?quote:Op woensdag 27 mei 2009 03:43 schreef Pacmaniac het volgende:
Rutte pak je koffers maar. Respectloze idioot.
idd, maar dit is dus exact wat Rutte bedoeld,quote:
Maar het ontkennen van de holocaust is helemaal geen mening?quote:Op woensdag 27 mei 2009 03:55 schreef VoreG het volgende:
Hij heeft groot gelijk. Waarom zou je mening strafbaar moeten zijn? Hoe verwerpelijk, vanuit mijn standpunt, iets ook mag zijn. Je mening mag nooit verboden worden..
hoezo niet?quote:Op woensdag 27 mei 2009 03:58 schreef Megumi het volgende:
[..]
Maar het ontkennen van de holocaust is helemaal geen mening?
idd helemaal mee eens, lekker controversiële uitspraken doen en rellen, alles om het nieuws te halen en besproken te worden.quote:Op woensdag 27 mei 2009 04:01 schreef Megumi het volgende:
Ik vindt dat Rutte wat te ver door schiet in zijn poging weer wat kiezers terug te winnen van de PVV.
Eens isquote:Op woensdag 27 mei 2009 04:04 schreef klabbakus het volgende:
begrijp me niet verkeerd, ik ontken de Holocaust absoluut niet, maar er zijn mensen die de 'opvatting' anders nemen, net zoals bijvoorbeeld Milo¨ević het Joegoslavië-tribunaal niet erkende
het ontkennen van de holocaust gaat vaak op basis van 'getallen'. Het aantal valt dus best te ontkennen. Ik zou best de gehele tweede wereldoorlog kunnen ontkennen, waarom zou ik dat niet mogen vinden?quote:Op woensdag 27 mei 2009 03:58 schreef Megumi het volgende:
[..]
Omdat het onethisch is? Omdat het mogelijk tot verdere versplintering in dit land kan leiden ? En waarom nu opeens dit. Je hoort hem niet of nauwelijks over zaken als falende integratie (niet in harde uitspraken) en nu wil hij opeens a la Wilders de stroom kiezers die bij de VVD afvloeien naar rechts terugwinnen?quote:Op woensdag 27 mei 2009 03:55 schreef VoreG het volgende:
Hij heeft groot gelijk. Waarom zou je mening strafbaar moeten zijn? Hoe verwerpelijk, vanuit mijn standpunt, iets ook mag zijn. Je mening mag nooit verboden worden..
dat is tijdsgeest,quote:Op woensdag 27 mei 2009 04:10 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Omdat het onethisch is? Omdat het mogelijk tot verdere versplintering in dit land kan leiden ? En waarom nu opeens dit. Je hoort hem niet of nauwelijks over zaken als falende integratie (niet in harde uitspraken) en nu wil hij opeens a la Wilders de stroom kiezers die bij de VVD afvloeien naar rechts terugwinnen?
Schei uit zeg. Deze paradoxale volksmenner zou gewoon uit de partijtop van de VVD verwijderd moeten worden.Totaal incapabel , zowel als mens maar ook als leider van je partij voegt hij niets toe.
De oud VVD corifeen in de vorm van Hans Wiegel en van Aartsen hebben zich trouwens ook herhaaldelijk negatief uitgesproken over de partijkoers onder leiding van Rutte , afgelopen weel had Wiegel het er in DWDD nog over dat Rutte NOOIT had moeten laten gebeuren dat Wilders uit de partij is gegaan. En nu dreigt Wilders vervolgt te worden voor een aantal zaken en gaat Rutte juist van die zaken werk maken
Dat betekent nog niet dat het gelijk strafbaar moet zijn.quote:
Zozo drama queen, ga bij SBS6 werken ofzo. Welke versplintering zie jij komen dan, die tussen Nazi nederland en de rest? Poe poe..quote:Omdat het mogelijk tot verdere versplintering in dit land kan leiden?
Dat van Rutte ben ik met je eens hoor, maar gaat je topic nou over het wel of niet mogen ontkennen van de holocaust of over de wanprestaties van Rutte?quote:(...) zanikverhaal over Rutte
ja maar de 2de wereldoorlog ontkennen is ook niet strafbaar, het is puur dat anti-semitistische gedoe, wat volgens mij komt door Joodse regering in USA en toekennen van de staat Israel enzo.quote:Op woensdag 27 mei 2009 04:15 schreef twiFight het volgende:
Als iemand zich voor lul wil zetten door de holocaust te ontkennen dan moet hij dat toch lekker zelf weten? Waarom zou het strafbaar zijn? Als ik de 80 jarige oorlog ontken, ben ik dan ook strafbaar? Zaai ik dan haat? Ik kan begrijpen dat het 5 jaar na de oorlog slecht gevallen zou hebben, en er zijn vast nog wel een handjevol veteranen die balen als het toegestaan wordt, maar tering ga je bezig houden met nuttige dingen, ipv je druk te maken over wat iemand die zich voor lul zet zegt.
ja en? Dat vind ik persoonlijk geen reden om een mening te verbieden. Waarom zou je ergens geen vraagtekens bij mogen zetten? De rest reageer ik morgen op. Reageren gaat niet zo makkelijk op mijn mobielquote:
Ik begrijp wat je bedoeld. Maar het niet erkennen van een tribunaal is wat anders dan het ontkennen van een van de best gedocumenteerde en best bewezen pogingen tot volkerenmoord aller tijden.quote:Op woensdag 27 mei 2009 04:04 schreef klabbakus het volgende:
begrijp me niet verkeerd, ik ontken de Holocaust absoluut niet, maar er zijn mensen die de 'opvatting' anders nemen, net zoals bijvoorbeeld Milo¨ević het Joegoslavië-tribunaal niet erkende
Omdat je door dergelijke uitspraken onnodig mensen kwetst en idd haat zaait tussen (eventueel) verschillende groeperingen. Als je dit gaat toestaan kan elke willekeurige columnist in zijn artikels voor kranten , of tijdens de herdenking op de dam op 4 mei zoiets gaan roepen. Gevolg = woedende reacties door mensen die dierbaren verloren hebben in de oorlog . Punt is je zaait onrust , niet alleen bij veteranen maar bij de complete Joodse gemeenschap in Nederland & wereldwijd . Het domheidsaspect is verder irrelevant . Bovendien de man + het moment van dergelijke uitspraken zijn misschien nog wel walgelijker dan het voorstel zelfquote:Op woensdag 27 mei 2009 04:15 schreef twiFight het volgende:
Als iemand zich voor lul wil zetten door de holocaust te ontkennen dan moet hij dat toch lekker zelf weten? Waarom zou het strafbaar zijn? Als ik de 80 jarige oorlog ontken, ben ik dan ook strafbaar? Zaai ik dan haat? Ik kan begrijpen dat het 5 jaar na de oorlog slecht gevallen zou hebben, en er zijn vast nog wel een handjevol veteranen die balen als het toegestaan wordt, maar tering ga je bezig houden met nuttige dingen, ipv je druk te maken over wat iemand die zich voor lul zet zegt.
'ik vind je een lul'quote:Op woensdag 27 mei 2009 04:22 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik begrijp wat je bedoeld. Maar het niet erkennen van een tribunaal is wat anders dan het ontkennen van een van de best gedocumenteerde en best bewezen pogingen tot volkerenmoord aller tijden.
Ik ben een groot voorstander van vrijheid van meningsuiting en vrijheid van godsdienst. Maar die twee vrijheden mogen niet misbruikt worden om mensen tegen elkaar op te zetten, onwaarheden te verkopen, te discrimineren.
Ik denk daarbij met name aan bijvoorbeeld bepaalde imams die oproepen homo's van een dak te gooien. Of een Geert Wilders die de Koran vergelijkt met het mein kampf van Hitler. Met name dat laatste is het onnodig beledigen van moslims. En onwaar.
Geert Wilders zij laatst dat met de rechtszaak tegen hem hij op het altaar van de islam wordt gelegd. Daarmee impliceert hij dat onze rechtspraak dus geïnfiltreerd zou zijn door de islam wat niet waar is.
Los van dit alles het gedrag van een burger moet altijd toetsbaar blijven voor een rechter. Want een politieman een lul noemen of een klootzak is ook een mening volgens Rutte dus. En straks dus als wat hij wilt doorgaat derhalve ook niet meer strafbaar.
Het heeft miljoenen mensen het leven gekost , hele families versplinterd , tot op de dag van vandaag! En jij vind dat het "gewoon moet kunnen" en dat ik me aanstel? -edit-quote:Op woensdag 27 mei 2009 04:18 schreef twiFight het volgende:
[..]
Dat betekent nog niet dat het gelijk strafbaar moet zijn.
[..]
Zozo drama queen, ga bij SBS6 werken ofzo. Welke versplintering zie jij komen dan, die tussen Nazi nederland en de rest? Poe poe..
[..]
Dat van Rutte ben ik met je eens hoor, maar gaat je topic nou over het wel of niet mogen ontkennen van de holocaust of over de wanprestaties van Rutte?
Ik vindt je een lul is een mening en dus volgens Rutte derhalve niet strafbaar.quote:Op woensdag 27 mei 2009 04:26 schreef klabbakus het volgende:
'ik vind je een lul' of
' je bent een lul'
tegen een politieagent zeggen is een heel groot verschil in de rechtzaal.
En wat dan over de slavenhandel en moorden en uitroeien van zwarten? dat weet ook iedereen dat het een feit is, maar ontkennen is niet strafbaar, volgens mij heeft het gewoon te maken met de tijdsgeest waarin we zitten
Dat is nog steeds geen genocide dude , ken je klassiekersquote:Op woensdag 27 mei 2009 04:26 schreef klabbakus het volgende:
'ik vind je een lul' of
' je bent een lul'
tegen een politieagent zeggen is een heel groot verschil in de rechtzaal.
En wat dan over de slavenhandel en moorden en uitroeien van zwarten? dat weet ook iedereen dat het een feit is, maar ontkennen is niet strafbaar, volgens mij heeft het gewoon te maken met de tijdsgeest waarin we zitten
Ongeacht wat Rutte vindt , het is nooit strafbaar geweest.quote:Op woensdag 27 mei 2009 04:27 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik vindt je een lul is een mening en dus volgens Rutte derhalve niet strafbaar.
kijk, daar gaat de hele discussie dood,quote:Op woensdag 27 mei 2009 04:27 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Dat is nog steeds geen genocide dude , ken je klassiekers
Ik heb een keer inderdaad een agent verteld dat hij naar mijn mening een lul was. En moest toen wel 25 gulden betalen.quote:Op woensdag 27 mei 2009 04:28 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Ongeacht wat Rutte vindt , het is nooit strafbaar geweest.
"We" ? Spreek voor jezelf dude. Volgens mij hadden we het over uitspraken van Rutte . In welke context is verder niet zo relevant.quote:Op woensdag 27 mei 2009 04:29 schreef klabbakus het volgende:
[..]
kijk, daar gaat de hele discussie dood,
we hebben het hier over opvattingen en meningen
Heeft hij vast iets anders op de aangifte opgeschreven. Ze zeggen wel dat het mag , maar als jij zonder getuigen dergelijke dingen zegt krijg je gewoon een prent.quote:Op woensdag 27 mei 2009 04:30 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik heb een keer inderdaad een agent verteld dat hij naar mijn mening een lul was. En moest toen wel 25 gulden betalen.
jij start hier een topic over een eeuwenoud vraagstuk, en mensen antwoorden niet wat je wil horen, betekent niet dat je opinies moet gaan negeren en anders moet je je vraagstuk anders formuleren, zoals twiFight ookal opmerkte.quote:Op woensdag 27 mei 2009 04:33 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
"We" ? Spreek voor jezelf dude. Volgens mij hadden we het over uitspraken van Rutte . In welke context is verder niet zo relevant.
Dat is weer een andere discussie het woord van een agent is meer waard dan dat een burgwer los van getuigen en dergelijke. Wat een mening is.quote:Op woensdag 27 mei 2009 04:34 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Heeft hij vast iets anders op de aangifte opgeschreven. Ze zeggen wel dat het mag , maar als jij zonder getuigen dergelijke dingen zegt krijg je gewoon een prent.
Dus als iets geen 'genocide' is zijn de mensenlevens die hiervan de dupe waren van mindere waarde? Wat probeer je te impliceren?quote:Op woensdag 27 mei 2009 04:27 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Dat is nog steeds geen genocide dude , ken je klassiekers
Hij is er al een poosje mee bezig , getuige dit bericht van januari op de FPquote:Op woensdag 27 mei 2009 04:35 schreef Megumi het volgende:
Wat ik me trouwens bedenk is dat wat Rutte doet indirect een effect heeft op de rechtszaak tegen Wilders. Wat weer ingaat tegen een in mijn ook groot goed de scheiding der machten, de trias politica. Verontrustend is dat denk ik.
jij bent een haatzaaierquote:Op woensdag 27 mei 2009 04:37 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Hij is er al een poosje mee bezig , getuige dit bericht van januari op de FP
Holocaust ontkennen blijft verboden
Nee wat probeer jij met deze opmerking te impliceren? Ik stel namelijk alleen dat er humaan gezien een groot verschil aanwezig is tussen slavernij enerzijds en volkerenmoord anderzijds.quote:Op woensdag 27 mei 2009 04:37 schreef Levolution het volgende:
[..]
Dus als iets geen 'genocide' is zijn de mensenlevens die hiervan de dupe waren van mindere waarde? Wat probeer je te impliceren?
Zoals velen andere politici helaas.quote:Op woensdag 27 mei 2009 04:37 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Hij is er al een poosje mee bezig , getuige dit bericht van januari op de FP
Holocaust ontkennen blijft verboden
mompelt iets over een tang en een varkenquote:Op woensdag 27 mei 2009 04:41 schreef klabbakus het volgende:
[..]
jij bent een haatzaaier
jij rakelt die dingen op hier
Mwoah valt wel mee dan toch? CDA is tegen net als de CU, SP en Groenlinks, PvdA is verdeelt . PVV is voor en D'66 zullen wel weer geen mening hebbenquote:
Dan ben je zelf onethisch bezig. Nu ben ik zelf ook niet echt een ethisch mannetje maar jij drukt ons hier ethiek onder de neus om vervolgens zelf te bepalen welke leed wel en welke niet humaan is. Jouw punt was dat er mensen geleden hebben aan die holocaust, denk je dat er niemand geleden heeft aan de slavernij?quote:Op woensdag 27 mei 2009 04:42 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Nee wat probeer jij met deze opmerking te impliceren? Ik stel namelijk alleen dat er humaan gezien een groot verschil aanwezig is tussen slavernij enerzijds en volkerenmoord anderzijds.
Juist, netjes samengevat.quote:Op woensdag 27 mei 2009 05:07 schreef XtremeNL het volgende:
Ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom het ontkennen van de holocaust verboden is.
Als iemand dat doet zet hij puur zichzelf voor lul, aangezien je feiten ontkent.
Maar ontkennen dat er wereldhonger is niet strafbaar.
Ontkennen dat er überhaupt oorlogen gevoerd zijn is niet strafbaar.
Ontkennen dat er zwaartekracht is niet strafbaar.
Ontkennen dat de holocaust plaatsgevonden heeft is dan ineens wel strafbaar? Bizar. Laat mensen het lekker ontkennen, domheid straft zichzelf af!
mowah, het zit al in de pijpleiding sinds ze zo'n vrijdenkers ruimte hebben geopend.quote:Op woensdag 27 mei 2009 07:07 schreef Locusta het volgende:
Mwoah, die man heeft wel een punt.
Een mening (doe dom/ongefundeerd/achterlijk/etc.) dan ook moet kunnen, zeker in het kader van de vrijheid van meningsuiting. Je kunt niet het een wel toestaan en het ander niet.
En hij geeft indd. goed aan dat de grens ligt bij het oproepen tot geweld.
Ik vraag mij overigens wel af waar dit ineens vandaan komt Komt lekker uit de lucht vallen, dit bericht.
Niet zo blind staren op de holocaust.quote:De VVD van Mark Rutte wil godslastering in Nederland toestaan. Dat moet gebeuren door de vrijheid van meningsuiting te versoepelen. De liberalen presenteren vandaag enkele voorstellen die deze versoepeling mogelijk moet maken.
Volgens Rutte moeten mensen meer en harder met elkaar in debat gaan. Oproepen tot geweld en discriminerende handelingen blijven verboden, vindt de partij.
Naar mijn mening wel. Net zoals het ontkennen van evolutie en de landing op de maan. Moeten we dat ook strafbaar stellen?quote:Op woensdag 27 mei 2009 03:58 schreef Megumi het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |