abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69453696
En hier verder!!

Ik zei als laatste:

DJMO Mikael dronk met 4 maand bijna geen fles. Was bij elke fles ene paar slokjes en dan was het brullen en echt kokhalzen. We moesten toen ook beginnen met bijvoeden zodat ie tenminste iets binnenkreeg. En inderdaad ook overstappen op opvolgmelk. Omdat die samenstelling anders is. We hebben het op die manier nog kunnen rekken tot Mikael een maand of 8 was en toen was ie helemaal van de fles af. We moesten wel extra op het cb komen toen omdat ze zijn gewicht in de gaten wilden houden. Hij was idd wel te licht steeds meer wel veel te lang en zijn eigen lijntje volgend dus was het allemaal prima. Nu is ie nog steeds lang en mager!!
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_69453808
Wij laten de avondfles lekker toch nog even niet vallen Ze is ook nog geen 6 kilo dus het hoeft ook nog niet. Dacht zelf dat ze er wel aan toe was (vanwege spelen met de late avondfles en niet leeg drinken) maar kennelijk heeft ze het toch wel nodig, ook goed

Later een nieuwe poging
pi_69454148
Gisteren de 23.00/00.00 fles laten vallen en dat ging goed. Hij is nog niet lekker vandaag, dus even kijken hoe het gaat vandaag.
pi_69461988
Hoe zit dat nu met het koken van water bij Nutrilon? De kraamverzorgster zei dat het gewoon met lauw warm water uit de kraan kan. En anderen zeggen dat het gekookt moet zijn. Wat is het doel hiervan?
pi_69462655
Ik heb me laten vertellen dat je geen lauw water uit de kraan moet nemen als je een boiler hebt omdat dat dan langer staat te "sudderen" maar dat het koude leidingwater in NL hartstikke schoon is en dat je dat dus prima kan gebruiken om op te warmen, zeker als je het meteen gebruikt

maar ik gok zo maar dat je daar net zo veel verschillende meningen als dat er mensen zijn over zal horen
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 27 mei 2009 @ 19:12:00 #6
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69463823
MeNicole: Jan is gelukkig niet te licht, zit wel onder het middelste lijntje, en met lengte nu op het middelste lijntje, ik kan me in die stelling die jij en deepfreeze geeft wel vinden. dat het gaat om de andere samenstelling. dat er stoffen in 1 zitten die hij niet meer nodig heeft, omdat hij het uit zijn bijvoeding haalt. Jan krijgt elke dag fruit, en groente. op dit moment zo'n driekwart potje per keer, maar hij mág het hele potje.

zijn ochtendfles en avond fles gaan nog gewoon goed, die drinkt hij leeg. dan mag hij nog twee keer 200 cc, maar ik bied nog maar 165 aan, omdat ik wéét dat hij toch laat staan. ook van die 165 laat hij regelmatig wat staan, met name van de vier uur fles. als ik tussendoor merk dat hij dorst heeft, geef ik wel eens wat diksap (hij vind het lekker en krijgt toch wat extra vocht binnen, gewoon water hoeft hij echt niet, en extra melk weigert hij ook beslist) maar ook daarvan drinkt hij niet alles op.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 27 mei 2009 @ 19:13:17 #7
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69463870
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 18:36 schreef owlet het volgende:
Ik heb me laten vertellen dat je geen lauw water uit de kraan moet nemen als je een boiler hebt omdat dat dan langer staat te "sudderen" maar dat het koude leidingwater in NL hartstikke schoon is en dat je dat dus prima kan gebruiken om op te warmen, zeker als je het meteen gebruikt

maar ik gok zo maar dat je daar net zo veel verschillende meningen als dat er mensen zijn over zal horen
ik hoorde van mijn cb dat het koude leidingwater ook gewoon gebruikt kan worden. dat lauwwarm zou ik idd niet doen, om wat jij zegt.
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_69463953
Idd, als hij/zij het koud ook drinkt kan dat natuurlijk ook
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 27 mei 2009 @ 19:18:33 #9
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69464035
je bedoelt de melk owlet?? ik gebruik koud leidingwater om op te warmen he ik geef geen koude melk hoor

woensdag 27 mei 2009 @ 19:26:05 #10
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_69464289
Hier was dat idd ook gezegd, dat je het water gewoon warm uit de kraan mocht tappen, maar ondanks dat wij geen boiler hebben vind ik dat toch een beetje een raar idee.
Hier gebruikten we dus gewoon koud leidingwater, opwarmen in de magenetron en dan de poeder erbij.
pi_69464533
hmmm ons kind drinkt alleen melkpoeder met bar le duc Eerst deden wij het inderdaad koken maar dat vond ik niet handig. En leidingwater wist ik niet dat dat mocht.
Bar le duc zitten niet zoveel van die stoffen in als andere bronwaters had ik vernomen. Het was prima volgens de arts. Op het KDV zal hij wel leidingwater krijgen.
ti amo più di ieri ma meno di domani
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 27 mei 2009 @ 19:35:54 #12
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69464653
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 19:32 schreef Estrys het volgende:
hmmm ons kind drinkt alleen melkpoeder met bar le duc
Dat was prima volgens de arts
ik gebruikte soms wel bronwater als ik zonder gekookt water zat (vergeten de waterkoker aan te zetten ) maar ik hoorde dus afgelopen maandag (pas) dat ik helemaal geen gekookt water meer hoef te gebruiken ..

pi_69464776
ja dat is ook wat. Toen ik het kookte moest ik steeds de waterkoker schoonmaken want zo heel veel kalk steeds dus ook niet handig.
  woensdag 27 mei 2009 @ 19:58:10 #14
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_69465531
Ik heb in het begin wel een tijdje zo'n Brita waterfilter gebruikt, om nog net het laatste restje rotzooi eruit te kunnen trekken. Iig haalt het heel veel kalk eruit. Dus dat zou je evt. nog wel met bronwater kunnen doen om je waterkoker te beschermen.
  woensdag 27 mei 2009 @ 21:03:05 #15
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_69468206
Bar le duc is toch ook niet zo goed als het al openstaat in de koelkast? Dan kunnen er toch juist in stilstaand water ook bacteriën in groeien? Hier las ik dat...

http://www.verswater.nl/Water+is+gezond/Water+voor+babys.htm
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_69468698
Ja, hoe ontkalk je eik de waterkoker?

Wij doen in de waterkoker, dan afkoelen en poeder erbij voor de hele dag.
Dan per fles weer opwarmen in de magnetron.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 27 mei 2009 @ 21:27:37 #17
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69469070
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 21:15 schreef _Ingrid_ het volgende:

schoonmaakzijn, water erbij, laten koken, weggooien, nakoken met schoonwater, dat minimaal 2 keer herhalen.

pi_69470242
quote:

Zoals DJMO al zegt wat azijn bij (ik doe gewone) het water en dan laten koken, dan zie je ook dat de kalk weg gaat. En dan nog een paar keer herhalen met gewoon water.

Ik kook ook nog steeds water af en doe poeder erbij, wat later in de flessenwarmer gaat of in de magnetron. Bij de kinderopvang moet ik de poeder los erbij doen.

Guus liet vanmorgen zo maar 40 cc in zijn fles zitten De laatste tijd sabbelt ie zowiezo 's morgens aan de fles. Je zou toch zeggen dat je na een lange nacht honger hebt.
  woensdag 27 mei 2009 @ 21:57:30 #19
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_69470382
quote:

met azijn
ontkalkt alles!

mij is idd ook verteld uit de koude kraan, en opwarmen.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_69470387
Je kan ook gewoon azijn gebruiken om te ontkalken.

Wij deden koud water uit de kraan en dan opwarmen in de magnetron.

Ingrid ze raden toch af om alvast voor de hele dag voeding aan te maken? Omdat het dan te lang zou staan en je weer meer kans hebt om bacterie groei... dacht ik hoor...
Fake it till you make it...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 27 mei 2009 @ 21:59:50 #21
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69470501
ingrid gebruikt speciale voeding op advies van een dietist nijna daarom moet zij voor een hele dag maken. dat had ze ergens gepost, weet zo niet meer waar (geloof in een babietjestopic)

pi_69470805
Ah ok, dan heb ik niks gezegd hihihi. Moet me ook niet bemoeien met dingen waar ik geen verstand van heb enzo .

We zijn hier alweer ff van de FV af, ze drinkt nu gewone melk.
En voor de volgende ga ik toch weer bv proberen in de hoop dat het nu wel lukt... En gaat t niet dan stappen we gewoon weer over naar de fv, want daar is Mirte ook groot van geworden .
Fake it till you make it...
pi_69471039
Zo is het Nijna
Ik vond het zo jammer dat ik Sander en Koen geen BV kon geven, maar ach op FV doen ze het toch ook echt wel goed hoor
pi_69479337
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 21:57 schreef Nijna het volgende:
Je kan ook gewoon azijn gebruiken om te ontkalken.

Wij deden koud water uit de kraan en dan opwarmen in de magnetron.

Ingrid ze raden toch af om alvast voor de hele dag voeding aan te maken? Omdat het dan te lang zou staan en je weer meer kans hebt om bacterie groei... dacht ik hoor...
Mij hebben ze gezegd dat je voor maximaal 24 uur voeding mag klaar maken en dan bewaren in de koelkast. Want daar is het bacterierisico het laagst. Ik maak altijd 3 flesjes vooruit, nog geen problemen mee gehad.
pi_69542134
tvp
*meelees inlees post
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_69621011
Oh wat erg. Was het topic na mijn vraag gewoon kwijt.
Maar bedankt! En Nijna idd op advies van zowel dietist en kinderarts en de apotheek. Zo doen ze het in het ziekenhuis ook. En zo is het ons dus geleerd. Niet altijd even handig met bijvoorbeeld weggaan, maar ok. Vandaag weer proberen de fles van nu zeg maar, weg te laten. Kijken hoe dat gaat.
pi_69626772
*meeleest*

Het blijtk idd dat Bar le Duc ook niet zo goed is, idd vanwege het stilstaand water en de bacterien. EIGENLIJK zou je (volgens vriendin die kraamverzorgster is) van die halve literflesjes water moeten hebben omdat dat niet zo lang in de koelkast blijft staan, maar ik vind het allemaal nogal omstreden hoor.
Bij Amber pakten we in het begin gewoon kraanwater, dat kookten we in de waterkoker, fles vullen, poeder erbij en dan weer af laten koelen. Aangezien wij nog oude loden leidingen ehbben zijn we later overgestapt op Bar le Duc.
Heb nu ook al Bar le Duc in de kast staan.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_69628204
In het ziekenhuis maken ze ook voor 24 uur alle flesjes klaar op de kinderafdeling inderdaad.

Het is ook wat met dat water allemaal. Seb gaat goed op Bar le Duc (en ik heb een gratis badlaken kunnen sparen ) dus ik hou het daar mooi bij voor nu. Bij mijn ouders pak ik gewoon kraanwater maar die hebben een waterfilter in de meterkast, zij hebben ook nauwelijks kalkafzetting in de waterkoker daardoor.
pi_69667696
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 10:47 schreef Estrys het volgende:
In het ziekenhuis maken ze ook voor 24 uur alle flesjes klaar op de kinderafdeling inderdaad.
Hier hebben ze in het ziekenhuis van die glazen potjes waar melk in zit, geen poeder. Die gieten ze dan in een flesje en dat gaat in de magnetron. Altijd vers dus.
pi_69670164
Hier in het ziekenhuis hadden ze dan ook nog spenen die op die kleine potjes pasten. En dat deden ze dan in een bakje met warm water.
pi_69675679
In het ziekenhuis was er zowel poeder, voor bijvoorbeeld ons, want pepti jr is er niet in kant en klare potjes, en ook kant en klaar, zoal Raissa zegt.
pi_69687630
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 16:39 schreef Deepfreeze het volgende:
Hier in het ziekenhuis hadden ze dan ook nog spenen die op die kleine potjes pasten. En dat deden ze dan in een bakje met warm water.
Was hier ook zo met die bakjes water

Maar wat ik zo vreemd vind bij Isa mochten we van de kraam gewoon water uit de kraan verwarmen in de magnetron en nu moesten we van de kraam het water eerst koken en dan afkoelen en dan in de magnetron... en de waterkoker was uit den boze ... terwijl dat ding hier brandschoon is.
Mama van Isa en Ties
pi_69690510
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 00:17 schreef marlieske het volgende:

[..]

Was hier ook zo met die bakjes water

Maar wat ik zo vreemd vind bij Isa mochten we van de kraam gewoon water uit de kraan verwarmen in de magnetron en nu moesten we van de kraam het water eerst koken en dan afkoelen en dan in de magnetron... en de waterkoker was uit den boze ... terwijl dat ding hier brandschoon is.
ik snap het ook niet hoor.. het veranderd ook gewoon elk jaar volgesn mij..

ik neem gewoon Barle Duc dit keer en warm het op in de magnetron..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_69697504
Tja ik kook nu dus maar het water en zet dat in de koeling afgedekt en wel.... maar ja als Ties straks wat grotere flessen gaat drinken ga ik gewoon over op kraanwater en in de magnetron opwarmen anders kost het me wel veel koelkast ruimte zo.

Ties drinkt nu trouwens 6 flessen meestal van 120 + 4 schepjes = 135ml dat is toch gewoon normaal?
Naja hij slaapt erop van 22.00 tot 6.00 uur das wel netjes nietwaar
Mama van Isa en Ties
  donderdag 4 juni 2009 @ 12:44:06 #35
35189 Troel
scherp en bot
pi_69697626
van 10 tot 6 al? Zo groot is hij toch niet? Ik zou hem dan nog voor een voeding wakker maken
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_69698891
Dat is een goede slaper!! Als hij 8 pond is, dan mag hij ook 8 uur doorslapen.. Haalt hij dat al?
En die hoeveelheid flessen is wel flink. Dat is de hoeveelheid voor kindjes van 5,4 kilo (150cc per kilo). En de max voor kindjes van 4,5 kg (180cc per kilo)..

Leuk al die rekensommetjes.. Maar er zijn natuurlijk altijd kindjes die dwars zijn
  vrijdag 5 juni 2009 @ 00:20:09 #37
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_69724937
Naja ik mag Ties geven waar hij om vraagt omdat hij nog onder de lijntjes zit met alles, hij heeft dus een inhaalslag te maken. CB heeft me alleen verteld dat hij niet boven de 850cc uit mag komen met 6 flessen, en hij drinkt ook niet alle flessen leeg hoor, hij pakt wat hij wil en dan ga ik ook niet liggen aandringen, dan maar een flesje meer met minder inhoud Soms dus 8 flessen op een dag en alles wat hij drinkt wordt genoteerd

Hij weegt nu ruim 4,2 kg (vandaag gewogen) en mag dus 's nachts doorslapen.
Maar omdat ik van Isa die was zelfs nog lichter bij de geboorte hier nog al haar schema's had liggen wist ik dat als ze eenmaal rond de 4 kilo zijn ze wel eens kunnen gaan doorslapen en Ties doet dat dus net zo, het verbaasde me dus niet echt dat hij ruim 4 kg is.
En tja als hij honger heeft meldt hij zich netjes hij maakt dus mij wakker en ik niet hem (meer), ik heb namelijk de afgelopen 5 weken 2x per nacht de wekker gezet om flesjes te maken en te geven, maar het is wel beloont met ruim 1,6 kilo erbij aan gewicht. Hij woog namelijk op zijn dip 2520 gram.
Mama van Isa en Ties
  vrijdag 5 juni 2009 @ 08:18:51 #38
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_69728539
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 15:42 schreef Raissa het volgende:

[..]

Hier hebben ze in het ziekenhuis van die glazen potjes waar melk in zit, geen poeder. Die gieten ze dan in een flesje en dat gaat in de magnetron. Altijd vers dus.
Raissa, mag ik iets persoonlijks vragen? Heb je in het begin bv gegeven? of gelijk fles?

ik ga vandaag een weegschaal halen, laatste poging om te kijken hoe het gaat met bv en anders vanaf volgend weekend gaat het kolfapparaat terug naar de thuiszorg
Niet mieten! Door gieten!
pi_69728651
Oh ik voel me echt een n00b....
Kan je nou beter eerst water koken, en dat dan gebruiken, of is barleduc nou beter? En mag het flesje gewoon in de magnetron, of is een flessenwarmer beter? En hoe lang duurt het bij elkaar nou eigelijk om een flesje te maken? Hoe weet je of het warm genoeg/niet te warm is? En ik neem aan dat je na elk gebruik het flesje in zo´n magnetron sterilisator moet doen?
Sorry voor de domme vragen hoor, maar ik weet er echt nog niks van...
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_69728842
Tessie, ik weet niet precies wat er allemaal veranderd is de afgelopen jaren. Bij amber kookten we in het begin het water en lieten het afkoelen, later gebruikten we de fleswarmer en weer later de magnetron. Eerst ook kraanwater, later bar le duc.
Wij steriliseerden dd flesjes meteen na gebruik maar ik geloof dat het nu 1x per dag moet..

De kraam gaat het je vast allemaal uitleggen... Komt helemaal goed!

Tis voor ons ook weer allemaal nieuw
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_69729465
even een vraagje tussendoor: toen selene van nutriolon 1 naar nutrilon 2 ging, was dat wat lastig. ze kon er niet gelijk goed tegen. nu mag ze van nutrilon 2 naar nutrilon 3, moet je dat dan ook zo voorzichtig aanpakken of kan je dan wel in een keer over? en wat is het verschil tussen die twee soorten precies? die ingedientenlijst zegt me weinig.....
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_69729784
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 08:27 schreef tessie het volgende:
Oh ik voel me echt een n00b....
Kan je nou beter eerst water koken, en dat dan gebruiken, of is barleduc nou beter? En mag het flesje gewoon in de magnetron, of is een flessenwarmer beter? En hoe lang duurt het bij elkaar nou eigelijk om een flesje te maken? Hoe weet je of het warm genoeg/niet te warm is? En ik neem aan dat je na elk gebruik het flesje in zo´n magnetron sterilisator moet doen?
Sorry voor de domme vragen hoor, maar ik weet er echt nog niks van...
Tessie, ik wist het eerst ook allemaal niet. Maar de kraam helpt je heel goed hoor.
Wij proberen het meest in de flessenwarmer te doen, duurt wat langer, maar dan weet ik dat het op de goede temperatuur is.
Flessen moet je in het begin 1 keer per 24 uur uitkoken, na 4 maanden mag het om de dag.
pi_69730662
Maar hoe moet je het dan doen als je snachts bevalt in het ziekenhuis, en je daarna naar huis mag (dat is hier in het ziekenhuis zo). Dan komt de kraamhulp pas sochtends, en dan zul je toch zelf ook wel een keer een voeding moeten geven? Hoe kan ik dat dan het beste doen?
pi_69732017
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 10:03 schreef tessie het volgende:
Maar hoe moet je het dan doen als je snachts bevalt in het ziekenhuis, en je daarna naar huis mag (dat is hier in het ziekenhuis zo). Dan komt de kraamhulp pas sochtends, en dan zul je toch zelf ook wel een keer een voeding moeten geven? Hoe kan ik dat dan het beste doen?
kant en klaar pakje spul in kleine pakjes en vooraf uitgekookte flesjes. kan niet mis gaan dan
desnoods kook je alvast elke dag eventjes een flesje, dan ben je *altijd* voorbereid zonder in de stress te hoeven schieten.

die kant en klaar pakjes zijn best lang houdbaar en handig voor als je op bezoek gaat. dus als je ze toch niet nodig hebt is het ook niet erg
pi_69732163
Ik wist niet eens dat er kant en klaar spul was Vandaag maar ff naar zoeken dan.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 10:57:50 #46
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_69732184
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 09:12 schreef simmu het volgende:
even een vraagje tussendoor: toen selene van nutriolon 1 naar nutrilon 2 ging, was dat wat lastig. ze kon er niet gelijk goed tegen. nu mag ze van nutrilon 2 naar nutrilon 3, moet je dat dan ook zo voorzichtig aanpakken of kan je dan wel in een keer over? en wat is het verschil tussen die twee soorten precies? die ingedientenlijst zegt me weinig.....
Het enige verschil wat ik hier heb gemerkt is dat het niet meer door de spenen met 3 gaatjes kon. Dus wij maken nu eindelijk gebruik van de 1-2-3 spenen waar we nooit wat mee gedaan hebben omdat ze geen pap moet .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_69732973
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 08:18 schreef seilram het volgende:

[..]

Raissa, mag ik iets persoonlijks vragen? Heb je in het begin bv gegeven? of gelijk fles?

ik ga vandaag een weegschaal halen, laatste poging om te kijken hoe het gaat met bv en anders vanaf volgend weekend gaat het kolfapparaat terug naar de thuiszorg
Gelijk fles, BV kon niet ivm medicijnen.
pi_69734138
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 10:57 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Het enige verschil wat ik hier heb gemerkt is dat het niet meer door de spenen met 3 gaatjes kon. Dus wij maken nu eindelijk gebruik van de 1-2-3 spenen waar we nooit wat mee gedaan hebben omdat ze geen pap moet .
whehe, goed nieuws voor mijn flessenspenenetertje dus
nu met die tand gaat het nog harder: een speen per twee weken!
pi_69736254
Simmu, wij mochten van ons CB tot een jaar gewoon nr2 gebruiken. En vanaf 11 maanden ook al beginnen met gewone melk. Hoef je voor de 2 maanden ook niet meer moeilijk te doen met wisselen..
pi_69736869
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 13:07 schreef Deepfreeze het volgende:
Simmu, wij mochten van ons CB tot een jaar gewoon nr2 gebruiken. En vanaf 11 maanden ook al beginnen met gewone melk. Hoef je voor de 2 maanden ook niet meer moeilijk te doen met wisselen..
ik bespreek het vanavond eens met lief. tis idd een tikkie overdreven om nog ff snel die 2 maanden nr 3 te gaan doen. die peutermelk ga ik trouwens iig niet aan beginnen met selene die verder redelijk eet. met eem kleintje wat heel slecht eet kan ik me er nog iets bij voorstellen maar selene eet (weliswaar wat vreemd) redelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')