kan wel ... met zo'n mafkees aan de macht kan vanallesquote:Op woensdag 27 mei 2009 12:47 schreef henkway het volgende:
[..]
Denk dat een van de oorzaak van de agressie is dat Obama geen geld geeft aan Noordkorea voor "ontwikkelingshulp"
Maar dit kan best escaleren
Ik zie Kim Jong il en co wel zo gek om de uitzichtloze positie van het land te gebruiken als excuus om Z-Korea aan te vallen.quote:Op woensdag 27 mei 2009 12:14 schreef sp3c het volgende:
[..]
het land heeft nix, het land kan nix ... daarom zijn ze aan die kernwapens begonnen, hebben ze tenminste weer wat om mee te onderhandelen maar voorlopig lijkt nog niet echt iemand onder de indruk te zijn
dat verliezen zequote:Op woensdag 27 mei 2009 13:02 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik zie Kim Jong il en co wel zo gek om de uitzichtloze positie van het land te gebruiken als excuus om Z-Korea aan te vallen.
en is het niet van ZK dan wel van china die ze vanaf het noorden binnenvallen om de VS voor te zijn.quote:Op woensdag 27 mei 2009 13:04 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat verliezen ze
zo gek zijn ze nu ook weer niet
Misschien, maar d'r is niks te halen in NK, behalve dan een lange, pijnlijke, dure weg om een geindoctrineerd volk aan jouw kant te krijgen. Als NK nou grote natuurlijke schatten zou hebben zal China het wel eerder overnemen.quote:Op woensdag 27 mei 2009 13:25 schreef Bananenman het volgende:
Jammer dat Obama vrijwel klem zit in twee andere oorlogen en geen rooie cent te makken heeft, anders was hier natuurlijk allang een stokje voor gestoken.
natuurlijk niet, het gaat daar nu 50 jaar lang zo en er zijn nog nergens stokjes voor gestokenquote:Op woensdag 27 mei 2009 13:25 schreef Bananenman het volgende:
Jammer dat Obama vrijwel klem zit in twee andere oorlogen en geen rooie cent te makken heeft, anders was hier natuurlijk allang een stokje voor gestoken.
Waarom zou de VS zuid korea meteen moeten vergelden? Heeft de VS met zuidkorea een soort navo vedrag afgesloten dat wanneer men hun aanvalt men het ook als een aanval op een partner beschouwd.quote:Op woensdag 27 mei 2009 15:06 schreef opinionr het volgende:
Ik schat Kim gek genoeg in om aan te vallen.
Echter één atoombom op Zuid en binnen enkele minuten is NK vaporised door Amerikaanse bommetjes.
Zou Kim zo dom zijn? Zij mensen volgen in ieder geval alle bevelen blind op, dus laten we hopen dat Kim geen rare dingen gaat doen.
Ik denk ook niet dat het zo snel zal gaan, maar als NK ook maar durft een bom, hoeft niet eens een atoombom te zijn, op ZK te gooien of een offensief te beginnen, dan zal er toch wel snel ingegrepen worden hoor voordat het echt uit de hand loopt. Vraag is, in hoeverre gaat China zich er dan mee bemoeien?quote:Op woensdag 27 mei 2009 15:13 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Waarom zou de VS zuid korea meteen moeten vergelden? Heeft de VS met zuidkorea een soort navo vedrag afgesloten dat wanneer men hun aanvalt men het ook als een aanval op een partner beschouwd.
jep. net als japan, het zal geen verdrag zijn maar wel een toezegging.quote:Op woensdag 27 mei 2009 15:13 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Waarom zou de VS zuid korea meteen moeten vergelden? Heeft de VS met zuidkorea een soort navo vedrag afgesloten dat wanneer men hun aanvalt men het ook als een aanval op een partner beschouwd.
China weet ook donders goed dat de VS aan een full-scale war beginnen zodra de Noord Koreanen door de DMZ trekken. Niet voor niets liggen er 35.000 Amerikaanse troepen in Zuid Korea gelegerd, heeft de VS een enorme marinebasis (al sinds WO2) in Japan voor haar vliegdekschepen en andere logistiek, en heeft de VS nog steeds beschikking over Guam, waarvan het B2 bommenwerpers kan lanceren.quote:Op woensdag 27 mei 2009 09:06 schreef Frutsel het volgende:
Mjah... je vergeet één ding... China zegt wel "Het is niet zo netjes NK! Foei!" , maar ondertussen willen ze zeker geen oorlog in hun achtertuin. China zal nooit tolereren dat wie dan ook NoordKorea platgooit... of dat er "westerse" troepen in hun achtertuin wandelen. Zal me ook niets verbazen dat de Chinezen volop meehelpen aan een nucleair NK
Ik vrees het ook. Gewoon laten gaarkoken in hun eigen sop. Terwijl alle omliggende landen zich steeds verder ontwikkelen. ( ik zie dan al een soort van Coruscant voor me uit star wars waar Noord-Korea een soort van afvalput is geworden waar de enorme steden al het afval dumpenquote:Op woensdag 27 mei 2009 16:12 schreef ErwinRommel het volgende:
Ik ben heel benieuwd hoe dit gaat aflopen. Maar zelf denk ik dat het een spelletje blufpoker van NK is.
Zoals men toen de Cuba-Crisis had heeft men nu de Korea-Crisis.
Iedereen die roept van atoombom op NK is niet verstandig bezig. NK grenst aan China en Rusland, en ik denk niet dat men daar blij is dat de Fall-out die kant opgaat, Zuid Korea zal dat ook niet echt kunnen waarderen.
Atoombom erop gooien is dus een 0 optie.
En een strategisch bombardement uitvoeren op de partij leiding van NK is ook geen optie, als dat gebeurd ligt Seoul in puin.
Kortom er gaat niks gebeuren, de risico's wegen nl. totaal niet op tegen de gevolgen. NL miljoenen doden. Vergeet niet dat Seoul 20 miljoen inwoners heeft
Noord Korea heeft wellicht verouderd materiaal, maar wel erg erg erg veel daarvan. En zelfs verouderd materiaal is nog zeer dodelijk.
Daarnaast, de VS heeft haar handen al vol aan Irak en Afganistan, dus die troepen daar weghalen dan maar??
Nee, dat regime moet uit zichzelf in elkaar vallen. Helaas kan dat nog wel een tijdje duren. Maar dat is de enige optie.
volgens mij lopen er verdragen met ALLE landen die aan Zuid Koreaanse zijde hebben meegevochten om in te grijpen als het daar weer los gaat.quote:Op woensdag 27 mei 2009 15:13 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En jij denkt dat die mafketel daar niet in de geschiedenisboeken in wilt gaan als een een held (in hun ogen)? Die gaat voor zijn dood nog wel een knopje indrukken hoorquote:Op woensdag 27 mei 2009 16:12 schreef ErwinRommel het volgende:
Ik ben heel benieuwd hoe dit gaat aflopen. Maar zelf denk ik dat het een spelletje blufpoker van NK is.
...
Nee, dat regime moet uit zichzelf in elkaar vallen. Helaas kan dat nog wel een tijdje duren. Maar dat is de enige optie.
Volgens mij is er alleen een verdrag met de VSquote:Op woensdag 27 mei 2009 18:10 schreef sp3c het volgende:
[..]
volgens mij lopen er verdragen met ALLE landen die aan Zuid Koreaanse zijde hebben meegevochten om in te grijpen als het daar weer los gaat.
althans dat heb ik me wel is laten vertellen, ik vind daar zo snel geen bron voor
Ik weet niet of er "verdragen" zijn, maar er is wel een resolutie van de Verenigde Naties die nooit gesloten is, waarin verklaard wordt dat de VN het zuidelijk deel van Korea zal steunen in geval van oorlog. Deze resolutie is volgens mij nog steeds geldig/actief, wat zou betekenen dat als Noord Korea weer aanvalt, dat de VN aan de leden kan vragen om militaire steun. Het is dan wel zo dat dit dan vrijwillig is, maar de kans is enorm groot dat naast de VS (actief) en Japan (passief voor logistiek aan VS en/of VN) er een dozijn of twee aan andere landen zullen zijn die troepen dan wel schepen zullen inzetten.quote:Op woensdag 27 mei 2009 18:10 schreef sp3c het volgende:
volgens mij lopen er verdragen met ALLE landen die aan Zuid Koreaanse zijde hebben meegevochten om in te grijpen als het daar weer los gaat.
althans dat heb ik me wel is laten vertellen, ik vind daar zo snel geen bron voor
Ongeacht wat de VN zegt, zowel de VS als China als Rusland zullen nooit toestaan dat N.Korea Z.Korea onder de voet loopt. En daarin zullen zij zo'n beetje door de hele wereld gesteund worden.quote:Op woensdag 27 mei 2009 18:41 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik weet niet of er "verdragen" zijn, maar er is wel een resolutie van de Verenigde Naties die nooit gesloten is, waarin verklaard wordt dat de VN het zuidelijk deel van Korea zal steunen in geval van oorlog. Deze resolutie is volgens mij nog steeds geldig/actief, wat zou betekenen dat als Noord Korea weer aanvalt, dat de VN aan de leden kan vragen om militaire steun. Het is dan wel zo dat dit dan vrijwillig is, maar de kans is enorm groot dat naast de VS (actief) en Japan (passief voor logistiek aan VS en/of VN) er een dozijn of twee aan andere landen zullen zijn die troepen dan wel schepen zullen inzetten.
Duh...quote:Op woensdag 27 mei 2009 20:33 schreef sp3c het volgende:
ik denk dat Zuid Korea dat ook niet toe zal staan
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |