abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 30 mei 2009 @ 22:18:45 #201
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_69562647
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 21:26 schreef McKillem het volgende:

[..]

Want het land verlaten is de enige optie? Volgens mij is het hier nogsteeds een democratie en word er met een nee van voldoende volume gekeken hoe het opgelost kan worden.
De regering is niet almachtig weet je.
yeuy democratie! als ik het goed heb is parlementaire democratie, schijn-democratie. je denkt dat je wat te zeggen hebt, maar je hebt geen ene moer te zeggen als mensen van hogeraf niet willen luisteren.

Verdrag van Lissabon + JPB -> wij hadden niets inte brengen.
Onze democratisch gekozen partijen -> geen inbreng in "ecnomische crisis plan"
Nu gaan afgevaardigden van NL naar Brussel. Ook een soort parlementaire democratie. denk je dat zij wat inte brengen hebben als Brussel iets niet wilt in blang van de EU-superstaat?

[ Bericht 33% gewijzigd door Schenkstroop op 30-05-2009 23:10:48 ]
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_69565355
quote:
Zolang jouw "protest" niet verder gaat dan klagen op een forum, en "dan maar nu een ID kaart aanvragen", heb je niet meer ruggegraat dan ik. Je stelt het wellicht 5 jaar uit, maar meer dan klagen op een forum en 5 jaar uitstel regelen zal JIJ ook niet ondernemen.
Ik doe tenminste wat binnen mijn mogelijkheden ligt. Jij hebt het meteen al opgegeven en je zit vervolgens met je arm diep in de hol van de overheid deze shit goed te praten. Dat is laf. Heel laf.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
  zondag 31 mei 2009 @ 02:19:08 #203
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_69567122
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 21:26 schreef McKillem het volgende:
Want het land verlaten is de enige optie? Volgens mij is het hier nogsteeds een democratie en word er met een nee van voldoende volume gekeken hoe het opgelost kan worden.
De regering is niet almachtig weet je.
Ja, dat is dus precies wat ik zeg!

In plaats van op een forum klagen zou je een demonstratie kunnen organiseren in Den Haag, en actief worden in de politiek. Als je iets gedaan wil hebben, moet je dat niet aan anderen overlaten.... Want zo werkt een democratie natuurlijk ook.

Hop, de politiek in! Want als je zelf niets doet..... sta je over 5 jaar gewoon braafjes in de rij voor een vingerafdruk.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zondag 31 mei 2009 @ 02:23:04 #204
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_69567169
quote:
Op zondag 31 mei 2009 00:28 schreef Neuralnet het volgende:
Ik doe tenminste wat binnen mijn mogelijkheden ligt. Jij hebt het meteen al opgegeven en je zit vervolgens met je arm diep in de hol van de overheid deze shit goed te praten. Dat is laf. Heel laf.
Het feit dat ik het niet met je eens ben, en geen kwaad zie in een database met vingerafdrukken, heeft niets met lafheid te maken. Ik zie er gewoon geen probleem in dat men met biometrische kenmerken gaat werken, en het in een database gaat stoppen.

Jij vind het laf. Ik vind het een stuk laffer dat je waarschijnlijk over 5 jaar gewoon in de rij staat, omdat je de komende 5 jaar geen politieke beweging start die in het kader van de democratie, en binnen het kader van de Nederlandse wet duidelijk maakt aan de Tweede Kamer waar je precies voor staat.

De vingerafdrukken..... KUNNEN nog afgeschaft worden. Maar niet als protesten blijven bij wat geklaag op fora, en het uitstellen van je aanvraag met 5 jaar.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_69570174
quote:
Op zondag 31 mei 2009 02:19 schreef maartena het volgende:

[..]

In plaats van op een forum klagen zou je een demonstratie kunnen organiseren in Den Haag, en actief worden in de politiek. Als je iets gedaan wil hebben, moet je dat niet aan anderen overlaten.... Want zo werkt een democratie natuurlijk ook.

Hop, de politiek in! Want als je zelf niets doet..... sta je over 5 jaar gewoon braafjes in de rij voor een vingerafdruk.
Wie zegt dat McKillem niet actief bezig is met iets.

Als je het tegen de overheid op wil nemen, moet je het goed aanpakken .

Vraagje (ietwat offtopic, maar kon er zo snel geen topic van vinden): wat vindt jij van dit nieuws?
pi_69570199
quote:
Op zondag 31 mei 2009 02:23 schreef maartena het volgende:

[..]

Het feit dat ik het niet met je eens ben, en geen kwaad zie in een database met vingerafdrukken, heeft niets met lafheid te maken. Ik zie er gewoon geen probleem in dat men met biometrische kenmerken gaat werken, en het in een database gaat stoppen.

Jij vind het laf. Ik vind het een stuk laffer dat je waarschijnlijk over 5 jaar gewoon in de rij staat, omdat je de komende 5 jaar geen politieke beweging start die in het kader van de democratie, en binnen het kader van de Nederlandse wet duidelijk maakt aan de Tweede Kamer waar je precies voor staat.

De vingerafdrukken..... KUNNEN nog afgeschaft worden. Maar niet als protesten blijven bij wat geklaag op fora, en het uitstellen van je aanvraag met 5 jaar.
Denk jij dat men 5 jaar terug wisten hoe de wereld van nu er uit zou zien? In 5 jaar kunnen heel veel dingen veranderen.
pi_69575917
quote:
Op zondag 31 mei 2009 02:19 schreef maartena het volgende:

[..]

Volgens mij zijn we daar reeds mee begonnen, zoals je kon lezen eerder in het topic.
Tevens ben ik bij elk protest hieromtrend aanwezig als ik de minste kans heb.
quote:
Hieruit blijkt wel weer dat jij me niet kent.
We zullen nog wel zien hoe braafjes ik ben als me iets niet aanstaat.
  zondag 31 mei 2009 @ 19:18:58 #208
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_69581493
quote:
Op zondag 31 mei 2009 11:12 schreef RvLaak het volgende:
Vraagje (ietwat offtopic, maar kon er zo snel geen topic van vinden): wat vindt jij van dit nieuws?
Je weet ook dat de AIVD toegang heeft tot de logs van GSM providers met betrekking tot de lokatie (dwz welke gsm-mast de GSM gebruik van maakt of heeft gemaakt) van de GSM telefoon? Kortom, als jij van Amsterdam naar Utrecht gaat met de trein, en je wisselt daarbij (mits de GSM aan staat) een keer of 4 van GSM mast, dan is dat patroon geregistreerd, en al sinds enige jaren heeft de overheid toegang tot deze database.

Dat deze gegevens bewaard worden door een commercieel bedrijf, die vervolgens de overheid daar toegang toe geeft..... net als SMS berichten inderdaad.... is een veel kwalijker zaak dan de vingerafdrukken.

Maar het gemak van het altijd beschikbaar hebben van een GSM telefoon die je niet constant uit hoeft te laten staan om te voorkomen dat je lokatie geregistreerd wordt..... is belangrijker dan het privacy aspect van deze registraties.

Ik snap de aversie dan ook niet tegen de vingerafdruk, terwijl dergelijke databases vele malen kwaadaardiger zijn voor de inbreuk op de privacy. Maar ja.... wie wil er nu SMS-en in de trein opgeven.... dat nooit!
-
  zondag 31 mei 2009 @ 19:20:24 #209
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_69581524
quote:
Op zondag 31 mei 2009 15:30 schreef McKillem het volgende:
Hieruit blijkt wel weer dat jij me niet kent.
We zullen nog wel zien hoe braafjes ik ben als me iets niet aanstaat.
Veel geschreeuw, weinig wol. Als jij over 3 maanden per ongeluk je ID kaart kwijt raakt, en DUS een nieuwe moet aanvragen, geef je gewoon een vingerafdruk af.
-
  zondag 31 mei 2009 @ 19:22:52 #210
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_69581567
quote:
Op zondag 31 mei 2009 11:13 schreef RvLaak het volgende:
Denk jij dat men 5 jaar terug wisten hoe de wereld van nu er uit zou zien? In 5 jaar kunnen heel veel dingen veranderen.
Er kan van alles veranderen. Maar iets zoals dit, daar doet de overheid 10 jaar over om het in te voeren, en volgens mij net zo lang om het weer af te breken. Ze hoeven het in principe slechts een jaar of 6 vol te houden om van 99% van de bevolking van 16 jaar en ouder een vingerafdruk te bemachtigen.

Ik denk zelf dat we in de toekomst nog veel verder gaan, met infrarood warmtepatronen etc, die zijn zelfs bij identieke tweelingen altijd anders. Dit is nog maar het begin.
-
pi_69582429
quote:
Op zondag 31 mei 2009 19:20 schreef maartena het volgende:

[..]

Veel geschreeuw, weinig wol. Als jij over 3 maanden per ongeluk je ID kaart kwijt raakt, en DUS een nieuwe moet aanvragen, geef je gewoon een vingerafdruk af.
Schreeuw ik?
pi_69587433
quote:
Je vindt het meteen buigen en zuigen laffer dan nog 5 jaar doorstrijden? Je weet helemaal niet wat ik kan en ga doen. Dat ga ik je verder ook niet aan je neus hangen, want je lijkt me iemand die 65 jaar geleden ook meteen zonder nadenken de gele ster had opgenaaid en met trots had verdedigd. Daar was net zo goed geen ontkomen aan. Dachten ze.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
  zondag 31 mei 2009 @ 22:57:13 #213
139324 Plots
Luctor et Emergo
pi_69587701
tvp, om me te herinneren mijn paspoort te verlengen voro 28 juni.

Hij loopt nu eigenlijk af in 2010, mja
pi_69588776
  maandag 1 juni 2009 @ 00:45:19 #215
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_69591615
quote:
Op zondag 31 mei 2009 23:22 schreef Neuralnet het volgende:
Het is uitgesteld tot 21september 2009:
http://www.nvvb.nl/websites/nvvb/website/show.asp?Propid=1&ModuleType=news&path=gwsitemanager/content/show/286&newstype=8

Scheelt weer 11 weken.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_69594856
quote:
Op zondag 31 mei 2009 23:22 schreef Neuralnet het volgende:
Het is uitgesteld tot 21september 2009:
http://www.nvvb.nl/websites/nvvb/website/show.asp?Propid=1&ModuleType=news&path=gwsitemanager/content/show/286&newstype=8

Scheelt weer 11 weken.
Godver, komen ze nu mee aanzetten.
  maandag 1 juni 2009 @ 11:21:32 #217
227667 Man-E-Faces
One too many
pi_69597149
Ik heb em toch binnenkort nodig dus effe aanvragen en niet meer uitstellen. Kan ik weer vijf jaar vooruit zonder vingerafdruk (in de tussentijd hopen dat EU en NL ervan afzien van deze nare rare maatregelen)
Hoeren TNT.. Graaierige overheid..
Ik heb nergens zoveel last van Marokkanen als in het nieuws :
pi_69598607
Zozo,
Het heeft nu al effect gehad ;-) hehe

Vingerafdruk in ID-bewijs uitgesteld

het is nu 21 september geworden.. dus dat geeft dit initiatief wat meer tijd :-).

Edit: O, ik wist niet dat fok zo traag was met nieuws overnemen Haha, berichten hierboven even niet gezien, excuses.
  Redactie Frontpage maandag 1 juni 2009 @ 12:18:47 #219
145738 superworm
is erbij
  Redactie Frontpage maandag 1 juni 2009 @ 12:19:06 #220
145738 superworm
is erbij
pi_69598636
Dat dus
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_69599311
quote:
Dan moeten we onze afspraak ook maar verzetten .
  Redactie Frontpage maandag 1 juni 2009 @ 12:49:24 #222
145738 superworm
is erbij
pi_69599389
quote:
Op maandag 1 juni 2009 12:46 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Dan moeten we onze afspraak ook maar verzetten .
op FOK!
op Facebook
op de website
  maandag 1 juni 2009 @ 13:13:58 #223
79665 Gewoonik
Streng maar rechtvaardig
pi_69600023
Ach een vingerafdruk, Als ze me willen naaien dan halen ze mijn privepost wel uit mijn vuilnis.
Klopt ik vindt dat de vingerafdruk maatregel een beetje ver gaat maar het is aan de andere kant ook totaal nutteloos en daar heb ik meer problemen mee.

Ik ken de wet zo niet uit mijn hoofd maar volgens mij mogen ze nu alleen nog een vingerafdruk afnemen wanneer je in een overheidsinstelling zonder bewegingsvrijheid verkeerd. Maar goed dat moet ik dan even in mijn wetboeken opzoeken(of overheid.nl).

Nee, het grootste probleem heb ik wel met de niet overheidsinstellingen die mij volgen. Sommige mensen staan het ook toe doormiddel van gpstelefoons en bijvoorbeeld het programma trackr. maar ook met mijn mobieltje ben ik te volgen.

De laatste keer dat ik eerder een paspoort eerder heb genomen dan nodig was, was met de invoering van het niet lachen op de foto. Dat was dan ook mijn enige reden tot nu toe.
Met vriendelijke groet,
Gewoonik
pi_69600146
Van mij mogen ze zelfs een DNA-database aanleggen. Ik ken alle argumenten van de tegenstanders van dit soort maatregelen. Maar een groot deel van alle verkrachtingszaken kan met zo'n database opgelost worden. En dat mag toch zwaar wegen. Hoe zou jij het vinden als de verkrachter van je dochter vrijuit gaat door gebrek aan bewijs? En wat als we hier in Nederland te maken krijgen met een kwaadaardig regime zoals in 40-45? Nou, dan zijn we sowieso de lul.
pi_69600243
quote:
Op maandag 1 juni 2009 13:13 schreef Gewoonik het volgende:

Ach een vingerafdruk, Als ze me willen naaien dan halen ze mijn privepost wel uit mijn vuilnis.
Verschil is dat het er steeds meer naartoe gaat dat je volledig geautomatiseerd kunt worden genaaid. En erger nog, er is bij dit soort maatregelen vaak geen transparantie, geen beroep.

Op welke lijsten sta je? Waarom sta je op lijsten? Hoe kom je van die lijsten af? Etc etc.
Groot voorbeeld wat dat betreft the Land of the Free...
  Redactie Frontpage maandag 1 juni 2009 @ 13:21:23 #226
145738 superworm
is erbij
pi_69600250
quote:
Op maandag 1 juni 2009 13:17 schreef Oma het volgende:
En wat als we hier in Nederland te maken krijgen met een kwaadaardig regime zoals in 40-45? Nou, dan zijn we sowieso de lul.
Het is onderzocht en bewezen dat het tipping point vóór of tégen een bepaalde maatregel/overheid/etc 10 procent is. Dat wil zeggen, dat bij anderhalf miljoen demonstranten/petitietekenaars/nee-zeggers de rest van de bevolking overgehaald kan worden. Ik denk dat dit wel een maatregel is waarbij dat te bereiken is. Ook na de afgelopen jaren staatsterreur op onze privacy. Juist door types als jij. Wil niet zeggen dat je kwaad in de zin hebt, maar degenen die beslissingen maken misbruiken argumenten als de jouwe ('de kinderen'/verkrachting/erge misdaad/terrorisme) voor hun eigen in het geniep doorgevoerde politiestaat.
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_69600427
quote:
Op maandag 1 juni 2009 13:21 schreef superworm het volgende:

[..]

Het is onderzocht en bewezen dat het tipping point vóór of tégen een bepaalde maatregel/overheid/etc 10 procent is. Dat wil zeggen, dat bij anderhalf miljoen demonstranten/petitietekenaars/nee-zeggers de rest van de bevolking overgehaald kan worden. Ik denk dat dit wel een maatregel is waarbij dat te bereiken is. Ook na de afgelopen jaren staatsterreur op onze privacy. Juist door types als jij. Wil niet zeggen dat je kwaad in de zin hebt, maar degenen die beslissingen maken misbruiken argumenten als de jouwe ('de kinderen'/verkrachting/erge misdaad/terrorisme) voor hun eigen in het geniep doorgevoerde politiestaat.
Ah, ik zat er al op te wachten. En wat voor "type" ben ik dan volgens jou? Je gaat er al bij voorbaat vanuit dat ik er minder goed over nagedacht heb dan jij. En wie heeft jou de waarheid in pacht gegeven? Ik ben echt niet iemand die zich bang laat maken door de overheid of terroristen. Na lang wikken en wegen ben ik tot mijn oordeel gekomen.
  Redactie Frontpage maandag 1 juni 2009 @ 13:29:00 #228
145738 superworm
is erbij
pi_69600488
quote:
Op maandag 1 juni 2009 13:27 schreef Oma het volgende:

[..]

Ah, ik zat er al op te wachten. En wat voor "type" ben ik dan volgens jou? Je gaat er al bij voorbaat vanuit dat ik er minder goed over nagedacht heb dan jij. En wie heeft jou de waarheid in pacht gegeven? Ik ben echt niet iemand die zich bang laat maken door de overheid of terroristen. Na lang wikken en wegen ben ik tot mijn oordeel gekomen.
Dan accepteer je het inleveren van privacy voor meer veiligheid. Dat gaat altijd fout. Macht corrumpeert, absolute macht corrumpeert absoluut, wie zei dat ook weer? Bovendien, de Nederlandse overheid is de enige in de hele EU die zo'n database uit de grond stampt. Typisch Hirsch Ballin-achtige wetgeving.
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_69600809
quote:
Op maandag 1 juni 2009 13:29 schreef superworm het volgende:

[..]

Dan accepteer je het inleveren van privacy voor meer veiligheid. Dat gaat altijd fout. Macht corrumpeert, absolute macht corrumpeert absoluut, wie zei dat ook weer? Bovendien, de Nederlandse overheid is de enige in de hele EU die zo'n database uit de grond stampt. Typisch Hirsch Ballin-achtige wetgeving.
Nederland was wel met meer dingen de eerste. Homohuwelijk, euthanasie, drugsbeleid. Dus dat mag geen argument zijn om de wijsheid van een bepaald beleid te beoordelen. Zoals ik hierboven al zei, zal bijvoorbeeld een DNA-database vele vekrachtingszaken kunnen oplossen. En als tegenargument kun je niet veel meer geven dan een welbekend citaat? Ik zie ook wel dat false-positives en vervalsingen een probleem zijn. Maar we hebben nog altijd rechters die al het bewijs in een zaak moeten afwegen. Er wordt maar zelden iemand veroordeeld louter en alleen op basis van vingerafdrukken of DNA.
  Redactie Frontpage maandag 1 juni 2009 @ 13:41:29 #230
145738 superworm
is erbij
pi_69600975
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 22:18 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

yeuy democratie! als ik het goed heb is parlementaire democratie, schijn-democratie. je denkt dat je wat te zeggen hebt, maar je hebt geen ene moer te zeggen als mensen van hogeraf niet willen luisteren.
Dattem dus. Noem het fatalistisch, maar dit hele gedoe is een farce, het laatste idee in een 'brood en spelen' patroon. Ongeacht de validiteit van de argumenten beider kanten zal het er toch doorheen worden geramd, maakt niet uit of je die 1.5 miljoen op de been krijgt of niet. The Greater Good ofzo.

Resistance is futile, you will identify.
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
  Redactie Frontpage maandag 1 juni 2009 @ 13:47:37 #232
145738 superworm
is erbij
pi_69601023
quote:
Op maandag 1 juni 2009 13:45 schreef Omentuva het volgende:

[..]

Dattem dus. Noem het fatalistisch, maar dit hele gedoe is een farce, het laatste idee in een 'brood en spelen' patroon. Ongeacht de validiteit van de argumenten beider kanten zal het er toch doorheen worden geramd, maakt niet uit of je die 1.5 miljoen op de been krijgt of niet. The Greater Good ofzo.

Resistance is futile, you will identify.
We can at least try.

We hebben het Malieveld godverdomme niet meer volgekregen sinds de kruisraketten
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_69601072
quote:
Van mij mogen ze zelfs een DNA-database aanleggen. Ik ken alle argumenten van de tegenstanders van dit soort maatregelen. Maar een groot deel van alle verkrachtingszaken kan met zo'n database opgelost worden. En dat mag toch zwaar wegen. Hoe zou jij het vinden als de verkrachter van je dochter vrijuit gaat door gebrek aan bewijs? En wat als we hier in Nederland te maken krijgen met een kwaadaardig regime zoals in 40-45? Nou, dan zijn we sowieso de lul.
De fout zit hem in het woord "kan". Toon eerst maar eens aan dat het opnemen van vingerafdrukken inderdaad misdaad voorkomt dan wel oplost.

Mijn dochter is verkracht in een bar. Jij bent daar ook geweest en er is twijfel over wie de dader is. Normaal gesproken is dat geen bewijs, maar nu komen de databases in het spel. Je vingerafdrukken zijn er gevonden. Je DNA ook, want je hebt misschien wel samen gedanst. Je wordt opgepakt, verhoord en de politie wil snel een dader hebben. Dus gaan ze dingen zoeken om je erbij te lappen. Je blijkt wel eens een filmpje met in de bestandsnaam het woord "rape" te hebben gedownload, je GSM was toevallig vaker dan gemiddeld in de buurt van een afwerkplek en door afgeluisterde telefoongesprekken weten ze dat je er nogal conservatieve idee-en op nahoudt met betrekking tot de positie van de vrouw in de samenleving. Uit opgeslagen mails tussen jou en vrienden blijkt dat je altijd al moeite had met het woord NEE. Genoeg voor 5 jaar cel. Hoe zou jij dat vinden?
  maandag 1 juni 2009 @ 13:52:35 #234
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_69601151
In de film van Michael Moore "sicko" toen hij Groot-britannie bezocht. Was er zo'n man die iets zei over dat het volk haar kracht en macht van opstand heeft gebruikt om voordelen te halen. En dat die macht niet vergeten mag worden. Overheid vreest het volk, geen volk geen land. Met de jaren hebben ze dat in de gedachtengoed bij burgers weten omte draaien naar 'overheid heeft macht'. ofzoiets.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_69601219
quote:
Op maandag 1 juni 2009 13:47 schreef superworm het volgende:

[..]

We can at least try.
Ah, de bekende mentaliteit van 'nee heb je, ja kan je krijgen, hoe onrealistisch die mogelijkheid ook is.'
quote:
We hebben het Malieveld godverdomme niet meer volgekregen sinds de kruisraketten
Heeft dat uberhaupt gewerkt? Misschien wel voor de kruisraketten, maar raar genoeg waren mensen altijd veel actiever m.b.t. wapens dan m.b.t. privacy.
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
  maandag 1 juni 2009 @ 13:56:17 #236
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_69601275
quote:
Op maandag 1 juni 2009 13:54 schreef Omentuva het volgende:

[..]

Ah, de bekende mentaliteit van 'nee heb je, ja kan je krijgen, hoe onrealistisch die mogelijkheid ook is.'

moeten we dan maar gewoon elke lijn passeren die we tegen komen, zonder 'nee' te zeggen? waar we onszelf langzaam in een hoekje laten drijven?
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
  maandag 1 juni 2009 @ 13:58:27 #237
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_69601358
quote:
Op maandag 1 juni 2009 13:54 schreef Omentuva het volgende:

[..]

[..]

Heeft dat uberhaupt gewerkt? Misschien wel voor de kruisraketten, maar raar genoeg waren mensen altijd veel actiever m.b.t. wapens dan m.b.t. privacy.
Daar ben ik het mee eens. Maar daarnaast hebben wij in Nederland nog nooit flinke opstanden gehad of wel? Geen Franse toestanden in ieder geval.
pi_69601504
quote:
Op maandag 1 juni 2009 13:56 schreef FunkyHomosapien het volgende:

[..]

moeten we dan maar gewoon elke lijn passeren die we tegen komen, zonder 'nee' te zeggen? waar we onszelf langzaam in een hoekje laten drijven?
Dat is het uiteindelijke doel, mogelijk. Herhaal iets vaak genoeg en het wordt vanzelf waarheid geldt in dit soort gevallen. Hoe zeer mijn idealistische kant ook wil dat het volk (en dan bij voorkeur een fatsoenlijke doorsnede, niet 'het volk' als in 'het plebs' ) in opstand komt hiertegen is mijn roept mijn realistische kant (pessimistische kant? Your pick) dat dit een ding van het verleden is. Helaas.
  maandag 1 juni 2009 @ 14:04:24 #239
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_69601545
quote:
Op maandag 1 juni 2009 14:02 schreef Omentuva het volgende:

[..]

Dat is het uiteindelijke doel, mogelijk. Herhaal iets vaak genoeg en het wordt vanzelf waarheid geldt in dit soort gevallen. Hoe zeer mijn idealistische kant ook wil dat het volk (en dan bij voorkeur een fatsoenlijke doorsnede, niet 'het volk' als in 'het plebs' ) in opstand komt hiertegen is mijn roept mijn realistische kant (pessimistische kant? Your pick) dat dit een ding van het verleden is. Helaas.
bij jou is het vaak genoeg herhaald dat het niks uithaalt.

en nu?
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
pi_69602206
quote:
Op maandag 1 juni 2009 13:49 schreef Neuralnet het volgende:

[..]

De fout zit hem in het woord "kan". Toon eerst maar eens aan dat het opnemen van vingerafdrukken inderdaad misdaad voorkomt dan wel oplost.

Mijn dochter is verkracht in een bar. Jij bent daar ook geweest en er is twijfel over wie de dader is. Normaal gesproken is dat geen bewijs, maar nu komen de databases in het spel. Je vingerafdrukken zijn er gevonden. Je DNA ook, want je hebt misschien wel samen gedanst. Je wordt opgepakt, verhoord en de politie wil snel een dader hebben. Dus gaan ze dingen zoeken om je erbij te lappen. Je blijkt wel eens een filmpje met in de bestandsnaam het woord "rape" te hebben gedownload, je GSM was toevallig vaker dan gemiddeld in de buurt van een afwerkplek en door afgeluisterde telefoongesprekken weten ze dat je er nogal conservatieve idee-en op nahoudt met betrekking tot de positie van de vrouw in de samenleving. Uit opgeslagen mails tussen jou en vrienden blijkt dat je altijd al moeite had met het woord NEE. Genoeg voor 5 jaar cel. Hoe zou jij dat vinden?
Natuurlijk zou ik dat verschrikkelijk vinden. Maar je moet wel beseffen dat een tegenovergesteld scenario even plausibel is. De Puttense moordzaak is een bekend voorbeeld. Daar werd op het lichaam van de vermoorde Christel Ambrosius sperma van een onbekende aangetroffen. En toch werden twee andere mannen zonder DNA-match veroordeeld.

"Dit werd toen verklaard door te zeggen dat deze afkomstig was van eerder, vrijwillig seksueel contact met een derde, die nooit is geïdentificeerd."

Uiteindelijk werden deze mannen pas na het uitzitten van een gevangenisstraf vrijgesproken. De echte dader was niet bekend bij justitie. Pas nadat hij een ander strafbaar feit pleegde, werd zijn DNA afgenomen. Dit alles had voorkomen kunnen worden met een DNA-database. En dit voorval is dus echt gebeurd, itt jouw voorbeeld.

Nou zie ik echt wel de kwalijke kanten van het opslaan van DNA en vingerafdrukken. Maar ik ben van mening dat de nadelen niet opwegen tegen de voordelen. Kijk maar naar het aantal oude zaken dat alsnog opgelost kan worden met nieuwe DNA-technieken. Het aantal onterecht veroordeelden dat met DNA vrij gepleit kan worden, is volgens mij veel groter dan het aantal onschuldigen dat met DNA-bewijs veroordeeld zal worden.
  maandag 1 juni 2009 @ 14:29:30 #241
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_69602293
quote:
Op maandag 1 juni 2009 14:26 schreef Oma het volgende:

[..]

Natuurlijk zou ik dat verschrikkelijk vinden. Maar je moet wel beseffen dat een tegenovergesteld scenario even plausibel is. De Puttense moordzaak is een bekend voorbeeld. Daar werd op het lichaam van de vermoorde Christel Ambrosius sperma van een onbekende aangetroffen. En toch werden twee andere mannen zonder DNA-match veroordeeld.

"Dit werd toen verklaard door te zeggen dat deze afkomstig was van eerder, vrijwillig seksueel contact met een derde, die nooit is geïdentificeerd."

Uiteindelijk werden deze mannen pas na het uitzitten van een gevangenisstraf vrijgesproken. De echte dader was niet bekend bij justitie. Pas nadat hij een ander strafbaar feit pleegde, werd zijn DNA afgenomen. Dit alles had voorkomen kunnen worden met een DNA-database. En dit voorval is dus echt gebeurd, itt jouw voorbeeld.

Nou zie ik echt wel de kwalijke kanten van het opslaan van DNA en vingerafdrukken. Maar ik ben van mening dat de nadelen niet opwegen tegen de voordelen. Kijk maar naar het aantal oude zaken dat alsnog opgelost kan worden met nieuwe DNA-technieken. Het aantal onterecht veroordeelden dat met DNA vrij gepleit kan worden, is volgens mij veel groter dan het aantal onschuldigen dat met DNA-bewijs veroordeeld zal worden.
klopt, het zou helpen met moordzaken etc.

maar niet ten koste van mijn DNA. period.
pi_69602380
quote:
Op maandag 1 juni 2009 13:58 schreef Schenkstroop het volgende:

[..] Maar daarnaast hebben wij in Nederland nog nooit flinke opstanden gehad of wel? Geen Franse toestanden in ieder geval.
Het poldermodel bestaat om een reden.

@ FunkyHomoSapien: Had jij voor dit topic hiervan gehoord? Ik niet, hoewel ik toegeef dat ik politiek maar met een half oog volg. Ik vind het zelf een uitermate nutteloze regel, evenals de ID-kaart verplichting, die ik ook nog nooit voor heb zien komen uberhaupt. En bij de ID kaart waren er ook van dit soort protesten, (relatief) kleinschalig, waarvan het 'gelijk oversteken' me nog het beste bij staat.

Politiek Den Haag heeft echter al vaak genoeg geroepen dat het ze geen ene bal uitmaakt wat het volk denkt, in niet zoveel woorden. Ik denk aan een paar partijen die een cordon sanitaire (om maar eens een uitdrukking van onze zuiderburen te nemen) m.b.t. Wilders willen hebben, het Verdrag van Lissabon fiasco aan de ene kant en Wilders z'n onwilligheid om het constructieve debat aan te gaan aan de andere kant. (Weglopen uit de 2e kamer omdat er geen debat is helpt juist doordat je geen debat maakt, oetlul...) Ondanks rapporten dat een ID-plicht niet helpt en dat de RFID chips gevoelig zijn voor aflezen c.q. fraude gaan de regels er alsnog doorheen.

Om Karl Marx maar even te citeren: The oppressed are allowed once every few years to decide which particular representatives of the oppressing class are to represent and repress them.

Deze regel zelf is volgens mij een fundamentele inbreuk op het recht van zelfbeschikking en een mogelijke inbreuk op de bewijslast. Daarom alleen al is het een regel die niet voor mag komen. IMO is het feit dat ie nu al op tafel ligt een bewijs dat het te ver is gegaan.
pi_69602477
quote:
Maar ik ben van mening dat de nadelen niet opwegen tegen de voordelen.
Op basis van een mening kan je geen grove privacyschending baseren. Laat de overheid het eerst maar even aantonen.
  maandag 1 juni 2009 @ 14:39:45 #244
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_69602563
quote:
Op maandag 1 juni 2009 14:36 schreef Neuralnet het volgende:

[..]

Op basis van een mening kan je geen grove privacyschending baseren. Laat de overheid het eerst maar even aantonen.
Je vraagt de overheid kritisch te zijn naar zichzelf toe?
pi_69602614
quote:

[..]

Doordat talloze oude zaken succesvol worden opgelost, is nut toch wel aangetoond?
  maandag 1 juni 2009 @ 15:55:57 #246
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_69604705
quote:
Op zondag 31 mei 2009 22:50 schreef Neuralnet het volgende:
Je vindt het meteen buigen en zuigen laffer dan nog 5 jaar doorstrijden?
Mijn vingerafdrukken liggen al in ergens in een database, dus het heeft voor mij weinig zin. En tja...... jij noemt het "buigen en zuigen", ik heb er geen problemen mee verder dat mijn vingerafdruk ergens wordt opgeslagen. Dat is jouw probleem, niet het mijne.
-
  maandag 1 juni 2009 @ 15:58:39 #247
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_69604784
quote:
Op maandag 1 juni 2009 15:55 schreef maartena het volgende:

[..]

Mijn vingerafdrukken liggen al in ergens in een database, dus het heeft voor mij weinig zin. En tja...... jij noemt het "buigen en zuigen", ik heb er geen problemen mee verder dat mijn vingerafdruk ergens wordt opgeslagen. Dat is jouw probleem, niet het mijne.
ga effe lekker weg uit dit topic, serieus. ik vind je zwaar irritant aan het worden. dit is nederland, niet amerika. als jij met argumenten komt van "ze hebben de mijne toch al" zeg dan gewoon niets. wat heeft het nou weer voor toevoeging? als het optioneel was om je vingerafdrukken in te leveren bij binnenkomst had je ze ook niet afgegeven.

/rant

PS: blijf in amerika, bedankt!
  maandag 1 juni 2009 @ 15:59:12 #248
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_69604801
quote:
Leg eens uit waarom een vingerafdruk in een database een grovere privacyschending zou zijn dan de basisadministratie, waarin je naam, geboortedatum, plaats (en vorige woonplaatsen), geslacht, huwelijk (en vorige huwelijken), telefoonnummers, etc staan?

Of waarom het een grovere privacy schending is dan de informatie die telefoonproviders opslaan (op laste van de AIVD) zodat altijd kan worden teruggevonden in welke steden je telefoon geweest is, en daarmee hoogstwaarschijnlijk jij?

Dat accepteren we allemaal, maar een vingerafdruk niet?
-
  maandag 1 juni 2009 @ 16:00:33 #249
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_69604845
quote:
Op maandag 1 juni 2009 15:58 schreef FunkyHomosapien het volgende:
ga effe lekker weg uit dit topic, serieus. ik vind je zwaar irritant aan het worden.
Helaas is Nederland ook geen communistische heilstaat. Ik heb een mening, en ik ben blij dat ik die nog gewoon vrijelijk mag verkondigen, anders dan in jouw politiek ideaal.
-
  maandag 1 juni 2009 @ 16:02:16 #250
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_69604892
quote:
Op maandag 1 juni 2009 16:00 schreef maartena het volgende:

[..]

Helaas is Nederland ook geen communistische heilstaat. Ik heb een mening, en ik ben blijk dat ik die nog gewoon vrijelijk mag verkondigen, anders dan in jouw politiek ideaal.
oprotten, haal mijn avatar dr maar weer bij, wat heeft dat nou weer voor toevoeging, idioot.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')