quote:Olsen wel benaderd, geen optie
Morten Olsen zegt in de Deense krant Politiken gesproken te hebben met Ajax over een functie als hoofdtrainer. De Deense bond DBU blijft echter bij haar standpunt dat Olsen geen twee functies mag bekleden, waardoor Olsen geen optie meer is.
'Ajax heeft zich op een gegeven moment bij mij gemeld. Vervolgens heb ik er voor gekozen om de kaarten bij mijn werkgever op tafel te leggen', zegt Olsen in de krant.
Hij wil niet zeggen wanneer Ajax, dat eerder dit voorjaar Marco van Basten zijn functie zag neerleggen na een teleurstellend seizoen, zich bij hem heeft gemeld. Maar de DBU wil de bondscoach niet laten gaan. Ook niet naar een functie, waarbij hij beide ploegen tegelijkertijd zou kunnen trainen.
Olsen kan daar uiteindelijk vrede mee hebben. 'Ik heb al een fantastische baan, waar ik blij mee ben. Meer zit er niet in', zegt Olsen, wiens contract afloopt in de zomer van 2010.
hmm definitief afgeschreven dusquote:
voor hetzelfde geld gooi je dan weer een jaar wegquote:Op maandag 25 mei 2009 16:48 schreef M0NTANA het volgende:
Denk dat Ajax Danny Blind voor een jaar aanstelt. In de zomer van 2010 zal de keuze wat ruimer zijn.
Daar is de druk ook veel minder hoog. Bij ons moet de nieuwe trainer direct kampioen wordenquote:Op maandag 25 mei 2009 16:52 schreef kevin6188 het volgende:
Heerenveen en Twente hebben bewezen dat er ook in het eerste seizoen van een trainer gepresteerd kan worden, dus wat dat betreft.
Beter dan koeman aanstellen en opgescheept zitten met spelers die je niet eens aan Volendam kan slijten .quote:Op maandag 25 mei 2009 16:49 schreef Fortitudo het volgende:
[..]
voor hetzelfde geld gooi je dan weer een jaar weg
moeten de spelers weeer wennen aan andere visie en trainer. geen goede optie imo
maja wat moet dat moet
Ja, klopt. Maar ja, kan het ook niet mooier maken.quote:Op maandag 25 mei 2009 16:55 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Daar is de druk ook veel minder hoog. Bij ons moet de nieuwe trainer direct kampioen worden
Ik zie het verschil al niet eens meer.quote:Op maandag 25 mei 2009 16:55 schreef Chadi het volgende:
[..]
Beter dan koeman aanstellen en opgescheept zitten met spelers die je niet eens aan Volendam kan slijten .
Ik vind het wel goed van hem. Hij kan het niet maken om weg te gaan daar en een dubbelfunctie mag alleen als de bond het wil.quote:Op maandag 25 mei 2009 16:51 schreef Nashje het volgende:
Olsen wil dus gewoon niet. Als ie echt terug naar Ajax zou willen komen dan had ie dat wel met de DBU geregeld.
Pijnlijk om te lezen.
Een jaar Danny Blind is een tussenjaar en verloren jaar. Wéér geen kampioen dus komend seizoen.
Als de glans na opnieuw een waardeloos jaar weer verder heeft ingeboet.quote:Op maandag 25 mei 2009 16:48 schreef M0NTANA het volgende:
Denk dat Ajax Danny Blind voor een jaar aanstelt. In de zomer van 2010 zal de keuze wat ruimer zijn.
Waarom kan ie dat niet maken? Hij zit er al 9 jaar en daarnaast is dit nog altijd de voetballerij. Maargoed, daar ging het niet om. Willde er mee zeggen dat Olsen Ajax gewoon niet ziet zitten.quote:Op maandag 25 mei 2009 16:57 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ik vind het wel goed van hem. Hij kan het niet maken om weg te gaan daar en een dubbelfunctie mag alleen als de bond het wil.
Je moet toch wat als je eigen club zuigt.quote:Op maandag 25 mei 2009 16:55 schreef Jnk18 het volgende:
[..]
Wat is er trouwens aan de hand met al die fey nerds die Ajax topics openen?
Waar precies?quote:Op maandag 25 mei 2009 17:08 schreef Nashje het volgende:
Daarnaast beweert iemand overigens op AT dat Ajax en Jol eruit zijn, maar dat heb ik onderhand ook al 8 keer gehoord deze maand.
gaan we nu dan enkel speculeren when dat gaat gebeuren, ik trap af 6-6-2009 word het bekend gemaakt.quote:Op maandag 25 mei 2009 17:06 schreef Afwazig het volgende:
Ik ga er niet meer over speculeren, ik zie wel wie er wordt gepresenteerd.
Drama is relatief, maar je hebt weer een tussenjaar. Reken maar weer op een nederlaag of tien, en slecht voetbal. Als je dat van tevoren bedenkt, kan het alleen maar meevallen en is het inderdaad maar een relatief klein drama.quote:Op maandag 25 mei 2009 17:10 schreef denthemen het volgende:
Mensen die dit een drama vindenKom op zeg. Ik ben er ook niet blij mee, maar het is geen drama
Nee, maar jij leeft ook nog steeds in het tijdperk 95 en Blind is bij jou een held dus zal het wel pefect zijn.quote:Op maandag 25 mei 2009 17:10 schreef denthemen het volgende:
Mensen die dit een drama vindenKom op zeg. Ik ben er ook niet blij mee, maar het is geen drama
quote:Martin Jol is de nieuwe hoofdtrainer van Ajax. Dit meldt een supporterssite van HSV maandagmiddag. Jol zal morgen om 17:00 uur gepresenteerd worden als nieuwe hoofdtrainer.
Ik denk dat een eindtoernooi voor landen erg aantrekkelijk is. Daarom is Hiddink ook niet bij Chelsea gaan werken .quote:Op maandag 25 mei 2009 16:59 schreef Nashje het volgende:
[..]
Waarom kan ie dat niet maken? Hij zit er al 9 jaar en daarnaast is dit nog altijd de voetballerij. Maargoed, daar ging het niet om. Willde er mee zeggen dat Olsen Ajax gewoon niet ziet zitten.
Ik word er al jaren misselijk van.quote:Op maandag 25 mei 2009 17:12 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Drama is relatief, maar je hebt weer een tussenjaar. Reken maar weer op een nederlaag of tien, en slecht voetbal. Als je dat van tevoren bedenkt, kan het alleen maar meevallen en is het inderdaad maar een relatief klein drama.
Kan natuurlijk ook zijn dat zij dat weer beweren op basis van die geruchten hier in Nederland.quote:
Ajax Netwerk.quote:
Geen idee. Wordt al om een link gevraagd. Heb geen account daar. En kan zo snel via Google ff niks vinden.quote:Op maandag 25 mei 2009 17:20 schreef Nashje het volgende:
[..]
Ojee. Die Hamburgers liggen ons gewoon te fucken. Om welke supporterssite gaat het?
quote:Op maandag 25 mei 2009 16:38 schreef SCH het volgende:
[..]
Lijkt me ook niet logisch bij Ajax maar natuurlijk wel een betere trainer dan Blind.
Omdat...quote:Op maandag 25 mei 2009 17:23 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Tot nu toe is Verbeek geen goede trainer gebleken ...
Die komt ook niet, heeft al meerdere malen aangegeven dat hij zijn contract uit gaat dienen.quote:Op maandag 25 mei 2009 16:59 schreef Frankz0rz het volgende:
Jans maar halen dan. Wel triest dat we bij zulke namen uitkomen nu....
Ik dacht dat jij op Blind doelde. Met Jol kan ik ook nog wel leven, hoewel ik hem eigenlijk totaal niet bij Ajax vind passen, maar misschien is dat wel goed.quote:Op maandag 25 mei 2009 17:32 schreef denthemen het volgende:
Ongelooflijk, mensen verwachten hier nog steeds dat bondscoaches hun baan inleveren voor Ajax, of dat andere coaches Ajax verkiezen boven Europese top. WAKE UP!!! wij zijn die top niet meer, wij zijn al fucking 5 jaar geen kampioen geworden! Als je Jol kunt halen dan doe je het uitstekend
Was ook niet tegen jou gericht hoor dit stukjequote:Op maandag 25 mei 2009 17:33 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij op Blind doelde. Met Jol kan ik ook nog wel leven, hoewel ik hem eigenlijk totaal niet bij Ajax vind passen, maar misschien is dat wel goed.
Dat vond ik gisteravond ook ja, maar ik heb nog eens goed nagedacht, en laat Jol maar gewoon komen. Hij doet het vrij aardig als trainer en er zit weinig anders op. Blind zie ik echt TOTAAL niet zitten. Dat zou echt een deceptie zijn en dan heb ik bij voorbaat al geen zin in volgend seizoen.quote:Op maandag 25 mei 2009 17:33 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Met Jol kan ik ook nog wel leven, hoewel ik hem eigenlijk totaal niet bij Ajax vind passen, maar misschien is dat wel goed.
In dat opzicht kan het volgende seizoen alleen maar meevallen in plaats van de verwachtingen van de laatste 5 seizoenenquote:Op maandag 25 mei 2009 17:35 schreef Nashje het volgende:
[..]
Dat vond ik gisteravond ook ja, maar ik heb nog eens goed nagedacht, en laat Jol maar gewoon komen. Hij doet het vrij aardig als trainer en er zit weinig anders op. Blind zie ik echt TOTAAL niet zitten. Dat zou echt een deceptie zijn en dan heb ik bij voorbaat al geen zin in volgend seizoen.
Nogmaals: Jol is voor Ajax gewoon top. Ajax is die top allang niet meer, als je dan een topcoach kunt halen mag je in je handjes knijpen, en niet zeiken dat "er niks anders op zit"quote:
Als we hier alleen praten over zaken die door Ajax bevestigd worden zaten we nu bij Ajax-topic #12quote:Op maandag 25 mei 2009 17:47 schreef marcb1974 het volgende:
Toch knap al die speculaties op iets dat niet door Ajax zelf bevestigd wordt.
quote:Op maandag 25 mei 2009 17:48 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Als we hier alleen praten over zaken die door Ajax bevestigd worden zaten we nu bij Ajax-topic #12
ja ik heb ook nog ene leuk filmpje van sikora. misschien is dat ook wel iets voor ajax.quote:
quote:Op maandag 25 mei 2009 18:01 schreef Fortitudo het volgende:
[..]
ja ik heb ook nog ene leuk filmpje van sikora. misschien is dat ook wel iets voor ajax.
Geen prijzen gewonnenquote:
niet iedereen stroomt meteen binnen bij een topclub hoorquote:
quote:Blind: 'Niets gehoord van Arsenal'
Door Sander Berends
Maandag, 25 mei 2009, 17:55
Ajax gaat er vanuit dat Thomas Vermaelen ook komend seizoen in Amsterdam speelt. De afgelopen week verscheen het nieuws dat Arsenal sterke interesse zou hebben in de centrale verdediger, maar Danny Blind zegt geen direct contact te hebben gehad met de Engelse topclub. "Van club tot club is er nog niets vernomen."
De Belgische international, voor wie ook Aston Villa haar interesse kenbaar heeft gemaakt, blijft daarom waar hij is. "Zolang er niets speelt, hoeven wij ook niet na te denken over wat wij willen", vervolgt Blind, manager technische zaken, tegenover Sportweek.
Over de kwestie, wie volgend seizoen als hoofdtrainer voor de selectie zal staan, wil Blind ook zijn mond niet tever open doen. "Morten Olsen? Martin Jol? Momenteel willen we nergens op reageren."
ik wil wel, maar ik heb fm 2009 nog niet gekocht.quote:Op maandag 25 mei 2009 18:20 schreef Barca het volgende:
Geen van de users die een jaartje vrij wil maken voor Ajax?
Ja dat vertrouwen had ik heel lang ook. Maar ik begin steeds meer het idee te krijgen dat Rik gewoon met zijn handen in het haar zit, en straks gewoon Danny naar voren schuift.quote:Op maandag 25 mei 2009 18:24 schreef sjimz het volgende:
Heb geduld jongens.
Ze zijn achter de schermen vast wel bezig met iets.
So truequote:Op maandag 25 mei 2009 17:48 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Als we hier alleen praten over zaken die door Ajax bevestigd worden zaten we nu bij Ajax-topic #12
Als Danny het wordt moeten we hem steunen.quote:Op maandag 25 mei 2009 18:25 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Ja dat vertrouwen had ik heel lang ook. Maar ik begin steeds meer het idee te krijgen dat Rik gewoon met zijn handen in het haar zit, en straks gewoon Danny naar voren schuift.
Dat spreekt voor zich, al zie ik het dan wel vrij somber in.quote:Op maandag 25 mei 2009 18:28 schreef sjimz het volgende:
[..]
Als Danny het wordt moeten we hem steunen.
Zie het niet gebeuren, maar dat zou wat zijn!quote:
Tja, maar de Russische bond ziet dat misschien niet zitten. Chelsea en Rusland is natuurlijk twee handen op één buik, Ajax ligt weer anders.quote:Op maandag 25 mei 2009 18:37 schreef twi het volgende:
Met Blind als veldtrainer moet Hiddink een duo-baan toch gemakkelijk aankunnen? Of ligt dat aan mij...?
In positieve of negatieve zin? Ik ken hem eigenlijk niet zo goed, al heeft hij het met Celtic wel goed gedaan. Twee keer de poulefase van de CL overleefd.quote:Op maandag 25 mei 2009 18:39 schreef Blight het volgende:
[..]
Zie het niet gebeuren, maar dat zou wat zijn!
Het zou in 1 klap veel oplossen. Een jonge trainersgroep vol Ajax-gezichten (Blind, Van 't Schip, De Boer, Bergkamp) die onder leiding van de sterke man Hiddink dageijks met de groep bezig zijn. Hiddink die een organisatie neerzet z'n netwerk aanspreekt, de verantwoordelijke man is en Ajax weer een beetje charme bezorgt, zowel nationaal als internationaal.quote:Op maandag 25 mei 2009 18:40 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Tja, maar de Russische bond ziet dat misschien niet zitten. Chelsea en Rusland is natuurlijk twee handen op één buik, Ajax ligt weer anders.
quote:Op maandag 25 mei 2009 18:42 schreef kevin6188 het volgende:
Dat bericht over Jol is gelul he, begrijp ik nu ik thuis ben.
Ik zou het zien zitten, dus in positieve zin. Goede manager.quote:Op maandag 25 mei 2009 18:42 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
In positieve of negatieve zin? Ik ken hem eigenlijk niet zo goed, al heeft hij het met Celtic wel goed gedaan. Twee keer de poulefase van de CL overleefd.
Gast, Hiddink wil zeker géén duo-baan met Chelsea en jij denkt dat ie dan wel even naar Ajax komt, om soms even een paar wedstrijdjes te coachen? Dit soort reacties zou BS wel mogen verwijderen, wat een onzin zeg.quote:Op maandag 25 mei 2009 18:44 schreef twi het volgende:
[..]
Het zou in 1 klap veel oplossen. Een jonge trainersgroep vol Ajax-gezichten (Blind, Van 't Schip, De Boer, Bergkamp) die onder leiding van de sterke man Hiddink dageijks met de groep bezig zijn. Hiddink die een organisatie neerzet z'n netwerk aanspreekt, de verantwoordelijke man is en Ajax weer een beetje charme bezorgt, zowel nationaal als internationaal.
Geen punt als 'ie af en toe een wedstrijdje laat schieten omdat het reizen wat te lang duurt. Stop 'm een miljoentje of anderhalf toe en die man is ook tevreden.
Ja, kwam van één of ander Ajax-forum ofzo, totaal geen betrouwbare bron. En die hadden het weer gezien op een supportsforum van HSV.quote:Op maandag 25 mei 2009 18:42 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Dat zegt hij toch helemaal niet? Over posts verwijderen gesproken....quote:Op maandag 25 mei 2009 18:47 schreef De_kromme het volgende:
[..]
Gast, Hiddink wil zeker géén duo-baan met Chelsea en jij denkt dat ie dan wel even naar Ajax komt, om soms even een paar wedstrijdjes te coachen? Dit soort reacties zou BS wel mogen verwijderen, wat een onzin zeg.
Tuurlijk zou dat een uitstekende situatie zijn. Maar ik denk dat het helaas een mooie utopie blijft.quote:Op maandag 25 mei 2009 18:44 schreef twi het volgende:
[..]
Het zou in 1 klap veel oplossen. Een jonge trainersgroep vol Ajax-gezichten (Blind, Van 't Schip, De Boer, Bergkamp) die onder leiding van de sterke man Hiddink dageijks met de groep bezig zijn. Hiddink die een organisatie neerzet z'n netwerk aanspreekt, de verantwoordelijke man is en Ajax weer een beetje charme bezorgt, zowel nationaal als internationaal.
Geen punt als 'ie af en toe een wedstrijdje laat schieten omdat het reizen wat te lang duurt. Stop 'm een miljoentje of anderhalf toe en die man is ook tevreden.
Het is een inhoudelijke reactie en dus niet per definitie onzin.quote:Op maandag 25 mei 2009 18:47 schreef De_kromme het volgende:
[..]
Gast, Hiddink wil zeker géén duo-baan met Chelsea en jij denkt dat ie dan wel even naar Ajax komt, om soms even een paar wedstrijdjes te coachen? Dit soort reacties zou BS wel mogen verwijderen, wat een onzin zeg.
[..]
Ja, die van jou mag wel verwijderd worden ja. Ik ga er toch inhoudelijk op in, als hij bij Chelsea al niet verder wilt, omdat hij aangegeven heeft helemaal voor Rusland te willen gaan, komt ie toch niet even bij Ajax om de boel te fixen?quote:Op maandag 25 mei 2009 18:48 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Dat zegt hij toch helemaal niet? Over posts verwijderen gesproken....
En jij gaat nu mooi kappen met deze soort posts.quote:Op maandag 25 mei 2009 18:50 schreef De_kromme het volgende:
[..]
Ja, die van jou mag wel verwijderd worden ja. Ik ga er toch inhoudelijk op in, als hij bij Chelsea al niet verder wilt, omdat hij aangegeven heeft helemaal voor Rusland te willen gaan, komt ie toch niet even bij Ajax om de boel te fixen?
D'r zijn wel ergere dingen gebeurd dit seizoen.quote:Op maandag 25 mei 2009 18:50 schreef Rejected het volgende:
Hoe konden we nou verliezen van Arsenal nadat we met 2-0 voorstonden na 2 wonderschone goals.
quote:Om beurten verdedigen Feyenoorder Jurryt van de Vooren en Ajacied Menno Pot de eer van hun club in de columntwist ‘De Klassieker’. Jurryt is de enige Nederlander die ooit afstudeerde op Feyenoord. Menno schreef de eerste Nederlandse roman (Vak 127) met fanatieke Ajax-supporters in de hoofdrol.
Beste Jurryt,
Volgens het keutelprogramma van Cheque van Geld én het Algemeen Dagblad was Ajax’ poging om Morten Olsen als trainer te strikken slechts een afleidingsmanoeuvre en wordt het óf Martin Jol óf Danny Blind. Maar misschien is dat ook wel weer een rookgordijn en wordt het tóch Morten Olsen. Of toch Frank Rijkaard. Of misschien weerklinken binnenkort de eerste maten van Orffs Carmina Burana en verschijnt Johan Cruijff aan de hemel, de oude trainersregenjas om de smalle schouders.
We merken het vanzelf wel. Mijn mooiste droom (Van Gaal) en mijn ergste nachtmerrie (Koeman) zullen in elk geval niet uitkomen. In het algemeen vind ik het wel teleurstellend dat Ajax in een heel klein, kontklemmend voorspelbaar vijvertje vist. Er zit tot dusver werkelijk geen enkele verrassende naam tussen, laat staan een naam die ik nog niet kende.
Koreaanse voetbalprofessor
Dat zou ik persoonlijk wel mooi vinden: een naam die niemand kent. Handel in Ajax-aandelen stilgelegd, persconferentie in de Amsterdam ArenA, Rik van den Boog neemt plaats achter de microfoon en introduceert (rode koontjes van opwinding, bevende stem van onverholen trots) één of andere Koreaanse voetbalprofessor van 1.45 meter, of een voormalige drilsergeant uit Oekraïne, die onder zijn Ajax-kostuum zijn legerkisten blijft dragen.
Het zou in elk geval de indruk wekken dat Ajax op plekken zoekt waarvan wij, gewone boerenlullen, het bestaan niet eens vermoeden.
Nu heb ik die indruk niet, terwijl ik zo graag zou willen dat Ajax een tropische eilandengroep ontdekt (of een planeet) waar een briljante voetbaltrainer met een derde hersenhelft blijkt te wonen, die een hele nieuwe tactische dimensie aanboort.
En dat Rik van den Boog dan zegt: “In 1972 speelden we voetbal zoals nog nooit iemand het gezien had. Om de successen uit die jaren te herhalen, moeten we niet streven naar het voetbal zoals we dat in 1972 speelden, maar moeten we opnieuw een speltype verzinnen dat nog nooit iemand gezien heeft. Daarom presenteert Ajax vandaag als hoofdtrainer, en staat u gerust even voor hem op: Lahuup de ColloCollo.”
Overtuiging
Ik wil heel graag de geruststellende overtuiging voelen dat Ajax volgens een geheim plan het voetbal van de toekomst gestalte aan het geven is, terwijl simpele plebejers als wij op ons eigen platte denkniveautje over Barcelona en Chelsea zitten te tetteren in stinkende cafés, denkend dat dát de top is, en terwijl De Telegraaf keurig netjes de voor de hand liggende lijstjes en memo’s publiceert die vanuit de ArenA doelbewust ‘gelekt’ worden.
Die zijn natuurlijk in drie minuten opgesteld door één of andere stagiair: allemaal rookgordijntjes. Het échte plan kent geen sterveling, totdat Ajax het veld op komt en tot verbijstering van de hele wereld Het Nieuwe Voetbal begint te spelen. Dát is de sleutel: vooruit kijken. Ajax moet de klapschaats van het voetbal uitvinden.
Geen innovatie
Maar goed, ik heb niet het idee dat Ajax op innovatie gericht is. Had ik kunnen weten op basis van het spelersbeleid: Ajax scout niet meer bij clubs die alleen per Husky-slee, muilezel of kameel te bereiken zijn. Daar lopen nu de scouts van Twente en Groningen.
Ajax koopt die spelers vervolgens gewoon van hun. Dat kost al gauw een miljoentje of acht, negen per speler (die clubs weten onderhand ook wel dat Ajax geen betere ideeën heeft), maar daar staat tegenover dat de afdeling scouting nauwelijks nog reiskosten hoeft te maken: de scouts hoeven alleen nog de samenvattingen in Studio Sport te zien. Scouten met het bord op schoot.
Ik ben over het seizoen 2009-2010 alweer aanzienlijk minder optimistisch dan twee weken geleden, maar nog altijd optimistischer dan twee weken daarvoor, toen Van Basten er nog zat. En natuurlijk is er op moeilijke momenten altijd nog de troostende werking van Feyenoord: 0-4 tegen NAC Breda, de droeve reactie van Henk Timmer, geen Europees voetbal en als slagroom op de taart het nieuws dat Feyenoord en de grote investeerders waarover nu al járen geouwehoerd wordt er niet uit gaan komen. Onder het motto ‘het kan altijd triester’… Wie gaat jóuw club eigenlijk nog redden, Jurryt?
Mazzel!
Menno
In welke parallelle wereld?quote:Op maandag 25 mei 2009 19:06 schreef Cavalier1 het volgende:
Ajax kampioen 2010!
Roulatie-systeemquote:Op maandag 25 mei 2009 19:07 schreef Aanvoerder het volgende:
Ik heb de oplossing! We laten gewoon iedere week een andere speler de leiding over de groep op zich nemen.
Ballen bij Ajax wordt weer leuk en aantrekkelijk zo.quote:Op maandag 25 mei 2009 19:10 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Roulatie-systeem
Lekker chillen met Urby, en naar de PC Hooft met blackcard Greg in het kader van de teambuilding
Ajax heeft gewoon een goede selectie, met een degelijke trainer worden ze kampioen. En die trainer komt er heus wel.quote:
De werklast en verantwoordelijkheid is bij een club als Ajax net eventjes wat minder als bij Chelsea. Zeker als er een solide staf is die hij aan kan sturen.quote:Op maandag 25 mei 2009 18:50 schreef De_kromme het volgende:
[..]
Ja, die van jou mag wel verwijderd worden ja. Ik ga er toch inhoudelijk op in, als hij bij Chelsea al niet verder wilt, omdat hij aangegeven heeft helemaal voor Rusland te willen gaan, komt ie toch niet even bij Ajax om de boel te fixen?
Ja dat dachten we vorig jaar ookquote:Op maandag 25 mei 2009 19:16 schreef Cavalier1 het volgende:
[..]
Ajax heeft gewoon een goede selectie, met een degelijke trainer worden ze kampioen. En die trainer komt er heus wel.
AZ is een stuk minder goed zonder van Gaal, Romero, Schaars, Dembelé.
Twente is een stuk minder goed zonder Braafheid, Elia, Arnautovic, N'Koufo, (Perez).
PSV is sowieso niet heel best.
Blijft alleen Ajax over!
Niet de zeeman (lees: Luis Vuitton) vergeten dan.quote:Op maandag 25 mei 2009 19:10 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Roulatie-systeem
Lekker chillen met Urby, en naar de PC Hooft met blackcard Greg in het kader van de teambuilding
-edit-quote:Op maandag 25 mei 2009 19:29 schreef Da_Sandman het volgende:
Achterlijke TT.
Sommige hebben hier echt nog 1995 wanen. Wij zijn al jaren geen top club meer op voetbalgebied. Waarom zou een top trainer naar ons toe willen als wij niet eens kampioen kunnen worden van Nederland?quote:Op maandag 25 mei 2009 17:43 schreef denthemen het volgende:
[..]
Nogmaals: Jol is voor Ajax gewoon top. Ajax is die top allang niet meer, als je dan een topcoach kunt halen mag je in je handjes knijpen, en niet zeiken dat "er niks anders op zit"
Moet je wel eerst het woord hebben van Hiddink dat hij komt volgend jaar. Dan kan je met die man op TD gewoon 10-15 jaar vooruit.quote:Op maandag 25 mei 2009 19:28 schreef Nashje het volgende:
De functie voor Hiddink zoals twi die omschrijft zou ik wel oke vinden. Laat Blind maar mooi het leerkindje van Hiddink worden, en klaarstomen voor het echte werk. Als Hiddink dan weer vertrekt na een seizoen of 2/3 ofzo, kan Blind het mooi voor 10 jaar overnemen en op z'n Hiddinks 10 jaar achter elkaar kampioen worden, de Champions League winnen en weer de beste worden van de wereld.
Cumshot tegen het plafond.
Denk dat Guus het na drie of vier jaar wel weer gezien heeft. En hopelijk heeft een van die gasten van kalliber Blind / Schip / Boer / Bergkamp het dan zodanig te pakken dat die we verder kunnen met de opgedane ervaring.quote:Op maandag 25 mei 2009 19:35 schreef Chadi het volgende:
[..]
Moet je wel eerst het woord hebben van Hiddink dat hij komt volgend jaar. Dan kan je met die man op TD gewoon 10-15 jaar vooruit.
Ik hoef hem dus nooit in een Ajax shirt te zien. Gegarandeerd onrust.quote:Op maandag 25 mei 2009 19:43 schreef Chadi het volgende:
Trouwens Donk kan wel een prestatie contract krijgen wat mij betreft .. 1 jaar met een eenzijdige een optie voor meer.
Ik zou die opstelling wel eens willen zien, toen speelde we mooi en redelijk voetbal waarom we niet met die basis door zijn gegaanquote:Op maandag 25 mei 2009 18:50 schreef Rejected het volgende:
Hoe konden we nou verliezen van Arsenal nadat we met 2-0 voorstonden na 2 wonderschone goals.
Naast de blessures en schorsingen, hield MvB er wel van om lekker veel te schuiven, om er zo voor te zorgen dat een team nooit op elkaar ingespeeld raakt.quote:Op maandag 25 mei 2009 19:54 schreef bloodysunday het volgende:
[..]
Ik zou die opstelling wel eens willen zien, toen speelde we mooi en redelijk voetbal waarom we niet met die basis door zijn gegaan?
Heeft hij voor onrust gezorgd bij AZ?quote:Op maandag 25 mei 2009 19:53 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Ik hoef hem dus nooit in een Ajax shirt te zien. Gegarandeerd onrust.
Dat is de reden dat Schilder weg moet, hij speelt aardig is een goedlopend elftal, maar daar is alles mee gezegd. Over Anita twijfel ik nog..quote:Op maandag 25 mei 2009 19:57 schreef bloodysunday het volgende:
Opstelling ajax - arsenal:
Maarten Stekelenburg; Bruno Silva, Oleguer, Vurnon Anita, Robbert Schilder; Gabri, Rasmus Lindgren, Ismaïl Aissati; Dario Cvitanich, Klaas Jan Huntelaar, Luis Suarez
Reservespelers: Dennis Gentenaar, Donovan Slijngard, Gregory van der Wiel, Mitchell Donald, Siem de Jong, Javier Martina, Miralem Sulejmani.
Als je dat zo ziet was het ook niet de top met Anita en Schilder. Maar toch speelde ze goed.
Nou dat lijkt me toch normaal. Als je dat wijf ziet wil je er ook neuken. Zo geil ziet ze eruit!quote:Op maandag 25 mei 2009 20:06 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Volgens mij deed Donk bonk bonk met z'n stronk in mevrouw De Zeeuw d'r honk.
Met Boyquote:Op maandag 25 mei 2009 20:06 schreef xFriendx het volgende:
[..]
En Arsenal had er weinig zin in.quote:Op maandag 25 mei 2009 19:57 schreef bloodysunday het volgende:
Opstelling ajax - arsenal:
Maarten Stekelenburg; Bruno Silva, Oleguer, Vurnon Anita, Robbert Schilder; Gabri, Rasmus Lindgren, Ismaïl Aissati; Dario Cvitanich, Klaas Jan Huntelaar, Luis Suarez
Reservespelers: Dennis Gentenaar, Donovan Slijngard, Gregory van der Wiel, Mitchell Donald, Siem de Jong, Javier Martina, Miralem Sulejmani.
Als je dat zo ziet was het ook niet de top met Anita en Schilder. Maar toch speelde ze goed.
quote:Op maandag 25 mei 2009 20:06 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat het bedrag wat jij noemde toch wel wat onrealistisch is. Voor een Hiddink dan.quote:Op maandag 25 mei 2009 19:24 schreef twi het volgende:
En ik zeg nergens dat Hiddink dat graag zou willen. Het lijkt me alleen geen onrealistisch perspectief.
Als hij 6 miljoen van de Russen krijgt, denk ik niet dat hij mort voor een paar tonnetjes meer of minder bij Ajax. Oke, je kunt naar 2,5 miljoen gaan, maar het verblijf bij Ajax biedt Guus ook de nodige prive-geneugdes.quote:Op maandag 25 mei 2009 20:49 schreef Guus Muisarm het volgende:
Ik moet zeggen dat het bedrag wat jij noemde toch wel wat onrealistisch is. Voor een Hiddink dan.
Wat een onzin toch weerquote:Op maandag 25 mei 2009 19:56 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Naast de blessures en schorsingen, hield MvB er wel van om lekker veel te schuiven, om er zo voor te zorgen dat een team nooit op elkaar ingespeeld raakt.
Lijkt me echt bullshit. Sowieso heeft Ajax echt geen 7 kandidaten benaderd, slechts gepolst, en daarnaast wie in hemelsnaam van Ajax hebben dan trainers gepolst? V/d Boog, Blind, V/d Aat....quote:Jaap de Groot zegt net in Sport 1 United dat Jol 3,5 miljoen netto opstrijkt bij HSV.....
En hij zegt verder dat Ajax nogal amateuristisch overkomt op dit moment. 6 of 7 verschillende personen, benaderen ieder een trainer. Dat werkt niet zo, volgens de Groot. Verder vind hij dat Van den Boog niet te benijden is. Een directeur die eigenlijk te weinig weet van het voetbalwereldje wordt aan z'n lot overgelaten.
quote:Nu, doe ik ook een duit in het zakje, volgens Van den Wall Bake is het allemaal afleidingsmanoeuvre en wordt het Co A.
quote:Dat denkt een maatje van me ook. Hij doet wat werkzaamheden voor Bayern (op talengebied, niets dat direct met voetbal te maken heeft) en hij heeft ook wel eens wat te doen in Salzburg. Hij zegt 100% zeker te weten dat het CA wordt en dat ie Seedorf meeneemt. Heb 'm gevraagd hoe ie aan die wijsheid komt, maar dat wil ie niet vertellen. Lul. Hij is overigens dezelfde die destijds al een half jaar van te voren wist dat Toni en Timotschuk naar Bayern zouden gaan. Dus wie weet...
Misschien nog iets leuks bij?quote:Kees Luijckx en Graziano Pellè (foto) kregen te horen dat ze uit Alkmaar mogen vertrekken. De verhuurde spelers Kemy Agustien, Simon Cziommer, Ryan Donk, Milano Koenders en Boy Waterman mogen eveneens vertrekken bij AZ.
Ik HAAT komkommertijdquote:Op maandag 25 mei 2009 22:06 schreef kevin6188 het volgende:
Al die berichten. De tyfus.
http://www.hsv-forum.de/showthread.php?t=76226&page=27quote:Op maandag 25 mei 2009 17:20 schreef Nashje het volgende:
[..]
Ojee. Die Hamburgers liggen ons gewoon te fucken. Om welke supporterssite gaat het?
Desnoods eet je ze op.quote:
Van Ajax netwerk.quote:Update:
Ajax heeft contact opgenomen met Partizan Belgrado met het verzoek de onderhandelingen te heropenen. Er wordt gesproken dat er binnenkort een delegatie naar Belgrado vetrekt met de intentie de transfer uit te onderhandelen of op zijn minst een opening te creëren. Eén en ander zou samenhangen met de bekendmaking van de nieuwe coach van Ajax.
Obradovic is de laatste maanden diverse keren bekeken door scouts in dienst van Ajax. Meer dan positieve aanbevelingen in diverse scoutingsreporten in de lade van Danny Blind.
Maar pas op, clubs als Juventus en Barcelona schijnen nog steeds op de loer te liggen!
Ik was niet van plan om ze als hockey puck gebruikenquote:
Mooi om te horen in ieder geval. Als dit een afleidingsmanouvre is geweest en Adriaanse het wordt neem ik m'n petje af voor V/d Boog. De Snor is toch wel de eerste die dan volledig door de mand is gevallenquote:Op maandag 25 mei 2009 22:25 schreef kevin6188 het volgende:
Jol naar Ajax is realistisch, zegt Snor. Veel gesprekken gevoerd, die zelfs zijn uitgelopen. Het zou gaan om de invulling van de technische staf...
Lees de namen nog eens een keer..quote:Op maandag 25 mei 2009 22:06 schreef Nashje het volgende:
Het gaat Co worden. Eindelijk.
[..]
Misschien nog iets leuks bij?
Dit verhaal is ook in lijn met het verhaal dat Van den Boog de gehele dag in Hamburg is geweest en niet ergens zou kunnen spreken.quote:Op maandag 25 mei 2009 22:27 schreef Nashje het volgende:
[..]
Mooi om te horen in ieder geval. Als dit een afleidingsmanouvre is geweest en Adriaanse het wordt neem ik m'n petje af voor V/d Boog. De Snor is toch wel de eerste die dan volledig door de mand is gevallen.
Jol is de beste keuze met Adriaanse denk ik hoor.quote:Op maandag 25 mei 2009 22:27 schreef BluesRebel het volgende:
Stop die vergaderingen dan onmiddellijk
Ik heb geen vertrouwen in hem en hoeveel zal t kosten om al die contracten af te kopen van de technische staf.
Dan halen we pranjic en hebben we een gehele oostblok linkervleugel met Sulejmani+ Cvita.quote:
Haha alleen daarom hoop ik al dat het Adriaanse zou wordenquote:Op maandag 25 mei 2009 22:27 schreef Nashje het volgende:
[..]
Mooi om te horen in ieder geval. Als dit een afleidingsmanouvre is geweest en Adriaanse het wordt neem ik m'n petje af voor V/d Boog. De Snor is toch wel de eerste die dan volledig door de mand is gevallen.
Ik kijk nergens meer van op Kevin.quote:Op maandag 25 mei 2009 22:28 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Dit verhaal is ook in lijn met het verhaal dat Van den Boog de gehele dag in Hamburg is geweest en niet ergens zou kunnen spreken.
quote:Ook PSV meldt zich voor international Braafheid
25/05/2009 22:20
EXCLUSIEF - Ajax krijgt concurrentie van PSV in de strijd om Edson Braafheid. De Eindhovense club heeft zich officieel bij FC Twente gemeld om haar interesse kenbaar te maken. Ook Ajax wil Braafheid aan de selectie toevoegen.
Het contract van de 26-jarige linksback bij Twente loopt tot medio 2010 en bevat een clausule waardoor hij deze zomer voor twee miljoen euro kan vertrekken. Zijn huidige club probeert die verbintenis al geruime tijd open te breken en te verlengen, maar Braafheid heeft nog niet toegehapt.
De belangstelling voor de international, die zich in Hoenderloo met de voorlopige selectie van het Nederlands elftal voorbereidt op de interlands tegen IJsland (6 juni) en Noorwegen (10 juni), is groot. Behalve Ajax en PSV hebben ook Engelse, Duitse en Spaanse clubs interesse in de verdediger.
Als dat ooit een opstelling zou zijnquote:Op maandag 25 mei 2009 22:29 schreef Rejected het volgende:
[..]
Dan halen we pranjic en hebben we een gehele oostblok linkervleugel met Sulejmani+ Cvita.
Aan de rechterkant hebben we een Spaanstalige vleugel met Gabri en onze Urugyanen.
En in het midden de Nederlands/Vlaamstaligen.
Cvitanich kan vast oostbloks() en Spaans.
silva oleguer vermaelen obradovic
gabri vertonghen pranjic
suarez cvitanich sulejmani
Dat denk ik ook. Toen Marco vertrok vond ik Co de beste keus. Jol is een hele goede tweede keus. Ik hoop echt dat ie komt anders hebben we komend seizoen weer een kutjaar want ik zie Blind het niet beter doen dan Marco.quote:Op maandag 25 mei 2009 22:28 schreef Jasza het volgende:
[..]
Jol is de beste keuze met Adriaanse denk ik hoor.
Oostbloks? Wat voor taal is dat?quote:Op maandag 25 mei 2009 22:29 schreef Rejected het volgende:
[..]
Dan halen we pranjic en hebben we een gehele oostblok linkervleugel met Sulejmani+ Cvita.
Aan de rechterkant hebben we een Spaanstalige vleugel met Gabri en onze Urugyanen.
En in het midden de Nederlands/Vlaamstaligen.
Cvitanich kan vast oostbloks() en Spaans.
silva oleguer vermaelen obradovic
gabri vertonghen pranjic
suarez cvitanich sulejmani
Ben ik blij dat jij totaal geen inspraak hebt, Jol kan het echt wel.quote:Op maandag 25 mei 2009 22:27 schreef BluesRebel het volgende:
Stop die vergaderingen dan onmiddellijk
Ik heb geen vertrouwen in hem en hoeveel zal t kosten om al die contracten af te kopen van de technische staf.
Als 'ie naar PSV zou gaan zou ie wel erg dom zijnquote:Op maandag 25 mei 2009 22:31 schreef Nashje het volgende:
[..]
Ik kijk nergens meer van op Kevin.
Trouwens:
[..]
Behalve die 4 kampioenschappen in de laatste 5 jaar?quote:Op maandag 25 mei 2009 22:32 schreef finsdefis het volgende:
Wat heeft PSV dan te bieden..
Daar hebben ze die held van Utrecht toch ook al lopen?quote:Op maandag 25 mei 2009 22:31 schreef Nashje het volgende:
[..]
Ik kijk nergens meer van op Kevin.
Trouwens:
[..]
Alsof dat garantie is voor prijzen. Twente zit in een opwaartse spiraal en Ajax staat dit seizoen hoger en biedt meer geld gok ik.quote:Op maandag 25 mei 2009 22:33 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Behalve die 4 kampioenschappen in de laatste 5 jaar?
Vorige onderhandelingen tussen Ajax en Partizan zijn stukgelopen op de vraagprijs. Partizan vroeg 7 miljoen euro, en vervolgens heeft Ajax niets meer van zich laten horen. Nu wil Ajax dus verder gaan met de onderhandelingen.quote:
Leuk behangetje heeft hij thuisquote:Op maandag 25 mei 2009 22:33 schreef w00h00 het volgende:
Ik stuurde Jol net een sms of het nog wat gaat worden met z'n komst naar Ajax, kreeg een mms terug:
[ afbeelding ]
Slavisch bedoelt hij denk ikquote:
Ik zeg ook niet dat hij t niet kan. Ik zie hem gewoon geen succes brengen naar Ajax. Maar hoop natuurlijk wel dat ik ernaast zitquote:[..]
Ben ik blij dat jij totaal geen inspraak hebt, Jol kan het echt wel.
Wat is er ineens mis met Vermaelen?quote:Op maandag 25 mei 2009 22:39 schreef Cyberia18 het volgende:
Vermaelen mag van mij verkassen.
Maar alsjeblieft, niet naar Arsenal.
Ik weet niet wat ik van die verhalen over Blind moet geloven hoor. Volgens mij is dat allemaal gelul geweest van het AD, die Blind een beetje proberen te pushen ofzo.quote:Op maandag 25 mei 2009 22:43 schreef Schanulleke het volgende:
Jol past echt in het profiel dat geschetst is door v.d. Boog.
Wat dat betreft verbaas ik me er over dat ze Blind intern als kandidaat beschouwen. Die heeft die rol van opvoeder toch veel minder.
Grappig, ik denk precies het omgekeerde.quote:Op maandag 25 mei 2009 22:39 schreef Cyberia18 het volgende:
Vermaelen mag van mij verkassen.
Maar alsjeblieft, niet naar Arsenal.
Niet veel mis, maar ook geen toevoeging. Weg ermee. Obradovic gaat hem hem makkelijk doen vergeten.quote:
Ik hoop dat deze uitspraak niet in het plank-wordt-misgeslagen topic (ofzo) kan over anderhalf jaar ofzoquote:Op maandag 25 mei 2009 22:48 schreef Nashje het volgende:
[..]
Niet veel mis, maar ook geen toevoeging. Weg ermee. Obradovic gaat hem hem makkelijk doen vergeten.
Ik hoop niet dat ie over anderhalf jaar schittert bij Juventus of Barcelona (die ook interesse hebben) en wij dus voor zoveelste keer hebben lopen slapen.quote:Op maandag 25 mei 2009 22:52 schreef finsdefis het volgende:
[..]
Ik hoop dat deze uitspraak niet in het plank-wordt-misgeslagen topic (ofzo) kan over anderhalf jaar ofzo
Ja Sulejmani zou ook het verschil gaan maken..quote:Op maandag 25 mei 2009 22:48 schreef Nashje het volgende:
[..]
Niet veel mis, maar ook geen toevoeging. Weg ermee. Obradovic gaat hem hem makkelijk doen vergeten.
Als Petrovic mee moet om Jol over de streep te trekken, dan moet het wat mij betreft maar.quote:Op maandag 25 mei 2009 23:08 schreef Egamer het volgende:
Hmm, waarom zijn er best veel mensen tegen Petrovic?
Ja, maar wat is er dan mis met Petrovic?quote:Op maandag 25 mei 2009 23:10 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Als Petrovic mee moet om Jol over de streep te trekken, dan moet het wat mij betreft maar.
" ..vul willekeurig in.. is pragtiege kloep"quote:Op maandag 25 mei 2009 23:08 schreef Egamer het volgende:
Hmm, waarom zijn er best veel mensen tegen Petrovic?
Ach onzin. Vermealen is pas 23 jaar en nog volop in ontwikkeling en heeft de laatste jaren grote stappen gemaakt op verschillende vlakken, communicatief, fysiek, positiespel.quote:Op maandag 25 mei 2009 22:48 schreef Nashje het volgende:
[..]
Ach ja ik vind hem daarom een erg sympathieke manquote:Op maandag 25 mei 2009 23:13 schreef navigator het volgende:
[..]
" ..vul willekeurig in.. is pragtiege kloep"![]()
Nog zo 1 die het gewoon niet wil snappen, het al 4 jaar in de basis spelen van gasten als Vermaelen, Urby en Stekel is een van de hoofdredenen dat we ook al jaren geen zak meer winnen. Gewoon niet goed genoeg.quote:Op maandag 25 mei 2009 23:16 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Ach onzin. Vermealen is pas 23 jaar en nog volop in ontwikkeling en heeft de laatste jaren grote stappen gemaakt op verschillende vlakken, communicatief, fysiek, positiespel.
En daarnaast kunnen we wel wat midden twintigers gebruiken ipv een Balkan speler.
quote:Op maandag 25 mei 2009 23:18 schreef navigator het volgende:
[..]
Nog zo 1 die het gewoon niet wil snappen, het al 4 jaar in de basis spelen van gasten als Vermaelen, Urby en Stekel is een van de hoofdredenen dat we ook al jaren geen zak meer winnen. Gewoon niet goed genoeg.
Als ie over 4 jaar nog stuntelt en dezelfde fouten maakt is hij pas 27 zeker en is zo gegroeid de afgelopen jaren
Er blijkt vandaag de hele dag vergaderd te zijn met Jol. Hij wil eigen technische staff meenemen. Morgen blijkt het verder te gaan.quote:Op maandag 25 mei 2009 23:24 schreef Black-Death het volgende:
Zou echt koning zijn als Co alsnog komt
Wat niet?quote:Op maandag 25 mei 2009 23:12 schreef Egamer het volgende:
[..]
Ja, maar wat is er dan mis met Petrovic?
Bron?quote:Op maandag 25 mei 2009 23:26 schreef bloodysunday het volgende:
[..]
Er blijkt vandaag de hele dag vergaderd te zijn met Jol. Hij wil eigen technische staff meenemen. Morgen blijkt het verder te gaan.
Derksen. En misschien zo direct ook wel het AD.quote:
Zelfde staf als die nu bij HSV zit?quote:Op maandag 25 mei 2009 23:26 schreef bloodysunday het volgende:
[..]
Er blijkt vandaag de hele dag vergaderd te zijn met Jol. Hij wil eigen technische staff meenemen. Morgen blijkt het verder te gaan.
plofkop johan. en dan bedoel ik niet johan cruijff.quote:
Ajaxshowtime.com uiteraard grote geruchten site bron is VI. Had graag gekopiert/gelinkt maar ik zit mobielquote:
Ja je kan er wel om lachen maar hij heeft toch wel een punt. Dit zijn jongens die al jaren bij de club rondlopen en inmiddels wel de leeftijd hebben bereikt dat ze de (jonge) groep nu op sleeptouw moeten nemen. Zij zijn het gezicht van Ajax.quote:
Eens, maar met 3spelers verander je niet een heel teamquote:Op maandag 25 mei 2009 23:30 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Ja je kan er wel om lachen maar hij heeft toch wel een punt. Dit zijn jongens die al jaren bij de club rondlopen en inmiddels wel de leeftijd hebben bereikt dat ze de (jonge) groep nu op sleeptouw moeten nemen. Zij zijn het gezicht van Ajax.
Tja, die spelers hebben zich ook niet kunnen manifesteren/normaal verder ontwikkelen.. Elk jaar een andere trainer, elk jaar een andere visie, telkens geen prijzen. Ik denk dat de "slechte" ontwikkeling van deze spelers ook direct gelinkt kan worden aan het gebrek aan stabiliteit van Ajax.quote:Op maandag 25 mei 2009 23:30 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Ja je kan er wel om lachen maar hij heeft toch wel een punt. Dit zijn jongens die al jaren bij de club rondlopen en inmiddels wel de leeftijd hebben bereikt dat ze de (jonge) groep nu op sleeptouw moeten nemen. Zij zijn het gezicht van Ajax.
Als er iemand heel veel netwerken heeft in de Nederlandse voetbalwereld is het Johan Derksen zo'n beetje wel. Ik geloof 'm iig.quote:
Ja man, het ligt allemaal aan Stekelenburgquote:Op maandag 25 mei 2009 23:18 schreef navigator het volgende:
[..]
Nog zo 1 die het gewoon niet wil snappen, het al 4 jaar in de basis spelen van gasten als Vermaelen, Urby en Stekel is een van de hoofdredenen dat we ook al jaren geen zak meer winnen. Gewoon niet goed genoeg.
Als ie over 4 jaar nog stuntelt en dezelfde fouten maakt is hij pas 27 zeker en is zo gegroeid de afgelopen jaren
Het blijft een rare snuiter, soms komt hij met goede dingen soms met nonsens. Daarom weet ik het niet echt met die man..quote:Op maandag 25 mei 2009 23:34 schreef Egamer het volgende:
[..]
Als er iemand heel veel netwerken heeft in de Nederlandse voetbalwereld is het Johan Derksen zo'n beetje wel. Ik geloof 'm iig.
Daar heb je wel gelijk inquote:Op maandag 25 mei 2009 23:36 schreef bloodysunday het volgende:
[..]
Het blijft een rare snuiter, soms komt hij met goede dingen soms met nonsens. Daarom weet ik het niet echt met die man..
Petrovic naar de Arena!quote:Op maandag 25 mei 2009 23:26 schreef bloodysunday het volgende:
[..]
Laten we het hopen Jol vind ik wel het type opvoederquote:Op maandag 25 mei 2009 23:38 schreef Egamer het volgende:
[..]
Daar heb je wel gelijk inAls persoon vind ik 'm echt een nietsnut maar hij kwam vanavond anders erg zelfverzekerd over.
Er zijn nu al zoveel mensen afgehaakt dat het je haast zal verbazen dat überhaupt nog iemand ja zegt.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 00:07 schreef Frankz0rz het volgende:
Geloof niks van van wat De Snor zegt. Maar Jol zou weer één van de beste opties mogelijk zijn voor Ajax.
I see.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 00:02 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Techniek trainer die altijd met Jol samenwerkt.
Feyenoord is ook main kloepquote:Op dinsdag 26 mei 2009 00:17 schreef TiMPiN het volgende:
PetrovicIk hou zoveel van Ruud Gullit dat ik een nier voor hem overheb
![]()
![]()
![]()
Seedorf zou ook nog met Ancelotti mee naar Chelsea kunnen gaan.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 00:20 schreef Messenga het volgende:
Seedorf gaat misschien naar de USA, dus dan kan het Co verhaal ook weer de boeken in
NIet alleen natuurlijk maar hij is zeker wel mede oorzaak. Met een keeper op doel die er gemiddeld 40 per seizoen tegenkrijgt is het erg lastig kampioen worden.quote:Op maandag 25 mei 2009 23:36 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Ja man, het ligt allemaal aan Stekelenburg
Zit er zoveel goeds in de jeugd op dit moment dat dat al kan dan? Volgens mij gooi je, bij de verkoop van Stekelenburg, Vermaelen en Emanuelson nu heel veel ervaring weg. En nieuwe spelers aantrekken klinkt leuk maar lukt niet echt.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 07:20 schreef navigator het volgende:
[..]
NIet alleen natuurlijk maar hij is zeker wel mede oorzaak. Met een keeper op doel die er gemiddeld 40 per seizoen tegenkrijgt is het erg lastig kampioen worden.
Maar vertel eens, alle gasten die om mijn stelling lachen, zien jullie Urby, Vermaelen en Steek( ik pak die eruit omdat het nu eenmaal eigen jeugd is en zij bij de beste zouden moeten horen) zich nog dusdanig ontwikkelen dat zij een meerwaarde gaan vormen voor Ajax? Ik niet nl en daarom moet je doorselecteren en dat soort jongens gewoon verkopen. We willen toch weer een keer kampioen worden dacht ik.
1+1 = 2 lijkt mequote:'Boulahrouz mogelijk alweer weg uit Stuttgart'
VfB Stuttgart staat open voor een vertrek van Khalid Boulahrouz, zo meldt Bild. De mandekker is er dit seizoen niet in geslaagd een basisplaats af te dwingen, ondanks dat hij één van de grootverdieners is in de selectie.
Zowel onder de in november ontslagen Armin Veh als onder diens opvolger Markus Babbel moet Boulahrouz het regelmatig doen met een reserverol. Bovendien moet de Nederlandse international als hij al speelt vaak genoegen nemen met de positie van rechtsback, terwijl zijn voorkeur uitgaat naar het centrum.
Ondanks dat de 27-jarige Boulahrouz de afgelopen jaren bij Chelsea, Sevilla FC en Stuttgart niet wist te overtuigen, zou Bayer Leverkusen hem maar wat graag willen inlijven.
Leuke speler maar die verslijt de clubs alsof het niets is. Als het meneer niet naar zn zin is, is hij dus alweer snel weg bij Ajax.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 07:59 schreef Wooldoor het volgende:
Ik ben benieuwd of het van der Boog lukt om Jol binnen te vissen zonder Petrovic.
[..]
1+1 = 2 lijkt me
quote:Assistenten Jol niet naar ArenA Van onze Telesportredactie
HAMBURG - Door de pijlen in de zoektocht naar een nieuwe trainer volledig op Martin Jol te richten, wist Ajax dat het financieel een zware dobber zouden krijgen, omdat het geschatte jaarinkomen van de Hagenaar bij HSV 2,5 miljoen euro netto bedraagt.
Hoewel Ajax stap voor stap wil handelen, dus eerst een akkoord met HSV wil hebben en dan pas formeel met Jol om de tafel gaat zitten, is er door 6,5 uur durend onderhoud tussen Ajax en Jols zaakwaarnemer Mino Raiola de overtuiging dat beide partijen eruit komen.
In de 'aftastende gesprekken' tussen Ajax en Raiola zou zijn afgesproken dat Jols huidige assistenten bij HSV - Zeljko Petrovic en Martins broer Cock - bij een akkoord tussen de Amsterdammers en HSV, plus overeenstemming tussen Jol en Ajax, niet met de hoofdtrainer meegaan naar de ArenA. De hoofdstedelingen willen de vacatures van de assistent-trainers (conform het rapport Coronel) invullen met trainers uit eigen geledingen.
mij wel. Zet de Boer maar naast Jol neer.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 08:50 schreef Rumille het volgende:
Goeie zaak. Van 't Schip en Witschge lijken me echt niet zo slecht.
Van 't Schip lijkt me wel ok. Witschge mag van mij vertrekken.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 08:50 schreef Rumille het volgende:
Goeie zaak. Van 't Schip en Witschge lijken me echt niet zo slecht.
Ja dat gaat ie ook nog doen hoor. Wacht maar afquote:Op maandag 25 mei 2009 23:07 schreef bloodysunday het volgende:
[..]
Ja Sulejmani zou ook het verschil gaan maken..
Gaat hij nog niet redden, en hij heeft zelf aangegeven nog geen assistent te willen worden. Hij moet wel vaker training komen geven.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 08:53 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
mij wel. Zet de Boer maar naast Jol neer.
Waarom deed hij het dan niet dit seizoen?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 08:55 schreef Nashje het volgende:
[..]
Ja dat gaat ie ook nog doen hoor. Wacht maar af.
Uiteindelijk gebeurt dat toch wel, ze moeten wel anders hebben ze geen trainerquote:Op dinsdag 26 mei 2009 08:57 schreef Jeroen427 het volgende:
Ik begin steeds positiever te worden over Jol. Moet wel huilen van het bericht dat Ajax geen transfersom voor hem wil betalen. Leren ze het dan nooit
quote:Ajax’ grote wisseltruc: Trainer Martin Jol en technisch manager Danny Blind moeten na aantal jaren van stoel ruilen
door Valentijn Driessen & Mike Verweij
HAMBURG, dinsdag
De komst van Martin Jol naar Ajax hangt nog slechts af van HSV. De trainer wil graag naar de Amsterdam ArenA verhuizen en een persoonlijk vier- of vijfjarig akkoord lijkt een kwestie van tijd, maar de Amsterdammers wensen de Duitsers geen transfersom te betalen. Hoewel de onderhandelingen tussen HSV en Ajax volgens ingewijden in een ’uiterst prettige sfeer’ verlopen en Rik van den Boog vandaag hoogstwaarschijnlijk weer vol goede moed in het vliegtuig naar Hamburg stapt, blijft het nog even de vraag of de Noord-Duitsers instemmen met het ontbinden van zijn één jaar doorlopende contract. Mocht de deal mislukken dan staat Danny Blind komend seizoen bij Ajax voor de groep.
Amsterdammers in afwachting van akkoord met HSV
Van den Boog vindt de huidige technisch manager óók een geschikte kandidaat, maar zou afgezien van de continuiteit met diens aanstelling liever twee tot drie jaar wachten. Dat past in het kader van de ’grote wisseltruc’. Jol zou in dat geval in 2011 of 2012 de – eveneens door de commissie Coronel voorgestelde – sterke technische man kunnen worden met Blind als veldtrainer. Indien hij door het eventuele afketsen van Jol nu al voor de leeuwen wordt geworpen, is het afbreukrisico voor Blind vrij groot. In het seizoen 2005/ ’06 eindigde hij 24 punten achter PSV op de vierde plaats, kreeg hij zijn ontslag, maar plaatste hij zich via de playoffs alsnog voor de voorronde van de Champions League. Daarnaast won hij de beker. De afgelopen drie jaar stond hij niet meer op het veld, maar zat hij als technische man bij Sparta en Ajax achter een bureau. Dat zijn zoon Daley in de Aselectie speelt, is ook geen pre. Daarom hoopt iedereen binnen Ajax op Jol en dus de medewerking van HSV.
Jol baarde in Hamburg dit seizoen opzien door Hamburger SV– ondanks het vertrek van belangrijke spelers als Vincent Kompany, Nigel de Jong en Rafael van der Vaart – naar de halve finale van zowel de DFB-Pokal als de UEFA Cup te leiden. Daarnaast speelden de Rothosen lange tijd mee om de Duitse landstitel. In een tijdsbestek van tien dagen greep de oud-trainer van onder meer Roda JC, RKC Waalwijk en Tottenham Hotspur echter naast alle prijzen, waardoor een vertrek bespreekbaar zou zijn.
Indien HSV instemt, krijgt Jol dan eindelijk toch de technische leiding over een Nederlandse topclub. In zijn RKC Waalwijk-periode werd hij met Feyenoord, Ajax en PSV in verband gebracht en ten tijde van de aanstelling van Henk ten Cate bij Ajax circuleerde zijn naam ook in de Amsterdam ArenA.
Nummer drie op de shortlist Morten Olsen (met Blind en Jol) meldde waarom Ajax een streep door zíjn naam moest halen. „De club deed me een dusdanig aanbod en ik wilde zo graag, dat ik wel contact moest opnemen met de Deense bond.” Die hield de huidige bondscoach van Denemarken aan zijn nog één jaar doorlopende contract. „Een duobaan was niet mogelijk”, aldus Olsen, die zijn teleurstelling niet onder stoelen of banken stak. „Of ik in een perfecte wereld beide banen zou hebben geaccepteerd? Ja.” Olsen werd gepolst door Blind.
Na de korte gesprekken met Jol, Olsen en Blind werd de naam van Jol op de ’shortlist’ gezet. Van den Boog, die Louis van Gaal de onhaalbare topkandidaat vond, gooide daarvoor weliswaar al een visje uit bij Guus Hiddink en Frank Rijkaard en polste Co Adriaanse, maar die bedankten om diverse redenen allen op voorhand voor de Ajax-eer.
Door de pijlen volledig op Jol te richten, wisten de Amsterdammers dat zij financieel een zware dobber zouden krijgen, omdat het geschatte jaarinkomen van de Hagenaar bij HSV 2,5 miljoen euro netto bedraagt. Hoewel Ajax stap voor stap wil handelen, dus eerst een akkoord met HSV wil hebben en dan pas formeel met Jol om de tafel gaat zitten, is er door een 6,5 uur durend onderhoud tussen Ajax en Jols zaakwaarnemer Mino Raiola de overtuiging dat beide partijen eruit komen.
In de ’aftastende gesprekken’ tussen Ajax en Raiola zou zijn afgesproken dat Jols huidige assistenten bij HSV – Zeljko Petrovic en Martins broer Cock – bij een akkoord tussen de Amsterdammers en HSV, plus overeenstemming tussen Jol en Ajax, niet met de hoofdtrainer meegaan naar de ArenA. De hoofdstedelingen willen de vacatures van de assistent-trainers (conform het rapport Coronel) invullen met trainers uit eigen geledingen.
Inderdaad, JIJ snapt het.quote:Op maandag 25 mei 2009 23:18 schreef navigator het volgende:
[..]
Omdat ie door de hele voorhoede is geslingerd en nieuw is en dus moet wennen. Sulejmani moet gewoon elke wedstrijd het vertrouwen krijgen op links.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 08:58 schreef bloodysunday het volgende:
[..]
Waarom deed hij het dan niet dit seizoen?
Ok, dan is het ook terecht dat Oleguer zich moet aanpassen.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 09:02 schreef Nashje het volgende:
[..]
Omdat ie door de hele voorhoede is geslingerd en nieuw is en dus moet wennen. Sulejmani moet gewoon elke wedstrijd het vertrouwen krijgen op links.
Inderdaad. Dat heeft Ajax nodig. Iemand met vers bloed. De assistenten zijn in ieder geval wel des Ajax. Perfect eigenlijk.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 09:03 schreef Kopbal het volgende:
Ik vind Martin Jol trouwens to-taal niet bij Ajax passen maar op de één of andere manier denk ik dat het daarom wel goed gaat uitpakken.
Ja die helemaal. Die komt vanuit Spanje en is helemaal nieuw in Nederland. Zelfs Wielaert moest wennen, maar die zal er volgend seizoen zeker staanquote:Op dinsdag 26 mei 2009 09:07 schreef bloodysunday het volgende:
[..]
Ok, dan is het ook terecht dat Oleguer zich moet aanpassen.?
Afdankertjes van AZ zijn niet goed genoeg voor Ajax.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 09:10 schreef N.i.c.k het volgende:
Tsja, enig voordeel van Petrovic zou zijn dat hij misschien wat kan betekenen voor Sulejmani en Bodul. Weet niet hoe gevoelig die cultuur is. (en hoe nationalistisch zij allen zijn ingesteld).
Trouwens jammer dat we al zo ruim in de verdedigende middenvelders zitten, anders zou ik Kees luyckx graag gratis opgepikt hebben.
Ik weet niet bij Wielaertquote:Op dinsdag 26 mei 2009 09:09 schreef Nashje het volgende:
[..]
Ja die helemaal. Die komt vanuit Spanje en is helemaal nieuw in Nederland. Zelfs Wielaert moest wennen, maar die zal er volgend seizoen zeker staan. Ik hoop dat hij de aanvoerdersband krijgt.
Shota en John is wel goed hoor. Witsche zie ik niet zo zitten.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 08:51 schreef Jeroen427 het volgende:
Meen je dat nou? Waar lijken ze je goed in dan? En waar baseer je dat op?
Ik hoop echt dat Shota nog komt als assistent.
Precies. Ook niet vergeten dat Ajax veelvuldig aan het scouten is in het oostblok he. Lijkt me toch makkelijk om er dan zo'n mannetje als Petrovic bij te laten hangen. Hoewel Shota daar ook perfect voor zou zijn. Die nog veel liever. Shotaquote:Op dinsdag 26 mei 2009 09:10 schreef N.i.c.k het volgende:
Tsja, enig voordeel van Petrovic zou zijn dat hij misschien wat kan betekenen voor Sulejmani en Bodul. Weet niet hoe gevoelig die cultuur is. (en hoe nationalistisch zij allen zijn ingesteld).
Ik vind het juist raar om direct weer voor zoveel jaar met een trainer in zee te gaan. Al die langdurige contracten hiervoor werden afgekocht of de trainer zelf hield er mee op. Doe dan eerst 2 jaar met een optie voor 3. Eenzijdig te lichten. Bevalt het na een jaar of anderhalf, licht je alsnog die optie en heb je de trainer langer vast liggen.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 09:11 schreef toma het volgende:
Als vd Boog Jol 4 of 5 jaar aan Ajax kan binden zou dat een geweldige zet zijn
Ja tuurlijk is het beter als je iemand een 3 jarig contract voorschotelt plus een optie voor nog 2 extra jaren. Maar Jol zou zelf ook zekerheid willen en een langdurig contract willen. Ajax is gebaat bij continuïteit en een ervaren trainer die spelers het maximale uit zichzelf laat halen.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 09:30 schreef Prosac het volgende:
[..]
Ik vind het juist raar om direct weer voor zoveel jaar met een trainer in zee te gaan. Al die langdurige contracten hiervoor werden afgekocht of de trainer zelf hield er mee op. Doe dan eerst 2 jaar met een optie voor 3. Eenzijdig te lichten. Bevalt het na een jaar of anderhalf, licht je alsnog die optie en heb je de trainer langer vast liggen.
Natuurlijk zal er vertrouwen uit spreken dat je iemand voor zo lang wilt binden aan je club, maar gezien de laatste jaren bij Ajax zegt zo'n langdurig contract natuurlijk jack-shit.
Geweldig toch die jeugdopleiding van Ajax.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 09:23 schreef Jeroen427 het volgende:
Urby is trouwens ook gewoon een echte 4-4-2 speler, op de linkshalf. In een 4-3-3 past hij niet.
Hee ja, lekker bouwen en een seizoen of twee/drie wachten tot er weer eens succes wordt geoogst, we zijn al zo verwend de laatste 10 jaarquote:Op dinsdag 26 mei 2009 09:34 schreef toma het volgende:
[..]
Ja tuurlijk is het beter als je iemand een 3 jarig contract voorschotelt plus een optie voor nog 2 extra jaren. Maar Jol zou zelf ook zekerheid willen en een langdurig contract willen. Ajax is gebaat bij continuïteit en een ervaren trainer die spelers het maximale uit zichzelf laat halen.
Jol is gewoon een geweldige keus. Maar als je hem voor een lange tijd aan je bindt moet je niet na 1 tegenvallend seizoen weer een trainer wegsturen. Dan moet je hem het vertrouwen geven om te kunnen bouwen en pas na enkele seizoenen te oogsten.
Liever nog twee jaar geen kampioen om daarna een topstructuur te hebben dat je de 5 jaar erna constant kampioen wordt en Europees overwintert, dan koste wat kost volgend seizoen kampioen worden en dan 10 jaar geen kampioen worden.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 09:38 schreef BoNi het volgende:
[..]
Hee ja, lekker bouwen en een seizoen of twee/drie wachten tot er weer eens succes wordt geoogst, we zijn al zo verwend de laatste 10 jaar
Jij wilt liever op dezelfde manier aan blijven modderen om de komende 10 jaar weer geen successen te halen? Het beste beleid wordt gevoerd door clubs die investeren in de lange termijn.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 09:38 schreef BoNi het volgende:
[..]
Hee ja, lekker bouwen en een seizoen of twee/drie wachten tot er weer eens succes wordt geoogst, we zijn al zo verwend de laatste 10 jaar
Elfvoetbal. Misschien normaal niet de betrouwbaarste bron, nu wel.quote:EXCLUSIEF -- Ajax en Martin Jol hebben gisteren overeenstemming bereikt over een langdurige overeenkomst.
Het is de bedoeling dat de geboren Scheveninger drie jaar lang sturing gaat geven aan zowel het eerste elftal als ook de jeugdopleiding van de Amsterdamse club. Een rol dus, die gelijk is aan die van Arsène Wenger bij Arsenal.
Omdat -- naar verwachting -- Jol ook nagenoeg z'n gehele technische staf mee zal nemen naar Amsterdam, ontstaat er bij Ajax voor het eerst een duidelijke breuk met het verleden.
Het enige dat de komst van Jol nog in de weg kan staan, is een weigering van HSV om Jol te laten gaan. Vandaag zijn daarvoor in Hamburg de laatste besprekingen over de voorwaarden van een vertrekregeling.
Omdat direct na het vertrek van Marco van Basten Ajax in de overtuiging verkeerde dat het aantrekken van Martin Jol een onhaalbare zaak was, duurde het tot afgelopen week dat de Amsterdammers in contact kwamen met Jols zaakwaarnemer Mino Raiola.
Op Hemelvaartsdag bracht een delegatie van Ajax voor het eerst een bezoek aan Jol in Hamburg; vier dagen later leidde dat tot een akkoord tussen club en trainer.
quote:Op dinsdag 26 mei 2009 09:40 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Liever nog twee jaar geen kampioen om daarna een topstructuur te hebben dat je de 5 jaar erna constant kampioen wordt en Europees overwintert, dan koste wat kost volgend seizoen kampioen worden en dan 10 jaar geen kampioen worden.
Volgens mij moet beide gewoon goed mogelijk zijn.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 09:43 schreef toma het volgende:
[..]
Jij wilt liever op dezelfde manier aan blijven modderen om de komende 10 jaar weer geen successen te halen? Het beste beleid wordt gevoerd door clubs die investeren in de lange termijn.
Jij weet meer?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 09:45 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Elfvoetbal. Misschien normaal niet de betrouwbaarste bron, nu wel.
Zie je hem straks langs de lijn al zitten met een Ajax-pet opquote:Op dinsdag 26 mei 2009 09:03 schreef Kopbal het volgende:
Ik vind Martin Jol trouwens to-taal niet bij Ajax passen maar op de één of andere manier denk ik dat het daarom wel goed gaat uitpakken.
Het ene medium kent Jol wat beter dan het andere medium.quote:
Char?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 09:50 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Het ene medium kent Jol wat beter dan het andere medium.
Erg raar. En ik hou stiekem rekening met een afleidingsmanouvrequote:Op dinsdag 26 mei 2009 09:39 schreef BliksemSchigt het volgende:
Het Duitse Welt meldt echt vandaag dat HSV en Jol praten over contractverlenging en dat ze daar bijna uit zijn. Geen woord over interesse van Ajax.
ELFVoetbal meldt 'exclusief' dat het rond zou zijn op de regeling met HSV na, maar ja, dat is gewoon het verhaal uit de Telegraaf, met erbij vermeldt dat Ajax dacht dat Jol niet haalbaar was, en daarom pas vorige week de gesprekken zijn gestart.
Het probleem zit hem niet in Urby of wat dan ook. Het is een trainers probleem. Als je niet lang genoeg met een trainer kan werken is er geen constante aanwezig waarop je je basis kan bouwen. in andere sport takken heb je een trainer die je begeleid tot hij je niet meer beter kan maken en dan zoek je pas een andere trainer op.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 09:22 schreef Nashje het volgende:
Nee ik was bloedserieus navigator. Urby voetbalt voorin natuurlijk vele malen beter dan achterin, maar is ook al niet iemand die Ajax op sleeptouw kan nemen, evenals Vermaelen en Stekelenburg. En dat terwijl zij toch al vele jaren bij het eerste zitten. Zit echt veel te weinig vooruitgang in deze jongens. Zijn gewoonweg geen toevoegde waardes voor Ajax.
Vermaelen is een pokkerige verdediger die je overal wel vandaan kan halen. Vind er echt helemaal niets aan. Als je zo'n verdediger voor 10 miljoen kan verkopen, ben je stom als je dat niet doet, echt..
Weg ermee, keertje rondkijken en je hebt al zoveel meer flair in je ploeg. Dat kan het verschil zijn.
Feyenoord oké.. maar waarom denk je dat PSV volgend jaar niet mee zal kunnen doen? Rutten heeft zich bij Twente bewezen en PSV is druk bezig op de transfermarkt. Vlak ze aub niet uit. Onderschatting is a bitch. Feyenoord zie ik niet mee doen, maar die kunnen ook zomaar 6 punten van Ajax afsnoepen omdat die wedstrijden ALTIJD op zich staan. En ook hier ligt onderschatting van Ajax kant wegens de perikelen zwaar op de loer.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 09:48 schreef BoNi het volgende:
[..]
[..]
[q]
Kom op, we spelen in de Nederlandse competitie, zijn dat traditioneel de meest succesvolle club met het hoogste budget en iedereen ziet dat de traditionele kandidaten voor het kampioenschap gewoon verzwakt zullen zijn bij de start van volgend seizoen. PSV en Feyenoord zijn duidelijk
Want? De spelers die men sowieso laat vertrekken voegen uberhaupt al niks toe en Schaars zou gezegd hebben in ieder geval nog een jaar te willen blijven. Heb je gelijk de sterkste schakel te pakken.quote:en ik verwacht dat de combinatie leegloop van spelers en Koeman niet echt succesvol zullen zijn in Alkmaar,
Afgelopen seizoen verloor Twente met Rutten, Engelaar en El Ahmadi de drie belangrijkste pionnen in het behalen van de CL voorrondes. Ondanks het verllies van deze uiterst belangrijke onderdelen van het geheel, heeft men het beter gedaan dan vorig jaar. Je onderschat hier de scouting van de subtoppers. Elk jaar wordt er gezegd dat de subtoppers het "wel minder zullen doen omdat ze die en die speler gaan verliezen" en vrijwel elk jaar blijkt daar weinig van terecht te komenquote:daarnaast verwacht ik dat de subtoppers ook wel wat belangrijke spelers zullen verliezen (kijk alleen al naar Elia en Arnautovic bij Twente)
Want? Er is belangstelling genoeg voor allerlei spelers dacht ik begrepen te hebben.quote:terwijl bij Ajax de verkoop redelijk beperkt zal blijven.
Dit verwachten jullie elk jaar en gebeurd ook elk jaar. Dus wat dat betreft is er weinig verschil met de vorige coaches. Alleen onder Blind niet echt meegedaan om het kampioenschap, maar alle andere jaren toch zeker wel. Het verschil zit er in dat "jullie" in prijzen denken.. begrijpelijk, maar voor 90% van alle clubs in de Eredivisie zouden jullie afgelopen jaren gewoon goed zijn geweest.quote:Met een paar gerichte aankopen en de juiste trainer moet je volgend seizoen gewoon in staat zijn om in ieder geval mee te doen om het kampioenschap en zelfs dit seizoen hebben we Europees overwinterd, dus zo spannend blijkt dat ook weer niet te zijn.
Dit zijn zaken die er voor zorgen dat er op korte termijn successen mogelijk zijn en ik vind dat we dit ook zeker mogen verwachten.
De korte termijn bij Ajax is ALTIJD wel gewaarborgd, daarvoor is geld en materiaal genoeg. Er moet nu gekeken worden naar de lange termijn. Een vast gezicht voor de groep, een trainer hoeft niet zo snel verversd te worden, omdat een groep toch vrijwel jaarlijks wijzigt.quote:Los hiervan moet er natuurlijk ook gekeken worden naar de langere termijn, maar het één moet en hoeft het ander zeker niet uit te sluiten.
Wat een bull, dat probleem hebben oa. Sneijder, Vaart en Huntelaar toch ook gehad. Zij hebben wel stappen gezet in hun ontwikkeling.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 09:56 schreef Chadi het volgende:
[..]
Het probleem zit hem niet in Urby of wat dan ook. Het is een trainers probleem. Als je niet lang genoeg met een trainer kan werken is er geen constante aanwezig waarop je je basis kan bouwen. in andere sport takken heb je een trainer die je begeleid tot hij je niet meer beter kan maken en dan zoek je pas een andere trainer op.
Weer zo'n lang contract.... Na al die missers moet je gewoon eens beginnen met een jaarcontract.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 09:45 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Elfvoetbal. Misschien normaal niet de betrouwbaarste bron, nu wel.
Niks bull je ziet het toch bij Ajax gebeuren. Alleen hele uitzonderlijke talenten schieten omhoog de rest blijft waar het was .quote:Op dinsdag 26 mei 2009 10:04 schreef navigator het volgende:
[..]
Wat een bull, dat probleem hebben oa. Sneijder, Vaart en Huntelaar toch ook gehad. Zij hebben wel stappen gezet in hun ontwikkeling.
Als je meer dan 150 wedstrijden in Ajax 1 hebt gespeeld hoor je op een hoger niveau te spelen als dat hij nu zit.
Al heb je elke week een andere trainer.
Ja, daar spreekt vertrouwen en continuïteit uitquote:Op dinsdag 26 mei 2009 10:08 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Weer zo'n lang contract.... Na al die missers moet je gewoon eens beginnen met een jaarcontract.
Dat zeiden we bij Olsen ook.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 08:56 schreef Wooldoor het volgende:
Kan weleens snel gaan vandaag, Jol zou echt een geweldige trainer zijn voor Ajax.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |