abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 mei 2009 @ 00:53:55 #176
227667 Man-E-Faces
One too many
pi_69477150
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 18:14 schreef maartena het volgende:

Ik geloof niet dat het alleen maar voor onze eigen veiligheid is. Na 9/11 en alles wat daarna volgde vertrouwe ik de overheid niet meer. Ze willen iedereen strak onder toezicht hebben en dat zint me niet. Niet dat ik iets kwaads in het verschiet heb, maar gewoon het zint me niet. Dit samen met dat ze straks al het geld virtueel willen hebben zodat ze zien wat en wanneer je iets koopt. Het wordt steeds gekker. Nu kan ik nog tweedehands iets kopen bij een ander zonder daarvoor op de vingers gekeken te worden. Straks willen ze vast belasting gaan heffen op dure tweedehands goederen ofzo jeweet maar nooit.

Wedden? Als ze straks al onze unieke biometrische gegevens hebben, gaan ze zeggen 'Ok jongen en meisjes, biometrische gegevens zijn onvervalsbaar, nu kunnen we "veilig" gaan betalen met de vingerafdruk of een iris-scan!'
Hoeren TNT.. Graaierige overheid..
Ik heb nergens zoveel last van Marokkanen als in het nieuws :
  donderdag 28 mei 2009 @ 02:42:48 #177
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_69478479
quote:
Cancer Drug Erases Man's Fingerprints
Traveler Was Stopped at Border Because of a Side Effect of Xeloda

May 27, 2009 -- A 62-year-old Singapore man was temporarily denied entry into the U.S. because a cancer drug he was taking had made his fingerprints disappear, according to a letter published in the Annals of Oncology.
[...]
Bron: http://www.webmd.com/canc(...)rints?src=RSS_PUBLIC
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_69481602
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 20:22 schreef Wiebelkont het volgende:
Bedankt voor je bijval maartena. Ik begon al te twijfelen, daar ik de enige voorstander leek te zijn.

Zoals ik mijn vriendin (die helaas niet aan mijn kant staat mbt deze kwestie, die begon ook gelijk een heel verhaal over het patientendossier) probeerde uit te leggen, als iemand mijn paspoort c.q. identiteit zou willen stelen, of die van ieder ander persoon, dan doet hij dat. Vingerafdruk of niet. Ze kunnen mijn paspoort nu ook proberen na te maken, maar straks word het ietsje moeilijker.

Als ik het vliegtuig instap en iedereen aan boord is door de naaktscanner gelopen, voel ik me denk ik wel een stukje veiliger, wetende dat er niemand aan boord kan zijn die toevallig niet gefouilleerd is en dus iets gevaarlijks bij kan hebben.

Camera's op straat zien niet meer van mij dan alle andere mensen die om mij heen lopen, maar als ik word overvallen kijkt er als het goed is ook politie mee, en daar heb ik geen moeite mee.
De vraag is natuurlijk hoe ver je die ongelooflijke paranoia gaat doordrijven en hoe ver je mensen die niet aan die paranoia leiden gaat lastigvallen met allerlei privacy slopende shit die ze niet willen hebben.
Die Naaktscanner vind ik dan wel weer een extreem nieuwe hoogte van achterlijkheid en doorgedreven angst voor zandmensen met bomgordels.
Nog een excuus maar niet te vliegen. No way dat ik mijn persoonlijke integriteit ga opgeven voor het "maar wat als" gevoel van een ander.
pi_69481838
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 00:06 schreef maartena het volgende:

[..]

En wat ga je doen? Dan maar Nederland verlaten, of toch over 5 jaar mopperend een vingerafdruk afgeven, en het er niet meer over hebben?
Geen idee, ik heb in ieder geval 5 jaar om er over na te denken wat ik ga doen.
Met een beetje geluk trekt men de conclusie dat het niet strookt met allerlei wetten en word het weer geschrapt.
pi_69512733
quote:
En wat ga je doen? Dan maar Nederland verlaten, of toch over 5 jaar mopperend een vingerafdruk afgeven, en het er niet meer over hebben?
Hetzelfde wat mijn ouders vroeger deden. Die gingen in het Verzet en zij hebben gewonnen.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 04:31:45 #181
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_69514503
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 10:03 schreef McKillem het volgende:
Geen idee, ik heb in ieder geval 5 jaar om er over na te denken wat ik ga doen.
Met een beetje geluk trekt men de conclusie dat het niet strookt met allerlei wetten en word het weer geschrapt.
Ben bang dat DAT niet gaat gebeuren.....

Welk land denk je over 5 jaar heen te gaan?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 29 mei 2009 @ 04:37:34 #182
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_69514506
je ziet zelf ook al dat er geen ontkomen aan is. maar waarom zo 'pro' of zie je er nogsteeds geen gevaar in?
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  vrijdag 29 mei 2009 @ 07:37:51 #183
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_69514838
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 04:37 schreef Schenkstroop het volgende:
je ziet zelf ook al dat er geen ontkomen aan is. maar waarom zo 'pro' of zie je er nogsteeds geen gevaar in?
Mijn 10 vingerafdrukken zijn al bij de USCIS bekend en dus toegankelijk door de FBI en CIA (in een database), waarom zou ik me in godsnaam nog druk gaan maken om die ene vinger voor mijn Nederlands paspoort?
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_69515698
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 07:37 schreef maartena het volgende:

[..]

Mijn 10 vingerafdrukken zijn al bij de USCIS bekend en dus toegankelijk door de FBI en CIA (in een database), waarom zou ik me in godsnaam nog druk gaan maken om die ene vinger voor mijn Nederlands paspoort?
Ik moet ik eerlijk zeggen dat ik veel moeite heb met mensen die dit soort redeneringen aanhangen. "Maar zij doen het ook, dus wij ook". Komt op mij altijd over alsof je zelf niet na wil denken over de zaken.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 09:06:35 #185
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_69516070
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 13:06 schreef RvLaak het volgende:
Als ik de posts van Wiebelkont goed lees, wil hij naar een opsporingsmethode zoals hieronder is weergegeven:
[ afbeelding ]
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_69518437
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 04:31 schreef maartena het volgende:

[..]

Ben bang dat DAT niet gaat gebeuren.....
Gebaseerd op wat? Rookverbod ligt immers ook in puinpoeier dus tis niet dat een gevestigde wet niet te saboteren is.
quote:
Welk land denk je over 5 jaar heen te gaan?
Ik was van plan om naar Anchorage Alaska te vertrekken.
Of ik ga in de exclusion zone wonen om Chernobyl.

[ Bericht 2% gewijzigd door McKillem op 29-05-2009 10:35:33 ]
pi_69518531
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 07:37 schreef maartena het volgende:

[..]

Daar heb jij voor gekozen, de meeste hier hebben niets met Amerika te maken. Dus je moet niet alle argumenten dood proberen te maken met het feit dat _jou_ vingerafdrukken overal bekend zijn, zoals je kan raden is dat niet van toepassing op mij.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 21:47:00 #188
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_69539160
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 10:28 schreef McKillem het volgende:
Daar heb jij voor gekozen, de meeste hier hebben niets met Amerika te maken. Dus je moet niet alle argumenten dood proberen te maken met het feit dat _jou_ vingerafdrukken overal bekend zijn, zoals je kan raden is dat niet van toepassing op mij.
Nee, jij hebt straks de keuze:

1) Vingerafdrukken afgeven
2) Vertrekken uit Nederland.

Ik gok dat het gewoon 1 wordt.
-
  vrijdag 29 mei 2009 @ 22:01:12 #189
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_69539656
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 10:26 schreef McKillem het volgende:
Gebaseerd op wat? Rookverbod ligt immers ook in puinpoeier dus tis niet dat een gevestigde wet niet te saboteren is.
Dat komt wellicht omdat een kwart van de bevolking rookt. En het ligt ook nog niet in de puinpoeier, er worden wellicht alleen enkele uitzonderingen gemaakt. Bij vingerafdrukken is het of wel, of niet..... en ik zie het echt niet gebeuren dat het weer wordt ingetrokken.
quote:
Ik was van plan om naar Anchorage Alaska te vertrekken.
Of ik ga in de exclusion zone wonen om Chernobyl.
Alaska is een mooie staat!

Alleen moet je om daar te kunnen wonen wel je vingerafdrukken achterlaten bij immigratie.
-
  vrijdag 29 mei 2009 @ 22:02:37 #190
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_69539692
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 08:46 schreef RvLaak het volgende:
Ik moet ik eerlijk zeggen dat ik veel moeite heb met mensen die dit soort redeneringen aanhangen. "Maar zij doen het ook, dus wij ook". Komt op mij altijd over alsof je zelf niet na wil denken over de zaken.
Er zijn al voldoende onderbouwingen geweest in dit topic, o.a. van mij, waarom ik er geen problemen mee heb. Hoe dan ook, je hebt 5 jaar uitstel.... en dan is het vingerafdrukken afgeven of wegwezen.
-
  vrijdag 29 mei 2009 @ 22:39:48 #191
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_69540842
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 08:46 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Hij komt bij mj over als een overheids-pikkie die goed is afgericht. Hij heeft het ws. zo goed daar onder dat tuig, neuh die zouden altijd heel ethisch met je persoonlijke gegevens omgaan.. Hoe kan je denken dat ze het voor andere doeleinden gaan gebruiken dan jouw en mijn veiligheid?

Kijk,de overheid wilt zoveel, maar je moet ook je grenzen stellen als burger. En niet alles slikken als zij zeggen 'sta, zit, lig, dood'. Of 'in t gelid voorwaats mars en offer jezelf op vor de vriendjes van balk en hun olie'. Dat gaat boven welke mensgeschreven wet dan ook vind ik. Burgers moeten assertiever worden richting de overheid. Je ziet al wat voor een dictatoriale zooi Balk maakt. En nog hoogmoedig ontkennen dattie niks fout deed

[ Bericht 12% gewijzigd door Schenkstroop op 29-05-2009 22:46:04 ]
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  vrijdag 29 mei 2009 @ 22:42:36 #192
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_69540936
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 22:02 schreef maartena het volgende:

[..]

Er zijn al voldoende onderbouwingen geweest in dit topic, o.a. van mij, waarom ik er geen problemen mee heb. Hoe dan ook, je hebt 5 jaar uitstel.... en dan is het vingerafdrukken afgeven of wegwezen.
Zonder paspoort kan je wel overleven. Misschien krijg je af en toe eens een boete omdat je hem niet kunt tonen, maar then again, je bespaart ook weer op de aanvraagkosten.

Een bankrekening openen wordt wat lastiger (privé - zakelijk heb ik er twee geopend zonder zelfs een KvK of ID), maar over 5 jaar plan ik sowieso wel op first name basis te zijn met de directeur van m'n bank.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_69543483
quote:
Nee, jij hebt straks de keuze:

1) Vingerafdrukken afgeven
2) Vertrekken uit Nederland.
En jij gelooft nog steeds dat het zuivere koffie is? Als de overheid echt het beste met ons voor heeft, dan zouden ze niet zulke extreme methoden van dwang gebruiken. Zeker niet omdat andere landen zoals Duitsland het ook niet (volledig) invoeren.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
  zaterdag 30 mei 2009 @ 01:55:25 #194
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_69546049
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 22:42 schreef eleusis het volgende:
Zonder paspoort kan je wel overleven. Misschien krijg je af en toe eens een boete omdat je hem niet kunt tonen, maar then again, je bespaart ook weer op de aanvraagkosten.

Een bankrekening openen wordt wat lastiger (privé - zakelijk heb ik er twee geopend zonder zelfs een KvK of ID), maar over 5 jaar plan ik sowieso wel op first name basis te zijn met de directeur van m'n bank.
Je kan overleven.... maar is het dat waard? Er zijn toch veel werkgevers die een vorm van legitimatie willen zien als je aangenomen bent bijvoorbeeld, en wellicht wil je toch ook eens naar Belgie of Duitsland voor de verandering.

Persoonlijk zou me het NIET hebben van een ID kaart niet eens waard zijn..... het is maar een vingerafdruk.
-
  zaterdag 30 mei 2009 @ 01:56:27 #195
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_69546059
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 23:54 schreef Neuralnet het volgende:
En jij gelooft nog steeds dat het zuivere koffie is? Als de overheid echt het beste met ons voor heeft, dan zouden ze niet zulke extreme methoden van dwang gebruiken. Zeker niet omdat andere landen zoals Duitsland het ook niet (volledig) invoeren.
Of het zuivere koffie is, doet eigenlijk niet eens meer terzake. Ik geloof inderdaad nog steeds dat het voor goede bedoelingen is.... maar STEL nou dat dit niet zo is, en het wordt ook niet afgeschaft?

Zie de keuzes hierboven die je hebt.
-
pi_69550527
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 22:01 schreef maartena het volgende:

[..]

Dat komt wellicht omdat een kwart van de bevolking rookt. En het ligt ook nog niet in de puinpoeier, er worden wellicht alleen enkele uitzonderingen gemaakt. Bij vingerafdrukken is het of wel, of niet..... en ik zie het echt niet gebeuren dat het weer wordt ingetrokken.
[..]
In Duitsland hebben ze het kennelijk voor elkaar gekregen het optioneel te maken. Als zij het kunnen, kunnen wij dat ook.
quote:
Alaska is een mooie staat!

Alleen moet je om daar te kunnen wonen wel je vingerafdrukken achterlaten bij immigratie.
Mits je er legaal gaat verblijven inderdaad.
pi_69551580
quote:
Of het zuivere koffie is, doet eigenlijk niet eens meer terzake. Ik geloof inderdaad nog steeds dat het voor goede bedoelingen is.... maar STEL nou dat dit niet zo is, en het wordt ook niet afgeschaft?
Wat ben jij voor een bang schoothondje? Je bent bereid alles voor de overheid te doen; zelfs als zou blijken dat ze slechte bedoelingen hebben. Normale mensen zouden op z'n minst eisen dat de overheid beweringen aantoont, maar jij neemt alles klakkeloos aan. Geen kritische houding en geen ruggengraat.

Het doet altijd ter zake. Wanneer een fatsoenlijke democratische rechtsstaat fascistische trekjes gaat vertonen, dan heeft het volk het recht daartegen in opstand te komen.

Stel dat er slechte bedoelingen zijn en het ook niet wordt afgeschaft? Dan mogen mensen als jij trots zijn dat ze fascisten hebben verdedigd. Je hebt altijd de keuze om met zoveel mogelijk anderen middelen te blijven zoeken om het te stoppen.
  zaterdag 30 mei 2009 @ 18:30:43 #198
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_69557492
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 13:33 schreef Neuralnet het volgende:
Wat ben jij voor een bang schoothondje?
Niet minder dan jij. Jij stelt het 5 jaar uit, maar over 5 jaar sta ook jij braaf op het gemeentehuis met je vinger. Je schreeuwt nu wel van alles op een forum, maar ik zie geen enkel massa-protest in Den Haag om een duidelijke boodschap naar Den Haag af te geven.....

Men vind het wel best. En je kunt het 5 jaar uitstellen door nu een ID kaart aan te vragen, maar de realiteit is dat ook jij over 5 jaar met je vinger klaar staat..... omdat de voordelen van een ID kaart en/of paspoort toch een stuk hoger liggen dan de nadelen van een vingerafdruk.
quote:
Normale mensen zouden op z'n minst eisen dat de overheid beweringen aantoont, maar jij neemt alles klakkeloos aan. Geen kritische houding en geen ruggengraat.
Zolang jouw "protest" niet verder gaat dan klagen op een forum, en "dan maar nu een ID kaart aanvragen", heb je niet meer ruggegraat dan ik. Je stelt het wellicht 5 jaar uit, maar meer dan klagen op een forum en 5 jaar uitstel regelen zal JIJ ook niet ondernemen.

En tenzij je het land verlaat durf ik te wedden dat ook jij over 5 jaar dus gewoon een ID gaat halen met vingerafdruk.

Als je het ergens niet mee eens bent, organiseer dan een protest, doe iets meer dan alleen klagen op FOK!
-
  zaterdag 30 mei 2009 @ 19:07:45 #199
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_69558353
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 18:30 schreef maartena het volgende:

Zolang jouw "protest" niet verder gaat dan klagen op een forum, en "dan maar nu een ID kaart aanvragen", heb je niet meer ruggegraat dan ik. Je stelt het wellicht 5 jaar uit, maar meer dan klagen op een forum en 5 jaar uitstel regelen zal JIJ ook niet ondernemen.

Je zegt en ziet het zelf al, ze geven ons geen keus. En dat vind jij goed?
pi_69561612
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 18:30 schreef maartena het volgende:

En tenzij je het land verlaat durf ik te wedden dat ook jij over 5 jaar dus gewoon een ID gaat halen met vingerafdruk.

Als je het ergens niet mee eens bent, organiseer dan een protest, doe iets meer dan alleen klagen op FOK!
Want het land verlaten is de enige optie? Volgens mij is het hier nogsteeds een democratie en word er met een nee van voldoende volume gekeken hoe het opgelost kan worden.
De regering is niet almachtig weet je.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')