abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 24 mei 2009 @ 12:30:58 #51
198904 Tizitl
Militant pacifist
pi_69347473
quote:
Op zondag 24 mei 2009 11:23 schreef MightyDutchy het volgende:

[..]

Er zijn genoeg buitenlandse terroristen in Irak. De Iraakse regering kan deze terroristen natuurlijk ook richting Turkije sturen en PKK kampen opzetten in Noord-Irak en ze financieël en militair steunen. Eens kijken of de Turken dat leuk zullen vinden.
Zou kunnen. Alleen heeft Irak zelf ook Koerden die naar onafhankelijkheid streven (en bovendien in het olierijke gebied zitten!), dus daarmee zouden ze zich wel eens lelijk in de voet kunnen schieten...
pi_69348088
quote:
Op zondag 24 mei 2009 11:50 schreef Machiavelli. het volgende:

[..]

De Eufraat en Tigris stromen niet alleen door Turkije vriend, ook door Irak, wat betekend dat die Irakezen net zo veel recht op dat water hebben als de Turken.
Allemaal restwater van de bron. Waarom zouden Irakezen recht hebben op dat water? Ik zeg, vanwege de geschiedenis, maar behalve dat, welk recht hebben zij op dat water? Waarom zij wel en ik niet?
quote:
wie ben ik dan om nog verder met jou in discussie te gaan?
Degene die op mijn bericht reageert, lijkt me.
  zondag 24 mei 2009 @ 13:33:59 #53
236109 Machiavelli.
er is geen betere!
pi_69349075
quote:
Op zondag 24 mei 2009 12:55 schreef Monidique het volgende:

[..]

Allemaal restwater van de bron. Waarom zouden Irakezen recht hebben op dat water? Ik zeg, vanwege de geschiedenis, maar behalve dat, welk recht hebben zij op dat water? Waarom zij wel en ik niet?
[..]

Waarom zouden wij recht hebben op het grondwater in onze bodem, het kan toch net zo goed van een Irakees zijn? De Rijn is eigenlijk van de Zwitsers, waarom zouden wij daar recht op hebben? Als iedereen zulke idiote dingen als jij zou de wereld niet veel verder komen, gek.
De waarheid is slechts een illusie, opgewekt door een gebrek aan alcohol.
  zondag 24 mei 2009 @ 13:39:43 #54
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_69349256
quote:

[..]

[..]

Wat een achterlijke redenatie hou jij erop na zeg.
  zondag 24 mei 2009 @ 14:02:06 #55
198904 Tizitl
Militant pacifist
pi_69349991
quote:
Op zondag 24 mei 2009 13:39 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Wat een achterlijke redenatie hou jij erop na zeg.
Tja bij gebrek aan afspraken hierover is het mogelijk dat een stroomopwaarts gelegen land de "alles is voor Bassie" strategie gebruikt en deze redenering aanvoert
pi_69350301
quote:
Op zondag 24 mei 2009 11:17 schreef Roi het volgende:
Grappig om te zien hoe je hier reageert Burka in vergelijking met de topics over Israel. Grappig om te zien hoe je reageert in het topic over (Noord-)Cyprus in vergelijking met topics over Israel.

Misschien iets om over na te denken?
Misschien moet je internet niet zo serieus nemen. Met name als ik er nog hehehehe achter zet.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_69350341
quote:
Op zondag 24 mei 2009 11:23 schreef MightyDutchy het volgende:

[..]

Er zijn genoeg buitenlandse terroristen in Irak. De Iraakse regering kan deze terroristen natuurlijk ook richting Turkije sturen en PKK kampen opzetten in Noord-Irak en ze financieël en militair steunen. Eens kijken of de Turken dat leuk zullen vinden.
Dan kunnnen ze binnen de kortste keren bommen koppen.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_69350958
quote:
Op zondag 24 mei 2009 13:33 schreef Machiavelli. het volgende:

[..]

Waarom zouden wij recht hebben op het grondwater in onze bodem, het kan toch net zo goed van een Irakees zijn? De Rijn is eigenlijk van de Zwitsers, waarom zouden wij daar recht op hebben?
Inderdaad, ook hier toepasbaar.
quote:
Als iedereen zulke idiote dingen als jij zou de wereld niet veel verder komen, gek.
Is dit een zin?

Nee, echt, jongens en meisjes, de vraag 'waarom zouden ze eigenlijk recht hebben op die riveier, wat houdt dat in?' is heus niet zo gek als jullie doen voorkomen.
pi_69351965
quote:

[..]

[..]

Volgens mij snappen velen de vraag niet echt.

Maar goed.
pi_69352007
quote:
Op zondag 24 mei 2009 11:50 schreef Machiavelli. het volgende:

[..]

De Eufraat en Tigris stromen niet alleen door Turkije vriend, ook door Irak, wat betekend dat die Irakezen net zo veel recht op dat water hebben als de Turken. Natuurlijk als jij vindt dat alle Irakezen wel uit mogen drogen zodat de Turken genoeg zoetwatervoorraden hebben, tja, wie ben ik dan om nog verder met jou in discussie te gaan?
Ik ben bang dat ze in Irak momenteel andere dingen aan hun hoofd hebben.

En vooralsnog is er niemand uitgedroogd als gevolg van de dammen.
pi_69353522
quote:
Op zondag 24 mei 2009 14:36 schreef Monidique het volgende:

[..]

Inderdaad, ook hier toepasbaar.
[..]

Is dit een zin?

Nee, echt, jongens en meisjes, de vraag 'waarom zouden ze eigenlijk recht hebben op die riveier, wat houdt dat in?' is heus niet zo gek als jullie doen voorkomen.
Ze hebben recht op die rivier omdat die rivier ook door Irak stroomt. De Turken, Irakezen en Syriërs hebben evenveel recht op dat water. Eerlijk delen dus.
pi_69354047
quote:
Op zondag 24 mei 2009 15:16 schreef IHVK het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat een droogte in combinatie met de huidige situatie nog erger zal zijn.

Het lijkt mij dat de watervoorziening toch heel wat meer prioriteit heeft op het moment, op ieder willekeurig moment eigenlijk. Zeker in een land zoals Irak waar velen afhankelijk zijn van die 2 rivieren.
  zondag 24 mei 2009 @ 16:46:05 #63
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_69354180
Dit sterkt enkel het Koerdisch verzet tegen Turkije. Wat alleen maar een vrijbrief geeft aan Turkije om de 'strijd tegen het terrorisme' op te voeren en de Koerden nog meer te segregeren en in te perken in hun vrijheden.

Atatürk had dit nooit gewild.
Dasvidanja
pi_69360343
quote:
Op zondag 24 mei 2009 12:27 schreef EricT het volgende:

[..]

Ik vind het een gegronde reden voor een oorlog. Irak is van de Tigris en Eufraat afhankelijk voor zijn voedselvoorziening. Het afsluiten van die wateren gaat voor enorme problemen zorgen.
alsof Turkije bang moet zijn voor Irak
dus Turkije heeft ook een gegronde reden om een buurland aan te vallen als deze de oliekraan dichtdraait?
pi_69360727
quote:
Op zondag 24 mei 2009 16:21 schreef hans3000 het volgende:

[..]

Ze hebben recht op die rivier omdat die rivier ook door Irak stroomt. De Turken, Irakezen en Syriërs hebben evenveel recht op dat water. Eerlijk delen dus.
tuurlijk heeft iedereen zijn recht op die rivier, namelijk hetgeen wat zich binnen de landsgrenzen bevindt en niet daar buiten..
pi_69361861
quote:
Op zondag 24 mei 2009 14:13 schreef Burakius het volgende:

[..]

Misschien moet je internet niet zo serieus nemen. Met name als ik er nog hehehehe achter zet.
Wil je dan in ONZ gaan reageren ofzo?
pi_69361895
quote:
Op zondag 24 mei 2009 15:16 schreef IHVK het volgende:

[..]

Dan mag je pas wat gaan doen? Liever voorkomen dan genezen he..
pi_69361976
quote:
Op zondag 24 mei 2009 19:58 schreef bluebirdie het volgende:

[..]

alsof Turkije bang moet zijn voor Irak
dus Turkije heeft ook een gegronde reden om een buurland aan te vallen als deze de oliekraan dichtdraait?
Dit slaat nergens op aangezien Turkije dan gewoon van een ander land olie kan gaan kopen. Dit zou net zo nadelig voor Irak zijn. Water is van een heel andere orde.
pi_69362369
Het is gewoonweg ongelooflijk achterlijk en asociaal om de doorstroming van een rivier dusdanig te beperken dat een ander land, wat ook afhankelijk is van die zelfde rivier, er enorme schade aan kan en zal ondervinden. Voor een land zoals Irak zal dit als gevolg hebben dat de huidige situatie alleen maar verergert.

Turkije kan ook wat minder van het doorstromende water eisen (of niet en een alternatief zoeken) en dan hoeft Irak er ook niet onnodig last aan te ondervinden. Als daar een humanitaire ramp gaat plaatsvinden dan moet de internationale gemeenschap sowieso ook nog eens te hulp schieten wat ook nog eens maar onnodig veel geld gaat kosten. En ik geloof ook niet echt dat Turkije zodanig afhankelijk is van die stuwdammen dat ze in de problemen zouden raken als ze al dat water op zouden eisen. Ze hebben namelijk genoeg andere bronnen om hun water vandaan te halen.

Overigens stellen sommigen hier in feite dat een land een gehele rivier mag kapen, al ligt het binnen de landsgrenzen. Hebben jullie uberhaupt wel enig idee wat een stuwdam voor effect heeft op een RIVIER?

Doet me aan de volgende uitspraak denken.
quote:
"The biggest enemy we face is anthropocentrism. This is that common human attitude that everything on this earth was put here for our use — to be used any way we want."
Wat de Turken nu doen is systematisch gebieden droogleggen als gevolg van de stuwdammen. Dit heeft niet alleen gevolgen voor de desbetreffende bevolkingsgroepen die ervan afhankelijk zijn, maar ook voor de natuur, het milieu, de dieren die er leven, etc.. En Turkije kan ook gewoon besluiten om het niet te doen, of zodanig dat het nog te compenseren valt en dan is er geen probleem. We weten dat het problemen gaat veroorzaken, waarom dan geen alternatief zoeken? Dit is gewoonweg asociaal en Turkije maakt zich dan hiermee direct en volledig schuldig aan de gevolgen en zal hier dan ook volledig voor aansprakelijk te zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door Sturmvogel op 24-05-2009 21:04:30 ]
pi_69444578
Oplossing: Groot-Turkije:

Slotje (koffie)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_69444600
quote:
Op zondag 24 mei 2009 20:59 schreef Sturmvogel het volgende:
Het is gewoonweg ongelooflijk achterlijk en asociaal om de doorstroming van een rivier dusdanig te beperken dat een ander land, wat ook afhankelijk is van die zelfde rivier, er enorme schade aan kan en zal ondervinden. Voor een land zoals Irak zal dit als gevolg hebben dat de huidige situatie alleen maar verergert.

Turkije kan ook wat minder van het doorstromende water eisen (of niet en een alternatief zoeken) en dan hoeft Irak er ook niet onnodig last aan te ondervinden. Als daar een humanitaire ramp gaat plaatsvinden dan moet de internationale gemeenschap sowieso ook nog eens te hulp schieten wat ook nog eens maar onnodig veel geld gaat kosten. En ik geloof ook niet echt dat Turkije zodanig afhankelijk is van die stuwdammen dat ze in de problemen zouden raken als ze al dat water op zouden eisen. Ze hebben namelijk genoeg andere bronnen om hun water vandaan te halen.

Overigens stellen sommigen hier in feite dat een land een gehele rivier mag kapen, al ligt het binnen de landsgrenzen. Hebben jullie uberhaupt wel enig idee wat een stuwdam voor effect heeft op een RIVIER?

Doet me aan de volgende uitspraak denken.
[..]

Wat de Turken nu doen is systematisch gebieden droogleggen als gevolg van de stuwdammen. Dit heeft niet alleen gevolgen voor de desbetreffende bevolkingsgroepen die ervan afhankelijk zijn, maar ook voor de natuur, het milieu, de dieren die er leven, etc.. En Turkije kan ook gewoon besluiten om het niet te doen, of zodanig dat het nog te compenseren valt en dan is er geen probleem. We weten dat het problemen gaat veroorzaken, waarom dan geen alternatief zoeken? Dit is gewoonweg asociaal en Turkije maakt zich dan hiermee direct en volledig schuldig aan de gevolgen en zal hier dan ook volledig voor aansprakelijk te zijn.
Ik heb geen bron, maar als ik het goed heb geeft Turkije zelfs gratis water weg aan Noord-Irak. Noord-Irak is afhankelijk van Turkije. Wat mij betreft Kirkuk en Mosul bij Turkije laten aansluiten.
pi_69447535
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 09:13 schreef Burakius het volgende:

[..]

Ik heb geen bron, maar als ik het goed heb geeft Turkije zelfs gratis water weg aan Noord-Irak. Noord-Irak is afhankelijk van Turkije. Wat mij betreft Kirkuk en Mosul bij Turkije laten aansluiten.
Kirkuk alleen al is veel meer waard dan heel Turkije bij elkaar.

Nee maar ff serieus, Turkije profiteert het meest van alle landen van de economie in Noord-Irak (een miljardenbusiness)... de Turken doen het echt niet uit liefdadigheid.
  woensdag 27 mei 2009 @ 11:46:04 #73
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_69449451
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 09:12 schreef Burakius het volgende:
Oplossing: Groot-Turkije:

[ afbeelding ]

Slotje (koffie)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Doe maar niet alsof je het niet meent. Volgens mij loop je jezelf constant af te trekken op het idee dat er ooit een Groot-Turkije zal komen, wat overigens een utopie is.

Zoals iemand boven mij al zei. Alleen Kirkuk is al meer waard dan heel Turkije bij elkaar. Bovendien hebben de Koerden in dat gebied niets met Turkije.

[ Bericht 9% gewijzigd door AryaMehr op 27-05-2009 11:51:40 ]
pi_69450103
tja global warming heh...

niets nieuws dit overigens, de turken zaten over de dammen in de jaren 80 al ruzie te maken met saddam en dat zal ook in de toekomst zo gaan met de iraki's

dat turkije zat water heeft in het oosten is absolute kul, waarom denk je dat ze miljarden investeren in al die projecten?

dat turkije ook een politiek slaatje uit wil slaan uit de situatie hoort nu eenmaal bij de internationale politiek
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_69451142
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 10:55 schreef hans3000 het volgende:

[..]

Kirkuk alleen al is veel meer waard dan heel Turkije bij elkaar.

Nee maar ff serieus, Turkije profiteert het meest van alle landen van de economie in Noord-Irak (een miljardenbusiness)... de Turken doen het echt niet uit liefdadigheid.
[sarcasme]Kom laten we tegen ze zeggen dat ze er mee moeten ophouden met de handel in Noord-Irak om geld proberen te maken . Wie wilt dat nou? Geld maken ? De VS zit er bijvoorbeeld niet voor het geld [/sarcasme]
pi_69451196
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 11:46 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Doe maar niet alsof je het niet meent. Volgens mij loop je jezelf constant af te trekken op het idee dat er ooit een Groot-Turkije zal komen, wat overigens een utopie is.

Zoals iemand boven mij al zei. Alleen Kirkuk is al meer waard dan heel Turkije bij elkaar. Bovendien hebben de Koerden in dat gebied niets met Turkije.
Kirkuk meer waard dan Turkije . Jij bent de enige pindabrein hier die dit serieus neemt (de poster zelf zegt toch ook daarna: maar ff serieus). Daar buiten is een groot-Turkije heel erg goed denkbaar. Lees maar eens de boeken van George Friedmann: The next 100 years.

Nog iets lijkt me nog reeëler. De opdeling van Iran, waarbij een noord-Turkse staat van de Azeri's. Hoe klinkt dat idee voor je?
  woensdag 27 mei 2009 @ 12:34:26 #77
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_69451226
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 09:13 schreef Burakius het volgende:

[..]

Gratis water waar het voorheen ook gratis was.
Zo kan ik er ook nog een paar verzinnen.
Dasvidanja
pi_69451266
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 12:34 schreef Verluste het volgende:

[..]

Gratis water waar het voorheen ook gratis was.
Zo kan ik er ook nog een paar verzinnen.
Ze hebben neit eens de middelen om gezuiverd water voort te brengen die arme josti's in het Noorden. Zonder Turkije was het allang al verhongerd en gecrepeerd.
  woensdag 27 mei 2009 @ 12:37:23 #79
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_69451320
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 12:35 schreef Burakius het volgende:

[..]

Ze hebben neit eens de middelen om gezuiverd water voort te brengen die arme josti's in het Noorden. Zonder Turkije was het allang al verhongerd en gecrepeerd.
Nationalisme
Dasvidanja
pi_69451767
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 12:33 schreef Burakius het volgende:

[..]

Kirkuk meer waard dan Turkije . Jij bent de enige pindabrein hier die dit serieus neemt (de poster zelf zegt toch ook daarna: maar ff serieus). Daar buiten is een groot-Turkije heel erg goed denkbaar. Lees maar eens de boeken van George Friedmann: The next 100 years.

Nog iets lijkt me nog reeëler. De opdeling van Iran, waarbij een noord-Turkse staat van de Azeri's. Hoe klinkt dat idee voor je?
Jij wilt weer terug naar het ottomaanse rijk omdat friedman dat als een optie geschreven heeft.

Laten we gewoon een stuk turkije afstoten en irak ook om vervolgens een los koerdistan oprichten.
  Moderator woensdag 27 mei 2009 @ 13:03:41 #81
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_69452044
de Koerdische kwestie heeft hier alleen niet zo veel mee te maken volgens mij
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_69452176
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 13:03 schreef sp3c het volgende:
de Koerdische kwestie heeft hier alleen niet zo veel mee te maken volgens mij
Net zoals een terugkeer naar het ottomaanse rijk hier ook niets mee te maken heeft.

Even on topic Ik zou als land ook niet vrolijk worden wanneer het water wat er eerst stroomde opeens ophoud te stromen en/of ernstig vervuild wordt.
  Moderator woensdag 27 mei 2009 @ 13:14:58 #83
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_69452393
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 13:08 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Net zoals een terugkeer naar het ottomaanse rijk hier ook niets mee te maken heeft.
inderdaad
quote:
Even on topic Ik zou als land ook niet vrolijk worden wanneer het water wat er eerst stroomde opeens ophoud te stromen en/of ernstig vervuild wordt.
vraag me nog steeds af waar de grens hier ligt volgens de internationale wetgeving maar ik kan niets vinden
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_69453222
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 13:14 schreef sp3c het volgende:

vraag me nog steeds af waar de grens hier ligt volgens de internationale wetgeving maar ik kan niets vinden
Misschien dat irak wel de unesco werelderfgoed joker kaart kan gaan gebruiken vanwege de moerassen die water nodig hebben. Alhoewel die moerassen natuurlijk pas weer sinds de val van saddam weer vol met water zitten, je weet nooit wat voor argumenten diplomaten erbij halen om hun gelijk te halen.
pi_69453575
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 12:37 schreef Verluste het volgende:

[..]

Nationalisme
Ik ben anti-nationalist

#1 one fail punt for you Verluste
pi_69453644
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 12:53 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Jij wilt weer terug naar het ottomaanse rijk omdat friedman dat als een optie geschreven heeft.

Laten we gewoon een stuk turkije afstoten en irak ook om vervolgens een los koerdistan oprichten.
#1. Waar zet ik dat ik terug wil naar het Osmaanse rijk?
#2. Waar zeg ik dat ik alleen George Friedman als enige argument neem voor dit concept?
#3. Waarom lees je niet beter, of waarom verdraai je mij woorden naar wat je zelf wilt? Een groot zwaktegebod
#4. Waarom verenigen we niet de Koerden en Turken tot één land.'
#5. Waarom denk ik dat jij het boek van George Friedmann trouwens niet hebt gelezen.
pi_69463974
Waarom verneuk jij(Burakius) dit topic? Jullie Turken leven echt in een dromenwereldje. Turkije zal nooit meer zo groot worden als het Ottomaanse Rijk. (Nog eerder kleiner worden door een onafhankelijksheidsoorlog) En lul niet over Koerden en Turken in 1 land. Jullie haten Koerden en Koerden haten jullie.

Durf je ook nog te beweren dat je een anti-nationalist ben na al deze reacties

En nu weer ontopic.
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 13:14 schreef sp3c het volgende:

[..]

inderdaad
[..]

Ik ook nog niet.. Lijkt me in ieder geval wel duidelijk dat geen enkel land het zou pikken. Wel of geen wetgeving.
pi_69464839
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 19:16 schreef BluesRebel het volgende:
Waarom verneuk jij(Burakius) dit topic? Jullie Turken leven echt in een dromenwereldje. Turkije zal nooit meer zo groot worden als het Ottomaanse Rijk. (Nog eerder kleiner worden door een onafhankelijksheidsoorlog) En lul niet over Koerden en Turken in 1 land. Jullie haten Koerden en Koerden haten jullie.

Durf je ook nog te beweren dat je een anti-nationalist ben na al deze reacties

En nu weer ontopic.
[..]

Ik ook nog niet.. Lijkt me in ieder geval wel duidelijk dat geen enkel land het zou pikken. Wel of geen wetgeving.
En jij verneukt het topic niet met deze generalisaties?

Als Turken en Koerden elkaar zouden haten zou er allang een burgeroorlog zijn uitgebroken met 15 miljoen Koerden in Turkije.
Turkije heeft een Koerdische premier gekend, ongeveer de helft van de artiesten is Koerdisch, en er zijn miljoenen gemengde huwelijken. Grootste onzin die er is dus, wat jij hier beweert.
Ik merk dan ook enige vooroordelen jegen Turkije en turken bij jou.
Ook al is het een pavlov reactie op Burakius-lolbroek.

OT
Tarkan spant zich nu ook in voor Hasankeyf
http://www.spiegel.de/int(...),1518,626916,00.html
pi_69465362
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 19:40 schreef IHVK het volgende:

[..]

En jij verneukt het topic niet met deze generalisaties?

Als Turken en Koerden elkaar zouden haten zou er allang een burgeroorlog zijn uitgebroken met 15 miljoen Koerden in Turkije.
Turkije heeft een Koerdische premier gekend, ongeveer de helft van de artiesten is Koerdisch, en er zijn miljoenen gemengde huwelijken. Grootste onzin die er is dus, wat jij hier beweert.
Ik merk dan ook enige vooroordelen jegen Turkije en turken bij jou.
Ook al is het een pavlov reactie op Burakius-lolbroek.

OT
Tarkan spant zich nu ook in voor Hasankeyf
http://www.spiegel.de/int(...),1518,626916,00.html
Sorry het was inderdaad generaliserend maar er is wel degelijk veel haat tussen beide groepen. Lang niet allemaal nee aangezien ze soms samen trouwen zoals jij zegt en ze ook in elkaars steden wonen.. Maar als je een willekeurig artikel of een youtube-video pakt zie je wel aan de reacties wat ik bedoel. En ik heb ook wel eens gezien/gelezen hoe het Koerdische nieuwjaarviering vaak hardhandig wordt neergeslagen en de PKK-vlaggen naar buiten komen. Er is wel iets aan de hand en ik verwacht echt niet dat de grenzen zo zullen blijven.

Dat van Tarkan is wel een lichtpuntje. Zo'n oud dorp hoort juist beschermt te worden. Vrees alleen dat ze er zich niks van aan zullen trekken. (En tevens zal dit meer gedoe tussen de groepen zorgen lijkt mijj)
pi_69465629
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 19:53 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Sorry het was inderdaad generaliserend
quote:
maar er is wel degelijk veel haat tussen beide groepen. Lang niet allemaal nee aangezien ze soms samen trouwen zoals jij zegt en ze ook in elkaars steden wonen.. Maar als je een willekeurig artikel of een youtube-video pakt zie je wel aan de reacties wat ik bedoel.
Ja maar ja pak een youtube filmpje over een Marokkaan en je hebt hetzelfde. Youtube is nou niet echt een betrouwbare bron.
quote:
En ik heb ook wel eens gezien/gelezen hoe het Koerdische nieuwjaarviering vaak hardhandig wordt neergeslagen en de PKK-vlaggen naar buiten komen. Er is wel iets aan de hand en ik verwacht echt niet dat de grenzen zo zullen blijven.
Dat is echt al vele decennia zo.
Maar het verandert nu juist naar een positieve richting. Met het openen van 24-uurs Koerdische TV zender door de overheid. En Koerdische examens op scholen en gezamelijke nieuwsjaarsvieringen.
En de PKK maakt nog steeds de meeste slachtoffers onder Koerden.

Er heeft inderdaad ook onderdrukking plaatsgevonden, dat moet je niet ontkennen. Maar het lijkt nu de goede kant op te gaan. En fantaseren over oorlogen en lonten in een kruitvat helpen niet echt.
Een grote oorlog zal er nooit komen, maar een herhaling van de jaren ' 80 en '90 kan daarmee wel getriggerd worden. Maar daar geloof ik ook niet echt in.
quote:
Dat van Tarkan is wel een lichtpuntje. Zo'n oud dorp hoort juist beschermt te worden. Vrees alleen dat ze er zich niks van aan zullen trekken. (En tevens zal dit meer gedoe tussen de groepen zorgen lijkt mijj)
Tarkan is bijvoorbeeld geen Koerd. En daarmee wordt eigenlijk al veel gezegd.
Of de overheid er zich iets van aantrekt, dat valt inderdaad te betwijfelen, het is een miljardenproject.
Maar zoals gezegd veel met Koerden heeft dit sowieso weinig te maken.
Hasankeyf is cultureel erfgoed dat zich in de Turkse grenzen bevindt.

We zien wel hoe het loopt.
  woensdag 27 mei 2009 @ 22:57:26 #91
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_69473542
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 13:55 schreef Burakius het volgende:

[..]

Ik ben anti-nationalist

#1 one fail punt for you Verluste
Uit niks blijkt dat je echt zo bent. Ga aub een ander topic verkloten.
Dasvidanja
  woensdag 27 mei 2009 @ 23:16:33 #92
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_69474390
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 12:33 schreef Burakius het volgende:

[..]

De Azeri's hebben genetisch meer relatie met de Iraniers dan met de Turken. Een van oorsprong Iraanse volk die qua taal geturkficeerd zijn. Dus de claim van de Turken dat Azeri's van oorsprong tot de Turkse volkeren behoren is ook gewoon onzin. Doet me denken aan het verhaal van de Turken die claimden dat de Koerden eigenlijk 'bergturken' zijn. Terwijl de Koerden tot de Iraanse volkeren behoren en ook gewoon een Iraanse taal spreken.

Hier een Azeri aan het woord: Azerbaijan! Potentiele winnaar!

Weet je wat? De opdeling van Turkije, waarbij een oost-Iraanse staat van de Koerden. Hoe klinkt dat?

[ Bericht 1% gewijzigd door AryaMehr op 27-05-2009 23:25:05 ]
  woensdag 27 mei 2009 @ 23:31:13 #93
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_69474936
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 12:35 schreef Burakius het volgende:

[..]

Turken die twintig jaar geleden nog geen enkele welvaart kenden en nu doen alsof de gehele Midden-Oosten afhankelijk van hen is.
pi_69489804
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 23:16 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

De Azeri's hebben genetisch meer relatie met de Iraniers dan met de Turken. Een van oorsprong Iraanse volk die qua taal geturkficeerd zijn. Dus de claim van de Turken dat Azeri's van oorsprong tot de Turkse volkeren behoren is ook gewoon onzin. Doet me denken aan het verhaal van de Turken die claimden dat de Koerden eigenlijk 'bergturken' zijn. Terwijl de Koerden tot de Iraanse volkeren behoren en ook gewoon een Iraanse taal spreken.

Weet je wat? De opdeling van Turkije, waarbij een oost-Iraanse staat van de Koerden. Hoe klinkt dat?
Ik ben sowieso voor een onafhankelijk Koerdistan als je nagaat wat hen is/wordt aangedaan in de landen waar ze zitten.
pi_69492893
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 22:57 schreef Verluste het volgende:

[..]

Uit niks blijkt dat je echt zo bent. Ga aub een ander topic verkloten.
Jij hebt dus al mijn posts gelezen en daaruit blijk uit niks dat ik een anti-nationalist ben. Nee zit niet te leigen. Je baseerd je domme uitspraken slechts op één of twee posts, waarbij het je totaal ontgaat waar ik op doel. Ik ben anti-nationalist en daarmee punt.

#2 /Fail
pi_69493012
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 23:16 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Ja het is je in je bol gestegen hé? Straks zijn hz. Mevlana , Yunus Emre en Ibn sina ook nog eens Perzisch
pi_69493632
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 15:21 schreef Burakius het volgende:

[..]

Ja het is je in je bol gestegen hé? Straks zijn hz. Mevlana , Yunus Emre en Ibn sina ook nog eens Perzisch
Uhm, Mevlana en Ibn Sina wáren ook Perzisch.
pi_69493701
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 15:37 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Geschiedvervalsing. Die Perzen claimen van alles.

Let maar op: zo direct gaat hij ook nog eens hz. Yunus Emre claimen als Pers. Hee wie weet is Fatih Sultan Mehmed ook Perzisch
pi_69493991
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 15:39 schreef Burakius het volgende:

[..]

Geschiedvervalsing. Die Perzen claimen van alles.

Let maar op: zo direct gaat hij ook nog eens hz. Yunus Emre claimen als Pers. Hee wie weet is Fatih Sultan Mehmed ook Perzisch
Misschien moet jij eens stoppen met het naar je hand zetten van de geschiedenis. Mevlana kwam uit de Perzische stad Balkh naar Konya. Hij schreef zijn gedichten dan ook in het Perzisch en niet in het Turks. Die zijn pas later naar het Turks vertaald.

Maar daar ging dit gehele topic niet over. Het is je weer gelukt een topic te kapen met je off-topic verhalen.
  donderdag 28 mei 2009 @ 16:35:45 #100
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_69495811
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 15:37 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Rumi en Avicenna waren inderdaad Perzisch. Mensen die het tegengestelde beweren hebben volgens mij echt een steekje los zitten.

Turken die stoer doen met Perzische dichters, filosofen, medici alleen omdat de ze zelf niets maar dan ook niets aan de wetenschap heb bijgedragen. Kan me nog herinner dat de vrouw van de Turkse president Gul een boek van Rumi aan Laura Bush gaf. Prachtig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')