abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 september 2007 @ 21:13:08 #1
148736 brooklynzoo
Never fall victim to no bitch.
pi_53131917
Ik ben van mening dat deze film onder Nieuws hoort, maar wellicht zijn de Mods het met mij oneens. Echter, voordat dit naar Brave New World wordt geschopt, kijk de film en realiseer je dat er geen nieuwer nieuws kan zijn dan het nieuws dat de hele Westerse Wereld (ook Nederland / onze regering) je gigantisch voor de gek houdt. Now that's news.

http://www.zeitgeistmovie.com/
pi_53132551
Ik ben het met je eens maar fok is niet eerlijk en domocratisch enzo....dus vergeet het maar. Goeie Docu trouwens!
  woensdag 12 september 2007 @ 22:18:41 #3
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_53133713
Het is geen nieuws want er was hierover al minstens 1 topic.

Kickje MEM?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_53134329
zeer slechte docu/brainwasher, schopje TRU
  woensdag 12 september 2007 @ 23:16:06 #5
pi_53134670
quote:
Op woensdag 12 september 2007 22:55 schreef Elusive het volgende:
zeer slechte docu/brainwasher, schopje TRU
Ach kom, het is toch gewoon waar dat iedere religie de waarheid geweld aandoet om macht over het plebs te houden? Het is toch ook waar dat machthebbers en religie meestal 2 handen op 1 buik zijn? Ik vind dit een leuke "artists impression"
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_53135465
Kan iemand even een samenvatting geven?
Ik heb geen 2 uur de tijd nu
  woensdag 12 september 2007 @ 23:56:34 #7
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_53135543
quote:
Op woensdag 12 september 2007 21:13 schreef brooklynzoo het volgende:

Ik ben van mening dat deze film onder Nieuws hoort, maar wellicht zijn de Mods het met mij oneens. Echter, voordat dit naar Brave New World wordt geschopt, kijk de film en realiseer je dat er geen nieuwer nieuws kan zijn dan het nieuws dat de hele Westerse Wereld (ook Nederland / onze regering) je gigantisch voor de gek houdt. Now that's news.
http://www.zeitgeistmovie.com/
Daarom graag naar [BNW], als we op deze toer gaan krijgen we een soort van Pallywood in [NWS]. Juist daarom is [BNW] opgericht ... Door zich meer (en serieus) bezig te houden met de regering/schaduwkanten die zeker enige raakvlakken heeft met [NWS]. Maar seperaat als [NWS] topic, neuh zover kan en kunnen we ook niet gaan.
  donderdag 13 september 2007 @ 00:26:49 #8
161041 DaantjeF
Tijdelijk aanwezig.
pi_53136229
quote:
Op woensdag 12 september 2007 23:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ach kom, het is toch gewoon waar dat iedere religie de waarheid geweld aandoet om macht over het plebs te houden? Het is toch ook waar dat machthebbers en religie meestal 2 handen op 1 buik zijn? Ik vind dit een leuke "artists impression"

Koning tegen paus: " Hou jij ze dom? Dan hou ik ze arm! ".

Kreeg hem via H-Enki, Had hem al gezien en stuur hem veel door -> top docu!

Life is what happens to you, while you're busy making other plans...
  donderdag 13 september 2007 @ 00:41:47 #9
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_53136494
quote:
Op woensdag 12 september 2007 23:53 schreef NED het volgende:
Kan iemand even een samenvatting geven?
Ik heb geen 2 uur de tijd nu
deel 1 : onze christelijk geloof berust op plagiaat. En is niets anders dan zonneverering. Jezus is de zon.
deel 2: Attacks 911
deel 3: Gevolgen van de attacks. Onze vrijheden.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_53136597
Thanks
  donderdag 13 september 2007 @ 00:55:33 #11
161041 DaantjeF
Tijdelijk aanwezig.
pi_53136712
Sorry, dubbele post

... en het is al zo'n lap tekst...

( Maar hij die wil weten, leest het toch even door... en vindt! )
  donderdag 13 september 2007 @ 00:55:33 #12
161041 DaantjeF
Tijdelijk aanwezig.
pi_53136713
quote:
Op donderdag 13 september 2007 00:41 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

deel 1 : onze christelijk geloof berust op plagiaat. En is niets anders dan zonneverering. Jezus is de

Gaat wel nog een stukje verder he Lambiekje...

- Voor wie het interesseert:

Jesus the Sun?

In oude beschavingen vreesde men dat de zon op een dag niet meer zou opkomen, want men wist dat wanneer dit gebeurde men niet lang meer zou leven. De zon geeft ons immers warmte en is de bron van fotosynthese waarvan zo ongeveer al het leven op aarde afhankelijk is. De zon geeft als het ware zijn levenskracht en dus ook zijn leven voor ons. De zon kan dus beschouwd worden als de redder, vermits hij (elke ochtend) weer verschijnt en dus telkens weer zijn leven voor ons geeft.

In Kemet was elke godheid verbonden met een hemellichaam en de godheid verbonden met de zon was Heru (Horus). Heru stelt tevens de ?zoon? voor in de oorspronkelijke Drievuldigheid (vader ? moeder ? kind) als Ausar (Osiris) de Vader, Heru (Horus) de Zoon en Auset (Isis) de Moeder. (Dit werd overgenomen door de Kerk, alleen veranderde men Auset (Isis) als God de Moeder in Maria, moeder van God/Jezus.) De legende over de dood en wederopstanding van Ausar is een verhaal bedoeld als (spirituele) les. In dit verhaal is het de taak van Heru, de zoon, om de troon van God de Vader (Ausar) te herstellen. Dit is ook de essentie van de mythe (lees: allegorie) van Jezus Christus.

Dat Jezus en Heru dezelfde essentie hebben en symbool staan voor de zon kan verder aangetoond worden door te kijken naar het leven van Jezus:

Traditioneel viert men de geboorte van Jezus op 25 december. Vroeger vierde men ook deze datum, maar dan als het rijzen van de zon. Tussen 22 en 24 december is de zon op haar laagste punt en zijn de nachten het langst (winter solstice). Men vreesde dat de zon gestorven was en niet meer zou opkomen (zie eerste paragraaf). Op 25 december beginnen de dagen echter weer te lengen en zei men dat de zon ?verrezen? was. Dus na drie dagen en drie nachten ?verdwenen/gestorven? (of als het ware: in de tombe gelegen te hebben) te zijn herrijst de zon op 25 december. De geboorte van Jezus werd voorafgegaan met een heldere ster, dit is Sirius die te zien is vlak voor het opkomen van de zon. De drie koningen die samen met Sirius (de heldere ster) kwamen stellen de drie sterren voor in de gordel van Orion. Jezus werd met Pasen aan het kruis gehangen en op die datum is het ook de vernal equinox: de zon op het kruis van de equinoxen.

Nu hebben we in de derde paragraaf gezien dat de essentie van het verhaal van Jezus en Heru was het koninkrijk van God de Vader op de troon te herstellen. De troon hier is bewustzijn (consciousness) van de individuele ziel en hierin ligt het concept van ?redding?: het openen van de Chakra?s of de zegels en het wekken van de Kundalini. Over de zegels lezen we in Openbaringen:
Rev 5:1: ?1 And I saw in the right hand of him that sat on the throne a book written within and on the backside, sealed with seven seals.?
?Written within? betekent hier IN het menselijk lichaam, ?backside? is de ruggengraat en de zeven zegels zijn de 7 Aritu/Chakra?s. Wanneer je alle Chakra?s opent en aankomt bij de zesde Chakra: de Derde-oogchakra kom je bij de innerlijke kruisiging die plaatsvindt tussen onze twee ogen (plaats van de zesde Chakra).

Als we kijken naar de Bijbel zien we dat de kruisiging plaatsvond op de berg Golgotha, wat betekent: ?schedelplaats?. Berg staat hier voor hoog (hoog in het lichaam) en de plaats van de schedel is ons hoofd. Nu weten we verder dat Jezus samen met twee dieven gekruisigd werd: Jezus? kruis in het midden met de kruisen van de dieven aan weerskanten. Deze twee dieven stellen onze twee ogen voor, aan weerskanten van de Derde-oogchakra. Onze ogen stellen dus de dieven voor en Jezus het center, Derde-oogchakra of het ?enkele oog? waar Jezus naar verwijst in Mattheüs 6:22-23:? The light of the body is the eye: if therefore thine eye be single, thy whole body shall be full of light.
23 But if thine eye be evil, thy whole body shall be full of darkness. If therefore the light that is in thee be darkness, how great [is] that darkness!?

Het derde oog staat ook gekend als de plaats van Heru/Jezus (oog van Ra/Horus). Nadat de derde oog Chakra geopend/verrezen is, is de weg vrij en kan men opstijgen naar de Kroonchakra/Ausar, de Vader en wordt men ?ten hemel opgenomen?.

M.a.w. dus: Jezus = openen van 3e oog, Verlichting(4) dus.

Let u wederom op -de niet geheel ondoordachte- verzen nummering...

donderdag 13 september 2007 @ 01:42:55 #13
63023 Sazzefraz
is altijd gewenst.
pi_53137215
quote:
Op woensdag 12 september 2007 21:13 schreef brooklynzoo het volgende:
Ik ben van mening dat deze film onder Nieuws hoort, maar wellicht zijn de Mods het met mij oneens.
Fok wil ons graag op één hoop hebben zodat ignorant people ignorant people blijven en nooit in aanraking komen met echt nieuws. Op die manier blijven de kijkcijfers van RTL boulevard op peil.
Koop hier advertentieruimte.
  donderdag 13 september 2007 @ 01:56:15 #14
161041 DaantjeF
Tijdelijk aanwezig.
pi_53137278
quote:
Op donderdag 13 september 2007 01:42 schreef Sazzefraz het volgende:

[..]

Fok wil ons graag op één hoop hebben zodat ignorant people ignorant people blijven en nooit in aanraking komen met echt nieuws. Op die manier blijven de kijkcijfers van RTL boulevard op peil.
  dinsdag 18 september 2007 @ 10:46:53 #15
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_53265325
Goeie post!
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  dinsdag 18 september 2007 @ 20:30:55 #16
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_53280652
quote:
Op donderdag 13 september 2007 01:42 schreef Sazzefraz het volgende:

[..]

Tja je kan niet zomaar tegen de benen schoppen van de Gristen.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  dinsdag 18 september 2007 @ 21:27:53 #17
pi_53283155
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 20:30 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Tja je kan niet zomaar tegen de benen schoppen van de Gristen.
Wellus! Hoe het Jezus (e.a. zonen van God) verhaal is ontstaan...
  woensdag 19 september 2007 @ 20:06:28 #18
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_53309322
quote:
Op donderdag 13 september 2007 00:55 schreef DaantjeF het volgende:

[..]

knip

Wat ik mis in dit deel van Zeitgeist zijn de andere geloven, waar zijn de Chinezen? De Aboriginals? De Eskimo's? Etc.

Deel 2 vind ik erg sterk, deel 3 weer iets minder, volgens mij bedoelen ze de Amerikaanse centrale banken (gecombineerd in/tot de Fed), maar hoe zit dat dan in andere landen? Ik meen dat bijvoorbeeld de Europesche Centrale Bank veel onafhankelijker is (zowel van politiek als van marktpartijen).
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  donderdag 20 september 2007 @ 23:21:13 #19
188877 Stupendous76
pi_53343501
Heb het derde deel nu helemaal gezien.
Aantal vragen:
- waarom wordt er uberhaupt nog inkomstenbelasting betaald in de VS?
- ik geloof niet dat de corrupte club ook/net zo veel macht heeft in Europa. Toch hebben ook alle Europese nationale banken recent grote hoeveelheden goud verkocht. Toeval?
Nog wel meer vragen, maar die komen ooit nog wel.
Repent, Pray, Forgive
pi_53345669
Ik dank je hartelijk voor het posten van deze film.
Ik lees de bijbel zelf momenteel (ben ongelovig) en vind het interessant signalen te ontdekken die een na-klank vormen van vroegere kennis. Bedenk ook dat geloof Altijd meerdere doeleinden gehad heeft: het dom houden van het volk, en het bevatten van informatie enkel herkenbaar door juiste interpretatie ('slimme mensen' of priesters).

Opzich vertelt Zeitgiest niks nieuws, het is alleen mooi bij elkaar gezet en aan elkaar gekoppeld. Het schud je weer even wakker. Een verhaal word pas een mythe zodra iedereen gelooft dat het waar is, dat staat vast. Je kan er vanuit gaan dat het bijbelverhaal net als bij andere geloven 'slechts' een mythe is, en bij bepaalde interpretatie informatie loslaat.

Als het stukje over geloof in Zeitgiest nieuw voor je was, dan kan je gerust aannemen dat ook jij in twijfel / de maling genomen bent door de mythes uit de bijbel, of je ze gelooft als letterlijk of niet.
pi_53345814
quote:
Op woensdag 19 september 2007 20:06 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Wat ik mis in dit deel van Zeitgeist zijn de andere geloven, waar zijn de Chinezen? De Aboriginals? De Eskimo's? Etc.

Deel 2 vind ik erg sterk, deel 3 weer iets minder, volgens mij bedoelen ze de Amerikaanse centrale banken (gecombineerd in/tot de Fed), maar hoe zit dat dan in andere landen? Ik meen dat bijvoorbeeld de Europesche Centrale Bank veel onafhankelijker is (zowel van politiek als van marktpartijen).
Sommige levensovertuigingen / religies zijn niet perse een geloof. Deze religies ontstaan ook vanuit iets anders dan wat we in de film zagen. Sommige religies zijn zelfs volledig gebaseerd op verlichting van de eigen persoon, dit staat los van goden en de zon e.d. Niet elk geloof hoeft zijn oorsprong te vinden in het oude Egypte. Al was enkel het christendom hiervan afgeleid en verder geen enkel ander geloof, dan nog is het belangrijke informatie.
  vrijdag 21 september 2007 @ 19:08:38 #22
188877 Stupendous76
pi_53363288
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 00:50 schreef sentiao. het volgende:

[..]

Sommige levensovertuigingen / religies zijn niet perse een geloof. Deze religies ontstaan ook vanuit iets anders dan wat we in de film zagen. Sommige religies zijn zelfs volledig gebaseerd op verlichting van de eigen persoon, dit staat los van goden en de zon e.d. Niet elk geloof hoeft zijn oorsprong te vinden in het oude Egypte. Al was enkel het christendom hiervan afgeleid en verder geen enkel ander geloof, dan nog is het belangrijke informatie.
Ik bedoel, Zeitgeist is een mooie en goede documentaire (of ie nu waar is of niet), maar ik mis dus een aantal punten. Vanuit westers standpunt bekeken (of Christelijk) klopt het verhaal over geloof redelijk. Maar er is meer dan westers (nog wel tenminste) en dat komt er niet in voor.
Maar misschien komt er een deel 2?
Repent, Pray, Forgive
pi_53447934
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 19:08 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Ik bedoel, Zeitgeist is een mooie en goede documentaire (of ie nu waar is of niet), maar ik mis dus een aantal punten. Vanuit westers standpunt bekeken (of Christelijk) klopt het verhaal over geloof redelijk. Maar er is meer dan westers (nog wel tenminste) en dat komt er niet in voor.
Maar misschien komt er een deel 2?
Klopt gedeeltelijk, ze gaan er in ieder geval niet diep op in. Je kan er van uit gaan dat elk bestaand geloof niet "versie 1.0" is. Laat deze film een uitdaging formuleren, zodat je zowel de feiten achter de film gaat zoeken en je misschien gaat verdiepen in hoe andere geloven tot stand zijn gekomen.
  dinsdag 25 september 2007 @ 19:54:34 #24
188877 Stupendous76
pi_53468011
quote:
Op maandag 24 september 2007 23:33 schreef sentiao. het volgende:

[..]

Klopt gedeeltelijk, ze gaan er in ieder geval niet diep op in. Je kan er van uit gaan dat elk bestaand geloof niet "versie 1.0" is. Laat deze film een uitdaging formuleren, zodat je zowel de feiten achter de film gaat zoeken en je misschien gaat verdiepen in hoe andere geloven tot stand zijn gekomen.
Dat deed ik al, maar het is wel leuk om dat nog eens in 1,5 uur samengevat te zien worden.
Repent, Pray, Forgive
  donderdag 4 oktober 2007 @ 11:26:38 #25
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_53688534
quote:
Op woensdag 19 september 2007 20:06 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Dan mis je toch echt wat informatie, er wordt ook uitgelegd dat overal dezelfde strategie is toegepast,
maar dat het in amerika bijna gelukt was uit de greep van de banken te komen...

Banken zijn particuliere instanties... Deze instanties hebben geen verantwoordelijkheden naar de bevolking
en zijn niet in t leven geroepen om als zorginstellingen te werken... Het zijn winstgevende bedrijven... Deze
instanties hebben de macht geld bij te drukken naar gelieve, geld wat weer geleend wordt aan de bevolking
en geld waar niets meer tegenover staat... In de plaats van een eigendomsbewijs is er een waarde aan
gegeven die bepaald wordt naarmate hoeveel geld er in omloop is, en verder is het een waardeloos stukje
papier, wat langzaamaan omgezet wordt in digitale nummers zodat zelfs de waarde van het papier
en de munten wegvalt...

Europeesche bank wordt bestuurd door het bestuur van de grotere banken in Europa, een Cartel dus...
Grote delen van de Federale Reserves (ook de Nederlandse) zijn bij oprichting van de Europeesche
bank in 1999 overgeheveld, en is er dus een nieuwe Centrale Bank gekomen...

De landen zijn vanaf dat moment afhankelijk geworden van de Europeesche Centrale bank, deze leent
hen geld, geld waarover automatisch een rente is berekend... Er bestaat minder geld dan dat er geleend
is (omdat er automatisch rente is) dus wordt de lening groter en groter zonder dat deze ooit terug betaald
zou kunnen worden, dit was al de opzet in de landen onderling, alleen was deze beperkt tot de individuele
landen... Nu heeft de Europeesche bank de macht over een heel continent en zijn de regeringen van alle
landen, en het Europarlement niets anders dan loopslaafjes...
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')