Pol Pot heeft een hoger gemiddelde. Maar je onderschat de slechtheid van Timoer Lenk (de man heeft overigens wel prachtige bouwwerken nagelatenquote:Op zaterdag 23 mei 2009 00:41 schreef Megumi het volgende:
[..]
En los daarvan er is in de menselijke geschiedenis geen enkel volk te vinden wat een plan maakte om op een systematische manier een volk totaal uit te roeien en daar heel veel middelen en geld en wetenschap ter beschikking voor stelde als Adolf Hitler dat heeft gedaan. Dus die vergelijking is niet te doen. Met uitzondering van het Pol Pot regime in Cambodja die komen in de buurt.
Gelukkig dan maar dat het Wilders' woorden zijn, en niet de mijne.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 00:45 schreef Pacifico het volgende:
[..]
Dialoog moeten aangaan?!! Pff, dit is wel het domste wat ik in tijden heb gehoord!! Hou op zeg
En wat heeft dit te maken met het argument over een betere cultuur of niet? Als ik aan het woord cultuur denk, denk ik niet meteen aan westerse/oosterse massa moordenaars.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 00:41 schreef Megumi het volgende:
[..]
En los daarvan er is in de menselijke geschiedenis geen enkel volk te vinden wat een plan maakte om op een systematische manier een volk totaal uit te roeien en daar heel veel middelen en geld en wetenschap ter beschikking voor stelde als Adolf Hitler dat heeft gedaan. Dus die vergelijking is niet te doen. Met uitzondering van het Pol Pot regime in Cambodja die komen in de buurt.
Ik reageerde op jouw woorden, n.l.: "Kortom, als Wilders zichzelf serieus neemt, zou hij moslims als gelijkwaardig moeten beschouwen en de dialoog met hen moeten aangaan. "quote:Op zaterdag 23 mei 2009 00:52 schreef Igen het volgende:
[..]
Gelukkig dan maar dat het Wilders' woorden zijn, en niet de mijne.
Kijk dan nog eens goed, dat woord "dialoog" heb ik namelijk niet zelf bedacht, dat woord komt ook voor in het citaat van Wilders.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 00:54 schreef Pacifico het volgende:
[..]
Ik reageerde op jouw woorden, n.l.: "Kortom, als Wilders zichzelf serieus neemt, zou hij moslims als gelijkwaardig moeten beschouwen en de dialoog met hen moeten aangaan. "
Aha, dan ben jij dus ook onderdeel van het probleem waar Wilders tegen strijdt.quote:De dialoog aangaan met moslims is zinloos. Dank je voor de verheldering.
Maar jij neemt het zelf opnieuw in de mond door te zeggen dat hij de dialoog zou moeten aangaan. Verdraai je nu je eigen woorden?quote:Op zaterdag 23 mei 2009 01:00 schreef Igen het volgende:
[..]
Kijk dan nog eens goed, dat woord "dialoog" heb ik namelijk niet zelf bedacht, dat woord komt ook voor in het citaat van Wilders.
Als je had opgelet, dan had je geconstateerd dat Wilders dit ook heeft gezegd. Begrijpend lezen gaat je moeilijk af, en hiermee ben je zelf onderdeel van het probleem waar Wilders tegen strijdt (n.l. niet luisteren en horen wat je wilt horen zoals moslims doorgaans doen).quote:Aha, dan ben jij dus ook onderdeel van het probleem waar Wilders tegen strijdt.![]()
Slim gevonden, maar ik denk toch echt dat Wilders bedoeld dat 'wij" (in zijn visie Westerse mensen) problemen oplossen met dialoog.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 01:00 schreef Igen het volgende:
[..]
Kijk dan nog eens goed, dat woord "dialoog" heb ik namelijk niet zelf bedacht, dat woord komt ook voor in het citaat van Wilders.
Maar ik ben aardig, ik zal het relevante stukje nog eens herhalen:
"Onze cultuur is duizend keer beter dan de islam. (...) Wij lossen (...) conflicten op met dialoog. Niet met (...) geweld."
[..]
Aha, dan ben jij dus ook onderdeel van het probleem waar Wilders tegen strijdt.
Moeilijk he? Jezelf verwoorden!quote:Op zaterdag 23 mei 2009 01:00 schreef Igen het volgende:
[..]
Maar ik ben aardig, ik zal het relevante stukje nog eens herhalen:
"Onze cultuur is duizend keer beter dan de islam. (...) Wij lossen (...) conflicten op met dialoog. Niet met (...) geweld."
[..]
Nee, ik verdraai niemands woorden. Niet die van mezelf en ook niet die van Wilders.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 01:04 schreef Pacifico het volgende:
[..]
Maar jij neemt het zelf opnieuw in de mond door te zeggen dat hij de dialoog zou moeten aangaan. Verdraai je nu je eigen woorden?![]()
Klopt, alleen je misinterpreteerd ze alleenquote:Op zaterdag 23 mei 2009 01:06 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, ik verdraai niemands woorden. Niet die van mezelf en ook niet die van Wilders.
Ga je er ook nog inhoudelijk op in?quote:Op zaterdag 23 mei 2009 01:05 schreef Pacifico het volgende:
[..]
Moeilijk he? Jezelf verwoorden!Gauw nog even editten en bovenstaande erbij zetten, jouw punt was me al duidelijk prutser.
Oh, vertel.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 01:07 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Klopt, alleen je misinterpreteerd ze alleen
quote:Op zaterdag 23 mei 2009 01:06 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, ik verdraai niemands woorden. Niet die van mezelf en ook niet die van Wilders.
Correct.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 01:05 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Slim gevonden, maar ik denk toch echt dat Wilders bedoeld dat 'wij" (in zijn visie Westerse mensen) problemen oplossen met dialoog.
Correct.quote:Het feit dat hij het verschil al maakt tussen wij en zij zegt al dat hij met deze citaat dus al zegt dat de niet-westerse samenleving van de Islamitische landen dit niet mogelijk maakt.
Correct.quote:Of dit waar is of niet is weer een andere discussie.
Zoals ik al eerder zei, is het naar mijn mening een citaat bedoeld als argument voor bemiddeling tussen Westerling en Westerling. Het feit dat hij niet wil discussiëren heeft niets te maken met het afwezig zijn van zijn kunnen en willen om in discussie te treden met een Westerling, maar eerder omdat hij de Islamieten ziet als een cultuur waarin discussie niet mogelijk is.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 01:11 schreef Igen het volgende:
Maar als Wilders het probleem niet wil oplossen met dialoog, hoort hij dus ook niet bij het "wij", de westerse mensen met de superieure cultuur.
Knap staaltje van het verdraaien van feiten. Gewoon zeggen dat Wilders geen dialoog wil. Klopt, "Niet met jihad en geweld.". Vervolgens zeg jij dat hij dat niet wil.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 01:11 schreef Igen het volgende:
[..]
Maar als Wilders het probleem niet wil oplossen met dialoog, hoort hij dus ook niet bij het "wij", de westerse mensen met de superieure cultuur.
Goed punt, daar heb je me.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 01:14 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder zij, is het naar mijn mening een citaat bedoeld als argument voor bemiddeling tussen Westerling en Westerling. Het feit dat hij niet wil discussiëren heeft niets te maken met het afwezig zijn van zijn kunnen en willen om in discussie te treden met een Islamiet, maar eerder omdat hij de Islamieten ziet als een cultuur waarin discussie niet mogelijk is.
Dit dus, ik zeg het dan wel ietwat anders, maar het feit dat hij niet wil discussiëren met Islamieten zegt niet dat hij het feit van discussie in de Westerse wereld ondermijnt.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 01:17 schreef Pacifico het volgende:
[..]
Knap staaltje van het verdraaien van feiten. Gewoon zeggen dat Wilders geen dialoog wil. Klopt, "Niet met jihad en geweld.". Vervolgens zeg jij dat hij dat niet wil.
Oooohh, dat is vast onwil! Want Wilders gaat geen dialoog aan met geweld, en spreekt geen fatwa's uit. Zie je wel!! Wilders is fout!! Zo !
Dictators doen dat wel vaker.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 00:46 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Pol Pot heeft een hoger gemiddelde. Maar je onderschat de slechtheid van Timoer Lenk (de man heeft overigens wel prachtige bouwwerken nagelaten).
En dat geeft toch precies het verwerpelijke van zijn standpunt aan? Hij diskwalificeert een groep op basis van hun religie van het maatschappelijk debat. Kennelijk onder het mom van 'ze willen zelf niet meediscussieren'. Op zich vreemd, want ik zie nogal ns een moslim bij Rondom Tien zitten. Maar goed, dat zullen dan wel weer uitzonderingen zijn.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 01:18 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Hij ziet onze twee werelden gewoon als totaal verschillend, en in het licht van wij en zij klopt zijn citaat wel degelijk.
Volgens Pacifico nemen mensen teksten erg letterlijk. En als er (volgens hem) 'gevaarlijke dingen' staan geschreven, en veel mensen lezen dat, dan doen ze wat er geschreven staat.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 21:05 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Zijn argumentatie ging over het wel of niet letterlijk nemen van geschreven teksten.
Lees anders even terug voor je reageert..
quote:Op vrijdag 22 mei 2009 18:28 schreef Meh7 het volgende:
Hoofd"bron": het vrije volk (verzamelplek voor rechts-extremisten)
"Bron" 1: Radical Muslim preacher caught on film giving advice on how to 'hoodwink' the Government over benefits http://www.dailymail.co.u(...)rnment-benefits.html
"Bron" 2: Dutch Imam Salam Urges Followers To "Harm State" Counseling "Don't Pay Taxes" http://www.pipelinenews.org/index.cfm?page=salam4207%2Ehtm
Wat valt hier uit af te leiden? Dat twee imams zich tegen het westen keren.
Valt hier een tendens uit af te leiden? Nee.
Valt hier uit af te leiden dat er daadwerkelijk gevolg wordt gegeven aan de oproepen van de imams? Nee.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |