zo goed is, idd vanwege het stilstaand water en de bacterien. EIGENLIJK zou je (volgens vriendin die kraamverzorgster is) van die halve literflesjes water moeten hebben omdat dat niet zo lang in de koelkast blijft staan, maar ik vind het allemaal nogal omstreden hoor.
Bij Amber pakten we in het begin gewoon kraanwater, dat kookten we in de waterkoker, fles vullen, poeder erbij en dan weer af laten koelen. Aangezien wij nog oude loden leidingen ehbben zijn we later overgestapt op Bar le Duc.
Heb nu ook al Bar le Duc in de kast staan.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_69628204
In het ziekenhuis maken ze ook voor 24 uur alle flesjes klaar op de kinderafdeling inderdaad.

Het is ook wat met dat water allemaal. Seb gaat goed op Bar le Duc (en ik heb een gratis badlaken kunnen sparen ) dus ik hou het daar mooi bij voor nu. Bij mijn ouders pak ik gewoon kraanwater maar die hebben een waterfilter in de meterkast, zij hebben ook nauwelijks kalkafzetting in de waterkoker daardoor.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_69667696
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 10:47 schreef Estrys het volgende:
In het ziekenhuis maken ze ook voor 24 uur alle flesjes klaar op de kinderafdeling inderdaad.
Hier hebben ze in het ziekenhuis van die glazen potjes waar melk in zit, geen poeder. Die gieten ze dan in een flesje en dat gaat in de magnetron. Altijd vers dus.
pi_69670164
Hier in het ziekenhuis hadden ze dan ook nog spenen die op die kleine potjes pasten. En dat deden ze dan in een bakje met warm water.
pi_69675679
In het ziekenhuis was er zowel poeder, voor bijvoorbeeld ons, want pepti jr is er niet in kant en klare potjes, en ook kant en klaar, zoal Raissa zegt.
pi_69687630
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 16:39 schreef Deepfreeze het volgende:
Hier in het ziekenhuis hadden ze dan ook nog spenen die op die kleine potjes pasten. En dat deden ze dan in een bakje met warm water.
Was hier ook zo met die bakjes water

Maar wat ik zo vreemd vind bij Isa mochten we van de kraam gewoon water uit de kraan verwarmen in de magnetron en nu moesten we van de kraam het water eerst koken en dan afkoelen en dan in de magnetron... en de waterkoker was uit den boze ... terwijl dat ding hier brandschoon is.
Mama van Isa en Ties
pi_69690510
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 00:17 schreef marlieske het volgende:

[..]

Was hier ook zo met die bakjes water

Maar wat ik zo vreemd vind bij Isa mochten we van de kraam gewoon water uit de kraan verwarmen in de magnetron en nu moesten we van de kraam het water eerst koken en dan afkoelen en dan in de magnetron... en de waterkoker was uit den boze ... terwijl dat ding hier brandschoon is.
ik snap het ook niet hoor.. het veranderd ook gewoon elk jaar volgesn mij..

ik neem gewoon Barle Duc dit keer en warm het op in de magnetron..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_69697504
Tja ik kook nu dus maar het water en zet dat in de koeling afgedekt en wel.... maar ja als Ties straks wat grotere flessen gaat drinken ga ik gewoon over op kraanwater en in de magnetron opwarmen anders kost het me wel veel koelkast ruimte zo.

Ties drinkt nu trouwens 6 flessen meestal van 120 + 4 schepjes = 135ml dat is toch gewoon normaal?
Naja hij slaapt erop van 22.00 tot 6.00 uur das wel netjes nietwaar
Mama van Isa en Ties
  donderdag 4 juni 2009 @ 12:44:06 #35
35189 Troel
scherp en bot
pi_69697626
van 10 tot 6 al? Zo groot is hij toch niet? Ik zou hem dan nog voor een voeding wakker maken
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_69698891
Dat is een goede slaper!! Als hij 8 pond is, dan mag hij ook 8 uur doorslapen.. Haalt hij dat al?
En die hoeveelheid flessen is wel flink. Dat is de hoeveelheid voor kindjes van 5,4 kilo (150cc per kilo). En de max voor kindjes van 4,5 kg (180cc per kilo)..

Leuk al die rekensommetjes.. Maar er zijn natuurlijk altijd kindjes die dwars zijn
  vrijdag 5 juni 2009 @ 00:20:09 #37
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_69724937
Naja ik mag Ties geven waar hij om vraagt omdat hij nog onder de lijntjes zit met alles, hij heeft dus een inhaalslag te maken. CB heeft me alleen verteld dat hij niet boven de 850cc uit mag komen met 6 flessen, en hij drinkt ook niet alle flessen leeg hoor, hij pakt wat hij wil en dan ga ik ook niet liggen aandringen, dan maar een flesje meer met minder inhoud Soms dus 8 flessen op een dag en alles wat hij drinkt wordt genoteerd

Hij weegt nu ruim 4,2 kg (vandaag gewogen) en mag dus 's nachts doorslapen.
Maar omdat ik van Isa die was zelfs nog lichter bij de geboorte hier nog al haar schema's had liggen wist ik dat als ze eenmaal rond de 4 kilo zijn ze wel eens kunnen gaan doorslapen en Ties doet dat dus net zo, het verbaasde me dus niet echt dat hij ruim 4 kg is.
En tja als hij honger heeft meldt hij zich netjes hij maakt dus mij wakker en ik niet hem (meer), ik heb namelijk de afgelopen 5 weken 2x per nacht de wekker gezet om flesjes te maken en te geven, maar het is wel beloont met ruim 1,6 kilo erbij aan gewicht. Hij woog namelijk op zijn dip 2520 gram.
Mama van Isa en Ties
  vrijdag 5 juni 2009 @ 08:18:51 #38
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_69728539
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 15:42 schreef Raissa het volgende:

[..]

Hier hebben ze in het ziekenhuis van die glazen potjes waar melk in zit, geen poeder. Die gieten ze dan in een flesje en dat gaat in de magnetron. Altijd vers dus.
Raissa, mag ik iets persoonlijks vragen? Heb je in het begin bv gegeven? of gelijk fles?

ik ga vandaag een weegschaal halen, laatste poging om te kijken hoe het gaat met bv en anders vanaf volgend weekend gaat het kolfapparaat terug naar de thuiszorg
Niet mieten! Door gieten!
pi_69728651
Oh ik voel me echt een n00b....
Kan je nou beter eerst water koken, en dat dan gebruiken, of is barleduc nou beter? En mag het flesje gewoon in de magnetron, of is een flessenwarmer beter? En hoe lang duurt het bij elkaar nou eigelijk om een flesje te maken? Hoe weet je of het warm genoeg/niet te warm is? En ik neem aan dat je na elk gebruik het flesje in zo´n magnetron sterilisator moet doen?
Sorry voor de domme vragen hoor, maar ik weet er echt nog niks van...
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_69728842
Tessie, ik weet niet precies wat er allemaal veranderd is de afgelopen jaren. Bij amber kookten we in het begin het water en lieten het afkoelen, later gebruikten we de fleswarmer en weer later de magnetron. Eerst ook kraanwater, later bar le duc.
Wij steriliseerden dd flesjes meteen na gebruik maar ik geloof dat het nu 1x per dag moet..

De kraam gaat het je vast allemaal uitleggen... Komt helemaal goed!


Tis voor ons ook weer allemaal nieuw
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_69729465
even een vraagje tussendoor: toen selene van nutriolon 1 naar nutrilon 2 ging, was dat wat lastig. ze kon er niet gelijk goed tegen. nu mag ze van nutrilon 2 naar nutrilon 3, moet je dat dan ook zo voorzichtig aanpakken of kan je dan wel in een keer over? en wat is het verschil tussen die twee soorten precies? die ingedientenlijst zegt me weinig.....
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_69729784
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 08:27 schreef tessie het volgende:
Oh ik voel me echt een n00b....
Kan je nou beter eerst water koken, en dat dan gebruiken, of is barleduc nou beter? En mag het flesje gewoon in de magnetron, of is een flessenwarmer beter? En hoe lang duurt het bij elkaar nou eigelijk om een flesje te maken? Hoe weet je of het warm genoeg/niet te warm is? En ik neem aan dat je na elk gebruik het flesje in zo´n magnetron sterilisator moet doen?
Sorry voor de domme vragen hoor, maar ik weet er echt nog niks van...
Tessie, ik wist het eerst ook allemaal niet. Maar de kraam helpt je heel goed hoor.
Wij proberen het meest in de flessenwarmer te doen, duurt wat langer, maar dan weet ik dat het op de goede temperatuur is.
Flessen moet je in het begin 1 keer per 24 uur uitkoken, na 4 maanden mag het om de dag.
pi_69730662
Maar hoe moet je het dan doen als je snachts bevalt in het ziekenhuis, en je daarna naar huis mag (dat is hier in het ziekenhuis zo). Dan komt de kraamhulp pas sochtends, en dan zul je toch zelf ook wel een keer een voeding moeten geven? Hoe kan ik dat dan het beste doen?
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_69732017
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 10:03 schreef tessie het volgende:
Maar hoe moet je het dan doen als je snachts bevalt in het ziekenhuis, en je daarna naar huis mag (dat is hier in het ziekenhuis zo). Dan komt de kraamhulp pas sochtends, en dan zul je toch zelf ook wel een keer een voeding moeten geven? Hoe kan ik dat dan het beste doen?
kant en klaar pakje spul in kleine pakjes en vooraf uitgekookte flesjes. kan niet mis gaan dan
desnoods kook je alvast elke dag eventjes een flesje, dan ben je *altijd* voorbereid zonder in de stress te hoeven schieten.

die kant en klaar pakjes zijn best lang houdbaar en handig voor als je op bezoek gaat. dus als je ze toch niet nodig hebt is het ook niet erg
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_69732163
Ik wist niet eens dat er kant en klaar spul was Vandaag maar ff naar zoeken dan.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  vrijdag 5 juni 2009 @ 10:57:50 #46
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_69732184
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 09:12 schreef simmu het volgende:
even een vraagje tussendoor: toen selene van nutriolon 1 naar nutrilon 2 ging, was dat wat lastig. ze kon er niet gelijk goed tegen. nu mag ze van nutrilon 2 naar nutrilon 3, moet je dat dan ook zo voorzichtig aanpakken of kan je dan wel in een keer over? en wat is het verschil tussen die twee soorten precies? die ingedientenlijst zegt me weinig.....
Het enige verschil wat ik hier heb gemerkt is dat het niet meer door de spenen met 3 gaatjes kon. Dus wij maken nu eindelijk gebruik van de 1-2-3 spenen waar we nooit wat mee gedaan hebben omdat ze geen pap moet .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_69732973
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 08:18 schreef seilram het volgende:

[..]

Raissa, mag ik iets persoonlijks vragen? Heb je in het begin bv gegeven? of gelijk fles?

ik ga vandaag een weegschaal halen, laatste poging om te kijken hoe het gaat met bv en anders vanaf volgend weekend gaat het kolfapparaat terug naar de thuiszorg
Gelijk fles, BV kon niet ivm medicijnen.
pi_69734138
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 10:57 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Het enige verschil wat ik hier heb gemerkt is dat het niet meer door de spenen met 3 gaatjes kon. Dus wij maken nu eindelijk gebruik van de 1-2-3 spenen waar we nooit wat mee gedaan hebben omdat ze geen pap moet .
whehe, goed nieuws voor mijn flessenspenenetertje dus
nu met die tand gaat het nog harder: een speen per twee weken!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_69736254
Simmu, wij mochten van ons CB tot een jaar gewoon nr2 gebruiken. En vanaf 11 maanden ook al beginnen met gewone melk. Hoef je voor de 2 maanden ook niet meer moeilijk te doen met wisselen..
pi_69736869
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 13:07 schreef Deepfreeze het volgende:
Simmu, wij mochten van ons CB tot een jaar gewoon nr2 gebruiken. En vanaf 11 maanden ook al beginnen met gewone melk. Hoef je voor de 2 maanden ook niet meer moeilijk te doen met wisselen..
ik bespreek het vanavond eens met lief. tis idd een tikkie overdreven om nog ff snel die 2 maanden nr 3 te gaan doen. die peutermelk ga ik trouwens iig niet aan beginnen met selene die verder redelijk eet. met eem kleintje wat heel slecht eet kan ik me er nog iets bij voorstellen maar selene eet (weliswaar wat vreemd) redelijk.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  vrijdag 5 juni 2009 @ 13:48:09 #51
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_69737769
Tessie, bespreek dit ook eens met je vk zou ik zeggen, die weet mss wel nog wat tips of dingen hoe het er aan toe kan gaan als je idd midden in de nacht naar huis zou morgen. Mss kan je wel een klein flesje mee krijgen uit het ziekenhuis bijvoorbeeld.

Even ter verwarring nog hoe wij het hier deden.
1 keer per dag steriliseren (de kraam deed het in een pan met water, toen ze weg ging zei ze dat we de magnetron sterilisator mochten gebruiken, maar zij mogen dat gewoon vanuit de organisatie niet)
Wij warmden water op in de magnetron, dat is een kwestie van een paar keer uitproberen en dan weet je wel dat 60cc bijv. 20 seconden moeten, de kraam doet dat de eerste dagen en schrijft dat allemaal op in het kraamboek als het goed is. Bij ons iig wel. Zo krijg je alles heel netjes overgedragen.

En het aloude 'wat melk op je pols doen' werkt nog steeds. Als dat heet aanvoelt is het ook heet, voel je het niet, dan heeft het de juiste temp, voelt het koud mag het nog ietsje warmer.
***
pi_69738507
Thanx voor je uitleg BE! Goed idee om het ook ff met de VK te bespreken. En handig dat die kraamhulp dat allemaal opschrijft in het kraamboek. En ik wist niet dat wanneer je de melk niet voelde op je pols, dat het dan goed was haha Ik dacht al, hoe weet je nou hoe warm het moet voelen op je pols Jee, je kan je echt best wel dom voelen, zo net voordat je een baby krijgt zeg.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_69738627
Tessie als straks de kleine man er is gaat het na 1 uitleg ook allemaal vanzelf. Je rolt er echt zo in.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  vrijdag 5 juni 2009 @ 14:29:29 #54
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_69739195
Dat van die pols is trouwens een beetje bij benadering hoor, het mag wel ietsje warmer zijn dan jouw pols zeg maar, maar als het te heet aan voelt daar is het ook echt te heet voor je kindje.

Komt echt helemaal goed hoor!
***
  vrijdag 5 juni 2009 @ 14:42:04 #55
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_69739636
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 14:07 schreef tessie het volgende:
Thanx voor je uitleg BE! Goed idee om het ook ff met de VK te bespreken. En handig dat die kraamhulp dat allemaal opschrijft in het kraamboek. En ik wist niet dat wanneer je de melk niet voelde op je pols, dat het dan goed was haha Ik dacht al, hoe weet je nou hoe warm het moet voelen op je pols Jee, je kan je echt best wel dom voelen, zo net voordat je een baby krijgt zeg.
En je kan natuurlijk nu ook al oefenen, he?
Gewoon lauwarm water maken dat je denkt dat goed is, over je pols laten stromen. je voelt het echt! je pols is supergevoelig. dunne huid, veel aderen.
elleboog schijnt ook te werken, maar dat doen mensen meer voor het badje.

en met de magnetron kan je ook al oefenen

(al heb ik gehoord dat kindjes krampjes kunnen krijgen van water uit de magnetron. eli kreeg er iig wel last van...)

en dan nog leuker, als je het poeder in het flesje hebt gedaan, zwenken, niet schudden, omdat je dan mss lucht erin slaat, en van lucht krijgen ze weer krampjes.

het is best een kunst fv geven. (lijkt bv wel )
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 15:00:11 #56
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_69740291
Oh ja, dat is idd wel een slimme Davinia!
Ik roerde trouwens met een lepeltje/mesje, want dat zwengelen dat werkte bij mij voor geen meter, maar idd niet als een dolle dat flesje gaan staan schudden alsof je een shake aan het maken bent!
***
  vrijdag 5 juni 2009 @ 15:39:58 #57
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_69741711
Wij roeren het altijd door met een vorkje, dat zwenken was ook bij ons geen succes.

Ik heb even een vraagje, Danique krijgt altijd haar laatste fles om 23:00 maar de laatste tijd slaapt ze nog super diep om die tijd en ze lijkt geen echte honger te hebben.
Ze drinkt wel maar super treuzelend.
Wat zouden jullie doen? Wakker blijven maken of meer overdag geven en die fles laten vallen en kijken wat ze dan doet?
Ze is nu 4 maanden.
pi_69741803
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 15:39 schreef Fruppel het volgende:
Wij roeren het altijd door met een vorkje, dat zwenken was ook bij ons geen succes.

Ik heb even een vraagje, Danique krijgt altijd haar laatste fles om 23:00 maar de laatste tijd slaapt ze nog super diep om die tijd en ze lijkt geen echte honger te hebben.
Ze drinkt wel maar super treuzelend.
Wat zouden jullie doen? Wakker blijven maken of meer overdag geven en die fles laten vallen en kijken wat ze dan doet?
Ze is nu 4 maanden.
Hoe zwaar is danique en hoeveel flessen krijgt ze op een dag?
  vrijdag 5 juni 2009 @ 15:44:50 #59
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_69741921
Ze is denk ik ongeveer 7 kilo nu en krijgt nu 5 flessen op een dag (180 + 6 scheppen)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 5 juni 2009 @ 16:55:15 #60
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69744505
ik mocht toen jan lichter was, en met drie maanden de laatste voeding er al vanaf laten fruppel. (zonder méér overdag te gaan geven btw) en hij bleef gewoon slapen. vraag het anders je cb even ..
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_69745627
Fruppel, vanaf 6 kilo en 4 maanden mag je terug naar 800cc. Dus je zou het eens zonder die fles kunnen proberen. Kijken of ze dan nog doorslaapt..
  vrijdag 5 juni 2009 @ 19:12:07 #62
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_69748764
Net gewogen en ze is exact 7.5 kilo!
Ik ga het van het weekend proberen om die laatste fles eraf te halen, kijken wat ze dan doet...
Moet ik dan de nu een na laatste voeding wat later geven of gewoon deze tijd aanhouden (19.30)
pi_69748961
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 17:28 schreef Deepfreeze het volgende:
Fruppel, vanaf 6 kilo en 4 maanden mag je terug naar 800cc. Dus je zou het eens zonder die fles kunnen proberen. Kijken of ze dan nog doorslaapt..
Dat dus
  zaterdag 6 juni 2009 @ 10:24:30 #64
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_69763557
Madam ging gisteren om 19.45 haar mandje in en heeft geslapen tot vanmorgen 06.00!
Ze is een keer wakker geweest om 02.00 maar dat was voor haar speentje!
Dus de fles van 23:00 lijkt eraf te kunnen!
pi_69816803
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 10:03 schreef tessie het volgende:
Maar hoe moet je het dan doen als je snachts bevalt in het ziekenhuis, en je daarna naar huis mag (dat is hier in het ziekenhuis zo). Dan komt de kraamhulp pas sochtends, en dan zul je toch zelf ook wel een keer een voeding moeten geven? Hoe kan ik dat dan het beste doen?
Als je 's nachts bevalt mag je best nog wel tot de morgen blijven hoor, dat snappen ze in het ziekenhuis ook wel.
Er is trouwens ook een nachtdienst voor de kraam. Als je bijv. 's avonds om 22.00 uur nog naar huis gaat, dan komt er een soort van nachtdienst je nog helpen met de eerste instructies. Dat is meestal iets van 3 uur.
En dan kom je de eerste uren wel door hoor!
pi_69817063
Wij mochten ook het kraamburo bellen als we midden in de nacht problemen hadden. Die hebben 's nachts ook telefonistes die je met vragen kunnen helpen.
  maandag 8 juni 2009 @ 08:51:16 #67
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_69817128
Fruppel wat fijn! Goed zeg

Nou, na een maand bv proberen en kolven... heb ik besloten om het nu te gaan afbouwen en totaal over te gaan of fv. Met pijn in mijn hart... maar de bv komt gewoon echt niet op gang en blijft minimaal.
Nu dus alleen nog nutrilon hypo allergeen. Kan het zijn dat hij wat meer krampjes heeft dan normaal omdat hij gisteren dus bij alleen maar nutrilon op heeft?
Niet mieten! Door gieten!
pi_69817306
Seilram, dat kan best wel. KV is nou eenmaal wat zwaarder voor de dampjes dan BV. Maar dat lost zich vaak wel op. Meestal zijn ze met een paar dagen - tot 2 weken- wel gewend aan nieuwe voeding.

En hij begint ook op een leeftijd te komen dat krampjes wat erger kunnen worden. rond de 6-8 weken zit dat op de max. Dus hij zou er ook gewoon wat gevoeliger voor kunnen worden.
  maandag 8 juni 2009 @ 09:27:36 #69
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_69817752
Bedankt Deepfreeze, dan zal dus daar zijn onrustige nacht aan hebben gelegen. Naja onrustiger dan normaal

Gisterenavond heeft hij ook zoveel gegeten en het leek of hij nog wel meer wilde, maar dat heeft hij niet gehad omdat hij aan het "mopperen" was en echt de hele tijd scheetjes aan het laten. Volgens mij had hij gewoon buikpijn en toch wilde hij nog meer eten. Gek ding
Niet mieten! Door gieten!
pi_69817982
Door te zuigen stimuleren ze de darmen. Dat verlicht de pijn van de darmkrampen. Maar doordat ze meer binnenkrijgen worden de krampen ook weer erger. Dus uiteindelijk niet de beste oplossing.
Een fopspeen kan soms wel helpen.

Of een warme kruik op de buik, de buik masseren met de klok mee rond de navel, of fietsen met de beentjes om de windjes los te maken..
pi_69820702
Of een tragere speen...
Een kindje dat van BV komt is gewend om te werken voor zijn eten, zijn zuigbehoefte wordt al bevredigd aan de borst (of toch meer dan aan de fles) en de maag krijgt door de tragere melkstroom meer tijd om het signaal "genoeg" naar de hersenen te sturen.
Dat kan je dus simuleren met een speen.
Uit een fles drinkt een baby gauw te veel en de maag is erg rekbaar...een tragere speen voorkomt veel ongemakken (zoals dus krampjes/buikpijn door het snelle binnenklokken)
  maandag 8 juni 2009 @ 11:28:40 #72
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_69820791
seilram, de nominale tijd om een fles leeg te drinken was geloof ik iets van 15 a 20 minuten.

bij krampjes kan je joep uiteraard ook in je ringsling hangen
lekker zijn buikje tegen je aandraaien en wandelen maar
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  maandag 8 juni 2009 @ 14:58:53 #73
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_69826446
quote:
Op maandag 8 juni 2009 11:28 schreef DaviniaHR het volgende:
seilram, de nominale tijd om een fles leeg te drinken was geloof ik iets van 15 a 20 minuten.

bij krampjes kan je joep uiteraard ook in je ringsling hangen
lekker zijn buikje tegen je aandraaien en wandelen maar
Is dat zo? Ik dacht juist als ie pijn had (darmkrampjes enzo) dat ik hem het beste stil kon houden. Lichamelijk bedoel ik dan. Maar dat is zeker het proberen waard! Hij doet er inderdaad iets van 20 minuten over, soms zelfs wel ietsje langer.
Niet mieten! Door gieten!
pi_69827292
Bij krampjes helpt een draagdoek wel goed (hier toch).
En ook hem op de schoot nemen en met zijn beentjes fietsen.
Vaak trappelen ze zelf al met hun beentjes bij krampen, dus stilhouden hoeft echt niet.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 07:02:53 #75
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_69850944
Nog een vraagje, Joep zijn eet tijden verspringen nogal. Gisteren (maandag) was het bijv. 07.00 10.00 13.00 16.00 19.00 21.00 (laatste voeding). Vandaag begint dan: 01.30 05.30, waarschijnlijk komt hij nu dus zo rond 08.30.

Eergisteren (zondag) was het 01.30 04.00 07.00 10.30 13.30 16.00 18.30 20.00 22.00 (negen keer eten en dan in totaal 8 x 60).

Nu is voor manlief die voeding van vanmorgen (05.30) nogal vervelend, want een uur later moet hij op om te werken. Hoe kan ik ervoor zorgen dat hij meer stuctuur in zijn tijden gaat krijgen? Of komt dat vanzelf? Of moet ik een wekker zetten?
Niet mieten! Door gieten!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 9 juni 2009 @ 07:54:27 #76
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69851230
je zou toch weer beginnen met alleen aanleggen seilram?

edit lezen.
Joep is nu een maand oud he? je gaat vanzelf structuur krijgen. dat is nu alleen nog een beetje vroeg als je het mij vraagt.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_69851408
Een maand is inderdaad nog wat vroeg voor structuur, alhoewel het wel mogelijk is.
Guus heeft hier tot een maand of 2/3 onregelmatig gegeten.....
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 9 juni 2009 @ 08:25:07 #78
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69851510
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 08:15 schreef Koningin het volgende:
Een maand is inderdaad nog wat vroeg voor structuur, alhoewel het wel mogelijk is.
Guus heeft hier tot een maand of 2/3 onregelmatig gegeten.....
toen ik overstapte op fv, (ook na een maand) kwam jan eigenlijk meteen al om de drie uur overdag, en legde ik de nachtvoedingen aan. (om te voorkomen dat ik last van stuwing kreeg) na een dag of drie was de melk op zeg maar, en sliep jan door op de fv van overdag .. een uitzondering ik weet het. hij was volgens mij ook wel wat zwaarder dan joep nu weegt, hij kreeg ook meer per fles. (ik meen 100cc en al snel daarna 135cc )
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_69865692
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 14:03 schreef Raissa het volgende:
Wij laten de avondfles lekker toch nog even niet vallen Ze is ook nog geen 6 kilo dus het hoeft ook nog niet. Dacht zelf dat ze er wel aan toe was (vanwege spelen met de late avondfles en niet leeg drinken) maar kennelijk heeft ze het toch wel nodig, ook goed

Later een nieuwe poging
En de dag dat ik dit schreef wou ze opeens spontaan maar 4 flessen.. De dag erna 5, en sindsdien weer steeds 4. Ze regelt het dus duidelijk zelf wel
pi_69866768
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 16:04 schreef Raissa het volgende:

[..]

En de dag dat ik dit schreef wou ze opeens spontaan maar 4 flessen.. De dag erna 5, en sindsdien weer steeds 4. Ze regelt het dus duidelijk zelf wel
Ik wacht het hier ook rustig af. Zo lang ie die fles nog opdrinkt vind ik het prima. Komt vanzelf wel goed denk ik.
pi_69868105
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 07:02 schreef seilram het volgende:
Nog een vraagje, Joep zijn eet tijden verspringen nogal. Gisteren (maandag) was het bijv. 07.00 10.00 13.00 16.00 19.00 21.00 (laatste voeding). Vandaag begint dan: 01.30 05.30, waarschijnlijk komt hij nu dus zo rond 08.30.

Eergisteren (zondag) was het 01.30 04.00 07.00 10.30 13.30 16.00 18.30 20.00 22.00 (negen keer eten en dan in totaal 8 x 60).

Nu is voor manlief die voeding van vanmorgen (05.30) nogal vervelend, want een uur later moet hij op om te werken. Hoe kan ik ervoor zorgen dat hij meer stuctuur in zijn tijden gaat krijgen? Of komt dat vanzelf? Of moet ik een wekker zetten?
Zet je nu een wekker voor de voedingen 's nachts? En geef je de fles op verzoek?
Hij is natuurlijk nog wel heel klein inderdaad voor structuur, dat komt vanzelf wel
  dinsdag 9 juni 2009 @ 20:14:18 #82
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_69874483
Mrien, ik zet nu geen wekker, ik laat hem zelf bepalen wanneer hij wil eten. Ook overdag. Overdag zit er meestal een uurtje of 3 tussen en s'nachts wat langer.

Ik heb het er nog met mijn man over gehad, maar het gevaar van een wekker zetten is dat hij dan nog helemaal niet wil eten, dus dan ben je voor niks wakker en komt hij zelf een uur later. We laten hem het dus gewoon zelf bepalen, maar ik dacht vanmorgen... misschien is dat beter voor hem als hij aan vaste tijden zit.
Niet mieten! Door gieten!
pi_69923286
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 20:14 schreef seilram het volgende:
Mrien, ik zet nu geen wekker, ik laat hem zelf bepalen wanneer hij wil eten. Ook overdag. Overdag zit er meestal een uurtje of 3 tussen en s'nachts wat langer.

Ik heb het er nog met mijn man over gehad, maar het gevaar van een wekker zetten is dat hij dan nog helemaal niet wil eten, dus dan ben je voor niks wakker en komt hij zelf een uur later. We laten hem het dus gewoon zelf bepalen, maar ik dacht vanmorgen... misschien is dat beter voor hem als hij aan vaste tijden zit.
Ik heb ook nooit een wekker gezet. Die vaste tijden komen vanzelf.
In het begin was er ook geen lijn in te vinden, iedere nacht was het wel weer iets anders.
  donderdag 11 juni 2009 @ 08:41:16 #84
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_69923722
Ik wacht het ook gewoon af, geen haast ofzo

Ik denk nu wel te begrijpen waar zijn krampjes vandaan komen. Ik heb 4 flessen (ik gebruikte alleen die van medela, die heb ik van het ziekenhuis gehad) en als ik daar 60 ml in doe en ik giet het over in die andere 3, ongeacht welke, dan is het maar net is meer dan 40 ml! . Doe ik in één van die andere 3 60 ml en giet ik het in de fles van medela, die is het volgens die medela fles wel 75 ml!

Ik heb al die tijd de fles van medela gebruikt en daar 2 scheppen bij gedaan. Joep heeft dus al die tijd veuls te dikke melk gehad!
Niet mieten! Door gieten!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 11 juni 2009 @ 08:54:42 #85
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69924016
niet om het een of ander seilram, maar is dat dan niet een foutje van het ziekenhuis? dat ze je niet op de hoogte hebben gesteld? van de andere indeling van 'hun' fles? ik zou er wel even over bellen, want voor hetzelfde geld kan jouw telefoontje een hoop leed voorkomen bij andere versgebakken ouders en baby's
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_69932736
alle flessen wijken wel iets af in hun maat aanduiding maar dat is wel veel seilram.
en om je enigzins gerust te stellen, had ie niet gewoon honger ipv krampjes? 40cc of 60cc is een groot verschil in wat ze op een dag binnen krijgen.

Ik doe trouwens het water in de fles van avent maak die warm, mix de handel en giet hem dan over in onze Dr. Brown fles (die is te hoog om handig te roeren). Dan kan je altijd checken of het klopt.
Mama van Isa en Ties
  donderdag 18 juni 2009 @ 16:33:27 #87
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_70136627
Hee ik was dit hele topic kwijt

Ik gebruik nu de difrax S-fles breed en ik vind hem ideaalhelemaal 's avonds als er rijstebloem bij de fles in zit... Lennon drinkt er ook erg goed uit. Alleen het laatste restje 's avonds is net iets te dik en dat geef ik Lennon dan met een lepeltje, kan hij daar ook alvast iets aan wennen.

Ik ben trouwens op zoek naar deze:
Ik heb vanmiddag de hele stad bijna gehad, maar kan ze niet vinden. Ze zijn wel op internet te verkrijgen maar dan betaal je weer 3 euro verzendkosten. Het zijn dus de handgrepen voor de brede Difrax S-fles.

Wij maken de melk nog steeds met afgekookt water, ik maak elke dag een kan vol water en zet die in de koelkast. Als flesje gemaakt moet worden dan giet ik het over in de fles, in de mag en dan poeder erbij. En ik schud wel moet zeggen dat Lennon nog nooit last heeft gehad van darmkrampjes....

Deepfreeze jij was toch ook in zkh in Enschede? Of niet? Toen ik beviel van Lennon hadden ze kant en klare mini flesjes met max. 50 cc.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 18 juni 2009 @ 17:24:08 #88
147316 crew  DJMO
#trut
pi_70138526
diaan; een grote kruidvat heeft ze wel (een kleine hier op zuidplein had ze ook)
ik gebruik tegenwoordig koud water uit de kraan, warm dat in de flessenwarmer en doe dan schudden, zeker met rijstebloem, jan heeft misschien één keer krampjes gehad, maar toen had die schrokop zijn fles ook in 8 minuten leeg. en waarom ? geen idee, want echte honger kon het niet zijn, hij had kort daarvoor ook al een fles gehad .. maar dat was in zijn eerste of tweede maand.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_70142887
Klopt Diaan, ook in het MST inderdaad. Dat waren kleine flesjes, 50cc zou wel kunnen kloppen. Chris heeft er ook wat gehad, omdat hij te sterk afviel en de BV niet goed wilde lukken..
Dus hij kreeg zoveel mogelijk gekolfde melk, en dan aangevuld met die flesjes.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 13:48:48 #90
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_70165043
Nog even de krampen tip nummer 1. Het proberen waard. Werkt bij ons als een trein.

http://www.infacol.nl
  vrijdag 19 juni 2009 @ 13:50:39 #91
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_70165130
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 17:24 schreef DJMO het volgende:
diaan; een grote kruidvat heeft ze wel (een kleine hier op zuidplein had ze ook)
ik gebruik tegenwoordig koud water uit de kraan, warm dat in de flessenwarmer en doe dan schudden, zeker met rijstebloem, jan heeft misschien één keer krampjes gehad, maar toen had die schrokop zijn fles ook in 8 minuten leeg. en waarom ? geen idee, want echte honger kon het niet zijn, hij had kort daarvoor ook al een fles gehad .. maar dat was in zijn eerste of tweede maand.
Ik heb nu meerdere vestigingen van Kruidvat gehad, maar zonder resultaat. Misschien moet ik ze toch maar gaan bestellen via internet.
pi_70165549
Het is toch belachelijk dat die flessen verschillen van maatvoering of hoe noem je dat? Ik bedoel 65ml is toch 65 ml en geen 70? Stom vind ik dat.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_70549226
Voor de mama's met kindjes die ongeveer even oud zijn als Mila (11 juli 6 maanden):
Hoeveel flesvoeding krijgt jullie baby? En krijgt hij zij al iets anders (sap/water/pap/fruit/groenten)? En hoe is dat schema ongeveer?
  woensdag 1 juli 2009 @ 15:52:24 #94
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_70549952
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 15:35 schreef Raissa het volgende:
Voor de mama's met kindjes die ongeveer even oud zijn als Mila (11 juli 6 maanden):
Hoeveel flesvoeding krijgt jullie baby? En krijgt hij zij al iets anders (sap/water/pap/fruit/groenten)? En hoe is dat schema ongeveer?
Raissa, Lennon wordt 23 juli 6 maanden, dus iets jonger dan Mila.

Lennon krijgt momenteel 4 voedingen per dag: 7, 11, 15 en 19 uur. En dan in principe allemaal 210cc/7s. De eerste fles krijgt hij een klein beetje rijstebloem in, de laatste fles wat meer en wat hij niet meer uit de fles drinkt, ga ik nog wat rijstebloem bij doen en dan met lepeltje geven. Voor de fles van 15:00 uur krijgt hij een half potje groente... vanaf volgende week mag hij tussen de flessen van 7 en 11 uur een fruithapje. Daar waar groente/fruithapje staat, kun je natuurlijk ook een stuk groente of fruit geven. Wij hebben nu nog even voor het gemak van een potje gekozen....
pi_70550513
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 15:52 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Raissa, Lennon wordt 23 juli 6 maanden, dus iets jonger dan Mila.

Lennon krijgt momenteel 4 voedingen per dag: 7, 11, 15 en 19 uur. En dan in principe allemaal 210cc/7s. De eerste fles krijgt hij een klein beetje rijstebloem in, de laatste fles wat meer en wat hij niet meer uit de fles drinkt, ga ik nog wat rijstebloem bij doen en dan met lepeltje geven. Voor de fles van 15:00 uur krijgt hij een half potje groente... vanaf volgende week mag hij tussen de flessen van 7 en 11 uur een fruithapje. Daar waar groente/fruithapje staat, kun je natuurlijk ook een stuk groente of fruit geven. Wij hebben nu nog even voor het gemak van een potje gekozen....
Hmmm je bent dus begonnen met groente? Heeft dat een speciale reden? (waarom eerst groente ipv fruit?)
  woensdag 1 juli 2009 @ 16:14:22 #96
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_70550792
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 16:06 schreef Raissa het volgende:

[..]

Hmmm je bent dus begonnen met groente? Heeft dat een speciale reden? (waarom eerst groente ipv fruit?)
Op advies van CB en volgens mij heeft onderzoek uitgewezen dat om te beginnen groente beter is voor de darmen.... 7 jaar geleden met Twan moest het juist andersom.
pi_70555854
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 16:14 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Op advies van CB en volgens mij heeft onderzoek uitgewezen dat om te beginnen groente beter is voor de darmen.... 7 jaar geleden met Twan moest het juist andersom.
Ons hebben ze juist gezegd eerst fruit!
Dat CB word je toch echt niet goed van.

Maar goed, Guus is 4,5 maand en krijgt nog 5 flessen om 7, 11, 15, 19 en 23. De laatste zit wat rijstebloem in, maar die drinkt ie niet altijd op. Verder krijgt ie nu tussen 7 en 11 wat fruit.
pi_70556023
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 19:04 schreef Koningin het volgende:

[..]

Ons hebben ze juist gezegd eerst fruit!
Dat CB word je toch echt niet goed van.

Maar goed, Guus is 4,5 maand en krijgt nog 5 flessen om 7, 11, 15, 19 en 23. De laatste zit wat rijstebloem in, maar die drinkt ie niet altijd op. Verder krijgt ie nu tussen 7 en 11 wat fruit.
Ja, ik word ook een beetje gek van al die tegenstrijdigheid
  woensdag 1 juli 2009 @ 21:04:07 #99
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_70560052
Tja hier was de reden voor eerst groente vrij simpel, fruit is zoet en lusten ze altijd wel.
Groentes word lastiger als ze ouder worden en nee kunnen zeggen.
Mama van Isa en Ties
pi_70560983
Op zes maand nee zeggen
Bij de oudste zijn we met 6 maand begonnen met groente. Dat ging vrij vlot en af en toe kreeg ze een hapje banaan of mango tussendoor.
We kenden ook het gezegde 'fruit is zoet, dat lusten ze altijd wel en dan krijg je ze geen groenten meer "aangeleerd"'
maar die vlag ging hier helaas niet op.
Na een week ofwat proberen zijn we gewoon stukjes gaan geven (waar ze hoogstens aan likte), bij de onthaalmoeder ging er al eens een hap of 3 in.
Pas na 3 maanden (met 10 maanden) is ze fruit gaan eten.

Zo kan het dus ook gaan. Bij een collega, die met 4 maanden startte met fruit, is het kindje ook gestopt met fruit eten na een maand of 2. Weet niet of daar het fruiteten al terug lukt.
  woensdag 1 juli 2009 @ 21:35:06 #101
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_70561211
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 21:29 schreef Iksje het volgende:
Op zes maand nee zeggen

Nou mijn dochter kreeg eerst fruit en dat ging er vlot in, maar groentes was daarna een ander verhaal, nu nog trouwens ze spuugt het gewoon uit. Fruit is lekker zoet en groentes... niet.
Ties gaat dus eerst groentes krijgen dat moge duidelijk zijn. Sowieso bevatten groentes vaak meer vezels en het zou dus beter (moeten) zijn.
Mama van Isa en Ties
pi_70561715
Niet slecht bedoeld hoor, zag het gewoon voor me, zo'n klein frul dat nee zegt.
Ik denk echt dat het dan geen bewuste kwestie is, gewoon van het niet apprecieren. En soms kan het een lang traject zijn eer ze meer lusten.
Dus ik duim met je mee dat Ties een makkelijkere eter is dan je dochtertje. Want niks zo'n zegen als een kind dat alles lust!
  woensdag 1 juli 2009 @ 22:33:15 #103
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_70563340
Ik zou het momenteel al een zegen vinden als Ties zijn flesje dronk zonder pijn, Isa had wat last van reflux maar dat was nog op te lossen met nutriton maar Ties poeeeehee daar heb ik nu medicijnen voor zodat zijn slokdarm wat kan herstellen als dit wat werkt krijgen we misschien nog sterkere medicatie van de dokter (maar die was lastiger toe dienen, vandaar deze eerst proberen). Gelukkig merk ik na 1,5 dag al wat verbetering en slaapt hij nu eens na de fles of kan hij rustig in de box liggen, maar van de week was hij van 6.00 tot 22.00 wakker met huilen en jengelen de hele dag door en dat een aantal dagen achtereen.
Ik vermoed echter dat er nog meer niet lekker zit dus as woensdag gaan we naar de osteopaat ik hoop dat die bevestigd wat ik vermoed en dat is dat zijn nekje vastzit. Hij heeft namelijk ook een lichte voorkeurshouding en ik denk dat daarmee ook een hoop opgelost kan zijn.
Mama van Isa en Ties
  woensdag 1 juli 2009 @ 22:41:28 #104
105850 Fuente
mamamuts
pi_70563658
Even een vraag!
Merel krijgt sinds 2 weekjes groente en sinds afgelopen week ook fruit. Ze eet best goed nu, nog geen volle bakken ofzo maar een lekker hapje gaat er wel in.
Nu zijn we dat rustig aan het opbouwen, maar hoe moet dat straks met haar flessen en de hoeveelheid daarvan?
Ze krijgt nu:
7:00 210 CC opvolgmelk
10:00 halve banaan met een ander fruitje (bijvoorbeeld halve perzik); dit gaat niet helemaal op, maar ze eet er goed van
11:30 210 CC opvolgmelk
15:00 210 cc opvolgmelk
17:00 groentehap (soms alleen groenten, soms met wat aardappel)
19:00 180 CC opvolgmelk met 1 eetlepel rijstebloem

En hoe nu verder? We kunnen nog even niet beginnen met brood 's middags, we werken met een introductieschema (vanwege KMA), brood moeten we nog even mee wachten.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 1 juli 2009 @ 22:59:54 #105
147316 crew  DJMO
#trut
pi_70564402
uiteindelijk zal de fles van 15 uur het eerste vervallen fuente, als ze sávonds steeds meer gaat eten. ipv die fles kun je dan wat slappe thee, verdund vruchtensap of water oid te drinken geven en een rijstewafeltje (als ze die mag that is). de overige flessen blijven gewoon zoals ze nu zijn (zo kreeg ik het te horen van mijn cb althans)
ik zou het gewoon even aan je cb of ha vragen
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_70570332
Kun je niet ook pap maken? Dat zou ook een vervanger van een fles zijn.
Verder wat DJMO zegt, lijkt me ook wel logisch.
pi_70571404
Graeme krijgt nu 6 of 7 flesjes van 90cc met 3 schepjes per dag (elke 3 a 4 uur en soms slaat hij er snachts eentje over), maar ik heb het idee dat het te weinig voor hem is. Sinds gisternacht is zijn poep ook weer groenig, dat is toch een teken dat hij te weinig voedingsstoffen binnen krijgt? Net was hij ook al 2 uur na zijn vorige flesje zo aan het huilen, ik heb hem er maar eentje extra gegeven (het was echt zijn honger-huiltje). Hoeveel kregen jullie baby´s toen ze een dag of 12 waren? Ik weet trouwens niet precies hoeveel hij nu weegt, afgelopen zaterdag was het 3890gram.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 2 juli 2009 @ 10:37:50 #108
147316 crew  DJMO
#trut
pi_70573473
dan mag je volgens mij wel over naar flesjes van 120 cc met vier schepjes tessie. ik zou het gewoon aanbieden, drinkt hij het op, oke, laat hij wat staan ook best. als je twijfelt even naar je cb bellen
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_70573474
tessie, als jij het idee hebt dat het te weinig is, dan moet je gewoon wat meer in de fles doen.
Als het teveel is kom je er vanzelf wel achter.
pi_70577079
Ik moest net voor intake naar het CB, dus ik heb het daar ook gelijk even gevraagd, en mag idd naar 120cc en 4 schepjes. Die kraammiep had het dus gewoon verkeerd gezegd, want die hield vol dat hij niet meer dan 90 mocht tot we voor de 2e keer bij het CB waren geweest, omdat we anders overgewicht zouden stimuleren ofzo
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_70577386
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 12:54 schreef tessie het volgende:
, omdat we anders overgewicht zouden stimuleren ofzo
Dat risico loop je ook, als je te snel de hoeveelheid gaat verhogen. Je rekt het maagje dan onnodig uit.
Het advies bij flesvoeding vind ik altijd zo raar... kap er maar wat meer in, dan laat 'ie vast wat meer tijd tussen. Terwijl je toch evengoed gewoon een flesje meer kan geven?
6*30= 180 cc per dag meer, dat zijn twee flesjes per dag extra. Zo veel werk is dat toch ook niet?
pi_70577457
Ja als je het te snel doet misschien, maar onze kraammiep heeft gewoon verkeerd advies gegeven.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_70577607
Tja, wat ik wel geleerd heb de afgelopen maanden dat je veel op je eigen gevoel moet doen.
Wij dachten ook wel eens dat Guus honger had, dus meer in de fles. Na 2 dagen begon ie weer terug te geven of te stoppen als het flesje nog niet leeg was. Dus toen maar weer iets minder er in.
Zo blijf je een beetje aan het uit proberen.
Zo lang je kindje goed op zijn groeicurve zit, is het prima!
pi_70577853
Bij Tess zitten we nu op 6x 135. De ene keer drinkt ze 'm wel helemaal leeg, de andere keer niet.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 2 juli 2009 @ 13:26:23 #115
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_70578170
Bij Ties zitten we nu op 5 a 6 flessen die ik maak van 150 water en 5 scheppen, meestal drinkt hij niet alles op vaak maar 140cc ofzo maar omdat ik 3x met een hongerig huilend kind bleef zitten na 135... maak ik dus maar standaard wat teveel aan het is namelijk een heel karwei om een fles waar nutriton in heeft gezeten 1,2,3 schoon te maken.
Wij doen trouwens hetzelfde als Koningin hierboven al aangaf, volg je gevoel het heeft mij nog maar zelden in de steek gelaten, als jij denkt dat je kindje honger heeft en daarom zo huilt dan is dat vaak ook zo! Zeker als je al het andere al hebt uitgesloten.
Mama van Isa en Ties
pi_70578713
Ja ik ben wel blij dat mijn gevoel in elk geval klopte. Graeme huilt echt alleen maar als ie honger heeft (hij heeft nog wel een soort van mopper/aanstel huiltje, maar dat is meer als ie gewoon zn speen kwijt is ofzo en klinkt heel anders), dus ben blij dat hij ook gewoon meer mag hebben dan wat hij tot nu toe kreeg. Ik maak straks gewoon 120 en dan kijk ik of hij het helemaal opdrinkt, of dat hij misschien eerder all genoeg heeft. Merken we vanzelf, als hij niet meer wil, stopt hij vanzelf met drinken.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_70876867
Hoeveel flesjes hebben jullie? (voor 1 kind) 3? 4?
en hadden jullie voor de geboorte ook echt meerdere speentjes gekocht die op de fles pasten, om uit te proberen?

Ik vind die hoeveelheden van alles wat je moet hebben volgens die kraamzorglijst ZO weinig
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_70876962
Ik heb er 6 zodat ik niet s nachts hoef te steriliseren
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_70877030
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 15:20 schreef Vicky het volgende:
Ik heb er 6 zodat ik niet s nachts hoef te steriliseren

Nou, ik ben ook wel het liefst van makkelijke dingen, dus ik zal dan denk ik ook wel effe behoorlijk wat inslaan. Kijk misschien eerst wel hoe ver ik kom als ik er 4 koop
(op die kraamlijst stonden er dus maar 2, en bijv hydrofiele washandjes 3 stuks..)
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 11 juli 2009 @ 15:36:46 #120
147316 crew  DJMO
#trut
pi_70877267
ik begon met 2 kleintjes, een dag later kocht ik er een grote bij, weer twee dagen later nog twee grote, daarna kocht ik nog wat handgreepflessen, totaal heb ik er nu vier grote (normaaal), drie handgreep groot, 1 handgreep klein, en twee kleintjes. plus nog twee avent flessen die bij een borstkolf horen, en wat spul wat ik gekregen heb, en wat ik eigenlijk nu pas ga gebruiken omdat hij het zelf beet kan houden.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_70877346
Wij hadden de set die bij mijn kolf zat.. Daar zaten 2 kleine flesje bij en 2 nr1 spenen. En dat was wel genoeg. Van de kraam hoefden we niet na elke fles te steriliseren. Gewoon na elke fles heet omspoelen, en schoon wegzetten. En dan 2 flesjes per dag. Zelfde met de spenen.

Maar ik wilde dan ook met BV starten. Ik denk dat ik nog wel 1a2 extra flessen had gekocht, en een speen een maatje groter als ik gelijk met FV was begonnen.

Koop ook niet direct veel, want als de kleine niet met die fles/speen overweg kan, moet je alsnog een ander type fles gaan kopen. Zonde van al die andere. En nieuwe flessen zijn zo gehaald...
  zaterdag 11 juli 2009 @ 16:11:56 #122
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_70878186
Ik heb er maar 3, waarvan ik er 2 al niet meer gebruik... ik ben begonnen met een kleine S-fles van Difrax, later overgegaan naar een grote S-fles van Difrax en sinds de rijstebloem heb ik de brede S-fles van Difrax. Ook ik hoefde niet elke fles te steriliseren na gebruik, gewoon 1x per dag... de grote is als het ware door Lennon afgeschaft, we merkten dat hij de brede fles en dus ook de brede speen veel fijner vond om uit te drinken. Misschien dat ik er binnenkort nog eentje bij koop, maar het gaat ons goed af zo. Inmiddels ook handgrepen bij de fles gekocht die Lennon nog niet echt gebruikt, maar tzt wel kan.
pi_70878244
Wij hoefden zelfs niet elke dag te steriliseren, dat schijnt niet meer te hoeven. Ik deed het wel, maar de kraam zei dat omspoelen met heet water en zeep genoeg was, en dan eens per 3 a 4 dagen alles weer steriliseren.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 11 juli 2009 @ 16:17:43 #124
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_70878345
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 16:14 schreef Fuente het volgende:
Wij hoefden zelfs niet elke dag te steriliseren, dat schijnt niet meer te hoeven. Ik deed het wel, maar de kraam zei dat omspoelen met heet water en zeep genoeg was, en dan eens per 3 a 4 dagen alles weer steriliseren.
Het is zoiezo allemaal heel verschillend, want wij spoelen alleen om met warm water en hoeven dat weer niet met zeep te doen Ook het gebruik van water voor het maken van de voeding is heel verschillend. Onze kraamhulp kookte water af en deed dat in een kan voor de hele dag, onze wvk zei onlangs dat je vanaf het begin al gewoon leidingwater warm mag maken in de magnetron, je mag zelfs lauw water gebruiken... tegenwoordig gebruiken we gewoon leidingwater en steriliseren eens per week de flessen.
pi_70878551
Wij warmden leidingwater op in de magnetron, net als bij Sara. Maar volgens onze kraam mocht je ook gewoon warm water uit de kraan pakken (dat doe ik dan ook af en toe als we op bezoek zijn ergens).
Ik steriliseer de flessen nu als ik het nodig vind, zal zo eens in de week zijn, verder draaien ze gewoon mee in de vaatwasser en ik spoel ze na elke voeding om met zeep en een flessenborstel
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_70879412
Bedankt v de tips!
Ik zal toch zeker in het begin maar eerst kijken inderdaad welke fles goed bevalt, wat meer aanschaffen kan dan alsnog snel
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_70881044
Thuis gebruik uk bar le duc omdat we loden leidingen hebben
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_70882516
Ik had 2 kleine flesjes en heb er later nog 3 grote bij gehaald bij Mirte (en nog wat andere modelletjes om te proberen of ze daar beter uit dronk toen ze andere voeding kreeg (friso comfort, was wat dikker dan de normale)).
En nu staan de 2 kleintjes weer in de kast, maar wil bv proberen... we zien wel hoe het loopt.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_70896745
Wij zijn met Mila inmiddels over op opvolgmelk. Heb gisteren toch maar een pak voor hongerige baby's gehaald (of eigenlijk, laten halen ) want ze het leek echt alsof ze tekort kwam. Vanochtend heeft ze de eerste fles gehad met die voeding en het lijkt alsof ze er wat langer mee kan doen, hoop dat het helpt!
pi_70931456
Ik had de startersset van Avent gekocht. En bij de flessenwarmer zat ook nog een fles en dat was allemaal genoeg. Heb zelfs 1 kleintje niet gebruikt.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 09:09:24 #131
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_70957476
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 16:17 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Het is zoiezo allemaal heel verschillend, want wij spoelen alleen om met warm water en hoeven dat weer niet met zeep te doen Ook het gebruik van water voor het maken van de voeding is heel verschillend. Onze kraamhulp kookte water af en deed dat in een kan voor de hele dag, onze wvk zei onlangs dat je vanaf het begin al gewoon leidingwater warm mag maken in de magnetron, je mag zelfs lauw water gebruiken... tegenwoordig gebruiken we gewoon leidingwater en steriliseren eens per week de flessen.
Zo doen wij het ook.
Niet mieten! Door gieten!
  dinsdag 14 juli 2009 @ 10:14:10 #132
35189 Troel
scherp en bot
pi_70958780
Wij zijn begonnen met de startersset en wat er bij de handkolf zat. Toen kwamen de flesjes van de elektrische kolf erbij en inmiddels hebben we echt een shitload aan flesjes. Heerlijk, nooit misgrijpen en gewoon elke keer een schone fles kunnen pakken en de vieze in de vaatwasser kunnen zetten (in het begin zelf wassen en steriliseren, maar na verloop van tijd toch echt vaatwasser hoor!)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 14 juli 2009 @ 17:40:26 #133
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_70973723
Vraagje, ik geef mijn jongens (tweeling) om en om de borst en flesvoeding. Ze krijgen 100cc in de fles (90cc + 3 scheppen). De een woog afgelopen vrijdag bij het cb 3440 gram en de ander 3305, ze zijn nu 4,5 week. Op dit moment geef ik 7 voedingen, om de drie uur en 's nachts zit er ietsje langer tussen. Ze komen 's nachts na ong. 4,5 uur (dwz, de 1 wordt wakker en de ander maken we wakker, zodat ze tegelijk hun voeding kunnen krijgen). Overdag moet ik ze nu al een paar dagen wakker maken voor iedere voeding. Kan ik al langer tussen de voedingen laten of nog even niet? Dat hang toch af van gewichten?
pi_70976189
Mikoxx, wij waren nog onder behandeling in het zkh de eerste 9 maanden. Ik belde "altijd " naar de kinderarts voor dit soort vragen. Die van mij waren 5 weken te vroeg, vandaar dat we daar de info vandaan haalde. Kan/mag je naar de kinderafdeling bellen of heb je daar eigenlijk niets meer te zoeken ?

Ze lijken mij een prima gewicht te hebben en ik er iets langer tussen laten zitten. Zorg wel dat ze genoeg binnen krijgen met die 7 flessen. Misschien kan je meer melk erin doen? Dus 7 x 120 ??? Dan slapen ze 's nachts misschien ook langer ? Heb je hier wat aan ??
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 14 juli 2009 @ 19:02:04 #135
147316 crew  DJMO
#trut
pi_70976207
ik zou voor alles je eigen gevoel volgen mikoxx. als je steeds wakker moet maken, zou ik eens kijken wat ze doen als je ze om de 3,5 uur voedt bijv.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  dinsdag 14 juli 2009 @ 20:54:42 #136
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_70980418
Dank voor de tips kp en djmo! Ik ga heb cb eens bellen. We zijn niet meer onder behandeling bij de kinderarts, helaas. Het cb zal het wel weten neem ik aan?
Tygo heeft zo veel last van krampjes, echt sneu... cinababy zijn we aan t proberen. Helpt dat eigenlijk direct of pas als je het een tijdje consequent gebruikt?
K_P, hoe heb jij t aangepakt toen jouw meiden door gingen slapen? Alsnog tegelijk wakker gemaakt 's nachts of heb je de gok gewaagd en er 1 gevoed en de ander laten slapen op een gegeven moment?
pi_70990621
Heb ze altijd samen gevoed en dus ook wakker gemaakt. Nooit de gok gewaagd, ze gingen ook altijd weer goed slapen.
Op een gegeven moment gaf ik om 00.00 de laatste fles en sliepen ze door tot 06.00 uur. Dat heb ik een paar avonden gedaan.
Daarna de fles van 00.00 om 23.00 gegeven en toen sliepen ze ook tot 6 uur door. Op deze manier de avondfles steeds vervroegd. Maar toen waren ze wel 3 maanden of zoiets. Want in de allerlaatste fles maakte ik de melk dikker met een soort pap (ben naam even kwijt). En volgens mij mogen ze die "pap" pas na een maand of 3.
  woensdag 15 juli 2009 @ 08:26:39 #138
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_70991137
Wrsch was dat dan rijstebloem, K_P, of was het Johannesbroodpitmeel.

Mibos, er kwam laatst in een ander topic een zgn wondermiddel tegen krampjes langs, dat werd echt door vrijwel iedereen aangeraden als iets wat echt-echt-echt werkt... ik ga even zoeken voor je.

Gevonden: Infacol, www.infacol.nl

Zie ook dit topic voor ervaringen: Darmkrampjes
***
pi_70991578
Wij gebruiken Infacol. Het werk op zich wel hel erg goed maar ze worden er verschrikkelijk winderig van.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_70998570
Ik moest Guus overdag ook steeds wakker maken voor de fles, toen heb ik het geprobeerd naar om de 4 uur te zetten en dat ging vanzelf eigenlijk wel goed. Weet alleen niet meer precies hoe oud ie toen was. Week of 5/6 schat ik.

Hij heeft trouwens gisteravond rond 20.00 uur een papfles gehad en door geslapen tot 6.30 uur
Gaan we dus vanavond weer proberen.
  woensdag 15 juli 2009 @ 17:19:45 #141
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_71006859
Dank voor alle tips dames! We gaan komend weekend maar eens proberen wat er gebeurt als we om de 4 uur voeden (dan is manlief thuis en ben ik niet alleen als t niet lukt...) Een papfles klinkt aantrekkelijk zeg, want een nacht doorslapen zou fijn zijn Maar ja, de mannen zijn nog geen 3 maand, dus dat doen we nog maar even niet. Ik ga de infacol eens checken! We gebruiken nu cinababy, zou t kwaad kunnen om meteen op iets anders (lees: infacol) over te stappen?

K_P, heb jij meteen vanaf het begin fv gegeven? Ik zit nu op half bv half fv. Volledig bv werd toch een beetje te gek....

[ Bericht 8% gewijzigd door mikoxx op 15-07-2009 17:29:08 ]
pi_71008853
Wij zijn ook gewoon overgestapt van cinababy naar infacol.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_71010243
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 17:19 schreef mikoxx het volgende:
Dank voor alle tips dames! We gaan komend weekend maar eens proberen wat er gebeurt als we om de 4 uur voeden (dan is manlief thuis en ben ik niet alleen als t niet lukt...) Een papfles klinkt aantrekkelijk zeg, want een nacht doorslapen zou fijn zijn Maar ja, de mannen zijn nog geen 3 maand, dus dat doen we nog maar even niet. Ik ga de infacol eens checken! We gebruiken nu cinababy, zou t kwaad kunnen om meteen op iets anders (lees: infacol) over te stappen?

K_P, heb jij meteen vanaf het begin fv gegeven? Ik zit nu op half bv half fv. Volledig bv werd toch een beetje te gek....
Rijstebloem, inderdaad.
Ik heb ze 3 maanden volledig BV gegeven en was toen helemaal gesloopt. Ik functioneerde echt op de automatische piloot. Mijn vriend heeft letterlijk tegen me gezegd : "dan stop je toch gewoon"...
En ik : "Oh ja... " echt volledig uitgeput.

Na die drie maanden heb ik eerst Friso gegeven, die kan je combineren met BV. Daarna overgestapt op Kruidvat huismerk, gewone poedermelk. Heeft veel geld bespaard en de meiden deden het prima.
  woensdag 15 juli 2009 @ 21:18:10 #144
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_71014103
Hmm.. herkenbaar K_P, ik wilde en zou ook doorgaan met bv.. maar eigenlijk wist ik zelf ook wel dat dat niet ging. Ik zat na 3 weken al onder mijn gewicht van voor ik zwanger was... en die automatische piloot.... ken ik! Respect voor 3 maanden joh! Tjonge, knap!

Vanuit het zkh moesten wij bijvoeden, toen de bv nog niet op gang was. We deden dat dmv van vingervoeden. Daar zijn ze toen begonnen met nutrilon 1, dus daar ben ik maar mee verder gegaan. Wanneer ben jij overgestapt op een ander merk? En heb je ook een tijdje bv en fv gecombineerd dan?

Vicky, dank voor je ervaring! Even zien hoe t vanavond gaat (t is hier vooral mis na de late voeding...) en anders weet ik wat ik morgen ga halen!

Hoe lang laten jullie je kindje huilen? Ik lees zulke tegenstrijdige dingen.... laten huilen of niet? De een zegt, als je zeker weet dat er niks aan de hand kan zijn (geen honger, vieze luier oid), dan mag je ze gerust 20 min laten huilen en de ander zegt dat je een pasgeboren kindje niet moet laten huilen ivm zijn gevoel van veiligheid. De jongens zijn nu 4,5 week. Laten huilen of niet???

[ Bericht 0% gewijzigd door mikoxx op 15-07-2009 21:19:14 (dit past beter in het babietjestopic.....) ]
pi_71014738
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 21:18 schreef mikoxx het volgende:

Hoe lang laten jullie je kindje huilen? Ik lees zulke tegenstrijdige dingen.... laten huilen of niet? De een zegt, als je zeker weet dat er niks aan de hand kan zijn (geen honger, vieze luier oid), dan mag je ze gerust 20 min laten huilen en de ander zegt dat je een pasgeboren kindje niet moet laten huilen ivm zijn gevoel van veiligheid. De jongens zijn nu 4,5 week. Laten huilen of niet???
Offtopic in het flesvoeding topic, maar doen waar jij/jullie je goed bij voelen.\
Op zich zullen kindjes er niets van krijgen als ze 20 minuten huilen. Maar ik kan mijn kind niet zo lang laten huilen. Voor MIJ voelt dat niet goed, maar dat is bij iemand anders vast weer heel anders.
Als je er 2 hebt kan ik me voorstellen dat je er niet aan ontkomt dat de 1 soms even moet wachten/huilen als je met de ander bezig bent.
Zolang je dus maar doet wat voor jullie goed voelt. Je kunt een uur boven laten huilen terwijl jij beneden jankend op trap zit omdat je dat niet wilt lijkt mij niet de goede oplossing.
pi_71014794
Mikoxx, doen wat voor jou ok is. En als dat is om erheen te gaan dan zou ik dat vooral doen. Op deze leeftijd kan je ze echt nog niet verwennen ofzo.
Als je kinders last hebben van krampjes zou ik niet tegelijk dingen gaan veranderen zeg maar... Als je ander spul tegen krampjes gaat geven, zou ik niet tegelijkertijd ook van voeding veranderen. Want als er dan iets helpt weet je niet wat het is... Of misschien hef je dan het effect van het een wel op met het ander, snap je?
Wij hebben vanaf dat we FV gaven, Friso gegeven. Zijn op een gegeven moment overgestapt op comfort ivm krampjes en de ontlasting die zo vast was. En toen ze over ging op opvolgmelk zijn we weer langzaam teruggegaan naar normaal ipv comfort.
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 15 juli 2009 @ 21:57:47 #147
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_71015407
over de rijstebloem, dat is vanaf 4 (!!!) maanden, op zn vroegst. en het is nog een kunst om dan de hele fles erin te krijgen, want de speen verstopte bij ons steeds, maar dat terzijde

vwb huilen, als je het idee hebt dat je kinders zich in slaap moeten jammeren, hebben ze dat nodig. als je denkt dat ze kramp hebben, dan hebben ze troost nodig. wat ik heb gedaan: bij twijfel, troosten.
blijf iig bij je gevoel, dan gaat het goed!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  woensdag 15 juli 2009 @ 23:27:46 #148
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_71019076
Isa was een enorme spuger en mocht op advies wat eerder aan de papflessen, maar dat is dus de uitzondering op de regel normaal is het inderdaad 4 maanden maar met kleine(re) kind(jes) kan het advies van een arts dus best eens afwijkend zijn.
Papflessen geef je trouwens straks het handigste met een 1-2-3 speen zodra de pap dan dikker word kan je de grote van het gaatje in de speen aanpassen, papflessen gingen er hier namelijk dan zonder problemen in.
Ik kan de difrax 1-2-3 speen erg aanraden.

Mikkoxx en over het laten huilen zoals al gezegd als jij het niet kan, niet doen, kan je het wel, ook prima!
Isa wilde overdag nooit in haar bedje slapen, alles was oke behalve haar bed, 's nachts sliep ze wel door zonder problemen.
Van het CB kreeg ik het boekje van ene mevrouw Blom (meen ik) te leen en ik moest Isa steeds 5 minuten langer laten huilen... na 1 uur was ik op, en zo over de zeik dat ik Isa bij me heb genomen en wel zo hard heb zitten janken, heb het boek meteen terug naar het CB gebracht en vanaf toen altijd mijn gevoel gevolgd en voelde mezelf daar veel beter bij.
Mama van Isa en Ties
pi_71023679
Ik heb ook de 1-2-3 speen voor de papfles. Maar als ik de 1 gebruik dan gaat het nog erg snel naar binnen, moet ik echt af en toe de fles uit zijn mond halen en effe rusten (doen we ook omdat ie spuugt, ben bang dat anders alles weer te snel terug komt).

En inderdaad wat betreft huilen: eigen gevoel volgen!
  donderdag 16 juli 2009 @ 09:27:45 #150
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_71024784
Ik heb voor de pap en gewone fles altijd de brede difrax S-fles met brede speen maatje M. Lennon kreeg die fles 's avonds voor de pap maar op een gegeven wilde hij de smalle fles met smalle speen niet echt meer. Die brede fles/speen zuigt denk ik fijner.
pi_71024912
Ik gebruik voor de rijstebloem een L speen (difrax). Ik doe 3 scheppen rijstebloem in de fles 's avonds, gaat prima zo!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 16 juli 2009 @ 09:44:20 #152
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_71025127
Heb je rijstebloem van de Nutrix? Wij van de Friso, maar die is heel dun.... wij doen er ruim 4 scheppen in en wordt niet echt heel dik. Ik denk dat ik maar weer de vanille van Nutrix haal....
pi_71025158
Ik heb de vanille van nutrix inderdaad. Die lijkt eerst heel dun, maar als je de fles dan geeft wordt het dikker. Met een grote speen en een beetje schudden gaat hier alles op (ik schud de laatste dikkere pap in de speen, en dat krijgt ze er dan goed door). Ik doe op een fles an 210 CC water er 3 lepels rijstebloem bij.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 16 juli 2009 @ 11:16:06 #154
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_71027813
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 09:45 schreef Fuente het volgende:
Ik heb de vanille van nutrix inderdaad. Die lijkt eerst heel dun, maar als je de fles dan geeft wordt het dikker. Met een grote speen en een beetje schudden gaat hier alles op (ik schud de laatste dikkere pap in de speen, en dat krijgt ze er dan goed door). Ik doe op een fles an 210 CC water er 3 lepels rijstebloem bij.
Ik ga die ook maar weer kopen denk ik, ik heb echter nog een heel pak van Friso staan.

Ow ik werd vorige week gebeld door een mevrouw van Nutricia over opvolgmelk van Nutrilon of ik het kende enz. en wat ik nu gaf: kv of bv... Ik heb toen gezegd dat ik kv gaf van Friso en toen vroeg ze mij of ik de opvolgmelk van Nutrilon wilde proberen.. dan stuurde ze me wat thuis. Ik heb gezegd dat dat prima is en gisteren kreeg ik dus een heel pak van 900 gram thuis Maar nu is mijn vraag, kun je gewoon van Friso 1 naar Nutrilon 2 overstappen en dan evt. weer terug naar Friso 2??
pi_71028374
Volgens mij is dat met opvolgmelk niet zo'n probleem hoor. Ik ben toen bij Sara ineens overgestapt van Friso naar Similac, geen centje pijn!
Een heel pak niet gebruiken is ook wel wat zonde he
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 16 juli 2009 @ 11:40:02 #156
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_71028496
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 11:35 schreef Fuente het volgende:
Volgens mij is dat met opvolgmelk niet zo'n probleem hoor. Ik ben toen bij Sara ineens overgestapt van Friso naar Similac, geen centje pijn!
Een heel pak niet gebruiken is ook wel wat zonde he
Dat dacht ik ook En inderdaad erg zonde, zijn wel 30 voedingen staat er op de verpakking. En ik heb ook nog een kleine proefverpakking eerder een keer gekregen. Gebruik je nu voor Merel weer Similac?
pi_71028800
Nee, Merel heeft KMA, die krijgt KMA voeding van Friso. Maar als dat niet zo was, had ik het zo weer gebruikt, prima spul en een stuk goedkoper dan friso en nutrilon
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 16 juli 2009 @ 12:02:52 #158
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_71029126
ow ja natuurlijk

Ik ben er ook over aan het denken om evt. te switchen naar een huismerk of Similac.
pi_71029830
Bij Merel hebben we de eerste maand Kruidvat gebruikt, schijnt ook prima te zijn verder. Bij Merel dan niet Maar ik vond het qua voeding prima verder.
Kijk als het nou 1 euro scheelt ofzo, maar het scheelt volgens mij zo 5 euro per pak.

Sara kreeg het eerste half jaar Friso Comfort, vanwege de krampjes, ging prima, erna dus Similac, en ze heeft nooit ergens last van gehad.

Overigens nog een vraag ivm de bijvoeding. Merel krijgt nu 3 flessen op een dag ('s morgens een bambix fles, 's middags melk, 's avonds pap). Dat is ongeveer 600 CC wat ze echt helemaal opdrinkt. Maar tussendoor wil ze geen water of sterk verdunde diksap. Dat 'oefenen' we nu zo'n 2 weken, maar ze wil er geen slok van. Is dit nu niet wat te weinig vocht op een dag? Ik heb gisteren geprobeerd om haar tussendoor nog een klein flesje te geven, maar dat wil ze ook niet (ze eet ook goed namelijk, anderhalf stuk fruit, een liga of rijstwafel grotendeels, en een goede hap groenten/aardappels).
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 16 juli 2009 @ 12:44:58 #160
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_71030391
Dank voor de tips! Het is me duidelijk, ik ga ze dus niet 20 min laten huilen... dat past ook totaal niet bij ons. verder hierover maar in het babietjestopic... Papflessen was ik nog niet van plan hoor!! Lijkt me idd nog een beetje vroeg
Ik ga wel een beetje uitproberen qua tijden, want ik liet er tot nu toe steeds 3 uur tussen en dan moest ik ze iedere voeding wakker maken. Eens kijken wat er gebeurt als ik ze iets langer laat liggen.... ben heel benieuwd!
  donderdag 16 juli 2009 @ 14:31:07 #161
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_71033852
Fuente, heb je al geprobeerd met een lepeltje te geven? Lennon is ook geen fan van water of sterk verdunde diksap in een flesje, maar van een lepeltje wil hij het af en toe wel. Merel eet goed zo te lezen
pi_71033964
Nee dat heb ik nog niet geprobeerd, goede tip! Zeker als het erg heet is wil ik graag dat ze wat extra drinkt.
Of een tuitbekertje dacht ik aan, misschien dat ze het zo leuk vindt dat ze dan wel drinkt

Ja Merel eet super! Vooral bloemkool vindt ze heerlijk
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 16 juli 2009 @ 14:40:09 #163
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_71034156
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 14:34 schreef Fuente het volgende:
Nee dat heb ik nog niet geprobeerd, goede tip! Zeker als het erg heet is wil ik graag dat ze wat extra drinkt.
Of een tuitbekertje dacht ik aan, misschien dat ze het zo leuk vindt dat ze dan wel drinkt

Ja Merel eet super! Vooral bloemkool vindt ze heerlijk
Ik heb tuitbekertje geprobeerd, dat vindt hij ook nog niet wat. Is toch weer anders zuigen. Lennon vindt het heel erg leuk om van lepeltje te eten, dus soms ook maar van lepeltje drinken als hij te weinig drinkt.

Lekker!! Lennon eet tot nu toe ook best goed vooral potjes even nu , vandeweek heeft hij bloemkool in de hand gehad, dat vond hij maar vreemd en wist niet wat hij ermee moest doen. Ik heb het toen maar in zn mond gedaan. Hij heeft er wel iets van opgegeten. Na de vakantie mag hij ook wat completere maaltijden en ga ik eens met aardappelen mengen.
pi_71035090
Fuente, misschien kan je anders met de warmte als je bang bent dat ze te weinig vocht binnen krijgt, wat extra fruit geven. Veel fruit is ook wel lekker sappig.
Of gewoon een bekertje water en haar laten klooien, kijken of ze er wat mee kan? (ik roep ook maar wat, misschien vindt ze het wel heel leuk).
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_71035486
Extra vocht is inderdaad ook een idee. Ze is gelukkig tot nu toe gek op fruit. Ik heb haar wel vaak zelf een flesje water gegeven, ze zwaait er dan vrolijk mee rond, maar drinken ho maar
Ik ga morgen eens een tuit kopen en kijken of ze daar wat mee wil.

Thnx voor de tips!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_71080063
Weet iemand wanneer je de 4e fles moet laten vervallen?
  vrijdag 17 juli 2009 @ 22:22:43 #167
105850 Fuente
mamamuts
pi_71080437
Raissa, Merel krijgt sinds een goede week geen vierde fles meer. Ik was juist aan het bedenken hoe dat nou moest met de flessen en de hapjes, toen regelde ze 't zelf. Ze krijgt nu 's morgens een fles pap, rond 10:30 fruit, rond 12:00 fles melk, rod 14:30 liga/rijstewafel/fruit en rond 17:00 groentehap. Dan rond 19:00 nog een fles met rijstebloem. De fles van 15:00 liet ze zelf al vallen.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 17 juli 2009 @ 22:29:16 #168
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_71080607
Fuente, hoe gaat het nu? Wil Merel al iets meer drinken?

Raissa, dat ligt ook een beetje aan waar de baby behoefte aan heeft. Ik denk er zelf over om na de vakantie over 2 weken te gaan beginnen met het schema dat ik ook voor Twan had toen hij 6 maanden was, dan begin ik ook meteen met opvolgmelk.

Schema:
smorgens: melk 180/6
ong. 10:30 uur: fruithapje evt. liga/rijstewafel
12:30: evt. broodkorst + melk 180/6
15:30: maaltijd + toetje
19:00: melk 180/6 met rijstebloem

Smorgen mag evt. ook graanpap.

We denken dat Lennon dit misschien ook fijner vindt, omdat hij nu van die 4 voedingen best wel veel laat staan. Eerst dachten we dat het aan de oorontsteking lag, maar hij drinkt nu nog steeds niet echt goed. Vooral de fles na het groentjehapje 's middags drinkt hij bijna niet leeg. En hij vindt het leuker om van een lepeltje te eten.

Fuente, Merel heeft ook een mooi schema eens kijken of dat ook wat is voor Lennon...
pi_71080836
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 22:22 schreef Fuente het volgende:
Raissa, Merel krijgt sinds een goede week geen vierde fles meer. Ik was juist aan het bedenken hoe dat nou moest met de flessen en de hapjes, toen regelde ze 't zelf. Ze krijgt nu 's morgens een fles pap, rond 10:30 fruit, rond 12:00 fles melk, rod 14:30 liga/rijstewafel/fruit en rond 17:00 groentehap. Dan rond 19:00 nog een fles met rijstebloem. De fles van 15:00 liet ze zelf al vallen.
Dat is vaak zo hè, dat je je suf zit te piekeren hoe het nou moet en dat de baby het dan zelf wel aangeeft Vooralsnog denk ik niet dat Mila er aan toe is om de 4e fles te laten vervallen dus die laat ik nog maar gewoon voor wat 'ie is. Thanks voor de info!
  vrijdag 17 juli 2009 @ 22:48:53 #170
105850 Fuente
mamamuts
pi_71081137
Diaan, Merel wil nog steeds niets tussendoor. Ook niet van een lepeltje. Maar goed, ze is tevreden en plast genoeg, dus het zal ook wel even goed zijn

Oh ja, door de fruithap van Merel prak ik ook vaak een liga, vooral als het waterig fruit is, ze vindt het heerlijk

Graag gedaan hoor Raissa, het is soms zo puzzelen met voedingen he?
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_71081332
Tyler is er ook nog niet aan toe Raissa. Begint de groente en fruithap wel beter te eten nu.
Diksap vind hij erg vreemd nog. Paar slokjes en dan wil hij niet meer.
pi_71081495
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 22:54 schreef _Ingrid_ het volgende:
Tyler is er ook nog niet aan toe Raissa. Begint de groente en fruithap wel beter te eten nu.
Diksap vind hij erg vreemd nog. Paar slokjes en dan wil hij niet meer.
Mila valt echt aan op de groente en fruit, ze wordt zelfs boos als je te vroeg stopt Heb haar nog maar een keer een flesje diksap gegeven, dat werd zo snel opgeslurpt dat ik me afvraag of ze wel door had dat het geen melk was
pi_71081763
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 22:59 schreef Raissa het volgende:

[..]

Mila valt echt aan op de groente en fruit, ze wordt zelfs boos als je te vroeg stopt Heb haar nog maar een keer een flesje diksap gegeven, dat werd zo snel opgeslurpt dat ik me afvraag of ze wel door had dat het geen melk was

Tyler vind mango erg lekker. En broccoli.
Morgen weer diksap aanbieden, of water.
Een tuitbeker, vanaf welke leeftijd is dat?
  vrijdag 17 juli 2009 @ 23:44:07 #174
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_71083009
Je kan een tuitbeker vanaf 6 maanden aanbieden, maar overal staat wel dat het beter is om je kind tussen de 6 en 8 maanden aan te leren om uit een gewone drinkbeker te leren drinken. Wij doen het beide, of een gewoon glas/beker (mijn drinken dan meestal, water of heel lichte limonade) of een tuitbeker. Wel moeten we hem nog helemaal helpen, want meneertje vertikt het nog steeds om zelf zijn beker vast te houden. Ja, als hij hem vastpakt, is het om hem weg te duwen.

Ow ja, schema's, hier is het schema zo ongeveer zo:
7.00 fles pap van 210 (als we werken) of 8.00 (als we vrij zijn) - of het is tussen één van deze tijden in.
9.30 fruithap
12.00 broodje + fles van ong. 200 cc (dit drinkt hij lang niet altijd leeg, en hij krijgt die fles ook nog wel een tijdje na zijn broodje)
16.00 flesje van 120 (deze wil ik gaan vervangen voor een beker ander drinken + een rijstewafeltje)
18.00 warm eten (varieert van 3 hapjes tot nu een flink bord vol, vandaag een halve aardappel met een grote wortel erdoorheen geprakt)
20.00 fles pap van 210 (waar altijd wel wat van overblijft tegenwoordig, ook niet zo gek na een flink bord warm eten)
18-11-2008 Maarten Alexander
  vrijdag 17 juli 2009 @ 23:49:46 #175
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_71083182
Marie, welke pap doe je dan? Gewoon die granenpap of rijstebloem?
  zaterdag 18 juli 2009 @ 08:34:26 #176
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_71088169
Die granenpap, van bambix...
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_71093292
Hij kan nog niet zitten, dus gewone beker lijkt me niet handig.
Maar wel een goed idee, want met Kim was/is dat een probleem.
pi_71093388
Maar je kunt hem toch gewoon op schoot zetten en slokjes drinken geven uit een beker? Of denk ik dan te simpel? Ze hoeven het toch niet meteen zelf te kunnen?
  zaterdag 18 juli 2009 @ 15:32:19 #179
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_71094963
Ja Jore, zo doen wij het hier ook, want ook Maarten zit nog niet zelfstandig.
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_71097559
Ja kan het proberen met meneer friemelkont.
pi_71114734
Hier werd ook aangeraden om met 6 maanden met een open beker te oefenen. Natuurlijk lukte dat niet zelf en we vonden het een beetje te veel gedoe met zo'n kleintje, dus hebben we het zo gelaten. Pas na haar eerste verjaardag zijn we terug begonnen met de open beker en daar kon ze vrij snel alleen uit drinken.
Ik snap eerlijk gezegd niet waarom een baby dat meteen al moet kunnen...
pi_71115372
Kim kan nu nog niet goed uit een beker drinken. Nouja, ze kan het wel, maar heeft er geen geduld voor.
Pakjes drinken, of beker met rietjes gaat wel goed.
Bij Tyler wil ik proberen of het wel eerder lukt. Tuitbeker ga ik op zolder zoeken en dan steriliseren. Kijken of hij dat wat vind. Sapje uit fles lukt niet best.
pi_71115595
http://webshop.voedingscentrum.nl/webshop/showfile.aspx?pdf=D752-3.pdf&filetype=filePath
Hier staat weer vanaf 8-10 maanden uit een beker leren drinken.
  zondag 19 juli 2009 @ 13:17:26 #184
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_71115715
Hier zijn we ook pas na een jaar begonnen met uit een gewoon bekertje drinken. Ze kunnen zoveel zeggen..ik moet het steeds opruimen

Ingrid we hebben de tuitbeker van de hema. Die kan je zonder bovenkant als gewone beker gebruiken en dan kunnen ze 'm mooi met 2 handjes goed vasthouden aan die grote oren.
pi_71115777
* _Ingrid_ zet hema tuitbeker op het lijstje.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 19 juli 2009 @ 13:51:10 #186
147316 crew  DJMO
#trut
pi_71116817
ik heb een zachte tuit beker van difrax, als je die deksel ervan haalt issie ook als gewone beker te gebruiken. maar ik vind, al snap ik de achterliggende gedachte wel namelijk dat het niet goed is voor de tandjes als ze alleen maar uit een fles drinken, het een beetje te vroeg om hem nu al uit een beker te laten drinken.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  zondag 19 juli 2009 @ 14:32:37 #187
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_71118166
Op hoeveel voedingen zaten jullie met een kindje van 5 weken? Wij zitten op 6 voedingen om de 4 uur, ook 's nachts nog een voeding. Volgens het cb moet ik het aantal cc's per 24 uur verdelen over 5 voedingen om te voorkomen dat ze 's nachts wakker worden van honger. De 6e voeding is dan eigenlijk extra. Ben benieuwd naar jullie ervaringen... (ze krijgen hier trouwens een combi van fles en bv)
pi_71118244
Mikoxx, wi jzitten over het algemeen op 6 flessen, heel soms zelfs op 7. Tess komt gewoon om de 3 uur, met een beetje geluk om de 3,5 maar 's nachts zit er wel wat meer tussen. Morgen is ze al weer 6 weken.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 19 juli 2009 @ 14:38:43 #189
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_71118354
Vicky, gebruik jij dan ook de formule van aantal kg x 150 cc en dat delen door het aantal voedingen?
pi_71118739
quote:
Op zondag 19 juli 2009 14:38 schreef mikoxx het volgende:
Vicky, gebruik jij dan ook de formule van aantal kg x 150 cc en dat delen door het aantal voedingen?
nee eigenlijk niet Tess krijgt nu 4x 120/4 en 2x 150/5 maar drinkt ze niet allemaal leeg.
De 150/5 krijgt ze als laatste fles voor het slapen gaan, de nachtles is een 120/4 en de 1e ochtendfles weer 150/5.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 19 juli 2009 @ 16:05:55 #191
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_71121033
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 08:34 schreef Marie79 het volgende:
Die granenpap, van bambix...
Okay, die heb ik nu ook gekocht. Gaan we op over zodra de rijstebloem op is. Zal wel even wennen zijn om 's morgens een bord pap te geven ipv een fles. Misschien toch nog maar een fles van maken 's morgens.

We zijn trouwens gisteren al begonnen met het nieuwe schema... Lennon dronk nog maar weinig flessen leeg en liet bij de 1e drie flessen steeds zo'n 50 tot 100 cc staan. Ook heeft hij gisterenmorgen het hele potje fruithapje opgegeten, hij vond het heerlijk. 's middags groentehapje ook helemaal leeg en ook nog toetje toe. 's avonds gewoon weer fles met rijstebloem... dus hij eet voor mijn gevoel nu beter en de flessen die hij krijgt, drinkt hij wel zo goed als leeg. Het leek er ook al een tijdje op dat hij uit de fles drinken niet meer leuk vond. De laatste fles dronk hij vaak tot op 50 cc leeg en van de laatste 50 cc maakten wij dan pap en gaven dat met een lepeltje, dat at hij dan helemaal op.

Mikoxx, volgens mij zaten wij ook nog op 6 flessen met 6 weken. Toen Lennon 2 maanden was, zijn we overgegaan op 5 flessen en hebben we de avond fles van 23:00 uur laten vervallen.
  zondag 19 juli 2009 @ 18:05:21 #192
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_71125481
Wij geven de bambix 'gewoon' met de fles hoor ('s morgens niet al te veel tijd, we staan al rond half 7 op, vind ik vroeg genoeg). 3 schepjes op een fles van 210/7. Dit gaat prima! Hij laat wel eens wat over, en dat doet hij trouwens ook met de andere flessen, maar op andere dagen drinkt hij de fles dan wel weer leeg...
Maar ik denk dat wij binnenkort de fles van 16.00 uur helemaal gaan laten vervallen, wanneer, moet ik nog even bekijken...
18-11-2008 Maarten Alexander
  zondag 19 juli 2009 @ 21:11:25 #193
105850 Fuente
mamamuts
pi_71131297
Marie, wij geven die pap ook gewoon in de fles. Ik vind het handiger en stiekem ook wel fijn dat Merel nog flessen drinkt
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zondag 19 juli 2009 @ 21:28:51 #194
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_71131850
Ik ook hoor Fuente, dat ik het fijn vind dat Maarten zo heerlijk uit die fles drinkt! Als hij echt zin heeft in de pap, beginnen zijn handjes helemaal te trillen en hij kijkt echt zo gelukzalig als hij die eerste slokken neemt
En hij eet genoeg vanaf een lepeltje, zijn fruit en avondeten elke dag dus dan mag hij van mij echt die fles wel...
18-11-2008 Maarten Alexander
  zondag 19 juli 2009 @ 21:29:31 #195
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_71131875
Okay... handig om te weten, ga ik dat ook gewoon doen!!!! Dat is vooral 's morgens een stuk handiger in bed...
  zondag 19 juli 2009 @ 21:36:39 #196
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71132111
Diaan, Sasha is nu 18 maanden en we doen nog steeds gezellig 's ochtends vroeg de papfles met Brinta in bed hoor! 1-2-3 speen erop een gaan.
En wij hebben die 1-2-3 nu nog iets wijder gemaakt omdat het hem anders te langzaam ging.
***
  zondag 19 juli 2009 @ 21:37:39 #197
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_71132139
Dat is zo lekker he, in bed flesje geven en daarna nog lekker doorsoezen... helaas gebeurd dat niet al te vaak, ligt ook vaak aan mezelf, allemaal plannen voor die dag en geen rust in mijn kont
18-11-2008 Maarten Alexander
  zondag 19 juli 2009 @ 21:44:11 #198
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_71132317
ik heb dat in mijn herinnering dus bijna nooit gedaan met Twan, die kreeg al vrij snel een bord pap 's morgens. Maar als ik/wij vrij zijn, vind ik het wel heerlijk. Lennon gaat ong. een half uurtje na de fles weer naar bed en kunnen wij nog even slapen. Twan eet nog steeds 's morgens pap en nog steeds Bambix voor 12 maanden en ouder die vindt hij het lekkerst. Ik vind dat erg leuk en lief, papetende kinderen
  zondag 19 juli 2009 @ 21:52:35 #199
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71132563
Marie, het is bij ons tegenwoordig kwart over 6, half 7... alle tijd om dan idd nog even te soezen of gewoon lekker te 'kletsen' met z'n drietjes.
En ja, bordje zou ook kunnen, maar dan zit je dus wel supervroeg al met elkaar aan het ontbijt...
***
  zondag 19 juli 2009 @ 21:57:39 #200
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_71132723
quote:
Op zondag 19 juli 2009 21:52 schreef Brighteyes het volgende:
Marie, het is bij ons tegenwoordig kwart over 6, half 7... alle tijd om dan idd nog even te soezen of gewoon lekker te 'kletsen' met z'n drietjes.
En ja, bordje zou ook kunnen, maar dan zit je dus wel supervroeg al met elkaar aan het ontbijt...
Wij ontbijten eigenlijk nooit samen, tenminste niet door de week. Dan ontbijten zowel Peace als ik op het werk en als ik thuis ben, eet ik als ik Twan naar school heb gebracht. Twan staat meestal zo laat mogelijk op en eet dan op de bank een bord met pap... heerlijk relaxt, kan ik je zeggen
  zondag 19 juli 2009 @ 21:59:18 #201
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71132768
Nou ja, wij dus ook niet, dus ik werd ook niet blij van dat aan tafel zitten om 7 uur toen Sasha een tijdje die fles niet wilde.
F. eet in de auto en ik ontbijt op mijn werk (met Brinta ook ).

Anyway... nu gaat het wel heel erg off-topic.
***
  zondag 19 juli 2009 @ 22:07:27 #202
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_71133023
quote:
Op zondag 19 juli 2009 21:59 schreef Brighteyes het volgende:
Nou ja, wij dus ook niet, dus ik werd ook niet blij van dat aan tafel zitten om 7 uur toen Sasha een tijdje die fles niet wilde.
F. eet in de auto en ik ontbijt op mijn werk (met Brinta ook ).

Anyway... nu gaat het wel heel erg off-topic.


Ja, dat is waar.

On topic: ik heb gisteren nog één pak Friso 1 gekocht, als deze op is, gaan we over op opvolgmelk. Ik ben benieuwd hoe Lennon dat vindt... eerst het proefpak van Nutrilon en daarna denk ik huismerk van AH.
  zondag 19 juli 2009 @ 22:44:07 #203
105850 Fuente
mamamuts
pi_71134245
Wij eten 's morgens ook niet aan tafel, gewoon echt geen tijd. Sara eet een boterham bij de tv en Merel krijgt een papfles met 1 van ons op de bank.

Oh en Diaan, bij Merel hebben we helemaal geen verschil gemerkt van 1 naar 2, ging ineens goed
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zondag 19 juli 2009 @ 22:53:00 #204
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_71134553
quote:
Op zondag 19 juli 2009 22:44 schreef Fuente het volgende:
Wij eten 's morgens ook niet aan tafel, gewoon echt geen tijd. Sara eet een boterham bij de tv en Merel krijgt een papfles met 1 van ons op de bank.

Oh en Diaan, bij Merel hebben we helemaal geen verschil gemerkt van 1 naar 2, ging ineens goed
Gelukkig zijn er meer mensen die zo ontbijten als wij Ik heb één collega waar ze 's morgens allemaal vroeg moeten opstaan en zijzelf dus rond 6 uur!! om om 7:30 uur met zn allen aan tafel te zitten. Pff moet er niet aan denken zeg.. maar dat terzijde.

Okay, ik verwacht eigenlijk ook geen problemen bij Lennon... ik heb ook geen problemen gehad bij Twan en ben toen ook gewoon van 1 naar 2 gegaan voor zover ik me kan herinneren.
pi_71135544
Tyler krijgt ook sinds een paar dagen 's morgens een papfles, vaak in bed. Eerst rond 8.00, nu sinds de tandjes ineens al om 7.00 Dan is het helemaal lekker in bed geven en daarna nog even liggen. Knuffelen/spelen. Soms is Kim al wakker, meestal als de fles net op is.
pi_71148695
Je kunt ook die LIGA eerste stap door een fruithapje of fles mengen, maar ik kan het nog nergens vinden in de winkel.
Ben bij de PLUS en AH geweest. Wie weet waar ik ze kan krijgen?
  maandag 20 juli 2009 @ 14:12:28 #207
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_71148813
hoogvliet?

En een drogeristerij?

[ Bericht 62% gewijzigd door Ticootje op 20-07-2009 14:21:51 ]
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_71148871
Hoogvliet heeft ze zeker, heb ze van de week ook gehaald voor Amber.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 20 juli 2009 @ 14:52:38 #209
105850 Fuente
mamamuts
pi_71150131
quote:
Op maandag 20 juli 2009 14:08 schreef Koningin het volgende:
Je kunt ook die LIGA eerste stap door een fruithapje of fles mengen, maar ik kan het nog nergens vinden in de winkel.
Ben bij de PLUS en AH geweest. Wie weet waar ik ze kan krijgen?
Hier bij C1000 hebben ze die gewoon, Etos ook, AH hier ook...
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  maandag 20 juli 2009 @ 15:04:08 #210
35189 Troel
scherp en bot
pi_71150494
Hier bij de Plus hebben ze het ook
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_71150616
Tja, ik woon maar in een klein dorpje met kleine supermarkten, maar toch
Tweede en derde stap lagen er wel, neem toch aan dat de eerste stap daarbij ligt......
Nou ja, dan maar eens verder zoeken.

[ Bericht 24% gewijzigd door Koningin op 20-07-2009 15:13:21 ]
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 20 juli 2009 @ 22:20:51 #212
147316 crew  DJMO
#trut
pi_71163014
quote:
Op maandag 20 juli 2009 15:08 schreef Koningin het volgende:
Tja, ik woon maar in een klein dorpje met kleine supermarkten, maar toch
Tweede en derde stap lagen er wel, neem toch aan dat de eerste stap daarbij ligt......
Nou ja, dan maar eens verder zoeken.
woon je soms in rhoon nee, als ze er niet liggen, gewoon even iemand aanschieten, en het bestellen. doe ik ook vaak (sterker nog, als ik iets haal bij de mcd omdat de ah het niet heeft (zoals bv die 1e stap) en ik stap met mijn mcdtasje bij de AH naar binnen, kan ik er donder op zeggen dat het binnen twee dagen in de schappen ligt bij AH omdat ze het dan gelijk bestellen voor me)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  donderdag 30 juli 2009 @ 22:43:39 #213
11043 TheFrankey
Ja. Dat zeg jij wel....
pi_71474456
Wij geven jesse nu om de 3uur 100cc en soms een 30cc toetje er direct achterna. Toch heb ik het idee dat hij vreselij khonger heeft.

We hebben Omneo en soms mengen we met Forte, maar vanwege zijn krampjes willen we het liefst op Omneo blijven.

Ik denk dus dat hij veel honger heeft omdat hij soms (als hij 130cc gehad heeft) na 2 uur al weer komt en al huilend met zijn knuistjes in zijn mondje zit. Voor ons een teken dat hij trek heeft. We rekken het dan vaak tot 3uur omdat het CB zegt dat dat moet.

Nu begint het te knagen. Misschien moeten we de voeding eens verhogen per fles. Hij krijgt ongeveer 7 flessen per dag.

Snachts komt hij 1 a 2 keer.

Hij weegt nu 5300 gram, hoe zat dit bij jullie? Herkenbaar een hongerige baby ?
Boef!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 30 juli 2009 @ 22:45:48 #214
147316 crew  DJMO
#trut
pi_71474518
http://www.nutriciakinder(...)oeding+1-2+maand.htm
quote:
Mijn baby had een vast drinkschema, maar lijkt nu ineens veel meer honger te hebben. Wat kan ik nu het beste doen?
Als je kind zo’n 6 weken oud is, maakt hij vaak een groeispurt door. Tijdens die groeispurt kan het enkele dagen wat meer honger hebben. Jij bent net gewend aan je voedingsschema, kun je dat alweer overboord gooien. Waarschijnlijk wil je baby deze dagen wel een extra voeding en kun je vervolgens weer terug naar je ‘oude’ schema of naar een nieuw schema
hoe oud is hij nu thefrankey ?
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  donderdag 30 juli 2009 @ 22:47:02 #215
11043 TheFrankey
Ja. Dat zeg jij wel....
pi_71474573
Hij is 6 weken oud (op 1 dag na) dus volgens die quote zou dat nu kunnen kloppen. Maar wij hebben dit gevoel al een paar weken lang. Hij is nml erg ontevreden de hele dag door. Maar wil wel altijd eten
Boef!
  donderdag 30 juli 2009 @ 22:47:11 #216
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71474578
Oef, ik kan het me even niet meer zo herinneren.
Hoe oud is hij btw? Wat staat er voor voedingsadvies op de verpakking van Omneo?

6 weken dus.
Ja als je het linkje dat DJMO gaf zo eens leest is het vrij normaal voor die termijn en zou ik hem gewoon dat beetje extra geven als hij daarom vraagt.
***
  donderdag 30 juli 2009 @ 22:48:50 #217
11043 TheFrankey
Ja. Dat zeg jij wel....
pi_71474631
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 22:47 schreef Brighteyes het volgende:
Oef, ik kan het me even niet meer zo herinneren.
Hoe oud is hij btw? Wat staat er voor voedingsadvies op de verpakking van Omneo?

6 weken dus.
Ja als je het linkje dat DJMO gaf zo eens leest is het vrij normaal voor die termijn en zou ik hem gewoon dat beetje extra geven als hij daarom vraagt.
Ja op het pak staat dat je dan meer kunt geven per fles, maar wel een paar flessen per dag minder. Dat gaat gewoon niet
Boef!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 30 juli 2009 @ 22:50:43 #218
147316 crew  DJMO
#trut
pi_71474697
Wat BE zegt thefrankey, op de achterkant van de blikken voeding van nutricia staat een schema, wat bij het aantal kilo's aangeeft hoeveel voeding hij per fles mag hebben. ze staan ook online maar die kan ik zo snel niet vinden..
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_71474754
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 22:48 schreef TheFrankey het volgende:

[..]

Ja op het pak staat dat je dan meer kunt geven per fles, maar wel een paar flessen per dag minder. Dat gaat gewoon niet
Waarom niet minder flessen geven dan? Neem aan dat als er meer per keer gedronken wordt, het ook langer duurt voor hij weer een flesje wil
Lotte!
Noah!
  donderdag 30 juli 2009 @ 22:56:36 #220
11043 TheFrankey
Ja. Dat zeg jij wel....
pi_71474920
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 22:52 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Waarom niet minder flessen geven dan? Neem aan dat als er meer per keer gedronken wordt, het ook langer duurt voor hij weer een flesje wil
Ja dat zou ik ook zeggen. Maar als ik 130 cc geef komt hij na 2 a 3 uur en als ik 100cc geef ook. En ik wil hem niet overvoeden. CB waarschuwde daarvoor
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 22:50 schreef DJMO het volgende:
Wat BE zegt thefrankey, op de achterkant van de blikken voeding van nutricia staat een schema, wat bij het aantal kilo's aangeeft hoeveel voeding hij per fles mag hebben. ze staan ook online maar die kan ik zo snel niet vinden..
Klopt, Ik heb even gekeken.

Volgens het schema mag hij dus nu 5 flessen per dag van 200cc, maar hij komt 7 keer.

Terwijl ik dit type krijg ik het idee dat er iets niet goed gaat. Even rekenen.

Hij mag dus 5 x 200 = 1 liter voeding.

Wij geven 7 / 8 * 100 / 130 = ~ 800cc / 900cc

Maar we geven overdag ook vaak 130, dus gemiddeld 900cc per dag (klopt volgens mijn schriftje (ja ik hou het bij haha))

Maar volgens het pak mogen we dus 1 liter geven en we geven vaak 900 cc dus er mag 100cc bij.

Weer even rekenen

1000cc / 7 voedingen per dag = 142cc, ronden we maar in zijn voordeel af op 150cc per voeding.

Woei! Zou dit wat zijn?

Even voorop gesteld, het CB heeft vorige week nog gezegd gewoon 7 * 100cc
Boef!
pi_71475110
Ik zou het gewoon proberen, kijken hoe hij er op reageert! En hij laat vast ergens op de dag wel een bodempje staan, dus dan is je afrondingsverschil ook weg!

Maar ik ben nog mama-2-b zeg ik er eerlijk bij, dus misschien denk ik wel te makkelijk
Lotte!
Noah!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 30 juli 2009 @ 23:04:32 #222
147316 crew  DJMO
#trut
pi_71475212
dan zou ik zes keer 150 water (maakt 165 cc voeding) proberen Thefrankey, dat maakt 990 cc op een dag) en aangezien hij dan wel méér per fles krijgt, zou hij langer verzadigd moeten zijn.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  donderdag 30 juli 2009 @ 23:05:26 #223
11043 TheFrankey
Ja. Dat zeg jij wel....
pi_71475252
Mijn vriendin en ik hebben het er al de hele avond over. Sjonge jonge toch wel andere gesprekstof dan een jaar geleden haha. We beginnen vannacht met een voeding van 150cc (165 dus). Hij krijgt 130 makkelijk weg dus 150cc moet te doen zijn. En hij laat inderdaad wel eens wat staan.

Ik hoop dat het dan beter word

@DJMO, ja! Dat gaan we dus ook proberen. om 12u begint de nieuwe dag dus dan rekenen we vanaf dan. Hij heeft nu om 9u voor het laatst gehad en als het goed is komt hij rond 2u of 4u voor de volgende voeding
Boef!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 30 juli 2009 @ 23:11:02 #224
147316 crew  DJMO
#trut
pi_71475429
maar ik zou dan voorlopig niet mengen met forte als ik jou was. het is of het een of het ander namelijk. als hij van gewone melk krampjes krijgt, krijgt hij dat van forte helemaal lijkt me. dus meer voeding lijkt me gewoon een betere oplossing dan
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  donderdag 30 juli 2009 @ 23:13:06 #225
11043 TheFrankey
Ja. Dat zeg jij wel....
pi_71475503
Klopt, hebben we het ook over gehad. Die forte laten we nu even voor wat het is.

Eerst het een dan het ander gaat hier helemaal op. Is bijna het motto hier :-)
Boef!
  donderdag 30 juli 2009 @ 23:33:34 #226
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_71476167
Dikke kans dat als je meer geeft, er een fles gaat vervallen, waardoor je niet meer op het randje van de maximaal toegestane hoeveelheid voeding komt. En als er wel eens wat overblijft zou je kunnen optellen hoeveel dat bij elkaar is, en dat zal waarschijnlijk ook wel een halve fles schelen. Althans, dat is mijn ervaring dan .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_71477515
Graeme is zaterdag 6 weken en weeg 5255gram, en wij geven hem 4x180cc en 1x 150cc, dus ongeveer elke 5 uur. We gaan zelf altijd laat naar bed, om een uur of 1, dan krijgt hij 180cc, en dan om een uur of 6 sochtends weer, 11 uur, 16uur, en om 21uur krijgt hij 150cc, omdat hij dan dus na 4 uur alweer krijgt. Werkt voor ons heel goed zo.

Een paar dagen terug was het trouwens nog 4x 150 en 1x (om 1 uur snachts) 180cc, maar omdat hij nu sneller alweer honger kreeg, doen we het nu zo.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_71480045
We zitte hier nog op 4x 120/4 en 2x 150/5. 's Nachts gaathet goed. Voor het slapen gaan krijgt ze rond 22.00 150/5 en redt ze het tot 6.00. Maar overdag zit er soms geen 3 uur tussen. Zit in dubio om naar 5x 150/5 te gaan maar ben bang dat ze dan nog om de 3 uur komt. 's ochtends krijgt zel ook 150/5 (rond 9.00 uur, die van 6.00 is 120/4) maar dan begint ze rond 12.00 al weer te brullen..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_71480688
Waarom vinden jullie om de 3 uur eigenlijk kort? Ik vind dat een mooie tijd om tussen te laten.
5 uur vind ik ontzettend lang (behalve 's nachts), zelfs voor volwassen mensen al. Laat staan voor baby's...
Ik snap dat het allemaal wat meer gepuzzel is ivm de maximumhoeveelheid die je mag geven, maar voor de rest staat er toch niks in de weg om je kind te volgen? Wij eten toch ook als we honger hebben, denken toch ook niet van, ow wacht, het is mijn uur nog niet, ik moet nog wachten?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 31 juli 2009 @ 08:30:13 #230
147316 crew  DJMO
#trut
pi_71480765
vijf uur vindt ik ook ontzettend lang, maar 2,5 á 3 uur is wel weer wat kort imo. 3,5 tot vier uur tussen de voedingen heb ik altijd wel een mooi schema gevonden. jan liet er trouwens ook nooit langer dan vier uur tussen zitten, behalve als hij slaapt (en dan werd hij gewoon wakker voor zijn fles. smorgen uiterlijk 8 uur issie wakker, of maak ik hem wakker, om niet in het gedrang te komen met de rest van de dag.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_71480779
overdag zit er bij mij ech tnie tmeer dan 4 uur tussen. maar na 2,5 uur vind ik het iets te snel.. ik probeer meesatl te rekken tot 3 uur, maar dat lukt niet altijd.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 31 juli 2009 @ 08:37:14 #232
147316 crew  DJMO
#trut
pi_71480846
in het bgein was het bij jan ook drie uur, maar na een week of zes tot acht, werd het vier uur, omdat hij toen ook meer dronk
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_71480893
ik probeerde er ook altijd 3,5 a 4 uur tussen te laten zitten na een paar weken. de eerste weken kreeg ze netjes om de 3 uur.
pi_71480940
gister om 22.15 een fles (150/5), toen om 5.45 (120/4) en nu om 8.35 (150/5)...
de volgende (120/4) zal ws rond 12.00 zijn
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 09:33:39 #235
11043 TheFrankey
Ja. Dat zeg jij wel....
pi_71481860
Nou vandaag dus maar begonnen met meer te geven. Vannacht kreeg hij 140 weg van de 165 en vanmorgen ook 140 van de 165. Maar stopt niet direct zijn handjes weer in zijn mond na een fles. Dus dat gaat alvast beter.

Hij heeft geslapen van 21:00 tot 04:00. Boh! En toen van half 5 tot 8.

Hij mag nu in principe tussen 11 en 12 weer. Kijken of hij inderdaad een fles gaat overslaan de komende dagen
Boef!
pi_71482615
Hier werkt om de 5 uur wel heel goed. Het is echt niet dat we het zelf zitten te rekken ofzo hoor, maar hij wil ook zelf pas na (precies) 5 uur weer. Kan ook eigenlijk niet anders met die hoeveelheid die hij in één keer drinkt, want dan mag hij ook maar 5 flessen op een dag...
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  vrijdag 31 juli 2009 @ 11:12:11 #237
144006 chacama
Ondernemend!
pi_71484363
Dames hoe was de rekensom ook al weer?

gewicht x 150ml / aantal voedingen..... had ik dat goed onthouden???
pi_71484403
Voor flesvoeding klopt dat chacama. Voor borstvoeding uit fles ken (en gebruik) ik een ander rekenregeltje.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 11:17:43 #239
144006 chacama
Ondernemend!
pi_71484520
ok mag ik die dan ook, want het is voor een vriendin die gaat langzaam afbouwen ivm werk.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 11:40:44 #240
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_71485186
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 10:06 schreef tessie het volgende:
Hier werkt om de 5 uur wel heel goed. Het is echt niet dat we het zelf zitten te rekken ofzo hoor, maar hij wil ook zelf pas na (precies) 5 uur weer. Kan ook eigenlijk niet anders met die hoeveelheid die hij in één keer drinkt, want dan mag hij ook maar 5 flessen op een dag...
Maar als je 5 flessen op 1 dag drinkt overdag... dan kom je toch op 4 uur uit? Je begint om 6 uur zeg je... dus dan 10 uur- 14 uur- 18 uur en dan 22 uur. Alles wat hij na 23.00 uur drinkt valt toch onder de nacht?

Joep zit namelijk ook "officieel" op 5 x 150 cc, maar die komt zo rond 4 of 5 uur s'nachts voor fles nummer 6 (al geef ik dan de helft, want het is nacht en dan gaan we niet vet zitten bunkeren natuurlijk )

TheFrankey, Joep geeft zelf heel goed aan wat hij wil met zijn eten. Als hij ineens om de 3 uur honger krijgt ipv om de 4 uur, dan weet ik dat het tijd is om zijn voeding op te hogen. Toen Joep 6 weken was en ik ging zijn voeding ophogen ging hij vanzelf langer met zijn eten doen en kwam toen om de 4 uur ipv de 3 uur. Gewoon goed naar Jesse kijken. (ik krijg vanmiddag ook een Jesse opbezoek van 7 weken oud)
Niet mieten! Door gieten!
pi_71496965
De eerste fles is dan eigenlijk die van 1 uur snachts Seilramm, en dan dus 6 uur, 11 uur, 16 uur en 21 uur. Dat is dus gewoon 5 x in 24 uur. In de nacht telt toch ook gewoon mee, das toch verder niet anders ofzo?
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_71508949
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 11:40 schreef seilram het volgende:

[..]


TheFrankey, Joep geeft zelf heel goed aan wat hij wil met zijn eten. Als hij ineens om de 3 uur honger krijgt ipv om de 4 uur, dan weet ik dat het tijd is om zijn voeding op te hogen. Toen Joep 6 weken was en ik ging zijn voeding ophogen ging hij vanzelf langer met zijn eten doen en kwam toen om de 4 uur ipv de 3 uur. Gewoon goed naar Jesse kijken. (ik krijg vanmiddag ook een Jesse opbezoek van 7 weken oud)
Zo heb ik het ook altijd gedaan.
En toen ging het vanzelf een keer naar 4 uur tussen de voedingen.
Het duurt meestal ook een paar dagen voordat ze weer gewend zijn aan meer of een ander ritme.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 12:20:16 #243
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_71511973
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 18:59 schreef tessie het volgende:
De eerste fles is dan eigenlijk die van 1 uur snachts Seilramm, en dan dus 6 uur, 11 uur, 16 uur en 21 uur. Dat is dus gewoon 5 x in 24 uur. In de nacht telt toch ook gewoon mee, das toch verder niet anders ofzo?
Als dit werkt is het tuurlijk prima Maar bij het CB hier zeiden ze dat ik de voeding in de nacht niet mee mag tellen... omdat het de bedoeling is dat er uiteindelijk tuurlijk s'nachts geslapen gaat worden. Daarom krijgt Joep s'nachts ook geen volledige voeding, maar max 100 cc. De andere 5 flessen moest ik gewoon overdag geven.
Niet mieten! Door gieten!
pi_71512826
Ik vind het echt zo raar dat dat advies over flesvoeding zo veel verschilt. Volgens mij is dat alleen maar omdat borstvoeding zo nodig opgedrongen moet worden Lastig hoor.

Maar wij hebben het vannacht ook eens anders gedaan, zoals jij zei Seilram. We hebben hem om 21 uur gewoon wel 180 cc gegeven en hem toen in zn eigen bedje gelegd. En toen hebben we hem om 1 uur niet wakker gemaakt. Hij werd toen zelf om half 4 wakker, en toen hebben we hem de 90cc gegeven. En daarna werd hij weer om 6 uur wakker (grappig dat ie met de helft dus ook precies half zo lang ´doet´). Toen heb ik hem gewoon weer een fles van 180cc gegeven. En nu zitten we dus nog steeds precies op dezelfde tijden, omdat hij normaal ook altijd om 6 uur een flesje van 180cc kreeg.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  zondag 2 augustus 2009 @ 23:57:49 #245
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_71553275
Misschien weet iemand dit hier wel, Ties krijgt nu Nutramigen als voeding vanwege een koemelkallergie.
Ik heb een verklaring dat ij deze voeding nodig heeft ingeleverd bij de apotheek en via hun krijgen we nu de voeding, heb mijn verzekering gebeld en die vertelde me dat we het 100% vergoed krijgen.... iemand meer deze ervaring met hun verzekering ik kon het me namelijk zo moeilijk voorstellen dat we alles vergoed krijgen.
Mama van Isa en Ties
pi_71556254
Waarom geloof je het niet Marlieske?
Bij ons is het dan de pepti junior, die vast goedkoper is dan de nutramigen. (30,- per blik waar je ongeveer 3 dagen mee doet.) Deze vergoeding was binnen een dag rond. (met andere vergoedingen veel gezeur gehad) Goed dat je me herinnert, moet nieuwe bestellen
pi_71556465
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 23:57 schreef marlieske het volgende:
Misschien weet iemand dit hier wel, Ties krijgt nu Nutramigen als voeding vanwege een koemelkallergie.
Ik heb een verklaring dat ij deze voeding nodig heeft ingeleverd bij de apotheek en via hun krijgen we nu de voeding, heb mijn verzekering gebeld en die vertelde me dat we het 100% vergoed krijgen.... iemand meer deze ervaring met hun verzekering ik kon het me namelijk zo moeilijk voorstellen dat we alles vergoed krijgen.
Wij krijgen de kma voeding van Merel ook 100% vergoed. Het enige waar je mee moet uitkijken is dat niet alle apothekers een contract met je zorgverzekeraar hebben hiervoor. Wij kunnen deze voeding bijvoorbeeld niet via onze eigen apotheek krijgen, maar krijgen het via een apotheek 100km verderop (ze sturen het dan ook per koerier naar ons).
Maar goed, we krijgen idd 100% vergoed.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_71556506
Dan hebben wij mazzel dat het bij de eigen apotheek kan, al schijnt het lastig te bestellen zijn, kan soms wel een week duren voordat het er is.
Dus tip: Voor de zekerheid heel erg op tijd bestellen.
pi_71558144
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 08:59 schreef _Ingrid_ het volgende:
Dan hebben wij mazzel dat het bij de eigen apotheek kan, al schijnt het lastig te bestellen zijn, kan soms wel een week duren voordat het er is.
Dus tip: Voor de zekerheid heel erg op tijd bestellen.
Hier tot nu toe nog geen problemen daarmee gehad. Gaat echt als een trein, als ik vandaag voor 13:00 bel heb ik het morgen in huis
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  maandag 3 augustus 2009 @ 10:51:47 #250
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_71558396
Marlieske wat naar dat thies vermoedelijk kma heeft.
De nutramigen en consorten wordt volledig vergoed, vraag anders aan je zorgverzekeraar of het niet via tefaportanje of sorgente kan, dan kun je online bestellen en die kunnen ook spoed doen. Ik heb er 3.5 jaar lang naar tevredenheid gebruik van gemaakt, de eerste 4 weken bij de apotheek veelal problemen.
Heb nu 6 grote dozen advanced over.. en ze gaan nu zorgen dat en een koerier komt om ze retour te doen.

En ja het klinkt oneerlijk niets hoeven te betalen, terwijl je met een niet allergisch kindje wel moet betalen wat ook al duur genoeg is. Maar denk dat het veelal ook te maken heeft dat in de meeste gevallen er wel andere extra kosten bij komen , zeker als ze op oudere leeftijd speciaal brood e..d moeten. Ik zag het dus meer als een verrekening met dat. Daarbij is de neocate 70 per blik en ben je dan zo de maand bijna 1000 euro alleen aan voeding kwijt.. dat is onbetaalbaar.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 3 augustus 2009 @ 11:02:32 #251
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_71558668
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 13:02 schreef tessie het volgende:
Ik vind het echt zo raar dat dat advies over flesvoeding zo veel verschilt. Volgens mij is dat alleen maar omdat borstvoeding zo nodig opgedrongen moet worden Lastig hoor.

...

kben mss hormonaal, maar dat slaat dus helemaal nergens op.
de tegenstrijdige berichten over fv hebben niks te maken met bv. ik zou je bijna willen aanraden om eens een paar bv-topics door te lezen en dan te kijken hoe vaak er wordt geklaagd over tegenstrijdige adviezen over bv...
en de cb's geven ook tegenstrijdige adviezen over doorslapen, bijvoeden, en al het andere wat een jonoge moeder bezig houdt omtrent haar kindje...

marlieske, wat naar dat ties wellicht kma heeft!
hopen dat speciale voeding idd de oplossing is voor jullie!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_71562039
Ja, via Sorgente hebben wij dat dus ook, werkt perfect!

En idd, alle andere vervangbare producten worden niet vergoed, dus kma-brood etcetera,
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_71562132
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 11:02 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

kben mss hormonaal, maar dat slaat dus helemaal nergens op.
de tegenstrijdige berichten over fv hebben niks te maken met bv. ik zou je bijna willen aanraden om eens een paar bv-topics door te lezen en dan te kijken hoe vaak er wordt geklaagd over tegenstrijdige adviezen over bv...
en de cb's geven ook tegenstrijdige adviezen over doorslapen, bijvoeden, en al het andere wat een jonoge moeder bezig houdt omtrent haar kindje...
Ah ik ben vast ook hormonaal. Ik weet idd ook (zo goed als) niks over bv. Maar het viel me wel op dat er gewoon erg weinig info is over fv, en dat er overal zoooo hard geroepen word dat je bv moet geven, het word echt opgedrongen. En ik vind dat vervelend. Ik had die twee dingen aan elkaar gekoppeld, miss. onterecht.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_71577561
Ik bestelde de voeding voor Amber bij de apotheek en die bezorgde het ook thuis.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_71577789
Volgens mij kunnen we het wel laten thuisbezorgen. Maar dat is bij ons onzin omdat maar een minuut of 5 lopen is.
pi_71577829
bij mij ook, maar ik bestelde meteen 8 dozen en ik had echt geen zin om die te halen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_71577896
Dat klinkt als heel veel blikken! Hier 8 blikken per keer.
pi_71587815
Goedemorgen!

Julian komt de laatste vijf nachten steeds voor een zesde voeding. Die fles slurpt hij zo leeg, ik denk dat hij van de honger wakker wordt. Hij zit op het maximale wat hij mag hebben.
Is er een oplossing hem te laten doorslapen, dat hij niet wakker wordt van de honger?

Op zich vind ik het niet erg op te moeten, maar ik ben weer begonnen met werken en is toch een beetje vermoeiend.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 11:09:57 #259
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71588135
Hij is nu bijna 4 maanden dus in principe zou je kunnen beginnen met het toevoegen van een klein beetje rijstebloem aan de laatste fles. Dat maakt de voeding ietsje zwaarder waardoor het minder snel verteerd wordt 's nachts.

Wel een grotere speen erop zetten dan he? Kennisje van mij vond het maar niks, maar die was met een normale speen aan het proberen die pap te geven.

Maar over dat maximum, is dat inclusief of exclusief die fles die hij 's nachts krijgt?
En hoe laat krijgt hij normaal de laatste fles dan? Rond een uur of 8 of later?
Wij maakten Sasha nog best een flinke tijd wakker om 23.00 voor de laatste fles en daar trok hij dan wel een hele nacht op door.
***
pi_71588154
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 11:09 schreef Brighteyes het volgende:
Hij is nu bijna 4 maanden dus in principe zou je kunnen beginnen met het toevoegen van een klein beetje rijstebloem aan de laatste fles. Dat maakt de voeding ietsje zwaarder waardoor het minder snel verteerd wordt 's nachts.

Wel een grotere speen erop zetten dan he? Kennisje van mij vond het maar niks, maar die was met een normale speen aan het proberen die pap te geven.
Dank je, ga ik proberen.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 11:11:46 #261
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71588173
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 11:09 schreef Brighteyes het volgende:
Maar over dat maximum, is dat inclusief of exclusief die fles die hij 's nachts krijgt?
En hoe laat krijgt hij normaal de laatste fles dan? Rond een uur of 8 of later?
Wij maakten Sasha nog best een flinke tijd wakker om 23.00 voor de laatste fles en daar trok hij dan wel een hele nacht op door.
***
pi_71588258
Maximum is exclusief die nachtvoeding. Hij krijgt om 21 uur z'n laatste fles, die wil hij dan ook echt, begint dan onrustig te worden en te huilen.
Het heeft dan geen zin uit te stellen, dan zal hij niet slapen en alleen maar huilen. Dat had ik al geprobeerd.
Hij groeit heel snel op het moment. Tot pasgeleden deed hij ook heel lang over een fles, en nu is een fles vaak binnen 20 minuten al leeg.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 11:17:17 #263
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71588310
Ah ok. Ja, dan zou ik die laatste dus proberen te verzwaren met rijstebloem, kijken of dat wil dan.
***
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 11:56:11 #264
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_71589338
Celine drinkt een 250ml papfles in 6 minuten leeg.
pi_71593595
Heb rijstbloem gehaald, vanavond krijgt Julian een flesje met rijstbloem.
Ben benieuwd.
pi_71594441
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 14:22 schreef nummer_zoveel het volgende:
Heb rijstbloem gehaald, vanavond krijgt Julian een flesje met rijstbloem.
Ben benieuwd.
Ben benieuwd of Julian er op doorslaapt!

Mila is inmiddels terug naar 3 flessen, gaat goed! En inderdaad, ze liet gewoon heel veel staan op een gegeven ogenblik en dus regelde ze het allemaal weer eens zelf
pi_71614598
Hij heeft doorgeslapen! En hij viel ook sneller in slaap. De laatste dagen huilde hij altijd hard tijdens het slapen gaan, waarschijnlijk dus van de honger.
Heb wel maar 60 cc pap gegeven. Op de verpakking stond dat je het met een drie-standen speen kunt geven, maar dat ging heel langzaam. Over 60 cc deed hij drie kwartier. Toen het koud was ermee gestopt en de rest gewone melk gegeven.
Hij ging tevreden meteen slapen.

Vandaag maar even een papspeen halen bij het kruidvat.
pi_71622677
Goed zo Julian!!
Hopelijk zet het weer verder door. Guus sliep (en slaapt) nog steeds goed op die papflessen.

Gister voor het eerst de fles van 15.00-16.00 uur weggelaten en een tussendoortje gegeven met wat drinken.
Daarna wel goed avondeten gegeten.
Ging prima! Hij zit dus nu op 2 papflessen en 1 gewone fles.
Vandaag weer proberen.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 20:05:50 #269
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_71798641
Ik lees in het babietjestopic dat meer kindjes overdag niet meer zo goed slapen. Dat is hier ook het geval. 's Nachts is er weinig aan de hand, maar overdag slapen gaat sinds afgelopen weekend ineens niet meer Ze vallen soms wel in slaap,maar zijn vaak na een uurtje weer wakker. Ze krijgen 5 flessen van 150/5 en wegen ongeveer 4,7 kilo (allebei volgens onze weegschaal). We vragen ons af of ze misschien meer in de fles moeten hebben , maar volgens de verpakking 'mogen' ze 150/5 met dit gewicht. Wel drinken ze alle flessen sinds 2 dagen tot op de bodem leeg. Zonet hebben we geprobeerd een fles van 180/6 te geven, maar ze hebben beide 70cc laten staan, zo moe, ze vallen gewoon tijdens het drinken in slaap. Iemand tips? Kunnen we de hoeveelheid in de flessen gaan verhogen? Vanaf 5 kilo mogen ze volgens de verpakking 180/6 hebben namelijk... en zou boven slapen (in bed) beter zijn? We zijn een beetje bang dat ze dan alleen nog kunnen slapen als het helemaal stil om ze heen is en dat is natuurlijk ook niet heel handig...

Ze zijn nu beide weer wakker en hebben nog wat gedronken. De een heeft nu 170cc gehad en de ander 140cc.
pi_71798700
Waar bewaren jullie de poeder in?
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 20:12:19 #271
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_71798817
in de verpakking (nutrilon)
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 20:28:30 #272
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_71799384
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 20:05 schreef mikoxx het volgende:
Ik lees in het babietjestopic dat meer kindjes overdag niet meer zo goed slapen. Dat is hier ook het geval. 's Nachts is er weinig aan de hand, maar overdag slapen gaat sinds afgelopen weekend ineens niet meer Ze vallen soms wel in slaap,maar zijn vaak na een uurtje weer wakker. Ze krijgen 5 flessen van 150/5 en wegen ongeveer 4,7 kilo (allebei volgens onze weegschaal). We vragen ons af of ze misschien meer in de fles moeten hebben , maar volgens de verpakking 'mogen' ze 150/5 met dit gewicht. Wel drinken ze alle flessen sinds 2 dagen tot op de bodem leeg. Zonet hebben we geprobeerd een fles van 180/6 te geven, maar ze hebben beide 70cc laten staan, zo moe, ze vallen gewoon tijdens het drinken in slaap. Iemand tips? Kunnen we de hoeveelheid in de flessen gaan verhogen? Vanaf 5 kilo mogen ze volgens de verpakking 180/6 hebben namelijk... en zou boven slapen (in bed) beter zijn? We zijn een beetje bang dat ze dan alleen nog kunnen slapen als het helemaal stil om ze heen is en dat is natuurlijk ook niet heel handig...

Ze zijn nu beide weer wakker en hebben nog wat gedronken. De een heeft nu 170cc gehad en de ander 140cc.
Joep is 4900 gram en eet max 150 cc op dit moment. Als de volle 165 cc een paar keer achter elkaar op gaat, dan ga ik wel ophogen. Joep slaapt ook minder dan eerst, maar goed... ze worden ook ouder he.
Niet mieten! Door gieten!
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 20:42:41 #273
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_71799842
Minder slapen is idd logisch seilram, maar dat huilen Hoewel het wel zo is, dat als ik na ga wie er precies wanneer huilde, het enorm meevalt. Het gevoel dat ze veel huilen komt denk ik ook omdat ze elkaar nogal eens afwisselen. De een slaapt na de voeding van 11 uur goed door en de ander na de voeding van 15 uur, zodat ik de hele dag eigenlijk met een huilende/klagende baby zit. Maar wel eerst de een en dan de ander...
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:04:39 #274
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_71800612
En dan nog maar een vraag: wij vinden 6.30 / 7.00 eigenlijk een prima tijd voor de ochtendvoeding ivm ons werk straks. Ze krijgen nu de late voeding om 23 uur en slapen meestal tot ongeveer 6 uur / 7 uur. Vanmorgen moest ik ze zelfs wakker maken om 7u!
Hoe kunnen we de late voeding straks gaan vervroegen (als ze een tijdje wakker gemaakt moeten worden voor de ochtendvoeding kunnen we daar mee gaan beginnen lijkt mij) ? Ze krijgen namelijk om 19u ook nog een fles en als we die van 23 u gaan vervroegen, dan komen die van 19 en 23 u toch te dicht na elkaar? (is mijn verhaal nog te volgen??)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:06:44 #275
147316 crew  DJMO
#trut
pi_71800688
als je straks gaat ophogen per fles, komt de voeding van 23 uur te vervallen mikoxx en als je bang bent dat ze het dan niet redden tot de volgende ochtend, kun je de laatste fles een uurtje opschuiven naar zeg 20 uur, of als je de hele dag meer verspreid doet, zelfs naar 21 uur. (zo deed ik het althans, en hij slaapt nu nog steeds door van 19:30 tot gemiddeld 07:00 uur)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:09:21 #276
11043 TheFrankey
Ja. Dat zeg jij wel....
pi_71800782
Jesse krijgt hier nu maximaal 200cc, maar alleen als hij dit op lust.

We geven in principe 5x150/5. Hij komt ergens tussen 5u en 7u smorgens.

Als hij de 150 met gemak opdrinkt en meer wil, dan maken wij altijd een 'toetje'. Evengoed komt hij om de 3 a 4 uur. Zo lang hij niet boven het liter komt gaat het best goed.

Maar net op het moment dat hij 5x 180/6 drinkt, laat hij ineens zo 90cc staan. Zucht....
Boef!
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:12:35 #277
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_71800889
Zucht... haha, dat snap ik! Het zijn ook geen machientjes he? Dat blijkt nu wel weer
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:19:01 #278
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_71801105
Wij hebben Isis op een gegeven moment gewoon laten slapen om 23.00 en de eerste 2 nachten kwam ze om 3 uur en daarna om 5 uur, maar dat was normaal voor haar. Nu is dat gelukkig opgeschoven naar ongeveer 6.30/ 7 uur. Ze is wel de eerste tijd nog regelmatig wakker geworden rond 23.00, maar niets doen en ze viel vanzelf weer in slaap.
pi_71803038
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 20:12 schreef mikoxx het volgende:
in de verpakking (nutrilon)
En als je geen nutrilon gebruikt

Zijn er speciale eisen waaraan een bewaar blik/plastic bak geval ding, moeten voldoen.
pi_71803066
Over het merk gesproken.

Welk merk flesvoeding gebruiken jullie.
Ik hoor hier namelijk verschillende verhalen over, binnen de kring van 'vrienden' met baby's of peuters.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 22:25:08 #281
35189 Troel
scherp en bot
pi_71803332
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 22:16 schreef ymme het volgende:

[..]

En als je geen nutrilon gebruikt

Zijn er speciale eisen waaraan een bewaar blik/plastic bak geval ding, moeten voldoen.
Flesvoeding wordt vaak in een afsluitbare bus verkocht. De merken die dat niet hebben, hebben vaak wel een bus in een van de blije dozen zitten.

In ieder geval is het aan te raden om het luchtdicht en vochtdicht te bewaren, bijvoorbeeld in een Mepaldoos of iets dergelijks.


En wat betreft welk merk: er zijn mensen die meegaan met het merk wat in het ziekenhuis gebruikt wordt, ik had bij Ruben Nutrilon van te voren aangeschaft voor het geval dat de borstvoeding niet zou lopen, en ben uiteindelijk ook daarop blijven hangen. Bedenk wel dat welk merk helemaal van je kindje (en je budget!) afhankelijk is. Het ene kind kan Nutrilon heerlijk vinden en Kruidvatmelk niet lekker, het andere kind vind het net andersom. Dan kan het een stuk goedkoper voor je portemonnee zijn om die van de Kruidvat te nemen.

Overigens kan het best zijn dat je kindje aan speciale voeding moet en dan heb je niet zoveel keuze in merken.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_71805616
Graeme krijgt Etos HypoAllergeen. En dat hadden we zelf ook meegenomen naar het ziekenhuis, zodat we niet hoefden te wisselen. En we bewaren dat in zo´n bewaarcontainer van een ander merk flesvoeding, een blauwe, zat in een of andere blije doos. Etos heeft (nog) geen eigen bewaarcontainers.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_71809358
Tess zit nu op 6-10-14-18-22 en krijgt 5x150/5. Ze weegt wel meer dan 5 kg maar op advies van de ka gaan we nog niet naar 180/6.
Ze krijgt Friso Hypoallergeen ivm allergieen bij M en Amber.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_71814715
Mirte heeft Friso normaal en later comfort gehad. Iris is aan de bv, maar ik had voor achter de hand een klein pakje Friso staan (staat nog steeds en gaat hopelijk niet gebruikt worden). Gewoon omdat de Friso goed bevallen is vorige keer.

Alle flesvoeding voldoet aan strenge eisen hier dus ik denk dat je gewoon moet kiezen wat je zelf prettig vindt.
En kijk even wat de winkels in je omgeving verkopen. Zodat je niet naar de andere kant van de stad hoeft om jouw merk te halen zeg maar...
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 12 augustus 2009 @ 12:12:13 #285
35189 Troel
scherp en bot
pi_71814798
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 23:38 schreef tessie het volgende:
Graeme krijgt Etos HypoAllergeen. En dat hadden we zelf ook meegenomen naar het ziekenhuis, zodat we niet hoefden te wisselen. En we bewaren dat in zo´n bewaarcontainer van een ander merk flesvoeding, een blauwe, zat in een of andere blije doos. Etos heeft (nog) geen eigen bewaarcontainers.
De Frisobus
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 12 augustus 2009 @ 12:15:14 #286
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71814877
Ik heb er inmiddels 4 van, die Friso-bussen. Ik vind ze zo makkelijk met dat afstrijkdingetje bovenin.
Voor Sasha hadden we er 3 staan:
- Melk
- Johannesbroodpitmeel
- Rijstebloem

Nu gebruiken we nog even alleen eentje voor de Brinta.
***
  woensdag 12 augustus 2009 @ 12:16:52 #287
35189 Troel
scherp en bot
pi_71814927
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 12:15 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb er inmiddels 4 van, die Friso-bussen. Ik vind ze zo makkelijk met dat afstrijkdingetje bovenin.
Voor Sasha hadden we er 3 staan:
- Melk
- Johannesbroodpitmeel
- Rijstebloem

Nu gebruiken we nog even alleen eentje voor de Brinta.
Dat heeft Nutrilon gewoon in de verpakking zitten
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_71814990
Ik had er 2 bij Amber maar die heb ik weggegooid
Voor Tess heb ik er nu een voor de voeding. Als we dalijk rijstebloem gaan toevoegen bestel ik wel een nieuwe
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 12:20:14 #289
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71815051
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 12:16 schreef Troel het volgende:

[..]

Dat heeft Nutrilon gewoon in de verpakking zitten
Ja, maar Rijstebloem, JBPM en Brinta niet tuttebol!
***
  woensdag 12 augustus 2009 @ 12:22:20 #290
35189 Troel
scherp en bot
pi_71815114
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 12:20 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ja, maar Rijstebloem, JBPM en Brinta niet tuttebol!
Ik had dan ook meerdere dozen Nutrilon staan Vooral de kleine doosjes van de goede nacht waren erg prettig
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 16:47:34 #291
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_71880111
De mannen lijken hier een half uurtje na de voeding steeds huilend wakker te worden van krampjes. Het is nl steeds een half uurtje na de voeding 'mis' , met name overdag, 's nachts gaat gelukkig wel goed. Ze krijgen de standaard voeding nu, we denken er over om over te stappen op omneo of om dat te gaan mengen met standaard. Heeft iemand hier ervaring mee? Kan je zomaar overstappen? En omneo is natuurlijk lichter verteerbaar, zijn ze dan ook eerder toe aan een volgende voeding?
pi_71880129
Mikoxx, misschien ff bellen met je cb of een voedingsdeskundige bij Friso/Nutrilon.
Ik heb er iig geen ervaring mee.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_71925216
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 07:42 schreef Vicky het volgende:
Tess zit nu op 6-10-14-18-22 en krijgt 5x150/5. Ze weegt wel meer dan 5 kg maar op advies van de ka gaan we nog niet naar 180/6.
Ze krijgt Friso Hypoallergeen ivm allergieen bij M en Amber.
Wij gebruiken sinds een paar dagen ook dit voedingsschema, en nu heeft hij al 2 dagen doorgeslapen Van half 11 tot 6 uur/half 7. Ik hoop dat het zo goed blijft gaan!
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_71925230
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 16:20 schreef tessie het volgende:

[..]

Wij gebruiken sinds een paar dagen ook dit voedingsschema, en nu heeft hij al 2 dagen doorgeslapen Van half 11 tot 6 uur/half 7. Ik hoop dat het zo goed blijft gaan!
Heerlijk!! Hoop dat het zo blijft
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_72215712
Het zal vast wel ergens in de overige topics staan... maar wat is de maximum daghoeveelheid als je al bijvoeding geeft (dus na 6 maanden, als je nr 2 geeft)?
Tot 6 maand is het maximum een liter dacht ik?
pi_72221463
Iksje, volgens mij blijft het maximaal een liter, maar het wordt natuurlijk vanzelf minder als ze echt gaan bijeten. Merel zit nu op 3 flessen van 210, maar de tweede fles gaat vaak maar half op (zo'n 100cc) dus dan drinkt ze nog 520 cc op een dag.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_72223143
Mja, de vraag komt van een topic op een ander forum. Het ging om hoe belangrijk bijvoeding is. (wanneer starten, hoeveel moeten ze op…)
Kwam er weer de discussie FV/BV, met name dat bij FV het veel belangrijker is om je kind aan het eten te krijgen en die melk weg te krijgen.
De opstartster vond dat haar kind te veel melk dronk, ergo te veel caloriën binnenkreeg en dus meer vast voedsel moest gaan eten.
Mijn argumentatie was dat je beter je kind volgt, gewoon laten proeven van vast voedsel (groente dan wel fruit) en achteraf nog melk geven zolang het niet echt vlot gaat.
Voor zover ik weet kan dat ook, als je niet over een bepaald maximum gaat (ivm eiwitten die niet goed zijn voor de niertjes bij flesvoeding)
Maar toen zei zij weer dat ze al te veel melk gaf… (ze geeft op verzoek, flesjes van 130-150 per keer en komt zo op een 750 ml (max 900 als er eens een nachtvoeding is) per dag als ik even telde wat ze als voorbeelddag aangaf)
Haar kinderarts raadde 500 ml aan.
Volgens mij haalt een kind dat de borst krijgt ook die hoeveelheid (750) wel, en qua calorieën zit er toch weinig verschil tussen FV en BV.
pi_72224741
Er zit een verschil tussen de maximale hoeveelheid opvolgmelk (nummer 2) en volledige zuigelingenvoeding (nummer 1). Het maximum van nummer 1 is een liter, liever minder. Opvolgmelk bevat meer ijzer (vanwege de ijzerreserves die afnemen na 6 maanden) en teveel ijzer kan voor darmklachten zorgen. Daarom wordt aangeraden om niet veel meer dan 600 cc opvolgmelk te geven, mocht er wel meer worden gedronken dan wordt er aangeraden om nr.1 en nr.2 te combineren.
pi_72224897
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 11:23 schreef Jore het volgende:
Er zit een verschil tussen de maximale hoeveelheid opvolgmelk (nummer 2) en volledige zuigelingenvoeding (nummer 1). Het maximum van nummer 1 is een liter, liever minder. Opvolgmelk bevat meer ijzer (vanwege de ijzerreserves die afnemen na 6 maanden) en teveel ijzer kan voor darmklachten zorgen. Daarom wordt aangeraden om niet veel meer dan 600 cc opvolgmelk te geven, mocht er wel meer worden gedronken dan wordt er aangeraden om nr.1 en nr.2 te combineren.
maar zelfs op de pakken van de opvolgmelk (2) staat bij zus-en-zoveel gewicht 4 flesjes per dag van 200cc. ik blijf al die adviezen raar vinden hoor. de een zegt dit, de ander dat, je weet van gekkigheid soms niet hoe het nou zit.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 20:14:23 #300
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_72240777
Mijn kinderarts zei zelfs dat het onzin was, dat je een minimum aan flesvoeding mocht geven... Niet dat ik me daar zorgen over maak, want Joep eet nu met 5350 gram max 800/820 op een dag. Maar de kinderarts zei: honger is honger en je baby mag altijd zoveel drinken als hij zelf wil.
Niet mieten! Door gieten!
pi_72240819
Voor zover ik weer mag je de liter niet overschrijden omdat dat niet goed voor de nieren zou zijn.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')