Ach kom, het is toch gewoon waar dat iedere religie de waarheid geweld aandoet om macht over het plebs te houden? Het is toch ook waar dat machthebbers en religie meestal 2 handen op 1 buik zijn? Ik vind dit een leuke "artists impression"quote:Op woensdag 12 september 2007 22:55 schreef Elusive het volgende:
zeer slechte docu/brainwasher, schopje TRU
Daarom graag naar [BNW], als we op deze toer gaan krijgen we een soort van Pallywood in [NWS]. Juist daarom is [BNW] opgerichtquote:Op woensdag 12 september 2007 21:13 schreef brooklynzoo het volgende:
Ik ben van mening dat deze film onder Nieuws hoort, maar wellicht zijn de Mods het met mij oneens. Echter, voordat dit naar Brave New World wordt geschopt, kijk de film en realiseer je dat er geen nieuwer nieuws kan zijn dan het nieuws dat de hele Westerse Wereld (ook Nederland / onze regering) je gigantisch voor de gek houdt. Now that's news.
http://www.zeitgeistmovie.com/
quote:Op woensdag 12 september 2007 23:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ach kom, het is toch gewoon waar dat iedere religie de waarheid geweld aandoet om macht over het plebs te houden? Het is toch ook waar dat machthebbers en religie meestal 2 handen op 1 buik zijn? Ik vind dit een leuke "artists impression"
deel 1 : onze christelijk geloof berust op plagiaat. En is niets anders dan zonneverering. Jezus is de zon.quote:Op woensdag 12 september 2007 23:53 schreef NED het volgende:
Kan iemand even een samenvatting geven?
Ik heb geen 2 uur de tijd nu
quote:Op donderdag 13 september 2007 00:41 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
deel 1 : onze christelijk geloof berust op plagiaat. En is niets anders dan zonneverering. Jezus is de
Fok wil ons graag op één hoop hebben zodat ignorant people ignorant people blijven en nooit in aanraking komen met echt nieuws. Op die manier blijven de kijkcijfers van RTL boulevard op peil.quote:Op woensdag 12 september 2007 21:13 schreef brooklynzoo het volgende:
Ik ben van mening dat deze film onder Nieuws hoort, maar wellicht zijn de Mods het met mij oneens.
quote:Op donderdag 13 september 2007 01:42 schreef Sazzefraz het volgende:
[..]
Fok wil ons graag op één hoop hebben zodat ignorant people ignorant people blijven en nooit in aanraking komen met echt nieuws. Op die manier blijven de kijkcijfers van RTL boulevard op peil.![]()
Tja je kan niet zomaar tegen de benen schoppen van de Gristen.quote:Op donderdag 13 september 2007 01:42 schreef Sazzefraz het volgende:
[..]
Fok wil ons graag op één hoop hebben zodat ignorant people ignorant people blijven en nooit in aanraking komen met echt nieuws. Op die manier blijven de kijkcijfers van RTL boulevard op peil.![]()
Wellus! Hoe het Jezus (e.a. zonen van God) verhaal is ontstaan...quote:Op dinsdag 18 september 2007 20:30 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Tja je kan niet zomaar tegen de benen schoppen van de Gristen.
Wat ik mis in dit deel van Zeitgeist zijn de andere geloven, waar zijn de Chinezen? De Aboriginals? De Eskimo's? Etc.quote:
Sommige levensovertuigingen / religies zijn niet perse een geloof. Deze religies ontstaan ook vanuit iets anders dan wat we in de film zagen. Sommige religies zijn zelfs volledig gebaseerd op verlichting van de eigen persoon, dit staat los van goden en de zon e.d. Niet elk geloof hoeft zijn oorsprong te vinden in het oude Egypte. Al was enkel het christendom hiervan afgeleid en verder geen enkel ander geloof, dan nog is het belangrijke informatie.quote:Op woensdag 19 september 2007 20:06 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Wat ik mis in dit deel van Zeitgeist zijn de andere geloven, waar zijn de Chinezen? De Aboriginals? De Eskimo's? Etc.
Deel 2 vind ik erg sterk, deel 3 weer iets minder, volgens mij bedoelen ze de Amerikaanse centrale banken (gecombineerd in/tot de Fed), maar hoe zit dat dan in andere landen? Ik meen dat bijvoorbeeld de Europesche Centrale Bank veel onafhankelijker is (zowel van politiek als van marktpartijen).
Ik bedoel, Zeitgeist is een mooie en goede documentaire (of ie nu waar is of niet), maar ik mis dus een aantal punten. Vanuit westers standpunt bekeken (of Christelijk) klopt het verhaal over geloof redelijk. Maar er is meer dan westers (nog wel tenminste) en dat komt er niet in voor.quote:Op vrijdag 21 september 2007 00:50 schreef sentiao. het volgende:
[..]
Sommige levensovertuigingen / religies zijn niet perse een geloof. Deze religies ontstaan ook vanuit iets anders dan wat we in de film zagen. Sommige religies zijn zelfs volledig gebaseerd op verlichting van de eigen persoon, dit staat los van goden en de zon e.d. Niet elk geloof hoeft zijn oorsprong te vinden in het oude Egypte. Al was enkel het christendom hiervan afgeleid en verder geen enkel ander geloof, dan nog is het belangrijke informatie.
Klopt gedeeltelijk, ze gaan er in ieder geval niet diep op in. Je kan er van uit gaan dat elk bestaand geloof niet "versie 1.0" is. Laat deze film een uitdaging formuleren, zodat je zowel de feiten achter de film gaat zoeken en je misschien gaat verdiepen in hoe andere geloven tot stand zijn gekomen.quote:Op vrijdag 21 september 2007 19:08 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Ik bedoel, Zeitgeist is een mooie en goede documentaire (of ie nu waar is of niet), maar ik mis dus een aantal punten. Vanuit westers standpunt bekeken (of Christelijk) klopt het verhaal over geloof redelijk. Maar er is meer dan westers (nog wel tenminste) en dat komt er niet in voor.
Maar misschien komt er een deel 2?
Dat deed ik al, maar het is wel leuk om dat nog eens in 1,5 uur samengevat te zien worden.quote:Op maandag 24 september 2007 23:33 schreef sentiao. het volgende:
[..]
Klopt gedeeltelijk, ze gaan er in ieder geval niet diep op in. Je kan er van uit gaan dat elk bestaand geloof niet "versie 1.0" is. Laat deze film een uitdaging formuleren, zodat je zowel de feiten achter de film gaat zoeken en je misschien gaat verdiepen in hoe andere geloven tot stand zijn gekomen.
Dan mis je toch echt wat informatie, er wordt ook uitgelegd dat overal dezelfde strategie is toegepast,quote:Op woensdag 19 september 2007 20:06 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Wat ik mis in dit deel van Zeitgeist zijn de andere geloven, waar zijn de Chinezen? De Aboriginals? De Eskimo's? Etc.
Deel 2 vind ik erg sterk, deel 3 weer iets minder, volgens mij bedoelen ze de Amerikaanse centrale banken (gecombineerd in/tot de Fed), maar hoe zit dat dan in andere landen? Ik meen dat bijvoorbeeld de Europesche Centrale Bank veel onafhankelijker is (zowel van politiek als van marktpartijen).
Ik neem aan dat je alleen deel : geld bedoeld?quote:Op donderdag 4 oktober 2007 11:26 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Dan mis je toch echt wat informatie, er wordt ook uitgelegd dat overal dezelfde strategie is toegepast,
maar dat het in amerika bijna gelukt was uit de greep van de banken te komen...
Banken zijn particuliere instanties... Deze instanties hebben geen verantwoordelijkheden naar de bevolking
en zijn niet in t leven geroepen om als zorginstellingen te werken... Het zijn winstgevende bedrijven... Deze
instanties hebben de macht geld bij te drukken naar gelieve, geld wat weer geleend wordt aan de bevolking
en geld waar niets meer tegenover staat... In de plaats van een eigendomsbewijs is er een waarde aan
gegeven die bepaald wordt naarmate hoeveel geld er in omloop is, en verder is het een waardeloos stukje
papier, wat langzaamaan omgezet wordt in digitale nummers zodat zelfs de waarde van het papier
en de munten wegvalt...
Europeesche bank wordt bestuurd door het bestuur van de grotere banken in Europa, een Cartel dus...
Grote delen van de Federale Reserves (ook de Nederlandse) zijn bij oprichting van de Europeesche
bank in 1999 overgeheveld, en is er dus een nieuwe Centrale Bank gekomen...
De landen zijn vanaf dat moment afhankelijk geworden van de Europeesche Centrale bank, deze leent
hen geld, geld waarover automatisch een rente is berekend... Er bestaat minder geld dan dat er geleend
is (omdat er automatisch rente is) dus wordt de lening groter en groter zonder dat deze ooit terug betaald
zou kunnen worden, dit was al de opzet in de landen onderling, alleen was deze beperkt tot de individuele
landen... Nu heeft de Europeesche bank de macht over een heel continent en zijn de regeringen van alle
landen, en het Europarlement niets anders dan loopslaafjes...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Centrale_bankquote:Op donderdag 4 oktober 2007 20:22 schreef Stupendous76 het volgende:
Ik neem aan dat je alleen deel : geld bedoeld?
Er staat mij vaag bij van de middelbare school hoe dat systeem werkt(e): banken creeren geld, maar op voorwaarden van de centrale bank.
De leden van de ECB staan hier.
Daaruit maak ik op dat het bestuur bestaat uit een zeskoppige directie + alle directeuren van alle nationale banken in Europa. Ik mis de directe link met commerciele banken dus een beetje.
Kunnen verdraaide mythische verhalen dan niet historisch zijn? De Romeinen stondenquote:Op donderdag 4 oktober 2007 21:52 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Jezus is een historisch figuur. Klaar. Onzindocu.
Dat is bekend, zo leert iedereen het nog steeds neem ik aan.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 12:07 schreef B-FliP het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Centrale_bank
Commerciele banken lenen weer bij de centrale bank...
De ECB zou zich niet met politiek moeten bemoeien net zoals politiek zich niet met de ECB moet bemoeien.quote:Hier een artikel over zorgen over de ECB
http://vl.attac.be/article240.html
"We weten het, de ECB (Europese Centrale Bank) is volkomen onafhankelijk, ze kan niet democratisch gecontroleerd worden en ze mag zich enkel bezig houden met de verdediging van de prijsstabiliteit."
en
"Het lijkt wel de omgekeerde wereld. De politici mogen de bank geen instructies geven, maar de bank vindt wel dat zij haar wetten kan opleggen aan de politieke wereld en aan de arbeidsmarkt. Misschien moeten die bevoegdheden toch nog eens bekeken worden..."
Nogmaals, ik zie geen ongewenste contacten tussen de ECB en politici. Misschien dat ze het heel goed verborgen houden, maar als zij manipulerende acties zouden ondernemen die andere doelen strekken dan die waarvoor ze zijn, dan zou dat toch allang moeten zijn opgevallen danwel bekend gemaakt door conspiracy-aanhangers?quote:Hier een nieuwsbericht waar de president van de Franse Centrale bank opkomt
voor de ECB tegen zijn eigen land...
http://www.europa-nu.nl/9(...)jyq?ctx=vg9pni7o8qzu
"ECB-president Jean-Claude Trichet i benadrukte afgelopen donderdag, vlak na het besluit van de ECB om de rentestand niet te verhogen, dat de bank ,,extreem onafhankelijk is''. Hij uitte volgens waarnemers op deze manier zijn frustratie over de opmerkingen van Sarkozy."
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 12:45 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ja. En bij nadere bestudering blijken ze helemaal niet overeen te komen. En de bijbel is ook geen astrologie. Sterker nog, in de bijbel staat dat astrologie van de duivel is, een gruwel voor God. Dat zou dus erg onlogisch zijn.
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 19:56 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Bronnen graag...
En in de bijbel geschreven is dat astrologie als "toekomstvoorspelling"/ wichelaarij een
gruwel van God is... Niet dat astrologie en astronomie niet beoefend zou mogen worden...
De 3 koningen volgden een ster?![]()
Overigens, dit is meer een astronomisch verhaal dan een astrologisch verhaal ook,
het zegt gewoon de stand van de sterren bij het beginnen van een nieuw jaar...
Het enige astrologische is de overgang van periodes, wat net als de tijd op de klok een
onvermijdelijke en overduidelijke toekomst is...
http://www.crossroad.to/articles2/2002/carl-teichrib/5isis.htmquote:Op zondag 7 oktober 2007 23:23 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Verder is isis helemaal geen maagd, echt dikke bull. Deze film zit zó barstensvol met fouten. Bekijken dan liever dit als je meer wil weten over de religies en hun overeenkomsten the wine of babylon
Afgezien van de gelijkenissen die naar voren komen even een opmerking over de drie-eenheid:quote:Op donderdag 13 september 2007 00:55 schreef DaantjeF het volgende:
[..]
In Kemet was elke godheid verbonden met een hemellichaam en de godheid verbonden met de zon was Heru (Horus). Heru stelt tevens de ?zoon? voor in de oorspronkelijke Drievuldigheid (vader ? moeder ? kind) als Ausar (Osiris) de Vader, Heru (Horus) de Zoon en Auset (Isis) de Moeder. (Dit werd overgenomen door de Kerk, alleen veranderde men Auset (Isis) als God de Moeder in Maria, moeder van God/Jezus.) De legende over de dood en wederopstanding van Ausar is een verhaal bedoeld als (spirituele) les. In dit verhaal is het de taak van Heru, de zoon, om de troon van God de Vader (Ausar) te herstellen. Dit is ook de essentie van de mythe (lees: allegorie) van Jezus Christus.
En waar haalt de centrale bank het uitgeleende geld vandaan? Staan de landen daar middels goud borg voor?quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 12:07 schreef B-FliP het volgende:
Commerciele banken lenen weer bij de centrale bank...
Vroeger stond daar inderdaad een goudwaarde tegenover. Tegenwoordig ook, maar wel een veel kleinere, men vertrouwt elkaar "op hun blauwe ogen".quote:Op zondag 30 maart 2008 23:18 schreef YuckFou het volgende:
[..]
En waar haalt de centrale bank het uitgeleende geld vandaan? Staan de landen daar middels goud borg voor?
Of storten ze een bijdrage in de kas van de ECB? Of drukken ze gewoon geld en is dat er ineens?
Verschil tussen de FED en de ECB is in ieder geval dat de FED uit stromannetjes van de commercieele banken bestaat die rijker worden van geld lenen aan de US of A, maar in hoeverre het verschilt van de ECB, de Nederlandse Bank is toch weer een overheidsinstelling?
Dat iemand deze onzin plausibeler kan achten dan het overleverd Evangelie, is voor mij onbegrijpelijk.quote:Als we kijken naar de Bijbel zien we dat de kruisiging plaatsvond op de berg Golgotha, wat betekent: ?schedelplaats?. Berg staat hier voor hoog (hoog in het lichaam) en de plaats van de schedel is ons hoofd. Nu weten we verder dat Jezus samen met twee dieven gekruisigd werd: Jezus? kruis in het midden met de kruisen van de dieven aan weerskanten. Deze twee dieven stellen onze twee ogen voor, aan weerskanten van de Derde-oogchakra. Onze ogen stellen dus de dieven voor en Jezus het center, Derde-oogchakra of het ?enkele oog? waar Jezus naar verwijst in Mattheüs 6:22-23:? The light of the body is the eye: if therefore thine eye be single, thy whole body shall be full of light.
23 But if thine eye be evil, thy whole body shall be full of darkness. If therefore the light that is in thee be darkness, how great [is] that darkness!?
Haha, dat is inderdaad wel heel mysterieus ja.quote:Op maandag 5 oktober 2009 23:04 schreef oompaloompa het volgende:
whoa precies een jaar later, dat kan geen toeval meer zijn, moet een complot zijn!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |