Dan moet je ook een alle scheldwoorden verbieden.quote:Op woensdag 27 mei 2009 04:23 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Omdat je door dergelijke uitspraken onnodig mensen kwetst en idd haat zaait
Ik vind een wereldoorlog pas een wereldoorlog als de hele wereld meedoet.quote:Op woensdag 27 mei 2009 04:09 schreef VoreG het volgende:
[..]
het ontkennen van de holocaust gaat vaak op basis van 'getallen'. Het aantal valt dus best te ontkennen. Ik zou best de gehele tweede wereldoorlog kunnen ontkennen, waarom zou ik dat niet mogen vinden?
Je beledigt vast heel veel mensen met die mening, en dat zorgt mogelijk voor versplintering van de samenleving. Dat moeten we niet normaal gaan vinden.quote:Op woensdag 27 mei 2009 08:46 schreef DrDarwin het volgende:
Ik vind een wereldoorlog pas een wereldoorlog als de hele wereld meedoet.
Dus is er nog nooit een wereldoorlog geweest.
Ik snap met dit soort 'argumenten' in één keer waarom jij een overheid nodig hebt die het anderen verbiedt om een bepaalde mening te ventileren. Op argumenten ga je het in ieder geval niet winnen.quote:Op woensdag 27 mei 2009 04:26 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Het heeft miljoenen mensen het leven gekost , hele families versplinterd , tot op de dag van vandaag! En jij vind dat het "gewoon moet kunnen" en dat ik me aanstel?
En wie besluit wanneer een bepaalde meningsuiting haat zaait? De rechter? De politiek?quote:Op woensdag 27 mei 2009 08:55 schreef Leevancleef het volgende:
De holocaust ontkennen, hoe onsmakelijk ook, zou inderdaad moeten kunnen. Haatzaaien is echter andere koek, omdat je daarmee duidelijk mensen kunt schaden.
quote:Op woensdag 27 mei 2009 08:51 schreef Metatron het volgende:
[..]
Ik snap met dit soort 'argumenten' in één keer waarom figuren zoals jij een overheid nodig hebben die het anderen verbiedt om een bepaalde mening te ventileren. Op argumenten ga je het in ieder geval niet winnen.
Juist ja . Zo vreselijk doorzichtig allemaalquote:Op woensdag 27 mei 2009 09:03 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Rutte is duidelijk bezig te weg te bereiden voor coalitie-deelname met de PVV.
Scheldwoorden die bevolkingsgroepen , religieus of zelfs man/vrouw onvriendelijk zijn , zijn al reeds strafbaar. Klootzak mag , klote Turk etc mag eigenlijk niet.quote:Op woensdag 27 mei 2009 08:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan moet je ook een alle scheldwoorden verbieden.
Mag 'kaaskop' wel?quote:Op woensdag 27 mei 2009 09:08 schreef Pacmaniac het volgende:
Scheldwoorden die bevolkingsgroepen , religieus of zelfs man/vrouw onvriendelijk zijn , zijn al reeds strafbaar. Klootzak mag , klote Turk etc mag eigenlijk niet.
Kind waar heb je het over? De uitspraken zijn gedaan door Dhr Rutte , lijkt me dus wel degelijk relevant om zijn aandeel in deze discussie mee te laten wegen .quote:Op woensdag 27 mei 2009 09:08 schreef miss_sly het volgende:
Op zich best een interessant onderwerp en discussie. Jammer dat TS niet echt kan discussieren en zijn topic eigenlijk ook niet over het ontkennen van d eholocaust gaat, maar over Rutte.
Open dan in KLB een topic waarin je lekker gaat lopen zeiken over Rutte.
Verder ben ik ook van mening dat een andere mening toegestaan mag zijn. Ik kan niet begrijpen dat iemand de holocaust kan ontkennen, zoals gezegd een goed gedocumenteerd en duidelijk bewezen genocide, maar als iemand dat toch anders ziet, mag dat van mij. Ik vind dat an sich ook geen haatzaaien, eigenlijk.
Ja, je kop is toch niet van kaas of wel?quote:
Omdat het zo subjectief is bijvoorbeeld. Je kunt van iedere mening wel roepen dat deze slechts gebruikt wordt door fanatici en haatzaaiers. Is dat voldoende rechts(!)grond om die mening dan maar te verbieden en te bestraffen? Het werkt willekeur in de hand en het is onvolwassen.quote:Op woensdag 27 mei 2009 09:06 schreef Pacmaniac het volgende:
Kun je mij nou eens een keer duidelijk uitleggen waarom iets dat louter door fanatici of haatzaaiers kan worden gebruikt om onrust te stoken gewoon mogelijk moet zijn?
En 'roetmop'? Wat vind je daarvan?quote:Op woensdag 27 mei 2009 09:12 schreef Pacmaniac het volgende:
Ja, je kop is toch niet van kaas of wel?
Wilders kan niet eerst de Koran met Mein Kampf vergelijken en dan een paar maanden later stemmen voor een wet die de holocaust ontkennen mogelijk maakt.Verder heeft hij daar gewoond en een groot respect voor Israel las ik op Wikipedia.quote:Op woensdag 27 mei 2009 09:10 schreef MikeyMo het volgende:
alleen is de PVV erg pro-israel dus ik vraag me af hoe dit daar valt.
Geert heeft namelijk nogal een dubbele visie op de vrijheid van meningsuiting
Kind? Volwassen? Dit is weer een duidelijk voorbeeld van wat ik bedoel.quote:Op woensdag 27 mei 2009 09:11 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Kind waar heb je het over? De uitspraken zijn gedaan door Dhr Rutte , lijkt me dus wel degelijk relevant om zijn aandeel in deze discussie mee te laten wegen .
Dat kan oa. niet omdat mensen zoals jij willen verbieden dat mensen rare gedachtes hebben en die dan ook nog uitspreken.quote:Op woensdag 27 mei 2009 09:06 schreef Pacmaniac het volgende:
Zulke regels zijn er dus om paupers zoals jij dat bent, indien nodig aan de riem te kunnen doen. Je kunt niet alles roepen onder de noemer vrijheid van meningsuiting, zoveel is gebleken....
Het gaat hier, in jouw geval van het willen verbieden, om het vastleggen van een gebeurtenis in de geschiedenis. Dat is het vastleggen van een stuk geschiedenis in de vorm van een strafbaar feit. Goed, er is ontzettend veel bewijs en het is bijna onweerlegbaar, maar de overheid moet geen wetenschap gaan bedrijven en beweringen strafbaar maken.quote:Maargoed laten we het dan over "argumenten" hebben....
Kun je mij nou eens een keer duidelijk uitleggen waarom iets dat louter door fanatici of haatzaaiers kan worden gebruikt om onrust te stoken gewoon mogelijk moet zijn? Nog louter dat het faalhaast Rutte is die achter bepaalde feiten aanloopt en nu goedkoop wil scoren , of buiten mijn persoonlijke mening om hé.
Vanuit neutraal oogpunt wil ik weleens van jou horen welke maatschappelijke waarde het toestaan van dergelijke onzin precies met zich meebrengt?
Dat is helemaal niet gebleken. Ook met verbieden van meningen word haat gezaait en oorlog gevoerd.quote:Op woensdag 27 mei 2009 09:06 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Zulke regels zijn er dus om paupers zoals jij dat bent, indien nodig aan de riem te kunnen doen. Je kunt niet alles roepen onder de noemer vrijheid van meningsuiting, zoveel is gebleken....
Als je mensen verbiedt hun mening te uiten, kun je haatzaaien niet tegengaan. Dit doen ze dan niet openlijk, maar ze gaan echt hun mening niet wijzigen omdat het verboden is. Ondergronds is het denk ik nog gevaarlijker, omdat je dan geen idee hebt hoe groot en wijdverbreid een dergelijke mening zou kunnen zijn.quote:Op woensdag 27 mei 2009 09:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet gebleken. Ook met verbieden van meningen word haat gezaait en oorlog gevoerd.
Je gaat voorbij aan het groter geheel. De afgelopen jaren zijn er genoeg opmerkingen gemaakt die op de grens waren . Denk aan v Gogh , Fortuyn , Verdonk en nu dus Wilders .quote:Op woensdag 27 mei 2009 09:14 schreef DennisMoore het volgende:
't Was effe flink knippen in je post om nog iets 'inhoudelijks' te vinden, maar voila:
[..]
Omdat het zo subjectief is bijvoorbeeld. Je kunt van iedere mening wel roepen dat deze slechts gebruikt wordt door fanatici en haatzaaiers. Is dat voldoende rechts(!)grond om die mening dan maar te verbieden en te bestraffen? Het werkt willekeur in de hand en het is onvolwassen.
Dat dacht ik ookquote:Op woensdag 27 mei 2009 09:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Kind? Volwassen? Dit is weer een duidelijk voorbeeld van wat ik bedoel.
Ik ga met jou verder niet in discussie. Als anderen interessante dingen posten, ga ik daar wel op in.
E por se movo.quote:Op woensdag 27 mei 2009 09:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dat is helemaal niet gebleken. Ook met verbieden van meningen word haat gezaait en oorlog gevoerd.
Dat is hypocriet en arbitrair.quote:Op woensdag 27 mei 2009 09:08 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Scheldwoorden die bevolkingsgroepen , religieus of zelfs man/vrouw onvriendelijk zijn , zijn al reeds strafbaar. Klootzak mag , klote Turk etc mag eigenlijk niet.
Het is niet eens bij wet verboden. Maar kan in uitzonderlijke gevallen door een rechter wel als haatzaaierij betiteld worden.quote:Op woensdag 27 mei 2009 09:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Hebben alle Turken kanker?quote:Op woensdag 27 mei 2009 09:12 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Ja, je kop is toch niet van kaas of wel?
Argumenten gast. Je bent toch geen mietje? Als jij de holocaust mag ontkennen moet je ook niet van een confronterende post gaan piepen.quote:Op woensdag 27 mei 2009 09:28 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
En hier stopte ik met lezen. Leer eerst maar eens op normaal niveau posten op een forum. Misschien dat er dan weer iemand op je wil reageren.
Ach die ene pipo van Iran, da's allesquote:Op woensdag 27 mei 2009 09:32 schreef Pacmaniac het volgende:
Dat is het dus ook met het ontkennen van de holocaust . Het veroorzaakt een hoop ellende en voor wat eigenlijk?
Een mening is: "Ik vind groen geen moeie kleur"quote:Op woensdag 27 mei 2009 03:55 schreef VoreG het volgende:
Hij heeft groot gelijk. Waarom zou je mening strafbaar moeten zijn? Hoe verwerpelijk, vanuit mijn standpunt, iets ook mag zijn. Je mening mag nooit verboden worden..
Lijkt mij een uitstekende reden om het juist anders te doen dan deze semi-fascistische landen met hun illegale Irak oorlog en het repressieve drugsbeleid.quote:Op woensdag 27 mei 2009 09:15 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Wilders kan niet eerst de Koran met Mein Kampf vergelijken en dan een paar maanden later stemmen voor een wet die de holocaust ontkennen mogelijk maakt.Verder heeft hij daar gewoond en een groot respect voor Israel las ik op Wikipedia.
Wat mensen ook vergeten is de beeldvorming. De meeste landen om ons heen ., maar ook UK en US zijn dergelijke uitspraken ook gewoon strafbaar. Weet niet of op dat vlak imagoschade en internationale relletjes het allemaal waard is dat sommige labielen menen alles maar te mogen zeggen.
Dat boeit in zoverre niet nee . Ik weet echter niet in hoeverre (indien aan de orde) het de handelsbetrekkingen al dan niet zou kunnen schaden.quote:Op woensdag 27 mei 2009 09:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Lijkt mij een uitstekende reden om het juist anders te doen dan deze semi-fascistische landen met hun illegale Irak oorlog en het repressieve drugebeleid.
en "ik vind de holocaust een verzinsel" dan?quote:Op woensdag 27 mei 2009 09:35 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Een mening is: "Ik vind groen geen moeie kleur"
Een FEIT is: "De holocaust heeft plaats gevonden"
GEEN mening is: "De holocaust heeft nooit plaats gevonden"
Je kan er lang of kort over praten, maar de makkelijkste conclusie is meestal de juiste, zeker in het huidige politieke klimaat.quote:Op woensdag 27 mei 2009 03:43 schreef Pacmaniac het volgende:
Wat denkt die liberale achterlijke wel niet .Het gaat slecht met mijn partij , laat ik wat opmerkingen a la Wilders maken dan krijg ik vast ook meer zetels??
De mensen zijn na jaren van laffe politiek klaar met het gedonder. Veel mensen voelen zich niet begrepen , zien dat er tegen bepaalde ernstige zaken niet of nauwelijks opgetreden wordt en zijn toe aan een echte leider. Die de ergernissen aanpakt en beter met de bevolking communiceert . Althans daar lijkt het gezien vliegensvlugge opkomst van Wilders wel op.quote:Op woensdag 27 mei 2009 09:40 schreef Lamon het volgende:
[..]
Je kan er lang of kort over praten, maar de makkelijkste conclusie is meestal de juiste, zeker in het huidige politieke klimaat.
Dat is zoiets zeggen als: "Ik vind een meter geen 100cm"quote:Op woensdag 27 mei 2009 09:39 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
en "ik vind de holocaust een verzinsel" dan?
Als je iets wilt verbieden moet je aktie ondernemen. Je zal dus met argumenten aan moeten komen voor die aktie. Vrijheid is het uitgangspunt.quote:Op woensdag 27 mei 2009 09:32 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Wat ik stel is dat het toestaan geen functie dient.
Daarom wil Rutte de grens leggen bij oproepen tot daadwerkelijk geweld en discriminatoir handelen.quote:Op woensdag 27 mei 2009 09:46 schreef Nembrionic het volgende:
Dat is zoiets zeggen als: "Ik vind een meter geen 100cm"
Behoorlijk grijs gebied.
Omdat het feit dat jij of ik iets onzin vinden geen vrijbrief mag zijn voor een overheid om het dan maar te verbieden. Zeker zolang het niet direct oproept tot geweldpleging tegen (groepen) mensen is een restrictie van overheidswege gewoonweg niet op zijn plaats. Er zijn voldoende mogelijkheden om van onzin aan te tonen dat het onzin is.quote:Op woensdag 27 mei 2009 09:06 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Zulke regels zijn er dus-edit-, indien nodig aan de riem te kunnen doen. Je kunt niet alles roepen onder de noemer vrijheid van meningsuiting, zoveel is gebleken....
Maargoed laten we het dan over "argumenten" hebben....
Kun je mij nou eens een keer duidelijk uitleggen waarom iets dat louter door fanatici of haatzaaiers kan worden gebruikt om onrust te stoken gewoon mogelijk moet zijn? Nog louter dat het faalhaast Rutte is die achter bepaalde feiten aanloopt en nu goedkoop wil scoren , of buiten mijn persoonlijke mening om hé.
Vanuit neutraal oogpunt wil ik weleens van jou horen welke maatschappelijke waarde het toestaan van dergelijke onzin precies met zich meebrengt?
Dat is ook het jammere van het hele gebeuren, dat er duidelijke taal gesproken moet worden is op zich goed, maar meestal kan dat alleen als je je focust op racisme, haat en geweld.quote:Op woensdag 27 mei 2009 09:45 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
De mensen zijn na jaren van laffe politiek klaar met het gedonder. Veel mensen voelen zich niet begrepen , zien dat er tegen bepaalde ernstige zaken niet of nauwelijks opgetreden wordt en zijn toe aan een echte leider. Die de ergernissen aanpakt en beter met de bevolking communiceert . Althans daar lijkt het gezien vliegensvlugge opkomst van Wilders wel op.
Tegelijkertijd hoop ik niet dat mensen hun oplossingen zoeken in racisme , haat of geweld.
Dat is een goed argument. Maar niet doorslaggevend.quote:Op woensdag 27 mei 2009 09:51 schreef LangeTabbetje het volgende:
Vind het niet zo netjes deze discussie te voeren zolang er nog mensen in leven zijn, die de oorlog zelf hebben meegemaakt.
Dat vind ik geen toepasselijke argumenten als het om basale (mensen)rechten gaat.quote:Op woensdag 27 mei 2009 09:39 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Dat boeit in zoverre niet nee . Ik weet echter niet in hoeverre (indien aan de orde) het de handelsbetrekkingen al dan niet zou kunnen schaden.
Ik bedoel er gaan jaarlijks nogal wat tulpen naar Israël zeg maar....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |