D'r is toch vast wel ergens een advocaat onder al die Feyenoord fans te vinden? Zeker van dat laatste moet een beetje advocaat beginnen te kwijlen. Op dat logo en die nieuwsberichten op hun site zal wel copyright zitten, ik betwijfel of Feyenoord iets te zeggen heeft over het portretrecht van hun spelers, maar het is natuurlijk van de zotte als ze menen dat ze mensen kunnen verbieden om nieuws over de club te plaatsen.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 20:04 schreef dvanduijn het volgende:
De huisadvocaat van de club meldde onze collegawebsite dat alle websites die het logo van Feyenoord gebruiken, nieuwsberichten van Feyenoord.nl gebruiken, foto’s en/of portretten van spelers plaatsen etc., aangepakt zullen worden. De reden hiervan is vanuit Feyenoord Rotterdam N.V. is dat de websites dan reclame-inkomsten hebben over de rug van de club. Plus we mogen geen nieuws meer brengen over de club, want Feyenoord geeft duizenden euro’s uit aan de ontwikkeling van de site.
Dat gebeurt nu vaak ook alquote:Op dinsdag 26 mei 2009 20:59 schreef thewishmaster het volgende:
Dus dan is straks de enige bron op internet Feyenoord.nl. Dan krijgen we zeker dit soort berichten: Feyenoord weet na heldhaftige strijd thuisnederlaag tegen NAC te beperken. Feyenoord verliest nipt tegen sleeping giant Volendam.
quote:Op dinsdag 26 mei 2009 21:05 schreef TJDoornbos het volgende:
Ik zeg Massaal op zwart met alleen de tekst Korea aan de Maas op de site voor alle fansites
quote:Op dinsdag 26 mei 2009 20:54 schreef Tommeke het volgende:
Iemand heeft mij ooit eens opgegeven bij feyenoord.nl, krijg er constant mail van
Trieste actie btw
Ik kan me nog herinneren dat toen dat de transfer van Charisteas bevestigd werd er in de hele tekst geen enkele keer Ajax stond vermeld.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 20:59 schreef thewishmaster het volgende:
Dus dan is straks de enige bron op internet Feyenoord.nl. Dan krijgen we zeker dit soort berichten: Feyenoord weet na heldhaftige strijd thuisnederlaag tegen NAC te beperken. Feyenoord verliest nipt tegen sleeping giant Volendam.
Werd niet eens ontkend dat hij ooit bij Ajax gespeeld had?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 21:08 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ik kan me nog herinneren dat toen dat de transfer van Charisteas bevestigd werd er in de hele tekst geen enkele keer Ajax stond vermeld.
Op Feyenoord.nl?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 21:08 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ik kan me nog herinneren dat toen dat de transfer van Charisteas bevestigd werd er in de hele tekst geen enkele keer Ajax stond vermeld.
quote:FEYENOORD BEGINT RAZZIA TEGEN SUPPORTERS!
Ik heb een tijdje geleden de Feyenoord-fansite: Het-Legioen.nl opgericht. Inmiddels hadden we elke dag 10.000 unieke bezoekers en we werkten met een groot team van supporters aan de site.
Om de actie ''Voor Feyenoord van ons'' te steunen zijn we een samenwerking aangegaan met de FSV, waar wij gisteravond op kantoor waren. Deze actie zou volgende week gaan beginnen, en de opbrengst zou volledig ten goede komen aan de actie.
Vanmiddag werd ik gebeld door Joris van Benthem de huisadvocaat van de club en die ging zwaar over de rooie....
Het logo van Feyenoord mag niet meer op andere sites worden gebruikt. Er mogen geen foto's en/of video's van spelers op fansites worden geplaatst. Fansites die een eigen website hebben en hier geld mee verdienen, die verdienen geld over de rug van de club en dit mag ook niet meer. De club gaat alle fansites hard aanpakken!
De website die ons vele duizenden euro's heeft gekost om te maken, en wat wij als hobby deden zelfs nog geld verdienden voor de club ook, wordt in één dag kapot gemaakt!
Wat is mijn club toch diep gezonken, mij zien ze voorlopig niet meer!
Stond er wel bij dat hij niet eens in de dubbele cijfers kan komen?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 21:08 schreef TC03 het volgende:
[..]
Zit sowieso copyright op (volgens mij)quote:Op dinsdag 26 mei 2009 21:22 schreef reetveter het volgende:
Mag het logo nog wel in het stadion worden geplaatst door supporters, of staat daar inmiddels ook een copyright op?
[ afbeelding ]
Mogen wij uberhaupt nog "Feyenoord" schrijvenquote:Op dinsdag 26 mei 2009 21:22 schreef reetveter het volgende:
Mag het logo nog wel in het stadion worden geplaatst door supporters, of staat daar inmiddels ook een copyright op?
[ afbeelding ]
Mooie tifoquote:Op dinsdag 26 mei 2009 21:22 schreef reetveter het volgende:
[ afbeelding ]
Die stond toen ondersteboven dus dan mag hetquote:Op dinsdag 26 mei 2009 21:22 schreef reetveter het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zou hem ook weghalen als ik een rechtszaak zou riskerenquote:Op dinsdag 26 mei 2009 21:33 schreef TC03 het volgende:
FR12.nl heeft ook het Feyenoord-logo verwijderd. Extreem zielig zeg.
Ik bedoel natuurlijk dat het zielig is dat het logo weg moet, dat ze hem weghalen kan ik ook nog wel begrijpen.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 21:35 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Ik zou hem ook weghalen als ik een rechtszaak zou riskeren
Ik denk niet dat er een rechter is die deze belachelijke aantijging ook echt gaat erkennen. Wat een zielige kutactie is dit van Feyenoord zeg.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 21:35 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Ik zou hem ook weghalen als ik een rechtszaak zou riskeren
Ik vind het de meest kansloze actie ever.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 21:36 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ik bedoel natuurlijk dat het zielig is dat het logo weg moet, dat ze hem weghalen kan ik ook nog wel begrijpen.
nja het lijkt me dat feyenoord wel in hun recht staat. er zit natuurlijk gewoon copyright op. Maar het is wel extreem triest dit. Door de verspreiding van het logo worden ze juist bekend en dus meer kans op verkoop merchandising.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 21:37 schreef Breach het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er een rechter is die deze belachelijke aantijging ook echt gaat erkennen. Wat een zielige kutactie is dit van Feyenoord zeg.
Vooral in de tijd dat ze de steun van de fans goed kunnen gebruiken.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 21:42 schreef koemleit het volgende:
[..]
nja het lijkt me dat feyenoord wel in hun recht staat. er zit natuurlijk gewoon copyright op. Maar het is wel extreem triest dit. Door de verspreiding van het logo worden ze juist bekend en dus meer kans op verkoop merchandising.
Je kan ook overdrijven hè.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 21:43 schreef honda1990 het volgende:
Dat er überhaupt nog mensen zijn die in verband gebracht willen worden met deze club, ach als je die fans elke zondag op de tribune ziet zitten krijg je toch wel een beetje medelijden. Het enige doel in hun leven is feyenoord en zelfs dat wordt ze afgepakt
Sukkeltjequote:Op dinsdag 26 mei 2009 21:43 schreef honda1990 het volgende:
Dat er berhaupt nog mensen zijn die in verband gebracht willen worden met deze club, ach als je die fans elke zondag op de tribune ziet zitten krijg je toch wel een beetje medelijden. Het enige doel in hun leven is feyenoord en zelfs dat wordt ze afgepakt
Mochten ze aankloppen, dan komt er een erg brak logoquote:Op dinsdag 26 mei 2009 21:36 schreef TJDoornbos het volgende:
Sjors hebben jij en de Sa's al een standpunt inzake het logo van FC Korea aan de Maas?
-zie quote-quote:Op dinsdag 26 mei 2009 22:00 schreef sjimz het volgende:
Jongens, we gaan hier op een normale manier posten.
Als je hier komt om Feyenoord belachelijk te maken dan moet je maar lekker wegblijven uit dit topic
quote:Op dinsdag 26 mei 2009 22:00 schreef sjimz het volgende:
Jongens, we gaan hier op een normale manier posten.
Als je hier komt om Feyenoord belachelijk te maken dan moet je maar lekker wegblijven uit dit topic
wil net zeggenquote:Op dinsdag 26 mei 2009 22:07 schreef koemleit het volgende:
[..]dat doen ze zelf wel op deze manier, hoeven we deze keer echt niet bij te helpen.
Gerard Cox?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 22:07 schreef Kopbal het volgende:
Ik weet niet meer van wie de quote is.
'Wij houden van Feyenoord, maar houdt Feyenoord wel van ons?'
Toepasselijk...
Ik wil je graag verzoeken om de naam de club uit je post te verwijderen, en je verwijzen naar de officiële site, dit kost allemaal geld en dat hebben we dus niet!quote:Op woensdag 27 mei 2009 00:34 schreef Messenga het volgende:
Tja, als talent pools al niks gaan opleveren, wat moet je dan..
Binnenkort klaagt Feijenoord de UEFA aan, omdat ze gebruik maken van de videos met beelden van het jaar dat Feijenoord de UC1 won..
Direct Bram Moszkowicz bellenquote:Op woensdag 27 mei 2009 00:45 schreef mcyodogg het volgende:
Ik zie hier dat de website feyenoord.nl gebruik maakt van het logo van BVV Barendrecht.
http://www.feyenoord.nl/p(...)-10010000000003.aspx
Ik neem aan dat Barendrecht binnenkort gaat dreigen met gerechtelijke stappen tegen Feyenoord aangezien ze op deze manier onrechtmatige reclame-inkomsten hebben over de rug van de club.
http://www.planetspurs.com/quote:Op woensdag 27 mei 2009 01:09 schreef SlamD het volgende:
Even advocaat van de duivel:
Gaat het niet voornamelijk om sites die berichten 1 op 1 kopieren van feyenoord.nl, ad.nl en telegraaf.nl?
En tja... dat het logo niet gebruikt mag worden is best zielig natuurlijk, maar als je kijkt op fansites van bijvoorbeeld Britse clubs zie je dat die de officiele logo's ook niet gebruiken. Ze hebben wel een punt, maar het lijkt me wel dat ze het wat zachter zouden kunnen spelen.
Dat is dan ook volstrekt niet strijdig met het auteursrecht, mits je aan bronvermelding doet.quote:Op woensdag 27 mei 2009 01:09 schreef SlamD het volgende:
Even advocaat van de duivel:
Gaat het niet voornamelijk om sites die berichten 1 op 1 kopieren van feyenoord.nl, ad.nl en telegraaf.nl?
Zonder die beloftes had ik ook een seizoenkaart genomen... Wat? Bij degradatie naar de JL had ik ook een seizoenkaart genomenquote:Op woensdag 27 mei 2009 02:49 schreef Pacmaniac het volgende:
En ze laten ons wel een seizoenkaart aanschaffen met de belofte dat er geld vrij komt voor transfers. Vervolgens heb je je kaart binnen en komen er geen investeerders meer.
Laat ze nou gewoon beter ff heel gauw een eind optieften met hun razzia's!
quote:Op woensdag 27 mei 2009 06:47 schreef Keltie het volgende:
Advocaat opzoeken, Feijenoordlogo op z'n motorkap krassen en dan een briefje sturen dat'ie de motorkap moet vervangen omdat'ie anders een rechtzaak aan z'n broek krijgt
Barendrecht is tevens partner van de club en dus zal Feyenoord als club zijnde best toestemming hebben voor het gebruik van het logo.quote:Op woensdag 27 mei 2009 00:45 schreef mcyodogg het volgende:
Ik zie hier dat de website feyenoord.nl gebruik maakt van het logo van BVV Barendrecht.
http://www.feyenoord.nl/p(...)-10010000000003.aspx
Ik neem aan dat Barendrecht binnenkort gaat dreigen met gerechtelijke stappen tegen Feyenoord aangezien ze op deze manier onrechtmatige reclame-inkomsten hebben over de rug van de club.
AZ ook dacht ik, maar die kwamen er al snel op terug.quote:Op woensdag 27 mei 2009 00:00 schreef TerroRobbie het volgende:
Dit is een tijdje terug ook bij Utrecht gebeurd toch?
versteegrobje.quote:Op woensdag 27 mei 2009 09:38 schreef yvonne het volgende:
'FEYENOORD VERZOEKT HET-LEGIOEN.NL TE STOPPEN'
Feyenoord Rotterdam N.V. is de razzia tegen de supportersites begonnen. Het eerste slachtoffer hiervan is onze collegapartner Het Legioen.nl. De beheerder hiervan heeft inmiddels al besloten om de website uit de lucht te halen, want Feyenoord Rotterdam N.V. dreigde met rechterlijke stappen naar de beheerder van de site. De huisadvocaat van de club meldde onze collegawebsite dat alle websites die het logo van Feyenoord gebruiken, nieuwsberichten van Feyenoord.nl gebruiken, foto’s en/of portretten van spelers plaatsen etc., aangepakt zullen worden. De reden hiervan is vanuit Feyenoord Rotterdam N.V. is dat de websites dan reclame-inkomsten hebben over de rug van de club. Plus we mogen geen nieuws meer brengen over de club, want Feyenoord geeft duizenden euro’s uit aan de ontwikkeling van de site.
Feyenoord Rotterdam N.V. gaat zoveel mogelijk supporterssites aanpakken die zich hier schuldig aan maken. En de club gaat dreigen met gerechterlijke stappen. FRFC vindt dat de club nu wel heel erg diep aan het zinken is, en hun tijd en energie wel in veel belangrijkere dingen kan stoppen dan in het supportje pesten. Heel veel supporters beleven veel plezier aan de fansites, en Feyenoord Rotterdam N.V. gaat dit de supporters dus ontnemen!
Wellicht wordt het eens tijd om als fansites zijnde alle krachten te bundelen, en hiertegen in opstand te komen! Supporters steken hun ziel en zaligheid (en vele uren) in het maken van een website, waar duizenden supporters plezier aan beleven. Want wees eerlijk, het is altijd beter dan de Feyenoord Pravda!
© http://www.het-legioen.nl/
quote:Op woensdag 27 mei 2009 09:38 schreef yvonne het volgende:
Feyenoord Rotterdam N.V. is de razzia tegen de supportersites begonnen. Het eerste slachtoffer hiervan is onze collegapartner Het Legioen.nl. De beheerder hiervan heeft inmiddels al besloten om de website uit de lucht te halen, want Feyenoord Rotterdam N.V. dreigde met rechterlijke stappen naar de beheerder van de site. De huisadvocaat van de club meldde onze collegawebsite dat alle websites die het logo van Feyenoord gebruiken, nieuwsberichten van Feyenoord.nl gebruiken, foto’s en/of portretten van spelers plaatsen etc., aangepakt zullen worden. De reden hiervan is vanuit Feyenoord Rotterdam N.V. is dat de websites dan reclame-inkomsten hebben over de rug van de club. Plus we mogen geen nieuws meer brengen over de club, want Feyenoord geeft duizenden euro’s uit aan de ontwikkeling van de site.
Feyenoord Rotterdam N.V. gaat zoveel mogelijk supporterssites aanpakken die zich hier schuldig aan maken. En de club gaat dreigen met gerechterlijke stappen. FRFC vindt dat de club nu wel heel erg diep aan het zinken is, en hun tijd en energie wel in veel belangrijkere dingen kan stoppen dan in het supportje pesten. Heel veel supporters beleven veel plezier aan de fansites, en Feyenoord Rotterdam N.V. gaat dit de supporters dus ontnemen!
Wellicht wordt het eens tijd om als fansites zijnde alle krachten te bundelen, en hiertegen in opstand te komen! Supporters steken hun ziel en zaligheid (en vele uren) in het maken van een website, waar duizenden supporters plezier aan beleven. Want wees eerlijk, het is altijd beter dan de Feyenoord Pravda!
Sjongejonge, waar denk je dat dit topic over gaat joh.quote:Op woensdag 27 mei 2009 09:38 schreef yvonne het volgende:
Ja. Aan de grote jongens heb ik mij gisteren laten vertellen.quote:Op woensdag 27 mei 2009 10:02 schreef yvonne het volgende:
Hé, laat mij lekker in VBL posten.
Of is dat voorbehouden aan "ander volk"ofzo
De OP lezen was voldoende geweest.quote:Op woensdag 27 mei 2009 10:02 schreef yvonne het volgende:
Ah, mooi, dan blijf ikquote:Op woensdag 27 mei 2009 10:03 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Ja. Aan de grote jongens heb ik mij gisteren laten vertellen.
Wat doet Sjimz hier dan?quote:Op woensdag 27 mei 2009 10:03 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Ja. Aan de grote jongens heb ik mij gisteren laten vertellen.
Onder je, dacht dat ze de tekst hadden aangepast.quote:
Welkom met je eerste 24 karaats versteegbobjequote:Op woensdag 27 mei 2009 10:02 schreef yvonne het volgende:
Niet zo stigmatiserenquote:Op woensdag 27 mei 2009 10:07 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ah, mooi, dan blijf ik
[ afbeelding ]
En waar het topic over gaat was me al een tijdje bekend, er zijn namelijk andere sites buiten FOK! waar je wél gewoon kunt lullen over voetbal.
Dat de tekst in m'n post dezelfde is als de OP had ik in de gauwigheid niet gezien, my bad.
Zo, en nu kan iedereen weer verder gaan "een vreemde" uit VBL te jagen of je zou ook iets relevants over deze kwestie kunnen zeggen.
Is ook een optie namelijk.
Jammer dat m'n onderschrift al vol zit, ff kijken of het nog pastquote:Op woensdag 27 mei 2009 10:08 schreef Chadi het volgende:
[..]
Welkom met je eerste 24 karaats versteegbobje
Blijf es ontopic?quote:
quote:Op woensdag 27 mei 2009 10:02 schreef yvonne het volgende:
Een onvervalste..quote:Op woensdag 27 mei 2009 10:08 schreef Chadi het volgende:
[..]
Welkom met je eerste 24 karaats versteegbobje
Nee, ze zijn er eerder al eens over begonnenquote:Op woensdag 27 mei 2009 10:29 schreef Dragorius het volgende:
"Misschien" heeft Mario Been hier een klein zegje in gehad? Hij werd bij ons NEC ook vaak moe van al die fansites met hun kritiek.
Niet alleen de ontwikkeling van die site, maar ook de eenzijdige nieuwsvoorziening.quote:Op woensdag 27 mei 2009 10:32 schreef gitaarsnaar het volgende:
wil wel eens weten hoe ze die 'duizenden' euro's gebruiken aan de ontwikkeling van de eigen website.
bron: http://www.feyenoord.nl/p(...)-10010000000003.aspxquote:Feyenoord heeft de website Het Legioen.nl gesommeerd te stoppen met het één op éen (door)plaatsen van logo's, filmpjes, foto's en nieuwsberichten die de Stadionclub op de eigen officiële website plaatst. De aangeschreven website, die overduidelijk een commercieel karakter heeft, maakt zich hierdoor onder meer schuldig aan het schenden van merkenrecht en diefstal van content waar Feyenoord veel tijd, mankracht en dus geld voor vrij heeft moeten maken. Vervolgens worden daar dan adverteerders bij gezocht en worden op sites als deze ook nog eens aan Feyenoord-gerelateerde producten verkocht.
We zijn er echt niet op uit om echte fans aan te pakken die gewoon voor hun plezier een mooie website over hun club opzetten, zo laat Feyenoord weten. Het wordt echter anders als partijen structureel met onze content aan de haal gaan om op gemakkelijke wijze geld te verdienen. Feyenoord heeft de (advertentie)opbrengsten die uit de filmpjes en berichtgeving voortvloeien zelf hard nodig om deze ook in de toekomst te maken en daarmee de supporters via de eigen website goed te kunnen blijven bedienen.
De maker van de betreffende site kreeg om dezelfde redenen eerder deze maand ook al van de Feyenoord Supporters Vereniging te horen dat een logo dat wel erg veel gelijkenis vertoonde met dat van de FSV verwijderd diende te worden.
En welk punt zou dat dan precies zijn?quote:Op woensdag 27 mei 2009 10:39 schreef yvonne het volgende:
Met dat 1 op 1 overnemen hebben ze een punt
Copyright issues.quote:
Als je het zonder toestemming doet, dan schend je het auteursrecht.quote:
Misschien moet je artikel 15 van de Auteurswet nog eens lezen.quote:Op woensdag 27 mei 2009 12:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Als je het zonder toestemming doet, dan schend je het auteursrecht.
Je hebt zeker gelijk hoor, maar neemt niet weg dat bedreigingen gedaan aan meestal kleinere sites, waar mensen snel geintimideerd worden, meestal snel effect opleveren.quote:Op woensdag 27 mei 2009 12:52 schreef Zelva het volgende:
[..]
Misschien moet je artikel 15 van de Auteurswet nog eens lezen.
Het is maar een ideetje hoor.
quote:Op woensdag 27 mei 2009 12:48 schreef Silenus het volgende:
Wat ik persoonlijk erger vind voor mijn gewaardeerde faijnoort-vrinden is niet eens het feit dát ze nu die sites aanpakken, maar juist de hele manier waarop.
Het gebrek aan tact en het niet kunnen aanvoelen van de sentimenten die er onder de supporters leeft, dat is eigenlijk nog veel erger. Het legioen heeft wéér een kutseizoen gezien, weer zijn ze met zn allen voor jan joker naar La Coruna gegaan, en naar al die andere stadions waar ze weg werden gespeeld, wéér hebben ze weer met zn tienduizenden tegelijk een seizoenkaart aangeschaft om volgend seizoen naar een failliet prutselftal te kijken, wéér stoppen ze al hun vrije tijd in videobanden met 020-nederlagen en website waar ze voor moeten betalen, en dan komt één of andere pipo van Feyenoord met waarschijnlijk NUL clubgevoel je even opbellen dat je daar als de donder mee op moet houden omdat Feyenoord anders geld misloopt.
Zonder die supporters was Feyenoord precies hetzelfde als FC Utrecht of Vitesse, namelijk gewoon een onbeduidende middenmoter die toevallig een EC1 heeft gewonnen in de oertijd en in een groot stadion speelt. Alleen die supporters zorgen er nog voor dát er nog bepaalde spelers naar Feyenoord willen komen en dat ze nog een begroting hebt die een klein beetje boven die van Twente en AZ uitsteekt. Dus ik vind het persoonlijk een uitermate domme zet om juist de enige stabiele factor in deze tijd waarin alles voor Feyenoord in elkaar pleurt ook nog eens om zeep te helpen.
quote:Op woensdag 27 mei 2009 12:48 schreef Silenus het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |