Veiligheid.De Fia vindt dit:quote:Op vrijdag 29 mei 2009 21:02 schreef vosss het volgende:
Waarom zijn er eik maar 3 plekken te vergeven?
Passen al die auto's anders niet in de pits op die (voor miljoenen omgebouwde) circuits?
Als er toch 15 inschrijvingen zijn kun je met 30 auto's racen!
Waarom is er een maximum? Iemand die dat weet?
Die dingen verschillen lijkt mij op alle circuits.quote:L= a coefficient depending on the length of the circuit, given in table 1) hereafter;
W= a coefficient depending on the minimum width of the circuit, given in table 2) hereafter;
T= a coefficient depending on the duration of the race, given in table 3) hereafter;
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | Real minimum width, in meters "W" (rounded off to the nearest whole number) 8 9 9 9 10 10 11 10 12 10 13 11.5 14 12 15 (Max. permitted) 12.5 |
Kijk, pole verkloot door iemand en er dan zo op reageren!quote:Van der Zande opzettelijk gehinderd: "Ze vinden me niet meer zo aardig"
Uitgegeven door Casper Bekking 31 mei 2009 08:24
ROCKINGHAM - Renger van der Zande is ook op het circuit van Rockingham de luis in de pels van de gevestigde orde, met een prima tweede en derde startplaats voor de races van zondag. Dat die gevestigde orde daar niet zo blij mee is, bleek toen Renger op weg was naar pole-position was, maar overduidelijk in de weg gereden werd door Marcus Ericsson, die pole zou pakken. De talentvolle Nederlander met F1-ambities deed er na afloop luchtig over.
"Volgens mij vinden ze me niet meer zo aardig", grapte Renger na afloop van de kwalificatie. "Ze zien niet graag dat een nieuweling de boel op stelten komt zetten, maar ze zoeken het maar uit. Ik was in de tweede kwalificatie op weg naar een zeer snelle tijd, waarmee ik makkelijk op pole had gestaan, toen Ericsson opeens op de racelijn in de remmen ging. Weg ronde."
"Hij ontkende na afloop niet dat hij mij bewust had gehinderd, maar ik ga me er niet druk om maken. We zijn weer lekker snel en ik heb ontzettend veel zin in de races. Hopelijk kan ik de jongens nog wat chagrijniger maken. De uitgangspositie is in ieder geval prima."
Met die mentaliteit kom je niet in de F1 denk ik. Daar is het juist goed als je wel loopt te zeikenquote:Op zondag 31 mei 2009 10:47 schreef vosss het volgende:
Even geen F1 nieuwtje:
[..]
Kijk, pole verkloot door iemand en er dan zo op reageren!
Kudo's voor Renger![]()
Door het kortste en smalste circuit (Monaco) als basis te nemen.quote:Op zondag 31 mei 2009 09:34 schreef vosss het volgende:
[..]
Die dingen verschillen lijkt mij op alle circuits.
Hoe kan je dan op 32 uit komen bij alle circuits?!
Bedoeld is dat je de meters eerst moet afronden, dan in de tabel moet kijken naar de bijbehorende coefficient. Hoe breder de baan hoe veel hoger de coefficient en andersom.quote:Op zondag 31 mei 2009 09:37 schreef vosss het volgende:
Overigens snap ik de w niet:
[ code verwijderd ]
Rounded off to the nearest whole number en dan ronden ze 9 af naar 8, 10 naar 12, 11,5 naar 13 en 12 naar 14!?
Het nearest whole number bij 11,5 is 11 of 12, maar zeker geen 13 dunkt me!?
Ik snap de berekening niet helemaal
Zo'n 15 jaar geleden reden er 20 teams rond, dus dat lijkt me niet zo'n heel groot probleem. (Iets kleinere pitboxen zou al een uitkomst zijn).quote:Op zaterdag 30 mei 2009 13:59 schreef voyeur het volgende:
[..]
Veiligheid.De Fia vindt dit:
B. Maximum number of cars allowed to start in an international race.
The maximum number (N) is calculated using the following formula:
N= 0.36 x L x W x T x G (N to be rounded up to the next whole number).
Where:
L= a coefficient depending on the length of the circuit, given in table 1) hereafter;
W= a coefficient depending on the minimum width of the circuit, given in table 2) hereafter;
T= a coefficient depending on the duration of the race, given in table 3) hereafter;
G= a coefficient depending on the group(s) of cars competing in the race, given in table 4) hereafter.
Die coefficienten staan in de bron beschreven. De formule zou leiden tot een startveld van 32 autos. De realiteit is echter dat er geen plek is op de circuits voor zoveel pitboxen. Dertien teams is al erg veel om onder te brengen, meer lijkt me onmogelijk.
sinds het verbod op de reserveauto's zou dat wel moeten kunnen, maar...quote:Op dinsdag 2 juni 2009 13:00 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Zo'n 15 jaar geleden reden er 20 teams rond, dus dat lijkt me niet zo'n heel groot probleem. (Iets kleinere pitboxen zou al een uitkomst zijn).
De kwalificatie wordt al veel live uitgezonden, dus aan exposure geen gebrek. En vooraf kun je natuurlijk nooit zeggen of een team zich een heel seizoen niet gaat kwalificeren. Dat is altijd achteraf en dan kan een sponsor zich terugtrekken en eventueel het team verdwijnen. Maar dan kan er weer een ander team voor in de plaats komen en hebben we weer genoeg teams, mits het voor nieuwe teams gemakkelijk wordt om in te stappen.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 13:35 schreef bodylotion het volgende:
[..]
sinds het verbod op de reserveauto's zou dat wel moeten kunnen, maar...
stel je hebt meer dan 13 teams/26 wagens en om welke reden dan ook mogen er maar 26 de baan op. Dan krijg je dus een kwalificatie om überhaupt mee te mogen doen.
Zou dat in de wereld van formule 1 nu wel kunnen met betrekking tot sponsoring, tv rechten, prijzengeld etc.
Een team kost tegenwoordig zoveel geld, ik zou een formule 1 team niet voor miljoenen willen sponsoren wanneer ze zich misschien wel nooit voor een race kwalificeren.
bron: Pitpass.comquote:Is Mosley preparing to deliver a killer blow to FOTA teams?
In the days leading up to the 2010 entry deadline, and ever since, the silence from the FIA has been deafening. Is it because Max Mosley is preparing to deliver a killer blow to F1 on June 12?
On Saturday, in the wake of the announcement that the nine remaining FOTA teams had submitted conditional entries for the 2010 World Championship, Pitpass was contacted by a motorsport insider understood to be on the verge of submitting his own entry.
The individual asked why Pitpass, indeed, no other section of the media, had not addressed the "fact that FOTA's conditional entry is illegal under FIA rules".
"You cannot enter based on a demand," the individual continued. "Furthermore, the entries period is run under the 40m cap rules."
Pitpass immediately contacted a respected F1 insider, who has long experience of such matters. Asked about the claim that established teams' conditional entry is illegal, he replied: "The FOTA teams have not entered the World Championship in accordance with the regulations. Therefore, the only teams that are now officially entered are Ferrari (because of its contract with the FIA, which lasts through until 2012), Williams, because it broke ranks and signed, and those new teams that submitted entries by the May 29 deadline.
"With the exception of Ferrari and Williams, all the other existing F1 teams have put their franchises at risk by submitting a conditional joint entry," he continued. "The consequences of all this will become clear on June 12, when the FIA is scheduled to publish the 2010 Formula One World Championship entry list."
In a nutshell, Sylt believes that the FOTA teams have not submitted valid entries, for with the conditions attached this seems be legally impossible.
"They may think that they have submitted valid entries," said Sylt, "but, in fact, the entries they have submitted will either legally bind them to the 2010 Championship according to the existing regulations (budget cap and all) without conditions or their entries are invalid and therefore the FOTA teams have not lodged any entry for next year. I think that the latter is the most likely."
.
.
.
.
The continued silence from the FIA, not to mention Max Mosley's track record when it comes to dealing with those who dare to take him on, suggests that we could well be in for an event of seismic proportions on June 12.
Of de inschrijvingen legaal zijn of niet, maakt niet zo heel veel uit.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 20:16 schreef _Administr8or_ het volgende:
Een heel verhaal op Pitpass.com, hier een klein stukje:
[..]
bron: Pitpass.com
Alleen Ferrari, Wiliams en wat nieuwe teams volgend jaar op de grid?
Nu lada, donkervoort, lotus, cherry en dodge nog.................................quote:Brabham keert mogelijk terug in Formule 1
03 juni 2009
De legendarische naam Brabham keert mogelijk terug in de Formule 1. Zo bericht het Duitse Motorsport Aktuell woensdag. De Duitse ondernemer Franz Hilmer, die vorig jaar een deel van de inboedel van het failliete Super Aguri overnam, heeft Brabham bij de internationale autosportbond FIA aangemeld voor 2010.
Brabham was eerder van 1962 tot en met 1992 actief in de hoogste autosportklasse en behaalde in die periode vier rijderstitels en twee constructeurstitels. Hilmer heeft tegenwoordig de rechten op het merk Brabham in handen. De 44-jarige Duitser is de oprichter van Formtech, een bedrijf dat onderdelen produceert voor onder meer de Formule 1. Hilmer kocht vorig jaar onder andere de voormalig Super Aguri-fabriek in Leafield en nam ook een deel van de werknemers van de renstal over.
Met de aanmelding van Brabham wordt de lijst met inschrijvingen voor 2010 langer en langer. Eerder bevestigden onder meer Prodrive, Superfund, USF1 en Campos hun inschrijving. Ook alle huidige teams hebben zich voor de deadline ingetekend.
tsja ...quote:Official Statement From the Brabham Family About Products at the 2008 Essen Motor Show
- Sir Jack Brabham and his Son David Brabham have issued the following statement:
The Brabham family would like to absolutely and categorically state that the range of cars and accessories being publicised under the Brabham name at the Essen Motor Show 2008 and on global websites, has nothing to do with the Brabham family, or its long and respected motor racing heritage, in any way.
It is clear to us, as it must be to the whole world, what these people are trying to do. In our opinion, it is a clear case of using our name, our history and our success, without the backing of the Brabham family.
The 50th anniversary of Jack Brabham's first Formula One Championship crown is approaching in 2009.
In light of this announcement and the celebrations planned, we would respectfully request that in publishing press material from Veritas-Brabham, BMW Brabham or Brabham Racing, you understand that the Brabham family have no involvement nor endorse the products and services offered by the aforementioned companies and that no relationship should be implied in any story published.
Dat was al zo sinds Jack Brabham uit Brabham stapte en zich liet uitkopen door Tauranac, die een aantal jaar later Brabham weer verkocht aan Ecclestone, die Brabham in 1992 weer verkocht aan de Zwitser Luhti (meen ik).quote:
Sterker nog, ze zeggen dat de huidige producten geen binding hebben met de vroegere producten.quote:Op woensdag 3 juni 2009 13:11 schreef sasquatsch het volgende:
Net zoals dat de merknamen van Spyker, Lotus, March, Aston Martin en dergelijke niet meer in handen zijn van de originele oprichters.
Las dat hij de inboedel van Super Aguri heeft opgekocht. Dus eigenlijk is het versie 2.0 daarvan.quote:Op donderdag 4 juni 2009 17:17 schreef kriele het volgende:
Die Duitser zal wat poen hebben en een fabriek. Hij heeft ook nog eens de rechten op de Brabham naam en probeert zo wellicht in te spelen op de emoties van Ecclestone.
...en de hoogste klasse in de autosportquote:Op donderdag 4 juni 2009 22:24 schreef voyeur het volgende:
Nu Brawn en McLaren nog en de strijd is gestreden. Ferrari is contractueel verplicht te rijden, dus dan zwaaien we Renault, BMW, STR, Red Bull en Toyota uit!
Ach, allemaal nieuwe teams Red Bull 2004, STR 2005, BMW 200, Renault 2002 en Toyota ook in 2002. Voor de overnames (behalve Toyota) waren het privateer teams. De budgetten zijn dankzij de fabrieksteams geexplodeerd. Ik vond de F1 in de negentiger jaren ook geweldig terwijl er toch aanzienlijk minder geld uitgegeven werd..quote:Op vrijdag 5 juni 2009 00:18 schreef bodylotion het volgende:
[..]
...en de hoogste klasse in de autosport
Ferrari is van mening dat er de fia zich niet heeft gehouden aan een aantal voorwaarden die in het contract overeen waren gekomen, ze zijn dan ook van mening dat het contract niet geldig meer is.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 14:29 schreef voyeur het volgende:
De fabrikanten hebben nu een pact gesloten. Wie uit Fota stapt, moet de andere deelnemers 50 miljoen betalen. De raad van bestuur van BMW eistte dat anders waren ze niet bereid het hoge spel van Fota te blijven spelen.
