quote:Coureurs willen lagere toegangsprijzen
Red Bull-rijder Mark Webber is niet blij met het feit dat het Turkse raceweekend voor grotendeels lege tribunes is verreden. De Australiër had dan nog liever gezien dat de organisatie de Turkse racefans gratis naar binnen had gelaten.
"Er was bijna niemand", zei Webber na afloop van de race tegen persbureau Reuters. "Er waren volgens mij genoeg mensen die de race hadden willen bezoeken, maar een kaartje is natuurlijk niet goedkoop. Uiteindelijk hadden we ze misschien gratis naar binnen moeten laten, want een race voor lege tribunes is ook niets."
Webber krijgt bijval van Ferrari-coureur Felipe Massa, die een zesde plaats pakte in Turkije. "We moeten het goedkoper maken", zei hij. "We racen namelijk liever op een circuit dat iets lagere toegangsprijzen hanteert, maar meer toeschouwers langs de baan heeft. Als ze de prijzen van de kaarten iets hadden verlaagd, hadden we misschien wel een vol huis gehad."
Het circuit Istanbul Park heeft een capaciteit van 130.000 toeschouwers. Er werden slechts 36.000 kaarten voor het hele raceweekend verkocht. Tijdens de trainingen werden sommige tribunes bedekt, zodat deze minder op zouden vallen.
Ik kijk liever naar coureurs die met het mes tussen hun tanden zitten voor een "schamele" 3 ton per jaar, dan naar coureurs die tig miljoenen per jaar verdienen en maar gewoon hun ding doen.quote:"We racen namelijk liever op een circuit dat iets lagere toegangsprijzen hanteert, maar meer toeschouwers langs de baan heeft.
Nee, want dan heeft Bernie niet genoeg geld, want zn ex is er met de poen vandoor!quote:Op maandag 8 juni 2009 20:11 schreef kriele het volgende:
Je kan de mensen steeds wel alle poten uit willen trekken die ze hebben, maar er komt een moment dat de mensen geen poten meer over hebben. Pure hebzucht...Ik weet niet precies wat een kaart daar kost, maar een eurootje of 80 is toch meer dan genoeg voor een weekendje op een sta-plaats?
Wat ben je toch altijd heerlijk subtielquote:Op maandag 8 juni 2009 20:17 schreef vosss het volgende:
Kut hufter. Ik vind dat die vent ter plekke finaal kapot neer mag vallen.
Uhmmm... De TV gelden gaan wel naar Bernie en de teams, maar de teams krijgen wel iets meer van de FOM per jaar... Daarom zijn de startgelden voor circuits zo hoog. Als de teams nou eens met dat budgetlimiet gaan werken zitten de tribunes zo weer vol want dan kunnen de startgelden flink naar beneden.quote:Op maandag 8 juni 2009 20:17 schreef vosss het volgende:
[..]
Nee, want dan heeft Bernie niet genoeg geld, want zn ex is er met de poen vandoor!
Ow wacht ff, dat is niet waar, lege tribunes zijn gewoon miljoenen schades voor het circuit, Bernie vult zijn zakken uit de TV gelden!
Kut hufter. Ik vind dat die vent ter plekke finaal kapot neer mag vallen.
Onzin. De teams krijgen slechts een deel (ik dacht 50%) van de opbrengst uit de TV-gelden en circuit inkomsten. De rest is voor de FOM (dus Bernie!) Dus als de FOm nou eens met wat minder winst genoegen neemt, en de teams evenveel blijft betalen, kunnen die prijzen ook naar beneden.quote:Op maandag 8 juni 2009 20:28 schreef TagForce het volgende:
[..]
Uhmmm... De TV gelden gaan wel naar Bernie en de teams, maar de teams krijgen wel iets meer van de FOM per jaar... Daarom zijn de startgelden voor circuits zo hoog. Als de teams nou eens met dat budgetlimiet gaan werken zitten de tribunes zo weer vol want dan kunnen de startgelden flink naar beneden.
Ik denk dat je lang kan wachten eer dat FOM dat op gaat geven. Al schijnt, volgens de geruchten althans, FOTA wel met zoiets bezig te zijn.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 14:24 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Onzin. De teams krijgen slechts een deel (ik dacht 50%) van de opbrengst uit de TV-gelden en circuit inkomsten. De rest is voor de FOM (dus Bernie!) Dus als de FOm nou eens met wat minder winst genoegen neemt, en de teams evenveel blijft betalen, kunnen die prijzen ook naar beneden.
Bronquote:A TV source confided on Friday that they had been advised of research into TV and circuit contracts being undertaken by FOTA. Whilst Howett did not deny the existence of the research, he refused to comment further, no doubt to prevent fanning the already hot flames which licked at the edges of virtually every discussion in Turkey.
However, said source suggested that, should FOTA formulate its own series, then one of the touchstones of the series would be reduced TV and race promoter contract fees – by as much as 40%.
A condition, though, said our source, would be that race promoters reduce ticket prices by a similar percentage whilst making available reasonable quantities of free tickets within general admission areas to school pupils and university students.
Depending on the structure of the 2010 entry list to be published on Friday, Webber's call for freebies could well come to fruition – for the right reasons.
ik hoop stiekem best wel op een nieuwe raceklasse van de FOTOquote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:14 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ik denk dat je lang kan wachten eer dat FOM dat op gaat geven. Al schijnt, volgens de geruchten althans, FOTA wel met zoiets bezig te zijn.
[..]
Bron
Met een nieuw kampioenschap is in principe niemand gebaat. Ook de teams niet.....quote:Op woensdag 10 juni 2009 11:11 schreef kriele het volgende:
Veel wordt er afgegeven op Ecclestone en Mosley, maar de teams vind ik ook erg zwak. Al dat gedreig om eruit te stappen steeds, terwijl je weet dat ze dit toch niet doen. Stap er dan uit en begin je eigen kampioenschap!
Volgens mij de eerste keer dat een FOTA lid zo duidelijk zegt dat de FOTA al een tijdje bezig is met het opzetten van een alternatieve serie, voor het geval het nodig is, en dat het geen onoverkomelijk probleem is om voor volgend jaar een nieuwe serie te hebben. Kan natuurlijk allemaal deel van de bluf zijn.quote:Q. Is Friday a genuine deadline to resolve F1's future?
JH: I don't think that's necessarily completely our decision, is it. I can only talk from the perspective of Toyota, and I am just totally relaxed because personally I see upsides in many ways. In other words, we need to stabilise governance - that is a precondition of almost all the FOTA members, which seems more solid this weekend than ever before. If that happens then I think we feel comfortable. If not then we're forced into alternative scenarios, and in the end I believe that also holds a very bright future for the world of motorsport.
Q. How advanced is the planning for a breakaway championship? Have you got circuits lined up?
JH: That's a confidential internal matter within FOTA.
Q. If Friday's decision goes against you, do you have time to start an alternate series before next year?
JH: It's partly a hypothetical question, but I don't think it's an insurmountable problem. I want to emphasise again that it is not the sole, unique target of FOTA. If we're forced into that position, I think as a defensive strategy, it's something that has to be part of our scenario planning. And it has been for some time.
Misschien dat ze de plannen van de GPMA uit 2005 uit de kast hebben getrokken. Ook toen dreigden ze met een vertrek uit de F1 en ook toen moesten ze zich inschrijven om mee te kunnen praten over de reglementen van 2008. Iets wat ze door omkoping van Ferrari door de FIA/FOM toen ook gedaan hebben.quote:Op woensdag 10 juni 2009 13:35 schreef Ared het volgende:
interessant interview met John Howett van Toyota op Autosport.com:
[..]
Volgens mij de eerste keer dat een FOTA lid zo duidelijk zegt dat de FOTA al een tijdje bezig is met het opzetten van een alternatieve serie, voor het geval het nodig is, en dat het geen onoverkomelijk probleem is om voor volgend jaar een nieuwe serie te hebben. Kan natuurlijk allemaal deel van de bluf zijn.
Subtiel is my middle namequote:Op maandag 8 juni 2009 20:24 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Wat ben je toch altijd heerlijk subtiel
quote:Bernie Ecclestone waarschuwt teams
Formule 1-baas Bernie Ecclestone dreigt met de gang naar de rechter als de fabrikanten besluiten om een concurrerende klasse op te zetten. De Formule 1-teams en de FIA zijn al een tijdje met elkaar in gevecht over de reglementen voor 2010.
Komende vrijdag publiceert de FIA de lijst van teams die mogen deelnemen aan de wereldkampioenschap Formule 1 in 2010. Ecclestone zegt in een interview met de Britse krant Daily Express dat hij in actie komt als de fabrikanten onder meer de televisiestations en sponsoren proberen weg te lokken uit de Formule 1.
"Als ze inderdaad een eigen serie opzetten, en ik denk niet dat ze daartoe in staat zijn, dan zullen ze te maken krijgen met grote problemen", voorspelt Ecclestone. "Buiten mijn contracten met teams, als iemand probeert een van onze gecontracteerde bedrijven en televisiemaatschappijen te benaderen dan zullen we dat serieus bekijken. Dat zou contractbreuk betekenen en ik zal niet lijdzaam toekijken en het laten gebeuren".
Gelukkig weten we ook dat er in huize Ecclestone genaaid wordtquote:Op woensdag 10 juni 2009 22:15 schreef Tarabass het volgende:
Als Bernie echt zo reageert en zo bang is voor concurrentie dan is er wat goed mis in de gehele structuur. Als die namelijk kloppend en sluitend is heeft hij toch niets te vrezen? Concurreren is gezond, maar zoals het lijkt houdt hij alleen maar van 'hang-up-contracts'. Alleen goed voor zichzelf, de rest zal hem een rotzorg zijn. Hij ziet volgens mij de F1 nog liever verdwijnen (ten gronde met hem) dan dat er een heer en meester blijft in de autosport die wel gezond kan blijven functioneren. Dictators hebben daar ook last van..
Alleen zou dat dus contractbreuk zijn, omdat er alleen een F1 kampioenschap met minimaal 20 auto's is gegarandeerd. Niet welke teams er rijden (dat zou door alle veranderingen van teams onmogelijk zijn).quote:Op donderdag 11 juni 2009 01:13 schreef mvt het volgende:
Bernie is gewoon bang dat tv-stations allemaal onder hun contract uit willen met hem als de huidige teams niet meer mee rijden. Zelfde als met voetbal. Eredivisie is ook een stuk minder waard als de top 5 clubs niet meer meedoen.
Als ze daar blijft zittenquote:Op donderdag 11 juni 2009 14:57 schreef Ared het volgende:
Wordt nog interessant. De FOM heeft al eerder gezeik met Europa gehad om contracten die concurrerentie tussen race-series onmogelijk maakten (bijv. dat circuits geen concurrenten van F1 mogen laten racen enzo). Als het goed is zijn die contracten allemaal verleden tijd, en mogen tv stations, circuits en sponsoren best in zee gaan met een andere serie. Zolang ze de bestaande contracten ook maar honoreren.
Als Ecclestone in een rechtzaal aankomt met contracten die vrije concurrentie onmogelijk maken, heeft hij denk ik heel snel een probleem met Euro Commissaris Kroes. Die weet wel raad met dat soort dictatortjes
De cirkel is rond zou je bijna zeggenquote:Op donderdag 11 juni 2009 17:55 schreef Ared het volgende:
Oh ja, da's waar ook. De hele wereld wil dat ze blijft zitten, maar omdat het CDA aan de beurt is om een commissaris te leveren moet ze het veld ruimen. Waar ken ik dat van, dat machtsgeile mensen hun zin proberen door te drijven, terwijl het voor iedere buitenstaander duidelijk is dat de status quo absoluut het meest wenselijk is? Oh ja..
Aan de andere kant zijn relatiebedingen in contracten geheel legaal, en hebben de teams die gewoon getekend. Wat zou betekenen dat ze voor een bepaalde periode geen mensen/bedrijven van de F1 mogen aanstellen/schrijven.quote:Op donderdag 11 juni 2009 14:57 schreef Ared het volgende:
Als Ecclestone in een rechtzaal aankomt met contracten die vrije concurrentie onmogelijk maken, heeft hij denk ik heel snel een probleem met Euro Commissaris Kroes. Die weet wel raad met dat soort dictatortjes
Maar wat als die mensen de teams zelf benaderen? Oftewel, een relatiebeding, concurrentiebeding is vaak een wassen neusquote:Op donderdag 11 juni 2009 22:37 schreef TagForce het volgende:
[..]
Aan de andere kant zijn relatiebedingen in contracten geheel legaal, en hebben de teams die gewoon getekend. Wat zou betekenen dat ze voor een bepaalde periode geen mensen/bedrijven van de F1 mogen aanstellen/schrijven.
Dat hangtr een beetje vanaf hoe het beding is geformuleerdquote:Op vrijdag 12 juni 2009 07:38 schreef vosss het volgende:
Precies, als ik ontslagen word heb ik ook niks meer met concurrentiebeding te maken
Uhmm, deze lijst geeft alleen aan dat de soap nog een week langer duurtquote:Op vrijdag 12 juni 2009 12:43 schreef Tarabass het volgende:
Er wijzigt dus geen fuck, behalve dat er wat teams bij komen zelfs..
Ze mogen wel meedoen aan andere klassen, ze mogen alleen geen resources van de F1 gebruiken of overhevelen naar een andere klasse.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 09:17 schreef sasquatsch het volgende:
Als er in het contract staat dat een team niet in een andere klasse mag rijden, dan snap ik niet dat Ferrari mag meedoen met de FIA GT, Le Mans en dergelijke en dat Minardi mocht uitkomen in de ChampCar om er maar een paar te noemen.
Lijkt me sterk dat er zo'n beding is. Net zoals het me sterk lijkt dat er in het contract van de televisiemaatschappijen staat dat ze geen andere raceklassen mogen uitzenden. Dan had RTL de IRL ook niet mogen uitzenden.
Het enige dat ik me kan voorstellen is dat de teams contractueel gebonden zijn aan de F1 tot aan 2012, net zoals de televisie maatschappijen contractueel gebonden zijn de F1 uit te zenden voor de duur van het contract (voor RTL dus alleen nog dit jaar).
http://f1.gpupdate.net/nl(...)ver-deelnemerslijst/quote:Op vrijdag 12 juni 2009 13:01 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Ik vraag me wel af hoe dat nu precies zit met Red Bull.
Zulks een verrassing, Toro Rosso ook:quote:Op vrijdag 12 juni 2009 14:02 schreef ArcticBlizzard het volgende:
http://f1.gpupdate.net/nl(...)ver-deelnemerslijst/
Manor is de naam waarvoor Wirth Research een F1 auto gaat bouwen.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 16:00 schreef Sinister-D- het volgende:
Wat een soap is het al weer aan het wordenEn wtf @ Manor, waar komt dat in een keer vandaan
Waar is Prodrive
quote:Op vrijdag 12 juni 2009 17:03 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Manor is de naam waarvoor Wirth Research een F1 auto gaat bouwen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |