abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70560983
Op zes maand nee zeggen
Bij de oudste zijn we met 6 maand begonnen met groente. Dat ging vrij vlot en af en toe kreeg ze een hapje banaan of mango tussendoor.
We kenden ook het gezegde 'fruit is zoet, dat lusten ze altijd wel en dan krijg je ze geen groenten meer "aangeleerd"'
maar die vlag ging hier helaas niet op.
Na een week ofwat proberen zijn we gewoon stukjes gaan geven (waar ze hoogstens aan likte), bij de onthaalmoeder ging er al eens een hap of 3 in.
Pas na 3 maanden (met 10 maanden) is ze fruit gaan eten.

Zo kan het dus ook gaan. Bij een collega, die met 4 maanden startte met fruit, is het kindje ook gestopt met fruit eten na een maand of 2. Weet niet of daar het fruiteten al terug lukt.
  woensdag 1 juli 2009 @ 21:35:06 #101
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_70561211
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 21:29 schreef Iksje het volgende:
Op zes maand nee zeggen

Nou mijn dochter kreeg eerst fruit en dat ging er vlot in, maar groentes was daarna een ander verhaal, nu nog trouwens ze spuugt het gewoon uit. Fruit is lekker zoet en groentes... niet.
Ties gaat dus eerst groentes krijgen dat moge duidelijk zijn. Sowieso bevatten groentes vaak meer vezels en het zou dus beter (moeten) zijn.
Mama van Isa en Ties
pi_70561715
Niet slecht bedoeld hoor, zag het gewoon voor me, zo'n klein frul dat nee zegt.
Ik denk echt dat het dan geen bewuste kwestie is, gewoon van het niet apprecieren. En soms kan het een lang traject zijn eer ze meer lusten.
Dus ik duim met je mee dat Ties een makkelijkere eter is dan je dochtertje. Want niks zo'n zegen als een kind dat alles lust!
  woensdag 1 juli 2009 @ 22:33:15 #103
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_70563340
Ik zou het momenteel al een zegen vinden als Ties zijn flesje dronk zonder pijn, Isa had wat last van reflux maar dat was nog op te lossen met nutriton maar Ties poeeeehee daar heb ik nu medicijnen voor zodat zijn slokdarm wat kan herstellen als dit wat werkt krijgen we misschien nog sterkere medicatie van de dokter (maar die was lastiger toe dienen, vandaar deze eerst proberen). Gelukkig merk ik na 1,5 dag al wat verbetering en slaapt hij nu eens na de fles of kan hij rustig in de box liggen, maar van de week was hij van 6.00 tot 22.00 wakker met huilen en jengelen de hele dag door en dat een aantal dagen achtereen.
Ik vermoed echter dat er nog meer niet lekker zit dus as woensdag gaan we naar de osteopaat ik hoop dat die bevestigd wat ik vermoed en dat is dat zijn nekje vastzit. Hij heeft namelijk ook een lichte voorkeurshouding en ik denk dat daarmee ook een hoop opgelost kan zijn.
Mama van Isa en Ties
  woensdag 1 juli 2009 @ 22:41:28 #104
105850 Fuente
mamamuts
pi_70563658
Even een vraag!
Merel krijgt sinds 2 weekjes groente en sinds afgelopen week ook fruit. Ze eet best goed nu, nog geen volle bakken ofzo maar een lekker hapje gaat er wel in.
Nu zijn we dat rustig aan het opbouwen, maar hoe moet dat straks met haar flessen en de hoeveelheid daarvan?
Ze krijgt nu:
7:00 210 CC opvolgmelk
10:00 halve banaan met een ander fruitje (bijvoorbeeld halve perzik); dit gaat niet helemaal op, maar ze eet er goed van
11:30 210 CC opvolgmelk
15:00 210 cc opvolgmelk
17:00 groentehap (soms alleen groenten, soms met wat aardappel)
19:00 180 CC opvolgmelk met 1 eetlepel rijstebloem

En hoe nu verder? We kunnen nog even niet beginnen met brood 's middags, we werken met een introductieschema (vanwege KMA), brood moeten we nog even mee wachten.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 1 juli 2009 @ 22:59:54 #105
147316 crew  DJMO
#trut
pi_70564402
uiteindelijk zal de fles van 15 uur het eerste vervallen fuente, als ze sávonds steeds meer gaat eten. ipv die fles kun je dan wat slappe thee, verdund vruchtensap of water oid te drinken geven en een rijstewafeltje (als ze die mag that is). de overige flessen blijven gewoon zoals ze nu zijn (zo kreeg ik het te horen van mijn cb althans)
ik zou het gewoon even aan je cb of ha vragen
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_70570332
Kun je niet ook pap maken? Dat zou ook een vervanger van een fles zijn.
Verder wat DJMO zegt, lijkt me ook wel logisch.
pi_70571404
Graeme krijgt nu 6 of 7 flesjes van 90cc met 3 schepjes per dag (elke 3 a 4 uur en soms slaat hij er snachts eentje over), maar ik heb het idee dat het te weinig voor hem is. Sinds gisternacht is zijn poep ook weer groenig, dat is toch een teken dat hij te weinig voedingsstoffen binnen krijgt? Net was hij ook al 2 uur na zijn vorige flesje zo aan het huilen, ik heb hem er maar eentje extra gegeven (het was echt zijn honger-huiltje). Hoeveel kregen jullie baby´s toen ze een dag of 12 waren? Ik weet trouwens niet precies hoeveel hij nu weegt, afgelopen zaterdag was het 3890gram.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 2 juli 2009 @ 10:37:50 #108
147316 crew  DJMO
#trut
pi_70573473
dan mag je volgens mij wel over naar flesjes van 120 cc met vier schepjes tessie. ik zou het gewoon aanbieden, drinkt hij het op, oke, laat hij wat staan ook best. als je twijfelt even naar je cb bellen
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_70573474
tessie, als jij het idee hebt dat het te weinig is, dan moet je gewoon wat meer in de fles doen.
Als het teveel is kom je er vanzelf wel achter.
pi_70577079
Ik moest net voor intake naar het CB, dus ik heb het daar ook gelijk even gevraagd, en mag idd naar 120cc en 4 schepjes. Die kraammiep had het dus gewoon verkeerd gezegd, want die hield vol dat hij niet meer dan 90 mocht tot we voor de 2e keer bij het CB waren geweest, omdat we anders overgewicht zouden stimuleren ofzo
pi_70577386
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 12:54 schreef tessie het volgende:
, omdat we anders overgewicht zouden stimuleren ofzo
Dat risico loop je ook, als je te snel de hoeveelheid gaat verhogen. Je rekt het maagje dan onnodig uit.
Het advies bij flesvoeding vind ik altijd zo raar... kap er maar wat meer in, dan laat 'ie vast wat meer tijd tussen. Terwijl je toch evengoed gewoon een flesje meer kan geven?
6*30= 180 cc per dag meer, dat zijn twee flesjes per dag extra. Zo veel werk is dat toch ook niet?
pi_70577457
Ja als je het te snel doet misschien, maar onze kraammiep heeft gewoon verkeerd advies gegeven.
pi_70577607
Tja, wat ik wel geleerd heb de afgelopen maanden dat je veel op je eigen gevoel moet doen.
Wij dachten ook wel eens dat Guus honger had, dus meer in de fles. Na 2 dagen begon ie weer terug te geven of te stoppen als het flesje nog niet leeg was. Dus toen maar weer iets minder er in.
Zo blijf je een beetje aan het uit proberen.
Zo lang je kindje goed op zijn groeicurve zit, is het prima!
pi_70577853
Bij Tess zitten we nu op 6x 135. De ene keer drinkt ze 'm wel helemaal leeg, de andere keer niet.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 2 juli 2009 @ 13:26:23 #115
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_70578170
Bij Ties zitten we nu op 5 a 6 flessen die ik maak van 150 water en 5 scheppen, meestal drinkt hij niet alles op vaak maar 140cc ofzo maar omdat ik 3x met een hongerig huilend kind bleef zitten na 135... maak ik dus maar standaard wat teveel aan het is namelijk een heel karwei om een fles waar nutriton in heeft gezeten 1,2,3 schoon te maken.
Wij doen trouwens hetzelfde als Koningin hierboven al aangaf, volg je gevoel het heeft mij nog maar zelden in de steek gelaten, als jij denkt dat je kindje honger heeft en daarom zo huilt dan is dat vaak ook zo! Zeker als je al het andere al hebt uitgesloten.
Mama van Isa en Ties
pi_70578713
Ja ik ben wel blij dat mijn gevoel in elk geval klopte. Graeme huilt echt alleen maar als ie honger heeft (hij heeft nog wel een soort van mopper/aanstel huiltje, maar dat is meer als ie gewoon zn speen kwijt is ofzo en klinkt heel anders), dus ben blij dat hij ook gewoon meer mag hebben dan wat hij tot nu toe kreeg. Ik maak straks gewoon 120 en dan kijk ik of hij het helemaal opdrinkt, of dat hij misschien eerder all genoeg heeft. Merken we vanzelf, als hij niet meer wil, stopt hij vanzelf met drinken.
pi_70876867
Hoeveel flesjes hebben jullie? (voor 1 kind) 3? 4?
en hadden jullie voor de geboorte ook echt meerdere speentjes gekocht die op de fles pasten, om uit te proberen?

Ik vind die hoeveelheden van alles wat je moet hebben volgens die kraamzorglijst ZO weinig
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_70876962
Ik heb er 6 zodat ik niet s nachts hoef te steriliseren
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_70877030
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 15:20 schreef Vicky het volgende:
Ik heb er 6 zodat ik niet s nachts hoef te steriliseren

Nou, ik ben ook wel het liefst van makkelijke dingen, dus ik zal dan denk ik ook wel effe behoorlijk wat inslaan. Kijk misschien eerst wel hoe ver ik kom als ik er 4 koop
(op die kraamlijst stonden er dus maar 2, en bijv hydrofiele washandjes 3 stuks..)
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 11 juli 2009 @ 15:36:46 #120
147316 crew  DJMO
#trut
pi_70877267
ik begon met 2 kleintjes, een dag later kocht ik er een grote bij, weer twee dagen later nog twee grote, daarna kocht ik nog wat handgreepflessen, totaal heb ik er nu vier grote (normaaal), drie handgreep groot, 1 handgreep klein, en twee kleintjes. plus nog twee avent flessen die bij een borstkolf horen, en wat spul wat ik gekregen heb, en wat ik eigenlijk nu pas ga gebruiken omdat hij het zelf beet kan houden.

pi_70877346
Wij hadden de set die bij mijn kolf zat.. Daar zaten 2 kleine flesje bij en 2 nr1 spenen. En dat was wel genoeg. Van de kraam hoefden we niet na elke fles te steriliseren. Gewoon na elke fles heet omspoelen, en schoon wegzetten. En dan 2 flesjes per dag. Zelfde met de spenen.

Maar ik wilde dan ook met BV starten. Ik denk dat ik nog wel 1a2 extra flessen had gekocht, en een speen een maatje groter als ik gelijk met FV was begonnen.

Koop ook niet direct veel, want als de kleine niet met die fles/speen overweg kan, moet je alsnog een ander type fles gaan kopen. Zonde van al die andere. En nieuwe flessen zijn zo gehaald...
  zaterdag 11 juli 2009 @ 16:11:56 #122
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_70878186
Ik heb er maar 3, waarvan ik er 2 al niet meer gebruik... ik ben begonnen met een kleine S-fles van Difrax, later overgegaan naar een grote S-fles van Difrax en sinds de rijstebloem heb ik de brede S-fles van Difrax. Ook ik hoefde niet elke fles te steriliseren na gebruik, gewoon 1x per dag... de grote is als het ware door Lennon afgeschaft, we merkten dat hij de brede fles en dus ook de brede speen veel fijner vond om uit te drinken. Misschien dat ik er binnenkort nog eentje bij koop, maar het gaat ons goed af zo. Inmiddels ook handgrepen bij de fles gekocht die Lennon nog niet echt gebruikt, maar tzt wel kan.
Make love, not war ☮
pi_70878244
Wij hoefden zelfs niet elke dag te steriliseren, dat schijnt niet meer te hoeven. Ik deed het wel, maar de kraam zei dat omspoelen met heet water en zeep genoeg was, en dan eens per 3 a 4 dagen alles weer steriliseren.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 11 juli 2009 @ 16:17:43 #124
114177 Diaan73
pi_70878345
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 16:14 schreef Fuente het volgende:
Wij hoefden zelfs niet elke dag te steriliseren, dat schijnt niet meer te hoeven. Ik deed het wel, maar de kraam zei dat omspoelen met heet water en zeep genoeg was, en dan eens per 3 a 4 dagen alles weer steriliseren.
Het is zoiezo allemaal heel verschillend, want wij spoelen alleen om met warm water en hoeven dat weer niet met zeep te doen Ook het gebruik van water voor het maken van de voeding is heel verschillend. Onze kraamhulp kookte water af en deed dat in een kan voor de hele dag, onze wvk zei onlangs dat je vanaf het begin al gewoon leidingwater warm mag maken in de magnetron, je mag zelfs lauw water gebruiken... tegenwoordig gebruiken we gewoon leidingwater en steriliseren eens per week de flessen.
Make love, not war ☮
pi_70878551
Wij warmden leidingwater op in de magnetron, net als bij Sara. Maar volgens onze kraam mocht je ook gewoon warm water uit de kraan pakken (dat doe ik dan ook af en toe als we op bezoek zijn ergens).
Ik steriliseer de flessen nu als ik het nodig vind, zal zo eens in de week zijn, verder draaien ze gewoon mee in de vaatwasser en ik spoel ze na elke voeding om met zeep en een flessenborstel
Sara
Merel
Ukje
pi_70879412
Bedankt v de tips!
Ik zal toch zeker in het begin maar eerst kijken inderdaad welke fles goed bevalt, wat meer aanschaffen kan dan alsnog snel
pi_70881044
Thuis gebruik uk bar le duc omdat we loden leidingen hebben
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_70882516
Ik had 2 kleine flesjes en heb er later nog 3 grote bij gehaald bij Mirte (en nog wat andere modelletjes om te proberen of ze daar beter uit dronk toen ze andere voeding kreeg (friso comfort, was wat dikker dan de normale)).
En nu staan de 2 kleintjes weer in de kast, maar wil bv proberen... we zien wel hoe het loopt.
Fake it till you make it...
pi_70896745
Wij zijn met Mila inmiddels over op opvolgmelk. Heb gisteren toch maar een pak voor hongerige baby's gehaald (of eigenlijk, laten halen ) want ze het leek echt alsof ze tekort kwam. Vanochtend heeft ze de eerste fles gehad met die voeding en het lijkt alsof ze er wat langer mee kan doen, hoop dat het helpt!
pi_70931456
Ik had de startersset van Avent gekocht. En bij de flessenwarmer zat ook nog een fles en dat was allemaal genoeg. Heb zelfs 1 kleintje niet gebruikt.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 09:09:24 #131
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_70957476
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 16:17 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Het is zoiezo allemaal heel verschillend, want wij spoelen alleen om met warm water en hoeven dat weer niet met zeep te doen Ook het gebruik van water voor het maken van de voeding is heel verschillend. Onze kraamhulp kookte water af en deed dat in een kan voor de hele dag, onze wvk zei onlangs dat je vanaf het begin al gewoon leidingwater warm mag maken in de magnetron, je mag zelfs lauw water gebruiken... tegenwoordig gebruiken we gewoon leidingwater en steriliseren eens per week de flessen.
Zo doen wij het ook.
Niet mieten! Door gieten!
  dinsdag 14 juli 2009 @ 10:14:10 #132
35189 Troel
scherp en bot
pi_70958780
Wij zijn begonnen met de startersset en wat er bij de handkolf zat. Toen kwamen de flesjes van de elektrische kolf erbij en inmiddels hebben we echt een shitload aan flesjes. Heerlijk, nooit misgrijpen en gewoon elke keer een schone fles kunnen pakken en de vieze in de vaatwasser kunnen zetten (in het begin zelf wassen en steriliseren, maar na verloop van tijd toch echt vaatwasser hoor!)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 14 juli 2009 @ 17:40:26 #133
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_70973723
Vraagje, ik geef mijn jongens (tweeling) om en om de borst en flesvoeding. Ze krijgen 100cc in de fles (90cc + 3 scheppen). De een woog afgelopen vrijdag bij het cb 3440 gram en de ander 3305, ze zijn nu 4,5 week. Op dit moment geef ik 7 voedingen, om de drie uur en 's nachts zit er ietsje langer tussen. Ze komen 's nachts na ong. 4,5 uur (dwz, de 1 wordt wakker en de ander maken we wakker, zodat ze tegelijk hun voeding kunnen krijgen). Overdag moet ik ze nu al een paar dagen wakker maken voor iedere voeding. Kan ik al langer tussen de voedingen laten of nog even niet? Dat hang toch af van gewichten?
pi_70976189
Mikoxx, wij waren nog onder behandeling in het zkh de eerste 9 maanden. Ik belde "altijd " naar de kinderarts voor dit soort vragen. Die van mij waren 5 weken te vroeg, vandaar dat we daar de info vandaan haalde. Kan/mag je naar de kinderafdeling bellen of heb je daar eigenlijk niets meer te zoeken ?

Ze lijken mij een prima gewicht te hebben en ik er iets langer tussen laten zitten. Zorg wel dat ze genoeg binnen krijgen met die 7 flessen. Misschien kan je meer melk erin doen? Dus 7 x 120 ??? Dan slapen ze 's nachts misschien ook langer ? Heb je hier wat aan ??
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 14 juli 2009 @ 19:02:04 #135
147316 crew  DJMO
#trut
pi_70976207
ik zou voor alles je eigen gevoel volgen mikoxx. als je steeds wakker moet maken, zou ik eens kijken wat ze doen als je ze om de 3,5 uur voedt bijv.

dinsdag 14 juli 2009 @ 20:54:42 #136
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_70980418
Dank voor de tips kp en djmo! Ik ga heb cb eens bellen. We zijn niet meer onder behandeling bij de kinderarts, helaas. Het cb zal het wel weten neem ik aan?
Tygo heeft zo veel last van krampjes, echt sneu... cinababy zijn we aan t proberen. Helpt dat eigenlijk direct of pas als je het een tijdje consequent gebruikt?
K_P, hoe heb jij t aangepakt toen jouw meiden door gingen slapen? Alsnog tegelijk wakker gemaakt 's nachts of heb je de gok gewaagd en er 1 gevoed en de ander laten slapen op een gegeven moment?
pi_70990621
Heb ze altijd samen gevoed en dus ook wakker gemaakt. Nooit de gok gewaagd, ze gingen ook altijd weer goed slapen.
Op een gegeven moment gaf ik om 00.00 de laatste fles en sliepen ze door tot 06.00 uur. Dat heb ik een paar avonden gedaan.
Daarna de fles van 00.00 om 23.00 gegeven en toen sliepen ze ook tot 6 uur door. Op deze manier de avondfles steeds vervroegd. Maar toen waren ze wel 3 maanden of zoiets. Want in de allerlaatste fles maakte ik de melk dikker met een soort pap (ben naam even kwijt). En volgens mij mogen ze die "pap" pas na een maand of 3.
  woensdag 15 juli 2009 @ 08:26:39 #138
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_70991137
Wrsch was dat dan rijstebloem, K_P, of was het Johannesbroodpitmeel.

Mibos, er kwam laatst in een ander topic een zgn wondermiddel tegen krampjes langs, dat werd echt door vrijwel iedereen aangeraden als iets wat echt-echt-echt werkt... ik ga even zoeken voor je.

Gevonden: Infacol, www.infacol.nl

Zie ook dit topic voor ervaringen: Darmkrampjes
pi_70991578
Wij gebruiken Infacol. Het werk op zich wel hel erg goed maar ze worden er verschrikkelijk winderig van.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_70998570
Ik moest Guus overdag ook steeds wakker maken voor de fles, toen heb ik het geprobeerd naar om de 4 uur te zetten en dat ging vanzelf eigenlijk wel goed. Weet alleen niet meer precies hoe oud ie toen was. Week of 5/6 schat ik.

Hij heeft trouwens gisteravond rond 20.00 uur een papfles gehad en door geslapen tot 6.30 uur
Gaan we dus vanavond weer proberen.
  woensdag 15 juli 2009 @ 17:19:45 #141
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_71006859
Dank voor alle tips dames! We gaan komend weekend maar eens proberen wat er gebeurt als we om de 4 uur voeden (dan is manlief thuis en ben ik niet alleen als t niet lukt...) Een papfles klinkt aantrekkelijk zeg, want een nacht doorslapen zou fijn zijn Maar ja, de mannen zijn nog geen 3 maand, dus dat doen we nog maar even niet. Ik ga de infacol eens checken! We gebruiken nu cinababy, zou t kwaad kunnen om meteen op iets anders (lees: infacol) over te stappen?

K_P, heb jij meteen vanaf het begin fv gegeven? Ik zit nu op half bv half fv. Volledig bv werd toch een beetje te gek....

[ Bericht 8% gewijzigd door mikoxx op 15-07-2009 17:29:08 ]
pi_71008853
Wij zijn ook gewoon overgestapt van cinababy naar infacol.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_71010243
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 17:19 schreef mikoxx het volgende:
Dank voor alle tips dames! We gaan komend weekend maar eens proberen wat er gebeurt als we om de 4 uur voeden (dan is manlief thuis en ben ik niet alleen als t niet lukt...) Een papfles klinkt aantrekkelijk zeg, want een nacht doorslapen zou fijn zijn Maar ja, de mannen zijn nog geen 3 maand, dus dat doen we nog maar even niet. Ik ga de infacol eens checken! We gebruiken nu cinababy, zou t kwaad kunnen om meteen op iets anders (lees: infacol) over te stappen?

K_P, heb jij meteen vanaf het begin fv gegeven? Ik zit nu op half bv half fv. Volledig bv werd toch een beetje te gek....
Rijstebloem, inderdaad.
Ik heb ze 3 maanden volledig BV gegeven en was toen helemaal gesloopt. Ik functioneerde echt op de automatische piloot. Mijn vriend heeft letterlijk tegen me gezegd : "dan stop je toch gewoon"...
En ik : "Oh ja... " echt volledig uitgeput.

Na die drie maanden heb ik eerst Friso gegeven, die kan je combineren met BV. Daarna overgestapt op Kruidvat huismerk, gewone poedermelk. Heeft veel geld bespaard en de meiden deden het prima.
  woensdag 15 juli 2009 @ 21:18:10 #144
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_71014103
Hmm.. herkenbaar K_P, ik wilde en zou ook doorgaan met bv.. maar eigenlijk wist ik zelf ook wel dat dat niet ging. Ik zat na 3 weken al onder mijn gewicht van voor ik zwanger was... en die automatische piloot.... ken ik! Respect voor 3 maanden joh! Tjonge, knap!

Vanuit het zkh moesten wij bijvoeden, toen de bv nog niet op gang was. We deden dat dmv van vingervoeden. Daar zijn ze toen begonnen met nutrilon 1, dus daar ben ik maar mee verder gegaan. Wanneer ben jij overgestapt op een ander merk? En heb je ook een tijdje bv en fv gecombineerd dan?

Vicky, dank voor je ervaring! Even zien hoe t vanavond gaat (t is hier vooral mis na de late voeding...) en anders weet ik wat ik morgen ga halen!

Hoe lang laten jullie je kindje huilen? Ik lees zulke tegenstrijdige dingen.... laten huilen of niet? De een zegt, als je zeker weet dat er niks aan de hand kan zijn (geen honger, vieze luier oid), dan mag je ze gerust 20 min laten huilen en de ander zegt dat je een pasgeboren kindje niet moet laten huilen ivm zijn gevoel van veiligheid. De jongens zijn nu 4,5 week. Laten huilen of niet???

[ Bericht 0% gewijzigd door mikoxx op 15-07-2009 21:19:14 (dit past beter in het babietjestopic.....) ]
pi_71014738
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 21:18 schreef mikoxx het volgende:

Hoe lang laten jullie je kindje huilen? Ik lees zulke tegenstrijdige dingen.... laten huilen of niet? De een zegt, als je zeker weet dat er niks aan de hand kan zijn (geen honger, vieze luier oid), dan mag je ze gerust 20 min laten huilen en de ander zegt dat je een pasgeboren kindje niet moet laten huilen ivm zijn gevoel van veiligheid. De jongens zijn nu 4,5 week. Laten huilen of niet???
Offtopic in het flesvoeding topic, maar doen waar jij/jullie je goed bij voelen.\
Op zich zullen kindjes er niets van krijgen als ze 20 minuten huilen. Maar ik kan mijn kind niet zo lang laten huilen. Voor MIJ voelt dat niet goed, maar dat is bij iemand anders vast weer heel anders.
Als je er 2 hebt kan ik me voorstellen dat je er niet aan ontkomt dat de 1 soms even moet wachten/huilen als je met de ander bezig bent.
Zolang je dus maar doet wat voor jullie goed voelt. Je kunt een uur boven laten huilen terwijl jij beneden jankend op trap zit omdat je dat niet wilt lijkt mij niet de goede oplossing.
pi_71014794
Mikoxx, doen wat voor jou ok is. En als dat is om erheen te gaan dan zou ik dat vooral doen. Op deze leeftijd kan je ze echt nog niet verwennen ofzo.
Als je kinders last hebben van krampjes zou ik niet tegelijk dingen gaan veranderen zeg maar... Als je ander spul tegen krampjes gaat geven, zou ik niet tegelijkertijd ook van voeding veranderen. Want als er dan iets helpt weet je niet wat het is... Of misschien hef je dan het effect van het een wel op met het ander, snap je?
Wij hebben vanaf dat we FV gaven, Friso gegeven. Zijn op een gegeven moment overgestapt op comfort ivm krampjes en de ontlasting die zo vast was. En toen ze over ging op opvolgmelk zijn we weer langzaam teruggegaan naar normaal ipv comfort.
  woensdag 15 juli 2009 @ 21:57:47 #147
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_71015407
over de rijstebloem, dat is vanaf 4 (!!!) maanden, op zn vroegst. en het is nog een kunst om dan de hele fles erin te krijgen, want de speen verstopte bij ons steeds, maar dat terzijde

vwb huilen, als je het idee hebt dat je kinders zich in slaap moeten jammeren, hebben ze dat nodig. als je denkt dat ze kramp hebben, dan hebben ze troost nodig. wat ik heb gedaan: bij twijfel, troosten.
blijf iig bij je gevoel, dan gaat het goed!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  woensdag 15 juli 2009 @ 23:27:46 #148
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_71019076
Isa was een enorme spuger en mocht op advies wat eerder aan de papflessen, maar dat is dus de uitzondering op de regel normaal is het inderdaad 4 maanden maar met kleine(re) kind(jes) kan het advies van een arts dus best eens afwijkend zijn.
Papflessen geef je trouwens straks het handigste met een 1-2-3 speen zodra de pap dan dikker word kan je de grote van het gaatje in de speen aanpassen, papflessen gingen er hier namelijk dan zonder problemen in.
Ik kan de difrax 1-2-3 speen erg aanraden.

Mikkoxx en over het laten huilen zoals al gezegd als jij het niet kan, niet doen, kan je het wel, ook prima!
Isa wilde overdag nooit in haar bedje slapen, alles was oke behalve haar bed, 's nachts sliep ze wel door zonder problemen.
Van het CB kreeg ik het boekje van ene mevrouw Blom (meen ik) te leen en ik moest Isa steeds 5 minuten langer laten huilen... na 1 uur was ik op, en zo over de zeik dat ik Isa bij me heb genomen en wel zo hard heb zitten janken, heb het boek meteen terug naar het CB gebracht en vanaf toen altijd mijn gevoel gevolgd en voelde mezelf daar veel beter bij.
Mama van Isa en Ties
pi_71023679
Ik heb ook de 1-2-3 speen voor de papfles. Maar als ik de 1 gebruik dan gaat het nog erg snel naar binnen, moet ik echt af en toe de fles uit zijn mond halen en effe rusten (doen we ook omdat ie spuugt, ben bang dat anders alles weer te snel terug komt).

En inderdaad wat betreft huilen: eigen gevoel volgen!
  donderdag 16 juli 2009 @ 09:27:45 #150
114177 Diaan73
pi_71024784
Ik heb voor de pap en gewone fles altijd de brede difrax S-fles met brede speen maatje M. Lennon kreeg die fles 's avonds voor de pap maar op een gegeven wilde hij de smalle fles met smalle speen niet echt meer. Die brede fles/speen zuigt denk ik fijner.
Make love, not war ☮
pi_71024912
Ik gebruik voor de rijstebloem een L speen (difrax). Ik doe 3 scheppen rijstebloem in de fles 's avonds, gaat prima zo!
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 16 juli 2009 @ 09:44:20 #152
114177 Diaan73
pi_71025127
Heb je rijstebloem van de Nutrix? Wij van de Friso, maar die is heel dun.... wij doen er ruim 4 scheppen in en wordt niet echt heel dik. Ik denk dat ik maar weer de vanille van Nutrix haal....
Make love, not war ☮
pi_71025158
Ik heb de vanille van nutrix inderdaad. Die lijkt eerst heel dun, maar als je de fles dan geeft wordt het dikker. Met een grote speen en een beetje schudden gaat hier alles op (ik schud de laatste dikkere pap in de speen, en dat krijgt ze er dan goed door). Ik doe op een fles an 210 CC water er 3 lepels rijstebloem bij.
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 16 juli 2009 @ 11:16:06 #154
114177 Diaan73
pi_71027813
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 09:45 schreef Fuente het volgende:
Ik heb de vanille van nutrix inderdaad. Die lijkt eerst heel dun, maar als je de fles dan geeft wordt het dikker. Met een grote speen en een beetje schudden gaat hier alles op (ik schud de laatste dikkere pap in de speen, en dat krijgt ze er dan goed door). Ik doe op een fles an 210 CC water er 3 lepels rijstebloem bij.
Ik ga die ook maar weer kopen denk ik, ik heb echter nog een heel pak van Friso staan.

Ow ik werd vorige week gebeld door een mevrouw van Nutricia over opvolgmelk van Nutrilon of ik het kende enz. en wat ik nu gaf: kv of bv... Ik heb toen gezegd dat ik kv gaf van Friso en toen vroeg ze mij of ik de opvolgmelk van Nutrilon wilde proberen.. dan stuurde ze me wat thuis. Ik heb gezegd dat dat prima is en gisteren kreeg ik dus een heel pak van 900 gram thuis Maar nu is mijn vraag, kun je gewoon van Friso 1 naar Nutrilon 2 overstappen en dan evt. weer terug naar Friso 2??
Make love, not war ☮
pi_71028374
Volgens mij is dat met opvolgmelk niet zo'n probleem hoor. Ik ben toen bij Sara ineens overgestapt van Friso naar Similac, geen centje pijn!
Een heel pak niet gebruiken is ook wel wat zonde he
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 16 juli 2009 @ 11:40:02 #156
114177 Diaan73
pi_71028496
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 11:35 schreef Fuente het volgende:
Volgens mij is dat met opvolgmelk niet zo'n probleem hoor. Ik ben toen bij Sara ineens overgestapt van Friso naar Similac, geen centje pijn!
Een heel pak niet gebruiken is ook wel wat zonde he
Dat dacht ik ook En inderdaad erg zonde, zijn wel 30 voedingen staat er op de verpakking. En ik heb ook nog een kleine proefverpakking eerder een keer gekregen. Gebruik je nu voor Merel weer Similac?
Make love, not war ☮
pi_71028800
Nee, Merel heeft KMA, die krijgt KMA voeding van Friso. Maar als dat niet zo was, had ik het zo weer gebruikt, prima spul en een stuk goedkoper dan friso en nutrilon
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 16 juli 2009 @ 12:02:52 #158
114177 Diaan73
pi_71029126
ow ja natuurlijk

Ik ben er ook over aan het denken om evt. te switchen naar een huismerk of Similac.
Make love, not war ☮
pi_71029830
Bij Merel hebben we de eerste maand Kruidvat gebruikt, schijnt ook prima te zijn verder. Bij Merel dan niet Maar ik vond het qua voeding prima verder.
Kijk als het nou 1 euro scheelt ofzo, maar het scheelt volgens mij zo 5 euro per pak.

Sara kreeg het eerste half jaar Friso Comfort, vanwege de krampjes, ging prima, erna dus Similac, en ze heeft nooit ergens last van gehad.

Overigens nog een vraag ivm de bijvoeding. Merel krijgt nu 3 flessen op een dag ('s morgens een bambix fles, 's middags melk, 's avonds pap). Dat is ongeveer 600 CC wat ze echt helemaal opdrinkt. Maar tussendoor wil ze geen water of sterk verdunde diksap. Dat 'oefenen' we nu zo'n 2 weken, maar ze wil er geen slok van. Is dit nu niet wat te weinig vocht op een dag? Ik heb gisteren geprobeerd om haar tussendoor nog een klein flesje te geven, maar dat wil ze ook niet (ze eet ook goed namelijk, anderhalf stuk fruit, een liga of rijstwafel grotendeels, en een goede hap groenten/aardappels).
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 16 juli 2009 @ 12:44:58 #160
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_71030391
Dank voor de tips! Het is me duidelijk, ik ga ze dus niet 20 min laten huilen... dat past ook totaal niet bij ons. verder hierover maar in het babietjestopic... Papflessen was ik nog niet van plan hoor!! Lijkt me idd nog een beetje vroeg
Ik ga wel een beetje uitproberen qua tijden, want ik liet er tot nu toe steeds 3 uur tussen en dan moest ik ze iedere voeding wakker maken. Eens kijken wat er gebeurt als ik ze iets langer laat liggen.... ben heel benieuwd!
  donderdag 16 juli 2009 @ 14:31:07 #161
114177 Diaan73
pi_71033852
Fuente, heb je al geprobeerd met een lepeltje te geven? Lennon is ook geen fan van water of sterk verdunde diksap in een flesje, maar van een lepeltje wil hij het af en toe wel. Merel eet goed zo te lezen
Make love, not war ☮
pi_71033964
Nee dat heb ik nog niet geprobeerd, goede tip! Zeker als het erg heet is wil ik graag dat ze wat extra drinkt.
Of een tuitbekertje dacht ik aan, misschien dat ze het zo leuk vindt dat ze dan wel drinkt

Ja Merel eet super! Vooral bloemkool vindt ze heerlijk
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 16 juli 2009 @ 14:40:09 #163
114177 Diaan73
pi_71034156
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 14:34 schreef Fuente het volgende:
Nee dat heb ik nog niet geprobeerd, goede tip! Zeker als het erg heet is wil ik graag dat ze wat extra drinkt.
Of een tuitbekertje dacht ik aan, misschien dat ze het zo leuk vindt dat ze dan wel drinkt

Ja Merel eet super! Vooral bloemkool vindt ze heerlijk
Ik heb tuitbekertje geprobeerd, dat vindt hij ook nog niet wat. Is toch weer anders zuigen. Lennon vindt het heel erg leuk om van lepeltje te eten, dus soms ook maar van lepeltje drinken als hij te weinig drinkt.

Lekker!! Lennon eet tot nu toe ook best goed vooral potjes even nu , vandeweek heeft hij bloemkool in de hand gehad, dat vond hij maar vreemd en wist niet wat hij ermee moest doen. Ik heb het toen maar in zn mond gedaan. Hij heeft er wel iets van opgegeten. Na de vakantie mag hij ook wat completere maaltijden en ga ik eens met aardappelen mengen.
Make love, not war ☮
pi_71035090
Fuente, misschien kan je anders met de warmte als je bang bent dat ze te weinig vocht binnen krijgt, wat extra fruit geven. Veel fruit is ook wel lekker sappig.
Of gewoon een bekertje water en haar laten klooien, kijken of ze er wat mee kan? (ik roep ook maar wat, misschien vindt ze het wel heel leuk).
pi_71035486
Extra vocht is inderdaad ook een idee. Ze is gelukkig tot nu toe gek op fruit. Ik heb haar wel vaak zelf een flesje water gegeven, ze zwaait er dan vrolijk mee rond, maar drinken ho maar
Ik ga morgen eens een tuit kopen en kijken of ze daar wat mee wil.

Thnx voor de tips!
Sara
Merel
Ukje
pi_71080063
Weet iemand wanneer je de 4e fles moet laten vervallen?
  vrijdag 17 juli 2009 @ 22:22:43 #167
105850 Fuente
mamamuts
pi_71080437
Raissa, Merel krijgt sinds een goede week geen vierde fles meer. Ik was juist aan het bedenken hoe dat nou moest met de flessen en de hapjes, toen regelde ze 't zelf. Ze krijgt nu 's morgens een fles pap, rond 10:30 fruit, rond 12:00 fles melk, rod 14:30 liga/rijstewafel/fruit en rond 17:00 groentehap. Dan rond 19:00 nog een fles met rijstebloem. De fles van 15:00 liet ze zelf al vallen.
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 17 juli 2009 @ 22:29:16 #168
114177 Diaan73
pi_71080607
Fuente, hoe gaat het nu? Wil Merel al iets meer drinken?

Raissa, dat ligt ook een beetje aan waar de baby behoefte aan heeft. Ik denk er zelf over om na de vakantie over 2 weken te gaan beginnen met het schema dat ik ook voor Twan had toen hij 6 maanden was, dan begin ik ook meteen met opvolgmelk.

Schema:
smorgens: melk 180/6
ong. 10:30 uur: fruithapje evt. liga/rijstewafel
12:30: evt. broodkorst + melk 180/6
15:30: maaltijd + toetje
19:00: melk 180/6 met rijstebloem

Smorgen mag evt. ook graanpap.

We denken dat Lennon dit misschien ook fijner vindt, omdat hij nu van die 4 voedingen best wel veel laat staan. Eerst dachten we dat het aan de oorontsteking lag, maar hij drinkt nu nog steeds niet echt goed. Vooral de fles na het groentjehapje 's middags drinkt hij bijna niet leeg. En hij vindt het leuker om van een lepeltje te eten.

Fuente, Merel heeft ook een mooi schema eens kijken of dat ook wat is voor Lennon...
Make love, not war ☮
pi_71080836
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 22:22 schreef Fuente het volgende:
Raissa, Merel krijgt sinds een goede week geen vierde fles meer. Ik was juist aan het bedenken hoe dat nou moest met de flessen en de hapjes, toen regelde ze 't zelf. Ze krijgt nu 's morgens een fles pap, rond 10:30 fruit, rond 12:00 fles melk, rod 14:30 liga/rijstewafel/fruit en rond 17:00 groentehap. Dan rond 19:00 nog een fles met rijstebloem. De fles van 15:00 liet ze zelf al vallen.
Dat is vaak zo hè, dat je je suf zit te piekeren hoe het nou moet en dat de baby het dan zelf wel aangeeft Vooralsnog denk ik niet dat Mila er aan toe is om de 4e fles te laten vervallen dus die laat ik nog maar gewoon voor wat 'ie is. Thanks voor de info!
  vrijdag 17 juli 2009 @ 22:48:53 #170
105850 Fuente
mamamuts
pi_71081137
Diaan, Merel wil nog steeds niets tussendoor. Ook niet van een lepeltje. Maar goed, ze is tevreden en plast genoeg, dus het zal ook wel even goed zijn

Oh ja, door de fruithap van Merel prak ik ook vaak een liga, vooral als het waterig fruit is, ze vindt het heerlijk

Graag gedaan hoor Raissa, het is soms zo puzzelen met voedingen he?
Sara
Merel
Ukje
pi_71081332
Tyler is er ook nog niet aan toe Raissa. Begint de groente en fruithap wel beter te eten nu.
Diksap vind hij erg vreemd nog. Paar slokjes en dan wil hij niet meer.
pi_71081495
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 22:54 schreef _Ingrid_ het volgende:
Tyler is er ook nog niet aan toe Raissa. Begint de groente en fruithap wel beter te eten nu.
Diksap vind hij erg vreemd nog. Paar slokjes en dan wil hij niet meer.
Mila valt echt aan op de groente en fruit, ze wordt zelfs boos als je te vroeg stopt Heb haar nog maar een keer een flesje diksap gegeven, dat werd zo snel opgeslurpt dat ik me afvraag of ze wel door had dat het geen melk was
pi_71081763
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 22:59 schreef Raissa het volgende:

[..]

Mila valt echt aan op de groente en fruit, ze wordt zelfs boos als je te vroeg stopt Heb haar nog maar een keer een flesje diksap gegeven, dat werd zo snel opgeslurpt dat ik me afvraag of ze wel door had dat het geen melk was

Tyler vind mango erg lekker. En broccoli.
Morgen weer diksap aanbieden, of water.
Een tuitbeker, vanaf welke leeftijd is dat?
  vrijdag 17 juli 2009 @ 23:44:07 #174
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_71083009
Je kan een tuitbeker vanaf 6 maanden aanbieden, maar overal staat wel dat het beter is om je kind tussen de 6 en 8 maanden aan te leren om uit een gewone drinkbeker te leren drinken. Wij doen het beide, of een gewoon glas/beker (mijn drinken dan meestal, water of heel lichte limonade) of een tuitbeker. Wel moeten we hem nog helemaal helpen, want meneertje vertikt het nog steeds om zelf zijn beker vast te houden. Ja, als hij hem vastpakt, is het om hem weg te duwen.

Ow ja, schema's, hier is het schema zo ongeveer zo:
7.00 fles pap van 210 (als we werken) of 8.00 (als we vrij zijn) - of het is tussen één van deze tijden in.
9.30 fruithap
12.00 broodje + fles van ong. 200 cc (dit drinkt hij lang niet altijd leeg, en hij krijgt die fles ook nog wel een tijdje na zijn broodje)
16.00 flesje van 120 (deze wil ik gaan vervangen voor een beker ander drinken + een rijstewafeltje)
18.00 warm eten (varieert van 3 hapjes tot nu een flink bord vol, vandaag een halve aardappel met een grote wortel erdoorheen geprakt)
20.00 fles pap van 210 (waar altijd wel wat van overblijft tegenwoordig, ook niet zo gek na een flink bord warm eten)
18-11-2008 Maarten Alexander
  vrijdag 17 juli 2009 @ 23:49:46 #175
114177 Diaan73
pi_71083182
Marie, welke pap doe je dan? Gewoon die granenpap of rijstebloem?
Make love, not war ☮
  zaterdag 18 juli 2009 @ 08:34:26 #176
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_71088169
Die granenpap, van bambix...
pi_71093292
Hij kan nog niet zitten, dus gewone beker lijkt me niet handig.
Maar wel een goed idee, want met Kim was/is dat een probleem.
pi_71093388
Maar je kunt hem toch gewoon op schoot zetten en slokjes drinken geven uit een beker? Of denk ik dan te simpel? Ze hoeven het toch niet meteen zelf te kunnen?
  zaterdag 18 juli 2009 @ 15:32:19 #179
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_71094963
Ja Jore, zo doen wij het hier ook, want ook Maarten zit nog niet zelfstandig.
pi_71097559
Ja kan het proberen met meneer friemelkont.
pi_71114734
Hier werd ook aangeraden om met 6 maanden met een open beker te oefenen. Natuurlijk lukte dat niet zelf en we vonden het een beetje te veel gedoe met zo'n kleintje, dus hebben we het zo gelaten. Pas na haar eerste verjaardag zijn we terug begonnen met de open beker en daar kon ze vrij snel alleen uit drinken.
Ik snap eerlijk gezegd niet waarom een baby dat meteen al moet kunnen...
pi_71115372
Kim kan nu nog niet goed uit een beker drinken. Nouja, ze kan het wel, maar heeft er geen geduld voor.
Pakjes drinken, of beker met rietjes gaat wel goed.
Bij Tyler wil ik proberen of het wel eerder lukt. Tuitbeker ga ik op zolder zoeken en dan steriliseren. Kijken of hij dat wat vind. Sapje uit fles lukt niet best.
pi_71115595
http://webshop.voedingscentrum.nl/webshop/showfile.aspx?pdf=D752-3.pdf&filetype=filePath
Hier staat weer vanaf 8-10 maanden uit een beker leren drinken.
  zondag 19 juli 2009 @ 13:17:26 #184
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_71115715
Hier zijn we ook pas na een jaar begonnen met uit een gewoon bekertje drinken. Ze kunnen zoveel zeggen..ik moet het steeds opruimen

Ingrid we hebben de tuitbeker van de hema. Die kan je zonder bovenkant als gewone beker gebruiken en dan kunnen ze 'm mooi met 2 handjes goed vasthouden aan die grote oren.
pi_71115777
* _Ingrid_ zet hema tuitbeker op het lijstje.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 19 juli 2009 @ 13:51:10 #186
147316 crew  DJMO
#trut
pi_71116817
ik heb een zachte tuit beker van difrax, als je die deksel ervan haalt issie ook als gewone beker te gebruiken. maar ik vind, al snap ik de achterliggende gedachte wel namelijk dat het niet goed is voor de tandjes als ze alleen maar uit een fles drinken, het een beetje te vroeg om hem nu al uit een beker te laten drinken.

zondag 19 juli 2009 @ 14:32:37 #187
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_71118166
Op hoeveel voedingen zaten jullie met een kindje van 5 weken? Wij zitten op 6 voedingen om de 4 uur, ook 's nachts nog een voeding. Volgens het cb moet ik het aantal cc's per 24 uur verdelen over 5 voedingen om te voorkomen dat ze 's nachts wakker worden van honger. De 6e voeding is dan eigenlijk extra. Ben benieuwd naar jullie ervaringen... (ze krijgen hier trouwens een combi van fles en bv)
pi_71118244
Mikoxx, wi jzitten over het algemeen op 6 flessen, heel soms zelfs op 7. Tess komt gewoon om de 3 uur, met een beetje geluk om de 3,5 maar 's nachts zit er wel wat meer tussen. Morgen is ze al weer 6 weken.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 19 juli 2009 @ 14:38:43 #189
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_71118354
Vicky, gebruik jij dan ook de formule van aantal kg x 150 cc en dat delen door het aantal voedingen?
pi_71118739
quote:
Op zondag 19 juli 2009 14:38 schreef mikoxx het volgende:
Vicky, gebruik jij dan ook de formule van aantal kg x 150 cc en dat delen door het aantal voedingen?
nee eigenlijk niet Tess krijgt nu 4x 120/4 en 2x 150/5 maar drinkt ze niet allemaal leeg.
De 150/5 krijgt ze als laatste fles voor het slapen gaan, de nachtles is een 120/4 en de 1e ochtendfles weer 150/5.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 19 juli 2009 @ 16:05:55 #191
114177 Diaan73
pi_71121033
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 08:34 schreef Marie79 het volgende:
Die granenpap, van bambix...
Okay, die heb ik nu ook gekocht. Gaan we op over zodra de rijstebloem op is. Zal wel even wennen zijn om 's morgens een bord pap te geven ipv een fles. Misschien toch nog maar een fles van maken 's morgens.

We zijn trouwens gisteren al begonnen met het nieuwe schema... Lennon dronk nog maar weinig flessen leeg en liet bij de 1e drie flessen steeds zo'n 50 tot 100 cc staan. Ook heeft hij gisterenmorgen het hele potje fruithapje opgegeten, hij vond het heerlijk. 's middags groentehapje ook helemaal leeg en ook nog toetje toe. 's avonds gewoon weer fles met rijstebloem... dus hij eet voor mijn gevoel nu beter en de flessen die hij krijgt, drinkt hij wel zo goed als leeg. Het leek er ook al een tijdje op dat hij uit de fles drinken niet meer leuk vond. De laatste fles dronk hij vaak tot op 50 cc leeg en van de laatste 50 cc maakten wij dan pap en gaven dat met een lepeltje, dat at hij dan helemaal op.

Mikoxx, volgens mij zaten wij ook nog op 6 flessen met 6 weken. Toen Lennon 2 maanden was, zijn we overgegaan op 5 flessen en hebben we de avond fles van 23:00 uur laten vervallen.
Make love, not war ☮
  zondag 19 juli 2009 @ 18:05:21 #192
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_71125481
Wij geven de bambix 'gewoon' met de fles hoor ('s morgens niet al te veel tijd, we staan al rond half 7 op, vind ik vroeg genoeg). 3 schepjes op een fles van 210/7. Dit gaat prima! Hij laat wel eens wat over, en dat doet hij trouwens ook met de andere flessen, maar op andere dagen drinkt hij de fles dan wel weer leeg...
Maar ik denk dat wij binnenkort de fles van 16.00 uur helemaal gaan laten vervallen, wanneer, moet ik nog even bekijken...
  zondag 19 juli 2009 @ 21:11:25 #193
105850 Fuente
mamamuts
pi_71131297
Marie, wij geven die pap ook gewoon in de fles. Ik vind het handiger en stiekem ook wel fijn dat Merel nog flessen drinkt
Sara
Merel
Ukje
  zondag 19 juli 2009 @ 21:28:51 #194
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_71131850
Ik ook hoor Fuente, dat ik het fijn vind dat Maarten zo heerlijk uit die fles drinkt! Als hij echt zin heeft in de pap, beginnen zijn handjes helemaal te trillen en hij kijkt echt zo gelukzalig als hij die eerste slokken neemt
En hij eet genoeg vanaf een lepeltje, zijn fruit en avondeten elke dag dus dan mag hij van mij echt die fles wel...
  zondag 19 juli 2009 @ 21:29:31 #195
114177 Diaan73
pi_71131875
Okay... handig om te weten, ga ik dat ook gewoon doen!!!! Dat is vooral 's morgens een stuk handiger in bed...
Make love, not war ☮
  zondag 19 juli 2009 @ 21:36:39 #196
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71132111
Diaan, Sasha is nu 18 maanden en we doen nog steeds gezellig 's ochtends vroeg de papfles met Brinta in bed hoor! 1-2-3 speen erop een gaan.
En wij hebben die 1-2-3 nu nog iets wijder gemaakt omdat het hem anders te langzaam ging.
  zondag 19 juli 2009 @ 21:37:39 #197
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_71132139
Dat is zo lekker he, in bed flesje geven en daarna nog lekker doorsoezen... helaas gebeurd dat niet al te vaak, ligt ook vaak aan mezelf, allemaal plannen voor die dag en geen rust in mijn kont
  zondag 19 juli 2009 @ 21:44:11 #198
114177 Diaan73
pi_71132317
ik heb dat in mijn herinnering dus bijna nooit gedaan met Twan, die kreeg al vrij snel een bord pap 's morgens. Maar als ik/wij vrij zijn, vind ik het wel heerlijk. Lennon gaat ong. een half uurtje na de fles weer naar bed en kunnen wij nog even slapen. Twan eet nog steeds 's morgens pap en nog steeds Bambix voor 12 maanden en ouder die vindt hij het lekkerst. Ik vind dat erg leuk en lief, papetende kinderen
Make love, not war ☮
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')