abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 30 mei 2009 @ 13:59:18 #102
798 voyeur
bemoeit zich
pi_69552086
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 21:02 schreef vosss het volgende:
Waarom zijn er eik maar 3 plekken te vergeven?

Passen al die auto's anders niet in de pits op die (voor miljoenen omgebouwde) circuits?

Als er toch 15 inschrijvingen zijn kun je met 30 auto's racen!

Waarom is er een maximum? Iemand die dat weet?
Veiligheid.De Fia vindt dit:
B. Maximum number of cars allowed to start in an international race.
The maximum number (N) is calculated using the following formula:
N= 0.36 x L x W x T x G (N to be rounded up to the next whole number).
Where:
L= a coefficient depending on the length of the circuit, given in table 1) hereafter;
W= a coefficient depending on the minimum width of the circuit, given in table 2) hereafter;
T= a coefficient depending on the duration of the race, given in table 3) hereafter;
G= a coefficient depending on the group(s) of cars competing in the race, given in table 4) hereafter.

Die coefficienten staan in de bron beschreven. De formule zou leiden tot een startveld van 32 autos. De realiteit is echter dat er geen plek is op de circuits voor zoveel pitboxen. Dertien teams is al erg veel om onder te brengen, meer lijkt me onmogelijk.
Here we are now, entertain us.
pi_69569007
quote:
L= a coefficient depending on the length of the circuit, given in table 1) hereafter;
W= a coefficient depending on the minimum width of the circuit, given in table 2) hereafter;
T= a coefficient depending on the duration of the race, given in table 3) hereafter;
Die dingen verschillen lijkt mij op alle circuits.
Hoe kan je dan op 32 uit komen bij alle circuits?!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_69569030
Overigens snap ik de w niet:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
TABLE 2) Coefficient "W":
Real minimum width, in meters "W"
(rounded off to the nearest
whole number)
8 9
9 9
10 10
11 10
12 10
13 11.5
14 12
15 (Max. permitted) 12.5


Rounded off to the nearest whole number en dan ronden ze 9 af naar 8, 10 naar 12, 11,5 naar 13 en 12 naar 14!?

Het nearest whole number bij 11,5 is 11 of 12, maar zeker geen 13 dunkt me!?

Ik snap de berekening niet helemaal
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_69569798
Even geen F1 nieuwtje:
quote:
Van der Zande opzettelijk gehinderd: "Ze vinden me niet meer zo aardig"
Uitgegeven door Casper Bekking 31 mei 2009 08:24

ROCKINGHAM - Renger van der Zande is ook op het circuit van Rockingham de luis in de pels van de gevestigde orde, met een prima tweede en derde startplaats voor de races van zondag. Dat die gevestigde orde daar niet zo blij mee is, bleek toen Renger op weg was naar pole-position was, maar overduidelijk in de weg gereden werd door Marcus Ericsson, die pole zou pakken. De talentvolle Nederlander met F1-ambities deed er na afloop luchtig over.



"Volgens mij vinden ze me niet meer zo aardig", grapte Renger na afloop van de kwalificatie. "Ze zien niet graag dat een nieuweling de boel op stelten komt zetten, maar ze zoeken het maar uit. Ik was in de tweede kwalificatie op weg naar een zeer snelle tijd, waarmee ik makkelijk op pole had gestaan, toen Ericsson opeens op de racelijn in de remmen ging. Weg ronde."

"Hij ontkende na afloop niet dat hij mij bewust had gehinderd, maar ik ga me er niet druk om maken. We zijn weer lekker snel en ik heb ontzettend veel zin in de races. Hopelijk kan ik de jongens nog wat chagrijniger maken. De uitgangspositie is in ieder geval prima."
Kijk, pole verkloot door iemand en er dan zo op reageren!

Kudo's voor Renger
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 31 mei 2009 @ 10:59:24 #106
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_69569991
quote:
Op zondag 31 mei 2009 10:47 schreef vosss het volgende:
Even geen F1 nieuwtje:
[..]

Kijk, pole verkloot door iemand en er dan zo op reageren!

Kudo's voor Renger
Met die mentaliteit kom je niet in de F1 denk ik. Daar is het juist goed als je wel loopt te zeiken

Hij is indd wel relaxed. Ik heb hem wel eens kort gesproken op Racesalon. Sympathiek en open
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  zondag 31 mei 2009 @ 12:49:17 #107
798 voyeur
bemoeit zich
pi_69572239
quote:
Op zondag 31 mei 2009 09:34 schreef vosss het volgende:

[..]

Die dingen verschillen lijkt mij op alle circuits.
Hoe kan je dan op 32 uit komen bij alle circuits?!
Door het kortste en smalste circuit (Monaco) als basis te nemen.
Here we are now, entertain us.
  zondag 31 mei 2009 @ 12:51:07 #108
798 voyeur
bemoeit zich
pi_69572292
quote:
Op zondag 31 mei 2009 09:37 schreef vosss het volgende:
Overigens snap ik de w niet:
[ code verwijderd ]

Rounded off to the nearest whole number en dan ronden ze 9 af naar 8, 10 naar 12, 11,5 naar 13 en 12 naar 14!?

Het nearest whole number bij 11,5 is 11 of 12, maar zeker geen 13 dunkt me!?

Ik snap de berekening niet helemaal
Bedoeld is dat je de meters eerst moet afronden, dan in de tabel moet kijken naar de bijbehorende coefficient. Hoe breder de baan hoe veel hoger de coefficient en andersom.
Here we are now, entertain us.
pi_69590140
de maximum van 26 auto's/13 teams had volgens mij te maken met de marktwaarde van de huide teams. Toen er nog 12 teams waren, en er de jaarlijkse oppertunistische aanmeldingen waren, wilde de FIA / Ecclestone, eenpaar jaat terug de huidige teams een financiele waarde geven. Nieuwe team konden alleen toetreden als ze (voor een vette prijis) een bestaand team overkochten, waardoor de zittende teambazen hun investering terug kregen.
Jordan > Midland> Spijker> Force India.
pi_69630060
Where facts are few, experts are many.
pi_69631436
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 13:59 schreef voyeur het volgende:

[..]

Veiligheid.De Fia vindt dit:
B. Maximum number of cars allowed to start in an international race.
The maximum number (N) is calculated using the following formula:
N= 0.36 x L x W x T x G (N to be rounded up to the next whole number).
Where:
L= a coefficient depending on the length of the circuit, given in table 1) hereafter;
W= a coefficient depending on the minimum width of the circuit, given in table 2) hereafter;
T= a coefficient depending on the duration of the race, given in table 3) hereafter;
G= a coefficient depending on the group(s) of cars competing in the race, given in table 4) hereafter.

Die coefficienten staan in de bron beschreven. De formule zou leiden tot een startveld van 32 autos. De realiteit is echter dat er geen plek is op de circuits voor zoveel pitboxen. Dertien teams is al erg veel om onder te brengen, meer lijkt me onmogelijk.
Zo'n 15 jaar geleden reden er 20 teams rond, dus dat lijkt me niet zo'n heel groot probleem. (Iets kleinere pitboxen zou al een uitkomst zijn).

En verder lijkt die formule iets wat achteraf verzonnen is en niet de reden van de huidige limiet van 26 auto's per race.

Vroeger (jaren 70, begin jaren 80) hadden ze 24 deelnemers per race, en 20 in Monaco. Dat werden er vanaf 1982 26 (en nog steeds 20 in Monaco) en pas sinds 1987 rijden er ook 26 deelnemers rond in Monaco. Deze aantallen zijn daarna nooit aangepast, alleen kwam toen de 107% regel toen er minder dan 13 teams waren.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 2 juni 2009 @ 13:35:28 #112
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_69632415
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 13:00 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Zo'n 15 jaar geleden reden er 20 teams rond, dus dat lijkt me niet zo'n heel groot probleem. (Iets kleinere pitboxen zou al een uitkomst zijn).

sinds het verbod op de reserveauto's zou dat wel moeten kunnen, maar...

stel je hebt meer dan 13 teams/26 wagens en om welke reden dan ook mogen er maar 26 de baan op. Dan krijg je dus een kwalificatie om überhaupt mee te mogen doen.
Zou dat in de wereld van formule 1 nu wel kunnen met betrekking tot sponsoring, tv rechten, prijzengeld etc.
Een team kost tegenwoordig zoveel geld, ik zou een formule 1 team niet voor miljoenen willen sponsoren wanneer ze zich misschien wel nooit voor een race kwalificeren.
Please, make yourself uncomfortable.
pi_69633419
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 13:35 schreef bodylotion het volgende:

[..]

sinds het verbod op de reserveauto's zou dat wel moeten kunnen, maar...

stel je hebt meer dan 13 teams/26 wagens en om welke reden dan ook mogen er maar 26 de baan op. Dan krijg je dus een kwalificatie om überhaupt mee te mogen doen.
Zou dat in de wereld van formule 1 nu wel kunnen met betrekking tot sponsoring, tv rechten, prijzengeld etc.
Een team kost tegenwoordig zoveel geld, ik zou een formule 1 team niet voor miljoenen willen sponsoren wanneer ze zich misschien wel nooit voor een race kwalificeren.
De kwalificatie wordt al veel live uitgezonden, dus aan exposure geen gebrek. En vooraf kun je natuurlijk nooit zeggen of een team zich een heel seizoen niet gaat kwalificeren. Dat is altijd achteraf en dan kan een sponsor zich terugtrekken en eventueel het team verdwijnen. Maar dan kan er weer een ander team voor in de plaats komen en hebben we weer genoeg teams, mits het voor nieuwe teams gemakkelijk wordt om in te stappen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_69644656
Een heel verhaal op Pitpass.com, hier een klein stukje:
quote:
Is Mosley preparing to deliver a killer blow to FOTA teams?

In the days leading up to the 2010 entry deadline, and ever since, the silence from the FIA has been deafening. Is it because Max Mosley is preparing to deliver a killer blow to F1 on June 12?

On Saturday, in the wake of the announcement that the nine remaining FOTA teams had submitted conditional entries for the 2010 World Championship, Pitpass was contacted by a motorsport insider understood to be on the verge of submitting his own entry.

The individual asked why Pitpass, indeed, no other section of the media, had not addressed the "fact that FOTA's conditional entry is illegal under FIA rules".

"You cannot enter based on a demand," the individual continued. "Furthermore, the entries period is run under the 40m cap rules."

Pitpass immediately contacted a respected F1 insider, who has long experience of such matters. Asked about the claim that established teams' conditional entry is illegal, he replied: "The FOTA teams have not entered the World Championship in accordance with the regulations. Therefore, the only teams that are now officially entered are Ferrari (because of its contract with the FIA, which lasts through until 2012), Williams, because it broke ranks and signed, and those new teams that submitted entries by the May 29 deadline.

"With the exception of Ferrari and Williams, all the other existing F1 teams have put their franchises at risk by submitting a conditional joint entry," he continued. "The consequences of all this will become clear on June 12, when the FIA is scheduled to publish the 2010 Formula One World Championship entry list."

In a nutshell, Sylt believes that the FOTA teams have not submitted valid entries, for with the conditions attached this seems be legally impossible.

"They may think that they have submitted valid entries," said Sylt, "but, in fact, the entries they have submitted will either legally bind them to the 2010 Championship according to the existing regulations (budget cap and all) without conditions or their entries are invalid and therefore the FOTA teams have not lodged any entry for next year. I think that the latter is the most likely."

.
.
.
.

The continued silence from the FIA, not to mention Max Mosley's track record when it comes to dealing with those who dare to take him on, suggests that we could well be in for an event of seismic proportions on June 12.
bron: Pitpass.com


Alleen Ferrari, Wiliams en wat nieuwe teams volgend jaar op de grid?
pi_69657819
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 20:16 schreef _Administr8or_ het volgende:
Een heel verhaal op Pitpass.com, hier een klein stukje:
[..]

bron: Pitpass.com


Alleen Ferrari, Wiliams en wat nieuwe teams volgend jaar op de grid?
Of de inschrijvingen legaal zijn of niet, maakt niet zo heel veel uit.

Of Mosley houdt zich aan de budgetcap van 40 miljoen euro en de teams doen sowieso niet mee, of Mosley doet water bij de wijn en neemt de inschrijvingen zoals ze zijn en de teams doen gewoon mee, aangevuld met de teams die dan nog geïnteresseerd zijn. En dat zullen er waarschijnlijk minder zijn als met de 40 miljoen budget cap.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_69659144
http://f1.gpupdate.net/nl(...)-terug-in-formule-1/
quote:
Brabham keert mogelijk terug in Formule 1
03 juni 2009

De legendarische naam Brabham keert mogelijk terug in de Formule 1. Zo bericht het Duitse Motorsport Aktuell woensdag. De Duitse ondernemer Franz Hilmer, die vorig jaar een deel van de inboedel van het failliete Super Aguri overnam, heeft Brabham bij de internationale autosportbond FIA aangemeld voor 2010.

Brabham was eerder van 1962 tot en met 1992 actief in de hoogste autosportklasse en behaalde in die periode vier rijderstitels en twee constructeurstitels. Hilmer heeft tegenwoordig de rechten op het merk Brabham in handen. De 44-jarige Duitser is de oprichter van Formtech, een bedrijf dat onderdelen produceert voor onder meer de Formule 1. Hilmer kocht vorig jaar onder andere de voormalig Super Aguri-fabriek in Leafield en nam ook een deel van de werknemers van de renstal over.

Met de aanmelding van Brabham wordt de lijst met inschrijvingen voor 2010 langer en langer. Eerder bevestigden onder meer Prodrive, Superfund, USF1 en Campos hun inschrijving. Ook alle huidige teams hebben zich voor de deadline ingetekend.
Nu lada, donkervoort, lotus, cherry en dodge nog.................................
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_69660933
quote:
Official Statement From the Brabham Family About Products at the 2008 Essen Motor Show

- Sir Jack Brabham and his Son David Brabham have issued the following statement:

The Brabham family would like to absolutely and categorically state that the range of cars and accessories being publicised under the Brabham name at the Essen Motor Show 2008 and on global websites, has nothing to do with the Brabham family, or its long and respected motor racing heritage, in any way.

It is clear to us, as it must be to the whole world, what these people are trying to do. In our opinion, it is a clear case of using our name, our history and our success, without the backing of the Brabham family.

The 50th anniversary of Jack Brabham's first Formula One Championship crown is approaching in 2009.

In light of this announcement and the celebrations planned, we would respectfully request that in publishing press material from Veritas-Brabham, BMW Brabham or Brabham Racing, you understand that the Brabham family have no involvement nor endorse the products and services offered by the aforementioned companies and that no relationship should be implied in any story published.
tsja ...
pi_69662781
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 12:07 schreef Bluurgh het volgende:

[..]

tsja ...
Dat was al zo sinds Jack Brabham uit Brabham stapte en zich liet uitkopen door Tauranac, die een aantal jaar later Brabham weer verkocht aan Ecclestone, die Brabham in 1992 weer verkocht aan de Zwitser Luhti (meen ik).

Dus de merknaam Brabham (mbt de F1 in ieder geval) is niet in handen van de familie Brabham. Ze zeggen alleen maar dat ze niets met de merknaam te maken hebben.

Net zoals dat de merknamen van Spyker, Lotus, March, Aston Martin en dergelijke niet meer in handen zijn van de originele oprichters.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 3 juni 2009 @ 19:45:22 #119
17061 mvt
blame Canada
pi_69676117
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 13:11 schreef sasquatsch het volgende:

Net zoals dat de merknamen van Spyker, Lotus, March, Aston Martin en dergelijke niet meer in handen zijn van de originele oprichters.
Sterker nog, ze zeggen dat de huidige producten geen binding hebben met de vroegere producten.

Wat dat betreft is je vergelijking met Spyker een goede. De gouden koets heeft NIETS met de C8 te maken, hooguit de merknaam.
We were to understand there would be pie and punch?
pi_69708104
Die Duitser zal wat poen hebben en een fabriek. Hij heeft ook nog eens de rechten op de Brabham naam en probeert zo wellicht in te spelen op de emoties van Ecclestone.
pi_69710543
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 17:17 schreef kriele het volgende:
Die Duitser zal wat poen hebben en een fabriek. Hij heeft ook nog eens de rechten op de Brabham naam en probeert zo wellicht in te spelen op de emoties van Ecclestone.
Las dat hij de inboedel van Super Aguri heeft opgekocht. Dus eigenlijk is het versie 2.0 daarvan.
  donderdag 4 juni 2009 @ 22:24:00 #122
798 voyeur
bemoeit zich
pi_69719404
Nach Williams ist nun offenbar auch Force India aus der FOTA-Riege abgesprungen und hat sich separat für die Formel 1-WM 2010 eingeschrieben. Die restlichen acht Teams warten auf eine Antwort von FIA-Chef Max Mosley. ( Source, Michael Schmidt, journalist of Auto, Motor und Sport )

Nu Brawn en McLaren nog en de strijd is gestreden. Ferrari is contractueel verplicht te rijden, dus dan zwaaien we Renault, BMW, STR, Red Bull en Toyota uit!
Here we are now, entertain us.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 5 juni 2009 @ 00:09:46 #123
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_69724584
meeleesgeval
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 5 juni 2009 @ 00:18:36 #124
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_69724882
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 22:24 schreef voyeur het volgende:

Nu Brawn en McLaren nog en de strijd is gestreden. Ferrari is contractueel verplicht te rijden, dus dan zwaaien we Renault, BMW, STR, Red Bull en Toyota uit!
...en de hoogste klasse in de autosport
Please, make yourself uncomfortable.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 00:47:42 #125
798 voyeur
bemoeit zich
pi_69725736
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 00:18 schreef bodylotion het volgende:

[..]

...en de hoogste klasse in de autosport
Ach, allemaal nieuwe teams Red Bull 2004, STR 2005, BMW 200, Renault 2002 en Toyota ook in 2002. Voor de overnames (behalve Toyota) waren het privateer teams. De budgetten zijn dankzij de fabrieksteams geexplodeerd. Ik vond de F1 in de negentiger jaren ook geweldig terwijl er toch aanzienlijk minder geld uitgegeven werd..

Als je 45 miljoen pond per jaar aan chassis, engineers, fabriek etc. uitgeeft en vervolgens nog iets van 10 miljoen minimaal aan hospitality, motors en rijder salarissen dan is dat al veel meer dan er in andere klasses van de autosport uitgegeven wordt. Dit is echter het minimum dat de nieuwe teams kwijt zullen zijn. Dus ja, het blijft de koningsklasse ook als Toyota voortaan rondjes op Le Mans gaat rijden.
Here we are now, entertain us.
  zaterdag 6 juni 2009 @ 14:29:03 #126
798 voyeur
bemoeit zich
pi_69769124
De fabrikanten hebben nu een pact gesloten. Wie uit Fota stapt, moet de andere deelnemers 50 miljoen betalen. De raad van bestuur van BMW eistte dat anders waren ze niet bereid het hoge spel van Fota te blijven spelen.

Je zou haast gaan denken dat Ferrari bezig is met een mooi opzetje om BMW, McLaren, Renault en Toyota te wippen. Ferrari heeft immers een contractuele verplichting te rijden voor de Fia. Dat kon de andere fabrieksteams nog wel eens bezuren als ze plots op straat staan met zijn viieren....
Here we are now, entertain us.
pi_69769195
En Force India en Williams? Die moeten betalen? Of hoeft dat niet omdat ze er niet uit gestapt zijn maar uitgeflikkerd zijn?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_69769756
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 14:29 schreef voyeur het volgende:
De fabrikanten hebben nu een pact gesloten. Wie uit Fota stapt, moet de andere deelnemers 50 miljoen betalen. De raad van bestuur van BMW eistte dat anders waren ze niet bereid het hoge spel van Fota te blijven spelen.

Je zou haast gaan denken dat Ferrari bezig is met een mooi opzetje om BMW, McLaren, Renault en Toyota te wippen. Ferrari heeft immers een contractuele verplichting te rijden voor de Fia. Dat kon de andere fabrieksteams nog wel eens bezuren als ze plots op straat staan met zijn viieren....
Ferrari is van mening dat er de fia zich niet heeft gehouden aan een aantal voorwaarden die in het contract overeen waren gekomen, ze zijn dan ook van mening dat het contract niet geldig meer is.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
  zaterdag 6 juni 2009 @ 15:16:49 #129
798 voyeur
bemoeit zich
pi_69770298
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 14:52 schreef ArcticBlizzard het volgende:

[..]

Ferrari is van mening dat er de fia zich niet heeft gehouden aan een aantal voorwaarden die in het contract overeen waren gekomen, ze zijn dan ook van mening dat het contract niet geldig meer is.
Ik weet het, maar de Franse rechter die er pas over moest oordelen was het niet met Ferrari eens: het contract was nog gewoon geldig.
Here we are now, entertain us.
  zaterdag 6 juni 2009 @ 15:18:20 #130
798 voyeur
bemoeit zich
pi_69770340
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 14:31 schreef vosss het volgende:
En Force India en Williams? Die moeten betalen? Of hoeft dat niet omdat ze er niet uit gestapt zijn maar uitgeflikkerd zijn?
Die hoeven niet te betalen omdat het pact toen nog niet bestond. Bovendien zijn Brawn, Red Bull en STR ook geen lid van dit pact.

Als Ferrari zo dus grote fabrikanten weet te dumpen hebben ze het goed voor elkaar.
Here we are now, entertain us.
pi_69770480
Hoe kan Ferrari dat nou doen als BMW de eis heeft neergelegd.

Daar staat Ferrari toch buiten dunkt me? :"?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_69770548
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 15:16 schreef voyeur het volgende:

[..]

Ik weet het, maar de Franse rechter die er pas over moest oordelen was het niet met Ferrari eens: het contract was nog gewoon geldig.
Die heeft niet over het contract tussen de FIa en Ferrari geoordeeld volgens mij
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
  zaterdag 6 juni 2009 @ 16:57:07 #133
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_69772576
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 15:18 schreef voyeur het volgende:

[..]

Die hoeven niet te betalen omdat het pact toen nog niet bestond. Bovendien zijn Brawn, Red Bull en STR ook geen lid van dit pact.

Als Ferrari zo dus grote fabrikanten weet te dumpen hebben ze het goed voor elkaar.
Kort gezegd zijn dus alleen de autofabrikanten lid van jet pact. De "privateers" dus niet.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  zaterdag 6 juni 2009 @ 19:54:35 #134
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_69777301
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 14:29 schreef voyeur het volgende:


Je zou haast gaan denken dat Ferrari bezig is met een mooi opzetje om BMW, McLaren, Renault en Toyota te wippen. Ferrari heeft immers een contractuele verplichting te rijden voor de Fia. Dat kon de andere fabrieksteams nog wel eens bezuren als ze plots op straat staan met zijn viieren....
Ferrari heeft hier dus niets mee te maken .
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_69777416
Ja dat snap ik ook niet. BMW eist dat, de rest gaat er mee akkoord en vervolgens is het Ferrari schuld.

Juist ja. Schiet mij maar weer lek
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 6 juni 2009 @ 20:30:44 #136
798 voyeur
bemoeit zich
pi_69778236
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 19:58 schreef vosss het volgende:
Ja dat snap ik ook niet. BMW eist dat, de rest gaat er mee akkoord en vervolgens is het Ferrari schuld.

Juist ja. Schiet mij maar weer lek
BMW eist dat omdat ze doodsbang zijn dat anderen weglopen en zij met de gebakken peren blijven zitten. Alle fabrieksteams hebben er vervolgens mee ingestemd om die hoge boete te betalen als ze Fota in de steek laten.

Als de Fia vervolgens geen startbewijzen geeft aan de Fota leden kan Ferrari misschien via een omweg toch deelnemem omdat ze een contractuele verplichting hebben om te racen. De rechter heeft daar onlangs nog naar gekeken en geconcludeerd dat het contract tussen Fia en Ferrari inderdaad nog geldig is (80 miljoen tekengeld en een veto op alle technische vernieuwingen in ruil voor de toezegging t/m 2012) te rijden.
Here we are now, entertain us.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 6 juni 2009 @ 20:40:28 #137
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_69778464
Ferrari heeft toch een contract met de FOM en niet met de FIA?
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 6 juni 2009 @ 21:20:01 #138
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_69779684
Volgens mij wel ja, dus met Ecclestone.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_69781533
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 21:20 schreef Fir3fly het volgende:
Volgens mij wel ja, dus met Ecclestone.
Maar die gaat toch niet over de technische vernieuwingen? Hoe kun je dat dan in je contract opnemen?
  zaterdag 6 juni 2009 @ 23:53:00 #140
798 voyeur
bemoeit zich
pi_69783888
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 20:40 schreef Peterselieman het volgende:
Ferrari heeft toch een contract met de FOM en niet met de FIA?
Met beiden voor zover ik weet. Iig met de Fia zoals dit persbericht van Ferrari zelf toont (nav de rechtszaak);
"The existence and validity of Ferrari’s right of veto, as sanctioned in a written agreement with the FIA Senate, were recognized by the Court, as was the fact that this dispute is of a contractual nature."
Here we are now, entertain us.
pi_69823336
http://f1.gpupdate.net/nl(...)fschaffen-voor-2010/
quote:
FOTA wil KERS afschaffen voor 2010
08 juni 2009

Het Kinetic Energy Recovery System dreigt na één seizoen alweer uit de Formule 1 te verdwijnen. De Formula One Teams Assosication wil van het systeem af, omdat het te duur zou zijn en te weinig zou toevoegen aan de sport. Hier zijn de teams die deel uitmaken van het collectief, het afgelopen weekend over eens geworden.

"Dat is onze gezamenlijke standpunt", liet Stefano Domenicali, de teambaas van Ferrari, zondag aan BBC Sport weten."We hebben veel geld in de ontwikkeling van dit systeem gestoken, maar voor het publiek is het lastig om te begrijpen waarom sommige auto's met KERS rijden en andere wagens niet. Ook zou het schrappen van KERS nieuwe teams die in de Formule 1 willen komen, een handje kunnen helpen omdat het veel geld scheelt. Het is dus een logische beslissing."

In de Grand Prix van Turkije maakten alleen McLaren en Ferrari gebruik van KERS.
Geen KERS meer dus... Kan je dus zwaaien naar al je miljoenen die er ingestoken zijn om het uit te testen
Where facts are few, experts are many.
pi_69824074
quote:
Op maandag 8 juni 2009 13:02 schreef Atreidez het volgende:
http://f1.gpupdate.net/nl(...)fschaffen-voor-2010/
[..]

Geen KERS meer dus... Kan je dus zwaaien naar al je miljoenen die er ingestoken zijn om het uit te testen
Dat wijkt dus weer af van hun standpunt om uit te gaan van de regels van 2009.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 8 juni 2009 @ 14:29:16 #143
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_69825707
Ik ben al jaaaren van van Button, en dit seizoen is voor mij dan ook fantastisch. Daarom zou ik volgende maand graag naar de GP van Duitsland gaan. Maar wat zijn de beste plaatsen voor mensen met een (zeer) beperkt budget??
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  maandag 8 juni 2009 @ 14:31:45 #144
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_69825760
quote:
Op maandag 8 juni 2009 13:29 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dat wijkt dus weer af van hun standpunt om uit te gaan van de regels van 2009.
Nou niet echt, ze zijn het ook al eens met andere veranderingen die niet in de 2009 regels staan. Die zijn gewoon een uitgangspunt van waaruit verder gewerkt wordt.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 8 juni 2009 @ 14:52:06 #145
249783 Jezza
Since: niet zo lang
pi_69826296
quote:
Op maandag 8 juni 2009 14:29 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik ben al jaaaren van van Button, en dit seizoen is voor mij dan ook fantastisch. Daarom zou ik volgende maand graag naar de GP van Duitsland gaan. Maar wat zijn de beste plaatsen voor mensen met een (zeer) beperkt budget??
Dat zou ik ook wel willen weten!
"Supercars are designed to melt ice caps, kill the poor, poison the water table, destroy the ozone layer, decimate indigenous wildlife, recapture the Falkland Islands and turn the entire third world into a huge uninhabitable desert.
pi_69826364
quote:
Op maandag 8 juni 2009 14:29 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik ben al jaaaren van van Button, en dit seizoen is voor mij dan ook fantastisch. Daarom zou ik volgende maand graag naar de GP van Duitsland gaan. Maar wat zijn de beste plaatsen voor mensen met een (zeer) beperkt budget??
Kun je dan niet beter naar Hongarije?
Daar kun je de allergoedkoopste kaartjes scoren (Brons, dan zit je in een stoppelveld vlakbij de laatste chicane).
FOK! verstandig, lees een P.I.
  maandag 8 juni 2009 @ 15:24:29 #147
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_69827214
quote:
Op maandag 8 juni 2009 14:55 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Kun je dan niet beter naar Hongarije?
Daar kun je de allergoedkoopste kaartjes scoren (Brons, dan zit je in een stoppelveld vlakbij de laatste chicane).
Da's een beter ver rijden.... De Nürburgring is 2.5 uur rijden van hier, da's nog wel te doen
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_69827539
Is ook weer zo. Kun je er wel gelijk een redelijk betaalbare vakantie aan vast knopen.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_69830809
wat KERS aangaat, als alle fabrikanten afspreken in 2010 geen KERS te gebruiken of te leveren aan andere teams, hoeven de regels niet veranderd te worden. Williams is het enige andere team dat KERS technologie heeft, maar blijkbaar nog niet goed of betrouwbaar genoeg om het te gebruiken. Denk je dat Williams er meer geld in gaat pompen als de rest er niet meer mee gaat rijden?

En van de nieuwkomers met de budget cap verwacht ik al helemaal geen KERS systemen die goed genoeg zijn om het de moeite waard te maken. Die zien ook dat het dit jaar hooguit wat voordeel oplevert tijdens gevechten (zie Kovalainen vs. Barrichello in Turkije), maar verder niet nodig is om vooraan te rijden. Dat geld kun je jezelf dus makkelijk uitsparen.
pi_69834206
quote:
Op maandag 8 juni 2009 15:24 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Da's een beter ver rijden.... De Nürburgring is 2.5 uur rijden van hier, da's nog wel te doen
Ik denk dat je in de buurt van de Dunlopkehre wel aardige plekken kan krijgen. Als je gaat voor Bronze 9 of 10A/B heb je denk ik ook wel aardig zicht op een groot scherm. Maar dat laatste doe ik even uit mijn hoofd.

Heb daar zelf in 2007 op Silber gezeten en je had een aardig zicht. Al zat ik daar voor het mooie net wat te ver weg van het scherm.
pi_69836542
quote:
Coureurs willen lagere toegangsprijzen

Red Bull-rijder Mark Webber is niet blij met het feit dat het Turkse raceweekend voor grotendeels lege tribunes is verreden. De Australiër had dan nog liever gezien dat de organisatie de Turkse racefans gratis naar binnen had gelaten.

"Er was bijna niemand", zei Webber na afloop van de race tegen persbureau Reuters. "Er waren volgens mij genoeg mensen die de race hadden willen bezoeken, maar een kaartje is natuurlijk niet goedkoop. Uiteindelijk hadden we ze misschien gratis naar binnen moeten laten, want een race voor lege tribunes is ook niets."

Webber krijgt bijval van Ferrari-coureur Felipe Massa, die een zesde plaats pakte in Turkije. "We moeten het goedkoper maken", zei hij. "We racen namelijk liever op een circuit dat iets lagere toegangsprijzen hanteert, maar meer toeschouwers langs de baan heeft. Als ze de prijzen van de kaarten iets hadden verlaagd, hadden we misschien wel een vol huis gehad."

Het circuit Istanbul Park heeft een capaciteit van 130.000 toeschouwers. Er werden slechts 36.000 kaarten voor het hele raceweekend verkocht. Tijdens de trainingen werden sommige tribunes bedekt, zodat deze minder op zouden vallen.
pi_69837498
Je kan de mensen steeds wel alle poten uit willen trekken die ze hebben, maar er komt een moment dat de mensen geen poten meer over hebben. Pure hebzucht...Ik weet niet precies wat een kaart daar kost, maar een eurootje of 80 is toch meer dan genoeg voor een weekendje op een sta-plaats?
pi_69837661
quote:
"We racen namelijk liever op een circuit dat iets lagere toegangsprijzen hanteert, maar meer toeschouwers langs de baan heeft.
Ik kijk liever naar coureurs die met het mes tussen hun tanden zitten voor een "schamele" 3 ton per jaar, dan naar coureurs die tig miljoenen per jaar verdienen en maar gewoon hun ding doen.

Zoals bv Massa of Webber.

De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_69837753
quote:
Op maandag 8 juni 2009 20:11 schreef kriele het volgende:
Je kan de mensen steeds wel alle poten uit willen trekken die ze hebben, maar er komt een moment dat de mensen geen poten meer over hebben. Pure hebzucht...Ik weet niet precies wat een kaart daar kost, maar een eurootje of 80 is toch meer dan genoeg voor een weekendje op een sta-plaats?
Nee, want dan heeft Bernie niet genoeg geld, want zn ex is er met de poen vandoor!

Ow wacht ff, dat is niet waar, lege tribunes zijn gewoon miljoenen schades voor het circuit, Bernie vult zijn zakken uit de TV gelden!

Kut hufter. Ik vind dat die vent ter plekke finaal kapot neer mag vallen.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_69838024
Dat vind ik nog teveel eigenlijk. Turkije is nog goedkoop qua kaarten, maar betaal je voor de hoofdtribune rond de 350. Duitsland gat denk ik al richting de 600. Daar zie je dan ook bijna alleen maar bobo's en sponsors. Nu die miljoenen aan het verliezen zijn op de beurs, gaan die als eerste niet meer. Maar het is nou niet zo dat ze nu ineens de kaarten bijna weg moeten geven, ze hebben jarenlang inderdaad poten kunnen uitrekken en zakken kunnen vullen. Die crisis van nu is toch nog ergens goed voor, zakken vullen lukt niet meer al is het van de zotte dat het jarenlang wel mogelijk was..
pi_69838086
quote:
Op maandag 8 juni 2009 20:17 schreef vosss het volgende:
Kut hufter. Ik vind dat die vent ter plekke finaal kapot neer mag vallen.
Wat ben je toch altijd heerlijk subtiel
pi_69838299
quote:
Op maandag 8 juni 2009 20:17 schreef vosss het volgende:

[..]

Nee, want dan heeft Bernie niet genoeg geld, want zn ex is er met de poen vandoor!

Ow wacht ff, dat is niet waar, lege tribunes zijn gewoon miljoenen schades voor het circuit, Bernie vult zijn zakken uit de TV gelden!

Kut hufter. Ik vind dat die vent ter plekke finaal kapot neer mag vallen.
Uhmmm... De TV gelden gaan wel naar Bernie en de teams, maar de teams krijgen wel iets meer van de FOM per jaar... Daarom zijn de startgelden voor circuits zo hoog. Als de teams nou eens met dat budgetlimiet gaan werken zitten de tribunes zo weer vol want dan kunnen de startgelden flink naar beneden.
  maandag 8 juni 2009 @ 21:13:03 #158
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_69840436
Ga dan ook geen GP's houden in landen waar men er totaal niet op zit te wachten.
In Canada en Indianapolis hadden ze met de benen buiten gehangen.
pi_69861676
quote:
Op maandag 8 juni 2009 20:28 schreef TagForce het volgende:

[..]

Uhmmm... De TV gelden gaan wel naar Bernie en de teams, maar de teams krijgen wel iets meer van de FOM per jaar... Daarom zijn de startgelden voor circuits zo hoog. Als de teams nou eens met dat budgetlimiet gaan werken zitten de tribunes zo weer vol want dan kunnen de startgelden flink naar beneden.
Onzin. De teams krijgen slechts een deel (ik dacht 50%) van de opbrengst uit de TV-gelden en circuit inkomsten. De rest is voor de FOM (dus Bernie!) Dus als de FOm nou eens met wat minder winst genoegen neemt, en de teams evenveel blijft betalen, kunnen die prijzen ook naar beneden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_69865002
Die Mosley is eigenlijk gewoon achterlijk ook, maja.. Nu zegt ie dat de teams alleen de regels kunnen veranderen nog door zich in te schrijven voor 2010 en dan unaniem, dus met de nieuwe teams, samen te stemmen Ik hoop dat de FOTA niet toegeeft..
Where facts are few, experts are many.
pi_69872360
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 14:24 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Onzin. De teams krijgen slechts een deel (ik dacht 50%) van de opbrengst uit de TV-gelden en circuit inkomsten. De rest is voor de FOM (dus Bernie!) Dus als de FOm nou eens met wat minder winst genoegen neemt, en de teams evenveel blijft betalen, kunnen die prijzen ook naar beneden.
Ik denk dat je lang kan wachten eer dat FOM dat op gaat geven. Al schijnt, volgens de geruchten althans, FOTA wel met zoiets bezig te zijn.
quote:
A TV source confided on Friday that they had been advised of research into TV and circuit contracts being undertaken by FOTA. Whilst Howett did not deny the existence of the research, he refused to comment further, no doubt to prevent fanning the already hot flames which licked at the edges of virtually every discussion in Turkey.

However, said source suggested that, should FOTA formulate its own series, then one of the touchstones of the series would be reduced TV and race promoter contract fees – by as much as 40%.

A condition, though, said our source, would be that race promoters reduce ticket prices by a similar percentage whilst making available reasonable quantities of free tickets within general admission areas to school pupils and university students.


Depending on the structure of the 2010 entry list to be published on Friday, Webber's call for freebies could well come to fruition – for the right reasons.
Bron
  dinsdag 9 juni 2009 @ 21:39:07 #162
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_69877639
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 19:14 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Ik denk dat je lang kan wachten eer dat FOM dat op gaat geven. Al schijnt, volgens de geruchten althans, FOTA wel met zoiets bezig te zijn.
[..]

Bron
ik hoop stiekem best wel op een nieuwe raceklasse van de FOTO
Please, make yourself uncomfortable.
pi_69891022
Veel wordt er afgegeven op Ecclestone en Mosley, maar de teams vind ik ook erg zwak. Al dat gedreig om eruit te stappen steeds, terwijl je weet dat ze dit toch niet doen. Stap er dan uit en begin je eigen kampioenschap!
  woensdag 10 juni 2009 @ 12:12:07 #164
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_69893143
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 11:11 schreef kriele het volgende:
Veel wordt er afgegeven op Ecclestone en Mosley, maar de teams vind ik ook erg zwak. Al dat gedreig om eruit te stappen steeds, terwijl je weet dat ze dit toch niet doen. Stap er dan uit en begin je eigen kampioenschap!
Met een nieuw kampioenschap is in principe niemand gebaat. Ook de teams niet.....
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_69896127
interessant interview met John Howett van Toyota op Autosport.com:
quote:
Q. Is Friday a genuine deadline to resolve F1's future?

JH: I don't think that's necessarily completely our decision, is it. I can only talk from the perspective of Toyota, and I am just totally relaxed because personally I see upsides in many ways. In other words, we need to stabilise governance - that is a precondition of almost all the FOTA members, which seems more solid this weekend than ever before. If that happens then I think we feel comfortable. If not then we're forced into alternative scenarios, and in the end I believe that also holds a very bright future for the world of motorsport.

Q. How advanced is the planning for a breakaway championship? Have you got circuits lined up?

JH: That's a confidential internal matter within FOTA.

Q. If Friday's decision goes against you, do you have time to start an alternate series before next year?

JH: It's partly a hypothetical question, but I don't think it's an insurmountable problem. I want to emphasise again that it is not the sole, unique target of FOTA. If we're forced into that position, I think as a defensive strategy, it's something that has to be part of our scenario planning. And it has been for some time.
Volgens mij de eerste keer dat een FOTA lid zo duidelijk zegt dat de FOTA al een tijdje bezig is met het opzetten van een alternatieve serie, voor het geval het nodig is, en dat het geen onoverkomelijk probleem is om voor volgend jaar een nieuwe serie te hebben. Kan natuurlijk allemaal deel van de bluf zijn.
pi_69898981
Ik kan het alleen maar toejuichen, zeker wanneer de prijzen ook nog eens omlaag gaan. Ik ben twee keer in Barcelona geweest naar de F1 en was beide keren per kaartje bijna 400 euro kwijt. Dan ben je al 400 euro kwijt excl vliegticket/overnachtingen/eten(zowel op als buiten circuit/F1 souvenirs. Dat vind ik toch een hoop geld voor een weekendje weg.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_69901661
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 13:35 schreef Ared het volgende:
interessant interview met John Howett van Toyota op Autosport.com:
[..]

Volgens mij de eerste keer dat een FOTA lid zo duidelijk zegt dat de FOTA al een tijdje bezig is met het opzetten van een alternatieve serie, voor het geval het nodig is, en dat het geen onoverkomelijk probleem is om voor volgend jaar een nieuwe serie te hebben. Kan natuurlijk allemaal deel van de bluf zijn.
Misschien dat ze de plannen van de GPMA uit 2005 uit de kast hebben getrokken. Ook toen dreigden ze met een vertrek uit de F1 en ook toen moesten ze zich inschrijven om mee te kunnen praten over de reglementen van 2008. Iets wat ze door omkoping van Ferrari door de FIA/FOM toen ook gedaan hebben.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_69907006
quote:
Op maandag 8 juni 2009 20:24 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Wat ben je toch altijd heerlijk subtiel
Subtiel is my middle name
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_69907316
quote:
Bernie Ecclestone waarschuwt teams

Formule 1-baas Bernie Ecclestone dreigt met de gang naar de rechter als de fabrikanten besluiten om een concurrerende klasse op te zetten. De Formule 1-teams en de FIA zijn al een tijdje met elkaar in gevecht over de reglementen voor 2010.

Komende vrijdag publiceert de FIA de lijst van teams die mogen deelnemen aan de wereldkampioenschap Formule 1 in 2010. Ecclestone zegt in een interview met de Britse krant Daily Express dat hij in actie komt als de fabrikanten onder meer de televisiestations en sponsoren proberen weg te lokken uit de Formule 1.

"Als ze inderdaad een eigen serie opzetten, en ik denk niet dat ze daartoe in staat zijn, dan zullen ze te maken krijgen met grote problemen", voorspelt Ecclestone. "Buiten mijn contracten met teams, als iemand probeert een van onze gecontracteerde bedrijven en televisiemaatschappijen te benaderen dan zullen we dat serieus bekijken. Dat zou contractbreuk betekenen en ik zal niet lijdzaam toekijken en het laten gebeuren".
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_69908070
Bernie

Flikker toch op man. Als hij de (tot nu toe) deelnemende teams serieus nam, dan had hij dit gezeik al veel eerder moeten (en kunnen) stoppen. Hij heeft formule1 groot gemaakt, maar nu is het tijd om op te rotten, samen met zijn holmaatje Max

Dit gezeik heeft hij helemaal aan zichzelf te danken met de debiele regels voor 2010. En nee, luister vooral niet naar de teams, maar ga vooral zo door. goed bezig

pi_69910745
Ik vond het wel een interessant artikel in de formule 1van deze week over Mclaren , Nooit geweten dat Brawn GP 4 windtunnels tot hun beschikking hebben !
<>
  woensdag 10 juni 2009 @ 20:31:49 #172
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_69911137
De meeste sponsoren hebben gelukkig een contract met het team

Alleen de circuits en televisiezenders zou wel eens een vorm van relatiebeding ofzo kunnen zijn. Maar dan nog, waarom zou een zender niet twee verschillende soorten autosport mogen uitzenden
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_69915739
Als Bernie echt zo reageert en zo bang is voor concurrentie dan is er wat goed mis in de gehele structuur. Als die namelijk kloppend en sluitend is heeft hij toch niets te vrezen? Concurreren is gezond, maar zoals het lijkt houdt hij alleen maar van 'hang-up-contracts'. Alleen goed voor zichzelf, de rest zal hem een rotzorg zijn. Hij ziet volgens mij de F1 nog liever verdwijnen (ten gronde met hem) dan dat er een heer en meester blijft in de autosport die wel gezond kan blijven functioneren. Dictators hebben daar ook last van..
  woensdag 10 juni 2009 @ 22:42:31 #174
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_69917086
Tja, Bernie geeft meer om zijn eigen portemonnee dan om de Formule 1. Hij verdient miljoenen aan het hele circus en is doodsbang om ook maar iets daarvan kwijt te spelen. Dan laat hij nog liever met de F1 ten onder. En dan Max Mosley. Die houdt zijn poot stijf vrees ik. En dat wordt een drama... Ik hoop dat ik het fout heb...
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  woensdag 10 juni 2009 @ 23:38:49 #175
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_69919476
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 22:15 schreef Tarabass het volgende:
Als Bernie echt zo reageert en zo bang is voor concurrentie dan is er wat goed mis in de gehele structuur. Als die namelijk kloppend en sluitend is heeft hij toch niets te vrezen? Concurreren is gezond, maar zoals het lijkt houdt hij alleen maar van 'hang-up-contracts'. Alleen goed voor zichzelf, de rest zal hem een rotzorg zijn. Hij ziet volgens mij de F1 nog liever verdwijnen (ten gronde met hem) dan dat er een heer en meester blijft in de autosport die wel gezond kan blijven functioneren. Dictators hebben daar ook last van..
Gelukkig weten we ook dat er in huize Ecclestone genaaid wordt alleen niet zoals Bernie het zou willen..

Eens kijken hoe meneertje piept als blijkt dat alle contracten op madam Ecclestone staan...
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  donderdag 11 juni 2009 @ 01:13:18 #176
17061 mvt
blame Canada
pi_69921476
Bernie is gewoon bang dat tv-stations allemaal onder hun contract uit willen met hem als de huidige teams niet meer mee rijden. Zelfde als met voetbal. Eredivisie is ook een stuk minder waard als de top 5 clubs niet meer meedoen.
We were to understand there would be pie and punch?
pi_69928096
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 01:13 schreef mvt het volgende:
Bernie is gewoon bang dat tv-stations allemaal onder hun contract uit willen met hem als de huidige teams niet meer mee rijden. Zelfde als met voetbal. Eredivisie is ook een stuk minder waard als de top 5 clubs niet meer meedoen.
Alleen zou dat dus contractbreuk zijn, omdat er alleen een F1 kampioenschap met minimaal 20 auto's is gegarandeerd. Niet welke teams er rijden (dat zou door alle veranderingen van teams onmogelijk zijn).

Twee series uitzenden lijkt me geen probleem (doet RTL nu al met de F1 en IRL), maar niet uitzenden (binnen de contractsduur) lijkt me wel een probleem. alhoewel het voor RTL geen probleem hoeft te zijn omdat ze een contract hebben tot en met 2009.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_69936850
Wordt nog interessant. De FOM heeft al eerder gezeik met Europa gehad om contracten die concurrerentie tussen race-series onmogelijk maakten (bijv. dat circuits geen concurrenten van F1 mogen laten racen enzo). Als het goed is zijn die contracten allemaal verleden tijd, en mogen tv stations, circuits en sponsoren best in zee gaan met een andere serie. Zolang ze de bestaande contracten ook maar honoreren.

Als Ecclestone in een rechtzaal aankomt met contracten die vrije concurrentie onmogelijk maken, heeft hij denk ik heel snel een probleem met Euro Commissaris Kroes. Die weet wel raad met dat soort dictatortjes
  donderdag 11 juni 2009 @ 15:43:33 #179
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_69938480
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 14:57 schreef Ared het volgende:
Wordt nog interessant. De FOM heeft al eerder gezeik met Europa gehad om contracten die concurrerentie tussen race-series onmogelijk maakten (bijv. dat circuits geen concurrenten van F1 mogen laten racen enzo). Als het goed is zijn die contracten allemaal verleden tijd, en mogen tv stations, circuits en sponsoren best in zee gaan met een andere serie. Zolang ze de bestaande contracten ook maar honoreren.

Als Ecclestone in een rechtzaal aankomt met contracten die vrije concurrentie onmogelijk maken, heeft hij denk ik heel snel een probleem met Euro Commissaris Kroes. Die weet wel raad met dat soort dictatortjes
Als ze daar blijft zitten
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_69944112
Oh ja, da's waar ook. De hele wereld wil dat ze blijft zitten, maar omdat het CDA aan de beurt is om een commissaris te leveren moet ze het veld ruimen. Waar ken ik dat van, dat machtsgeile mensen hun zin proberen door te drijven, terwijl het voor iedere buitenstaander duidelijk is dat de status quo absoluut het meest wenselijk is? Oh ja..
  donderdag 11 juni 2009 @ 18:46:39 #181
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_69945846
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 17:55 schreef Ared het volgende:
Oh ja, da's waar ook. De hele wereld wil dat ze blijft zitten, maar omdat het CDA aan de beurt is om een commissaris te leveren moet ze het veld ruimen. Waar ken ik dat van, dat machtsgeile mensen hun zin proberen door te drijven, terwijl het voor iedere buitenstaander duidelijk is dat de status quo absoluut het meest wenselijk is? Oh ja..
De cirkel is rond zou je bijna zeggen
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_69956016
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 14:57 schreef Ared het volgende:
Als Ecclestone in een rechtzaal aankomt met contracten die vrije concurrentie onmogelijk maken, heeft hij denk ik heel snel een probleem met Euro Commissaris Kroes. Die weet wel raad met dat soort dictatortjes
Aan de andere kant zijn relatiebedingen in contracten geheel legaal, en hebben de teams die gewoon getekend. Wat zou betekenen dat ze voor een bepaalde periode geen mensen/bedrijven van de F1 mogen aanstellen/schrijven.
  donderdag 11 juni 2009 @ 23:06:01 #183
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_69957299
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 22:37 schreef TagForce het volgende:

[..]

Aan de andere kant zijn relatiebedingen in contracten geheel legaal, en hebben de teams die gewoon getekend. Wat zou betekenen dat ze voor een bepaalde periode geen mensen/bedrijven van de F1 mogen aanstellen/schrijven.
Maar wat als die mensen de teams zelf benaderen? Oftewel, een relatiebeding, concurrentiebeding is vaak een wassen neus
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 12 juni 2009 @ 01:38:21 #184
17061 mvt
blame Canada
pi_69961190
Lijkt me stug dat als de FIA niet wilt dat FOTA teams meedoen met F1 de FOTA teams last hebben van een relatie/concurrentiebeding. Ze zijn dan niet zomaar opgestapt, ze zijn geweerd/
We were to understand there would be pie and punch?
pi_69962190
Precies, als ik ontslagen word heb ik ook niks meer met concurrentiebeding te maken
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 12 juni 2009 @ 08:33:29 #186
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_69962694
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 07:38 schreef vosss het volgende:
Precies, als ik ontslagen word heb ik ook niks meer met concurrentiebeding te maken
Dat hangtr een beetje vanaf hoe het beding is geformuleerd En het beding blijft geldig totdat je het laat vernietigen door een bevoegde rechtbank.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_69963575
Als er in het contract staat dat een team niet in een andere klasse mag rijden, dan snap ik niet dat Ferrari mag meedoen met de FIA GT, Le Mans en dergelijke en dat Minardi mocht uitkomen in de ChampCar om er maar een paar te noemen.

Lijkt me sterk dat er zo'n beding is. Net zoals het me sterk lijkt dat er in het contract van de televisiemaatschappijen staat dat ze geen andere raceklassen mogen uitzenden. Dan had RTL de IRL ook niet mogen uitzenden.

Het enige dat ik me kan voorstellen is dat de teams contractueel gebonden zijn aan de F1 tot aan 2012, net zoals de televisie maatschappijen contractueel gebonden zijn de F1 uit te zenden voor de duur van het contract (voor RTL dus alleen nog dit jaar).
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 12 juni 2009 @ 12:07:12 #188
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_69968397
De inschrijflijst voor 2010 is bekend:

FIA: \"Huidige teams blijven in Formule 1\"
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_69969311
Er wijzigt dus geen fuck, behalve dat er wat teams bij komen zelfs..
  vrijdag 12 juni 2009 @ 12:49:48 #190
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_69969474
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 12:43 schreef Tarabass het volgende:
Er wijzigt dus geen fuck, behalve dat er wat teams bij komen zelfs..
Uhmm, deze lijst geeft alleen aan dat de soap nog een week langer duurt
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 12 juni 2009 @ 12:56:48 #191
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_69969626
Ferrari weigert deel te nemen

Ferrari weigert deelname in 2010
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_69969767
Ik vraag me wel af hoe dat nu precies zit met Red Bull.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_69970766
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 09:17 schreef sasquatsch het volgende:
Als er in het contract staat dat een team niet in een andere klasse mag rijden, dan snap ik niet dat Ferrari mag meedoen met de FIA GT, Le Mans en dergelijke en dat Minardi mocht uitkomen in de ChampCar om er maar een paar te noemen.

Lijkt me sterk dat er zo'n beding is. Net zoals het me sterk lijkt dat er in het contract van de televisiemaatschappijen staat dat ze geen andere raceklassen mogen uitzenden. Dan had RTL de IRL ook niet mogen uitzenden.

Het enige dat ik me kan voorstellen is dat de teams contractueel gebonden zijn aan de F1 tot aan 2012, net zoals de televisie maatschappijen contractueel gebonden zijn de F1 uit te zenden voor de duur van het contract (voor RTL dus alleen nog dit jaar).
Ze mogen wel meedoen aan andere klassen, ze mogen alleen geen resources van de F1 gebruiken of overhevelen naar een andere klasse.

En een concurrentiebeding is niet rechtsgeldig in NL (anders zou je niet in je eigen vakgebied meer kunnen werken na ontslag voor 12 maanden), maar een relatiebeding is dat wel. Ook als een klant jou belt mag jij ze niet helpen, dat moet een collega doen die niet bij je vorige baas heeft gewerkt. Jij mag ze niet servicen.
pi_69971863
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 13:01 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Ik vraag me wel af hoe dat nu precies zit met Red Bull.
http://f1.gpupdate.net/nl(...)ver-deelnemerslijst/
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_69972673
quote:
Zulks een verrassing, Toro Rosso ook:
http://f1.gpupdate.net/nl(...)eert-trouw-aan-fota/
FOK! verstandig, lees een P.I.
  vrijdag 12 juni 2009 @ 16:00:48 #196
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_69976262
Wat een soap is het al weer aan het worden En wtf @ Manor, waar komt dat in een keer vandaan Waar is Prodrive
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_69976547
My thoughts exactly Sinister-D- Vriendjespolitiek? Iedereen had juist ProDrive al bij de zekere gezet..
Where facts are few, experts are many.
  vrijdag 12 juni 2009 @ 16:16:23 #198
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_69976851
Het schijnt idd dat er ergens iemand in het management van Manor een vriendje van Mosley ertussen zit. Zal dus idd vriendjespolitiek zijn.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_69978335
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 16:00 schreef Sinister-D- het volgende:
Wat een soap is het al weer aan het worden En wtf @ Manor, waar komt dat in een keer vandaan Waar is Prodrive
Manor is de naam waarvoor Wirth Research een F1 auto gaat bouwen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_69980662
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 17:03 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Manor is de naam waarvoor Wirth Research een F1 auto gaat bouwen.

Ben benieuwd. Nick Wirth heeft met de laatste Simtek in '95 een hele aardige auto afgeleverd.
  vrijdag 12 juni 2009 @ 18:31:29 #201
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_69980687
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 17:03 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Manor is de naam waarvoor Wirth Research een F1 auto gaat bouwen.
Dat had ik ondertussen ook begrepen ja Doelde er ook meer op dat ik had gedacht dat ProDrive voorkeur zou hebben Maar Mosley kent natuurlijk wat mannetjes daar
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_69980692
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')