Je zou haast gaan denken dat Ferrari bezig is met een mooi opzetje om BMW, McLaren, Renault en Toyota te wippen. Ferrari heeft immers een contractuele verplichting te rijden voor de Fia. Dat kon de andere fabrieksteams nog wel eens bezuren als ze plots op straat staan met zijn viieren....
Ik weet het, maar de Franse rechter die er pas over moest oordelen was het niet met Ferrari eens: het contract was nog gewoon geldig.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 14:52 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Ferrari is van mening dat er de fia zich niet heeft gehouden aan een aantal voorwaarden die in het contract overeen waren gekomen, ze zijn dan ook van mening dat het contract niet geldig meer is.
Die hoeven niet te betalen omdat het pact toen nog niet bestond. Bovendien zijn Brawn, Red Bull en STR ook geen lid van dit pact.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 14:31 schreef vosss het volgende:
En Force India en Williams? Die moeten betalen? Of hoeft dat niet omdat ze er niet uit gestapt zijn maar uitgeflikkerd zijn?
Die heeft niet over het contract tussen de FIa en Ferrari geoordeeld volgens mijquote:Op zaterdag 6 juni 2009 15:16 schreef voyeur het volgende:
[..]
Ik weet het, maar de Franse rechter die er pas over moest oordelen was het niet met Ferrari eens: het contract was nog gewoon geldig.
Kort gezegd zijn dus alleen de autofabrikanten lid van jet pact. De "privateers" dus niet.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 15:18 schreef voyeur het volgende:
[..]
Die hoeven niet te betalen omdat het pact toen nog niet bestond. Bovendien zijn Brawn, Red Bull en STR ook geen lid van dit pact.
Als Ferrari zo dus grote fabrikanten weet te dumpen hebben ze het goed voor elkaar.
Ferrari heeft hier dus niets mee te makenquote:Op zaterdag 6 juni 2009 14:29 schreef voyeur het volgende:
Je zou haast gaan denken dat Ferrari bezig is met een mooi opzetje om BMW, McLaren, Renault en Toyota te wippen. Ferrari heeft immers een contractuele verplichting te rijden voor de Fia. Dat kon de andere fabrieksteams nog wel eens bezuren als ze plots op straat staan met zijn viieren....
BMW eist dat omdat ze doodsbang zijn dat anderen weglopen en zij met de gebakken peren blijven zitten. Alle fabrieksteams hebben er vervolgens mee ingestemd om die hoge boete te betalen als ze Fota in de steek laten.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 19:58 schreef vosss het volgende:
Ja dat snap ik ook niet. BMW eist dat, de rest gaat er mee akkoord en vervolgens is het Ferrari schuld.
Juist ja. Schiet mij maar weer lek
Maar die gaat toch niet over de technische vernieuwingen? Hoe kun je dat dan in je contract opnemen?quote:
Met beiden voor zover ik weet. Iig met de Fia zoals dit persbericht van Ferrari zelf toont (nav de rechtszaak);quote:Op zaterdag 6 juni 2009 20:40 schreef Peterselieman het volgende:
Ferrari heeft toch een contract met de FOM en niet met de FIA?
Geen KERS meer dus... Kan je dus zwaaien naar al je miljoenen die er ingestoken zijn om het uit te testenquote:FOTA wil KERS afschaffen voor 2010
08 juni 2009
Het Kinetic Energy Recovery System dreigt na één seizoen alweer uit de Formule 1 te verdwijnen. De Formula One Teams Assosication wil van het systeem af, omdat het te duur zou zijn en te weinig zou toevoegen aan de sport. Hier zijn de teams die deel uitmaken van het collectief, het afgelopen weekend over eens geworden.
"Dat is onze gezamenlijke standpunt", liet Stefano Domenicali, de teambaas van Ferrari, zondag aan BBC Sport weten."We hebben veel geld in de ontwikkeling van dit systeem gestoken, maar voor het publiek is het lastig om te begrijpen waarom sommige auto's met KERS rijden en andere wagens niet. Ook zou het schrappen van KERS nieuwe teams die in de Formule 1 willen komen, een handje kunnen helpen omdat het veel geld scheelt. Het is dus een logische beslissing."
In de Grand Prix van Turkije maakten alleen McLaren en Ferrari gebruik van KERS.
Dat wijkt dus weer af van hun standpunt om uit te gaan van de regels van 2009.quote:Op maandag 8 juni 2009 13:02 schreef Atreidez het volgende:
http://f1.gpupdate.net/nl(...)fschaffen-voor-2010/
[..]
Geen KERS meer dus... Kan je dus zwaaien naar al je miljoenen die er ingestoken zijn om het uit te testen
Nou niet echt, ze zijn het ook al eens met andere veranderingen die niet in de 2009 regels staan. Die zijn gewoon een uitgangspunt van waaruit verder gewerkt wordt.quote:Op maandag 8 juni 2009 13:29 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat wijkt dus weer af van hun standpunt om uit te gaan van de regels van 2009.
Dat zou ik ook wel willen weten!quote:Op maandag 8 juni 2009 14:29 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik ben al jaaaren van van Button, en dit seizoen is voor mij dan ook fantastisch. Daarom zou ik volgende maand graag naar de GP van Duitsland gaan. Maar wat zijn de beste plaatsen voor mensen met een (zeer) beperkt budget??
Kun je dan niet beter naar Hongarije?quote:Op maandag 8 juni 2009 14:29 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik ben al jaaaren van van Button, en dit seizoen is voor mij dan ook fantastisch. Daarom zou ik volgende maand graag naar de GP van Duitsland gaan. Maar wat zijn de beste plaatsen voor mensen met een (zeer) beperkt budget??
Da's een beter ver rijden.... De Nürburgring is 2.5 uur rijden van hier, da's nog wel te doenquote:Op maandag 8 juni 2009 14:55 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Kun je dan niet beter naar Hongarije?
Daar kun je de allergoedkoopste kaartjes scoren (Brons, dan zit je in een stoppelveld vlakbij de laatste chicane).
Ik denk dat je in de buurt van de Dunlopkehre wel aardige plekken kan krijgen. Als je gaat voor Bronze 9 of 10A/B heb je denk ik ook wel aardig zicht op een groot scherm. Maar dat laatste doe ik even uit mijn hoofd.quote:Op maandag 8 juni 2009 15:24 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Da's een beter ver rijden.... De Nürburgring is 2.5 uur rijden van hier, da's nog wel te doen
quote:Coureurs willen lagere toegangsprijzen
Red Bull-rijder Mark Webber is niet blij met het feit dat het Turkse raceweekend voor grotendeels lege tribunes is verreden. De Australiër had dan nog liever gezien dat de organisatie de Turkse racefans gratis naar binnen had gelaten.
"Er was bijna niemand", zei Webber na afloop van de race tegen persbureau Reuters. "Er waren volgens mij genoeg mensen die de race hadden willen bezoeken, maar een kaartje is natuurlijk niet goedkoop. Uiteindelijk hadden we ze misschien gratis naar binnen moeten laten, want een race voor lege tribunes is ook niets."
Webber krijgt bijval van Ferrari-coureur Felipe Massa, die een zesde plaats pakte in Turkije. "We moeten het goedkoper maken", zei hij. "We racen namelijk liever op een circuit dat iets lagere toegangsprijzen hanteert, maar meer toeschouwers langs de baan heeft. Als ze de prijzen van de kaarten iets hadden verlaagd, hadden we misschien wel een vol huis gehad."
Het circuit Istanbul Park heeft een capaciteit van 130.000 toeschouwers. Er werden slechts 36.000 kaarten voor het hele raceweekend verkocht. Tijdens de trainingen werden sommige tribunes bedekt, zodat deze minder op zouden vallen.
Ik kijk liever naar coureurs die met het mes tussen hun tanden zitten voor een "schamele" 3 ton per jaar, dan naar coureurs die tig miljoenen per jaar verdienen en maar gewoon hun ding doen.quote:"We racen namelijk liever op een circuit dat iets lagere toegangsprijzen hanteert, maar meer toeschouwers langs de baan heeft.
Nee, want dan heeft Bernie niet genoeg geld, want zn ex is er met de poen vandoor!quote:Op maandag 8 juni 2009 20:11 schreef kriele het volgende:
Je kan de mensen steeds wel alle poten uit willen trekken die ze hebben, maar er komt een moment dat de mensen geen poten meer over hebben. Pure hebzucht...Ik weet niet precies wat een kaart daar kost, maar een eurootje of 80 is toch meer dan genoeg voor een weekendje op een sta-plaats?
Wat ben je toch altijd heerlijk subtielquote:Op maandag 8 juni 2009 20:17 schreef vosss het volgende:
Kut hufter. Ik vind dat die vent ter plekke finaal kapot neer mag vallen.
Uhmmm... De TV gelden gaan wel naar Bernie en de teams, maar de teams krijgen wel iets meer van de FOM per jaar... Daarom zijn de startgelden voor circuits zo hoog. Als de teams nou eens met dat budgetlimiet gaan werken zitten de tribunes zo weer vol want dan kunnen de startgelden flink naar beneden.quote:Op maandag 8 juni 2009 20:17 schreef vosss het volgende:
[..]
Nee, want dan heeft Bernie niet genoeg geld, want zn ex is er met de poen vandoor!
Ow wacht ff, dat is niet waar, lege tribunes zijn gewoon miljoenen schades voor het circuit, Bernie vult zijn zakken uit de TV gelden!
Kut hufter. Ik vind dat die vent ter plekke finaal kapot neer mag vallen.
Onzin. De teams krijgen slechts een deel (ik dacht 50%) van de opbrengst uit de TV-gelden en circuit inkomsten. De rest is voor de FOM (dus Bernie!) Dus als de FOm nou eens met wat minder winst genoegen neemt, en de teams evenveel blijft betalen, kunnen die prijzen ook naar beneden.quote:Op maandag 8 juni 2009 20:28 schreef TagForce het volgende:
[..]
Uhmmm... De TV gelden gaan wel naar Bernie en de teams, maar de teams krijgen wel iets meer van de FOM per jaar... Daarom zijn de startgelden voor circuits zo hoog. Als de teams nou eens met dat budgetlimiet gaan werken zitten de tribunes zo weer vol want dan kunnen de startgelden flink naar beneden.
Ik denk dat je lang kan wachten eer dat FOM dat op gaat geven. Al schijnt, volgens de geruchten althans, FOTA wel met zoiets bezig te zijn.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 14:24 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Onzin. De teams krijgen slechts een deel (ik dacht 50%) van de opbrengst uit de TV-gelden en circuit inkomsten. De rest is voor de FOM (dus Bernie!) Dus als de FOm nou eens met wat minder winst genoegen neemt, en de teams evenveel blijft betalen, kunnen die prijzen ook naar beneden.
Bronquote:A TV source confided on Friday that they had been advised of research into TV and circuit contracts being undertaken by FOTA. Whilst Howett did not deny the existence of the research, he refused to comment further, no doubt to prevent fanning the already hot flames which licked at the edges of virtually every discussion in Turkey.
However, said source suggested that, should FOTA formulate its own series, then one of the touchstones of the series would be reduced TV and race promoter contract fees – by as much as 40%.
A condition, though, said our source, would be that race promoters reduce ticket prices by a similar percentage whilst making available reasonable quantities of free tickets within general admission areas to school pupils and university students.
Depending on the structure of the 2010 entry list to be published on Friday, Webber's call for freebies could well come to fruition – for the right reasons.
ik hoop stiekem best wel op een nieuwe raceklasse van de FOTOquote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:14 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ik denk dat je lang kan wachten eer dat FOM dat op gaat geven. Al schijnt, volgens de geruchten althans, FOTA wel met zoiets bezig te zijn.
[..]
Bron
Met een nieuw kampioenschap is in principe niemand gebaat. Ook de teams niet.....quote:Op woensdag 10 juni 2009 11:11 schreef kriele het volgende:
Veel wordt er afgegeven op Ecclestone en Mosley, maar de teams vind ik ook erg zwak. Al dat gedreig om eruit te stappen steeds, terwijl je weet dat ze dit toch niet doen. Stap er dan uit en begin je eigen kampioenschap!
Volgens mij de eerste keer dat een FOTA lid zo duidelijk zegt dat de FOTA al een tijdje bezig is met het opzetten van een alternatieve serie, voor het geval het nodig is, en dat het geen onoverkomelijk probleem is om voor volgend jaar een nieuwe serie te hebben. Kan natuurlijk allemaal deel van de bluf zijn.quote:Q. Is Friday a genuine deadline to resolve F1's future?
JH: I don't think that's necessarily completely our decision, is it. I can only talk from the perspective of Toyota, and I am just totally relaxed because personally I see upsides in many ways. In other words, we need to stabilise governance - that is a precondition of almost all the FOTA members, which seems more solid this weekend than ever before. If that happens then I think we feel comfortable. If not then we're forced into alternative scenarios, and in the end I believe that also holds a very bright future for the world of motorsport.
Q. How advanced is the planning for a breakaway championship? Have you got circuits lined up?
JH: That's a confidential internal matter within FOTA.
Q. If Friday's decision goes against you, do you have time to start an alternate series before next year?
JH: It's partly a hypothetical question, but I don't think it's an insurmountable problem. I want to emphasise again that it is not the sole, unique target of FOTA. If we're forced into that position, I think as a defensive strategy, it's something that has to be part of our scenario planning. And it has been for some time.
Misschien dat ze de plannen van de GPMA uit 2005 uit de kast hebben getrokken. Ook toen dreigden ze met een vertrek uit de F1 en ook toen moesten ze zich inschrijven om mee te kunnen praten over de reglementen van 2008. Iets wat ze door omkoping van Ferrari door de FIA/FOM toen ook gedaan hebben.quote:Op woensdag 10 juni 2009 13:35 schreef Ared het volgende:
interessant interview met John Howett van Toyota op Autosport.com:
[..]
Volgens mij de eerste keer dat een FOTA lid zo duidelijk zegt dat de FOTA al een tijdje bezig is met het opzetten van een alternatieve serie, voor het geval het nodig is, en dat het geen onoverkomelijk probleem is om voor volgend jaar een nieuwe serie te hebben. Kan natuurlijk allemaal deel van de bluf zijn.
Subtiel is my middle namequote:Op maandag 8 juni 2009 20:24 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Wat ben je toch altijd heerlijk subtiel
quote:Bernie Ecclestone waarschuwt teams
Formule 1-baas Bernie Ecclestone dreigt met de gang naar de rechter als de fabrikanten besluiten om een concurrerende klasse op te zetten. De Formule 1-teams en de FIA zijn al een tijdje met elkaar in gevecht over de reglementen voor 2010.
Komende vrijdag publiceert de FIA de lijst van teams die mogen deelnemen aan de wereldkampioenschap Formule 1 in 2010. Ecclestone zegt in een interview met de Britse krant Daily Express dat hij in actie komt als de fabrikanten onder meer de televisiestations en sponsoren proberen weg te lokken uit de Formule 1.
"Als ze inderdaad een eigen serie opzetten, en ik denk niet dat ze daartoe in staat zijn, dan zullen ze te maken krijgen met grote problemen", voorspelt Ecclestone. "Buiten mijn contracten met teams, als iemand probeert een van onze gecontracteerde bedrijven en televisiemaatschappijen te benaderen dan zullen we dat serieus bekijken. Dat zou contractbreuk betekenen en ik zal niet lijdzaam toekijken en het laten gebeuren".
Gelukkig weten we ook dat er in huize Ecclestone genaaid wordtquote:Op woensdag 10 juni 2009 22:15 schreef Tarabass het volgende:
Als Bernie echt zo reageert en zo bang is voor concurrentie dan is er wat goed mis in de gehele structuur. Als die namelijk kloppend en sluitend is heeft hij toch niets te vrezen? Concurreren is gezond, maar zoals het lijkt houdt hij alleen maar van 'hang-up-contracts'. Alleen goed voor zichzelf, de rest zal hem een rotzorg zijn. Hij ziet volgens mij de F1 nog liever verdwijnen (ten gronde met hem) dan dat er een heer en meester blijft in de autosport die wel gezond kan blijven functioneren. Dictators hebben daar ook last van..
Alleen zou dat dus contractbreuk zijn, omdat er alleen een F1 kampioenschap met minimaal 20 auto's is gegarandeerd. Niet welke teams er rijden (dat zou door alle veranderingen van teams onmogelijk zijn).quote:Op donderdag 11 juni 2009 01:13 schreef mvt het volgende:
Bernie is gewoon bang dat tv-stations allemaal onder hun contract uit willen met hem als de huidige teams niet meer mee rijden. Zelfde als met voetbal. Eredivisie is ook een stuk minder waard als de top 5 clubs niet meer meedoen.
Als ze daar blijft zittenquote:Op donderdag 11 juni 2009 14:57 schreef Ared het volgende:
Wordt nog interessant. De FOM heeft al eerder gezeik met Europa gehad om contracten die concurrerentie tussen race-series onmogelijk maakten (bijv. dat circuits geen concurrenten van F1 mogen laten racen enzo). Als het goed is zijn die contracten allemaal verleden tijd, en mogen tv stations, circuits en sponsoren best in zee gaan met een andere serie. Zolang ze de bestaande contracten ook maar honoreren.
Als Ecclestone in een rechtzaal aankomt met contracten die vrije concurrentie onmogelijk maken, heeft hij denk ik heel snel een probleem met Euro Commissaris Kroes. Die weet wel raad met dat soort dictatortjes
De cirkel is rond zou je bijna zeggenquote:Op donderdag 11 juni 2009 17:55 schreef Ared het volgende:
Oh ja, da's waar ook. De hele wereld wil dat ze blijft zitten, maar omdat het CDA aan de beurt is om een commissaris te leveren moet ze het veld ruimen. Waar ken ik dat van, dat machtsgeile mensen hun zin proberen door te drijven, terwijl het voor iedere buitenstaander duidelijk is dat de status quo absoluut het meest wenselijk is? Oh ja..
Aan de andere kant zijn relatiebedingen in contracten geheel legaal, en hebben de teams die gewoon getekend. Wat zou betekenen dat ze voor een bepaalde periode geen mensen/bedrijven van de F1 mogen aanstellen/schrijven.quote:Op donderdag 11 juni 2009 14:57 schreef Ared het volgende:
Als Ecclestone in een rechtzaal aankomt met contracten die vrije concurrentie onmogelijk maken, heeft hij denk ik heel snel een probleem met Euro Commissaris Kroes. Die weet wel raad met dat soort dictatortjes
Maar wat als die mensen de teams zelf benaderen? Oftewel, een relatiebeding, concurrentiebeding is vaak een wassen neusquote:Op donderdag 11 juni 2009 22:37 schreef TagForce het volgende:
[..]
Aan de andere kant zijn relatiebedingen in contracten geheel legaal, en hebben de teams die gewoon getekend. Wat zou betekenen dat ze voor een bepaalde periode geen mensen/bedrijven van de F1 mogen aanstellen/schrijven.
Dat hangtr een beetje vanaf hoe het beding is geformuleerdquote:Op vrijdag 12 juni 2009 07:38 schreef vosss het volgende:
Precies, als ik ontslagen word heb ik ook niks meer met concurrentiebeding te maken
Uhmm, deze lijst geeft alleen aan dat de soap nog een week langer duurtquote:Op vrijdag 12 juni 2009 12:43 schreef Tarabass het volgende:
Er wijzigt dus geen fuck, behalve dat er wat teams bij komen zelfs..
Ze mogen wel meedoen aan andere klassen, ze mogen alleen geen resources van de F1 gebruiken of overhevelen naar een andere klasse.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 09:17 schreef sasquatsch het volgende:
Als er in het contract staat dat een team niet in een andere klasse mag rijden, dan snap ik niet dat Ferrari mag meedoen met de FIA GT, Le Mans en dergelijke en dat Minardi mocht uitkomen in de ChampCar om er maar een paar te noemen.
Lijkt me sterk dat er zo'n beding is. Net zoals het me sterk lijkt dat er in het contract van de televisiemaatschappijen staat dat ze geen andere raceklassen mogen uitzenden. Dan had RTL de IRL ook niet mogen uitzenden.
Het enige dat ik me kan voorstellen is dat de teams contractueel gebonden zijn aan de F1 tot aan 2012, net zoals de televisie maatschappijen contractueel gebonden zijn de F1 uit te zenden voor de duur van het contract (voor RTL dus alleen nog dit jaar).
http://f1.gpupdate.net/nl(...)ver-deelnemerslijst/quote:Op vrijdag 12 juni 2009 13:01 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Ik vraag me wel af hoe dat nu precies zit met Red Bull.
Zulks een verrassing, Toro Rosso ook:quote:Op vrijdag 12 juni 2009 14:02 schreef ArcticBlizzard het volgende:
http://f1.gpupdate.net/nl(...)ver-deelnemerslijst/
Manor is de naam waarvoor Wirth Research een F1 auto gaat bouwen.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 16:00 schreef Sinister-D- het volgende:
Wat een soap is het al weer aan het wordenEn wtf @ Manor, waar komt dat in een keer vandaan
Waar is Prodrive
quote:Op vrijdag 12 juni 2009 17:03 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Manor is de naam waarvoor Wirth Research een F1 auto gaat bouwen.
Dat had ik ondertussen ook begrepen jaquote:Op vrijdag 12 juni 2009 17:03 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Manor is de naam waarvoor Wirth Research een F1 auto gaat bouwen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |