abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69836542
quote:
Coureurs willen lagere toegangsprijzen

Red Bull-rijder Mark Webber is niet blij met het feit dat het Turkse raceweekend voor grotendeels lege tribunes is verreden. De Australiër had dan nog liever gezien dat de organisatie de Turkse racefans gratis naar binnen had gelaten.

"Er was bijna niemand", zei Webber na afloop van de race tegen persbureau Reuters. "Er waren volgens mij genoeg mensen die de race hadden willen bezoeken, maar een kaartje is natuurlijk niet goedkoop. Uiteindelijk hadden we ze misschien gratis naar binnen moeten laten, want een race voor lege tribunes is ook niets."

Webber krijgt bijval van Ferrari-coureur Felipe Massa, die een zesde plaats pakte in Turkije. "We moeten het goedkoper maken", zei hij. "We racen namelijk liever op een circuit dat iets lagere toegangsprijzen hanteert, maar meer toeschouwers langs de baan heeft. Als ze de prijzen van de kaarten iets hadden verlaagd, hadden we misschien wel een vol huis gehad."

Het circuit Istanbul Park heeft een capaciteit van 130.000 toeschouwers. Er werden slechts 36.000 kaarten voor het hele raceweekend verkocht. Tijdens de trainingen werden sommige tribunes bedekt, zodat deze minder op zouden vallen.
pi_69837498
Je kan de mensen steeds wel alle poten uit willen trekken die ze hebben, maar er komt een moment dat de mensen geen poten meer over hebben. Pure hebzucht...Ik weet niet precies wat een kaart daar kost, maar een eurootje of 80 is toch meer dan genoeg voor een weekendje op een sta-plaats?
pi_69837661
quote:
"We racen namelijk liever op een circuit dat iets lagere toegangsprijzen hanteert, maar meer toeschouwers langs de baan heeft.
Ik kijk liever naar coureurs die met het mes tussen hun tanden zitten voor een "schamele" 3 ton per jaar, dan naar coureurs die tig miljoenen per jaar verdienen en maar gewoon hun ding doen.

Zoals bv Massa of Webber.

De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_69837753
quote:
Op maandag 8 juni 2009 20:11 schreef kriele het volgende:
Je kan de mensen steeds wel alle poten uit willen trekken die ze hebben, maar er komt een moment dat de mensen geen poten meer over hebben. Pure hebzucht...Ik weet niet precies wat een kaart daar kost, maar een eurootje of 80 is toch meer dan genoeg voor een weekendje op een sta-plaats?
Nee, want dan heeft Bernie niet genoeg geld, want zn ex is er met de poen vandoor!

Ow wacht ff, dat is niet waar, lege tribunes zijn gewoon miljoenen schades voor het circuit, Bernie vult zijn zakken uit de TV gelden!

Kut hufter. Ik vind dat die vent ter plekke finaal kapot neer mag vallen.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_69838024
Dat vind ik nog teveel eigenlijk. Turkije is nog goedkoop qua kaarten, maar betaal je voor de hoofdtribune rond de 350. Duitsland gat denk ik al richting de 600. Daar zie je dan ook bijna alleen maar bobo's en sponsors. Nu die miljoenen aan het verliezen zijn op de beurs, gaan die als eerste niet meer. Maar het is nou niet zo dat ze nu ineens de kaarten bijna weg moeten geven, ze hebben jarenlang inderdaad poten kunnen uitrekken en zakken kunnen vullen. Die crisis van nu is toch nog ergens goed voor, zakken vullen lukt niet meer al is het van de zotte dat het jarenlang wel mogelijk was..
pi_69838086
quote:
Op maandag 8 juni 2009 20:17 schreef vosss het volgende:
Kut hufter. Ik vind dat die vent ter plekke finaal kapot neer mag vallen.
Wat ben je toch altijd heerlijk subtiel
pi_69838299
quote:
Op maandag 8 juni 2009 20:17 schreef vosss het volgende:

[..]

Nee, want dan heeft Bernie niet genoeg geld, want zn ex is er met de poen vandoor!

Ow wacht ff, dat is niet waar, lege tribunes zijn gewoon miljoenen schades voor het circuit, Bernie vult zijn zakken uit de TV gelden!

Kut hufter. Ik vind dat die vent ter plekke finaal kapot neer mag vallen.
Uhmmm... De TV gelden gaan wel naar Bernie en de teams, maar de teams krijgen wel iets meer van de FOM per jaar... Daarom zijn de startgelden voor circuits zo hoog. Als de teams nou eens met dat budgetlimiet gaan werken zitten de tribunes zo weer vol want dan kunnen de startgelden flink naar beneden.
  maandag 8 juni 2009 @ 21:13:03 #158
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_69840436
Ga dan ook geen GP's houden in landen waar men er totaal niet op zit te wachten.
In Canada en Indianapolis hadden ze met de benen buiten gehangen.
pi_69861676
quote:
Op maandag 8 juni 2009 20:28 schreef TagForce het volgende:

[..]

Uhmmm... De TV gelden gaan wel naar Bernie en de teams, maar de teams krijgen wel iets meer van de FOM per jaar... Daarom zijn de startgelden voor circuits zo hoog. Als de teams nou eens met dat budgetlimiet gaan werken zitten de tribunes zo weer vol want dan kunnen de startgelden flink naar beneden.
Onzin. De teams krijgen slechts een deel (ik dacht 50%) van de opbrengst uit de TV-gelden en circuit inkomsten. De rest is voor de FOM (dus Bernie!) Dus als de FOm nou eens met wat minder winst genoegen neemt, en de teams evenveel blijft betalen, kunnen die prijzen ook naar beneden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_69865002
Die Mosley is eigenlijk gewoon achterlijk ook, maja.. Nu zegt ie dat de teams alleen de regels kunnen veranderen nog door zich in te schrijven voor 2010 en dan unaniem, dus met de nieuwe teams, samen te stemmen Ik hoop dat de FOTA niet toegeeft..
Where facts are few, experts are many.
pi_69872360
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 14:24 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Onzin. De teams krijgen slechts een deel (ik dacht 50%) van de opbrengst uit de TV-gelden en circuit inkomsten. De rest is voor de FOM (dus Bernie!) Dus als de FOm nou eens met wat minder winst genoegen neemt, en de teams evenveel blijft betalen, kunnen die prijzen ook naar beneden.
Ik denk dat je lang kan wachten eer dat FOM dat op gaat geven. Al schijnt, volgens de geruchten althans, FOTA wel met zoiets bezig te zijn.
quote:
A TV source confided on Friday that they had been advised of research into TV and circuit contracts being undertaken by FOTA. Whilst Howett did not deny the existence of the research, he refused to comment further, no doubt to prevent fanning the already hot flames which licked at the edges of virtually every discussion in Turkey.

However, said source suggested that, should FOTA formulate its own series, then one of the touchstones of the series would be reduced TV and race promoter contract fees – by as much as 40%.

A condition, though, said our source, would be that race promoters reduce ticket prices by a similar percentage whilst making available reasonable quantities of free tickets within general admission areas to school pupils and university students.


Depending on the structure of the 2010 entry list to be published on Friday, Webber's call for freebies could well come to fruition – for the right reasons.
Bron
  dinsdag 9 juni 2009 @ 21:39:07 #162
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_69877639
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 19:14 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Ik denk dat je lang kan wachten eer dat FOM dat op gaat geven. Al schijnt, volgens de geruchten althans, FOTA wel met zoiets bezig te zijn.
[..]

Bron
ik hoop stiekem best wel op een nieuwe raceklasse van de FOTO
Please, make yourself uncomfortable.
pi_69891022
Veel wordt er afgegeven op Ecclestone en Mosley, maar de teams vind ik ook erg zwak. Al dat gedreig om eruit te stappen steeds, terwijl je weet dat ze dit toch niet doen. Stap er dan uit en begin je eigen kampioenschap!
  woensdag 10 juni 2009 @ 12:12:07 #164
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_69893143
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 11:11 schreef kriele het volgende:
Veel wordt er afgegeven op Ecclestone en Mosley, maar de teams vind ik ook erg zwak. Al dat gedreig om eruit te stappen steeds, terwijl je weet dat ze dit toch niet doen. Stap er dan uit en begin je eigen kampioenschap!
Met een nieuw kampioenschap is in principe niemand gebaat. Ook de teams niet.....
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_69896127
interessant interview met John Howett van Toyota op Autosport.com:
quote:
Q. Is Friday a genuine deadline to resolve F1's future?

JH: I don't think that's necessarily completely our decision, is it. I can only talk from the perspective of Toyota, and I am just totally relaxed because personally I see upsides in many ways. In other words, we need to stabilise governance - that is a precondition of almost all the FOTA members, which seems more solid this weekend than ever before. If that happens then I think we feel comfortable. If not then we're forced into alternative scenarios, and in the end I believe that also holds a very bright future for the world of motorsport.

Q. How advanced is the planning for a breakaway championship? Have you got circuits lined up?

JH: That's a confidential internal matter within FOTA.

Q. If Friday's decision goes against you, do you have time to start an alternate series before next year?

JH: It's partly a hypothetical question, but I don't think it's an insurmountable problem. I want to emphasise again that it is not the sole, unique target of FOTA. If we're forced into that position, I think as a defensive strategy, it's something that has to be part of our scenario planning. And it has been for some time.
Volgens mij de eerste keer dat een FOTA lid zo duidelijk zegt dat de FOTA al een tijdje bezig is met het opzetten van een alternatieve serie, voor het geval het nodig is, en dat het geen onoverkomelijk probleem is om voor volgend jaar een nieuwe serie te hebben. Kan natuurlijk allemaal deel van de bluf zijn.
pi_69898981
Ik kan het alleen maar toejuichen, zeker wanneer de prijzen ook nog eens omlaag gaan. Ik ben twee keer in Barcelona geweest naar de F1 en was beide keren per kaartje bijna 400 euro kwijt. Dan ben je al 400 euro kwijt excl vliegticket/overnachtingen/eten(zowel op als buiten circuit/F1 souvenirs. Dat vind ik toch een hoop geld voor een weekendje weg.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_69901661
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 13:35 schreef Ared het volgende:
interessant interview met John Howett van Toyota op Autosport.com:
[..]

Volgens mij de eerste keer dat een FOTA lid zo duidelijk zegt dat de FOTA al een tijdje bezig is met het opzetten van een alternatieve serie, voor het geval het nodig is, en dat het geen onoverkomelijk probleem is om voor volgend jaar een nieuwe serie te hebben. Kan natuurlijk allemaal deel van de bluf zijn.
Misschien dat ze de plannen van de GPMA uit 2005 uit de kast hebben getrokken. Ook toen dreigden ze met een vertrek uit de F1 en ook toen moesten ze zich inschrijven om mee te kunnen praten over de reglementen van 2008. Iets wat ze door omkoping van Ferrari door de FIA/FOM toen ook gedaan hebben.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_69907006
quote:
Op maandag 8 juni 2009 20:24 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Wat ben je toch altijd heerlijk subtiel
Subtiel is my middle name
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_69907316
quote:
Bernie Ecclestone waarschuwt teams

Formule 1-baas Bernie Ecclestone dreigt met de gang naar de rechter als de fabrikanten besluiten om een concurrerende klasse op te zetten. De Formule 1-teams en de FIA zijn al een tijdje met elkaar in gevecht over de reglementen voor 2010.

Komende vrijdag publiceert de FIA de lijst van teams die mogen deelnemen aan de wereldkampioenschap Formule 1 in 2010. Ecclestone zegt in een interview met de Britse krant Daily Express dat hij in actie komt als de fabrikanten onder meer de televisiestations en sponsoren proberen weg te lokken uit de Formule 1.

"Als ze inderdaad een eigen serie opzetten, en ik denk niet dat ze daartoe in staat zijn, dan zullen ze te maken krijgen met grote problemen", voorspelt Ecclestone. "Buiten mijn contracten met teams, als iemand probeert een van onze gecontracteerde bedrijven en televisiemaatschappijen te benaderen dan zullen we dat serieus bekijken. Dat zou contractbreuk betekenen en ik zal niet lijdzaam toekijken en het laten gebeuren".
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_69908070
Bernie

Flikker toch op man. Als hij de (tot nu toe) deelnemende teams serieus nam, dan had hij dit gezeik al veel eerder moeten (en kunnen) stoppen. Hij heeft formule1 groot gemaakt, maar nu is het tijd om op te rotten, samen met zijn holmaatje Max

Dit gezeik heeft hij helemaal aan zichzelf te danken met de debiele regels voor 2010. En nee, luister vooral niet naar de teams, maar ga vooral zo door. goed bezig

pi_69910745
Ik vond het wel een interessant artikel in de formule 1van deze week over Mclaren , Nooit geweten dat Brawn GP 4 windtunnels tot hun beschikking hebben !
<>
  woensdag 10 juni 2009 @ 20:31:49 #172
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_69911137
De meeste sponsoren hebben gelukkig een contract met het team

Alleen de circuits en televisiezenders zou wel eens een vorm van relatiebeding ofzo kunnen zijn. Maar dan nog, waarom zou een zender niet twee verschillende soorten autosport mogen uitzenden
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_69915739
Als Bernie echt zo reageert en zo bang is voor concurrentie dan is er wat goed mis in de gehele structuur. Als die namelijk kloppend en sluitend is heeft hij toch niets te vrezen? Concurreren is gezond, maar zoals het lijkt houdt hij alleen maar van 'hang-up-contracts'. Alleen goed voor zichzelf, de rest zal hem een rotzorg zijn. Hij ziet volgens mij de F1 nog liever verdwijnen (ten gronde met hem) dan dat er een heer en meester blijft in de autosport die wel gezond kan blijven functioneren. Dictators hebben daar ook last van..
  woensdag 10 juni 2009 @ 22:42:31 #174
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_69917086
Tja, Bernie geeft meer om zijn eigen portemonnee dan om de Formule 1. Hij verdient miljoenen aan het hele circus en is doodsbang om ook maar iets daarvan kwijt te spelen. Dan laat hij nog liever met de F1 ten onder. En dan Max Mosley. Die houdt zijn poot stijf vrees ik. En dat wordt een drama... Ik hoop dat ik het fout heb...
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  woensdag 10 juni 2009 @ 23:38:49 #175
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_69919476
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 22:15 schreef Tarabass het volgende:
Als Bernie echt zo reageert en zo bang is voor concurrentie dan is er wat goed mis in de gehele structuur. Als die namelijk kloppend en sluitend is heeft hij toch niets te vrezen? Concurreren is gezond, maar zoals het lijkt houdt hij alleen maar van 'hang-up-contracts'. Alleen goed voor zichzelf, de rest zal hem een rotzorg zijn. Hij ziet volgens mij de F1 nog liever verdwijnen (ten gronde met hem) dan dat er een heer en meester blijft in de autosport die wel gezond kan blijven functioneren. Dictators hebben daar ook last van..
Gelukkig weten we ook dat er in huize Ecclestone genaaid wordt alleen niet zoals Bernie het zou willen..

Eens kijken hoe meneertje piept als blijkt dat alle contracten op madam Ecclestone staan...
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  donderdag 11 juni 2009 @ 01:13:18 #176
17061 mvt
blame Canada
pi_69921476
Bernie is gewoon bang dat tv-stations allemaal onder hun contract uit willen met hem als de huidige teams niet meer mee rijden. Zelfde als met voetbal. Eredivisie is ook een stuk minder waard als de top 5 clubs niet meer meedoen.
We were to understand there would be pie and punch?
pi_69928096
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 01:13 schreef mvt het volgende:
Bernie is gewoon bang dat tv-stations allemaal onder hun contract uit willen met hem als de huidige teams niet meer mee rijden. Zelfde als met voetbal. Eredivisie is ook een stuk minder waard als de top 5 clubs niet meer meedoen.
Alleen zou dat dus contractbreuk zijn, omdat er alleen een F1 kampioenschap met minimaal 20 auto's is gegarandeerd. Niet welke teams er rijden (dat zou door alle veranderingen van teams onmogelijk zijn).

Twee series uitzenden lijkt me geen probleem (doet RTL nu al met de F1 en IRL), maar niet uitzenden (binnen de contractsduur) lijkt me wel een probleem. alhoewel het voor RTL geen probleem hoeft te zijn omdat ze een contract hebben tot en met 2009.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_69936850
Wordt nog interessant. De FOM heeft al eerder gezeik met Europa gehad om contracten die concurrerentie tussen race-series onmogelijk maakten (bijv. dat circuits geen concurrenten van F1 mogen laten racen enzo). Als het goed is zijn die contracten allemaal verleden tijd, en mogen tv stations, circuits en sponsoren best in zee gaan met een andere serie. Zolang ze de bestaande contracten ook maar honoreren.

Als Ecclestone in een rechtzaal aankomt met contracten die vrije concurrentie onmogelijk maken, heeft hij denk ik heel snel een probleem met Euro Commissaris Kroes. Die weet wel raad met dat soort dictatortjes
  donderdag 11 juni 2009 @ 15:43:33 #179
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_69938480
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 14:57 schreef Ared het volgende:
Wordt nog interessant. De FOM heeft al eerder gezeik met Europa gehad om contracten die concurrerentie tussen race-series onmogelijk maakten (bijv. dat circuits geen concurrenten van F1 mogen laten racen enzo). Als het goed is zijn die contracten allemaal verleden tijd, en mogen tv stations, circuits en sponsoren best in zee gaan met een andere serie. Zolang ze de bestaande contracten ook maar honoreren.

Als Ecclestone in een rechtzaal aankomt met contracten die vrije concurrentie onmogelijk maken, heeft hij denk ik heel snel een probleem met Euro Commissaris Kroes. Die weet wel raad met dat soort dictatortjes
Als ze daar blijft zitten
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_69944112
Oh ja, da's waar ook. De hele wereld wil dat ze blijft zitten, maar omdat het CDA aan de beurt is om een commissaris te leveren moet ze het veld ruimen. Waar ken ik dat van, dat machtsgeile mensen hun zin proberen door te drijven, terwijl het voor iedere buitenstaander duidelijk is dat de status quo absoluut het meest wenselijk is? Oh ja..
  donderdag 11 juni 2009 @ 18:46:39 #181
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_69945846
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 17:55 schreef Ared het volgende:
Oh ja, da's waar ook. De hele wereld wil dat ze blijft zitten, maar omdat het CDA aan de beurt is om een commissaris te leveren moet ze het veld ruimen. Waar ken ik dat van, dat machtsgeile mensen hun zin proberen door te drijven, terwijl het voor iedere buitenstaander duidelijk is dat de status quo absoluut het meest wenselijk is? Oh ja..
De cirkel is rond zou je bijna zeggen
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_69956016
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 14:57 schreef Ared het volgende:
Als Ecclestone in een rechtzaal aankomt met contracten die vrije concurrentie onmogelijk maken, heeft hij denk ik heel snel een probleem met Euro Commissaris Kroes. Die weet wel raad met dat soort dictatortjes
Aan de andere kant zijn relatiebedingen in contracten geheel legaal, en hebben de teams die gewoon getekend. Wat zou betekenen dat ze voor een bepaalde periode geen mensen/bedrijven van de F1 mogen aanstellen/schrijven.
  donderdag 11 juni 2009 @ 23:06:01 #183
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_69957299
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 22:37 schreef TagForce het volgende:

[..]

Aan de andere kant zijn relatiebedingen in contracten geheel legaal, en hebben de teams die gewoon getekend. Wat zou betekenen dat ze voor een bepaalde periode geen mensen/bedrijven van de F1 mogen aanstellen/schrijven.
Maar wat als die mensen de teams zelf benaderen? Oftewel, een relatiebeding, concurrentiebeding is vaak een wassen neus
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 12 juni 2009 @ 01:38:21 #184
17061 mvt
blame Canada
pi_69961190
Lijkt me stug dat als de FIA niet wilt dat FOTA teams meedoen met F1 de FOTA teams last hebben van een relatie/concurrentiebeding. Ze zijn dan niet zomaar opgestapt, ze zijn geweerd/
We were to understand there would be pie and punch?
pi_69962190
Precies, als ik ontslagen word heb ik ook niks meer met concurrentiebeding te maken
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 12 juni 2009 @ 08:33:29 #186
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_69962694
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 07:38 schreef vosss het volgende:
Precies, als ik ontslagen word heb ik ook niks meer met concurrentiebeding te maken
Dat hangtr een beetje vanaf hoe het beding is geformuleerd En het beding blijft geldig totdat je het laat vernietigen door een bevoegde rechtbank.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_69963575
Als er in het contract staat dat een team niet in een andere klasse mag rijden, dan snap ik niet dat Ferrari mag meedoen met de FIA GT, Le Mans en dergelijke en dat Minardi mocht uitkomen in de ChampCar om er maar een paar te noemen.

Lijkt me sterk dat er zo'n beding is. Net zoals het me sterk lijkt dat er in het contract van de televisiemaatschappijen staat dat ze geen andere raceklassen mogen uitzenden. Dan had RTL de IRL ook niet mogen uitzenden.

Het enige dat ik me kan voorstellen is dat de teams contractueel gebonden zijn aan de F1 tot aan 2012, net zoals de televisie maatschappijen contractueel gebonden zijn de F1 uit te zenden voor de duur van het contract (voor RTL dus alleen nog dit jaar).
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 12 juni 2009 @ 12:07:12 #188
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_69968397
De inschrijflijst voor 2010 is bekend:

FIA: \"Huidige teams blijven in Formule 1\"
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_69969311
Er wijzigt dus geen fuck, behalve dat er wat teams bij komen zelfs..
  vrijdag 12 juni 2009 @ 12:49:48 #190
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_69969474
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 12:43 schreef Tarabass het volgende:
Er wijzigt dus geen fuck, behalve dat er wat teams bij komen zelfs..
Uhmm, deze lijst geeft alleen aan dat de soap nog een week langer duurt
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 12 juni 2009 @ 12:56:48 #191
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_69969626
Ferrari weigert deel te nemen

Ferrari weigert deelname in 2010
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_69969767
Ik vraag me wel af hoe dat nu precies zit met Red Bull.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_69970766
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 09:17 schreef sasquatsch het volgende:
Als er in het contract staat dat een team niet in een andere klasse mag rijden, dan snap ik niet dat Ferrari mag meedoen met de FIA GT, Le Mans en dergelijke en dat Minardi mocht uitkomen in de ChampCar om er maar een paar te noemen.

Lijkt me sterk dat er zo'n beding is. Net zoals het me sterk lijkt dat er in het contract van de televisiemaatschappijen staat dat ze geen andere raceklassen mogen uitzenden. Dan had RTL de IRL ook niet mogen uitzenden.

Het enige dat ik me kan voorstellen is dat de teams contractueel gebonden zijn aan de F1 tot aan 2012, net zoals de televisie maatschappijen contractueel gebonden zijn de F1 uit te zenden voor de duur van het contract (voor RTL dus alleen nog dit jaar).
Ze mogen wel meedoen aan andere klassen, ze mogen alleen geen resources van de F1 gebruiken of overhevelen naar een andere klasse.

En een concurrentiebeding is niet rechtsgeldig in NL (anders zou je niet in je eigen vakgebied meer kunnen werken na ontslag voor 12 maanden), maar een relatiebeding is dat wel. Ook als een klant jou belt mag jij ze niet helpen, dat moet een collega doen die niet bij je vorige baas heeft gewerkt. Jij mag ze niet servicen.
pi_69971863
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 13:01 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Ik vraag me wel af hoe dat nu precies zit met Red Bull.
http://f1.gpupdate.net/nl(...)ver-deelnemerslijst/
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_69972673
quote:
Zulks een verrassing, Toro Rosso ook:
http://f1.gpupdate.net/nl(...)eert-trouw-aan-fota/
FOK! verstandig, lees een P.I.
  vrijdag 12 juni 2009 @ 16:00:48 #196
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_69976262
Wat een soap is het al weer aan het worden En wtf @ Manor, waar komt dat in een keer vandaan Waar is Prodrive
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_69976547
My thoughts exactly Sinister-D- Vriendjespolitiek? Iedereen had juist ProDrive al bij de zekere gezet..
Where facts are few, experts are many.
  vrijdag 12 juni 2009 @ 16:16:23 #198
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_69976851
Het schijnt idd dat er ergens iemand in het management van Manor een vriendje van Mosley ertussen zit. Zal dus idd vriendjespolitiek zijn.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_69978335
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 16:00 schreef Sinister-D- het volgende:
Wat een soap is het al weer aan het worden En wtf @ Manor, waar komt dat in een keer vandaan Waar is Prodrive
Manor is de naam waarvoor Wirth Research een F1 auto gaat bouwen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_69980662
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 17:03 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Manor is de naam waarvoor Wirth Research een F1 auto gaat bouwen.

Ben benieuwd. Nick Wirth heeft met de laatste Simtek in '95 een hele aardige auto afgeleverd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')