Nou mijn dochter kreeg eerst fruit en dat ging er vlot in, maar groentes was daarna een ander verhaal, nu nog trouwens ze spuugt het gewoon uit. Fruit is lekker zoet en groentes... niet.quote:
Dat risico loop je ook, als je te snel de hoeveelheid gaat verhogen. Je rekt het maagje dan onnodig uit.quote:Op donderdag 2 juli 2009 12:54 schreef tessie het volgende:
, omdat we anders overgewicht zouden stimuleren ofzo
quote:Op zaterdag 11 juli 2009 15:20 schreef Vicky het volgende:
Ik heb er 6 zodat ik niet s nachts hoef te steriliseren
Het is zoiezo allemaal heel verschillend, want wij spoelen alleen om met warm water en hoeven dat weer niet met zeep te doenquote:Op zaterdag 11 juli 2009 16:14 schreef Fuente het volgende:
Wij hoefden zelfs niet elke dag te steriliseren, dat schijnt niet meer te hoeven. Ik deed het wel, maar de kraam zei dat omspoelen met heet water en zeep genoeg was, en dan eens per 3 a 4 dagen alles weer steriliseren.
Zo doen wij het ook.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 16:17 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Het is zoiezo allemaal heel verschillend, want wij spoelen alleen om met warm water en hoeven dat weer niet met zeep te doenOok het gebruik van water voor het maken van de voeding is heel verschillend. Onze kraamhulp kookte water af en deed dat in een kan voor de hele dag, onze wvk zei onlangs dat je vanaf het begin al gewoon leidingwater warm mag maken in de magnetron, je mag zelfs lauw water gebruiken... tegenwoordig gebruiken we gewoon leidingwater en steriliseren eens per week de flessen.
Rijstebloem, inderdaad.quote:Op woensdag 15 juli 2009 17:19 schreef mikoxx het volgende:
Dank voor alle tips dames! We gaan komend weekend maar eens proberen wat er gebeurt als we om de 4 uur voeden (dan is manlief thuis en ben ik niet alleen als t niet lukt...) Een papfles klinkt aantrekkelijk zeg, want een nacht doorslapen zou fijn zijnMaar ja, de mannen zijn nog geen 3 maand, dus dat doen we nog maar even niet. Ik ga de infacol eens checken! We gebruiken nu cinababy, zou t kwaad kunnen om meteen op iets anders (lees: infacol) over te stappen?
K_P, heb jij meteen vanaf het begin fv gegeven? Ik zit nu op half bv half fv. Volledig bv werd toch een beetje te gek....
Offtopic in het flesvoeding topic, maar doen waar jij/jullie je goed bij voelen.\quote:Op woensdag 15 juli 2009 21:18 schreef mikoxx het volgende:
Hoe lang laten jullie je kindje huilen? Ik lees zulke tegenstrijdige dingen.... laten huilen of niet? De een zegt, als je zeker weet dat er niks aan de hand kan zijn (geen honger, vieze luier oid), dan mag je ze gerust 20 min laten huilen en de ander zegt dat je een pasgeboren kindje niet moet laten huilen ivm zijn gevoel van veiligheid. De jongens zijn nu 4,5 week. Laten huilen of niet???
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |