abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 mei 2009 @ 20:42:37 #51
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_69431469
quote:
Op maandag 25 mei 2009 09:41 schreef Surveillance-Driewieler het volgende:
Het Westen, met name Verenigde Staten is nog gehandicapter (wat somige zaken betreft) dan Noord-Korea.
- Dat mag je wel eens goed onderbouwen.
quote:
Maar dat accepteren wij wel, aangezien Verenigde Staten aan 'onze' kant staan.
Net zoals "we" de Franse kernproeven accepteerden. Behalve Greenpeace dan, die nutteloze stickertjes op de guldens plakte.
quote:
Verenigde Staten mag al autorijden, maar de verkeersovertredingen zien wij wel even door de vingers.
Uiteraard mogen de goede dingen die de VS voor Europa (en de wereld) gedaan hebben de afgelopen 100 jaar helemaal niet genoemd worden.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 26 mei 2009 @ 20:47:48 #52
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_69431686
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 13:19 schreef _Qmars_ het volgende:
Watjes. Als NK niet tegen China aan zou liggen, dan was het allang aangevallen. Ik kan niet begrijpen dat in deze wereld nog zo'n land kan bestaan. Tuurlijk zijn er ook andere regimes, maar dit slaat alles.
Je vergeet even hoe dicht Seoul tegen de Noord Koreaanse grens aan ligt, hoeveel burgers daar wonen, en hoeveel artillerie Noord Korea op die stad heeft gericht. Als het tot oorlog komt, dan krijgt all die kanonnen direct opdracht duizenden shells richting Seoul to schieten..... en dat zijn ZOVEEL kanonnen, dat het nog wel even duurt voordat die allemaal uitgeschakeld worden.

Een oorlog in Korea is wellicht een heel stuk slechter voor Zuid-Korea dan voor het Noorden, zelfs al zou er geen Noord Koreaanse soldaat voet zetten in Zuid Korea en worden ze alleen maar teruggedrongen. De burgerdoden zijn dan al gevallen.

De Noord Koreanen hebben meer mannen in hun leger dan de VS, een land wat toch zeker 300x zo groot is, en ruim 20x zoveel inwoners heeft.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 26 mei 2009 @ 20:51:37 #53
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_69431831
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 14:48 schreef F04 het volgende:
Ze hebben toch we luchtafweer die slimme zuid Koreanen?
Luchtafweer helpt niet echt tegen artillerie-granaten.
-
  woensdag 27 mei 2009 @ 02:57:02 #54
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_69442398
ideaal zou zijn als ze china & rusland pissed off krijgen, en dat hun het zo zat zijn dat ze NK opblazen
Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
  woensdag 27 mei 2009 @ 05:32:58 #55
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_69443070
Rusland en China zitten ook niet te wachten op een aggressief landje met kernwapens in hun achtertuin. Met de huidige betrouwbaarheid van Koreaanse raketten kan deze net zo goed net over de grens in China of Rusland vallen.
-
  woensdag 27 mei 2009 @ 08:11:11 #56
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_69443689
quote:
Noord-Korea dreigt met aanval SEOUL - Noord-Korea heeft woensdag gewaarschuwd voor een militaire aanval nadat Zuid-Korea zich een dag eerder bij een door de VS geleide anti-proliferatiegroep had aangesloten, die schepen met materiaal voor massavernietigingswapens onderschept.

Dat zei een legerwoordvoerder, berichtte het Noord-Koreaanse staatsmedium KCNA. „Elke vijandige handeling tegen onze vreedzame schepen zoals doorzoekingen en inbeslagnames zullen worden opgevat als een onvergeeflijke schending van onze soevereiniteit en we zullen onmiddellijk reageren met een militaire aanval.”

Het stalinistische regime zei dat het niet langer gebonden is aan de wapenstilstand in 1953 die een einde maakte aan de Koreaanse oorlog. De zegsman meldde verder dat Noord-Korea niet langer de veiligheid kan garanderen van schepen bij de westkust.
via telegraaf.nl
Ze zijn lekker bezig daar in Noord Korea...
* I intend to live forever, so far so good! *
  woensdag 27 mei 2009 @ 08:46:19 #57
248693 hanglul
hangt rond
pi_69444376
En toch is het denk ik wel bluf. Althans ik kan me gewoon niet voorstellen dat ze iets kunnen aanvallen zonder daarna meteen helemaal van de kaart geveegd te worden. Maar misschien dat ik te optimistisch denk.
  Moderator woensdag 27 mei 2009 @ 09:06:50 #59
8781 crew  Frutsel
pi_69444468
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 09:02 schreef Unrealist- het volgende:
En toch is het denk ik wel bluf. Althans ik kan me gewoon niet voorstellen dat ze iets kunnen aanvallen zonder daarna meteen helemaal van de kaart geveegd te worden. Maar misschien dat ik te optimistisch denk.
Mjah... je vergeet één ding... China zegt wel "Het is niet zo netjes NK! Foei!" , maar ondertussen willen ze zeker geen oorlog in hun achtertuin. China zal nooit tolereren dat wie dan ook NoordKorea platgooit... of dat er "westerse" troepen in hun achtertuin wandelen. Zal me ook niets verbazen dat de Chinezen volop meehelpen aan een nucleair NK
pi_69444603
quote:
'Noord-Korea start nucleaire reactor op'

PYONGYANG - Noord-Korea heeft de kernreactor Yongbyon, die in 2007 was gesloten, opgestart. De nucleaire installatie moet plutonium voor kernwapens gaan produceren. Dat meldden Zuid-Koreaanse media woensdag.

Amerikaanse spionagesatellieten zouden onder meer stoom hebben gezien bij Yongbyon, een teken dat de fabriek weer in bedrijf is genomen.

Noord-Korea besloot vorige maand zijn kernwapenprogramma te hervatten. Aanleiding was volgens het regime de openlijke afkeuring door de Verenigde Naties van een raketlancering.

De afgelopen dagen heeft Noord-Korea opnieuw raketten gelanceerd. Ook hield het land een ondergrondse kernproef
Waar zijn ze mee bezig daar.. zijn zo nou zo naïef dat ze denken dit machtsspelletje te kunnen spelen?
pi_69444803
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 09:14 schreef byah het volgende:

[..]

Waar zijn ze mee bezig daar.. zijn zo nou zo naïef dat ze denken dit machtsspelletje te kunnen spelen?
We weten niet hoeveel bakcup men van china krijgt, en misschien dit wel doet als puppets voor china.
pi_69445292
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 09:14 schreef byah het volgende:

[..]

Best lang volgens mij. Was het niet zo dat als NK geen voedselhulp krijgen dat ze dan ook zouden beginnen met een oorlog. "t zijn net terroristen.
  Redactie Frontpage woensdag 27 mei 2009 @ 09:47:17 #63
145738 superworm
is erbij
pi_69445352
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 09:23 schreef Basp1 het volgende:

[..]

We weten niet hoeveel bakcup men van china krijgt, en misschien dit wel doet als puppets voor china.
Je moet je afvragen of in de huidige situatie (China kan half amerika opkopen met hun dollarreserves, wil niet langer staats-bonds van Amerika kopen, etc..) China nog wel voor Amerika blijft kiezen, of dat ze zich neutraal/communistisch opstellen.

Een eventuele scheet richting zo'n NK-bootje kan dan wel eens de Gavrilio Prinzip van 2009 worden
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Redactie Frontpage woensdag 27 mei 2009 @ 09:49:20 #64
145738 superworm
is erbij
pi_69445403
Exports:
$1.684 billion f.o.b. (2007)

Exports - commodities:
minerals, metallurgical products, manufactures (including armaments), textiles, agricultural and fishery products

Exports - partners:
South Korea 45%, China 35%, Thailand 5% (2007)

Imports:
$3.055 billion c.i.f. (2007)

Imports - commodities:
petroleum, coking coal, machinery and equipment, textiles, grain

Imports - partners:
China 27%, South Korea 16%, Thailand 9%, Russia 7% (2006)

EDIT: GDP (official exchange rate):
$26.2 billion (2008 est.)

GDP - real growth rate:
-2.3% (2008 est.)

Zo te zien hebben ze een flink gapend tekort op de betalingsbalans.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_69445550
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 09:06 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Mjah... je vergeet één ding... China zegt wel "Het is niet zo netjes NK! Foei!" , maar ondertussen willen ze zeker geen oorlog in hun achtertuin. China zal nooit tolereren dat wie dan ook NoordKorea platgooit... of dat er "westerse" troepen in hun achtertuin wandelen. Zal me ook niets verbazen dat de Chinezen volop meehelpen aan een nucleair NK

Dan heb ik we een plan:

-USA, Zuid Korea vallen NK aan
-China bezet het

probleem opgelost
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_69446042
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 08:11 schreef IkWilbert het volgende:

[..]

via telegraaf.nl
Ze zijn lekker bezig daar in Noord Korea...
de raketten en atoombommen vliegen ZK om de oren maar wanneer men daar iets tegen wil gaan doen dan is het opeens een oorlogsverklaring
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator woensdag 27 mei 2009 @ 10:14:54 #67
8781 crew  Frutsel
pi_69446121
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 09:55 schreef EricT het volgende:

[..]

Dan heb ik we een plan:

-USA, Zuid Korea vallen NK aan
-China bezet het

probleem opgelost
Andere optie is er ook nog

VS krijgt vrijbrief voor een aanval in NK op de nucleaire installaties (evt met geheime hulp van China) en China krijgt de komende jaren de vrijbrief tegen Taiwan, zonder dat de VS ingrijpt
pi_69446543
TVP
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 27 mei 2009 @ 10:30:55 #69
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_69446681
Ach, NK is gewoon even Obama voor het eerst goed aan het uitproberen.
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  woensdag 27 mei 2009 @ 11:59:24 #70
78918 SeLang
Black swans matter
pi_69450042
quote:
Pyongyang also announced it was no longer bound by the 1953 armistice that ended the Korean War.

Bron: CNN
Dus de Korea oorlog is opnieuw opgestart?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_69450448
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 11:59 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dus de Korea oorlog is opnieuw opgestart?
In principe is de oorlog nooit gestopt.
  Moderator woensdag 27 mei 2009 @ 12:14:37 #72
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_69450618
quote:
Op maandag 25 mei 2009 06:07 schreef Recce het volgende:

[..]

Noord-Korea kan niet zomaar aangevallen worden omdat nogal wat Zuid-Koreanen binnen het bereik van de Noord-Koreaanse artillerie wonen.
dat is een beetje een fabeltje

Noord Korea wordt niet aangevallen omdat de stand van zaken in de wereld het land volledig overbodig heeft gemaakt

het land heeft nix, het land kan nix ... daarom zijn ze aan die kernwapens begonnen, hebben ze tenminste weer wat om mee te onderhandelen maar voorlopig lijkt nog niet echt iemand onder de indruk te zijn
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_69451508
Rusland neemt voorzorgsmaatregelen om Noord-Korea MOSKOU

Rusland neemt voorzorgsmaatregelen in het verre oosten van het land om zich voor te bereiden op een mogelijk conflict rond buurland Noord-Korea. Dat meldde het Russische persbureau Interfax woensdag op basis van een bron binnen de Russische veiligheidsdiensten. Om welke maatregelen het gaat, is niet bekend.

Volgens de bron overweegt Rusland momenteel nog geen troepenbewegingen richting Noord-Korea, maar „maatregelen in verband met een mogelijk conflict op het Koreaanse schiereiland, waarbij misschien kernwapens worden gebruikt”. Dit zou namelijk de veiligheid van de inwoners van het gebied kunnen beïnvloeden, aldus Interfax.

Rusland en Noord-Korea delen een korte grens, vlakbij de Russische havenstad Vladivostok. Daar ligt een belangrijke basis van de Russische marine.
pi_69451619
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 12:14 schreef sp3c het volgende:
het land heeft nix, het land kan nix ... daarom zijn ze aan die kernwapens begonnen, hebben ze tenminste weer wat om mee te onderhandelen maar voorlopig lijkt nog niet echt iemand onder de indruk te zijn
Denk dat een van de oorzaak van de agressie is dat Obama geen geld geeft aan Noordkorea voor "ontwikkelingshulp"

Maar dit kan best escaleren
  woensdag 27 mei 2009 @ 12:52:07 #75
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_69451735
Gaat lekker..
  Moderator woensdag 27 mei 2009 @ 13:00:51 #76
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_69451954
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 12:47 schreef henkway het volgende:

[..]

Denk dat een van de oorzaak van de agressie is dat Obama geen geld geeft aan Noordkorea voor "ontwikkelingshulp"

Maar dit kan best escaleren
kan wel ... met zo'n mafkees aan de macht kan vanalles

maar ik zie het niet gebeuren, het Zuid Koreaanse leger bestaat niet meer uit de KATUSA's van 50 jaar geleden, die hebben gewoon een modern leger opgebouwt met hightechs pulletjes

wat heeft Noord Korea ... naast mensen?
als die nu aanvallen dan is het vrij rap voorbij denk ik en dat zijn argumenten waar ze in Pyongyang zelfs gevoelig voor zijn denk ik
pi_69452004
Google ads raad nog even aan om nog even lekker op vakantie te gaan

pi_69452013
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 12:14 schreef sp3c het volgende:

[..]

Ik zie Kim Jong il en co wel zo gek om de uitzichtloze positie van het land te gebruiken als excuus om Z-Korea aan te vallen.
  Moderator woensdag 27 mei 2009 @ 13:04:24 #79
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_69452053
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 13:02 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik zie Kim Jong il en co wel zo gek om de uitzichtloze positie van het land te gebruiken als excuus om Z-Korea aan te vallen.
dat verliezen ze

zo gek zijn ze nu ook weer niet
pi_69452702
Jammer dat Obama vrijwel klem zit in twee andere oorlogen en geen rooie cent te makken heeft, anders was hier natuurlijk allang een stokje voor gestoken.
pi_69452724
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 13:04 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat verliezen ze

zo gek zijn ze nu ook weer niet
en is het niet van ZK dan wel van china die ze vanaf het noorden binnenvallen om de VS voor te zijn.

Overigens opmerkelijk interfax bericht
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_69452884
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 13:25 schreef Bananenman het volgende:
Jammer dat Obama vrijwel klem zit in twee andere oorlogen en geen rooie cent te makken heeft, anders was hier natuurlijk allang een stokje voor gestoken.
Misschien, maar d'r is niks te halen in NK, behalve dan een lange, pijnlijke, dure weg om een geindoctrineerd volk aan jouw kant te krijgen. Als NK nou grote natuurlijke schatten zou hebben zal China het wel eerder overnemen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  Moderator woensdag 27 mei 2009 @ 13:33:33 #83
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_69452926
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 13:25 schreef Bananenman het volgende:
natuurlijk niet, het gaat daar nu 50 jaar lang zo en er zijn nog nergens stokjes voor gestoken

zodra het land te ver van de voorpagina van de internationale kranten verdwaalt gebeurt er weer iets en dan is het weer bijna oorlog
het land is gewoon niet boeiend voor de grote spelers, alleen regionaal is het wat zorgwekkend maar ik geloof niet dat er heel veel mensen wakker van liggen
pi_69453412
Ik zie niet in waarom N-Korea ooit iets zou aanvallen. Wat willen ze daarmee bereiken? Dit is gewoon weer de gebruikelijke schreeuw om aandacht. Eigenlijk zou het land in zijn geheel genegeerd moet worden, grote muur eromheen zetten.
Ja, ik generaliseer.
pi_69453413
Of de verkettering van de virtuele vijand USA is omgeslagen in psychotische angstwaanzin, die zitten hier in de W. arntz kliniek ook volop
pi_69455685
Ik schat Kim gek genoeg in om aan te vallen.
Echter één atoombom op Zuid en binnen enkele minuten is NK vaporised door Amerikaanse bommetjes.
Zou Kim zo dom zijn? Zij mensen volgen in ieder geval alle bevelen blind op, dus laten we hopen dat Kim geen rare dingen gaat doen.
pi_69455910
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 15:06 schreef opinionr het volgende:
Ik schat Kim gek genoeg in om aan te vallen.
Echter één atoombom op Zuid en binnen enkele minuten is NK vaporised door Amerikaanse bommetjes.
Zou Kim zo dom zijn? Zij mensen volgen in ieder geval alle bevelen blind op, dus laten we hopen dat Kim geen rare dingen gaat doen.
Waarom zou de VS zuid korea meteen moeten vergelden? Heeft de VS met zuidkorea een soort navo vedrag afgesloten dat wanneer men hun aanvalt men het ook als een aanval op een partner beschouwd.
pi_69456612
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 15:13 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Waarom zou de VS zuid korea meteen moeten vergelden? Heeft de VS met zuidkorea een soort navo vedrag afgesloten dat wanneer men hun aanvalt men het ook als een aanval op een partner beschouwd.
Ik denk ook niet dat het zo snel zal gaan, maar als NK ook maar durft een bom, hoeft niet eens een atoombom te zijn, op ZK te gooien of een offensief te beginnen, dan zal er toch wel snel ingegrepen worden hoor voordat het echt uit de hand loopt. Vraag is, in hoeverre gaat China zich er dan mee bemoeien?
pi_69456719
quote:

[..]

jep. net als japan, het zal geen verdrag zijn maar wel een toezegging.
  woensdag 27 mei 2009 @ 16:12:26 #91
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_69457954
Ik ben heel benieuwd hoe dit gaat aflopen. Maar zelf denk ik dat het een spelletje blufpoker van NK is.
Zoals men toen de Cuba-Crisis had heeft men nu de Korea-Crisis.

Iedereen die roept van atoombom op NK is niet verstandig bezig. NK grenst aan China en Rusland, en ik denk niet dat men daar blij is dat de Fall-out die kant opgaat, Zuid Korea zal dat ook niet echt kunnen waarderen.
Atoombom erop gooien is dus een 0 optie.
En een strategisch bombardement uitvoeren op de partij leiding van NK is ook geen optie, als dat gebeurd ligt Seoul in puin.
Kortom er gaat niks gebeuren, de risico's wegen nl. totaal niet op tegen de gevolgen. NL miljoenen doden. Vergeet niet dat Seoul 20 miljoen inwoners heeft

Noord Korea heeft wellicht verouderd materiaal, maar wel erg erg erg veel daarvan. En zelfs verouderd materiaal is nog zeer dodelijk.

Daarnaast, de VS heeft haar handen al vol aan Irak en Afganistan, dus die troepen daar weghalen dan maar??

Nee, dat regime moet uit zichzelf in elkaar vallen. Helaas kan dat nog wel een tijdje duren. Maar dat is de enige optie.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  woensdag 27 mei 2009 @ 16:29:41 #92
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_69458555
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 09:06 schreef Frutsel het volgende:
China weet ook donders goed dat de VS aan een full-scale war beginnen zodra de Noord Koreanen door de DMZ trekken. Niet voor niets liggen er 35.000 Amerikaanse troepen in Zuid Korea gelegerd, heeft de VS een enorme marinebasis (al sinds WO2) in Japan voor haar vliegdekschepen en andere logistiek, en heeft de VS nog steeds beschikking over Guam, waarvan het B2 bommenwerpers kan lanceren.

Noord Korea valt aan? Gegarandeerd dat de VS en andere grootmachten direct Zuid Korea te hulp schieten. Officieel gesproken is zelfs Nederland die ook meevocht onder de VN vlag in de jaren 50, nog steeds in "staat van oorlog" met Noord Korea, omdat er dus nooit een vrede is ondertekend.

China weet dit, en zal geen oorlog met de VS willen ontketenen omdat zijn kleine agressieve Koreaanse buurman zijn tanden laat zien. China zal liever Noord Korea kwijt zijn - een land waar ze toch al niet veel aan hebben - dan dat ze het gaan verdedigen met hun eigen leger.
-
pi_69458759
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 16:12 schreef ErwinRommel het volgende:
Ik ben heel benieuwd hoe dit gaat aflopen. Maar zelf denk ik dat het een spelletje blufpoker van NK is.
Zoals men toen de Cuba-Crisis had heeft men nu de Korea-Crisis.

Iedereen die roept van atoombom op NK is niet verstandig bezig. NK grenst aan China en Rusland, en ik denk niet dat men daar blij is dat de Fall-out die kant opgaat, Zuid Korea zal dat ook niet echt kunnen waarderen.
Atoombom erop gooien is dus een 0 optie.
En een strategisch bombardement uitvoeren op de partij leiding van NK is ook geen optie, als dat gebeurd ligt Seoul in puin.
Kortom er gaat niks gebeuren, de risico's wegen nl. totaal niet op tegen de gevolgen. NL miljoenen doden. Vergeet niet dat Seoul 20 miljoen inwoners heeft

Noord Korea heeft wellicht verouderd materiaal, maar wel erg erg erg veel daarvan. En zelfs verouderd materiaal is nog zeer dodelijk.

Daarnaast, de VS heeft haar handen al vol aan Irak en Afganistan, dus die troepen daar weghalen dan maar??

Nee, dat regime moet uit zichzelf in elkaar vallen. Helaas kan dat nog wel een tijdje duren. Maar dat is de enige optie.
Ik vrees het ook. Gewoon laten gaarkoken in hun eigen sop. Terwijl alle omliggende landen zich steeds verder ontwikkelen. ( ik zie dan al een soort van Coruscant voor me uit star wars waar Noord-Korea een soort van afvalput is geworden waar de enorme steden al het afval dumpen )

Tis natuurlijk wel vreselijk voor die mensen daar.
  Moderator woensdag 27 mei 2009 @ 18:10:09 #94
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_69461867
quote:

[..]

volgens mij lopen er verdragen met ALLE landen die aan Zuid Koreaanse zijde hebben meegevochten om in te grijpen als het daar weer los gaat.

althans dat heb ik me wel is laten vertellen, ik vind daar zo snel geen bron voor
pi_69462098
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 16:12 schreef ErwinRommel het volgende:
...

En jij denkt dat die mafketel daar niet in de geschiedenisboeken in wilt gaan als een een held (in hun ogen)? Die gaat voor zijn dood nog wel een knopje indrukken hoor
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  woensdag 27 mei 2009 @ 18:26:26 #96
798 voyeur
bemoeit zich
pi_69462343
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 18:10 schreef sp3c het volgende:

[..]

volgens mij lopen er verdragen met ALLE landen die aan Zuid Koreaanse zijde hebben meegevochten om in te grijpen als het daar weer los gaat.

althans dat heb ik me wel is laten vertellen, ik vind daar zo snel geen bron voor
Volgens mij is er alleen een verdrag met de VS

"Understanding of the United States of America

It is the understanding of the United States that neither party is obligated, under Article 3 of the above Treaty, to come to the aid of the other except in case of an external armed attack against such party; nor shall anything in the present Treaty be construed as requiring the United States to give assistance to Korea except in the event of an armed attack against territory which has been recognized by the United States or lawfully brought under the administrative control of the Republic of Korea.
"
Here we are now, entertain us.
  woensdag 27 mei 2009 @ 18:41:53 #97
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_69462843
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 18:10 schreef sp3c het volgende:

Ik weet niet of er "verdragen" zijn, maar er is wel een resolutie van de Verenigde Naties die nooit gesloten is, waarin verklaard wordt dat de VN het zuidelijk deel van Korea zal steunen in geval van oorlog. Deze resolutie is volgens mij nog steeds geldig/actief, wat zou betekenen dat als Noord Korea weer aanvalt, dat de VN aan de leden kan vragen om militaire steun. Het is dan wel zo dat dit dan vrijwillig is, maar de kans is enorm groot dat naast de VS (actief) en Japan (passief voor logistiek aan VS en/of VN) er een dozijn of twee aan andere landen zullen zijn die troepen dan wel schepen zullen inzetten.
-
  woensdag 27 mei 2009 @ 19:56:06 #98
78918 SeLang
Black swans matter
pi_69465462
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 18:41 schreef maartena het volgende:

[..]

Ik weet niet of er "verdragen" zijn, maar er is wel een resolutie van de Verenigde Naties die nooit gesloten is, waarin verklaard wordt dat de VN het zuidelijk deel van Korea zal steunen in geval van oorlog. Deze resolutie is volgens mij nog steeds geldig/actief, wat zou betekenen dat als Noord Korea weer aanvalt, dat de VN aan de leden kan vragen om militaire steun. Het is dan wel zo dat dit dan vrijwillig is, maar de kans is enorm groot dat naast de VS (actief) en Japan (passief voor logistiek aan VS en/of VN) er een dozijn of twee aan andere landen zullen zijn die troepen dan wel schepen zullen inzetten.
Ongeacht wat de VN zegt, zowel de VS als China als Rusland zullen nooit toestaan dat N.Korea Z.Korea onder de voet loopt. En daarin zullen zij zo'n beetje door de hele wereld gesteund worden.
Mijn reisverslagen
  Moderator woensdag 27 mei 2009 @ 20:33:32 #99
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_69466813
ik denk dat Zuid Korea dat ook niet toe zal staan
  woensdag 27 mei 2009 @ 20:35:04 #100
78918 SeLang
Black swans matter
pi_69466878
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 20:33 schreef sp3c het volgende:
ik denk dat Zuid Korea dat ook niet toe zal staan
Duh...
Mijn reisverslagen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties