abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 6 juni 2009 @ 14:29:03 #126
798 voyeur
bemoeit zich
pi_69769124
De fabrikanten hebben nu een pact gesloten. Wie uit Fota stapt, moet de andere deelnemers 50 miljoen betalen. De raad van bestuur van BMW eistte dat anders waren ze niet bereid het hoge spel van Fota te blijven spelen.

Je zou haast gaan denken dat Ferrari bezig is met een mooi opzetje om BMW, McLaren, Renault en Toyota te wippen. Ferrari heeft immers een contractuele verplichting te rijden voor de Fia. Dat kon de andere fabrieksteams nog wel eens bezuren als ze plots op straat staan met zijn viieren....
Here we are now, entertain us.
pi_69769195
En Force India en Williams? Die moeten betalen? Of hoeft dat niet omdat ze er niet uit gestapt zijn maar uitgeflikkerd zijn?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_69769756
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 14:29 schreef voyeur het volgende:
De fabrikanten hebben nu een pact gesloten. Wie uit Fota stapt, moet de andere deelnemers 50 miljoen betalen. De raad van bestuur van BMW eistte dat anders waren ze niet bereid het hoge spel van Fota te blijven spelen.

Je zou haast gaan denken dat Ferrari bezig is met een mooi opzetje om BMW, McLaren, Renault en Toyota te wippen. Ferrari heeft immers een contractuele verplichting te rijden voor de Fia. Dat kon de andere fabrieksteams nog wel eens bezuren als ze plots op straat staan met zijn viieren....
Ferrari is van mening dat er de fia zich niet heeft gehouden aan een aantal voorwaarden die in het contract overeen waren gekomen, ze zijn dan ook van mening dat het contract niet geldig meer is.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
  zaterdag 6 juni 2009 @ 15:16:49 #129
798 voyeur
bemoeit zich
pi_69770298
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 14:52 schreef ArcticBlizzard het volgende:

[..]

Ferrari is van mening dat er de fia zich niet heeft gehouden aan een aantal voorwaarden die in het contract overeen waren gekomen, ze zijn dan ook van mening dat het contract niet geldig meer is.
Ik weet het, maar de Franse rechter die er pas over moest oordelen was het niet met Ferrari eens: het contract was nog gewoon geldig.
  zaterdag 6 juni 2009 @ 15:18:20 #130
798 voyeur
bemoeit zich
pi_69770340
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 14:31 schreef vosss het volgende:
En Force India en Williams? Die moeten betalen? Of hoeft dat niet omdat ze er niet uit gestapt zijn maar uitgeflikkerd zijn?
Die hoeven niet te betalen omdat het pact toen nog niet bestond. Bovendien zijn Brawn, Red Bull en STR ook geen lid van dit pact.

Als Ferrari zo dus grote fabrikanten weet te dumpen hebben ze het goed voor elkaar.
pi_69770480
Hoe kan Ferrari dat nou doen als BMW de eis heeft neergelegd.

Daar staat Ferrari toch buiten dunkt me? :"?
vosss is de naam,
pi_69770548
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 15:16 schreef voyeur het volgende:

[..]

Ik weet het, maar de Franse rechter die er pas over moest oordelen was het niet met Ferrari eens: het contract was nog gewoon geldig.
Die heeft niet over het contract tussen de FIa en Ferrari geoordeeld volgens mij
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
  zaterdag 6 juni 2009 @ 16:57:07 #133
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_69772576
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 15:18 schreef voyeur het volgende:

[..]

Die hoeven niet te betalen omdat het pact toen nog niet bestond. Bovendien zijn Brawn, Red Bull en STR ook geen lid van dit pact.

Als Ferrari zo dus grote fabrikanten weet te dumpen hebben ze het goed voor elkaar.
Kort gezegd zijn dus alleen de autofabrikanten lid van jet pact. De "privateers" dus niet.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  zaterdag 6 juni 2009 @ 19:54:35 #134
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_69777301
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 14:29 schreef voyeur het volgende:

Ferrari heeft hier dus niets mee te maken .
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_69777416
Ja dat snap ik ook niet. BMW eist dat, de rest gaat er mee akkoord en vervolgens is het Ferrari schuld.

Juist ja. Schiet mij maar weer lek
vosss is de naam,
  zaterdag 6 juni 2009 @ 20:30:44 #136
798 voyeur
bemoeit zich
pi_69778236
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 19:58 schreef vosss het volgende:
Ja dat snap ik ook niet. BMW eist dat, de rest gaat er mee akkoord en vervolgens is het Ferrari schuld.

Juist ja. Schiet mij maar weer lek
BMW eist dat omdat ze doodsbang zijn dat anderen weglopen en zij met de gebakken peren blijven zitten. Alle fabrieksteams hebben er vervolgens mee ingestemd om die hoge boete te betalen als ze Fota in de steek laten.

Als de Fia vervolgens geen startbewijzen geeft aan de Fota leden kan Ferrari misschien via een omweg toch deelnemem omdat ze een contractuele verplichting hebben om te racen. De rechter heeft daar onlangs nog naar gekeken en geconcludeerd dat het contract tussen Fia en Ferrari inderdaad nog geldig is (80 miljoen tekengeld en een veto op alle technische vernieuwingen in ruil voor de toezegging t/m 2012) te rijden.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 6 juni 2009 @ 20:40:28 #137
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_69778464
Ferrari heeft toch een contract met de FOM en niet met de FIA?
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 6 juni 2009 @ 21:20:01 #138
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_69779684
Volgens mij wel ja, dus met Ecclestone.
pi_69781533
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 21:20 schreef Fir3fly het volgende:
Volgens mij wel ja, dus met Ecclestone.
Maar die gaat toch niet over de technische vernieuwingen? Hoe kun je dat dan in je contract opnemen?
  zaterdag 6 juni 2009 @ 23:53:00 #140
798 voyeur
bemoeit zich
pi_69783888
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 20:40 schreef Peterselieman het volgende:
Ferrari heeft toch een contract met de FOM en niet met de FIA?
Met beiden voor zover ik weet. Iig met de Fia zoals dit persbericht van Ferrari zelf toont (nav de rechtszaak);
"The existence and validity of Ferrari’s right of veto, as sanctioned in a written agreement with the FIA Senate, were recognized by the Court, as was the fact that this dispute is of a contractual nature."
pi_69823336
http://f1.gpupdate.net/nl(...)fschaffen-voor-2010/
quote:
FOTA wil KERS afschaffen voor 2010
08 juni 2009

Het Kinetic Energy Recovery System dreigt na één seizoen alweer uit de Formule 1 te verdwijnen. De Formula One Teams Assosication wil van het systeem af, omdat het te duur zou zijn en te weinig zou toevoegen aan de sport. Hier zijn de teams die deel uitmaken van het collectief, het afgelopen weekend over eens geworden.

"Dat is onze gezamenlijke standpunt", liet Stefano Domenicali, de teambaas van Ferrari, zondag aan BBC Sport weten."We hebben veel geld in de ontwikkeling van dit systeem gestoken, maar voor het publiek is het lastig om te begrijpen waarom sommige auto's met KERS rijden en andere wagens niet. Ook zou het schrappen van KERS nieuwe teams die in de Formule 1 willen komen, een handje kunnen helpen omdat het veel geld scheelt. Het is dus een logische beslissing."

In de Grand Prix van Turkije maakten alleen McLaren en Ferrari gebruik van KERS.
Geen KERS meer dus... Kan je dus zwaaien naar al je miljoenen die er ingestoken zijn om het uit te testen
Where facts are few, experts are many.
pi_69824074
quote:
Op maandag 8 juni 2009 13:02 schreef Atreidez het volgende:
http://f1.gpupdate.net/nl(...)fschaffen-voor-2010/
[..]

Geen KERS meer dus... Kan je dus zwaaien naar al je miljoenen die er ingestoken zijn om het uit te testen
Dat wijkt dus weer af van hun standpunt om uit te gaan van de regels van 2009.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 8 juni 2009 @ 14:29:16 #143
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_69825707
Ik ben al jaaaren van van Button, en dit seizoen is voor mij dan ook fantastisch. Daarom zou ik volgende maand graag naar de GP van Duitsland gaan. Maar wat zijn de beste plaatsen voor mensen met een (zeer) beperkt budget??
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  maandag 8 juni 2009 @ 14:31:45 #144
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_69825760
quote:
Op maandag 8 juni 2009 13:29 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dat wijkt dus weer af van hun standpunt om uit te gaan van de regels van 2009.
Nou niet echt, ze zijn het ook al eens met andere veranderingen die niet in de 2009 regels staan. Die zijn gewoon een uitgangspunt van waaruit verder gewerkt wordt.
  maandag 8 juni 2009 @ 14:52:06 #145
249783 Jezza
Since: niet zo lang
pi_69826296
quote:
Op maandag 8 juni 2009 14:29 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik ben al jaaaren van van Button, en dit seizoen is voor mij dan ook fantastisch. Daarom zou ik volgende maand graag naar de GP van Duitsland gaan. Maar wat zijn de beste plaatsen voor mensen met een (zeer) beperkt budget??
Dat zou ik ook wel willen weten!
"Supercars are designed to melt ice caps, kill the poor, poison the water table, destroy the ozone layer, decimate indigenous wildlife, recapture the Falkland Islands and turn the entire third world into a huge uninhabitable desert.
pi_69826364
quote:
Op maandag 8 juni 2009 14:29 schreef Automatic_Rock het volgende:
Kun je dan niet beter naar Hongarije?
Daar kun je de allergoedkoopste kaartjes scoren (Brons, dan zit je in een stoppelveld vlakbij de laatste chicane).
FOK! verstandig, lees een P.I.
  maandag 8 juni 2009 @ 15:24:29 #147
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_69827214
quote:
Op maandag 8 juni 2009 14:55 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Kun je dan niet beter naar Hongarije?
Daar kun je de allergoedkoopste kaartjes scoren (Brons, dan zit je in een stoppelveld vlakbij de laatste chicane).
Da's een beter ver rijden.... De Nürburgring is 2.5 uur rijden van hier, da's nog wel te doen
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_69827539
Is ook weer zo. Kun je er wel gelijk een redelijk betaalbare vakantie aan vast knopen.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_69830809
wat KERS aangaat, als alle fabrikanten afspreken in 2010 geen KERS te gebruiken of te leveren aan andere teams, hoeven de regels niet veranderd te worden. Williams is het enige andere team dat KERS technologie heeft, maar blijkbaar nog niet goed of betrouwbaar genoeg om het te gebruiken. Denk je dat Williams er meer geld in gaat pompen als de rest er niet meer mee gaat rijden?

En van de nieuwkomers met de budget cap verwacht ik al helemaal geen KERS systemen die goed genoeg zijn om het de moeite waard te maken. Die zien ook dat het dit jaar hooguit wat voordeel oplevert tijdens gevechten (zie Kovalainen vs. Barrichello in Turkije), maar verder niet nodig is om vooraan te rijden. Dat geld kun je jezelf dus makkelijk uitsparen.
pi_69834206
quote:
Op maandag 8 juni 2009 15:24 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Da's een beter ver rijden.... De Nürburgring is 2.5 uur rijden van hier, da's nog wel te doen
Ik denk dat je in de buurt van de Dunlopkehre wel aardige plekken kan krijgen. Als je gaat voor Bronze 9 of 10A/B heb je denk ik ook wel aardig zicht op een groot scherm. Maar dat laatste doe ik even uit mijn hoofd.

Heb daar zelf in 2007 op Silber gezeten en je had een aardig zicht. Al zat ik daar voor het mooie net wat te ver weg van het scherm.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')