bij mij is het na een nacht verdwenen, maar ik zou het er idd niet langer dan een dag in laten zitten. schillen is niet nodig. ik verzwaar altijd een plak met een stukje lood van plantjes, waardoor het op de bodem blijft liggen, en de volgende dag haal ik het loodje weer uit de bak.quote:Op zondag 28 juni 2009 14:16 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Hoelang mag je het in je aquarium houden?
1 dagje?
En moet de courgette geschild zijn?
Niet om je af te zeiken of zo maar ik zou de schill er toch afhalen. Je weet nooit wat er aan zit. Hoeveel mensen er met hun handen aan zijn geweest of wat er eventueel op is gespoten tijdens de kweek....quote:Op maandag 29 juni 2009 04:11 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
bij mij is het na een nacht verdwenen, maar ik zou het er idd niet langer dan een dag in laten zitten. schillen is niet nodig. ik verzwaar altijd een plak met een stukje lood van plantjes, waardoor het op de bodem blijft liggen, en de volgende dag haal ik het loodje weer uit de bak.
quote:Op zondag 28 juni 2009 13:29 schreef AchJa het volgende:
Kan iemand mij helpen met het determineren van de volgende vissen??? Ik heb sinds een tijdje een aquarium staan en er zwemmen plotseling een zooi kleine visjes in. Het eerste type is al iets groter en die kan ik wel redelijk op de foto krijgen. Maar met die hele kleintjes is het een hele klus om daar een fatsoenlijke foto van te maken.
Vis 1:
[ afbeelding ]
Vis 2:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik weet dat de foto's een beetje brak zijn, maar misschien dat iemand er toch een type in herkent.
Oke, ik heb het stuk komkommer er nu 1 dagje in laten zitten en er zijn wat kleine hapjes uit.quote:Op maandag 29 juni 2009 04:11 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
bij mij is het na een nacht verdwenen, maar ik zou het er idd niet langer dan een dag in laten zitten. schillen is niet nodig. ik verzwaar altijd een plak met een stukje lood van plantjes, waardoor het op de bodem blijft liggen, en de volgende dag haal ik het loodje weer uit de bak.
De komkommer heb ik voor de zekerheid geschild.quote:Op maandag 29 juni 2009 06:08 schreef kres het volgende:
[..]
Niet om je af te zeiken of zo maar ik zou de schill er toch afhalen. Je weet nooit wat er aan zit. Hoeveel mensen er met hun handen aan zijn geweest of wat er eventueel op is gespoten tijdens de kweek....
Kleine moeite, veel zekerheid...
ik was hem altijd heel goed, dat was ik even vergeten te vermeldenquote:Op maandag 29 juni 2009 06:08 schreef kres het volgende:
[..]
Niet om je af te zeiken of zo maar ik zou de schill er toch afhalen. Je weet nooit wat er aan zit. Hoeveel mensen er met hun handen aan zijn geweest of wat er eventueel op is gespoten tijdens de kweek....
Kleine moeite, veel zekerheid...
Ik wil je ook niet afzeiken, maar Kres heeft wel gelijk. Zelfs met "goed" afwassen kan je nog een hoop gezeik op je hals halenquote:Op maandag 29 juni 2009 16:38 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
ik was hem altijd heel goed, dat was ik even vergeten te vermelden
tsja, ik heb empirisch bepaald dat het geen kwaad kan. doe het al een jaar of 5 zo, zonder problemen. bak draait zo stabiel als maar kan.quote:Op maandag 29 juni 2009 23:02 schreef Racemol het volgende:
[..]
Ik wil je ook niet afzeiken, maar Kres heeft wel gelijk. Zelfs met "goed" afwassen kan je nog een hoop gezeik op je hals halen![]()
quote:Maargoed, ik heb even op de link in je signature geklikt, en voel mij alweer een stuk beter
Hmm, dat zou best eens kunnen. Er zwemmen wel een aantal van die beesten in, maar dat hebben ze dan vlot geregeld in anderhalve maand tijd.quote:Op maandag 29 juni 2009 14:06 schreef Mausalicious het volgende:
Volgens mij zijn dat endlers
een andere vorm van guppen dus =)
Zo vreemd vind ik het niet dat guppen doodgaan bij 30 graden.quote:Op woensdag 1 juli 2009 09:46 schreef CherryLips het volgende:
M'n guppen leggen een voor een het loodje, kan dat door de warmte komen? Ik laat van het weekend even het water testen. Ze zijn ook ineens het hoekje om. Eerst is er niks aan de hand, ze zwemmen lekker rond, mollen de plantjes, schumen tussen de steentjes naar eten. Als ik 's avonds thuiskomt ligt er eentje opgezwollen belly up op de bodem. Met ontplofte kont zeg maar, heel apart. Ze vertonen verder geen teken van ziekte, het is in één keer gebeurd, maar het water zit nu tegen de 30 graden
. Het zijn wel steeds de oudere guppen die dood gaan, de jonkies (nog) niet.
Idd, ik heb mijn aquarium nu ook al bijna een week open staan. Bij echt extreme hitte hang ik ook wel eens meerdere koelelementen van een koelbox in het water. Wel met het dopje boven water ivm met eventuele lekkage van zo een ding.quote:Op woensdag 1 juli 2009 12:00 schreef Guppyfriend het volgende:
zet je aquarium open en laat een ventilator eroverheen blazen. dat scheelt wat in de warmte. wel. 's avonds even bijvullen natuurlijk, het verdampt ook snel.
let wel op, dit mag niet bij elk aquarium. voor labyrinth vissen (o.a. goerami's) is dit funest.quote:Op woensdag 1 juli 2009 12:00 schreef Guppyfriend het volgende:
zet je aquarium open en laat een ventilator eroverheen blazen. dat scheelt wat in de warmte. wel. 's avonds even bijvullen natuurlijk, het verdampt ook snel.
Hoezo?quote:Op woensdag 1 juli 2009 20:50 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
let wel op, dit mag niet bij elk aquarium. voor labyrinth vissen (o.a. goerami's) is dit funest.
ventilator erop? is echt slecht voor ze, omdat ze met hun labyrinth orgaan tegen het wateroppervlak gaan hangen.quote:Op woensdag 1 juli 2009 21:12 schreef cheqy het volgende:
[..]
Hoezo?
Ik heb verschillende soorten goerami's maar zoals ik nu kan zien hebben ze nergens last van.
Geloof het of niet maar ze kunnen longontsteking oplopen. Hetzijn vissen die steeds eventjes naar de oppervlakte komen om lucht te happen.. Het mag niet tochten boven het wateropp.quote:Op woensdag 1 juli 2009 21:12 schreef cheqy het volgende:
[..]
Hoezo?
Ik heb verschillende soorten goerami's maar zoals ik nu kan zien hebben ze nergens last van.
Ik dacht dat je de open klep bedoelde.quote:Op woensdag 1 juli 2009 21:20 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
ventilator erop? is echt slecht voor ze, omdat ze met hun labyrinth orgaan tegen het wateroppervlak gaan hangen.
hermafrodiet he, dan heb je datquote:Op woensdag 1 juli 2009 23:00 schreef CherryLips het volgende:
Ik heb vandaag jullie raad opgevolgd en ze leven allemaal nog. Er ligt niemand op de bodem, ze zijn lekker levendig
. Maar de slakken fokken als konijnen, ongelofelijk. Het is überhaupt al een wonder dat één slakje de grote schoonmaak van twee maanden terug heeft overleefd, toen ik het aquarium en het grind heb schoongespoten met de tuinslag met hoge druk, maar nu heb ik er minstens 50
.
Bedankt voor de tip!quote:Op donderdag 2 juli 2009 06:47 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
hermafrodiet he, dan heb je dat![]()
wat je kan doen is een stukje komkommer aan een theelepeltje prikken en dat een nachtje onderin je aquarium prikken. met een beetje geluk zitten alle slakken de volgende ochtend daarop en dan kun je ze er zo uitscheppen.
hahaha, ik snap het helemaal!! had ik ook, toen ik nog slakken hadquote:Op donderdag 2 juli 2009 12:18 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip!
Ik voel me dan alleen zo schuldig als ik die slakjes vermoord. De vorige keer heb ik ze in de tuin gegooid, vond het ergens wel lullig.
M'n vader heeft een aantal jaar piranhas gehouden. Wat wil je weten?quote:Op donderdag 2 juli 2009 11:54 schreef FP128 het volgende:
Even een andere vraag? Heeft 1 van jullie een aquarium met bijvoorbeeld piranhas of kennen jullie mensen die deze hebben in huiselijke sfeer en wat zijn de ervaringen.
nee, een open klep is geen probleem, alleen een ventilatorquote:Op woensdag 1 juli 2009 21:24 schreef cheqy het volgende:
[..]
Ik dacht dat je de open klep bedoelde.
Ik heb er verder geen ventilator op staan. De open klep is meer bedoelt om de warmte af te voeren van de lampen. Water was eerst veel te warm overdag maar blijft nu keurig rond te 25 graden steken.
Ik zou voor de hoek bak gaan.. Kan je meer diepte in maken... Zelf vind ik dat wel heel mooi...quote:Op zaterdag 4 juli 2009 23:51 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ff wat foto's
[ afbeelding ]
Weet ff niet meer welk soort garnaal dit is
[ afbeelding ]
Sinds een week 2 nieuwe glasmeervallen
[ afbeelding ]
En wat zijn mijn Chinese garnalen aan het doen?
[ afbeelding ]
5 nieuwe vuurgarnalen![]()
[ afbeelding ]
En zoals me aquarium er nu uit ziet.
Ik zit nu in dubio, heb een jewel 160 van iemand gekregen met lichtkap, onderbouw enzo, maar ik kan ook een hoek aquarium krijgen met de rechte zijde van 1 meter met lichtkap en onderbouw.
Wat vinden jullie de voor of nadelen van beide? Ik wil sowieso gaan vogelen met zelf maken van achterwand en heb daar alle tijd voor, maar hoe denken jullie er over?
Je hebt twee visjes en niet eens van het zelvde soort?quote:Op zaterdag 4 juli 2009 23:56 schreef Scorpie het volgende:
Tvp met een beginner, heb een klein bakkie met 1 goudvis en een guppie!
Gaat dat samen? Mijn Curley-Sue (goudvis, RIPquote:Op zaterdag 4 juli 2009 23:56 schreef Scorpie het volgende:
Tvp met een beginner, heb een klein bakkie met 1 goudvis en een guppie!
Gaat prima! In het begin was de grote goudvis zelfs bang voor de snelle gup, maar nu leven ze goed samen!quote:Op zondag 5 juli 2009 15:33 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Gaat dat samen? Mijn Curley-Sue (goudvis, RIP) vrat alles op wat bewoog, dus ik durfde er geen guppen bij te doen
.
We hadden 2 goudvissen, maar er is er 1tje doodgegaan helaasquote:Op zondag 5 juli 2009 03:13 schreef kres het volgende:
[..]
Je hebt twee visjes en niet eens van het zelvde soort?
Ohh daar moet je echt iets aan veranderen.....
Hoek... (diepte werking heel mooi)quote:Op zondag 5 juli 2009 15:56 schreef admiraal_anaal het volgende:
Blergh, dinsdag moet ik beslissen welke ik wil ophalen, de rechte of het hoekaquarium en ben er nog steeds niet uit
Leuke naam... Ik begin er niet aan.... Iets teveel visjes.....quote:Op zondag 5 juli 2009 15:33 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Gaat dat samen? Mijn Curley-Sue (goudvis, RIP) vrat alles op wat bewoog, dus ik durfde er geen guppen bij te doen
.
Nog een goudvis of gup ?quote:Op zondag 5 juli 2009 15:45 schreef Scorpie het volgende:
[..]
We hadden 2 goudvissen, maar er is er 1tje doodgegaan helaas
We zijn nog aan het dubben een nieuwe erbij te kopen...
Thx voor de tipquote:Op zondag 5 juli 2009 16:29 schreef kres het volgende:
[..]
Nog een goudvis of gup ?
Kijk beetje uit voor de guppen... Al doe je een mannetje een een vrouwtje samen in een glas water (bij wijze van spreken) dan krijg je nog een lading jonge visjes..
Hoewel de goudvis daar denk ik snel einde aan zal maken...
die met het grootste volume natuurlijkquote:Op zondag 5 juli 2009 15:56 schreef admiraal_anaal het volgende:
Blergh, dinsdag moet ik beslissen welke ik wil ophalen, de rechte of het hoekaquarium en ben er nog steeds niet uit
Idd, die Guppen/ Endlers van mij fokken ook als konijnen... Echter toen ik er in het begin nog een goudvis tussen had zwemmen maakte die actief jacht op de jongen... Ik wist niet dat goudvissen snoekaspiraties hadden...quote:Op zondag 5 juli 2009 16:29 schreef kres het volgende:
[..]
Nog een goudvis of gup ?
Kijk beetje uit voor de guppen... Al doe je een mannetje een een vrouwtje samen in een glas water (bij wijze van spreken) dan krijg je nog een lading jonge visjes..
Hoewel de goudvis daar denk ik snel einde aan zal maken...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |