Dat is dezelfde die ik heb.quote:Op maandag 25 mei 2009 10:16 schreef Droeke het volgende:
[..]
Dank je Dyna18, voor je uitgebreide info-post!
Dit weekend een beetje zitten wikken en wegen en ben toch voor de Polar FT80 gegaan. Ik heb hem vandaag besteld (hopelijk heb ik hem dan woensdag in huis!)... Ik ben echt benieuwd wat ie allemaal kan en ik hoop dat het een stimulans wordt om minimaal 3x per week te sporten. Ik ben namelijk een alles-of-niets mens (ik noem sporten pas sporten als ik erna helemaal voor dood op de bank lig). Door de hartslagmeter te gebruiken en het sporten te analyseren, hoop ik dat ik me niet overtrain en zo het sporten leuk blijf vinden...
<<< Manquote:Op maandag 25 mei 2009 10:47 schreef ftt1989 het volgende:
dan zal ik eerst maar is beginnen met wat over mezelf te vertellen en de rede dat ik hier ben.
Ik ben een jongeman van 19 jaar, 1,70 meter lang en weeg 73 kilo.
In verhouding dus redelijk zwaar, de huisarts heeft voor mij dan ook berekend dat mijn bmi rond de 25,5 ligt en dat is toch wel even te hoog. Het verhoogde gewicht komt voornamelijk door veel gewrichtsklachten in het verleden, er is sinds korte tijd artrose bij mij geconstateerd, maar ik loop de afgelopen 5 jaar al rond met klachten en ben hier ook meerdere keren aan geopereerd.
Maar er schijnt licht aan de horizon, ik krijg nu nieuwe injecties in mijn enkels en ik voel me als herboren, de pijn is weg en ik kan weer doen wat ik wil. Waaronder dus afvallen.
Ik wil ongeveer 8 kilo afvallen, zodat ik daarna wat spiermassa op kan gaan bouwen.
Ik let zeer strak op mijn voeding maar zijn er nog dingen die ik echt specifiek moet doen?
Wat betreft beweging, ik heb mijn beschikking tot: Een hometrainer, een stepapparaat, een roeiapparaat, gewichten en een zwembad. Dit is allemaal aan huis dus dat is in principe ideaal.
Maar ik zit er voornamelijk mee, dat mijn conditie zo verschrikkelijk slecht is, hoe kan ik die nou het beste opbouwen?
zo heel verhaal, maar dan weten jullie een beetje wie jullie voor je hebben!
Hooi! Ik kom weer even binnenvallenquote:Op maandag 25 mei 2009 11:06 schreef ftt1989 het volgende:
contactsporten zijn "not done" voor mij, dus voetbal enz. gaat niet. Maar ook hardlopen gaat niet vanwege de constante klap op de enkels bij het neerzetten van de voet.
als ik naar gisteren kijk:
ontbeten met een bruine boterham met kipfilet.
rond 11 uur 250 gram aardbeien en een banaan.
rond 2en 2 bruine broodjes, 1 met kaas, 1 kipfilet.
om 7 uur normaal avond gegeten met een "pasta peso" met rucola, pijnboompitten, pesto, wat parmezaanse kaas. redelijk simpel dus.
rond 10en nog een banaan.
Opzich eet ik redelijk normaal geloof ik, alleen kwam ik in het verleden regelmatig in de verleiding om dan 's avonds laat nog naar de snackbar te gaan of bijvoorbeeld de mac. deze gewoonte heb ik nu afgeschafd![]()
Tevens dronk ik in het verleden redelijk veel, gemiddeld zo'n 15 tot 20 glazen per week. Dit heb ik ook sterk terug gebracht. Ik drink eigenlijk nog maar af en toe.
Ik heb er vertrouwen in, en bedankt voor je succeswens!
Beiden hebben de hartslagfuncties voor fitness.quote:Op maandag 25 mei 2009 16:27 schreef Levitation het volgende:
Ik heb niet genoeg rentepunten voor die Polar FT80.Kom er 1800 tekort.
Wat is eigenlijk het verschil tussen de FT80 en de FT40? Want die 40 kost de helft...
Thanks!quote:Op maandag 25 mei 2009 17:16 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Beiden hebben de hartslagfuncties voor fitness.
[heel veel info]
Mee eens! Het is inderdaad wel aan de weinig kant, zal zo tegen de 1500 kcal zitten en dat is te weinig voor jou. Wat Maria bedoelt je Basaal Metabolisme wat je lichaam nodig heeft aan calorieen in rust, bij jou is dat 1735. Verder mis ik groenten en melkproducten!quote:Op maandag 25 mei 2009 16:37 schreef MariaEtcetera het volgende:
Jouw lijstje is komt denk ik niet aan 1500 kcal (hangt er vanaf hoeveel pasta je eet natuurlijk), dus misschien dat het helpt om meer te eten
Dan slaat je lichaam niet als een malle alles op wat er binnen komt
![]()
Het probleem dat ik ervaar is dat ik in het begin heel fanatiek ga (4x per week en dan niks opbouwen - nee, meteen helemaal tot het gaatje), waardoor ik na 1 of 2 weken zo vermoeid ben en zo erg opzie tegen het sporten dat ik er dus de brui aan geef. Ik hoop dat het trainen in de verschillende zones me op die manier helpt, zodat ik energie krijg van het sporten en het me niet uitput (maar juist energie geeft).quote:Op maandag 25 mei 2009 16:19 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Dat is dezelfde die ik heb.
Het lastigste vond ik om even goed te snappen hoe het met die zone's zit. Uiteindelijk komt het er dus op neer dat zone 1 voor vetverbranding is en zone 2 voor werken aan je conditie. Zo kun je zelf bepalen in welke zone je wil trainen.
Ik vrees echter wel dat dit een korte stimulans is. Zelf zet ik mijn sportmoment van te voren vast in mijn agenda. Dan vind ik het moeilijker om ze stiekem over te slaan. Dat helpt bij mij het beste om de motivatie te houden.
Je moet even goed kijken. Je kunt je BMR (Basic Metabolism Rate) en je onderhoudsniveau uitrekenen. Als je wilt afvallen, moet je ergens daartussen gaan zitten. Een grove stelregel: 500 kcal onder je onderhoud.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 10:09 schreef Mejuffrouw het volgende:
ik kende dat bmr niet. Als ik uitkom op 1543 calorieen, hoeveel moet ik er dan onder zitten om af te vallen? (ja ik weet het, meer sporten is ook een manier...)
Als ik kies voor "gemiddelde activiteit, 3-5 x sport per weekactief" kom ik zelfs op 2680 kcal per dag.quote:Uitkomst BMR: 1675
Dit is het aantal calorieën dat je lichaam per 24 uur verbruikt als je lichaam in absolute rust is.
Met hoeveel calorieën hou ik mijn gewicht op peil
BMR: 1675 calorieën/dag
Activiteiten niveau:
lichte activiteit/1-3 x sport per week
Op peil houden van gewicht: 2345 calorieën/dag
Ahhhhh. Ik had weer eens even snel iets ingevuld zonder door te lezen.... Dank voor de verduidelijkingquote:Op dinsdag 26 mei 2009 10:15 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Je moet even goed kijken. Je kunt je BMR (Basic Metabolism Rate) en je onderhoudsniveau uitrekenen. Als je wilt afvallen, moet je ergens daartussen gaan zitten. Een grove stelregel: 500 kcal onder je onderhoud.
Je BMR geeft (ongeveer) aan hoeveel kcal je nodig hebt om je lichaamsprocessen gaande te houden. Het is absoluut geen goed idee om minder te eten dan je basale energiebehoefte!
Dat gevoel heb ik ook hoor, bij mijn onderhoudsniveauquote:Op dinsdag 26 mei 2009 10:22 schreef Levitation het volgende:
Ik heb ook even op die site gekeken om je BMR te berekenen...
[..]
Als ik kies voor "gemiddelde activiteit, 3-5 x sport per weekactief" kom ik zelfs op 2680 kcal per dag.
Overigens hebben ze het over calorieën/dag ipv kcal/dag. Da's wel slordig, want 1675 cal per dag is wel een beetje weinig.
Anyway, ik denk dat ze het een beetje hoog inschatten, met 2345 kcal/dag kom ik écht aan.
Ja, maar met 1600kcal per dag val ik maar amper af!quote:Op dinsdag 26 mei 2009 10:31 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Dat gevoel heb ik ook hoor, bij mijn onderhoudsniveau(2772, W!T!F! Dat is echt hysterisch veel eten
)
Maar goed, ik vond vooral dat BMR wel een openbaring! Dat je toch echt behoorlijk wat kcal nodig hebt om je lijf gewoon draaiend te houden. Onder je onderhoud zitten mag, onder je BMR is echt geen goed idee.
Hoeveel eet je normaalgesproken, dan?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 10:33 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ja, maar met 1600kcal per dag val ik maar amper af!![]()
Ummm...quote:Op dinsdag 26 mei 2009 10:37 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Hoeveel eet je normaalgesproken, dan?
Uh, ja, hardlopen.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 10:47 schreef ColdFeet het volgende:
Nou ja, ik denk dat je met een leven lang op dieet het hele 'systeem' wel een beetje kunt veranderen in je nadeel. Dat je bij minder dan onderhoud al aankomt enzo.
Volgens mij is het dan een goede optie om meer te gaan sporten... Hoe staat het met je hardlooppraktijken?
Hardlopen is ook echt zwaarder als het warm is, omdat je dan je eigen warmte niet kwijt kan.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 10:54 schreef Levitation het volgende:
[..]
Uh, ja, hardlopen.Ga vanavond weer beginnen. Ben gewoon al weken dood-en-dood moe, lijk daar gewoon niet uit te komen. Maar vanavond ga ik het maar weer eens doorbreken.
Ik vind hardlopen in de zomer wel zwaar.
Ik ook! Ik zit nu aan het einde van serie 1 van Evy, en ik heb al 2x les 27 geprobeerd en niet afgemaakt! Terwijl ik les 24 (is hetzelfde) twee weken geleden prima heb gelopen!quote:Op dinsdag 26 mei 2009 10:54 schreef Levitation het volgende:
[..]
Uh, ja, hardlopen.Ga vanavond weer beginnen. Ben gewoon al weken dood-en-dood moe, lijk daar gewoon niet uit te komen. Maar vanavond ga ik het maar weer eens doorbreken.
Ik vind hardlopen in de zomer wel zwaar.
Ik heb astma. Althans, als tiener had ik best heftige astma, maar ik ben er grotendeels overheen gegroeid. Heb nog soms dat ik 't benauwd heb, kan bijvoorbeeld heel slecht tegen rokerige ruimten dan slaap ik vervolgens amper van mijn eigen gepiep. Kan best zijn dat de vermoeidheid deels door het weer komt. Heb ook nog hooikoorts en daar heb ik ook best wat last van op het moment.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 10:56 schreef omearos het volgende:
[..]
Hardlopen is ook echt zwaarder als het warm is, omdat je dan je eigen warmte niet kwijt kan.
Heb jij ook iets met je longen? Want de afgelopen weken was het benauwder dan normaal, misschien dat je daarom zo moe was.
Zwemmen kost veel tijd. Daar ben ik begin dit collegejaar mee gestopt, het gaat gewoon niet samen met school en werken.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 10:59 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik ook! Ik zit nu aan het einde van serie 1 van Evy, en ik heb al 2x les 27 geprobeerd en niet afgemaakt! Terwijl ik les 24 (is hetzelfde) twee weken geleden prima heb gelopen!
Maar in het verleden zwom je toch ook wel? Is dat niet lekkerder met warm weer?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |