abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69261475
Wie hier kent deze documentaire(s)? Ik vind dat er een aantal goede zaken worden besproken. Links naar de filmpjes:

Zeitgeist: http://video.google.com/videosearch?q=zeitgeist+nederlands&emb=0&aq=f# (hierin worden in drie delen het christendom, de al veel besproken 9/11-conspiracy en de Amerikaanse economie besproken)
Zeitgeist addendum: http://video.google.com/videoplay?docid=915643024925961431&ei=LVIVSpm7N9SI-AbDuf2XBA&q=zeitgeist+nederlands (gaat veelal over het monetaire systeem en de invloed ervan op de gehele wereld)

Wat denken jullie erover? Ik zou graag jullie meningen over Zeitgeist willen horen.
pi_69261555
Nu komen de mensen die zeggen dat Zeitgeist crap is.
pi_69261584
Zeitgeist is crap
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  donderdag 21 mei 2009 @ 15:16:38 #4
67103 Caspian
Sneaky fucker, dont you think?
pi_69261600
Eerste deel van Zeitgeist is wel leuk, omdat het vrij goed uiteenzet hoe het christendom/religie werkt. Het 9/11 gedeelde is oude koek, en het laatste gedeelte word veel beter gedaan in Addendum.

Al met al, leuk vermaak, vooral Addendum vond ik wel stof tot nadenken, maar het blijft een beetje... obvious, bij gebrek aan een beter woord, en vooral het einde van addendum is erg utopisch.
Take Sick Boy, for instance, he came off junk at the same time as me, not because he wanted to, you understand, but just to annoy me, just to show me how easily he could do it, thereby downgrading my own struggle.
pi_69261601
Zei het.
  donderdag 21 mei 2009 @ 15:16:53 #6
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_69261607
Zeitgeist is crap.
  donderdag 21 mei 2009 @ 15:17:58 #7
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_69261645
Zeitgeist is crap.
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
pi_69261647
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 15:14 schreef Edwinuss het volgende:
Nu komen de mensen die zeggen dat Zeitgeist crap is.
Ik meld me.
אין מקום כמו ארץ ישראל
pi_69261659
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 15:16 schreef Edwinuss het volgende:
Zei het.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_69261680
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 15:18 schreef Flashwin het volgende:

[..]

donderdag 21 mei 2009 @ 15:21:25 #11
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_69261747
bekhouwe, zeitgeist is pwnzor!
*Hosselcopter*
pi_69261924
Hebben jullie ook redenen waarom Zeitgeist crap is?
  donderdag 21 mei 2009 @ 15:32:50 #13
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_69262313
Zeitgeist is crap.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_69263084
Zeitgeist is al een paar keer langs gekomen in BNW en ik wilde eigenlijk een verwijzing naar de linkdumptopic plaatsen hier, maar dit stukkie "crap" verdient eigenlijk wel een eigen topic.

Ik vind 'm wel goed, maar het Christendom hadden ze in een compleet aparte docu moeten zetten. Het slaat als een tang op een varken met de rest van de docu. ("Ja maar zo zie je dat we door de millennia heen belazerd zijn! Lazer toch op!)
pi_69265457
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 15:26 schreef Sehaninne het volgende:
Hebben jullie ook redenen waarom Zeitgeist crap is?
Zeitgeist verkracht feiten alsof het niks is en zaait onterechte haat en angst onder zij die zwak van geest zijn. Zoals een redacteur in The Irish Times toepasselijk schreef over de 'documentaire'; "Als je pretendeert enkel waarheid te kennen, ken je in feite slechts pretentie."
אין מקום כמו ארץ ישראל
pi_69291263
Zeitgeist is crap omdat ie barst van de fouten. In andere topics op fok is ie al meerdere malen debunked.
  zaterdag 23 mei 2009 @ 11:40:11 #18
256227 IgnisMutatres
het vuur veranderd de materie
pi_69320566
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 15:16 schreef Erasmo het volgende:
Zeitgeist is crap.
life is like a piano, is it good or bad? depends on how you play.
pi_69321139
Behalve het Christelijke gedeelte, wat klopte er allemaal nog meer niet dan?
pi_69324249
Ik heb geen flauw idee wat wel en niet waar is mbt tot het religieuze deel van zeitgeist. Eerlijkheid gebiedt echter toch te zeggen dat het zeker stof tot nadenken geeft, ook mbt het christendom.

Overigens vind ik het christendom, zoals geportretteerd in zeitgeist, een logischer ontstaan hebben dan zoals de bijbel het vertelt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 23 mei 2009 @ 15:21:35 #21
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_69325470
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 12:03 schreef ToT het volgende:
Twin Towers, grote geldfamilies die alles voor het zeggen hebben. feiten over banken die niet kloppen. (ze zien de Federal Bank als hét kwaad van de 20e eeuw, terwijl ze net zo goed de citibank kunnen pakken (ik zeg maar wat).
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
pi_69325583
quote:
Het christelijke gedeelte neigt juist het meest naar de waarheid.
אין מקום כמו ארץ ישראל
  zaterdag 23 mei 2009 @ 15:30:56 #23
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_69325672
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 15:26 schreef Nam_Soldier het volgende:

[..]

Het christelijke gedeelte neigt juist het meest naar de waarheid.
true.

maar misschien bedoelt ie dat wel, kan het niet afleiden uit de zin.
pi_69326445
Nou ik weet dat Ali het Christelijk gedeelte grote onzin vindt, vandaar dat ik f geïnteresseerd was naar de rest!
Maar hoezo hebben de grote families het niet voor het zeggen in Amerika? Zoals het in Zeitgeist uitgelegd wordt, klinkt het niet eens zo heel ongeloofwaardig.
  zaterdag 23 mei 2009 @ 16:15:30 #25
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_69326607
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 16:08 schreef ToT het volgende:
Nou ik weet dat Ali het Christelijk gedeelte grote onzin vindt, vandaar dat ik f geïnteresseerd was naar de rest!
Maar hoezo hebben de grote families het niet voor het zeggen in Amerika? Zoals het in Zeitgeist uitgelegd wordt, klinkt het niet eens zo heel ongeloofwaardig.
Zeitgeist is heel goed in het overtuigen van mensen.

ik heb zeitgeist al heel lang niet meer gezien, dus ik ga straks of morgen even kijken en dan ga ik wel even wat debunken.
pi_69327688
Is goed! Ik ben benieuwd!
pi_69332768
quote:
Ik doel idd voornamelijk op het eerste gedeelte, dat staat me het beste bij.
  zondag 24 mei 2009 @ 18:05:21 #28
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_69356954
Ik heb oprecht medelijden met mensen die zich laten overtuigen door de beweringen die Zeitgeist doet over het Christendom. Er is veel ernstiger kritiek op het Christendom geleverd, door geleerden die er wel een deugdelijke methode op na hielden.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  maandag 25 mei 2009 @ 19:06:37 #29
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_69391320
Als er een dadelijk een dokter langskomt die bevestigt dat er helende stoffen in pindakaas zitten dan wil ik dat weten!
pi_69398894
quote:
Op maandag 25 mei 2009 19:06 schreef Orealo het volgende:
Als er een dadelijk een dokter langskomt die bevestigt dat er helende stoffen in pindakaas zitten dan wil ik dat weten!
Je kunt er goed kauwgom mee uit je haar halen!

Verder zitten er veel polycyclische aromatische koolwaterstoffen (PAK's) en benzeenringen in, althans in de goedkopere soorten.
  dinsdag 26 mei 2009 @ 15:58:52 #31
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_69420659
quote:
Op zondag 24 mei 2009 18:05 schreef TitusPullo het volgende:
Ik heb oprecht medelijden met mensen die zich laten overtuigen door de beweringen die Zeitgeist doet over het Christendom. Er is veel ernstiger kritiek op het Christendom geleverd, door geleerden die er wel een deugdelijke methode op na hielden.
Altjd jezelf beter vinden en neerkijken op anderen met een andere mening of insteek. enkelt wat van :"wetenschappers" zou juist zijn.

Ik heb medelijden met sukkels die niet verder kunnen kijken dan opgelegde "wetenschaps" grenzen en de 'feiten' uit media. hopeloos zijn mensen. allemaal hopeloos. dat ze te neuken hebben is eigenlijk nog triester.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  dinsdag 26 mei 2009 @ 16:23:10 #32
235357 TitusPullo
pi_69421424
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 15:58 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Altjd jezelf beter vinden en neerkijken op anderen met een andere mening of insteek. enkelt wat van :"wetenschappers" zou juist zijn.

Ik heb medelijden met sukkels die niet verder kunnen kijken dan opgelegde "wetenschaps" grenzen en de 'feiten' uit media. hopeloos zijn mensen. allemaal hopeloos. dat ze te neuken hebben is eigenlijk nog triester.
Helaas merk ik dat mijn schrijfsels, die naar mijn mening uitblinken in helderheid, voor sommigen een Rorschachtest zijn waarin ze al hun preoccupaties ontwaren.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_69796133
Crap is Zeitgeist!
"May the Wind always be at your back and the Sun upon your face,
and the wind of destiny carry you aloft to dance with the stars."
pi_69827537
quote:
Op zondag 7 juni 2009 15:41 schreef Weggejorist het volgende:
Crap is Zeitgeist!

Wat een onderbouwde mening, ik vind zeitgeist een gave docu, omdat het je laat nadenken over bep. zaken. En ik geloof zeker niet alles wat zeitgeist zegt, maar dat geldt voor alles. Je moet de meeste dingen van 2 kanten bekijken en niet alleen van 1 kant.
pi_69827877
Ik zeg niet dat het crap is maar het is allemaal wel heel erg ver gezocht en veel losse feiten bij elkaar die de suggestie werken dat hun mening een feit is. het zet wel tot nadenken maar de geloofwaardigheid is ver te zoeken
pi_69834385
Christelijke deel is natuurlijk gewoon keiharde waarheid. Al zullen de bijbel-puristen dat tegenspreken omdat zij niet willen accepteren dat er weinig uniek is aan hun geloof.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 8 juni 2009 @ 19:12:20 #37
235357 TitusPullo
pi_69834995
quote:
Op maandag 8 juni 2009 18:56 schreef KoosVogels het volgende:
Christelijke deel is natuurlijk gewoon keiharde waarheid. Al zullen de bijbel-puristen dat tegenspreken omdat zij niet willen accepteren dat er weinig uniek is aan hun geloof.
Ik ben geen Christen, maar ik vind het Bijbelse gedeelte een hoop gelul. Het is ''niet eens onjuist''.
pi_69836366
Het meest idiote van heel Zeitgeist vond ik toch wel, dat er werd gesteld dat het Engelse woord 'hours' van de naam van de Egyptische God Horus komt... Toen stopte ik toch wel even met kijken - die walgelijke pretentie om overal maar verstand van te hebben, zelfs van etymologie (iets wat nota bene helemaal niks toevoegt aan de hele argumentatie). En die complot-theoretici dat maar slikken als zoete koek...

Ja ik weet het, klein detail, maar toch.

Edit; nu kan ik het stuk niet meer terugvinden in Zeitgeist... Heb ik het misschien ergens anders gezien? Is het eruit geknipt? Of heb ik gewoon niet goed gekeken? Enfin, Zeitgeist zit vol met dit soort dingen.

[ Bericht 19% gewijzigd door Nam_Soldier op 08-06-2009 20:27:33 ]
אין מקום כמו ארץ ישראל
  maandag 8 juni 2009 @ 19:51:04 #39
235357 TitusPullo
pi_69836563
Ik heb Zeitgeist voor de zekerheid nog eens bekeken. De wijze waarop ze Bijbelcitaten becommentarieren werkt op mijn lachspieren. ''Doornenkroon'' is een verwijzing naar zonnestralen, bij voorbeeld.
pi_69837052
Tja het Christelijk deel had mijns inziens geen fuck te maken met de rest. Ik vond die overgang dan ook echt zonde en zelfs storend. Het ging van de hak op de tak. Ja "de mensen worden door de eeuwen heen besodemieterd"....donder op zeg.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 10:00:39 #41
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_70126833
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 10:00 schreef merlin693 het volgende:
vond zelf marcel messings worden wij wakker beter gedaan

Ik ben nog niet helemaal wakker, maar wat zeg je nou?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_70126899
Zeitgeist is truth.

De enigen die het daar niet mee eens zijn, zijn mensen die hun bestaan hebben verbonden met het Christendom .
pi_70127903
Het verband tussen religie en astrologie vind ik aannemelijk, echter snap ik niet helemaal de link van pasen tussen het 3 dagen weg zijn van de zon en weer opstijgen(opstaan uit de dood) 21-24 december, vlak voor de geboorte op 25 december. Pasen is toch ergens rond maart?

Het is overigens wel duidelijk dat bijna elke religie een gelijke bron heeft, echter op een andere manier zijn afgebeeld/geschreven. De eerste zeitgeist volgt het spoor tot aan de egyptenaren, wat ook weer logisch is.
Het spoor zou best nog een stuk verder kunnen lopen in de geschiedenis, het is echter een mooi begin om religie te begrijpen. Alles dat je niet begrijpt is god toch?

Al met al vind ik de 2 zeitgeist docu's goede stof om over na te denken, kritisch voor jezelf leren denken is een belangrijk onderdeel van volwassenheid imo. Geef de informatie dus een kans en misschien steek je er nog eens wat van op!
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
pi_70167959
1 ding is zeker:
Wat waren wij vroeger dom zeg!

"May the Wind always be at your back and the Sun upon your face,
and the wind of destiny carry you aloft to dance with the stars."
  vrijdag 19 juni 2009 @ 15:49:00 #46
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_70169262
Ik denk dat de mensen die nu atheisme aanhangen, vroeger best christen konden zijn geweest. Mensen denken wel dat ze voor zichzelf denken, maar ik denk dat zij gewoon klakkeloos overnemen wat aannemelijk klinkt. En aangezien "atheisme en er is geen god" nu een trend is, is dit wat mensen nu massaal overnemen en voor eigen waarheid gaan beschouwen. Ze zijn meer te beinvloeden dan ze zelf denken dus.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_70172437
Tja idd, zo denk ik ook wel eens ja.
Maar je kunt ook naar de andere kant opslaan: een tijdje geleden één of ander BrEeZaH-pubertje meegemaakt die Ice Queen in de Top 40 zag staan en toen besloot om ineens gothic, en "DUS" wicca te worden, en die had echt een houding van: "Wij zijn eeuwenlang vervolgd, maar nu kunnen wij wiccans eindelijk zonder angst leven en eerlijk voor ons geloof uitkomen!"
pi_70172748
Hier was vast nog geen topic over nee...
pi_70172913
Ik denk ook dat er een paar dingen in worden verteld die waar zijn, maar sommige mensen gaan daarmee gewoon té ver. Zo heb ik een vriend en die verwijt echt álles naar het systeem.
Hij werkt niet want ja, dat is wat het systeem wil.
Roddelen komt door het systeem.
Het systeem zorgt ervoor dat de mens dom is.
Hij is gewoon een complete mongool, maarja daar kan hij niks aan doen zegt ie zelf, want dat komt door het systeem!
enzovooooort enzovoort
Baby darling doll face honey
pi_70189841
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 12:27 schreef Salvad0R het volgende:
Zeitgeist is truth.

De enigen die het daar niet mee eens zijn, zijn mensen die hun bestaan hebben verbonden met het Christendom .
Nee hoor. Ook niet-Christenen kunnen prima beoordelen wat voor flauwekul er in die docu staat. Maar hey, dan blijft er minder te bashen over.

Mooi is dat, volgens mij was jij juist iemand die commentaar had op de "vastgeroeste consensus" en hoe slaafs mensen bepaalde denkbeelden kunnen nalopen. Mensen die die docu geloven doen precies hetzelfde.
pi_70278070
je kunt de docu de hemel in prijzen of debunken..1 ding is zeker

De docu's zijn een ecte eyeopener:Y
  dinsdag 23 juni 2009 @ 09:15:45 #53
235357 TitusPullo
pi_70280254
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 02:26 schreef Leonidas82 het volgende:
je kunt de docu de hemel in prijzen of debunken..1 ding is zeker

De docu's zijn een ecte eyeopener:Y
Weer iemand die de betekenis van debunken niet kent.
  maandag 24 augustus 2009 @ 11:43:54 #54
236109 Machiavelli.
er is geen betere!
pi_72108100
quote:
Op maandag 8 juni 2009 19:51 schreef TitusPullo het volgende:
Ik heb Zeitgeist voor de zekerheid nog eens bekeken. De wijze waarop ze Bijbelcitaten becommentarieren werkt op mijn lachspieren. ''Doornenkroon'' is een verwijzing naar zonnestralen, bij voorbeeld.
Sommige dingen die ze zeggen zijn inderdaad best grappig, maar als je even door dit soort dingen heen prikt en kijkt naar het achterliggende verhaal, dan komen ze nog met een best redelijk verhaal, dat zeker niet zomaar als bullshit weggegooid mag worden.

In feite probeert men in het eerste deel te laten zien dat het Christendom qua inhoud niet zo heel veel origineels voorstelt, wat zo ongeveer wel klopt. Ook al kloppen waarschijnlijk lang niet alle beweringen die ze maken in het eerste deel, veelal klopt de kern wel.
De waarheid is slechts een illusie, opgewekt door een gebrek aan alcohol.
  maandag 24 augustus 2009 @ 11:51:27 #55
235357 TitusPullo
pi_72108284
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 11:43 schreef Machiavelli. het volgende:

[..]

Sommige dingen die ze zeggen zijn inderdaad best grappig, maar als je even door dit soort dingen heen prikt en kijkt naar het achterliggende verhaal, dan komen ze nog met een best redelijk verhaal, dat zeker niet zomaar als bullshit weggegooid mag worden.

In feite probeert men in het eerste deel te laten zien dat het Christendom qua inhoud niet zo heel veel origineels voorstelt, wat zo ongeveer wel klopt. Ook al kloppen waarschijnlijk lang niet alle beweringen die ze maken in het eerste deel, veelal klopt de kern wel.
Dat vind ik een behoorlijk slap verweer: sterker nog, het doet me denken aan moderne theologie.
Ik heb geen waardering voor werkstukken waar ik doorheen moet prikken om het achterliggende verhaal te kunnen aanschouwen. Als een documentairemaker iets te zeggen heeft, dan zegt-ie het maar onomwonden, zonder allerlei onzinnige omtrekkende bewegingen. Wat mag die kern wel zijn?
  maandag 24 augustus 2009 @ 22:28:19 #56
187674 Sigmund666
Do not feed the Residents
pi_72125417
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 22:06 schreef Sigmund666 het volgende:

[..]

Shameless self-quote. Hiermee bedoel ik dus dat ik niet in God geloof, alleen geloof ik niet in de God die alwetend, alkundig en alwijs is zoals de kerk hem ziet. Voor de kerk is God een gereedschap dat gebruikt wordt voor dominantie. Rook je je kapot? God vergeeft het je misschien wel. Steel je bij je broer uit zijn spaarpot en heb je geen spijt? Misschien wordt het dan wel een enkeltje hel, omdat een gebod voorschrijft: Gij zult niet stelen.
God is onze 'vader', maar welke familiare rol speelt Satan dan? Is hij onze neef? Die ene onconventionele oom die iedereen zo verschrikkelijk tof vindt omdat hij doet waar hij zin in heeft?
Is God niet zowel goed als slecht?
Verder is Zeitgeist op de meeste gevallen zeer twijfelachtig, maar is de boodschap erachter wel zeer duidelijk: Denk zelf na over je omgeving en waar je in gelooft en laat het niet opdringen door wat anderen van een kwestie of geloof denken.
U heeft de issues, ik heb de tissues.
Your shit's weak! My shit will fuck you up son! YEAH BUDDY!
pi_72126371
Jezus = De zon

Het nieuwe testament stamt simpelweg af van astrologie. Allereerst het feit dat er in de periode voordat Jezus geleefd zou hebben er al allerlei goden waren die een heleboel kenmerken met het verhaal van jezus delen (Geboren uit een maagd op 25 december, Gekruisigd en na drie dagen opgestaan,. Een ster in het oosten die de geboorte voorspelde (Venus) en de drie wijzen (Orion's belt), etc, etc,etc). Al deze verhalen zijn terug te herleiden naar een jaar of 6000 geleden. Astrologie was toen een populaire "wetenschap". Om deze kennis begrijpelijk te houden is deze kennis gepersonifieerd en uiteindelijk verbasterd naar allerlei religies.

Een lijstje:

• 12 discipelen = 12 sterrenbeelden
  • De zon kan water in wijn veranderen
  • De zon kan over water lopen (zo lijkt dat althans)
  • De zon maakt de zee rustig
  • De zon is geboren uit het sterrenbeeld 'maagd'
  • De zon is verraden door 1van zijn discipelen (schorpioen=moment waarop de zon zijn kracht verliest)
  • Zonnewende: vanaf 22 december zal de zon zijn zuidelijkste punt bereiken (=doodgaan) vervolgens blijft de zon drie dagen op hetzelfde punt staan waarna deze weer noordelijk zal bewegen (=opstanding)
  • Waarom Jezus eren op ZONdag?
  • Jezus staat voor het tijdperk van de "Vissen". We kennen allemaal het logo.
  • Jezus begon op twaalfjarige leefttijd het werk van zijn vader = het moment waarop de zon het hoogst staat
  • Jezus werd op 30 jarige leeftijd gedoopt = De zon zal in een hoek van 30 graden een nieuw sterrenbeeld betreden.
  • De zon is gekruisigd tussen twee dieven: Boogschutter en Steenbok
  • De zon is gekruisigd op het lentepunt (equinox)
  • Voorspelling van het einde van de wereld of beter vertaald het einde van het tijdperk 'vissen'
  • Doornenkroon = Rand van de zon
  • Etc, etc, vrijwel elk verhaal uit de bijbel is te herleiden naar astrologie. Lees "The Christ Conspiracy; The Greatest Story Ever Sold". ISBN: 0932813747

Daarnaast is het ook redelijk verdacht dat de Christelijke kerk haar volgers verbiedt om astrologie te bestuderen. Dit zou namelijk het werk van de duivel zijn en het doel hebben om de Christenen in verwarring te brengen.
  •   maandag 24 augustus 2009 @ 23:02:12 #58
    235357 TitusPullo
    pi_72126807
    quote:
    Het nieuwe testament stamt simpelweg af van astrologie. Allereerst het feit dat er in de periode voordat Jezus geleefd zou hebben er al allerlei goden waren die een heleboel kenmerken met het verhaal van jezus delen (Geboren uit een maagd op 25 december,
    Dat staat niet in het Nieuwe Testament.
    quote:
    Gekruisigd en na drie dagen opgestaan,.
    Zulke goden waren er niet.
      maandag 24 augustus 2009 @ 23:05:57 #59
    235357 TitusPullo
    pi_72126950
    quote:
    Zonnewende: vanaf 22 december zal de zon zijn zuidelijkste punt bereiken (=doodgaan) vervolgens blijft de zon drie dagen op hetzelfde punt staan waarna deze weer noordelijk zal bewegen (=opstanding)
    Jammer alleen dat Jezus met Pasen is gekruisigd.
    quote:
    Waarom Jezus eren op ZONdag?
    Schuld van Constantijn.
    quote:
    Jezus staat voor het tijdperk van de "Vissen". We kennen allemaal het logo.
    Dat heeft niets met astrologie te maken: het is een Grieks woordgrapje.
    pi_72127403
    quote:
    Op maandag 24 augustus 2009 23:02 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Zulke goden waren er niet.

Horus.
    quote:
    Op maandag 24 augustus 2009 23:05 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Jammer alleen dat Jezus met Pasen is gekruisigd.

De zon is inderdaad gekruisigd met pasen volgens de astrolgie. Het is alleen zo dat het verhaaltje van de zon zich ieder jaar herhaalt, terwijl dit uiteraard in de bijbel anders moest verlopen, omdat in deze religie wordt beweerd dat de zon een persoon van vlees en bloed was.
    quote:

[..]

Dat heeft niets met astrologie te maken: het is een Grieks woordgrapje.
    Het tijdperk van de vissen begon toch echt omstreeks de geboorte van jezus
    quote:

[..]

Schuld van Constantijn.
    Eigenlijk is dit de schuld van een groot deel van de bevolking die in die tijd nog altijd de zon vereerden als god.

[ Bericht 13% gewijzigd door Niels1 op 24-08-2009 23:33:00 ]
      maandag 24 augustus 2009 @ 23:46:02 #61
    235357 TitusPullo
    pi_72128151
    quote:
    Op maandag 24 augustus 2009 23:19 schreef Niels1 het volgende:

[..]

Horus.
    Daar wil ik wel eens bewijs van zien.
    quote:
    De zon is inderdaad gekruisigd met pasen volgens de astrolgie. Het is alleen zo dat het verhaaltje van de zon zich ieder jaar herhaalt, terwijl dit uiteraard in de bijbel anders moest verlopen, omdat in deze religie wordt beweerd dat de zon een persoon van vlees en bloed was.
    Dat is een handvol aannamen.
    quote:
    Het tijdperk van de vissen begon toch echt omstreeks de geboorte van jezus
    Ja, en de Pax Romana diende om het Christendom te verspreiden.
    quote:
    Eigenlijk is dit de schuld van een groot deel van de bevolking die in die tijd nog altijd de zon vereerden als god.
    Behalve dan de Christenen.
    pi_72128588
    quote:
    Op maandag 24 augustus 2009 23:46 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Daar wil ik wel eens bewijs van zien.
    Uiteraard is de zon niet letterlijk gekruisigd. Een betere verwoording is dat de zon tijdens pasen het kruis heeft 'betreden'. Horus is doodgegaan door een schorpioen. Als jezus door een schorpioen dood zou zijn gegaan zou een groot stuk ideologie van de bijbel verdwijnen. Dus ofwel een verkeerde vertaling ofwel opzet; een kruisiging is te linken aan zongoden.
    quote:
    [..]

Behalve dan de Christenen.
    In mijn theorie doen ze dat wel degelijk.
    quote:
    [..]

Dat is een handvol aannamen.
    Als dit stuk identiek zou zijn overgenomen in de bijbel zou jezus dus steeds na zijn eerste geboortejaar dood gaan. Dus eveneens een foute vertaling of (waarschijnlijker) opzet ten goede van een bepaalde ideologie. En ja dit zijn allemaal aannames, want jezus en wetenschap kunnen en zullen nooit samen gaan, omdat er geen enkel spoor is van een dergelijk historisch persoon of zijn volgers. Daardoor is er dus ook des te meer reden om het allemaal als een personificatie van astrologie te zien, want de bal om de bijbel te 'bewijzen' ligt bij de christenen en niet bij de niet-christenen om het te 'ontkrachten'. Zolang de bewijzen er niet zijn is er mijn inziens ruimte voor dergelijke theorieën. Of moeten we de volledige bijbel letterlijk opvatten?

[ Bericht 10% gewijzigd door Niels1 op 25-08-2009 00:14:45 ]
      dinsdag 25 augustus 2009 @ 00:23:38 #63
    235357 TitusPullo
    pi_72129091
    quote:
    Op dinsdag 25 augustus 2009 00:02 schreef Niels1 het volgende:
    Zolang de bewijzen er niet zijn is er mijn inziens ruimte voor dergelijke theorieën.
    Dat klopt. Maar die theorieen vind ik minstens even belachelijk gekunsteld.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')