abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 mei 2009 @ 02:13:43 #1
143001 Prospera
Verfrissend
pi_69371440
De ongecastreerde kater van de buren heeft gisteren via het platte dak mijn logeerkamer bezocht.

Schade is mijn linnenkast waar hij door de kieren heeft gesproeid.
Mijn muren, die nu doordrenkt zijn van zijn geur.
Mijn beddegoed en het dekbed, wat me ongeveer 10¤ kost om het te laten reinigen.

De boekenkast; al de boeken op -50cm zijn beschadigd
Het logeerbed, waar hij tussen de planken heeft gevlagd.
De 2 nachtkastjes
De gordijnen ondergezeken.

Het raam stond open, voor de ventilatie, daar is hij naar binnen gekomen.

Een deel heb ik kunnen verhelpen door te ventileren en te wassen.
Maar een deel , daar heb ik schade aan.
Het dekbed kost me ¤ 10, een aantal boeken uit de boekenkast kan ik weggooien.
De muur is zo vol-gezeken, dat ik die overnieuw moet verven.

Mijn huis stinkt nu echt naar kattenzeik.

Kan ik ze aansprakelijk houden voor de schade?

Het is trouwens wel het type dat een huisdier niets mag kosten.
Dus geen vaccinaties en geen castratie.

[ Bericht 0% gewijzigd door Prospera op 25-05-2009 02:18:51 ]
Alles wordt tussen de regels bepaald.
  maandag 25 mei 2009 @ 02:15:57 #2
179735 UnderTheWingsOfLove
Imperio. Crucio. Avada Kedavra
pi_69371449
baksteen
Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
pi_69371463
heb je al gepraat met de buren, dat lijkt me een eerste stap
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
  maandag 25 mei 2009 @ 02:19:33 #4
143001 Prospera
Verfrissend
pi_69371466
quote:
Op maandag 25 mei 2009 02:18 schreef swarmahoer het volgende:
heb je al gepraat met de buren, dat lijkt me een eerste stap
Nee de buren waren weg dit weekend.

Edit: en de kat kon niet naar binnen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Prospera op 25-05-2009 02:30:57 ]
  maandag 25 mei 2009 @ 02:21:11 #5
143001 Prospera
Verfrissend
pi_69371472
Ik weet niet hoe ik dit moet aanpakken, want op zich zijn ze wel aardig.
Hij heeft iets tegen castreren, dat heb ik eerder aangekaart ivm met die kater.
  maandag 25 mei 2009 @ 02:28:01 #6
210577 GauloisesB.
The best a man can get
pi_69371498
Probeer 't eens uit die mensen zelf te krijgen.
Ga naar ze toe en leg de situatie uit. Benadruk dat je het heel vervelend vindt dat hun kater jouw logeerkamer naar de tyfus pist en krabt. Vertel daar ook meteen bij wat je schade is (dus alles wassen, stomerij ofzo, muur opnieuw verven, dus alles wat die kutkat heeft aangericht).

Elk mens met een beetje fatsoen in z'n donder schaamt zich op dat moment de ballen uit z'n broek en biedt direct aan alle (on)kosten te vergoeden en zegt heel hard 'SORRY!'. Als ze dat niet uit zichzelf zeggen, heb je A. kutburen, en B. kun je het ze vragen. "Het is jullie kat, die bij mij schade aanricht. Dus ik zou het wel heel fijn vinden als jullie alle kosten vergoeden. Dan hadden jullie hem maar moeten laten castreren"

Dan moeten ze wel, volgens mij.
En toch nog maar eens heul sterk adviseren het vieze loeder te laten doorleven zonder balletjes.
Op woensdag 16 juli 2008 @ 22:17 schreef okidokie het volgende:
Deze GauloisesB. moet heel erg snel op Fok! geweerd worden met zijn uiterst treurige berichten.
  maandag 25 mei 2009 @ 02:41:59 #7
143001 Prospera
Verfrissend
pi_69371551
quote:
Op maandag 25 mei 2009 02:28 schreef GauloisesB. het volgende:
Probeer 't eens uit die mensen zelf te krijgen.
Ga naar ze toe en leg de situatie uit. Benadruk dat je het heel vervelend vindt dat hun kater jouw logeerkamer naar de tyfus pist en krabt. Vertel daar ook meteen bij wat je schade is (dus alles wassen, stomerij ofzo, muur opnieuw verven, dus alles wat die kutkat heeft aangericht).

Elk mens met een beetje fatsoen in z'n donder schaamt zich op dat moment de ballen uit z'n broek en biedt direct aan alle (on)kosten te vergoeden en zegt heel hard 'SORRY!'. Als ze dat niet uit zichzelf zeggen, heb je A. kutburen, en B. kun je het ze vragen. "Het is jullie kat, die bij mij schade aanricht. Dus ik zou het wel heel fijn vinden als jullie alle kosten vergoeden. Dan hadden jullie hem maar moeten laten castreren"

Dan moeten ze wel, volgens mij.
En toch nog maar eens heul sterk adviseren het vieze loeder te laten doorleven zonder balletjes.
TY Gaouloiseb; Ik ga morgenvroeg verhaal halen bij mijn buurtjes.
Ik heb wel een hard hoofd in over het castreren van die kat.
Maar ik ga het wel doen

Vraag: kan ik hem aansprakelijk stellen voor de kosten?
Never mind, ik ga hem vragen hoe we dit kunnen oplossen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Prospera op 25-05-2009 02:48:54 ]
  maandag 25 mei 2009 @ 02:48:45 #8
210577 GauloisesB.
The best a man can get
pi_69371580
quote:
Op maandag 25 mei 2009 02:41 schreef Prospera het volgende:

[..]

Ik heb wel een hard hoofd in over het castreren van die kat.
Maar ik ga het wel doen
Ja, ga jij 'm castreren?
Deze GauloisesB. moet heel erg snel op Fok! geweerd worden met zijn uiterst treurige berichten.
  maandag 25 mei 2009 @ 02:51:15 #9
210577 GauloisesB.
The best a man can get
pi_69371587
YW trouwens

Weet niet of je 'm wettelijk aansprakelijk kunt stellen, heb niet zoveel verstand van zulke diepgaande wetten. Weet vast iemand anders wel, maar dat komt denk ik pas op een fatsoenlijk tijdstip
  maandag 25 mei 2009 @ 02:52:32 #10
143001 Prospera
Verfrissend
pi_69371591
Fluitje van een cent toch, 15 minuten is die behandeling.
  maandag 25 mei 2009 @ 02:54:51 #11
143001 Prospera
Verfrissend
pi_69371596
quote:
Op maandag 25 mei 2009 02:51 schreef GauloisesB. het volgende:
YW trouwens

Weet niet of je 'm wettelijk aansprakelijk kunt stellen, heb niet zoveel verstand van zulke diepgaande wetten. Weet vast iemand anders wel, maar dat komt denk ik pas op een fatsoenlijk tijdstip
Hopelijk is er morgen iemand die er wel iets vanaf weet.
pi_69371637
volgens mij ben je als baasje verantwoordelijk voor je huisdier
als je hond ineens opzij springt en ik ten val kom met mn fiets moet de eigenaar van de hond iig de schade aan mn fiets betalen
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
pi_69371783
quote:
Op maandag 25 mei 2009 02:41 schreef Prospera het volgende:
Vraag: kan ik hem aansprakelijk stellen voor de kosten?
Nou en of
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_69371873
quote:
Op maandag 25 mei 2009 03:09 schreef swarmahoer het volgende:
volgens mij ben je als baasje verantwoordelijk voor je huisdier
Absoluut
pi_69372123
Hoe weet je zeker dat het de kat van de buren was? Heb je hem gezien?
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  maandag 25 mei 2009 @ 08:52:27 #16
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_69372679
quote:
Op maandag 25 mei 2009 05:41 schreef r_one het volgende:

[..]

Nou en of
En als ie een aansprakelijkheidsverzekering heeft kan ie het daar op indienden (baasjes zijn namelijk verantwoordelijk voor de "spontane" gedragingen van hun huisdier, dat is bij wet geregeld en een avp dekt dit af ).

En las ik nou goed dat de kat niet naar binnen kon? Daar zou ik ze sowieso op aanspreken. Het lijkt me niet de bedoeling dat een kat maar buiten moet blijven omdat de baasjes niet thuis zijn

Succes in ieder geval met het gesprek!
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
  maandag 25 mei 2009 @ 09:03:39 #17
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_69372888
Waarom valt het woord castreren steeds? Alsof een kat dan ineens niet meer overal pist
pi_69373072
Heb je de kater ook daadwerkelijk betrapt? Weet je dus zeker of het die kater was?
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
  maandag 25 mei 2009 @ 09:12:56 #19
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_69373092
quote:
Op maandag 25 mei 2009 09:03 schreef OxygeneFRL het volgende:
Waarom valt het woord castreren steeds? Alsof een kat dan ineens niet meer overal pist
Bij een kater wordt dat vaak inderdaad verholpen door castratie. Er is nog wel wat kans op sproeien, maar die wordt aanzienlijk kleiner wanneer je een kater castreert.
  maandag 25 mei 2009 @ 09:23:29 #20
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_69373334
quote:
Op maandag 25 mei 2009 09:12 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Bij een kater wordt dat vaak inderdaad verholpen door castratie. Er is nog wel wat kans op sproeien, maar die wordt aanzienlijk kleiner wanneer je een kater castreert.
Nou bij die van mij is het toen juist begonnen.
pi_69373544
Nou ik ben wel benieuwd naar hoe dit afloopt. De kat van mijn buurman kotst en schijt de galerij altijd onder.
Haters gonna hate.
  maandag 25 mei 2009 @ 09:34:11 #22
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_69373578
quote:
Op maandag 25 mei 2009 09:23 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Nou bij die van mij is het toen juist begonnen.
Dan heb je dikke vette pech gehad
Mijn ervaring is echt net andersom
  maandag 25 mei 2009 @ 09:34:50 #23
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_69373595
quote:
Op maandag 25 mei 2009 09:33 schreef CyclingGirl het volgende:
Nou ik ben wel benieuwd naar hoe dit afloopt. De kat van mijn buurman kotst en schijt de galerij altijd onder.
Dan vraag je de buurman toch om zo vriendelijk te zijn en de uitwerpselen van zijn huisdier op te ruimen? Lijkt me niet zo'n gek verzoek
pi_69373803
foto's van de schade maken (voordat je opgeruimd hebt) om te laten zien aan je buren hoe erg het was helpt ook wel denk ik.
pi_69374016
Ik hoop voor je dat ze niet gaan ontkennen dat hun kat het heeft gedaan. Want dan moet jij bewijzen dat het maar net hun kat is geweest.
Succes.
  maandag 25 mei 2009 @ 09:55:31 #26
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_69374195
quote:
Op maandag 25 mei 2009 08:52 schreef Marijkezwolle het volgende:
En las ik nou goed dat de kat niet naar binnen kon? Daar zou ik ze sowieso op aanspreken. Het lijkt me niet de bedoeling dat een kat maar buiten moet blijven omdat de baasjes niet thuis zijn
Hoe zielig het ook is voor de kat, maar dat is het pakkie an van de buren. Ik zou me daar als buur niet mee bemoeien.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  maandag 25 mei 2009 @ 10:04:57 #27
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_69374456
Gewoon vragen of ie de schade wil betalen, daar heb jij recht op .
Of ie 'm castreert heb je verder niets mee te maken, maar dat kun je wel aangeven als tip want dan stinkt z'n pis niet meer en trekt ie er ook niet zovaak op uit .
Ik vind het overigens vreemd dat je de muur en de linnenkast niet schoon krijgt? Vaak lukt dat wel gewoon hoor.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 25 mei 2009 @ 10:07:39 #28
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_69374534
quote:
Op maandag 25 mei 2009 09:55 schreef sanger het volgende:

[..]

Hoe zielig het ook is voor de kat, maar dat is het pakkie an van de buren. Ik zou me daar als buur niet mee bemoeien.
Blijkbaar niet, want die kat gaat dus fijn bij TS naar binnen... Daarnaast weet ik uit ervaring dat katten behoorlijk wat kabaal kunnen maken wanneer ze naar binnen willen maar niet kunnen (Mijn ouders hadden vroeger buren die om wat voor reden dan ook geen kattenluikje plaatsten maar wel de kat 's nachts naar buiten schopten... geen fijn resultaat midden in de nacht).
pi_69376907
quote:
Op maandag 25 mei 2009 09:34 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Dan vraag je de buurman toch om zo vriendelijk te zijn en de uitwerpselen van zijn huisdier op te ruimen? Lijkt me niet zo'n gek verzoek
Dit verzoek heb ik al vele malen bij hem neergelegd...
Haters gonna hate.
pi_69377273
ben erg gek op katten en vind het heel erg als een kat niet netjes wordt behandelt maar vind ook dat een ander er geen last van moet hebben. (mijn katten blijven dan ook binnen)
heb zelf ooit een keer enorme last gehad van een hond bij de buren en daar meerdere malen de politie voor gebeld.
uiteindelijk vroeg de eigenaar aan de politie 'wat er verder nog zou kunnen gebeuren als ik bleef klagen over de overlast'
politie was daar kort en krachtig in: 'datgene dat overlast veroorzaakt wordt in beslag genomen, of het nu een auto, een ghetto blaster of een hond is'
denk dus dat als je er met een goed gesprek niet uitkomt, je moet overwegen het bij de wijkagent aan te kaarten, overlast door een huisdier betekent betalen door de baas, simpel wat mij betreft.
overlast gaat maar door, dan aangeven.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  maandag 25 mei 2009 @ 12:04:37 #31
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_69378012
quote:
Op maandag 25 mei 2009 11:29 schreef CyclingGirl het volgende:

[..]

He gadver... Heb je een huurhuis? Dan zou je kunnen overwegen de wijkbeheerder van jullie complex in te schakelen. Ik vind het echt te ranzig voor woorden dat ie het niet opruimt...
  maandag 25 mei 2009 @ 12:14:59 #32
3542 Gia
User under construction
pi_69378283
quote:
Op maandag 25 mei 2009 10:07 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Blijkbaar niet, want die kat gaat dus fijn bij TS naar binnen... Daarnaast weet ik uit ervaring dat katten behoorlijk wat kabaal kunnen maken wanneer ze naar binnen willen maar niet kunnen (Mijn ouders hadden vroeger buren die om wat voor reden dan ook geen kattenluikje plaatsten maar wel de kat 's nachts naar buiten schopten... geen fijn resultaat midden in de nacht).
Onze buren hebben 3 katten, die ze vlot buiten sluiten en dan 3 weken op vakantie gaan. Komt er om de 2 dagen iemand de katten voeren. Geloof maar dat die 's nachts een leven maken, omdat ze niet binnen kunnen.

Maar TS, ik zou het toch gewoon aankaarten met je buurman. Jij moet je raam open kunnen zetten, zonder dat zijn kat binnen komt. Misschien net boven de vensterbank een schrikdraadje spannen wat je in en uit kunt schakelen. Heb je kans dat het beest naar beneden dondert. Ben je er ook vanaf.
pi_69379393
quote:
Op maandag 25 mei 2009 12:14 schreef Gia het volgende:

[..]

Misschien net boven de vensterbank een schrikdraadje spannen wat je in en uit kunt schakelen. Heb je kans dat het beest naar beneden dondert. Ben je er ook vanaf.
is ook weer zo rigoreus en daar heb je de kat alleen maar mee. het is niet de schuld van de kat maar van de eigenaar van de kat.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  maandag 25 mei 2009 @ 13:41:12 #34
143001 Prospera
Verfrissend
pi_69380732
Eind van de middag ga ik er even heen, hopelijk kan ik rustig blijven want eigenlijk ben ik pisnijdig.

Zeker weten is het die kater, het is trouwens de enige ongecastreerde in de hele buurt, want ik heb al langer last van hem dat hij mijn hele portiek van de voordeur onderpist en ook aan de achterkant moet ik hem steeds wegjagen.

Foto's kan ik alleen van het kamerscherm maken, daar zie je de sproeidruppels op. De rest zie je niks van, maar kan je ruiken.

Het grootste gedeelte heb ik weggesopt en in de was gedaan.
De muur was lastig omdat het een korrelige structuurverf is waar je moeilijk een doekje kan langshalen. Bij de linnenkast heeft hij precies tussen de kier van de deuren heengesproeit, zodat de hele binnenkant ook stonk.

Ik laat later wel weten hoe het gesprek ging.
  maandag 25 mei 2009 @ 13:56:37 #35
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_69381124
quote:
Op maandag 25 mei 2009 13:41 schreef Prospera het volgende:
Eind van de middag ga ik er even heen, hopelijk kan ik rustig blijven want eigenlijk ben ik pisnijdig.

Zeker weten is het die kater, het is trouwens de enige ongecastreerde in de hele buurt, want ik heb al langer last van hem dat hij mijn hele portiek van de voordeur onderpist en ook aan de achterkant moet ik hem steeds wegjagen.

Foto's kan ik alleen van het kamerscherm maken, daar zie je de sproeidruppels op. De rest zie je niks van, maar kan je ruiken.

Het grootste gedeelte heb ik weggesopt en in de was gedaan.
De muur was lastig omdat het een korrelige structuurverf is waar je moeilijk een doekje kan langshalen. Bij de linnenkast heeft hij precies tussen de kier van de deuren heengesproeit, zodat de hele binnenkant ook stonk.
FF Met een afwasborstel tegen de structuurverf . Baat het niet dan schaadt het niet .
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_69381634
quote:
Op maandag 25 mei 2009 11:29 schreef CyclingGirl het volgende:

[..]

Als ik buren had die dat meerdere malen zouden weigeren dan hadden ze op een gegeven moment een dode kat voor de deur liggen.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  maandag 25 mei 2009 @ 15:00:33 #37
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_69382988
quote:
Op maandag 25 mei 2009 14:13 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Als ik buren had die dat meerdere malen zouden weigeren dan hadden ze op een gegeven moment een dode kat voor de deur liggen.
Die kat kan er alleen zo weinig aan doen, dan kan je beter een dode buurvrouw daar neerleggen.
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
  Moderator maandag 25 mei 2009 @ 15:07:43 #38
45833 crew  Fogel
pi_69383239
quote:
Op maandag 25 mei 2009 14:13 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Als alternatief bij hun inbreken en daar alles onderpissen

Katten zijn ongedierte.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_69385294
Ik gok zo dat ze gaan ontkennen dat hun kat er wat mee te maken had... en dan heb je geen poot om op te staan...

Politie (mocht je daar aan denken) heeft ook geen zin, dit is een civiele zaak...
  maandag 25 mei 2009 @ 16:16:06 #40
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_69385490
quote:
Op maandag 25 mei 2009 16:10 schreef Phuturistixxx het volgende:
Politie (mocht je daar aan denken) heeft ook geen zin, dit is een civiele zaak...
Tenzij je het op inbraak kunt gooien
Een gedicht over Maanvis
  maandag 25 mei 2009 @ 17:07:59 #41
234835 blaatertje
mekkert maar wat
pi_69387130
quote:
Op maandag 25 mei 2009 09:49 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik hoop voor je dat ze niet gaan ontkennen dat hun kat het heeft gedaan. Want dan moet jij bewijzen dat het maar net hun kat is geweest.
Succes.
Dat is dus het probleem dat je hebt.
Verder kun je ze aansprakelijk stellen, want het valt onder vernieling van eigendommen. Het baasje is aansprakelijk voor de schade die een dier aanricht.
pi_69387238
Ben benieuwd
pi_69389111
Hoe is het nou afgelopen?
  maandag 25 mei 2009 @ 18:19:37 #44
110933 F4T4L_3RR0R
R.I.P. webicon ;(
pi_69389771
Gewoon een schoonmaakbedrijf bellen op kosten de de eigenaar van de kater.

Die hebben meestal wel middelen en methodes om deze ellende op te lossen.

Ik zie een paar keer lullige bdragen voorbij komen van een dekbed van 10 euro. Maar waarom in godsnaam de ander die je de ellende aanricht er zo makkelijk/goedkoop vanaf laten komen?
Een ballonvaarder die door de mand valt is nooit grappig...
  maandag 25 mei 2009 @ 23:23:21 #45
143001 Prospera
Verfrissend
pi_69402630
Ik kreeg onverwacht bezoek met het eten, dus dat gesprek gaat dan morgen plaats vinden.

@ maanvis: die borstel is een goed idee.
@F4T4L_3RROR: Vanmiddag het dekbed bij een wasserette in een Jumbo-machine gedaan.
Kostte idd. meer dan 10 euro.
Ik was vanmiddag in ons dorp al bij zo'n Gerner stomerij geweest voor een prijsopgaaf. Het rook daar heel muf en ranzig, dus dat was geen optie voor een schoon dekbed. Kostte trouwens ook ruim 19 ¤.

Het kamerscherm had ik buiten op het balkon gezet ivm de stank, daar heeft hij nog een plas vanmiddag overheen gezet.
Omdat de dakbedekking niet absorbeert heb ik met een spuitje die vloeistof opgezogen.
Bewijsmateriaal
Moest wel 3 keer mijn handen wassen tegen de stank.

Mijn strategie is: eerst de eigenaar vertellen dat ik schade heb van zijn kat, en ja ik heb hem nu de afgelopen dagen 3 keer van mijn platte dak afgeweerd.

Als de eigenaar niet reageert op mijn verzoek om iets aan die kat te doen, dan vertel ik hem dat ik dan maar
het officiële circuit inga.
Volgens de dierenarts kan ik er wel een emmer water overheen gooien, maar als ik kamers lucht dan ben ik niet steeds in die kamers aanwezig en zie ik die kat ook niet.

Het is van de gekke dat ik niet eens mijn ramen kan open doen.
Als de eigenaar van die kater niet reageert ga ik een melding doen bij de wijkagent.
Dat zal ik hem ook vertellen en ik zal hem ook zeggen dat bij meerdere meldingen van overlast
en de schade die ik krijg, hij zijn kat kan verliezen.

Dat was een tip eerder hier, ik weet niet meer van wie
  dinsdag 26 mei 2009 @ 02:38:08 #46
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_69405984
Die kater was goed pissig, dat ie alles heeft ondergezeken.
  dinsdag 26 mei 2009 @ 07:36:41 #47
3542 Gia
User under construction
pi_69407430
Er zijn in de tuincentra wel middeltjes tegen katten te koop, maar ja, dat kost geld.
Je zou ook, hoeft maar eenmalig, stekelig snoeiwerk op het plat dak kunnen leggen.

Misschien is er wel iets van stekelige dakbedekking te koop waar katten niet overheen lopen.

Vervelend probleem wel.
  dinsdag 26 mei 2009 @ 08:08:20 #48
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_69407683
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 02:38 schreef THEFXR het volgende:
Die kater was goed pissig, dat ie alles heeft ondergezeken.
Ja grappig man

Je kan je deur en ramen toch wel op een dergelijke kier zetten dat een kat er niet doorheen kan?
pi_69408636
Wacht er nu maar niet te lang mee de eigenaar aan te spreken...
  dinsdag 26 mei 2009 @ 10:12:41 #50
234835 blaatertje
mekkert maar wat
pi_69410109
quote:
Op maandag 25 mei 2009 23:23 schreef Prospera het volgende:

Volgens de dierenarts kan ik er wel een emmer water overheen gooien, maar als ik kamers lucht dan ben ik niet steeds in die kamers aanwezig en zie ik die kat ook niet.
Bovendien helpt dat totaal niet. De kat zal er alleen jou uit de weg gaan, en niet ophouden je huis in zijn territorium te betrekken. Dus hij blijft gewoon komen als hij jou niet ziet of denkt dat jij hem niet ziet.

[Edit]
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 08:08 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Ja grappig man

Je kan je deur en ramen toch wel op een dergelijke kier zetten dat een kat er niet doorheen kan?
Alsof een kietje van een centimeter lekker lucht.
pi_69410167
quote:
Op maandag 25 mei 2009 12:04 schreef Marijkezwolle het volgende:

Nee koop, appartement. En die buurman is voorzitter van de VVE.

[..]

He gadver... Heb je een huurhuis? Dan zou je kunnen overwegen de wijkbeheerder van jullie complex in te schakelen. Ik vind het echt te ranzig voor woorden dat ie het niet opruimt...
Haters gonna hate.
  dinsdag 26 mei 2009 @ 10:19:36 #52
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_69410279
Als ze moeilijk gaan doen heb je wettelijk gezien amper een poot om op te staan ben ik bang, ontkennen dat het hun kat is geweest of überhaupt hun kat is (geen idee of ie wel gechipt is) en je staat met een bek vol tanden heb ik het idee.
Wel een lullige situatie, heb het zelf niet breed maar als m'n kat zoiets zou flikken bij de buren mensen hier in de omgeving zou ik zeker wel zorgen dat er een oplossing komt voor dat probleem.
pi_69410336
Ik zou in elk geval zo snel mogelijk de buren aanspreken...en zowiezo een hor o.i.d plaatsen, kost wel wat...maar je houdt die kat buiten.
pi_69414344
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 08:08 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ja grappig man

Ja handig man

De buren kunnen zelf hun deur of raam niet op een dergelijke kier zetten dat hun kat er wel doorheen kan?
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  † In Memoriam † dinsdag 26 mei 2009 @ 16:56:38 #55
34726 Fratz
Max
pi_69422507
TS heb je daadwerkelijk bewijs dat het de kat van de buren is geweest?
Heb je de kat gezien, er een foto van gemaakt etc.
Stel je voor de je buren je niet geloven, dan heb je eigenlijk geen poot om op te staan.
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
pi_69428015
Heb je geen getuigen?

Hier loopt ook een rode ongecastreerde kater rond die alles onderzeikt in de tuin meurt ook heel erg.

Ik heb zelf 1 kater maar die is gecastreerd dan heeft een ander er geen last van
  dinsdag 26 mei 2009 @ 21:37:31 #57
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_69433529
anders pak ff de elektronische vliegenmepper, dat helpt denk ik wel
pi_69445067
En, al een gesprek gehad met de buren? Vervelende situatie zeg!
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  donderdag 28 mei 2009 @ 07:34:23 #59
143001 Prospera
Verfrissend
pi_69479029
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 09:35 schreef Cat22 het volgende:
En, al een gesprek gehad met de buren? Vervelende situatie zeg!
Nee nog niet, als ik thuiskom zijn zij weg en vice versa.
Ik denk dat het komend weekend beter is omdat ze dan ook thuis zijn.

En ik denk dat ze wel gevoelig zijn voor kritiek, het is hier een buurtje.
Het is denk ik niet zo slim om heel over de rode daar te gaan praten.

Oh ja, ik heb met een spuitje wat rest katerdruppels opgezogen.
Mén wat een stank.
  donderdag 28 mei 2009 @ 07:41:15 #60
143001 Prospera
Verfrissend
pi_69479069
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 19:25 schreef Evilstorm het volgende:
Heb je geen getuigen?

Hier loopt ook een rode ongecastreerde kater rond die alles onderzeikt in de tuin meurt ook heel erg.

Ik heb zelf 1 kater maar die is gecastreerd dan heeft een ander er geen last van
Die ongecastreerde kates zeiken heel veel tegen huizen waar andere katten wonen.
Zo'n beetje hun story of Life.
Het enige wat je kan doen is achter het baasje te komen en dan zeggen dat hun kat overlast veroorzaakt.

Met het zeiken in mijn huis is deze kater heul veel te ver gegaan.

BTW; ik moet die kater meermaals wegjagen van mijn voordeur of van de achterkant van mijn huis.
pi_69479371
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 12:41 schreef r_one het volgende:

[..]

Ja handig man

De buren kunnen zelf hun deur of raam niet op een dergelijke kier zetten dat hun kat er wel doorheen kan?
Een kier van een cm of 6/7 cm daar past een kat echt niet tussen hoor.
pi_69479384
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 07:34 schreef Prospera het volgende:

[..]

Nee nog niet, als ik thuiskom zijn zij weg en vice versa.
Ik denk dat het komend weekend beter is omdat ze dan ook thuis zijn.

En ik denk dat ze wel gevoelig zijn voor kritiek, het is hier een buurtje.
Het is denk ik niet zo slim om heel over de rode daar te gaan praten.

Oh ja, ik heb met een spuitje wat rest katerdruppels opgezogen.
Mén wat een stank.
Waarom?
Ik dnek niet dat iemand dat nodig heeft als bewijsmateriaal hoor
pi_69479394
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 08:09 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Als ik mijn kamer wil luchten wil ik mijn raam helemaal open kunnen zetten
pi_69479413
Ja ok jij hebt gelijk, je zou je niet moeten aanpassen aan iemand anders.
pi_69479482
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 08:11 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ja ok jij hebt gelijk, je zou je niet moeten aanpassen aan iemand anders.
Een beetje is niet erg Als ik in een buurt vol katten woon en mijn achterdeur open laat staan, is het misschien onredelijk om uit mijn plaat te gaan als er een kat lekker op mijn bank ligt te pitten

Maar je kamer ondergezeken als je probeert te luchten is NIET iets wat je moet pikken. Die eigenaren weten ook wel dat dat beest sproeit. Hij mag niet voor niks een paar dagen niet binnen.
pi_69479856
Je wacht nu té lang met de eigenaar aanspreken. Hoe langer je wacht, hoe kleiner de kans op succes.
  donderdag 28 mei 2009 @ 09:39:51 #67
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_69481128
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 08:39 schreef nummer_zoveel het volgende:
Je wacht nu té lang met de eigenaar aanspreken. Hoe langer je wacht, hoe kleiner de kans op succes.
Dat dus.

Het is ook niet zo slim om alles helemaal provisorisch te gaan schoonmaken, je had hier gewoon een verzekeringskwestie van moeten maken. Dat zou ik alsnog doen. Je eigen verzekering bellen (ik neem aan dat het onder je inboedelverzekering valt?) en die gaat dan volgens mij de eigenaar van de kater aansprakelijk stellen. In principe hoort die eigenaar hiervoor verzekerd te zijn, gewoon een gevalletje WA verzekering.

Hoe langer je wacht met aanspreken en het via de verzekering te doen, hoe minder kans je hebt dat er iets zinnigs uitkomt. Ik denk dat je via de verzekering gewoon alles vergoed of professioneel gereinigd had gekregen.
And when you think of trust
Does it lead you home?
To a place that you only dream of
When you're all alone
  donderdag 28 mei 2009 @ 11:09:50 #68
234835 blaatertje
mekkert maar wat
pi_69484138
quote:

[..]

Ik vind het van de zotten dat een ander zijn beest de deur uit trapt als hij gaat werken om te voorkomen dat het beest er bij hem een bende van maakt, en dat ik dan maatregelen moet nemen om te voorkomen dat dat beest mij schade berokkent. Dit ff uit mijn eigen soortgelijke ervaring.

Anderen hebben ook geen last van mijn katten, dan verwacht ik het ook andersom.
pi_69484390
quote:
Moet nou werkelijk alles letterlijk voorgekauwd worden ?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En een kier van 6/7 cm ventileert ook voor geen meter
.
pi_69484678
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 08:15 schreef freecell het volgende:

[..]

Een beetje is niet erg Als ik in een buurt vol katten woon en mijn achterdeur open laat staan, is het misschien onredelijk om uit mijn plaat te gaan als er een kat lekker op mijn bank ligt te pitten

Maar je kamer ondergezeken als je probeert te luchten is NIET iets wat je moet pikken. Die eigenaren weten ook wel dat dat beest sproeit. Hij mag niet voor niks een paar dagen niet binnen.
Wat is het verschil?
In beide gevallen zijn de omstandigheden in feite gelijk: je woont in een katrijke buurt (en dat weet je ook), bovendien weet je ook dat er katten zijn die naar binnen glippen; toch laat je iets (in het ene geval een deur, in het andere geval een raam) open staan zodanig dat er een kat door kan. Die kat weet echt niet "Dit is luchten, dus nu mag ik niet naar binnen".

Ik denk ook dat dat het grootste probleem gaat worden, naast de erkenning/het bewijs dat het inderdaad die kat van die buren is geweest. In principe is een eigenaar van een dier aansprakelijk voor de natuurlijke gedragingen van zijn dier, maar: er kan ook een soort van "eigen schuld" worden toegepast. Als ik bijvoorbeeld met mijn auto rij op een landweggetje en ik kom daar een paard-met-ruiter tegen, dan weet iedereen wel dat je daar voorzichtig langs moet, en niet moet toeteren. Als ik dan toch lekker op de toeter ga hangen, en het paard slaat op hol en loopt tegen mijn auto aan, dan kan je redelijkerwijs niet alle schuld bij de eigenaar van het paard leggen, en ook niet bij de ruiter die er op dat moment op zit. Dat is een kwestie van het bewust nemen van een risico door mijzelf.

In dit geval zal men dus ook kunnen zeggen "Ja, als je weet dat er katers rondlopen, en je weet dat ze bij je raam kunnen komen, moet je dat of minder wijd openzetten (maar hou er rekening mee dat katten door verbazingwekkend kleine gaatjes kunnen kruipen), of zorgen dat de kat niet bij je raam kan komen, of zorgen dat er bijvoorbeeld een hor of zoiets achter zit".

Desalniettemin: TS, veel sterkte met de stank... Yuk. Mijn poes plast(e? ze is eergisteren geholpen) ook overal in huis, en gelukkig heb ik laminaat dus is het meeste vrij eenvoudig weg te krijgen en bovendien is poezepies minder stinkend dan katerpies, maar ik vond dit al erg... Laat staan de situatie waar jij in zit!
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_69484794
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 09:39 schreef Shitney het volgende:
Het is ook niet zo slim om alles helemaal provisorisch te gaan schoonmaken, je had hier gewoon een verzekeringskwestie van moeten maken. Dat zou ik alsnog doen. Je eigen verzekering bellen (ik neem aan dat het onder je inboedelverzekering valt?) en die gaat dan volgens mij de eigenaar van de kater aansprakelijk stellen. In principe hoort die eigenaar hiervoor verzekerd te zijn, gewoon een gevalletje WA verzekering.
Euh nee, dit soort dingen vallen NIET onder de inboedelverzekering. 't Is even wat anders dan waterschade he... Alleen bij All-risk inboedelverzekeringen (met "Dekking tegen alle van buiten komende onheilen") krijg je dit vergoed; gewone inboedelverzekeringen, ook de Extra Uitgebreide, dekken dit niet.
Voor de AVP (WA is voor de auto) van de eigenaar: zie mijn vorige post.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_69488335
Dit valt onder de WA.
pi_69489063
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 13:09 schreef nummer_zoveel het volgende:
Dit valt onder de WA.
Zoals ik aangaf:
de AVP biedt in principe wel dekking voor schade die wordt toegebracht door de eigen gedragingen van je huisdieren, maar: TS moet eerst bewijzen dat het inderdaad die kat was, en vervolgens kan hem waarschijnlijk ook nog een stuk "eigen schuld" worden aangeteld.
Overigens is een AVP ook nog eens niet verplicht. Dat ontslaat iemand niet van zijn wettelijke verplichtingen tot het vergoeden van schade waar hij voor aansprakelijk is, maar die aansprakelijkheid is lastig aan te tonen en vast te stellen.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  donderdag 28 mei 2009 @ 13:33:18 #74
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_69489131
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 11:26 schreef Pandora73 het volgende:

[..]

Euh nee, dit soort dingen vallen NIET onder de inboedelverzekering. 't Is even wat anders dan waterschade he... Alleen bij All-risk inboedelverzekeringen (met "Dekking tegen alle van buiten komende onheilen") krijg je dit vergoed; gewone inboedelverzekeringen, ook de Extra Uitgebreide, dekken dit niet.
Voor de AVP (WA is voor de auto) van de eigenaar: zie mijn vorige post.
dit valt wel degelijk onder je aansprakelijkheidsverzekering hoor. Als mijn kinderen bij een ander iets slopen, dan is het ook mijn aansprakelijkheidsverzekering die dat dekt. Dat zelfde geldt voor je huisdieren bij mijn weten.

Ik bedoelde ook niet dat de inboedelverzekering van TS hiervoor zou vergoeden, wél bedoelde ik dat die hem kunnen helpen met het afhandelen van de aansprakelijkheid van zijn buren.
Does it lead you home?
When you're all alone
  donderdag 28 mei 2009 @ 13:35:00 #75
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_69489201
Eerste de beste hit op google:

Aansprakelijkheidsverzekering
Voordelen MoneYou Aansprakelijkheidsverzekering
Verzekerd tot ¤ 2.500.000,- per gebeurtenis
Het hele gezin verzekerd plús de huisdieren
Ook voor uitwonende, studerende kinderen
Wereldwijde dekking
Kies je eigen risico: ¤ 100 of ¤ 250
Does it lead you home?
When you're all alone
pi_69489352
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 13:33 schreef Shitney het volgende:

[..]

dit valt wel degelijk onder je aansprakelijkheidsverzekering hoor. Als mijn kinderen bij een ander iets slopen, dan is het ook mijn aansprakelijkheidsverzekering die dat dekt. Dat zelfde geldt voor je huisdieren bij mijn weten.

Ik bedoelde ook niet dat de inboedelverzekering van TS hiervoor zou vergoeden, wél bedoelde ik dat die hem kunnen helpen met het afhandelen van de aansprakelijkheid van zijn buren.
Schade die jouw huisdieren bij iemand anders uit eigen initiatief aanrichten (dus als ze niet worden opgehitst zeg maar) valt inderdaad onder de AVP.
Maar zoals gezegd: er is hier een zekere mate van eigen schuld die waarschijnlijk aangerekend gaat worden.

Ik dacht in jouw post overigens te lezen dat je zei "Ik neem aan dat het onder je inboedelverzekering valt?" en daarom reageerde ik erop. Geen dekking onder de inboedelverzekering (tenzij all-risk) en ze gaan je ook niet helpen verhalen op een ander, dat doen ze alleen als ze zelf iets hebben betaald en er iemand anders aansprakelijk is.
Wel zou een Rechtsbijstandverzekering (of een eventuele Verhaalsdekking op de AVP van TS) wellicht soelaas kunnen bieden, maar dan moet je wel een bepaald schadebedrag (meestal 200-250 euro) minimaal aan schade hebben. En je moet kunnen aantonen dat het inderdaad die kat was. Dat gaan zij namelijk niet voor je doen...
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  donderdag 28 mei 2009 @ 13:41:21 #77
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_69489432
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 13:39 schreef Pandora73 het volgende:

[..]

Schade die jouw huisdieren bij iemand anders uit eigen initiatief aanrichten (dus als ze niet worden opgehitst zeg maar) valt inderdaad onder de AVP.
Maar zoals gezegd: er is hier een zekere mate van eigen schuld die waarschijnlijk aangerekend gaat worden.

Ik dacht in jouw post overigens te lezen dat je zei "Ik neem aan dat het onder je inboedelverzekering valt?" en daarom reageerde ik erop. Geen dekking onder de inboedelverzekering (tenzij all-risk) en ze gaan je ook niet helpen verhalen op een ander, dat doen ze alleen als ze zelf iets hebben betaald en er iemand anders aansprakelijk is.
Ik bedoelde met die zin slechts dat je die als beste zou kunnen bellen voor advies.
Does it lead you home?
When you're all alone
  donderdag 28 mei 2009 @ 15:36:56 #78
143001 Prospera
Verfrissend
pi_69493608
Een uurtje geleden heb ik met de buurman gesproken; hij zal contact opnemen met zijn verzekering.
Hij is niet van plan om zijn kat te laten castreren.
Ik merkte op dat hij dan problemen met die verzekeringsmaatschappij kan krijgen, omdat dit niet de laatste keer zal zijn dat die kat ergens binnen gaat lopen sproeien.

Hij zei dat andere katten ook sproeien en dat stinkt ook.
Ik legde uit dat die staand plassen en dat een ongecastreerde kater stinkt.
Hij heeft speciaal daarom geen bak in huis heeft omdat hij zo stinkt.

Hij stelde voor dat ik een haakje op het raam moet zetten zodat er geen kat naar binnen kan.
Castreren zorgt er volgens hem voor dat de kat dik wordt.
Ik zei dat hij hem dan minder eten moet geven.

Hij vindt dat zijn kater te zachtaardig is en is bang dat na een castratie het een watje wordt.
Duh, die kater vecht met elke kat die hij tegenkomt.
Hij vindt zijn kat gestresst.

In elk geval weet hij nu van het probleem af.
Ik heb trouwens wel bewijs dat het die kater is, ik heb wat van zijn urine opgevangen.
DNA en zo.

En mijn kamerscherm zit onder de spetters.

Een reinigingsdienst lijkt me een stap voor de volgende keer.
Deze keer was het zaterdagmiddag; een stinkende slaapkamer en alle instanties waren dicht.
Het was geen optie te wachten tot maandag om een afspraak te maken als je huis zo ranzig ruikt.

Ik merkte ook nog op dat als hij ongecastreerde katers wil, dat hij beter op een boerderij kan gaan wonen.
In elk geval wordt het niet castreren en wel de verzekering inschakelen.
  donderdag 28 mei 2009 @ 15:45:08 #79
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_69493937
Hij vindt zijn kat gestressed, maar katers worden juist minder gestresst en rustiger als ze gecastreerd worden.
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 28 mei 2009 @ 15:45:17 #80
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_69493945
Volgens mij is een dier nog steeds een goed. En dat goed heeft nu schade veroorzaakt. Ongeveer hetzelfde als een boom van de buren die op jouw huis valt. Dus ja, ze zijn aansprakelijk en kunnen dat volgens mij gewoon aan hun WA verzekering opgeven.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  donderdag 28 mei 2009 @ 15:49:52 #81
3542 Gia
User under construction
pi_69494098
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 15:45 schreef vogeltjesdans het volgende:
Volgens mij is een dier nog steeds een goed. En dat goed heeft nu schade veroorzaakt. Ongeveer hetzelfde als een boom van de buren die op jouw huis valt. Dus ja, ze zijn aansprakelijk en kunnen dat volgens mij gewoon aan hun WA verzekering opgeven.
Vind ik ook. En dat goed blijft schade veroorzaken. Prospera moet die ook steeds gaan verhalen.

Haakje op de raam? Kom op, je moet in je eigen huis toch je raam wagenwijd open kunnen zetten!!

De buurman is verantwoordelijk voor de handel en wandel van zijn huisdier. TS niet.

Maar goed, een raamhor is wel een oplossing hoor. Ook tegen ander ongedierte.
Hebben wij boven bij alle ramen. 's Zomers lekker alles open, 's avonds, en geen muggen binnen.
  donderdag 28 mei 2009 @ 15:51:30 #82
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_69494159
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 15:36 schreef Prospera het volgende:
Een uurtje geleden heb ik met de buurman gesproken; hij zal contact opnemen met zijn verzekering.
Ik merkte op dat hij dan problemen met die verzekeringsmaatschappij kan krijgen, omdat dit niet de laatste keer zal zijn dat die kat ergens binnen gaat lopen sproeien.
Dat is het probleem van de buurman. Als het al een probleem is.
quote:
Hij zei dat andere katten ook sproeien en dat stinkt ook.
Ik legde uit dat die staand plassen en dat een ongecastreerde kater stinkt.
Hij heeft speciaal daarom geen bak in huis heeft omdat hij zo stinkt.
Het is op dit moment kattenneuktijd, daar komt dat door.
quote:
Hij stelde voor dat ik een haakje op het raam moet zetten zodat er geen kat naar binnen kan.
Castreren zorgt er volgens hem voor dat de kat dik wordt.
Ik zei dat hij hem dan minder eten moet geven.
Nee, jij hoeft er niet voor te zorgen dat zijn kat niet meer bij jou naar binnen kan. De oorzaak is het sproeien, niet het feit dat de kat bij jou naar binnen kan.

En dat de kat te dik zou worden is een fabeltje. De onze is ook gecastreerd en het gaat heel goed met hem. Kwestie van genoeg beweging krijgen.
quote:
Hij vindt dat zijn kater te zachtaardig is en is bang dat na een castratie het een watje wordt.
Duh, die kater vecht met elke kat die hij tegenkomt.
Hij vindt zijn kat gestresst.
Ook gelul, want dat heeft met het karakter van de kat te maken. Ik weet ook wel dat gecastreerde katers laag op de kattenhierarchie staan, maar de mijne mept andere katers nog steeds uit onze tuin hoor.
quote:
In elk geval weet hij nu van het probleem af.
Ik heb trouwens wel bewijs dat het die kater is, ik heb wat van zijn urine opgevangen.
DNA en zo.
quote:
En mijn kamerscherm zit onder de spetters.
Een geluk dat jij nog niet ondergezeken bent.
quote:
Een reinigingsdienst lijkt me een stap voor de volgende keer.
Deze keer was het zaterdagmiddag; een stinkende slaapkamer en alle instanties waren dicht.
Het was geen optie te wachten tot maandag om een afspraak te maken als je huis zo ranzig ruikt.

Ik merkte ook nog op dat als hij ongecastreerde katers wil, dat hij beter op een boerderij kan gaan wonen.
Hoe dan ook, castreren is zijn keuze en niet die van jou. Maar als dat betekent dat daardoor alles ondergepist wordt, zal hij zijn verzekering moeten inschakelen.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_69494162
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 15:45 schreef vogeltjesdans het volgende:
Zie mijn eerdere reacties hierover... "Ja, tenzij...".
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_69494214
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 15:49 schreef Gia het volgende:

[..]

Haakje op de raam? Kom op, je moet in je eigen huis toch je raam wagenwijd open kunnen zetten!!

Ja, dat vinden de inbrekers ook heel leuk!
O nee, wacht... Die mogen ook niet naar binnen, dus als ze dat wel doen, dan zijn ze in overtreding. Dus dat zullen ze vast niet doen...
(/cynische modus uit)
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  donderdag 28 mei 2009 @ 15:56:14 #85
143001 Prospera
Verfrissend
pi_69494332
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 13:39 schreef Pandora73 het volgende:

[..]

Maar zoals gezegd: er is hier een zekere mate van eigen schuld die waarschijnlijk aangerekend gaat worden.Ik dacht in jouw post overigens te lezen dat je zei "Ik neem aan dat het onder je inboedelverzekering valt?" en daarom reageerde ik erop. Geen dekking onder de inboedelverzekering (tenzij all-risk) en ze gaan je ook niet helpen verhalen op een ander, dat doen ze alleen als ze zelf iets hebben betaald en er iemand anders aansprakelijk is.
Wel zou een Rechtsbijstandverzekering (of een eventuele Verhaalsdekking op de AVP van TS) wellicht soelaas kunnen bieden, maar dan moet je wel een bepaald schadebedrag (meestal 200-250 euro) minimaal aan schade hebben. En je moet kunnen aantonen dat het inderdaad die kat was. Dat gaan zij namelijk niet voor je doen...
Wat bedoel je hiermee?
Dat ik schuld heb dat ik het raam heb opengezet?

Mijn schade is 2x3 uur werk met schoonmaken, 5 wasmachines gedraaid, 1 vernield kamerscherm van 6 jaar oud(dus ws geen dagwaarde), 1 dekbed gereinigd in de wasserette 6km verderop voor ¤15.
  donderdag 28 mei 2009 @ 15:57:19 #86
3542 Gia
User under construction
pi_69494368
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 15:52 schreef Pandora73 het volgende:

[..]

O nee, wacht... Die mogen ook niet naar binnen, dus als ze dat wel doen, dan zijn ze in overtreding. Dus dat zullen ze vast niet doen...
(/cynische modus uit)
Haha, ik lig dubbel!

Uiteraard zet je niet je raam wagenwijd open om vervolgens je huis onbeheerd achter te laten.
Maar een kat trekt er niks van aan of de eigenaresse wel of niet thuis is. Een inbreker, zeker overdag, wel.

Mag ik zeker ook de achterdeur niet open zetten, 's zomers?
Stel de kat van de buren schiet naar binnen, achter de hond of het konijn aan en gaat in mijn gordijnen hangen.
Tja, had ik de deur maar op een haakje moeten zetten.
  donderdag 28 mei 2009 @ 15:57:53 #87
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_69494386
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 15:49 schreef Gia het volgende:

Maar goed, een raamhor is wel een oplossing hoor. Ook tegen ander ongedierte.
Dát dacht ik dus ook. Dus ik raam boven wagenwijd open gezet. Die avond die daarop volgde hoorde ik ineens gemauw. Ik dacht hmm.. mijn katten zitten binnen dus dat kan de mijne niet zijn. 't gemauw ging maar door. Zat m'n kat op het balkon, en was de hor stukgekrabt .
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 28 mei 2009 @ 15:59:48 #88
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_69494453
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 15:52 schreef Pandora73 het volgende:

[..]

(/cynische modus uit)
Mits ze het huis niet onderpissen
  donderdag 28 mei 2009 @ 16:00:43 #89
3542 Gia
User under construction
pi_69494491
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 15:57 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dát dacht ik dus ook. Dus ik raam boven wagenwijd open gezet. Die avond die daarop volgde hoorde ik ineens gemauw. Ik dacht hmm.. mijn katten zitten binnen dus dat kan de mijne niet zijn. 't gemauw ging maar door. Zat m'n kat op het balkon, en was de hor stukgekrabt .

Doen ze volgens mij toch niet zo gauw. Zat ze, per ongeluk, opgesloten? Hoge nood?

Maar goed, TS heeft zelf geen katten. Als een kat van buiten naar binnen een geplaatst raamhor kapot zou krassen, dan is dat weer verhaal halen bij de buren. Maar ik denk dat zo'n hor een vreemde kat toch wel buiten houdt.
  donderdag 28 mei 2009 @ 16:01:53 #90
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_69494550
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 16:00 schreef Gia het volgende:

[..]

Doen ze volgens mij toch niet zo gauw. Zat ze, per ongeluk, opgesloten? Hoge nood?
Het is een hij, en die zat inderdaad opgesloten.
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 28 mei 2009 @ 16:05:27 #91
143001 Prospera
Verfrissend
pi_69494683
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 15:51 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Dat is het probleem van de buurman. Als het al een probleem is.
[..]

Het is op dit moment kattenneuktijd, daar komt dat door.
[..]

Nee, jij hoeft er niet voor te zorgen dat zijn kat niet meer bij jou naar binnen kan. De oorzaak is het sproeien, niet het feit dat de kat bij jou naar binnen kan.

En dat de kat te dik zou worden is een fabeltje. De onze is ook gecastreerd en het gaat heel goed met hem. Kwestie van genoeg beweging krijgen.
[..]

Ook gelul, want dat heeft met het karakter van de kat te maken. Ik weet ook wel dat gecastreerde katers laag op de kattenhierarchie staan, maar de mijne mept andere katers nog steeds uit onze tuin hoor.
[..]

[..]

Een geluk dat jij nog niet ondergezeken bent.
[..]

Hoe dan ook, castreren is zijn keuze en niet die van jou. Maar als dat betekent dat daardoor alles ondergepist wordt, zal hij zijn verzekering moeten inschakelen.
Topreactie
Ja het is kattenneuktijd,
Ik ga hem volgende keer uitleggen dat die kat gestresst is omdat hij niet gecastreerd is.
Het castreren is idd zijn keuze.

BTW: ik heb ook een gecastreerde kater, die die ongecastreerde kat af en toe manieren leert, maar dat is natuurlijk geen uitlokking
  donderdag 28 mei 2009 @ 16:06:46 #92
143001 Prospera
Verfrissend
pi_69494743
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 16:00 schreef Gia het volgende:

[..]

Maar goed, TS heeft zelf geen katten. Als een kat van buiten naar binnen een geplaatst raamhor kapot zou krassen, dan is dat weer verhaal halen bij de buren. Maar ik denk dat zo'n hor een vreemde kat toch wel buiten houdt.
Jawel, maar meer huis/afgeschermdetuin/keuken exkater.

Edit: ik heb er wel 4

Maar een hor is een tof idee

[ Bericht 7% gewijzigd door Prospera op 28-05-2009 16:16:17 ]
  donderdag 28 mei 2009 @ 16:09:41 #93
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_69494841
Prospera, je hoeft echt geen moeite te doen om hem te overtuigen dat z'n kat gecastreerd moet worden . Baasjes zijn echt supereigenwijs..
Een gedicht over Maanvis
pi_69511068
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 15:56 schreef Prospera het volgende:

[..]

Wat bedoel je hiermee?
Dat ik schuld heb dat ik het raam heb opengezet?

Mijn schade is 2x3 uur werk met schoonmaken, 5 wasmachines gedraaid, 1 vernield kamerscherm van 6 jaar oud(dus ws geen dagwaarde), 1 dekbed gereinigd in de wasserette 6km verderop voor ¤15.
Mede-verantwoordelijkheid dan?
En ja, als je in een katrijke buurt woont, en je zet toch je raam zonder maatregelen of toezicht open, dan neem je nou eenmaal een risico.
Zo moet je ook geen puppy's alleen in je huis achterlaten als ze daar nog nooit geweest zijn, geen baby's kietelen en raar opkijken als ze in een reflex een ketting van je nek trekken, of zoals ik zei luid toeterend langs een paard rijden. Natuurlijk zijn de eigenaren/ouders aansprakelijk, maar je eigen gedrag telt wel degelijk mee.
Spijtig voor jou, maar zo werkt het wel.
Dat je schade fors is, althans voor jou, doet daar niets aan af.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  vrijdag 29 mei 2009 @ 01:20:44 #95
143001 Prospera
Verfrissend
pi_69513181
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 23:52 schreef Pandora73 het volgende:

[..]

Mede-verantwoordelijkheid dan?
En ja, als je in een katrijke buurt woont, en je zet toch je raam zonder maatregelen of toezicht open, dan neem je nou eenmaal een risico. Zo moet je ook geen puppy's alleen in je huis achterlaten als ze daar nog nooit geweest zijn, geen baby's kietelen en raar opkijken als ze in een reflex een ketting van je nek trekken, of zoals ik zei luid toeterend langs een paard rijden. Natuurlijk zijn de eigenaren/ouders aansprakelijk, maar je eigen gedrag telt wel degelijk mee.
Spijtig voor jou, maar zo werkt het wel.
Dat je schade fors is, althans voor jou, doet daar niets aan af.
Ho ho, een katrijke buurt? Dat valt best mee, hoe kom je daarop?
Er loopt 1 ongecastreerde kater rond en ik ben niet de enige die daar last van heeft.

En wat bedoel je met mijn eigen gedrag, dat ik mijn raam wil openzetten?
Ik mag mijn raam niet open zetten omdat de buren een ongecastreerde kater heeft?
Of: ik heb zelf gecastreerde katten en daarom mag ik een raam niet open doen vanwege de ongecastreerde kater van de buren

BTW mijn katten hebben een afgeschermde tuin, ze komen heel spaarzaam buiten en in dat eventuele uurtje gaan ze zeker niet op bezoek in een ander huis.
Ze zijn goed opgevoed.

Dit is meer een F&Ftopic.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 01:52:56 #96
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_69513615
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 15:36 schreef Prospera het volgende:

Ik heb zo'n idee, dat hij niet zijn verzekering ingeschakeld, of dat je echt niks vergoed krijgt.
De baas van die kat is iig een egoist
pi_69516245
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 01:20 schreef Prospera het volgende:

[..]

Er loopt 1 ongecastreerde kater rond en ik ben niet de enige die daar last van heeft.

Ik mag mijn raam niet open zetten omdat de buren een ongecastreerde kater heeft?
Of: ik heb zelf gecastreerde katten en daarom mag ik een raam niet open doen vanwege de ongecastreerde kater van de buren

BTW mijn katten hebben een afgeschermde tuin, ze komen heel spaarzaam buiten en in dat eventuele uurtje gaan ze zeker niet op bezoek in een ander huis.
Ze zijn goed opgevoed.

Tussendoor: Wat is F&F? Ik kom maar op een paar subfora op Fok, dus geen idee wat je bedoelt.

Ik kreeg uit je berichten de indruk dat het een katrijke buurt was, maar goed.
En ik zeg niet dat je je raam niet mag openzetten, maar als je dat doet, zonder maatregelen, neem je een risico.
Dat jij goed voor je katten bent, en ze netjes binnen je eigen terrein houdt, is een compliment waard, want dat komt zelden voor. Maar je weet zelf ook dat dat een uitzondering is, en dat je dus rekening moet houden met het feit dat anderen dat niet doen. Net als wanneer je je sleutels in je auto laat zitten: moet je niet raar opkijken dat je auto verdwijnt. En nee, dat MAG niet, maar het gebeurt wel... En dus moet je zelf ook oppassen en je aanpassen. Is dat krom? JA. Heel krom. Maar zo is het nou eenmaal wel heden ten dage...

Het spijt me echt voor je, maar ik werk al 13 jaar in het aansprakelijkheidsrecht... Dus je mag me best geloven. Hoeft niet natuurlijk. Maar het mag wel.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  vrijdag 29 mei 2009 @ 11:00:12 #98
21112 ArnoKlaassen
The Magnificient One
pi_69519608
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 01:20 schreef Prospera het volgende:

[..]

Ze zijn goed opgevoed.

Tsja als er ingebroken wordt omdat je een raam open hebt staan valt dit ook niet onder inbraak en krijg je niks vergoed. Kans is groot dat de verzekering het daarop zal gooien
  vrijdag 29 mei 2009 @ 12:28:48 #99
3542 Gia
User under construction
pi_69522544
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 23:52 schreef Pandora73 het volgende:
geen baby's kietelen en raar opkijken als ze in een reflex een ketting van je nek trekken,
Euh, dat wordt gewoon vergoed, hoor! Heeft mijn vader een keer meegemaakt met zijn bril. Baby trok em af, liet em vallen, glas kapot.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 12:30:53 #100
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_69522602
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 12:28 schreef Gia het volgende:

[..]

Euh, dat wordt gewoon vergoed, hoor! Heeft mijn vader een keer meegemaakt met zijn bril. Baby trok em af, liet em vallen, glas kapot.
Was jij die vandalist?
Een gedicht over Maanvis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')