Nee de buren waren weg dit weekend.quote:Op maandag 25 mei 2009 02:18 schreef swarmahoer het volgende:
heb je al gepraat met de buren, dat lijkt me een eerste stap
TY Gaouloiseb; Ik ga morgenvroeg verhaal halen bij mijn buurtjes.quote:Op maandag 25 mei 2009 02:28 schreef GauloisesB. het volgende:
Probeer 't eens uit die mensen zelf te krijgen.
Ga naar ze toe en leg de situatie uit. Benadruk dat je het heel vervelend vindt dat hun kater jouw logeerkamer naar de tyfus pist en krabt. Vertel daar ook meteen bij wat je schade is (dus alles wassen, stomerij ofzo, muur opnieuw verven, dus alles wat die kutkat heeft aangericht).
Elk mens met een beetje fatsoen in z'n donder schaamt zich op dat moment de ballen uit z'n broek en biedt direct aan alle (on)kosten te vergoeden en zegt heel hard 'SORRY!'. Als ze dat niet uit zichzelf zeggen, heb je A. kutburen, en B. kun je het ze vragen. "Het is jullie kat, die bij mij schade aanricht. Dus ik zou het wel heel fijn vinden als jullie alle kosten vergoeden. Dan hadden jullie hem maar moeten laten castreren"
Dan moeten ze wel, volgens mij.
En toch nog maar eens heul sterk adviseren het vieze loeder te laten doorleven zonder balletjes.
Ja, ga jij 'm castreren?quote:Op maandag 25 mei 2009 02:41 schreef Prospera het volgende:
[..]
Ik heb wel een hard hoofd in over het castreren van die kat.
Maar ik ga het wel doen![]()
Hopelijk is er morgen iemand die er wel iets vanaf weet.quote:Op maandag 25 mei 2009 02:51 schreef GauloisesB. het volgende:
YW trouwens![]()
Weet niet of je 'm wettelijk aansprakelijk kunt stellen, heb niet zoveel verstand van zulke diepgaande wetten. Weet vast iemand anders wel, maar dat komt denk ik pas op een fatsoenlijk tijdstip
Nou en ofquote:Op maandag 25 mei 2009 02:41 schreef Prospera het volgende:
Vraag: kan ik hem aansprakelijk stellen voor de kosten?
Absoluutquote:Op maandag 25 mei 2009 03:09 schreef swarmahoer het volgende:
volgens mij ben je als baasje verantwoordelijk voor je huisdier
En als ie een aansprakelijkheidsverzekering heeft kan ie het daar op indiendenquote:
Bij een kater wordt dat vaak inderdaad verholpen door castratie. Er is nog wel wat kans op sproeien, maar die wordt aanzienlijk kleiner wanneer je een kater castreert.quote:Op maandag 25 mei 2009 09:03 schreef OxygeneFRL het volgende:
Waarom valt het woord castreren steeds? Alsof een kat dan ineens niet meer overal pist
Nou bij die van mij is het toen juist begonnen.quote:Op maandag 25 mei 2009 09:12 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Bij een kater wordt dat vaak inderdaad verholpen door castratie. Er is nog wel wat kans op sproeien, maar die wordt aanzienlijk kleiner wanneer je een kater castreert.
Dan heb je dikke vette pech gehadquote:Op maandag 25 mei 2009 09:23 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Nou bij die van mij is het toen juist begonnen.
Dan vraag je de buurman toch om zo vriendelijk te zijn en de uitwerpselen van zijn huisdier op te ruimen? Lijkt me niet zo'n gek verzoekquote:Op maandag 25 mei 2009 09:33 schreef CyclingGirl het volgende:
Nou ik ben wel benieuwd naar hoe dit afloopt. De kat van mijn buurman kotst en schijt de galerij altijd onder.
Hoe zielig het ook is voor de kat, maar dat is het pakkie an van de buren. Ik zou me daar als buur niet mee bemoeien.quote:Op maandag 25 mei 2009 08:52 schreef Marijkezwolle het volgende:
En las ik nou goed dat de kat niet naar binnen kon? Daar zou ik ze sowieso op aanspreken. Het lijkt me niet de bedoeling dat een kat maar buiten moet blijven omdat de baasjes niet thuis zijn![]()
Blijkbaar niet, want die kat gaat dus fijn bij TS naar binnen... Daarnaast weet ik uit ervaring dat katten behoorlijk wat kabaal kunnen maken wanneer ze naar binnen willen maar niet kunnen (Mijn ouders hadden vroeger buren die om wat voor reden dan ook geen kattenluikje plaatsten maar wel de kat 's nachts naar buiten schopten... geen fijn resultaat midden in de nacht).quote:Op maandag 25 mei 2009 09:55 schreef sanger het volgende:
[..]
Hoe zielig het ook is voor de kat, maar dat is het pakkie an van de buren. Ik zou me daar als buur niet mee bemoeien.
Dit verzoek heb ik al vele malen bij hem neergelegd...quote:Op maandag 25 mei 2009 09:34 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Dan vraag je de buurman toch om zo vriendelijk te zijn en de uitwerpselen van zijn huisdier op te ruimen? Lijkt me niet zo'n gek verzoek
He gadver... Heb je een huurhuis? Dan zou je kunnen overwegen de wijkbeheerder van jullie complex in te schakelen. Ik vind het echt te ranzig voor woorden dat ie het niet opruimt...quote:Op maandag 25 mei 2009 11:29 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Dit verzoek heb ik al vele malen bij hem neergelegd...
Onze buren hebben 3 katten, die ze vlot buiten sluiten en dan 3 weken op vakantie gaan. Komt er om de 2 dagen iemand de katten voeren. Geloof maar dat die 's nachts een leven maken, omdat ze niet binnen kunnen.quote:Op maandag 25 mei 2009 10:07 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Blijkbaar niet, want die kat gaat dus fijn bij TS naar binnen... Daarnaast weet ik uit ervaring dat katten behoorlijk wat kabaal kunnen maken wanneer ze naar binnen willen maar niet kunnen (Mijn ouders hadden vroeger buren die om wat voor reden dan ook geen kattenluikje plaatsten maar wel de kat 's nachts naar buiten schopten... geen fijn resultaat midden in de nacht).
is ook weer zo rigoreus en daar heb je de kat alleen maar mee. het is niet de schuld van de kat maar van de eigenaar van de kat.quote:Op maandag 25 mei 2009 12:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Misschien net boven de vensterbank een schrikdraadje spannen wat je in en uit kunt schakelen. Heb je kans dat het beest naar beneden dondert. Ben je er ook vanaf.
FF Met een afwasborstel tegen de structuurverfquote:Op maandag 25 mei 2009 13:41 schreef Prospera het volgende:
Eind van de middag ga ik er even heen, hopelijk kan ik rustig blijven want eigenlijk ben ik pisnijdig.
Zeker weten is het die kater, het is trouwens de enige ongecastreerde in de hele buurt, want ik heb al langer last van hem dat hij mijn hele portiek van de voordeur onderpist en ook aan de achterkant moet ik hem steeds wegjagen.
Foto's kan ik alleen van het kamerscherm maken, daar zie je de sproeidruppels op. De rest zie je niks van, maar kan je ruiken.
Het grootste gedeelte heb ik weggesopt en in de was gedaan.
De muur was lastig omdat het een korrelige structuurverf is waar je moeilijk een doekje kan langshalen. Bij de linnenkast heeft hij precies tussen de kier van de deuren heengesproeit, zodat de hele binnenkant ook stonk.
Als ik buren had die dat meerdere malen zouden weigeren dan hadden ze op een gegeven moment een dode kat voor de deur liggen.quote:Op maandag 25 mei 2009 11:29 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Dit verzoek heb ik al vele malen bij hem neergelegd...
Die kat kan er alleen zo weinig aan doen, dan kan je beter een dode buurvrouw daar neerleggen.quote:Op maandag 25 mei 2009 14:13 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Als ik buren had die dat meerdere malen zouden weigeren dan hadden ze op een gegeven moment een dode kat voor de deur liggen.
Als alternatief bij hun inbreken en daar alles onderpissenquote:Op maandag 25 mei 2009 14:13 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Als ik buren had die dat meerdere malen zouden weigeren dan hadden ze op een gegeven moment een dode kat voor de deur liggen.
Tenzij je het op inbraak kunt gooienquote:Op maandag 25 mei 2009 16:10 schreef Phuturistixxx het volgende:
Politie (mocht je daar aan denken) heeft ook geen zin, dit is een civiele zaak...
Dat is dus het probleem dat je hebt.quote:Op maandag 25 mei 2009 09:49 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik hoop voor je dat ze niet gaan ontkennen dat hun kat het heeft gedaan. Want dan moet jij bewijzen dat het maar net hun kat is geweest.
Succes.
Ja grappig manquote:Op dinsdag 26 mei 2009 02:38 schreef THEFXR het volgende:
Die kater was goed pissig, dat ie alles heeft ondergezeken.
Bovendien helpt dat totaal niet. De kat zal er alleen jou uit de weg gaan, en niet ophouden je huis in zijn territorium te betrekken. Dus hij blijft gewoon komen als hij jou niet ziet of denkt dat jij hem niet ziet.quote:Op maandag 25 mei 2009 23:23 schreef Prospera het volgende:
Volgens de dierenarts kan ik er wel een emmer water overheen gooien, maar als ik kamers lucht dan ben ik niet steeds in die kamers aanwezig en zie ik die kat ook niet.
Alsof een kietje van een centimeter lekker lucht.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 08:08 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ja grappig man![]()
Je kan je deur en ramen toch wel op een dergelijke kier zetten dat een kat er niet doorheen kan?
quote:Op maandag 25 mei 2009 12:04 schreef Marijkezwolle het volgende:
Nee koop, appartement. En die buurman is voorzitter van de VVE.![]()
[..]
He gadver... Heb je een huurhuis? Dan zou je kunnen overwegen de wijkbeheerder van jullie complex in te schakelen. Ik vind het echt te ranzig voor woorden dat ie het niet opruimt...
Ja handig manquote:Op dinsdag 26 mei 2009 08:08 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ja grappig man![]()
Je kan je deur en ramen toch wel op een dergelijke kier zetten dat een kat er niet doorheen kan?
Nee nog niet, als ik thuiskom zijn zij weg en vice versa.quote:Op woensdag 27 mei 2009 09:35 schreef Cat22 het volgende:
En, al een gesprek gehad met de buren? Vervelende situatie zeg!
Die ongecastreerde kates zeiken heel veel tegen huizen waar andere katten wonen.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 19:25 schreef Evilstorm het volgende:
Heb je geen getuigen?
Hier loopt ook een rode ongecastreerde kater rond die alles onderzeikt in de tuin meurt ook heel erg.
Ik heb zelf 1 kater maar die is gecastreerd dan heeft een ander er geen last van
Een kier van een cm of 6/7 cm daar past een kat echt niet tussen hoor.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:41 schreef r_one het volgende:
[..]
Ja handig man![]()
De buren kunnen zelf hun deur of raam niet op een dergelijke kier zetten dat hun kat er wel doorheen kan?
Waarom?quote:Op donderdag 28 mei 2009 07:34 schreef Prospera het volgende:
[..]
Nee nog niet, als ik thuiskom zijn zij weg en vice versa.
Ik denk dat het komend weekend beter is omdat ze dan ook thuis zijn.
En ik denk dat ze wel gevoelig zijn voor kritiek, het is hier een buurtje.
Het is denk ik niet zo slim om heel over de rode daar te gaan praten.
Oh ja, ik heb met een spuitje wat rest katerdruppels opgezogen.
Mén wat een stank.
Als ik mijn kamer wil luchten wil ik mijn raam helemaal open kunnen zettenquote:Op donderdag 28 mei 2009 08:09 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Een kier van een cm of 6/7 cm daar past een kat echt niet tussen hoor.
Een beetje is niet ergquote:Op donderdag 28 mei 2009 08:11 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ja ok jij hebt gelijk, je zou je niet moeten aanpassen aan iemand anders.
Dat dus.quote:Op donderdag 28 mei 2009 08:39 schreef nummer_zoveel het volgende:
Je wacht nu té lang met de eigenaar aanspreken. Hoe langer je wacht, hoe kleiner de kans op succes.
Ik vind het van de zotten dat een ander zijn beest de deur uit trapt als hij gaat werken om te voorkomen dat het beest er bij hem een bende van maakt, en dat ik dan maatregelen moet nemen om te voorkomen dat dat beest mij schade berokkent. Dit ff uit mijn eigen soortgelijke ervaring.quote:Op donderdag 28 mei 2009 08:09 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Moet nou werkelijk alles letterlijk voorgekauwd wordenquote:Op donderdag 28 mei 2009 08:09 schreef OxygeneFRL het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En een kier van 6/7 cm ventileert ook voor geen meter
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
Wat is het verschil?quote:Op donderdag 28 mei 2009 08:15 schreef freecell het volgende:
[..]
Een beetje is niet ergAls ik in een buurt vol katten woon en mijn achterdeur open laat staan, is het misschien onredelijk om uit mijn plaat te gaan als er een kat lekker op mijn bank ligt te pitten
Maar je kamer ondergezeken als je probeert te luchten is NIET iets wat je moet pikken. Die eigenaren weten ook wel dat dat beest sproeit. Hij mag niet voor niks een paar dagen niet binnen.
Euh nee, dit soort dingen vallen NIET onder de inboedelverzekering. 't Is even wat anders dan waterschade he... Alleen bij All-risk inboedelverzekeringen (met "Dekking tegen alle van buiten komende onheilen") krijg je dit vergoed; gewone inboedelverzekeringen, ook de Extra Uitgebreide, dekken dit niet.quote:Op donderdag 28 mei 2009 09:39 schreef Shitney het volgende:
Het is ook niet zo slim om alles helemaal provisorisch te gaan schoonmaken, je had hier gewoon een verzekeringskwestie van moeten maken. Dat zou ik alsnog doen. Je eigen verzekering bellen (ik neem aan dat het onder je inboedelverzekering valt?) en die gaat dan volgens mij de eigenaar van de kater aansprakelijk stellen. In principe hoort die eigenaar hiervoor verzekerd te zijn, gewoon een gevalletje WA verzekering.
Zoals ik aangaf:quote:Op donderdag 28 mei 2009 13:09 schreef nummer_zoveel het volgende:
Dit valt onder de WA.
dit valt wel degelijk onder je aansprakelijkheidsverzekering hoor. Als mijn kinderen bij een ander iets slopen, dan is het ook mijn aansprakelijkheidsverzekering die dat dekt. Dat zelfde geldt voor je huisdieren bij mijn weten.quote:Op donderdag 28 mei 2009 11:26 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Euh nee, dit soort dingen vallen NIET onder de inboedelverzekering. 't Is even wat anders dan waterschade he... Alleen bij All-risk inboedelverzekeringen (met "Dekking tegen alle van buiten komende onheilen") krijg je dit vergoed; gewone inboedelverzekeringen, ook de Extra Uitgebreide, dekken dit niet.
Voor de AVP (WA is voor de auto) van de eigenaar: zie mijn vorige post.
Schade die jouw huisdieren bij iemand anders uit eigen initiatief aanrichten (dus als ze niet worden opgehitst zeg maar) valt inderdaad onder de AVP.quote:Op donderdag 28 mei 2009 13:33 schreef Shitney het volgende:
[..]
dit valt wel degelijk onder je aansprakelijkheidsverzekering hoor. Als mijn kinderen bij een ander iets slopen, dan is het ook mijn aansprakelijkheidsverzekering die dat dekt. Dat zelfde geldt voor je huisdieren bij mijn weten.
Ik bedoelde ook niet dat de inboedelverzekering van TS hiervoor zou vergoeden, wél bedoelde ik dat die hem kunnen helpen met het afhandelen van de aansprakelijkheid van zijn buren.
Ik bedoelde met die zin slechts dat je die als beste zou kunnen bellen voor advies.quote:Op donderdag 28 mei 2009 13:39 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Schade die jouw huisdieren bij iemand anders uit eigen initiatief aanrichten (dus als ze niet worden opgehitst zeg maar) valt inderdaad onder de AVP.
Maar zoals gezegd: er is hier een zekere mate van eigen schuld die waarschijnlijk aangerekend gaat worden.
Ik dacht in jouw post overigens te lezen dat je zei "Ik neem aan dat het onder je inboedelverzekering valt?" en daarom reageerde ik erop. Geen dekking onder de inboedelverzekering (tenzij all-risk) en ze gaan je ook niet helpen verhalen op een ander, dat doen ze alleen als ze zelf iets hebben betaald en er iemand anders aansprakelijk is.
Vind ik ook. En dat goed blijft schade veroorzaken. Prospera moet die ook steeds gaan verhalen.quote:Op donderdag 28 mei 2009 15:45 schreef vogeltjesdans het volgende:
Volgens mij is een dier nog steeds een goed. En dat goed heeft nu schade veroorzaakt. Ongeveer hetzelfde als een boom van de buren die op jouw huis valt. Dus ja, ze zijn aansprakelijk en kunnen dat volgens mij gewoon aan hun WA verzekering opgeven.
Dat is het probleem van de buurman. Als het al een probleem is.quote:Op donderdag 28 mei 2009 15:36 schreef Prospera het volgende:
Een uurtje geleden heb ik met de buurman gesproken; hij zal contact opnemen met zijn verzekering.
Hij is niet van plan om zijn kat te laten castreren.
Ik merkte op dat hij dan problemen met die verzekeringsmaatschappij kan krijgen, omdat dit niet de laatste keer zal zijn dat die kat ergens binnen gaat lopen sproeien.
Het is op dit moment kattenneuktijd, daar komt dat door.quote:Hij zei dat andere katten ook sproeien en dat stinkt ook.
Ik legde uit dat die staand plassen en dat een ongecastreerde kater stinkt.
Hij heeft speciaal daarom geen bak in huis heeft omdat hij zo stinkt.
Nee, jij hoeft er niet voor te zorgen dat zijn kat niet meer bij jou naar binnen kan. De oorzaak is het sproeien, niet het feit dat de kat bij jou naar binnen kan.quote:Hij stelde voor dat ik een haakje op het raam moet zetten zodat er geen kat naar binnen kan.
Castreren zorgt er volgens hem voor dat de kat dik wordt.
Ik zei dat hij hem dan minder eten moet geven.
Ook gelul, want dat heeft met het karakter van de kat te maken. Ik weet ook wel dat gecastreerde katers laag op de kattenhierarchie staan, maar de mijne mept andere katers nog steeds uit onze tuin hoor.quote:Hij vindt dat zijn kater te zachtaardig is en is bang dat na een castratie het een watje wordt.
Duh, die kater vecht met elke kat die hij tegenkomt.
Hij vindt zijn kat gestresst.
quote:In elk geval weet hij nu van het probleem af.
Ik heb trouwens wel bewijs dat het die kater is, ik heb wat van zijn urine opgevangen.
DNA en zo.
Een geluk dat jij nog niet ondergezeken bent.quote:En mijn kamerscherm zit onder de spetters.
Hoe dan ook, castreren is zijn keuze en niet die van jou. Maar als dat betekent dat daardoor alles ondergepist wordt, zal hij zijn verzekering moeten inschakelen.quote:Een reinigingsdienst lijkt me een stap voor de volgende keer.
Deze keer was het zaterdagmiddag; een stinkende slaapkamer en alle instanties waren dicht.
Het was geen optie te wachten tot maandag om een afspraak te maken als je huis zo ranzig ruikt.
Ik merkte ook nog op dat als hij ongecastreerde katers wil, dat hij beter op een boerderij kan gaan wonen.
In elk geval wordt het niet castreren en wel de verzekering inschakelen.
Zie mijn eerdere reacties hierover... "Ja, tenzij...".quote:Op donderdag 28 mei 2009 15:45 schreef vogeltjesdans het volgende:
Volgens mij is een dier nog steeds een goed. En dat goed heeft nu schade veroorzaakt. Ongeveer hetzelfde als een boom van de buren die op jouw huis valt. Dus ja, ze zijn aansprakelijk en kunnen dat volgens mij gewoon aan hun WA verzekering opgeven.
Ja, dat vinden de inbrekers ook heel leuk!quote:Op donderdag 28 mei 2009 15:49 schreef Gia het volgende:
[..]
Haakje op de raam? Kom op, je moet in je eigen huis toch je raam wagenwijd open kunnen zetten!!
Wat bedoel je hiermee?quote:Op donderdag 28 mei 2009 13:39 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Schade die jouw huisdieren bij iemand anders uit eigen initiatief aanrichten (dus als ze niet worden opgehitst zeg maar) valt inderdaad onder de AVP.
Maar zoals gezegd: er is hier een zekere mate van eigen schuld die waarschijnlijk aangerekend gaat worden.Ik dacht in jouw post overigens te lezen dat je zei "Ik neem aan dat het onder je inboedelverzekering valt?" en daarom reageerde ik erop. Geen dekking onder de inboedelverzekering (tenzij all-risk) en ze gaan je ook niet helpen verhalen op een ander, dat doen ze alleen als ze zelf iets hebben betaald en er iemand anders aansprakelijk is.
Wel zou een Rechtsbijstandverzekering (of een eventuele Verhaalsdekking op de AVP van TS) wellicht soelaas kunnen bieden, maar dan moet je wel een bepaald schadebedrag (meestal 200-250 euro) minimaal aan schade hebben. En je moet kunnen aantonen dat het inderdaad die kat was. Dat gaan zij namelijk niet voor je doen...
Haha, ik lig dubbel!quote:Op donderdag 28 mei 2009 15:52 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Ja, dat vinden de inbrekers ook heel leuk!
O nee, wacht... Die mogen ook niet naar binnen, dus als ze dat wel doen, dan zijn ze in overtreding. Dus dat zullen ze vast niet doen...
(/cynische modus uit)
Dát dacht ik dus ook. Dus ik raam boven wagenwijd open gezet. Die avond die daarop volgde hoorde ik ineens gemauw. Ik dacht hmm.. mijn katten zitten binnen dus dat kan de mijne niet zijn. 't gemauw ging maar door. Zat m'n kat op het balkon, en was de hor stukgekrabtquote:Op donderdag 28 mei 2009 15:49 schreef Gia het volgende:
Maar goed, een raamhor is wel een oplossing hoor. Ook tegen ander ongedierte.
Mits ze het huis niet onderpissenquote:Op donderdag 28 mei 2009 15:52 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Ja, dat vinden de inbrekers ook heel leuk!
O nee, wacht... Die mogen ook niet naar binnen, dus als ze dat wel doen, dan zijn ze in overtreding. Dus dat zullen ze vast niet doen...
(/cynische modus uit)
quote:Op donderdag 28 mei 2009 15:57 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dát dacht ik dus ook. Dus ik raam boven wagenwijd open gezet. Die avond die daarop volgde hoorde ik ineens gemauw. Ik dacht hmm.. mijn katten zitten binnen dus dat kan de mijne niet zijn. 't gemauw ging maar door. Zat m'n kat op het balkon, en was de hor stukgekrabt.
Het is een hij, en die zat inderdaad opgesloten.quote:Op donderdag 28 mei 2009 16:00 schreef Gia het volgende:
[..]
![]()
Doen ze volgens mij toch niet zo gauw. Zat ze, per ongeluk, opgesloten? Hoge nood?
Topreactiequote:Op donderdag 28 mei 2009 15:51 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dat is het probleem van de buurman. Als het al een probleem is.
[..]
Het is op dit moment kattenneuktijd, daar komt dat door.
[..]
Nee, jij hoeft er niet voor te zorgen dat zijn kat niet meer bij jou naar binnen kan. De oorzaak is het sproeien, niet het feit dat de kat bij jou naar binnen kan.
En dat de kat te dik zou worden is een fabeltje. De onze is ook gecastreerd en het gaat heel goed met hem. Kwestie van genoeg beweging krijgen.
[..]
Ook gelul, want dat heeft met het karakter van de kat te maken. Ik weet ook wel dat gecastreerde katers laag op de kattenhierarchie staan, maar de mijne mept andere katers nog steeds uit onze tuin hoor.
[..]
![]()
[..]
Een geluk dat jij nog niet ondergezeken bent.
[..]
Hoe dan ook, castreren is zijn keuze en niet die van jou. Maar als dat betekent dat daardoor alles ondergepist wordt, zal hij zijn verzekering moeten inschakelen.
Jawel, maar meer huis/afgeschermdetuin/keuken exkater.quote:Op donderdag 28 mei 2009 16:00 schreef Gia het volgende:
[..]
![]()
Doen ze volgens mij toch niet zo gauw. Zat ze, per ongeluk, opgesloten? Hoge nood?
Maar goed, TS heeft zelf geen katten. Als een kat van buiten naar binnen een geplaatst raamhor kapot zou krassen, dan is dat weer verhaal halen bij de buren. Maar ik denk dat zo'n hor een vreemde kat toch wel buiten houdt.
Mede-verantwoordelijkheid dan?quote:Op donderdag 28 mei 2009 15:56 schreef Prospera het volgende:
[..]
Wat bedoel je hiermee?
Dat ik schuld heb dat ik het raam heb opengezet?
Mijn schade is 2x3 uur werk met schoonmaken, 5 wasmachines gedraaid, 1 vernield kamerscherm van 6 jaar oud(dus ws geen dagwaarde), 1 dekbed gereinigd in de wasserette 6km verderop voor ¤15.
Ho ho, een katrijke buurt? Dat valt best mee, hoe kom je daarop?quote:Op donderdag 28 mei 2009 23:52 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Mede-verantwoordelijkheid dan?
En ja, als je in een katrijke buurt woont, en je zet toch je raam zonder maatregelen of toezicht open, dan neem je nou eenmaal een risico. Zo moet je ook geen puppy's alleen in je huis achterlaten als ze daar nog nooit geweest zijn, geen baby's kietelen en raar opkijken als ze in een reflex een ketting van je nek trekken, of zoals ik zei luid toeterend langs een paard rijden. Natuurlijk zijn de eigenaren/ouders aansprakelijk, maar je eigen gedrag telt wel degelijk mee.
Spijtig voor jou, maar zo werkt het wel.
Dat je schade fors is, althans voor jou, doet daar niets aan af.
Ik heb zo'n idee, dat hij niet zijn verzekering ingeschakeld, of dat je echt niks vergoed krijgt.quote:Op donderdag 28 mei 2009 15:36 schreef Prospera het volgende:
Een uurtje geleden heb ik met de buurman gesproken; hij zal contact opnemen met zijn verzekering.
Hij is niet van plan om zijn kat te laten castreren.
Ik merkte op dat hij dan problemen met die verzekeringsmaatschappij kan krijgen, omdat dit niet de laatste keer zal zijn dat die kat ergens binnen gaat lopen sproeien.
In elk geval wordt het niet castreren en wel de verzekering inschakelen.
Tussendoor: Wat is F&F? Ik kom maar op een paar subfora op Fok, dus geen idee wat je bedoelt.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 01:20 schreef Prospera het volgende:
[..]
Ho ho, een katrijke buurt? Dat valt best mee, hoe kom je daarop?
Er loopt 1 ongecastreerde kater rond en ik ben niet de enige die daar last van heeft.
En wat bedoel je met mijn eigen gedrag, dat ik mijn raam wil openzetten?
Ik mag mijn raam niet open zetten omdat de buren een ongecastreerde kater heeft?
Of: ik heb zelf gecastreerde katten en daarom mag ik een raam niet open doen vanwege de ongecastreerde kater van de buren![]()
BTW mijn katten hebben een afgeschermde tuin, ze komen heel spaarzaam buiten en in dat eventuele uurtje gaan ze zeker niet op bezoek in een ander huis.
Ze zijn goed opgevoed.
Dit is meer een F&Ftopic.
quote:Op vrijdag 29 mei 2009 01:20 schreef Prospera het volgende:
[..]
Ho ho, een katrijke buurt? Dat valt best mee, hoe kom je daarop?
Er loopt 1 ongecastreerde kater rond en ik ben niet de enige die daar last van heeft.
En wat bedoel je met mijn eigen gedrag, dat ik mijn raam wil openzetten?
Ik mag mijn raam niet open zetten omdat de buren een ongecastreerde kater heeft?
Of: ik heb zelf gecastreerde katten en daarom mag ik een raam niet open doen vanwege de ongecastreerde kater van de buren![]()
BTW mijn katten hebben een afgeschermde tuin, ze komen heel spaarzaam buiten en in dat eventuele uurtje gaan ze zeker niet op bezoek in een ander huis.
Ze zijn goed opgevoed.
Dit is meer een F&Ftopic.
Euh, dat wordt gewoon vergoed, hoor! Heeft mijn vader een keer meegemaakt met zijn bril. Baby trok em af, liet em vallen, glas kapot.quote:Op donderdag 28 mei 2009 23:52 schreef Pandora73 het volgende:
geen baby's kietelen en raar opkijken als ze in een reflex een ketting van je nek trekken,
Was jij die vandalist?quote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:28 schreef Gia het volgende:
[..]
Euh, dat wordt gewoon vergoed, hoor! Heeft mijn vader een keer meegemaakt met zijn bril. Baby trok em af, liet em vallen, glas kapot.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |