Nou nou wat veel, het wordt ook nooit meer terwijl je wel je hele leven (deels) arbeidsongeschikt blijftquote:Op maandag 25 mei 2009 18:08 schreef MdMa98 het volgende:
wel erg veel geld, 1200 euro
ik heb een kuiltje in mijn borstkas, mag ik ook meer geld?quote:Op maandag 25 mei 2009 18:09 schreef FunkyHomosapien het volgende:
vriend van mij krijgt ook een hoop geld omdat hij zwaar dyslectisch / dyscalculie heeft. even navragen hoe hij aan zijn geld komt misschien? (zonder dan te beginnen over de brief ofc.)
Hij heeft ADD (en is volgens mij ook licht autistisch, maar dat heeft ie nooit aan mij verteld)quote:Op maandag 25 mei 2009 18:04 schreef TNA het volgende:
Simpele vraag: is die huisgenoot van je arbeidsongeschikt/gehandicapt? Ik ken ook studenten die een WAJONG-uitkering krijgen en daar geheel recht op hebben.
Samenvatting: mogelijk ontvangt hij zijn uitkering onterecht, maar een student met WAJONG is an sich volkomen legaal en zeker niet uitzonderlijk.quote:Op maandag 25 mei 2009 18:13 schreef Starman89 het volgende:
[..]
Hij heeft ADD (en is volgens mij ook licht autistisch, maar dat heeft ie nooit aan mij verteld)
Naar mijn idee absoluut niet arbeidsongeschikt, maar dat is natuurlijk niet aan mij om over te oordelen....
inderdaad, sommige hardwerkende mensen verdienen niet eens zoveel geldquote:
als je even doordenkt weet je ook dat deze jongen dus óf creatief werk moet gaan doen (waar bijna geen geld in te verdienen valt) of ergens gaan vakkenvullen.quote:Op maandag 25 mei 2009 18:13 schreef MdMa98 het volgende:
[..]
ik heb een kuiltje in mijn borstkas, mag ik ook meer geld?
waar slaat dit op?
als iemand dyslect is, moet die maar meer tijd nemen om werkzaamheden te doen.
![]()
![]()
Het is hip om te impliceren dat iedereen die een post op FOK! kan plaatsen net zo goed een full-time baan kan hebben en dat alle uitkeringen bullshit zijnquote:Op maandag 25 mei 2009 18:17 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
als je even doordenkt weet je ook dat deze jongen dus óf creatief werk moet gaan doen (waar bijna geen geld in te verdienen valt) of ergens gaan vakkenvullen.
is het dan nog steeds veel geld?
Sja, mensen die gewoon een laag IQ hebben zullen ook geen raketgeleerde worden.quote:Op maandag 25 mei 2009 18:17 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
als je even doordenkt weet je ook dat deze jongen dus óf creatief werk moet gaan doen (waar bijna geen geld in te verdienen valt) of ergens gaan vakkenvullen.
ah, pvv stemmers ook zeker?quote:Op maandag 25 mei 2009 18:19 schreef TNA het volgende:
[..]
Het is hip om te impliceren dat iedereen die een post op FOK! kan plaatsen net zo goed een full-time baan kan hebben en dat alle uitkeringen bullshit zijn
jaquote:Op maandag 25 mei 2009 18:17 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
goed argument hoor. petje af.quote:Op maandag 25 mei 2009 18:20 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Sja, mensen die gewoon een laag IQ hebben zullen ook geen raketgeleerde worden.
Moeten die daarom ook een uitkering krijgen?
En waar baseer je deze wijsheid op?quote:Op maandag 25 mei 2009 18:15 schreef MdMa98 het volgende:
volgens mij bedonderd die maat van je de boel.
Interw3bz heroes jewaidzquote:Op maandag 25 mei 2009 18:19 schreef TNA het volgende:
[..]
Het is hip om te impliceren dat iedereen die een post op FOK! kan plaatsen net zo goed een full-time baan kan hebben en dat alle uitkeringen bullshit zijn
dus moet je degene die leven met ziektes maar achterstellen?quote:Op maandag 25 mei 2009 18:20 schreef MdMa98 het volgende:
[..]
ja![]()
man, als ik mijn baan verlies, dan krijg ik zelfs minder, terwijl ik stik van de diploma`s en werk ervaring. En ik mankeer feitelijk niks!
Hoezo is het geen goed argument?quote:
Er moet gewoon kritisch worden gekeken. Natuurlijk is er in het verleden veel te soepel omgegaan met uitkeringen geven, maar dat neemt niet weg dat er mensen zijn die door ziekten of omstandigheden arbeidsongeschikt raken. Dat kan iedereen gebeuren en daar hebben we ons sociale stelsel voor. Als keuringsartsen streng en rechtvaardig zijn is er niets aan de hand.quote:Op maandag 25 mei 2009 18:21 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
dus moet je degene die leven met ziektes maar achterstellen?
omdat deze mensen leven met achterstelling en een moeilijke manier van leven?quote:Op maandag 25 mei 2009 18:22 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Hoezo is het geen goed argument?
Waarom is de ene afwijking subisidiewaardig en de andere gewoon een gevalletje [x] ongeschikt, pech gehad?
Geen idee, ben een Nederlander in een klaagbuiquote:Op maandag 25 mei 2009 18:21 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
En waar baseer je deze wijsheid op?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |