abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69298484
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 17:16 schreef Conversatie het volgende:

[..]

[quote]Het is Middeleeuws om mensen uit te sluiten om hun geloof. X gelooft in Y en X is slecht, dus zal A die in Y gelooft ook wel slecht zijn. Dat is de denkwijze die nu gehanteerd wordt. Middeleeuws ja.
Het is Middeleeuws om mensen te accepteren als deze uit naam van een Middeleeuws boek aanzetten tot geweld, haat, en een samenleving niet accepteren omdat ze ergens in geloven. Dat is de denkwijze die nu wordt gehanteerd, door jou b.v. Dat is Middeleeuws inderdaad.
quote:
Een gelovige die geweld denkt te rechtvaardigen is net zo Middeleeuws bezig. Alleen ben ik er van overtuigd dat lang niet alle gelovigen geweld gebruiken. En dat er ook heel veel gelovigen zijn die wél hun best doen in de samenleving. Gelovigen die anderen wél respecteren ondanks hun andere denkbeelden c.q. levensovertuiging. Ik vind dit zeer modern.
Die groep is aan het slinken, in tegenstelling tot de groep die geweld rechtvaardigd. Iets wat jij niet wil inzien, maar waar een grote groep in Nederland al lang achter is. Dit is terug te vinden in o.a. de toenemende kritiek op de islam binnen de samenleving, en het groeiend aantal mensen die straks op de PVV zal stemmen.
quote:
Zeggen dat de Islam de enige godsdienst is die ellende met zich mee brengt, dat is struisvogelpolitiek. Laat ik het abortus en euthanasie beleid van veel Christelijke Partijen ter herinnering noemen. Of het feit dat sommige Christelijke Partijen zouden willen bepalen dat bepaalde bands niet op een festival komen (Elsrock dit jaar). Iedereen weet dat dit een bepaalde groep is, niet elke Christen staat hier achter. Ook hier geldt dus: Iemand om z'n geloof veroordelen kan niet, je moet altijd kijken naar het individu.
Op dit moment is de Islam daar schuldig aan inderdaad, dit ontkennen heet inderdaad struisvogelpolitiek. Laat ik besnijdenis van vrouwen en het onthoofden van homosexuele mannen eens ter herinnering noemen. Of het feit dat de islam zou willen bepalen dat bepaalde vrouwen de hand niet mag worden geschud vanwege het geloof. Om maar niet te spreken over allerlei eisen die moslims stellen in dit land, omdat dit nou eenmaal wordt opgelegd door hun geloof. Voorbeelden zat. Ook hier geldt dus: Iemand in een westerse samenleving proberen naar zijn hand te zetten en te onderwerpen (islam) aan zijn geloof kan niet, je moet zeker kijken naar het individu dat dit veroorzaakt om tot de conclussie te komen dat het zich niet beperkt tot één individu, maar een hele grote groep dat elke dag groeit.
quote:
Ik vind het erg knap dat jij precies weet hoe die mensen denken. En dat je er van overtuigd bent dat ze allemaal zo denken. En het is ook erg knap dat jij weet dat ik de Islam niet kent. Je kent mij helemaal niet. Je weet niet eens of ik atheïst, moslim, christen of wat dan ook ben. Ik heb nergens gezegd dat haat prekende imams, om maar wat te noemen, 'gematigd' zijn. Dat maak jij er van. Wie demoniseert hier nu?
Ik vind het erg knap dat jij weet hoe ik denk, en dan mij verwijten dat ik dat over een ander denk. En dat je er van overtuigd bent dat iedereen die zich sympathiseert met Wilders allemaal denken zoals jij denkt dat ze denken, en hiermee een hele grote groep demoniseert. Hiermee ben jij niet beter dan een moslim extremist.
quote:
Ik sluit niemand 'systematisch' uit. Ik snap dan ook niet wat je met deze verkapte quote van mij wil bereiken. Erg opvallend trouwens dat jij links stemmend Nederland generaliseert. Van de Partij voor de Dieren via SP naar de PVDA, allemaal 1 pot nat.

Daar komt bij dat ik uit jou openingspost begrijp dat jij een Europese Vuist tegen de Islamisering welkom acht, als dit niet zo is, maak dit dan duidelijk.
Je sluit wel degelijk mensen uit, mensen die andere denkbeelden en visies hebben. In jouw eerdere monoloog deed je dit al, nu doe je het weer. Een herhaling van zetten. Erg opvallend dat jij rechtsstemmend Nederland generaliseert. Want Wilders stemmers zijn allemaal 1 pot nat als we jou zouden moeten geloven. Waar blijkt dat uit dat jij dit zegt? Niet, want ik zeg gewoon wat jij me verwijt, oftewel, die beschuldiging is nergens op gebaseerd. Je generaliseert nu zelf ook.
quote:
Je valt me hier op de man aan. 'Simplistisch mannetje'? Je beschuldigt mij ervan dat ik selectief kijk, de pot verwijt de ketel? Er zijn zo uit mijn hoofd 2 miljoen Moslims in Nederland. Jij beweert dat de integere op 1 hand te tellen zijn? En dan mij beschuldigen van selectief denken? Gast..
Jij valt mij ook aan, en doet generaliserende uitspraken in je eerste post. Je beschuldigd mij net zo...Gast....
quote:
Constante haat die gepredikt wordt? Waar baseer je dit op? Je doet nu net alsof er in elke moskee elke week weer haat wordt gepredikt. Als ik het goed heb, verbeter me als dat niet zo is, denk jij dat Marrokanen een soort natuurlijke aanleg hebben om gewelddadig te zijn. Een ieder geval meer dan dat wij Nederlanders dat hebben. Ik denk persoonlijk dat we allemaal mens zijn en gemaakt worden door de omstandigheden waarin we verkeren.
Marrokanen

Je legt me nu zelfs woorden in de mond. Ik heb nergens gezegd dat het een natuurlijke aanleg is van Marokkanen, ik heb in mijn post hierboven weerlegd waar ik het op baseer. Zoals eerder gezegd is het voor Marokkaanse straattuig een van de excusen hun geloof om hier de westerse samenleving grondig te verzieken.

Er wordt veel en vaak haat gepredikt. Geregeld zijn er genoeg berichten uit de media hierover. Wéér steek jeje kop in het zand!
quote:
Wekelijkse gewelduitbarstingen? Nederland telt honderdduizenden wijken, niet zo vreemd dat er minstens 52 keer per jaar sprake is van geweld in 1 van die wijken. Daargelaten of dit 'Islamistisch geweld is'. Zo genaamde 12 jarige jochies met bontkragen die volgens sommige mensen handelen uit naam van de Koran. Laat me niet lachen.
Wéér de kop in het zand!
quote:
Volgens mij is het hiervoor al gezegd. Maar volgens mij ben jij de IRA, ETA, etc vergeten. Het gaat niet op om alle aanslagen aan Moslims toe te schrijven. Dat slaat helemaal nergens op. Ik let vrij goed op, al zeg ik het zelf.
Toch wel, de meeste aanslagen op de westerse samenleving van de afgelopen jaren zijn toe te schrijven aan Moslims. Pech voor je, maar steek vooral je kop in het zand.
quote:
Ik vraag me af hoeveel zin mijn argumenten hebben tegenover iemand die de hele Islam als een rotte appel ziet, en daarmee per definitie elke Moslim veroordeelt. Omdat hij/zij Moslim is...
Ik vraag me af waarom je dan toch antwoord geeft. Ik weet wel waarom, ten eerste om je ego te strelen, ten tweede om even te laten zien dat je het opneemt voor in de jouw ogen 'onschuldige' Marokkanen, en natuurlijk voel jeje aangetast in je (s)linkse trots. Waarom zouden dierenactivisten bestaan? Omdat het zin heeft om hun stem te laten horen misschien?
quote:
Wederom, dit klinkt allemaal erg gevaarlijk. En ik keur mensen die dat roepen af. Dat is compleet immoreel gedrag. Maar het gaat hier om een groepje mensen. Er is een groepje mensen die dat roept. Niet heel Islamitisch Nederland.

Generaliseren kán niet. Nooit en te nimmer. En er zijn ook Christelijke terreurorganisaties, IRA bijvoorbeeld.
Jij bent net zo gevaarlijk door feiten te ontkennen, en vóóral er van uit te gaan dat de genoemde feiten slechts 'incidenten' zijn. Steek je linkse kop maar verder in het zand.

Ja, en er zijn ook terreurgroepen die de kaki kaki vogelbekdier bestrijden.... Wat een kromme vergelijking.
quote:
Ik zeg niet dat het aan de hardwerkende burger ligt dat zij in een sociaal-economisch zwakke positie verkeren. Dat maak jij ervan. Ik zei dat ik vermoed dat het deels komt door hun zwakke sociaal-economische positie. Punt. Je probeert me uitspraken in de mond te schuiven en me daarop te veroordelen. Vreemd.
Nee, jij zegt toch duidelijk dat het aan onze maatschappij ligt in je eerste post. Het aan ons is om de problemen op te lossen, en huilt hier nog even over door. Jij doet die uitspraken zelf, bovendien hebben andere posters na jou je hier ook op gewezen. Ik ben zéker niet de enige die dit zegt.
quote:
Volgens mij is het vaak de jeugd die het criminele pad op gaat. Net als dat bij elke bevolkingsgroep zo is. En de meeste pubers grijpen niet terug op de Koran als ze een auto stelen. Dat maken mensen er van. En vrijwel elke puber spreekt de Nederlandse taal, ze gaan hier immers naar school. Je maakt mij niet wijs dat mensen zo iets uit de Koran halen. Misschien een paar, maar lang niet allemaal. Mensen die het goed hebben gaan zelden het criminele padje op. Daarom denk ik dat een zwakke sociaal-economische positie er aan bijdraagt als mensen crimineel worden. Lijkt me een logische constatering. Als de oplossing makkelijk was had ik die wel gegeven.
Dit heb ik al weerlegd, zie hierboven, of mijn post als reactie op die van Meh7.
quote:
Mooie vergelijking, er wonen (in vergelijking met Turken/Marokkanen) nauwelijks Portugezen, Italianen en Spanjaarden in Nederland. Niet zo vreemd dat er dan ook minder zijn die geen Nederlands spreken. Daar komt bij dat ik in elke Kebabzaak altijd keurig Nederlands sprekende mensen tegen kom. Net als in de Turkse groentewinkel hier in de buurt.

Ik vraag me trouwens af waarom je me steeds zo op de man aanvalt. 'Landverrader'? Verlaag je toch niet naar zo'n niveau.
Ondanks dat die de samenleving minder vertegenwoordigen, hoor je nooit dat deze groep problemen geeft. Dit wil dus heel veel zeggen!

Dus jij hebt goede gesprekken met elke Turk in een groentewinkel, goh. Een winkelier die iets aan jou wil verkopen, tuurlijk weet ie dan zijn gebrekkige woordjes uit te brengen! Net als een Turk goed kan communiceren als ie een uitkering aanvraagt.
quote:
Volgens mij is zo'n opmerking zelfs strafbaar. Waar haal je het gore lef vandaan mij met een nazi minister te vergelijken. Wat een smerige, lage, valse opmerking. Ik snap werkelijk niet hoe je hierbij komt. Ongelooflijk.
Net zo laag en vals als deze post, en je eerste post in dit topic. En het is geen vergelijking, het is een mening, en jouw monoloog doet me toevallig aan die persoon denken. Als jij dat strafbaar vindt moet je vooral een rechtszaak starten, en mag je hopen dat die net zoveel publiciteit geniet als die onnozele zaak tegen Wilders. Ik zeg: succes!
pi_69298535
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 17:25 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Nee, je hebt aangetoond dat er (waarschijnlijk) mensen zijn die dat denken. Je hebt niet aangetoond dat het daadwerkelijk zo is. Je hebt ook niet aangetoond dat hedendaagse criminelen op die manier denken.
[..]

Dat laat alleen maar zien op welke wijze hetvrijevolk selectief bepaalde bronnen uitkiest om vervolgens die individuele situaties als de normale gang van zaken te presenteren.
Túúrlijk Nou is het ineens niet aangetoond, vormt dit géén bewijs, en is het selectief. Ok, dit zal ik onthouden.
pi_69298658
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 18:07 schreef Pacifico het volgende:

[..]

Túúrlijk Nou is het ineens niet aangetoond, vormt dit géén bewijs, en is het selectief. Ok, dit zal ik onthouden.
Waar heb je een causaal verband aangetoond tussen de islam en criminaliteit? Je komt op de proppen met twee wazige nieuwsberichten, terwijl ik links naar statistieken en onderzoeken verwacht. Je hebt nergens aangetoond dat moslims autoradio's van niet moslims jatten omdat dat hen aangedrongen wordt vanuit de religie, terwijl je dat wel beweert.
  vrijdag 22 mei 2009 @ 18:13:36 #164
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_69298720
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 16:08 schreef Pacifico het volgende:

[..]

Net zoals jij er maar weinig van snapt, zoals je laat blijken met deze domme reactie:
[..]

En uiteraard wil ik je de scherp opgemerkte analyse van jouw reactie je zeker niet onthouden:
[..]

Om maar aan te geven hoe jij in bovenstaande posts denkt een discussie te kunnen voeren. Helaas, probeer het nog eens, maar dan met je echte account.
Wat heeft dat te maken met dit topic?

Jij zegt dat de Koran aan zou zetten tot daden, en dat daarom de Koran schuldig is. Volgens diezelfde logica zouden games als Carmageddon en GTA ook verboden moeten zijn, omdat ze volgens jouw logica aan zouden zetten tot het overrijden van mensen en het vermoorden van mensen van Haïtiaanse afkomst.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_69298785
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 18:11 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Waar heb je een causaal verband aangetoond tussen de islam en criminaliteit? Je komt op de proppen met twee wazige nieuwsberichten, terwijl ik links naar statistieken en onderzoeken verwacht.

Goed, dat jij het wazige nieuwsberichten noemt, zegt al genoeg hoe serieus ik je moet nemen. Sorry, dat trucje werkt niet bij mij. Vragen naar de bekende weg, onderzoek is gedaan en kan je vinden in de door mij gegeven links.
quote:
Je hebt nergens aangetoond dat moslims autoradio's van niet moslims jatten omdat dat hen aangedrongen wordt vanuit de religie, terwijl je dat wel beweert.
Dat is wel degelijk aangetoont, als men al uit naam van allah de uitkerende instantie mag oplichten zal de imam dan een uitzondering gaan maken voor het jatten denk je? "nee, je mag geen Sony autoradio jatten. Sony iez wezters weetje, en haram!' Denk na
pi_69298814
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 18:13 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Wat heeft dat te maken met dit topic?

Jij zegt dat de Koran aan zou zetten tot daden, en dat daarom de Koran schuldig is. Volgens diezelfde logica zouden games als Carmageddon en GTA ook verboden moeten zijn, omdat ze volgens jouw logica aan zouden zetten tot het overrijden van mensen en het vermoorden van mensen van Haïtiaanse afkomst.
Kneus, anders lees je even terug?
pi_69298830
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 18:16 schreef Pacifico het volgende:

[..]

Goed, dat jij het wazige nieuwsberichten noemt, zegt al genoeg hoe serieus ik je moet nemen. Sorry, dat trucje werkt niet bij mij. Vragen naar de bekende weg, onderzoek is gedaan en kan je vinden in de door mij gegeven links.
[..]

Dat is wel degelijk aangetoont, als men al uit naam van allah de uitkerende instantie mag oplichten zal de imam dan een uitzondering gaan maken voor het jatten denk je? "nee, je mag geen Sony autoradio jatten. Sony iez wezters weetje, en haram!' Denk na
Je faalt in het aantonen van een causaal verband tussen de islam en criminaliteit. Derhalve faalt je betoog. Nog een prettige avond verder.
  vrijdag 22 mei 2009 @ 18:18:43 #168
248844 Bowlingbal
pi_69298856
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 18:17 schreef Pacifico het volgende:

[..]

Kneus, anders lees je even terug?
Ik verwachtte ook geen reactie op die specifieke post.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_69298899
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 18:17 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Je faalt in het aantonen van een causaal verband tussen de islam en criminaliteit. Derhalve faalt je betoog. Nog een prettige avond verder.
Je faalt in je welbekende truc anderen denken de mond te snoeren als ze met argumenten komen, en er bronnen bij vermelden. Derhalve faalt jouw post, net zoals gisteren, toen viel je ook door de mand. Nog een prettige avond verder.
  vrijdag 22 mei 2009 @ 18:26:04 #170
248844 Bowlingbal
pi_69299071
Pacifico, een ander boek genaamd 'The Catcher In The Rye' zou volgens aluminium hoedjes aanzetten tot moord. Zie wiki: en bron 1 en bron 2.

Dat boek is in de US (land of the free!) lange tijd op vele scholen verboden geweest.

Wat vind jij, ook maar verbieden omdat mensen zeggen dat het aanzet tot moord?
- Donald Love
pi_69299123
Hoofd"bron": het vrije volk (verzamelplek voor rechts-extremisten)
"Bron" 1: Radical Muslim preacher caught on film giving advice on how to 'hoodwink' the Government over benefits http://www.dailymail.co.u(...)rnment-benefits.html
"Bron" 2: Dutch Imam Salam Urges Followers To "Harm State" Counseling "Don't Pay Taxes" http://www.pipelinenews.org/index.cfm?page=salam4207%2Ehtm

Wat valt hier uit af te leiden? Dat twee imams zich tegen het westen keren.
Valt hier een tendens uit af te leiden? Nee.
Valt hier uit af te leiden dat er daadwerkelijk gevolg wordt gegeven aan de oproepen van de imams? Nee.
Is dit reden om aan te nemen dat er autoradio's worden gestolen vanuit islamitische motieven? Nee.
Valt hier een causaal verband tussen de islam en criminaliteit uit af te leiden? Dikke vette nee.

Pacifico, jij valt hier door de mand, je bent ontmaskerd.
pi_69299155
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 00:38 schreef Pacifico het volgende:
[ afbeelding ]
[..]

In Duitsland gaan er ook al stemmen op, en wie weet waait ook daar een fris politiek geluid door het land.
[..]
Fris?
Naar mijn idee stinkt het gedachtegoed van Wilders en consorten nogal...
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_69299299
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 18:26 schreef Bowlingbal het volgende:
Pacifico, een ander boek genaamd 'The Catcher In The Rye' zou volgens aluminium hoedjes aanzetten tot moord. Zie wiki: en bron 1 en bron 2.

Dat boek is in de US (land of the free!) lange tijd op vele scholen verboden geweest.

Wat vind jij, ook maar verbieden omdat mensen zeggen dat het aanzet tot moord?
Dus je wil een boek waaruit moorden zijn gepleegd vergelijken met een boek waarin het woord wordt vertolkt van een god, en waarvan er miljarden aanhangers van datzelfde geloof zijn? Rare vergelijking.

Net zoals je al eerder gamers erbij betrok, dit noem ik dus incidenten. Maar miljarden aanhangers die nu tegelijkertijd een bepaalde visie hebben, waarbij aanslagen, en dus massamoord mee wordt ondersteund noem ik geen incident meer. Iets wat jij met je oogkleppen op maar niet wilt inzien.

Waar was je trouwens op 9/11 .. een boek aan het lezen? Of aan het gamen?
pi_69299380
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 18:28 schreef Meh7 het volgende:
Hoofd"bron": het vrije volk (verzamelplek voor rechts-extremisten)

Pacifico, jij valt hier door de mand, je bent ontmaskerd.
Ja, daag, het vrijevolk rechts-extremisten noemen.

Net zoals jij al vindt dat Wilders niet deugt, alles wat maar kritiek op de islam heeft is rechts-extremist. Het toont precies aan wat jij dan bent.

Meh7, jij valt hier zelf door de mand, je was al eerder ontmaskerd, maar je zet jezelf nu weer compleet voor lul
pi_69299447
Ik werd er gisteren attent op gemaakt dat er meer lezers zijn dan posters, dus hierbij een herhaling van de punten waar pafucko niet op in wil gaan:
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 18:28 schreef Meh7 het volgende:

Wat valt hier uit af te leiden? Dat twee imams zich tegen het westen keren.
Valt hier een tendens uit af te leiden? Nee.
Valt hier uit af te leiden dat er daadwerkelijk gevolg wordt gegeven aan de oproepen van de imams? Nee.
Is dit reden om aan te nemen dat er autoradio's worden gestolen vanuit islamitische motieven? Nee.
Valt hier een causaal verband tussen de islam en criminaliteit uit af te leiden? Dikke vette nee.
pi_69299729
Moslims.
  vrijdag 22 mei 2009 @ 18:49:13 #177
248844 Bowlingbal
pi_69299794
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 18:34 schreef Pacifico het volgende:

[..]

Dus je wil een boek waaruit moorden zijn gepleegd vergelijken met een boek waarin het woord wordt vertolkt van een god, en waarvan er miljarden aanhangers van datzelfde geloof zijn? Rare vergelijking.

Net zoals je al eerder gamers erbij betrok, dit noem ik dus incidenten. Maar miljarden aanhangers die nu tegelijkertijd een bepaalde visie hebben, waarbij aanslagen, en dus massamoord mee wordt ondersteund noem ik geen incident meer. Iets wat jij met je oogkleppen op maar niet wilt inzien.

Waar was je trouwens op 9/11 .. een boek aan het lezen? Of aan het gamen?
Aantal zou er niet toe moeten doen, dat is een argumenten ad populum.

Want waarom zou je het boek wat aanzet tot moord pas verbieden als het goed verkoopt?
- Donald Love
pi_69299796
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 18:47 schreef Monidique het volgende:
Moslims.
Het partijprogramma van Wilders is ook op pvv.nl te vinden, wat wil je bereiken met deze post?
pi_69299836
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 18:39 schreef Meh7 het volgende:
Ik werd er gisteren attent op gemaakt dat er meer lezers zijn dan posters, dus hierbij een herhaling van de punten waar pafucko niet op in wil gaan:
[..]

Daar ben ik al op ingegaan, hierbij een quote van hoe Mekker7 handeld als ie zijn zin niet krijgt:
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 19:29 schreef ExTec het volgende:

[..]

Als jij uitgeluld bent ga je trucjes uithalen, en wanneer het je uitkomt wijs je snel naar andere wantoestanden, maar als anderen dat doen, en je het komt je niet uit, dan mag dat ineens niet.

Er valt niet echt te discussieren met mensen die regels maar ff gaan buigen als ze verliezen.
Tot zover, mekker7 ontmaskerd.
pi_69299873
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 18:49 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Aantal zou er niet toe moeten doen, dat is een argumenten ad populum.

Want waarom zou je het boek wat aanzet tot moord pas verbieden als het goed verkoopt?
Nou, nou, wat een argument heb je aangedraagd dan.

Oke, dus Mein Kampf kan ik bestellen bij bol.com?
  vrijdag 22 mei 2009 @ 18:59:22 #181
248844 Bowlingbal
pi_69300107
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 18:51 schreef Pacifico het volgende:

[..]

Op Amazon.com wel ja, zelfs nieuw. In Nederland nog niet, omdat de overheid het copyright overgenomen heeft, maar dat vervalt binnenkort.

Mein Kampf zet namelijk niet aan tot moord van Joden, het boek is immers voor de tweede wereldoorlog ook veel verkocht in Engeland. Zelfs Churchill heeft het gelezen, en vond het een slecht te lezen boek.
- Donald Love
pi_69300249
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 18:59 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Op Amazon.com wel ja, zelfs nieuw. In Nederland nog niet, omdat de overheid het copyright overgenomen heeft, maar dat vervalt binnenkort.

Mein Kampf zet namelijk niet aan tot moord van Joden, het boek is immers voor de tweede wereldoorlog ook veel verkocht in Engeland. Zelfs Churchill heeft het gelezen, en vond het een slecht te lezen boek.
Oh, nou, in dat geval is jouw post dus een aanbeveling voor alle Nederlanders dat ze Mein Kampf zeker in hun boekenkast moeten hebben staan. Was getekend: Bowlingball.

Doe het mensen anders cadeau, of doe een aanbeveling voor de volgende boekenweekgeschenk.... Kom je dan even langs bij Pauw & Witteman voor een recentie over Mein Kampf ?
  vrijdag 22 mei 2009 @ 19:06:54 #183
248844 Bowlingbal
pi_69300331
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 19:04 schreef Pacifico het volgende:

[..]

Oh, nou, in dat geval is jouw post dus een aanbeveling voor alle Nederlanders dat ze Mein Kampf zeker in hun boekenkast moeten hebben staan. Was getekend: Bowlingball.
Dat mag iedereen zelf weten, of ze het boek aanschaffen. Ik heet geen Kim Jong Il en ik geloof niet in het verbieden van boeken. Was getekend Bowlingbal.
quote:
Doe het mensen anders cadeau, of doe een aanbeveling voor de volgende boekenweekgeschenk.... Kom je dan even langs bij Pauw & Witteman voor een recentie over Mein Kampf ?
Waarom zou ik het boek willen lezen? Als ik wil dat iets vrij zou moeten zijn om te doen, betekent dat niet dat ik dat wil doen. Ik zie gewoon geen reden om dat soort dingen te verbieden.
Voorbeeld: roken. Ik rook niet, maar ik zou absoluut niet in een land willen leven wat roken volledig verbied. Is dat soms zo vreemd?
- Donald Love
pi_69300352
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 16:57 schreef Pacifico het volgende:
Oke, dus die aanslagen is niet de schuld van de islam.

- geweld uit naam van Allah, komt niet daardoor
- aanzetten tot haat uit naam van Allah, komt niet daardoor
- onderdrukken van vrouwen uit naam van Allah, komt niet daardoor
- opdringen van geloofsovertuiging, desnoods met geweld, uit naam van Allah, komt niet daardoor
- plegen van aanslagen, daders zijn uit verschillende culturen, uit naam van Allah, komt niet daardoor

Heb je überhaupt wel kennis van wat er in de koran staat beschreven? Denk het niet.
Ja zeer zeker, ik ben er zelfs mee opgegroeid. Je herhaalt hetgeen wat je zegt, alleen zet je nu "komt niet daardoor" erachter. Ben je gewoon door je argumenten heen of hoe zit het? Zoals ik al zei, ik kan ook uit naam van TinkyWinky een aanslag plegen, is de schuldige daardoor TinkyWinky?
quote:
Met dien verschil dat ik niet een geloof aan je opdring, ik laat je kennismaken met feiten, feiten die weergeven waarom aanslagen zijn gepleegd, het idee, de ideologie erachter. Dat heet niets met haat te maken, maar met het waarschuwen voor haat. De verbanden mag ik dus niet leggen van jou omdat het over de islam gaat?
Nee, het heeft alles te maken met haat en de interpretatie van feiten. Jij interpreteert de feiten zodanig, dat jij ( op een naar mijn mening zeer achterlijke manier) de Islam de schuld geeft van deze handelingen. De interpretatiemethode verschilt niet veel als het door mij eerder aangehaalde denken van Islamitische fundamentalisten. Je mag van mij allerlei verbanden leggen, maar denk niet dat ik - of enig ander persoon die verbanden even van je gaat aannemen. Er zijn heel veel moslims in de wereld, de kans dat er gekken tussen zitten is groot, juist vanwege de grote omvang qua aantal. Dat er een aantal tussen zitten die een religieuze grondslag menen te zien voor het plegen van wandaden, zegt mijns inziens meer over de interpretatie van die mensen, dan over de Islam zelf. De daders van aanslagen mogen dan wel uit verschillende culturen komen, de gevolgde stroming binnen de Islam is vrijwel hetzelfde. Bovendien is er in 99% van de gevallen een patroon te ontdekken, ze worden namelijk gerecruteerd door groeperingen. Die groeperingen verdelen deze mensen onder in cellen. Verspreid over de wereld hebben deze groeperingen bijna altijd politieke doelen, zoals het omverwerpen van regimes (zie de aanslagen in SA of Egypte, of Pakistan) of het laten terugtrekken van buitenlandse troepen uit gebieden, zodat ze daar zelf macht kunnen uitoefenen, denk aan Afghanistan of Irak.

[ Bericht 3% gewijzigd door Mutant01 op 22-05-2009 19:15:44 ]
Allah Al Watan Al Malik
pi_69300454
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 19:06 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Dat mag iedereen zelf weten, of ze het boek aanschaffen. Ik heet geen Kim Jong Il en ik geloof niet in het verbieden van boeken. Was getekend Bowlingbal.
Fout. Nog een keertje:
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 19:06 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Dat mag iedereen zelf weten, of ze het boek aanschaffen. Ik heet geen Kim Jong Il en ik geloof niet in het verbieden van boeken. Ik beveel extremistische denkbeelden aan, aan elke inwonder van Nederland. Koop nu Mein Kampf! Ik heb niets tegen jodenvervolging! Was getekend Bowlingbal.
quote:
Waarom zou ik het boek willen lezen? Als ik wil dat iets vrij zou moeten zijn om te doen, betekent dat niet dat ik dat wil doen. Ik zie gewoon geen reden om dat soort dingen te verbieden.
Voorbeeld: roken. Ik rook niet, maar ik zou absoluut niet in een land willen leven wat roken volledig verbied. Is dat soms zo vreemd?
Nee, maar jij haalt toch boeken aan? En welk boek ook: Mein Kampf. Hoe krankzinnig ben je dan
pi_69300565
FAILkloon Pacifico heeft ook weer z'n stokpaardjes gevonden.
  vrijdag 22 mei 2009 @ 19:14:34 #187
248844 Bowlingbal
pi_69300567
Zeg, zit niet je eigen tekst in mijn quotes te plaatsen. .
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 19:10 schreef Pacifico het volgende:

[..]

Fout. Nog een keertje:
[..]

[..]

Nee, maar jij haalt toch boeken aan? En welk boek ook: Mein Kampf. Hoe krankzinnig ben je dan
Nee, ik haal Mein Kampf niet aan, dat deed jij, hier:
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 18:51 schreef Pacifico het volgende:

[..]

Ik beveel geen enkel boek aan. Wat men leest moet men lekker zelf weten. Vrijheid heet dat. En dus ook de vrijheid om 'enge' of 'verkeerde' boeken te lezen.
- Donald Love
pi_69300969
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 19:07 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja zeer zeker, ik ben er zelfs mee opgegroeid. Je herhaalt hetgeen wat je zegt, alleen zet je nu "komt niet daardoor" erachter. Ben je gewoon door je argumenten heen of hoe zit het? Zoals ik al zei, ik kan ook uit naam van TinkyWinky een aanslag plegen, is de schuldige daardoor TinkyWinky?
Wat je nu zegt is wat anders, en is appels met peren vergelijken. Alsof TinkyWinky een aanslag zou plegen omdat zij gelooft in Allah, en de koran vertelt dat ze andersdenkenden, en ongelovigen mag vermoorden met als excuus dat dit het woord van god is. Denk na, zijn je argumenten op? Of hoe zit het?
quote:
Nee, het heeft alles te maken met haat en de interpretatie van feiten. Jij interpreteert de feiten zodanig, dat jij ( op een naar mijn mening zeer achterlijke manier) de Islam de schuld geeft van deze handelingen.
Oh, dus hoe moeten we de aanslagen uit naam van Allah interpreteren dan?
quote:
Je mag van mij allerlei verbanden leggen, maar denk niet dat ik - of enig ander persoon die verbanden even van je gaat aannemen.
Oh, er zijn zelfs groepen mensen die het zelfs beter weten te verkondigen dan ik al doe. Ik denk juist dat mensen niets van jou gaan aannemen door jouw ontkenning van feiten, en hiermee de aanslagen uit naam van een geloof goed zit te praten.
quote:
Er zijn heel veel moslims in de wereld, de kans dat er gekken tussen zitten is groot, juist vanwege de grote omvang qua aantal. Dat die een religieuze grondslag menen te zien voor het plegen van wandaden, zegt mijns inziens meer over de interpretatie van die mensen, dan over de Islam zelf.
Oh, goh. Dus je geeft toe: Ahmadinejad is een gek? Ayatollah Khomeini is een gek? Alle oliesjeiks in Saudi Arabië zijn gek? Alle Oelema zijn gek?

Fijn, zijn we het daar over eens.
quote:
De daders van aanslagen mogen dan wel uit verschillende culturen komen, de gevolgde stroming binnen de Islam is vrijwel hetzelfde. Bovendien is er in 99% van de gevallen een patroon te ontdekken, ze worden namelijk gerecruteerd door groeperingen. Die groeperingen verdelen deze mensen onder in cellen. Verspreid over de wereld hebben deze groeperingen bijna altijd politieke doelen, zoals het omverwerpen van regimes (zie de aanslagen in SA of Egypte, of Pakistan) of het laten terugtrekken van buitenlandse troepen uit gebieden, zodat ze daar zelf macht kunnen uitoefenen, denk aan Afghanistan of Irak.

Nou, fijn dat je het nog eens ontleed. Dat neemt niet weg dat er inderdaad een patroon is te ontdekken in het geweld en de aanslagen: islam. Dank je voor de bevestiging.
  vrijdag 22 mei 2009 @ 19:37:13 #189
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_69301309
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 11:04 schreef Conversatie het volgende:

[..]

'Dat volk'? Ik bespeur enige wrok en minachting jegens onze Islamitische vrinden?
Je generaliseert en dat is heel gevaarlijk. Je kúnt iemand niet veroordelen om wat andere mensen die toevallig hetzelfde geloof menen aan te hangen doen. Waarom is dat zo moeilijk om te begrijpen voor veel mensen heden ten dagen? Ik noem dit dan ook geen fris politiek geluid. Dit is een uiterst conservatief geluid. En met conservatief bedoel ik Middeleeuws.
[..]

Wat meen jij hier mee te bereiken? Een vuist tegen de Islamisering? Een gezamenlijk bondgenootschap tegen de Moslims? Jij hebt vast nooit Geschiedenis gehad op school, of er in ieder geval niet opgelet. Anders had je wel geweten dat dit één van de gevaarlijkste en idiote dingen is die je kan doen. Mensen systematisch uitsluiten omwille van hun geloof is de simpelste, en daarmee vaak ook de meest abjecte, oplossing voor een zogenaamd probleem.
Wat is nu werkelijk het probleem van de Moslimgemeenschap volgens de Wilders aanhangers? Het feit dat er sporadisch een Imam is die oproept tot haat? Zijn er niet talloze dominees, priesters en politici die dat ook doen? Pas was er nog een priester die de Holocaust ontkende, zijn daarom per definitie alle Katholieken Holocaust ontkenners? Nee, je snapt dat dat een idiote constatering is.
Het is net zo'n idiote constatering om daarom meteen alle Moslims gevaarlijk te noemen, omdat er ergens een Imam is die oproept tot haat. Je zult altijd rotte appels hebben, maar dat wil nog niet zeggen dat de groep zo is.
Ook zijn er mensen die beweren dat de zogenoemde 'Marokkaanse-straatterroristen' handelen in opdracht van hun geloof. Ik wijt dit eerder aan macho-gedrag. Daden die grotendeels zijn toe te schrijven aan de hachelijke positie waarin zij verkeren. Ze verkeren vaak in een sociaal-economische positie die ik niemand toewens. Vaak spreken de ouders de Nederlandse taal niet, en tot overmaat van ramp worden ze ook nog eens wantrouwend bekeken door de autochtone bevolking. Negatieve aandacht creëert vaak negatief gedrag.
Het lijkt allemaal zo simpel, althans voor mij, maar veel mensen willen hier werkelijk niet aan. Zij blijven bij hun idiote standpunt dat Moslims een groot gevaar zijn. Alle Moslims. En ze proberen daardoor steeds dichter bij een volstrekt onnodige cultuurclash te komen.
QFT
Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
pi_69301386
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 19:27 schreef Pacifico het volgende:
Wat je nu zegt is wat anders, en is appels met peren vergelijken. Alsof TinkyWinky een aanslag zou plegen omdat zij gelooft in Allah, en de koran vertelt dat ze andersdenkenden, en ongelovigen mag vermoorden met als excuus dat dit het woord van god is. Denk na, zijn je argumenten op? Of hoe zit het?
Hypothetisch. Als je begrijpt wat ik daarmee bedoel in ieder geval, maar gezien je reactie ziet het er niet naar uit. Je draait eromheen Pacifico en je geeft geen antwoord op mijn vraag, die ik de vorige pagina ook nadrukkelijk heb gesteld. Als iemand in naam van iets een aanslag pleegt, is de persoon in wiens naam die aanslag is gepleegd, per definitie schuldig? Dat is natuurlijk een onzin-redenering van de bovenste plank.
quote:
Oh, dus hoe moeten we de aanslagen uit naam van Allah interpreteren dan?
Je moet helemaal niks. Wat ik je probeer aan te tonen is dat ten minste 99% van de moslims in de wereld zich niet bezig houdt met religieuze gewelddadigheden, dat wijt je dan niet aan de Islam, maar aan de moslims die dan zogenaamd niet zouden praktiseren. Die 1% die wel geweldadigheden pleegt, daar meen jij dan (tezamen met de extremisten zelf) het plakkaat Islam op te moeten zetten, alleen omdat zij het zeggen. Oftewel wat die 1% zegt is "de Islam" en wat de overige 99% doet of zegt, doet er dan niet toe. Beetje makkelijk scoren.
quote:
Oh, er zijn zelfs groepen mensen die het zelfs beter weten te verkondigen dan ik al doe. Ik denk juist dat mensen niets van jou gaan aannemen door jouw ontkenning van feiten, en hiermee de aanslagen uit naam van een geloof goed zit te praten.
Nadat je BowlingBal dingen in de mond bent gaan leggen, probeer je het nu bij mij. Je mag hier nu officieel laten zien dat ik aanslagen uit naam van een geloof zit goed te praten. Ik daag je uit, je hebt nu de kans om mij te exposen.
[..]
quote:
Oh, goh. Dus je geeft toe: Ahmadinejad is een gek? Ayatollah Khomeini is een gek? Alle oliesjeiks in Saudi Arabië zijn gek? Alle Oelema zijn gek?
In het rijtje wat je noemt zijn er heel wat gek ja, en daar zullen heel veel moslims het mee eens zijn.
quote:
Nou, fijn dat je het nog eens ontleed. Dat neemt niet weg dat er inderdaad een patroon is te ontdekken in het geweld en de aanslagen: islam. Dank je voor de bevestiging.
Wow, het is kennelijk te moeilijk voor je om überhaupt te lezen wat ik schrijf. Hoe bedoel je nutteloos discussiëren. Het enige wat je wil zeggen is "de Islam is de oorzaak van geweld en alle aanslagen". Je kan het honderd keer zeggen, je kan het duizend keer zeggen, je kan het een miljoen keer zeggen, maar je schiet er geen reet mee op. Het is nu een dogma geworden, haast een religieuze waarheid voor jezelf, daarom is het niet mogelijk om überhaupt over dit onderwerp met je te spreken. Ik wens je veel succes.
Allah Al Watan Al Malik
pi_69302396
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 19:39 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Hypothetisch. Als je begrijpt wat ik daarmee bedoel in ieder geval, maar gezien je reactie ziet het er niet naar uit. Je draait eromheen Pacifico en je geeft geen antwoord op mijn vraag, die ik de vorige pagina ook nadrukkelijk heb gesteld. Als iemand in naam van iets een aanslag pleegt, is de persoon in wiens naam die aanslag is gepleegd, per definitie schuldig? Dat is natuurlijk een onzin-redenering van de bovenste plank.
Het gaat om een geloof, niet om een individueel persoon. Volgens mij begrijp je het zelf niet helemaal.
quote:
Je moet helemaal niks. Wat ik je probeer aan te tonen is dat ten minste 99% van de moslims in de wereld zich niet bezig houdt met religieuze gewelddadigheden, dat wijt je dan niet aan de Islam, maar aan de moslims die dan zogenaamd niet zouden praktiseren. Die 1% die wel geweldadigheden pleegt, daar meen jij dan (tezamen met de extremisten zelf) het plakkaat Islam op te moeten zetten, alleen omdat zij het zeggen. Oftewel wat die 1% zegt is "de Islam" en wat de overige 99% doet of zegt, doet er dan niet toe. Beetje makkelijk scoren.
Hm, je zegt het wel heel mooi, maar je valt er tevens mee door de mand. Je zegt eerst dat is aan te tonen dat 99% zich niet bezig houdt met religieuze gewelddadigheden, om er verderop er aan toe te voegen dat die 1% die dat wel doet, ik daar de plakaat Islam aan hang. Maar daar trappen we niet in, want islam & geweld is wel degelijk met elkaar verweven.

Enkele quotes uit de koran waaruit dit blijkt:

Soera 2: 190-193
En strijdt voor de zaak van Allah tegen degenen, die tegen u strijden, maar overschrijdt de grens niet. Voorzeker, Allah heeft de overtreders niet lief.
En doodt hen, waar gij hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven;want vervolging is erger dan doden. En bevecht hen niet nabij de heilige Moskee, voordat zij u daarin bevechten. Maar indien zij u bevechten, bevecht hen dan - zo is de vergelding voor de ongelovigen.
Maar als zij ophouden, dan is Allah zeker Vergevensgezind, Genadevol.
En bestrijdt hen, totdat er geen vervolging meer is en de godsdienst alleen voor Allah wordt. Maar indien zij (met strijden) ophouden, dan is er geen vijandelijkheid meer toegestaan, behalve tegen de onrechtvaardigen.

Soera 2: 216
Vechten is je geboden ofschoon je er afkerig van bent;maar het kan zijn, dat je tegenzin hebt in iets terwijl het goed voor je is en het kan zijn, dat je iets behaagt terwijl het slecht voor je is. God weet het en jij weet het niet.

Soera 2: 244
Strijdt voor de zaak van God en weet, dat God Alhorend, Alwetend is.

Soera 3: 157-158
En als je voor de zaak van God wordt gedood of sterft, zal God's vergiffenis en barmhartigheid zeker beter zijn, dan hetgeen zij bijeengaren.
En indien je sterft of gedood wordt, voorzeker, tot God zul je worden teruggebracht.

Soera 3: 169
En denkt niet over degenen, die terwille van God zijn gedood, als doden. Neen, zij zijn levend en bij hun Heer worden hun gaven geschonken.

Soera 3: 195
…En Ik zal van hen…die hebben gevochten en zijn gedood, de fouten zeker bedekken en zal hen tuinen doen binnengaan, waar doorheen rivieren stromen: een beloning van God en bij God is de beste beloning."

Soera 4: 101
…Voorwaar, de ongelovigen zijn een openlijke vijand voor u.

Soera 4:74
Laten derhalve zij, die hun tegenwoordig leven voor het leven in het Hiernamaals willen offeren, voor de zaak van God strijden. En wie voor de zaak van God strijdt, hetzij hij gedood wordt of overwint, weldra zullen Wij hem een grote beloning geven.

Soera 4:76
Zij die geloven, strijden voor de zaak van Allah, maar de ongelovigen strijden voor de zaak van de boze. Strijdt daarom tegen de vrienden van Satan;voorzeker, Satan's plan is zwak.

Soera 4: 89
Zij wensen dat gij verwerpt, evenals zij hebben verworpen, zodat gij aan hen gelijk zult worden. Neemt derhalve geen vrienden uit hun midden totdat zij voor de zaak van Allah werken. En indien zij tot vijandschap vervallen, grijpt hen dan en doodt hen waar gij hen ook vindt;en neemt vriend noch helper uit hun midden.

Soera 4: 95
Diegenen der gelovigen die niets doen, met uitzondering der onbekwamen, zijn niet gelijk aan degenen die met hun rijkdommen en hun persoon terwille van Allah strijden. Allah heeft degenen, die met hun rijkdommen en hun persoon strijden doen uitmunten boven de rustenden en aan ieder heeft Allah het goede beloofd. Allah zal de strijders boven de stilzittenden doen uitblinken door een grote beloning

Soera 5: 33
De vergelding degenen die oorlog tegen Allah en Zijn boodschappers voeren en er naar streven wanorde in het land te scheppen, is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun handen en hun voeten de ene rechts en de andere links, worden afgesneden, of dat zij het land worden uitgezet. Dat zal voor hen een schande in deze wereld zijn en in het Hiernamaals zullen zij een grote straf ontvangen.

Soera 5: 51
O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner. Voorwaar, Allah leidt het overtredende volk niet.

Soera 8: 12-1
Toen uw Heer aan de engelen openbaarde: "Ik ben met u;versterkt de gelovigen. Ik boezem ontzag in de harten der ongelovigen. Slaat daarom hun hoofd af en slaat alle toppen van hun vingers af."
Dit is, omdat zij zich tegen Allah en Zijn boodschapper hebben verzet. En wie tegen Allah en Zijn boodschapper strijdt, ( wete) Allah is voorzeker streng in vergelding…
O, gij die gelooft, wanneer gij degenen die niet geloven, op u af ziet komen wendt hun dan niet uw rug toe.
En wie op die dag zijn rug toekeert, tenzij hij voor het gevecht manoeuvreert of om plaats te nemen bij een andere groep, doet inderdaad de toorn van Allah over zich komen en de hel zal zijn tehuis zijn en dat is een slechte verblijfplaats.
Gij dooddet hen niet, doch Allah was het, Die hen doodde. En gij wierpt niet toen gij wierpt, maar Allah was het die wierp, opdat Hij de gelovigen een grote gunst van Zich mocht bewijzen. Voorzeker, Allah is Alhorend, Alwetend.

Soera 8: 59-60
En laat de ongelovigen niet denken dat zij een voorsprong hebben. Voorzeker, zij kunnen Ons niet ontkomen. En maakt aan de grens alle mogelijke strijdkrachten en vastgehouden paarden voor hen gereed, waarmede gij de vijand van Allah en uw vijand en anderen buiten hen, die gij niet kent, doch die Allah kent, moogt afschrikken. En wat gij ook voor de zaak van Allah besteedt, het zal u ten volle worden terugbetaald en u zal geen onrecht worden aangedaan.

Soera 8: 65
O profeet, spoor de gelovigen aan om te vechten. Als er twintig onder u zijn die stand houden, zullen zij tweehonderd overwinnen en als er honderd uwer zijn zullen zij duizend der ongelovigen verslaan, omdat zij een volk zijn dat niet wil begrijpen.

Soera 9: 5
Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. Maar als zij berouw hebben en het gebed houden en de Zakaat betalen, laat hun weg dan vrij. Voorzeker, Allah is Vergevensgezind, Genadevol.

Soera 9:5
doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag.

Soera 9: 14
Bestrijdt hen, Allah zal hen door uw handen straffen en vernederen...

Soera 9: 29
Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek(de bijbel), die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zijn

Soera 47: 4
Wanneer gij de ongelovigen (in oorlog) ontmoet, treft dan hun nek en wanneer gij overwinnaar zijt, bindt hen dan vast…
En indien Allah wilde, had Hij hen Zelf kunnen bestraffen. Doch Hij wilde sommigen uwer door anderen op de proef stellen. En degenen die terwille van Allah worden gedood, hun werken zal Hij zeker niet vruchteloos maken.

Soera 61: 4
Voorzeker, Allah heeft diegenen lief die terwille van Hem strijden in geordende gelederen, alsof zij een hechte muur vormen.
quote:
Wow, het is kennelijk te moeilijk voor je om überhaupt te lezen wat ik schrijf. Hoe bedoel je nutteloos discussiëren. Het enige wat je wil zeggen is "de Islam is de oorzaak van geweld en alle aanslagen". Je kan het honderd keer zeggen, je kan het duizend keer zeggen, je kan het een miljoen keer zeggen, maar je schiet er geen reet mee op. Het is nu een dogma geworden, haast een religieuze waarheid voor jezelf, daarom is het niet mogelijk om überhaupt over dit onderwerp met je te spreken. Ik wens je veel succes.
Ja, dat blijkt wel uit bovenstaande quotes uit de koran. Veel succes met het weerleggen ervan.
  vrijdag 22 mei 2009 @ 20:12:00 #192
248844 Bowlingbal
pi_69302544
Pacifico: als je dit leest: spring 30 cm in de lucht.

Beste Pacifico, heb je nu de onweerstaanbare drang gevoeld om 30 cm te springen? Of zijn letters niet zo almachtig als je ze voor wilt doen komen, en beslis je gewoon zelf wat je doet?
- Donald Love
pi_69302887
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 20:12 schreef Bowlingbal het volgende:

Beste Pacifico, heb je nu de onweerstaanbare drang gevoeld om 30 cm te springen? Of zijn letters niet zo almachtig als je ze voor wilt doen komen, en beslis je gewoon zelf wat je doet?
Zijn je argumenten op? Pijnlijk he, die quotes uit de koran....
pi_69303766
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 20:20 schreef Pacifico het volgende:

[..]

Zijn je argumenten op? Pijnlijk he, die quotes uit de koran....
Dus volgens jou moet je alles wat in de koran staat letterlijk nemen?

Dan neem ik aan dat je bijvoorbeeld de volgende quotes uit de bijbel ook heel letterlijk neemt:

Mat 18:8 Indien dan uw hand of uw voet u ergert, houwt ze af en werpt ze van u. Het is u beter, tot het leven in te gaan, kreupel of verminkt zijnde, dan twee handen of twee voeten hebbende, in het eeuwige vuur geworpen te worden.

Mat 18:9 En indien uw oog u ergert, trekt het uit, en werpt het van u. Het is u beter, maar een oog hebbende, tot het leven in te gaan, dan twee ogen hebbende, in het helse vuur geworpen te worden.

In hedendaags Nederlands: van een dief moet je de handen afhakken, bij iemand die vreemd gaat moet je de ogen uitprikken, etc.

[ Bericht 32% gewijzigd door #ANONIEM op 22-05-2009 20:41:39 ]
pi_69303849
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 20:41 schreef Igen het volgende:

[..]

Dus volgens jou moet je alles wat in de koran staat letterlijk nemen?

Dan neem ik aan dat je bijvoorbeeld de volgende quotes uit de bijbel ook heel letterlijk neemt:

Mat 18:8 Indien dan uw hand of uw voet u ergert, houwt ze af en werpt ze van u. Het is u beter, tot het leven in te gaan, kreupel of verminkt zijnde, dan twee handen of twee voeten hebbende, in het eeuwige vuur geworpen te worden.

Mat 18:9 En indien uw oog u ergert, trekt het uit, en werpt het van u. Het is u beter, maar een oog hebbende, tot het leven in te gaan, dan twee ogen hebbende, in het helse vuur geworpen te worden.

In hedendaags Nederlands: van een dief moet je de handen afhakken, bij iemand die vreemd gaat moet je de ogen uitprikken, etc.
Goh, het profielknopje gevonden? P&T is verderop
pi_69303865
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 20:43 schreef Pacifico het volgende:

[..]

Goh, het profielknopje gevonden? P&T is verderop
Waar heb je het over?

Edit: Oh, je ergert je eraan dat ik je in dat andere topic niet serieus neem, dus ga je hier hetzelfde terug doen. Kinderachtig.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 22-05-2009 20:44:54 ]
  vrijdag 22 mei 2009 @ 20:47:19 #197
256436 Whiskey_Tango
Materialist tot in de kist
pi_69303996
Aaah hier zijn jullie dus gebleven
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 20:12 schreef Bowlingbal het volgende:

Nee maar helaas zijn er genoeg mensen die dat wel denken, en dat ook ophemelen op *kuch* bepaalde congressen.
Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy.
- W. Churchill
pi_69304318
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 20:47 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]

Nee maar helaas zijn er genoeg mensen die dat wel denken, en dat ook ophemelen op *kuch* bepaalde congressen.
“The world is suffering from identity crisis that basically stems from spiritual emptiness; Islam is the remedy (…) There is no European Islam; there is ONE Islam”

Bron: http://www.aljazeeratalk.net/english/content/view/97/29/

Hoezo, er is een gematigde islam? Het zijn de extremisten? Het is een andere interpretatie?
pi_69304353
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 20:47 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]

30 cm in de lucht springen?
  vrijdag 22 mei 2009 @ 21:05:08 #200
256436 Whiskey_Tango
pi_69304767
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 20:55 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

30 cm in de lucht springen?
Zijn argumentatie ging over het wel of niet letterlijk nemen van geschreven teksten.
Lees anders even terug voor je reageert..
Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy.
- W. Churchill
pi_69304926
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 20:55 schreef Pacifico het volgende:

[..]

“The world is suffering from identity crisis that basically stems from spiritual emptiness; Islam is the remedy (…) There is no European Islam; there is ONE Islam”

Bron: http://www.aljazeeratalk.net/english/content/view/97/29/

Hoezo, er is een gematigde islam? Het zijn de extremisten? Het is een andere interpretatie?
Pacifico jij bent ook islam , alleen anders.
pi_69305279
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 21:09 schreef Matamalam het volgende:

[..]

Pacifico jij bent ook islam , alleen anders.
'Wallah'
  vrijdag 22 mei 2009 @ 21:33:54 #203
219969 Ghazi
Ille qui nos omnes servabit
pi_69305926
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 20:07 schreef Pacifico het volgende:

[..]

Het gaat om een geloof, niet om een individueel persoon. Volgens mij begrijp je het zelf niet helemaal.
[..]

Hm, je zegt het wel heel mooi, maar je valt er tevens mee door de mand. Je zegt eerst dat is aan te tonen dat 99% zich niet bezig houdt met religieuze gewelddadigheden, om er verderop er aan toe te voegen dat die 1% die dat wel doet, ik daar de plakaat Islam aan hang. Maar daar trappen we niet in, want islam & geweld is wel degelijk met elkaar verweven.

Enkele quotes uit de koran waaruit dit blijkt:

Soera 2: 190-193
En strijdt voor de zaak van Allah tegen degenen, die tegen u strijden, maar overschrijdt de grens niet. Voorzeker, Allah heeft de overtreders niet lief.
En doodt hen, waar gij hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven;want vervolging is erger dan doden. En bevecht hen niet nabij de heilige Moskee, voordat zij u daarin bevechten. Maar indien zij u bevechten, bevecht hen dan - zo is de vergelding voor de ongelovigen.
Maar als zij ophouden, dan is Allah zeker Vergevensgezind, Genadevol.
En bestrijdt hen, totdat er geen vervolging meer is en de godsdienst alleen voor Allah wordt. Maar indien zij (met strijden) ophouden, dan is er geen vijandelijkheid meer toegestaan, behalve tegen de onrechtvaardigen.

Soera 2: 216
Vechten is je geboden ofschoon je er afkerig van bent;maar het kan zijn, dat je tegenzin hebt in iets terwijl het goed voor je is en het kan zijn, dat je iets behaagt terwijl het slecht voor je is. God weet het en jij weet het niet.

Soera 2: 244
Strijdt voor de zaak van God en weet, dat God Alhorend, Alwetend is.

Soera 3: 157-158
En als je voor de zaak van God wordt gedood of sterft, zal God's vergiffenis en barmhartigheid zeker beter zijn, dan hetgeen zij bijeengaren.
En indien je sterft of gedood wordt, voorzeker, tot God zul je worden teruggebracht.

Soera 3: 169
En denkt niet over degenen, die terwille van God zijn gedood, als doden. Neen, zij zijn levend en bij hun Heer worden hun gaven geschonken.

Soera 3: 195
…En Ik zal van hen…die hebben gevochten en zijn gedood, de fouten zeker bedekken en zal hen tuinen doen binnengaan, waar doorheen rivieren stromen: een beloning van God en bij God is de beste beloning."

Soera 4: 101
…Voorwaar, de ongelovigen zijn een openlijke vijand voor u.

Soera 4:74
Laten derhalve zij, die hun tegenwoordig leven voor het leven in het Hiernamaals willen offeren, voor de zaak van God strijden. En wie voor de zaak van God strijdt, hetzij hij gedood wordt of overwint, weldra zullen Wij hem een grote beloning geven.

Soera 4:76
Zij die geloven, strijden voor de zaak van Allah, maar de ongelovigen strijden voor de zaak van de boze. Strijdt daarom tegen de vrienden van Satan;voorzeker, Satan's plan is zwak.

Soera 4: 89
Zij wensen dat gij verwerpt, evenals zij hebben verworpen, zodat gij aan hen gelijk zult worden. Neemt derhalve geen vrienden uit hun midden totdat zij voor de zaak van Allah werken. En indien zij tot vijandschap vervallen, grijpt hen dan en doodt hen waar gij hen ook vindt;en neemt vriend noch helper uit hun midden.

Soera 4: 95
Diegenen der gelovigen die niets doen, met uitzondering der onbekwamen, zijn niet gelijk aan degenen die met hun rijkdommen en hun persoon terwille van Allah strijden. Allah heeft degenen, die met hun rijkdommen en hun persoon strijden doen uitmunten boven de rustenden en aan ieder heeft Allah het goede beloofd. Allah zal de strijders boven de stilzittenden doen uitblinken door een grote beloning

Soera 5: 33
De vergelding degenen die oorlog tegen Allah en Zijn boodschappers voeren en er naar streven wanorde in het land te scheppen, is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun handen en hun voeten de ene rechts en de andere links, worden afgesneden, of dat zij het land worden uitgezet. Dat zal voor hen een schande in deze wereld zijn en in het Hiernamaals zullen zij een grote straf ontvangen.

Soera 5: 51
O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner. Voorwaar, Allah leidt het overtredende volk niet.

Soera 8: 12-1
Toen uw Heer aan de engelen openbaarde: "Ik ben met u;versterkt de gelovigen. Ik boezem ontzag in de harten der ongelovigen. Slaat daarom hun hoofd af en slaat alle toppen van hun vingers af."
Dit is, omdat zij zich tegen Allah en Zijn boodschapper hebben verzet. En wie tegen Allah en Zijn boodschapper strijdt, ( wete) Allah is voorzeker streng in vergelding…
O, gij die gelooft, wanneer gij degenen die niet geloven, op u af ziet komen wendt hun dan niet uw rug toe.
En wie op die dag zijn rug toekeert, tenzij hij voor het gevecht manoeuvreert of om plaats te nemen bij een andere groep, doet inderdaad de toorn van Allah over zich komen en de hel zal zijn tehuis zijn en dat is een slechte verblijfplaats.
Gij dooddet hen niet, doch Allah was het, Die hen doodde. En gij wierpt niet toen gij wierpt, maar Allah was het die wierp, opdat Hij de gelovigen een grote gunst van Zich mocht bewijzen. Voorzeker, Allah is Alhorend, Alwetend.

Soera 8: 59-60
En laat de ongelovigen niet denken dat zij een voorsprong hebben. Voorzeker, zij kunnen Ons niet ontkomen. En maakt aan de grens alle mogelijke strijdkrachten en vastgehouden paarden voor hen gereed, waarmede gij de vijand van Allah en uw vijand en anderen buiten hen, die gij niet kent, doch die Allah kent, moogt afschrikken. En wat gij ook voor de zaak van Allah besteedt, het zal u ten volle worden terugbetaald en u zal geen onrecht worden aangedaan.

Soera 8: 65
O profeet, spoor de gelovigen aan om te vechten. Als er twintig onder u zijn die stand houden, zullen zij tweehonderd overwinnen en als er honderd uwer zijn zullen zij duizend der ongelovigen verslaan, omdat zij een volk zijn dat niet wil begrijpen.

Soera 9: 5
Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. Maar als zij berouw hebben en het gebed houden en de Zakaat betalen, laat hun weg dan vrij. Voorzeker, Allah is Vergevensgezind, Genadevol.

Soera 9:5
doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag.

Soera 9: 14
Bestrijdt hen, Allah zal hen door uw handen straffen en vernederen...

Soera 9: 29
Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek(de bijbel), die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zijn

Soera 47: 4
Wanneer gij de ongelovigen (in oorlog) ontmoet, treft dan hun nek en wanneer gij overwinnaar zijt, bindt hen dan vast…
En indien Allah wilde, had Hij hen Zelf kunnen bestraffen. Doch Hij wilde sommigen uwer door anderen op de proef stellen. En degenen die terwille van Allah worden gedood, hun werken zal Hij zeker niet vruchteloos maken.

Soera 61: 4
Voorzeker, Allah heeft diegenen lief die terwille van Hem strijden in geordende gelederen, alsof zij een hechte muur vormen.

[..]

Ja, dat blijkt wel uit bovenstaande quotes uit de koran. Veel succes met het weerleggen ervan.
Eén woord: context. Bij deze weerlegd.
What lies in the shadow of the statue?
pi_69305980
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 21:33 schreef Ghazi het volgende:

[..]

Eén woord: excuus. Bij deze ook weerlegd.
pi_69306736
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 15:54 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Mensen uitschelden daar wordt het allemaal niet beter op. Zeker niet als de persoon zelfs dit zegt:
Kom nu, je doet de ene na de andere stroman. Dat betekent dat je of dom bent, of dat je opzettelijk mijn woorden verdraait. Daar word ik niet vrolijk van, en je beledigt mijn intelligentie daarmee.
quote:
[..]

Feit is dat religie, in casu de Islam, per cultuur verschillend tot uiting zal komen. Religie verschilt dus per cultuur en in die zin kan je religie wel degelijk onderscheiden van het begrip cultuur, net als dat je culturen onderling kan onderscheiden. Cultuur en Religie beinvloeden elkaar, en kennen een bepaalde wisselwerking waarbij de ene keer traditie de overhand heeft en de andere keer bepaalde religieuze dogma's. Discussies dienen zuiver te worden gehouden en dat doe je niet door van algemeen niveau naar individueel niveau te gaan switchen, om vervolgens het een en ander qua voorbeelden in het midden te laten.
Wil je het nu niet snappen? Religie is helemaal geen zelfstandige entiteit, het is gewoon een menselijke vinding, en dus is het cultuur. Dat niet iedereen daar exact dezelfde invulling geeft is iets wat ik helemaal niet betwist.
  vrijdag 22 mei 2009 @ 22:56:26 #206
256436 Whiskey_Tango
pi_69309223
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 21:33 schreef Ghazi het volgende:

[..]

Oh nee toch zeker Dit is weer echt zo typisch, ik ga er niet eens verder op in zo belachelijk
- W. Churchill
  vrijdag 22 mei 2009 @ 23:33:33 #207
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_69311119
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 14:13 schreef Meh7 het volgende:
Bron? Geen bron? Geen onderbouwing in de vorm van cijfers? Loze uitspraak.
Dat staat letterlijk in de Koran. Er is ook geen enkel moslimland in de wereld waar de niet-moslims dezelfde rechten hebben. Terwijl ze hier meteen met het vingertje zwaaien en discriminatie roepen en de Nederlandse uilskuikens gaan meteen door de knieen..
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_69312682
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 23:33 schreef Napalm het volgende:

[..]

Dat staat letterlijk in de Koran. Er is ook geen enkel moslimland in de wereld waar de niet-moslims dezelfde rechten hebben. Terwijl ze hier meteen met het vingertje zwaaien en discriminatie roepen en de Nederlandse uilskuikens gaan meteen door de knieen..
Uilskuikens? Nee, zij zijn juist de verstandigsten.

Wilders roept immers zo graag dat onze cultuur beter is. Welnu, als wij moslims op dezelfde wijze gaan behandelen als moslims christenen behandelen, dan verlagen wij ons toch tot hun niveau? Weg superieure cultuur!
pi_69312838
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 00:08 schreef Igen het volgende:

[..]

Wilders roept immers zo graag dat onze cultuur beter is. Welnu, als wij moslims op dezelfde wijze gaan behandelen als moslims christenen behandelen, dan verlagen wij ons toch tot hun niveau? Weg superieure cultuur!
Waar heb jij gehoord dat Wilders de moslims wil behandelen zoals christenen worden behandeld in de moslimwereld?
  zaterdag 23 mei 2009 @ 00:12:03 #210
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_69312840
In de twee landen Engeland en Duitsland die beide vijanden van elkaar waren is Geert Wilders niet welkom. Wat wil je dan nog meer weten.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_69312935
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 00:08 schreef Igen het volgende:

[..]

Daar heeft dhr. Wilders dan ook gelijk in. Daarbij maakte Berlusconi een tijdje geleden een briljante opmerking. Iets over dat wij, de westerse beschaving superieur zijn aan die van de moslims. Dat zegt niets over behandeling, want hoe moslims behandeld willen worden dwingen ze zelf al af, en daar is Nederland inderdaad té makkelijk in zoals Napalm scherp opmerkte. We zijn inderdaad uilskuikens dat we dit toestaan. Iets met vinger en hele hand....
  zaterdag 23 mei 2009 @ 00:15:47 #212
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_69312993
Ik zeg het niet graag maar het volk is slechts slachtvee dat blindelings achter politici aan loopt of machthebbers. En de uitzonderingen op de regel worden vaak verketterd en gedood. En nee Wilders hoort echt niet bij die laatste.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_69313001
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 00:14 schreef Pacifico het volgende:

[..]

Daar heeft dhr. Wilders dan ook gelijk in. Daarbij maakte Berlusconi een tijdje geleden een briljante opmerking. Iets over dat wij, de westerse beschaving superieur zijn aan die van de moslims. Dat zegt niets over behandeling, want hoe moslims behandeld willen worden dwingen ze zelf al af, en daar is Nederland inderdaad té makkelijk in zoals Napalm scherp opmerkte. We zijn inderdaad uilskuikens dat we dit toestaan. Iets met vinger en hele hand....
En wat precies maakt onze cultuur dan superieur t.o.v. de cultuur van een islamitisch land?
pi_69313101
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 00:15 schreef Megumi het volgende:
Ik zeg het niet graag maar het volk is slechts slachtvee dat blindelings achter politici aan loopt of machthebbers. En de uitzonderingen op de regel worden vaak verketterd en gedood. En nee Wilders hoort echt niet bij die laatste.
Niet zo negatief. Uiteindelijk zal hier gelden: luctor et emergo! Ook wij zijn de duisternis ontstegen middels een lange kronkelende weg. Voor de moslims zal hetzelfde gelden, als wij onverkort hun gedragingen en opvattingen blijven fileren (maar vooral als ze dat zelf ook gaan doen).
pi_69313121
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 00:15 schreef Igen het volgende:

[..]

En wat precies maakt onze cultuur dan superieur t.o.v. de cultuur van een islamitisch land?
Wat denk je zelf?
  zaterdag 23 mei 2009 @ 00:22:38 #216
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_69313269
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 00:15 schreef Igen het volgende:

[..]

In cijfers? Een oorlog voeren waar bij 50.000.000 mensen dood gingen hebben de moslims als cultuur nog niet gevoerd. Bijvoorbeeld. Willen ze superieur worden aan ons moeten ze dat inhalen. En het westen doet zijn best die voorsprong te voorkomen met tussen de 300.000 en 600.000 dode onschuldige islamitisch burgers in Irak.
pi_69313376
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 00:19 schreef Pacifico het volgende:

[..]

Wat denk je zelf?
Ik zal het verklappen, en wel met een citaat van Wilders zelf:

"Onze cultuur is duizend keer beter dan de islam. Wij hangen geen homo's aan hijskranen, wij stenigen geen overspelige vrouwen, wij zeggen dat homoseksuelen gelijkwaardig zijn en wij lossen, uitzonderingen daargelaten, conflicten op met dialoog. Niet met jihad en geweld." (bron)

Kortom, als Wilders zichzelf serieus neemt, zou hij moslims als gelijkwaardig moeten beschouwen en de dialoog met hen moeten aangaan.

[ Bericht 29% gewijzigd door #ANONIEM op 23-05-2009 00:25:37 ]
  zaterdag 23 mei 2009 @ 00:25:45 #218
256436 Whiskey_Tango
pi_69313397
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 00:22 schreef Megumi het volgende:

[..]

In cijfers? Een oorlog voeren waar bij 50.000.000 mensen dood gingen hebben de moslims als cultuur nog niet gevoerd. Bijvoorbeeld. Willen ze superieur worden aan ons moeten ze dat inhalen. En het westen doet zijn best die voorsprong te voorkomen met tussen de 300.000 en 600.000 dode onschuldige islamitisch burgers in Irak.
Ik zou zeggen ga lobby'en bij het Amerikaanse leger of ze een paar bommen extra willen incasseren, of een paar troepen als schietschijven de oorlog in sturen om het wat eerlijker te maken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarnaast zijn onze soldaten in Uruzgan vast blij met jouw mening over oorlogsslachtoffers, ze kunnen rekenen op steun van hun mede landgenoten zie ik al.
- W. Churchill
pi_69313582
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 00:22 schreef Megumi het volgende:

[..]

Hmm, lees je eens in omtrent Timoer Lenk oid. Gegeven de techniek van die dagen is Hitler daarbij vergeleken een koorknaap.
  zaterdag 23 mei 2009 @ 00:32:31 #220
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_69313663
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 00:18 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Niet zo negatief. Uiteindelijk zal hier gelden: luctor et emergo! Ook wij zijn de duisternis ontstegen middels een lange kronkelende weg. Voor de moslims zal hetzelfde gelden, als wij onverkort hun gedragingen en opvattingen blijven fileren (maar vooral als ze dat zelf ook gaan doen).
Hehe we leven in interessante tijden bij een cultuur die meer aan langer termijn denkt is dat een vloek.
  zaterdag 23 mei 2009 @ 00:35:51 #221
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_69313790
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 00:30 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Hmm, lees je eens in omtrent Timoer Lenk oid. Gegeven de techniek van die dagen is Hitler daarbij vergeleken een koorknaap.
Dat klopt wel maar er zijn altijd uitzonderingen in een paar duizend jaar geschiedenis te vinden lees je in eens op Saladin.
pi_69313792
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 00:32 schreef Megumi het volgende:

[..]

Hehe we leven in interessante tijden bij een cultuur die meer aan langer termijn denkt is dat een vloek.

Stiekem hou ik wel van die moslims. Ze brengen interessante discussies op gang. Ik hoop dat zij dat ook zo zien
pi_69313850
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 00:35 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dat klopt wel maar er zijn altijd uitzonderingen in een paar duizend jaar geschiedenis te vinden lees je in eens op Saladin.
Saladin was inderdaad een stuk beter.
  zaterdag 23 mei 2009 @ 00:41:54 #224
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_69314014
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 00:30 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

En los daarvan er is in de menselijke geschiedenis geen enkel volk te vinden wat een plan maakte om op een systematische manier een volk totaal uit te roeien en daar heel veel middelen en geld en wetenschap ter beschikking voor stelde als Adolf Hitler dat heeft gedaan. Dus die vergelijking is niet te doen. Met uitzondering van het Pol Pot regime in Cambodja die komen in de buurt.
pi_69314125
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 00:25 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik zal het verklappen, en wel met een citaat van Wilders zelf:

"Onze cultuur is duizend keer beter dan de islam. Wij hangen geen homo's aan hijskranen, wij stenigen geen overspelige vrouwen, wij zeggen dat homoseksuelen gelijkwaardig zijn en wij lossen, uitzonderingen daargelaten, conflicten op met dialoog. Niet met jihad en geweld." (bron)

Kortom, als Wilders zichzelf serieus neemt, zou hij moslims als gelijkwaardig moeten beschouwen en de dialoog met hen moeten aangaan.
Dialoog moeten aangaan? !! Pff, dit is wel het domste wat ik in tijden heb gehoord!! Hou op zeg De dialoog aangaan met moslims, nou dat gaat als volgt, zoals op het Nationaal Islam Congres onlangs:
quote:
Toen ik zei, dat het neerzetten van bron en praktijk van zowel joods-christelijk geloof (Bijbel) als islam (koran, hadith) wel erg verhelderend kon zijn met daarna ruimte voor vragen uit de zaal, zodat de waarheid zo goed mogelijk belicht werd, was het helemaal over bij de sjeik.

Typerend ! en mijn moslimkennis wist het ook even niet meer; misschien zou er iemand anders zijn?

Ben Kok (joods-christelijk pastor) bron: http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=8451

En doorgaans gaat dit meestal als volgt:

- slachtofferrol
- verdediging
- boosheid
- worden geweldadig
- liegen als je met feiten komt
- draaikonten nog beter dan Wouter Bos

Zelfkritiek? Kennen ze niet. Ze willen de dialoog als het ze uitkomt, en zoals ze dat hebben getracht te voeren tijdens dat Nationaal Islam Congres in de Amsterdamse Apollo Hal. Een en al leugen, en zelfverheerlijking om hun dubbele agenda te verhullen, waarbij de linkse media, waar wij aan meebetalen om hun eenzijdige moslimgeknuffel te horen, nog eens een schepje er bovenop doet door kritiek weg te houden uit hun berichtgeving. Wat een aanfluiting!
quote:
Media islamcongres in Amsterdam:

-We liepen beiden in een tv-interview-fuik van zowel NOS als AT5, journalisten op zoek naar reacties, die we natuurlijk graag gaven.

Mijn reactie voor de camera: “ik ben verbijsterd over de leugens hier, te weten de zeer eenzijdig positieve verwoording van de islam en ik snap niet, dat zo’n grote groep mensen met oogkleppen voor daar invliegt”.

Op de vraag, of dat ik dat dan niet had kunnen verwachten op een islamcongres, zei ik, “dat ik in een zekere naïviteit nog dacht aan een open en eerlijke benadering van het islamfenomeen, met in mijn achterhoofd alle kritiek, die in het joods-christelijke traject wel bespreekbaar blijkt te zijn.

Maar deze hersenspoeling, op weg naar implementatie van een totalitair systeem als de islam is, vind ik schokkend!”

Noch de NOS, noch AT5 hadden de journalistieke professionaliteit om dit enkele tegengeluid te laten horen en volstonden in hun uitzendingen met uitsluitend waarderende moslimreacties.

http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=8451
pi_69314171
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 00:41 schreef Megumi het volgende:

[..]

En los daarvan er is in de menselijke geschiedenis geen enkel volk te vinden wat een plan maakte om op een systematische manier een volk totaal uit te roeien en daar heel veel middelen en geld en wetenschap ter beschikking voor stelde als Adolf Hitler dat heeft gedaan. Dus die vergelijking is niet te doen. Met uitzondering van het Pol Pot regime in Cambodja die komen in de buurt.
Pol Pot heeft een hoger gemiddelde. Maar je onderschat de slechtheid van Timoer Lenk (de man heeft overigens wel prachtige bouwwerken nagelaten ).
pi_69314335
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 00:45 schreef Pacifico het volgende:

[..]

Dialoog moeten aangaan? !! Pff, dit is wel het domste wat ik in tijden heb gehoord!! Hou op zeg
Gelukkig dan maar dat het Wilders' woorden zijn, en niet de mijne.
  zaterdag 23 mei 2009 @ 00:54:00 #228
256436 Whiskey_Tango
pi_69314398
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 00:41 schreef Megumi het volgende:

[..]

En wat heeft dit te maken met het argument over een betere cultuur of niet? Als ik aan het woord cultuur denk, denk ik niet meteen aan westerse/oosterse massa moordenaars.
En daarnaast heeft het weinig nut om de cultuur van 60-70 jaar terug (en dan nog maar 1 natie met Hitler) te vergelijken met het huidige standaard hier in het westen.
- W. Churchill
pi_69314412
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 00:52 schreef Igen het volgende:

[..]

Gelukkig dan maar dat het Wilders' woorden zijn, en niet de mijne.
Ik reageerde op jouw woorden, n.l.: "Kortom, als Wilders zichzelf serieus neemt, zou hij moslims als gelijkwaardig moeten beschouwen en de dialoog met hen moeten aangaan. "

De dialoog aangaan met moslims is zinloos. Dank je voor de verheldering.
pi_69314556
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 00:54 schreef Pacifico het volgende:

[..]

Ik reageerde op jouw woorden, n.l.: "Kortom, als Wilders zichzelf serieus neemt, zou hij moslims als gelijkwaardig moeten beschouwen en de dialoog met hen moeten aangaan. "
Kijk dan nog eens goed, dat woord "dialoog" heb ik namelijk niet zelf bedacht, dat woord komt ook voor in het citaat van Wilders.

Maar ik ben aardig, ik zal het relevante stukje nog eens herhalen:

"Onze cultuur is duizend keer beter dan de islam. (...) Wij lossen (...) conflicten op met dialoog. Niet met (...) geweld."
quote:
De dialoog aangaan met moslims is zinloos. Dank je voor de verheldering.
Aha, dan ben jij dus ook onderdeel van het probleem waar Wilders tegen strijdt.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 23-05-2009 01:02:34 ]
pi_69314647
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 01:00 schreef Igen het volgende:

[..]

Kijk dan nog eens goed, dat woord "dialoog" heb ik namelijk niet zelf bedacht, dat woord komt ook voor in het citaat van Wilders.
Maar jij neemt het zelf opnieuw in de mond door te zeggen dat hij de dialoog zou moeten aangaan. Verdraai je nu je eigen woorden?
quote:
Als je had opgelet, dan had je geconstateerd dat Wilders dit ook heeft gezegd. Begrijpend lezen gaat je moeilijk af, en hiermee ben je zelf onderdeel van het probleem waar Wilders tegen strijdt (n.l. niet luisteren en horen wat je wilt horen zoals moslims doorgaans doen).
  zaterdag 23 mei 2009 @ 01:05:29 #232
256436 Whiskey_Tango
pi_69314672
quote:

[..]

"Onze cultuur is duizend keer beter dan de islam. (...) Wij lossen (...) conflicten op met dialoog. Niet met (...) geweld."
[..]

Slim gevonden, maar ik denk toch echt dat Wilders bedoeld dat 'wij" (in zijn visie Westerse mensen) problemen oplossen met dialoog.
Het feit dat hij het verschil al maakt tussen wij en zij zegt al dat hij met deze citaat dus al zegt dat de niet-westerse samenleving van de Islamitische landen dit niet mogelijk maakt.
Of dit waar is of niet is weer een andere discussie.
- W. Churchill
pi_69314679
quote:

[..]

[..]

Moeilijk he? Jezelf verwoorden! Gauw nog even editten en bovenstaande erbij zetten, jouw punt was me al duidelijk prutser.
pi_69314692
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 01:04 schreef Pacifico het volgende:

[..]

Maar jij neemt het zelf opnieuw in de mond door te zeggen dat hij de dialoog zou moeten aangaan. Verdraai je nu je eigen woorden?
Nee, ik verdraai niemands woorden. Niet die van mezelf en ook niet die van Wilders.
  zaterdag 23 mei 2009 @ 01:07:28 #235
256436 Whiskey_Tango
pi_69314715
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 01:06 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee, ik verdraai niemands woorden. Niet die van mezelf en ook niet die van Wilders.
Klopt, alleen je misinterpreteerd ze alleen
- W. Churchill
pi_69314717
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 01:05 schreef Pacifico het volgende:

[..]

Moeilijk he? Jezelf verwoorden! Gauw nog even editten en bovenstaande erbij zetten, jouw punt was me al duidelijk prutser.
Ga je er ook nog inhoudelijk op in?
pi_69314729
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 01:07 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]

Klopt, alleen je misinterpreteerd ze alleen
Oh, vertel.
pi_69314733
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 01:06 schreef Igen het volgende:

[..]

pi_69314754
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 01:07 schreef Igen het volgende:

[..]

Ga je er ook nog inhoudelijk op in?
Kun je begrijpend lezen? Niet, dat blijkt uit je vraag.
pi_69314824
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 01:05 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]

Slim gevonden, maar ik denk toch echt dat Wilders bedoeld dat 'wij" (in zijn visie Westerse mensen) problemen oplossen met dialoog.
Correct.
quote:
Het feit dat hij het verschil al maakt tussen wij en zij zegt al dat hij met deze citaat dus al zegt dat de niet-westerse samenleving van de Islamitische landen dit niet mogelijk maakt.
Correct.
quote:
Of dit waar is of niet is weer een andere discussie.
Correct.

Maar als Wilders het probleem niet wil oplossen met dialoog, hoort hij dus ook niet bij het "wij", de westerse mensen met de superieure cultuur.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')