Als je (deels) arbeidsongeschikt wordt verklaard, kan dit heel snel gaan. Hoelang dit precies duurde weet ik niet meer. Ik kreeg het toen wel met terug werkende kracht. Of dit altijd zo is en hoelang dit terug gaat durf ik ook niet te zeggen...quote:Op maandag 28 september 2009 23:02 schreef De_God_van_Spinoza het volgende:
Ik heb volgende week een gesprek met een arbeidsdeskundige (vorige week heb ik de arts gesproken)... Wanneer krijg ik mijn eerste geld?
Als deze wajonger jou tegen komt vouwt die een stuk staal om jouw nek en last dat vast waardoor jij het niet meer open kan buigen en je langzaam maar zeker stikt.quote:Op maandag 25 mei 2009 22:47 schreef MdMa98 het volgende:
[..]
Zo te lezen maakt de Nederlanse regering het wel erg makkelijk voor de minder bedeelden hier.
Al die toeslagen wat een flauwekul
Ik denk niet dat ik het met terugwerkende kracht vanaf mn 18e terug krijg... Ik ben nu 25, maar wel al van voor mijn 17e arbeidsongeschikt. Er staat in mijn rapportage dat ik geen urenbeperking nodig heb, maar dan moet er voldaan worden aan een lijst van voorwaarden die volgens mij echt nergens te krijgen valt... Duidelijk is zo'n rapport allerminst!quote:Op maandag 28 september 2009 23:18 schreef Sitangel het volgende:
[..]
Als je (deels) arbeidsongeschikt wordt verklaard, kan dit heel snel gaan. Hoelang dit precies duurde weet ik niet meer. Ik kreeg het toen wel met terug werkende kracht. Of dit altijd zo is en hoelang dit terug gaat durf ik ook niet te zeggen...
Dat is heel vreemd... second opinion? Ik zeg niet dat het allemaal heel gemakkelijk moet gaan, maar dit lijken mij goede redenen. Helemaal snappen doe ik zo een beoordeling trouwens niet hoor... Ik krijg nu de laagst mogelijke uitkering en ik kan naast mijn studie (welke ik ook niet goed kan volgen) niet werken en niet stage lopen... Dus waar ze het precies op basseren weet ik niet.quote:Op dinsdag 29 september 2009 00:05 schreef saaw het volgende:
Moet zeggen dat het in dit topic net lijkt of het allemaal heel makkelijk is om een Wajong te krijgen.
Ik heb bijna 10 jaar reuma waardoor ik veel minder kan werken dan ik graag zou willen [naast mn studie] en sinds een poosje ook de ziekte van Crohn waardoor ik nog minder kan werken en nog ben ik volgens hun [vorige week bij een arts geweest] niet arbeidsongeschikt genoeg.
quote:Op woensdag 27 mei 2009 10:33 schreef Gia het volgende:
[..]
Da's toch niet eerlijk!! Een ICT-er die op zijn 25ste een hersenbloeding krijgt, krijgt levenslang een WAO van zo'n 1800 euro of zo (weet ik veel wat die verdienen). Maar iemand die gehandicapt geboren wordt, zal het levenslang moeten doen met 900 euro. Echt heel krom.
Hoe kom je hierbij? een wajong uitkering is 75% van het minimum loon, dat betekent dat iedereen van zijn leeftijd die gewoon werkt 25% of meer inkomen krijgt als hemquote:Op maandag 25 mei 2009 18:15 schreef MdMa98 het volgende:
[..]
inderdaad, sommige hardwerkende mensen verdienen niet eens zoveel geld
volgens mij bedonderd die maat van je de boel.
Wat een grote onzin, IQ heeft niks mee te maken,quote:Op maandag 25 mei 2009 18:20 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Sja, mensen die gewoon een laag IQ hebben zullen ook geen raketgeleerde worden.
Moeten die daarom ook een uitkering krijgen?
het is 1200 bruto, daar houd hij maar 900 van over, wat ers weinig is om van te leven.quote:
Ik studeer inderdaad, maar ga daar in totaal 2 keer zo lang over doen en dan nog werk ik me kapot. Een gedeelte WAJONG met stufi is echt niet genoeg om van rond te komen [ik krijg ¤350,- wajong omdat ik volgens hun maar 30% arbeidsongeschikt ben], maar een baantje behouden is heel lastig. Als je jong bent en een bijbaantje hebt en vervolgens veel ziek bent wordt na een jaar je contract gewoon niet verlengd met een kutreden.quote:Op woensdag 27 juli 2011 14:00 schreef Roces18 het volgende:
900 te weinig om van te leven![]()
![]()
![]()
Het is verdomme een student die op kamers woont. En voor dyslexie wajong krijgen. Die hele wajong schaffen ze van mij part af. Zolang je naar school kan kan je ook werken. Want tenslotte huiswerk is ook werk.
Mooie kick voor een topic van 1,5 jaar oudquote:Op woensdag 27 juli 2011 11:38 schreef SanderC het volgende:
[..]
Hoe kom je hierbij? een wajong uitkering is 75% van het minimum loon, dat betekent dat iedereen van zijn leeftijd die gewoon werkt 25% of meer inkomen krijgt als hem
[..]
Wat een grote onzin, IQ heeft niks mee te maken,
Wajong krijg je alleen als je een achterstand of handicap hebt.
Het is niet zo dat iemand een Wajong krijgt als hij slecht is in reken.
Tog biezonder om te zien dat pvv stemmers zo veel op Wilders lijken, praten over dingen waar ze niks vanaf weten.
[..]
het is 1200 bruto, daar houd hij maar 900 van over, wat ers weinig is om van te leven.
Ik weet dat dit topic oud is maar deze reacties vind ik belachelijk!
ga het eerst eens proberen en kom dan terug met je verhaal?quote:
Ga wat eerst eens proberen? Ik studeer ondertussen 4 jaar en heb nog zeker 2 jaar nodig om het af te krijgen. Heb ondertussen 3 baantjes versleten waarbij steeds mijn contract niet verlengd werd om vage redenen. Wat ik niet zo raar vind als je 60% van de tijd niet kan komen werken, maar ik vind persoonlijk dat ik wel wat meer dan 30% afgekeurd ben ja.quote:Op woensdag 27 juli 2011 20:00 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ga het eerst eens proberen en kom dan terug met je verhaal?
Aangezien je 30% arbeidsongeschikt bent dan ben je waarschijnlijk lichamelijk arbeidsongeschikt. Wat heb je als ik vragen mag?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |