Vorig jaar was dat gewoon bladeren in je wettenbundel, ik zou gewoon gaanquote:Op donderdag 28 mei 2009 14:14 schreef aardappel het volgende:
rechtspersonen wordt wss een herkansing voor mij... kan alleen maar zaterdag, zondag en maandag leren en moet daarin ook nog werken en voetballen :\ en miss aardappel wil ook nog een beetje aandacht tussendoor
ze hebben het dit jaar helemaal omgegooit ten opzichte van vorig jaar.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 00:32 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Vorig jaar was dat gewoon bladeren in je wettenbundel, ik zou gewoon gaan
Ik weet niet wat vorig jaar precies mocht (ik weet alleen dat het multiple choice was), maar je mag er dit jaar ook het boek en de jurisprudentie bijhouden.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 01:02 schreef hmmmz het volgende:
[..]
ze hebben het dit jaar helemaal omgegooit ten opzichte van vorig jaar.
dat boek is echt niet te doen btwquote:Op vrijdag 29 mei 2009 07:50 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Ik weet niet wat vorig jaar precies mocht (ik weet alleen dat het multiple choice was), maar je mag er dit jaar ook het boek en de jurisprudentie bijhouden.
Hoe was Rechtsfilosofie? Veel stof of valt het mee? Ik heb dat in mijn hers gepland.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 17:32 schreef Steve het volgende:
Boom Basics.Ideaal om snel even basiskennis terug te zoeken.
Zo, Rechtsfilosofie B gehad, ik ben voorlopig even klaar.Tot aan de mogelijke herkasning(en).
Je moet die samenvatting van die site waar Sessy naar linkt doornemen, daar heb je genoeg aan en is duidelijk genoeg.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 17:40 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Hoe was Rechtsfilosofie? Veel stof of valt het mee? Ik heb dat in mijn hers gepland.
Het was echt héél kort.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 17:43 schreef hmmmz het volgende:
rechtsfilosofie ging wel, het was iig niet zo heel veel![]()
er is ook geen degelelijke sv van te vinden :/quote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:22 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Inderdaad, wat een ellende is dat boek. Ik ben maar met de sheets aan de slag gegaan.
Ik moet zeggen dat ik "ondernemingsrecht" toch wel een heel leuk vak vindquote:Op zaterdag 30 mei 2009 12:42 schreef GlowMouse het volgende:
Wacht maar op ondernemings- en insolventierecht, zelfde boek maar dan geen openboektentamen
Dat ga ik dan ook volgen en goed bijhouden.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 12:42 schreef GlowMouse het volgende:
Wacht maar op ondernemings- en insolventierecht, zelfde boek maar dan geen openboektentamen
Ik heb in ieder geval zeker wel interesse.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 20:53 schreef Maharbal het volgende:
Ik ben nu een korte samenvatting aan het maken (stelt niet heel veel voor, het zijn gewoon de hoofdlijnen uit m'n aantekeningen inclusief wat jurisprudentie en wat dingen uit een klapper van ons). Misschien dat er hier mensen zijn die er wat aan hebben? (ook al is het best globaal. Ik gebruik dit soort dingen vaak als geheugensteuntje en om even snel nog wat in te zien)
Laat 't me maar weten. Ik heb 'm waarschijnlijk morgen af.
stuur jij 'm dan even door naar mij ?quote:Op maandag 1 juni 2009 03:23 schreef aardappel het volgende:
ben benieuwd!
(heb een mailtje naar DrStrangelove gestuurd met de vraag of ie het naar mij wil doorsturen, dus ik gok dat ik hem morgen binnen heb)
dus alvast bedankt drstrangelove en vooral maharbal!
zal ik doen... wel even geduld, want ik ga morgen lekker mn roes uitslapenquote:Op maandag 1 juni 2009 03:44 schreef hmmmz het volgende:
[..]
stuur jij 'm dan even door naar mij ?
alvast bedankt aardappel, drstangelove en natuurlijk vooral maharbal!
Ja, ik heb er in het tweede jaar een miniscriptie over geschreven, maar heb dus geen ervaring met de master. Het is algemener dan je zou denken, zo'n beetje het toepassen van de algemene regels specifiek op het gezondheidsrecht. Het kon mijn interesse in ieder geval niet vasthouden. Geen aanrader dus.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 14:26 schreef Florian_ het volgende:
Heeft iemand ervaring met Gezondheidsrecht? Lijkt mij interessant (als master). Ik vraag me alleen af of het wel slim is om jezelf zo te focussen op één vakgebied, aangezien het bedrijfsleven mij ook interessant lijkt. Overigens moet ik nog beginnen aan mijn rechtenstudie, maar dat terzijde.
Ik help het je hopenquote:Op dinsdag 2 juni 2009 21:25 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Nou, Rechtspersonenrecht was tot nu toe zoals ik gevreesd had het klotigste tentamen. De "geef je mening" vraag was over een heel vaag artikel. Bovendien zie ik net pas dat die laatste vraag 40 van de 100 punten is, over de benodigde statutenwijziging. Nu had ik daar eigenlijk maar twee wijzigingen voorgesteld, dus dat is misschien niet echt slim...
Ik denk dat ik het wel net gehaald heb, maar het dubbeltje kan ook verkeerd vallen....
het was idd flink kut. Ook was onderdeel 1 totaal niet in verhouding met die andere twee onderdelenquote:Op dinsdag 2 juni 2009 21:25 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Nou, Rechtspersonenrecht was tot nu toe zoals ik gevreesd had het klotigste tentamen. De "geef je mening" vraag was over een heel vaag artikel. Bovendien zie ik net pas dat die laatste vraag 40 van de 100 punten is, over de benodigde statutenwijziging. Nu had ik daar eigenlijk maar twee wijzigingen voorgesteld, dus dat is misschien niet echt slim...
Ik denk dat ik het wel net gehaald heb, maar het dubbeltje kan ook verkeerd vallen....
Nu ik nog eens terugkijk, denk ik serieus dat het een stompzinning tentamen was. Eerst krijg je 15 "weetjes"-vragen van slechts 0,2 punt per vraag, en later krijg je een "toepassingsvraag" van 40 punten die bestaat uit 2 delen waarvan het tweede deel een simpelere en minder diepgaande vraag ("welke formaliteiten moeten voor de statutenwijziging worden vervuld?") is dan de meeste van die eerste 15 vragen.quote:Op woensdag 3 juni 2009 00:59 schreef hmmmz het volgende:
[..]
het was idd flink kut. Ook was onderdeel 1 totaal niet in verhouding met die andere twee onderdelen
Dat is toch prima?quote:Op woensdag 3 juni 2009 10:13 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Dan zat er ook nog een domme fout in een vraag. Nadat ik vriendelijk (schriftelijk) had aangegeven dat de vraag niet klopte, kwam de docent binnenlopen met een mondelinge rectificatie. Dat zou Glowmouse in ieder geval niet pikken.
Dat n.v. / b.v. dingetje? Ik zat in wz1 en daar werd het 5 minuten na het begin al verbeterdquote:Op woensdag 3 juni 2009 12:36 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Prima? Een vraag komen verbeteren die (bijna) iedereen al af had? Het is maar 0,2 punt en ik heb 'm volgens mij toch wel goed, maar ik denk dat het normaal was geweest om die 0,2 punt cadeau te geven dan wel het vraagje te schrappen het totaal aantal punten door 9,8 te delen ipv door 10. Een docent heeft het hele semester om een foutloos tentamen in elkaar te zetten.....
Wat was jouw gedachte cq, intentie dan toen je schriftelijk doorgaf dat de vraag niet klopte?quote:Op woensdag 3 juni 2009 12:36 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Prima? Een vraag komen verbeteren die (bijna) iedereen al af had? Het is maar 0,2 punt en ik heb 'm volgens mij toch wel goed, maar ik denk dat het normaal was geweest om die 0,2 punt cadeau te geven dan wel het vraagje te schrappen het totaal aantal punten door 9,8 te delen ipv door 10. Een docent heeft het hele semester om een foutloos tentamen in elkaar te zetten.....
Ik heb eerst aangegeven dat het niet klopte en vervolgens aangegeven dat ik de vraag zou behandelen alsof overal NV stond. Dat was bij vraag 2. Toen ik bij vraag 6 (geloof ik) was komt ineens de mededeling dat ik vraag 2 moet doen alsof overal BV stond (of omgekeerd, want ik heb het al weer diep weggestoptquote:Op woensdag 3 juni 2009 13:02 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Wat was jouw gedachte cq, intentie dan toen je schriftelijk doorgaf dat de vraag niet klopte?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |